eitaa logo
تربیت فرزند دلبندم
3هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
825 ویدیو
7 فایل
﷽ راهنمای تربیت اصیل برای والدین و مربیان زیر نظر استاد علی قاسمی ادمین: استاد مشکاتیان #مؤسسه‌معهدالقرآن‌الکریم #مؤسسه‌امام‌مهربان
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از اهل القرآن
به فضل الهی کتاب آموزش درست‌خوانی قرآن کریم منتشر شد. دو جلد، مجموعا چهل درس آموزش درست‌خوانی ویژه خردسالان و کودکان به همراه چهل آیه و قصه تربیتی شماره تماس انتشارات برای سفارش کتاب 02537746882 09121517969 @ahlalquran @rtquran @alhanqurani @nezakat
هدایت شده از اهل القرآن
هدایت شده از اهل القرآن
هدایت شده از اهل القرآن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 نوجوونم خیلی نامرتبه! چیکار کنم؟! 🔻 نسبت به بی‌نظمی نوجوانمان چگونه باید برخورد کنیم؟ نکته مهم این است که بچه‌ها خودشان می‌دانند که نظم خوب است و مهم این است که در مسائل اینچنینی که بچه‌ها دچار آن هستند، ما رابطه‌مان را با فرزندمان خراب نکنیم. ♨️ ابتدا خیلی معمولی؛ نه با تحقیر و نه با قربان صدقه؛ یک جمله خنثی می‌توانیم بیان کنیم. مثلاً بگوییم فاطمه، امکان دارد اتاقت را جمع کنی؟ بعد از دو- سه بار که به این شکل بیان می‌کنیم، بدون اینکه چیزی بگوییم و یا عکس العمل دیگری نشان دهیم خودمان اتاقش را جمع کنیم. ✴️ این مهم است که رابطه خود و فرزندمان را حفظ کنیم. چرا که فرزند ما بالاخره بزرگ می‌شود، دانشگاه می‌رود و ازدواج می‌کند و همه این مراحل مختلف نوجوانی، بی‌نظمی‌های اتاق، دیر خوابیدن‌ها، دیر بیدار شدن‌ها و ... می‌گذرد اما آنچه که می‌ماند رابطه ما با فرزندمان است و مهم این است که این رابطه حفظ شود. "خانم دکتر فداکار" @nezakat
🔰 شما برده‌پرورید نه انسان‌پرور ◀️ 🔸 آیت‌الله حائری‌شیرازی رحمةالله‌علیه: خدا رحمتش کند، مرحوم علامه کرباسچیان (بنیانگذار مدرسه علوی). آمد شیراز و من را از شیراز بُرد در برنامه‌های خودشان. من در شیراز هفته‌ای یکبار در مسجد شمشیرگرها با جوانان جلسه داشتم. آقای کرباسچیان هم گروه نخبه‌شان را آورده بود در منزل و برای اینها صحبت می‌کرد. به او گفتم هفته‌ای چند ساعت با این‌ها کار می‌کنی؟ گفت ۱۷ ساعت. گفتم: «من با شاگردهایم هفته‌ای یک ساعت کار می‌کنم!!». 🔹 بچه‌های شما وقتی می‌آیند شیراز، می‌روند دانشگاه پهلوی (دانشگاه شیراز)، موسیقی گوش می‌کنند، می‌روند سینما و بچه‌های ما به آنها امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند!! بچه‌های یک ساعته من، بچه‌های ۱۷ ساعته تو را نهی از منکر می‌کنند!! به خاطر این که این‌ها را در محیط استریل بزرگ کردی، وقتی می‌آیند در محیط آلوده، میکروب آنها را می‌زند. 🔸 مدارس علوی یک محیط ویژه بودند. پاک بودند، بریده از همه جا بودند. به مجرد اینکه اینها در کنکور قبول می‌شدند، می‌رفتند. دیگر مبتلا به موسیقی، سینما و... می‌شدند و همه چیز رها می‌شد. چرا؟ چون نبودند. بچه‌های مسجد شمشیرگرها آزاد می‌آمدند، آزاد می‌رفتند. این خیلی مهم است. شما کلاس هایتان آزاد نیست، حضور و غیاب دارد، امتحان دارد. اینها یعنی اینکه شما برده‌پرورید نه انسان‌پرور. شما دیگر آن علامه‌های قبل را نمی‌توانید با این سیستم مدیریتی و تربیتی پرورش بدهید. 🔹 من چهار سال در مدرسه حقانی تدریس می‌کردم. نه یک دفعه حضور و غیاب کردم و نه لیست غائبین را به دفتر دادم و نه حتی یکبار امتحان گرفتم. شاگردهایم می‌دانستند آمدن در کلاس من اجباری نیست. اما برای علاقه‌شان می‌آمدند. اساس، این است. @nezakat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 *اشتباهی که بچه‌ها را بی اراده می‌کند!* 🔻 دو خانواده را در نظر بگیریم. فرزند خانواده اول از مدرسه به خانه می‌آید. مادر از او می‌پرسد: «امتحان دادی؟ چند شدی؟» فرزند با افتخار می‌گویند ۱۱ شدم. مادر تعجب می‌کند و فرزند در پاسخ تعجب مادر می‌گوید همه ۸ و ۹ شدند!! 🔴 دقت کنیم ما این بچه‌ها را در این وادی می‌اندازیم و به آنها یاد می‌دهیم که ملاکت هنجارهای اجتماعی باشد! ✴️ اما در خانواده دوم، بچه به خانه می‌آید و مادرش از او می‌پرسد «امتحان دادی؟ چند شدی؟» با ناراحتی می‌گوید ۱۹/۵ شدم. مادر می‌گوید مشکلی ندارد! فرزند می‌گوید به نمره کاری ندارم. من تمام تمرین‌ها را حل کرده بودم. رفع اشکال کردم و به خودم قول داده بودم که هیچ اشتباهی نکنم. اما نمی‌دانم کجا اشتباه شد؟! از این ناراحتم. 🔹 این نگاه معطوف به تکلیف است اما نگاه اول، نگاه معطوف به اجتماع بود. ❓ اما چه کسی این نگاه‌ها را در بچه ها شکل می‌دهد؟ ☑️ ما هر گفتگویی با بچه‌ها به کار می‌بریم یک آموزش منفی به آنها می‌دهیم. باید اینها را حذف کنیم و به جای آن مثلا وقتی فرزند از امتحان می‌آید، کاری نداشته باشیم که نمره دیگران چند شده است. بلکه از او بپرسیم: "آیا تو خودت احساس رضایت داری؟" "جناب آقای عمرانی" @nezakat
⏺راهکارهای تقویت عزت نفس کودکان 🔹 عزت نفس و روش‌های افزایش و تقویت آن در کودک از مهم‌ترین چیزهایی است که در رشد و پرورش کودک و فرزند پروری اهمیت ویژه‌ دارد. 🔸به باور و اعتقادی که یک فرد درباره میزان ارزش و اهمیت خودش دارد، عزت نفس گفته می‌شود. 🔆 در این مطلب با روش‌های افزایش عزت نفس در کودکان آشنا می‌شوید... 🆔 eitaa.com/nezakat
📚تحصیل فرزندم📚 📍ما حتما باید در هنگام گفتگو با معلم و مربی فرزندمان ✅نکات مثبت فرزندمان را هم بگوییم...✅ ⚠️برخی پدر مادر ها تا معلمین را می بینند درد و دل هایشان شروع میشود: که فرزندمان اذیت میکند درس نمیخواند بازی میکند و... 💢این صحبت ها باعث میشود: یک ذهنیت منفی از فرزندمان در ذهن معلمین شکل بگیرد. ❇️ولی اگر در کنار بیان مشکلات خوبی های فرزندمان را هم گفتیم این باعث میشود: مربی و معلم، نگرش مثبتی نسبت به فرزند ما پیدا کند. ✅همین مورد یکی از عوامل زمینه ساز رشد و موفقیت فرزند ما خواهد بود✅ 📝استاد تراشیون 🆔 @nezakat
✅ هفت روش برای کشف توانایی‌ها و نقاط قوت کودکان و نوجوانان 1️⃣ به صورت موضوعی فکر کنید: در هر موضوع صادقانه به آنان فکر کنید؛ اجتماعی و روانی و اخلاقی و هوشی. 2️⃣ از دیگران بپرسید: با کسانی که آنان را می‌شناسند و برایش اهمیت قائلند صحبت کنید مثل معلمان و والدین دوستان و پرستاران و پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها و غیره. 3️⃣ در سکوت مشاهده کنید: طی روزهای بعد در سکوت در موقعیت‌های متفاوت تماشا کنید ؛ در مدرسه، با دوستان، هنگام بازی با خودش و کنار خانواده. حواستان باشد که از چه چیزی لذت می‌برد و چه کاری را ترجیح می‌دهد؛ انتخاب‌هایش را بنویسید. 4️⃣ خاطراتتان را بیرون بکشید: در جشن تولد و تعطیلات گذشته چه هدایایی را آرزو کرده بود. 5️⃣ گوش کنید، واقعا گوش کنید. یک علامت مزاحم نشوید درست کنید و از فرزندتان دعوت کنید که لحظاتی را برای گوش کردن بدون مزاحمت به شما بپیوندد. 6️⃣ از خانواده بپرسید. از خانواده بخواهید به صورت فی البداهه استعدادهای هر یک از اعضای خانواده را بیان کنند. آن ها را بنویسید و کشفیات جدید را به فهرست خود اضافه کنید. 7️⃣ استعدادها را علامت‌گذاری کنید. به بهترین وجه مهارت‌ها و استعدادهای ذاتی فرزندتان را علامت بزنید. @nezakat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 آیا دست نامرئی دشمن در آموزش و پرورش وجود دارد!؟ 🔻از وزیر محترم درخواست می‌کنم شخصاً به این موضوع ورود کنند، و به شورای عالی انقلاب فرهنگی و حوزه و دانشگاه هم نسپارند 🔻اینکه بچه‌‌ها در ۱۲ سال مدرسه این آیۀ قرآن را بفهمند که «اگر بندگی خدا را نکنی، بردگی دیگران را کردی» @nezakat
🔰 در کار تربیتی باید جنسیت شناسی داشته باشیم. 🔻 در کار تربیتی باید جنسیت شناسی داشته باشیم. تربیت دختر و پسر فرق میکند. آیا دختران باید فوتبال و وشو و... بازی کنند، که دختران نینجا را به عنوان استعداد نشان می‌دهیم؟ این ورزش ها دخترانه است؟ فوتبال ورزش بسیار خشنی است حتی برای پسران. دختران هنری‌تر و تخیلشان قوی‌تر است. چرا دخترها سراغ کارهای دخترانه مثل نویسندگی نمی‌روند؟ در نویسندگان معاصر چند نویسنده خوب دختر می‌شناسیم؟ استعدادها را باید متناسب با جنسیت شکوفا کنیم. @nezakat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✡ ورود گام به گام به دنیای پاک کودکان و نوجوانان و عادی‌سازی از آن در انیمیشن و... @nezakat
❇️ جلسه مجازی 📌 با موضوع: بازنمایی زن انقلابی در رسانه 📋 آسیب شناسی وضع موجود و ارائه راهکار ⏰ زمان: امشب ساعت: ۲۰ الی ۲۲ 🔖 با حضور جناب آقای ابوالفضل اقبالی جامعه شناس و پژوهشگر حوزه خانواده 📺 پخش زنده در اسکای روم توجه : در هنگام ورود گزینه مهمان را انتخاب نمایید. https://www.skyroom.online/ch/ho33einf/karamat ✅️ @nezakat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چرا اتباع خارجی برای ایران تهدید و برای آمریکا فرصت هستند؟! 🔻 همیشه در آثار سینمایی ما به ما یاد یاد دادند افغانی ها آسیب هستند. اشتغال را از بین بردند، مواد مخدر جابه جا می‌کنند و .... . این یک روایت است. یک روایت به شدت غیر تمدنی! 🔴 اما در مقابل کشورهایی که تمدن‌سازی می‌کنند، روایت بسیار جذابی از مهاجرپذیری خودشان انجام می‌دهند. افتخار آمریکا این است که مردم از کشورهای مختلف برای کار کردن به کشور من می‌آیند! آمریکا سرزمین فرصت‌هاست! ♨️ اما این همان آمریکایی است که طبق آمار مقامات خودشان، ۴۰ میلیون گرسنه دارد! ⚡️ حاج قاسم، وقتی در یکی از عظیم‌ترین جنگ‌های تمدنی تاریخ قرار گرفت، با تغییر این نگاه، چهل هزار رزمنده از دل افغانستان درآورد و قاعده یکی از سخت‎ترین جنگ‌ها را تغییر داد. ☑️ این تغییر روایت‌هاست. روایت پیشرفت از این دست است. روایت پیشرفت حرکت ایجاد می‌کند و آنچه همه آسیب معرفی می‌کنند را تبدیل به فرصت می‌کند. "جناب آقای ایرانمنش" @nezakat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥با کلمه به کلمه اش حال می کنید. عشق تو وجودتون شعله می کشه❤️ حتما ببینید. هدایت الهی و دستگیری الله از بندگانش را ببینید... مهر حسین را ببینید چطور از بندگان معبود دستگیری می‌کند... @nezakat
بچه‌هاتون رو با بقیه کودکان مقایسه نکنید، چون: 1️⃣ باعث اختلال در عملکرد و سلامت کودک می‌شه. 2️⃣ مقایسه فرزندان با دیگران اثر منفی طولانی مدت می‌ذاره. 3️⃣ باعث کاهش اعتماد به نفس و عزت نفس کودک می‌شه. 4️⃣ باعث فعال شدن احساس خشم و حسادت در کودک می‌شه. 5️⃣ مقایسه فرزندان با دیگران اونا رو دروغ‌گو می‌کنه. 6️⃣ مقایسه فرزندان با دیگران اونا رو منزوی می‌کنه. 7️⃣ فرزندانی خودخواه خواهید داشت. 8️⃣ با مقایسه بچه‌هاتون با دیگران اونا رو برای شکست آماده می‌کنید. 🔸پس صبور باشید و یادتون باشه که با مقایسه کردن نمی‌تونید بچه‌تون رو تغییر بدید. @nezakat
امپاتی يا همدلی به معنی خود را به جای دیگران قرار دادن است. مادری فرزندش را به تفریح می برد. او خیلی خوشحال است اما کودک زار زار گریه می کند. مادر ابتدا دلیل گریه کودک را نمی فهمد اما وقتی خود را جای کودک می گذارد و از دید کودک به جهان می نگرد تازه متوجه می شود کودک فقط پاهای آدمها را می بیند ، و دراین شلوغی چیز دیگری نمی بیند. از این پایین دنیا خیلی خسته کننده است ... هرچه توانايي همدلي در شما افزایش پیدا کند ، ارتباطهای صمیمانه تری با دیگران خواهید داشت. روانشناسان معتقدند که امپاتی می تواند تا حد زیادی مشکلات خانوادگی را که عموما از عدم درک متقابل ناشی می شود ، حل و فصل کند. اگر پدر و یا مادر هستید خودتان را جای فرزندتان بگذارید . آیا چنین والدینی را دوست دارید؟ توانایی همدلي را در خود با تمرين افزایش دهید. 👇 Join @nezakat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥۳۰ گیگ فیلم مستهجن در دست پسربچۀ ۷ساله؛ پنهان شده در هارد والدین! 🔹قصه‌ای جنجالی به روایت روان‌شناس صداوسیما در برنامه زندۀ تلویزیونی بهتر است بگوییم: 🔸پدر و مادر عزیز! وقتی از گوشی به‌عنوان صدا خفه کن استفاده می‌کنید بزرگ‌ترین سرگرمی فرزندتان می‌شود فضای مجازی، باید منتظر این اتفاقات هم باشید. @nezakat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 آسیب پنهان فناوری‌های وارداتی بر فرزندان ما! 🔻 وقتی یک فناوری ارتباطی که در فرهنگ و تمدن دیگری متولد شده باشد، وارد تمدن دیگری می‌شود، بخشی از اقتضائات فکری، رفتاری و فرهنگیِ خاستگاه خودش را همراه خود می‌آورد. ✴️ مثلا اگر در تمدن خاستگاه و جایی که ابزار ارتباطی در آن ایجاد شده فردگرایی، اصالت لذت، غلبه فرهنگ تصویری، نوعی از لبیرالیسم و کاپیتالیسم حاکم باشد، این ابزارها هم کاملا متناسب با آن شرایط تولید شده شده‌اند. ♨️ بنابراین وقتی این ابزارها وارد جامعه جدید می‌شوند، خالی از آن هنجارها و رفتارها نیستند، همراه خود برخی هنجارها را ایجاد و برخی از هنجارهای موجود را حذف می‌کنند. ❓اما چاره چیست؟ 🔸 اولا لازم است آگاه باشیم که این ابزار، خاموش، بی طرف و خنثی نیستند. ممکن است همان لحظه یا با چند سال تاخیر، با خودشان فرهنگهایی را بیاورند و فرهنگ‌هایی را از بین ببرند. 🔸 ثانیا لازم است سواد رسانه‌ای داشته باشیم و در قبال سبد رسانه‌ای که استفاده می‌کنیم، آگاهانه رفتار کنیم. بدانیم از هر کدام چگونه و چقدر استفاده کنیم، محتوای آن را برای خودمان و فرزندانمان تحلیل کنیم و جعلی را از غیر جعلی تشخیص دهیم. "دکتر خیامی" @nezakat