هدایت شده از علی
🍃🌺 بسم الله الرحمن الرحیم 🌺🍃
📢 گروه "گفتمان اتحادیه عماریون" برگزار می کند:
📡 موضوع:
"بررسی احزاب
بعد از انقلاب اسلامی ایران "
👤 ارائه دهنده:استاد بختیاری
🗓تاریخ: ۹۷/۱۲/۷
🕰 ساعت: ۲۲:۰۰
دوستانتان را به گروه دعوت فرمایید.
در ساعت اجرای برنامه ارسال پست و پیام⛔️
http://eitaa.com/joinchat/1907425297C40136ba990
هدایت شده از علی
🍃🌺 بسم الله الرحمن الرحیم 🌺🍃
📢 گروه گفتمان اتحادیه عماریون برگزار می کند:
📡 موضوع: " مواجهه منفعلانه
جبهه انقلاب
با فضای مجازی"
👤 ارائه دهنده: جناب
"محمد کهوند"
کارشناس فعال مجازی
🗓تاریخ : ۹۷/۱۲/۷
🕰 ساعت: ۱۹:۰۰
دوستانتان را به گروه دعوت فرمایید.
در ساعت اجرای برنامه ارسال پست و پیام⛔️
http://eitaa.com/joinchat/1907425297C40136ba990
گفتمان عماریون
هدایت شده از محمد کهوند
🔴 دلایل#مواجهه_منفعلانه نیروهای انقلابی با فضای مجازی چیست⁉️
🔸حجت الاسلام استاد #کهوند طی جلسه ای با حضور طلاب و فضلای حوزه علمیه قم درگروه #مباحثات_انقلابی، مطرح کردند:
#بخش_اول: عدم موضوع شناسی صحیح
🔸 بیش از ۲۵ سال است اینترنت وارد کشور شده و اگر بازی های ویدیویی را هم اضافه کنیم قریب به ۳۰ سال است که ما درگیر #فضای_مجازی هستیم و معمولا در مواجهه با آن رویکرد منفعلانه داشتهایم.
در بررسیها و تحقیقات ، ما به دو مشکل عمده رسیدیم که مسبب این انفعال هستند:
۱. ما موضوع را نمی شناسیم.
۲. از مبانی دینی مواجهه با این موضوع یا کاملا غافل بودهایم و یا در برخی موارد مطابق با این مبانی با موضوع مواجهه نشده ایم.
هدایت شده از محمد کهوند
#بخش_دوم: عدم شناخت تفاوت ابزارها از حیث مدیریت و کاربری
🔺در بحث #عدم_موضوع_شناسی فراوان شنیدهایم که فضای مجازی مثل چاقو است و این بستگی به خودمان دارد چطور از آن استفاده کنیم.
🔺 اگر شما فضای مجازی خصوصا #شبکههای_اجتماعی را مانند چاقو گرفتید مانند چاقو هم با آن مواجهه میکنید و میروید به سمت #فرهنگسازی و آموزش اما...
🔴 آیا واقعا #فضای_مجازی مانند چاقو است⁉️
🔺ابزارها از حیث #مدیریت و #کاربری به دو دسته تقسیم میشوند:
-دسته اول ابزارهایی هستند که مدیر (تعیین کننده نهایی جهتگیری ابزار) و کاربر (استفاده کننده از این ابزار) یک نفر است؛ مثل چاقو، قلم، اسلحه و...
- دسته دوم ابزارهایی هستند که علاوه بر کاربر، شخص ثالثی هم در روند به کارگیری ابزار دخالت میکند
که این نوع دوم ابزارها خود بر دو قسمند:
🔹یکی مثل #هواپیما که #برج_مراقبت (به عنوان شخص ثالت ) در روند مدیریت و جهتگیری آن دخالت میکند اما کاربر (#خلبان) در تصمیمگیری #استقلال_عمل دارد.
🔹قسم دیگر ابزارهایی هستند که شخص ثالث دخالت دارد و گاهی فرد #توهم استقلال عمل دارد و گمان میکند #هدایتگر است مثل #اتومبیل_آموزش_رانندگی که فرق آن با سایر اتومبیل ها این است که پدالهایی زیر پای مدیر که کنار ما نشسته است تعبیه شده و اگر خلاف نظر او عمل کنیم او از این پدالها و ابزار مدیریتی استفاده میکند و ماشین را متوقف خواهد کرد.
🔺 با کمال تاسف چه بخواهیم چه نخواهیم جنس فضای مجازی ایران از این جنس است و عموم خدمات فضای مجازی (#شبکههای_اجتماعی، #موتورهای_جستجو، #بازیهای_برخط، #سایتهای_خدماتی و...) از این سنخ هستند یعنی شخص ثالث در حال مدیریت است و دست برتر دارد و کار را [اگر اراده کند] از دست ما خارج خواهد کرد.
✅ به عنوان مثال اگر شما در #تلگرام ادمین یک گروه باشید میتوانید کاری کنید یک نفر در گروه به مدت زمانی که شما تعیین میکنید نتواند محتوا را ببیند، میتوانید کاری کنید هر محتوایی که یک کاربر قرار میدهد بقیه اعضا نبینند،میتوانید کاری کنید یک کاربر نتواند در گروه عکس یا متن یا لینک قرار دهد.
وقتی شما [به عنوان ادمین گروه] چنین دسترسی دارید آیا #مدیر_تلگرام نمیتواند این کارها را انجام دهد؟
قطعا و مسلّما و یقینا این کار را مطابق اهداف خود خواهد کرد.
اما سوال اینجاست که چه کسی این کار را انجام می دهد؟
مثلا در ایام #انتخابات.
شما شاهد بودید در ایام انتخابات شبهه آیت الله قتل عام یا شبهه دیوار کشیدن در پیاده روها مطرح میشود اما به طرز عجیبی پاسخ به دست مردم نمیرسد.
این [موضوع] به این دلیل است که این ابزار مثل چاقو نیست و صاحب دارد و صاحبش هم از ایجاد آن اهدافی دارد و برای رسیدن به آن #اهداف از این #پنل_مدیریتی استفاده میکند.
هدایت شده از محمد کهوند
#بخش_سوم: عدم شناخت تفاوت ابزارها از حیث بسیط و غیربسیط بودن
♦️ وجه بعدی تفاوت ابزارها این است که ابزارها از حیث #بسیط و #غیربسیط بودن با هم متفاوتند.
ابزار #بسیط ابزاریست که #خوبی و #بدی آن در یک چیز است. مثل چاقو که خوبی و بدی آن در برندگی است. قلم خوبی و بدیاش در نوشتن است. شما نمیتوانید طرحی بدهید که [این دست ابزارها] فقط در خوبی عمل کنند و در بدی عمل نکنند. چاقو فقط در #معروفات برش داشته باشد و در #منکرات برش نداشته باشد! لذا دقت میکنید که این ابزارها را در اختیار چه کسی قرار بدهید و برای آن در بعد اجتماعی #قانون و #مقررات تدوین می کنید.
اما ابزارهایی هستند که بسیط نیستند و خوبی و بدی آنها در یک چیز نیست. مثل #رسانه. شما میتوانید خوبی های آن را جدا کنید و بدی هایش را هم جدا کنید و خوبی های آن را به مردم تحویل دهید و از بدی ها مصونشان بدارید.
✅ یک نمونه روشن در این مورد #صداوسیما است. صدا و سیمای ما سرآمد این کار است. یعنی حداقل در دوجا دست می برد چه در فیلم ها و چه در برنامهها. چگونه؟
یکی اینکه با یک قیچی بعضی چیزهای نادرست را حذف میکند و دوم اینکه در دوبله دست می برد، او در فیلم یک چیزی میگوید، اینها یک چیز دیگر (متناسب با فرهنگ ایرانی) دوبله میکنند.
🔺خوب شما #یوتیوب را بستید، دستتان هم درد نکند، بنده به شدت موافق این کار هم هستم اما آیا هر آنچه در یوتیوب هست بد است؟
چیز خوب در یوتیوب پیدا نمی شود؟
آیا نمی شود عین کاری که در صدا و سیما می شود و #سانسور و دوبله می کند، یک عده ای ممحض و متمرکز باشند در اینکه محتوای خوب و فیلم های خوب یوتیوب را بردارند و در #آپارات بارگزاری کنند؟
چرا #دوقطبی درست می شود و میگوییم یا یوتیوب با تمام مفاسد آن (مثل #اینستاگرام) باید باز باشد یا باید تماما بسته باشد؟
این ابزار، رسانه است، می شود خوبی های آن را جدا کرد و در اختیار مردم قرار داد.
حالا شما حریف مدیریت آن نمی شوید [مثل یوتیوب] ولی آپارات که داری می توانی از آن استفاده کنی.
این هم یک وجه تفاوت.
باز هم چاقو مثل شبکه اجتماعی نشد چاقو مثل اینترنت نشد و اینها متفاوتند.
هدایت شده از محمد کهوند
#بخش_چهارم: لحاظ نکردن تاثیر ساختار ابزار بر نوع استفاده
♦️ بعضی ها استدلال می کنند ابزارها #علیالسویه هستند. بله یک سری ابزارها علی السویه هستند ولی برخی ابزارها #جهت دارند. #گیتار_برقی جهت دارد، این ابزار ساخته شده است برای #فساد و فقط برای فساد به کار می رود یعنی این مخصوص موسیقی #لهوی است و جهت دارد برای فساد.
ولی یک سری ابزارها جهت ندارند برای فساد. خب ساختار فناوری جهت میدهد برای نوع استفاده.
چاقو، چاقو است قمه هم چاقو و شمشیر هم چاقو است.
قمه را ساختهاند برای یک کار مشخص که به درد قدارهکشی در خیابان میخورد ولی چاقوی میوهخوری به درد این کار نمیخورد. قمه ساختارش جهت می دهد به استفاده، چاقوی میوهخوری هم جهت می دهد به استفاده. ساتور هم یک نوع چاقو است و ساختار آن جهت می دهد به استفاده. ما نمی رویم با ساتور میوه پوست بگیریم. نمی رویم با چاقوی میوه خوری گاو سر ببریم.
تراکتور ماشین است، پیکان و سمند و پژو و اتوبوس هم ماشین هستند. کامیون هم ماشین است. اما ساختارشان به نحوه استفاده جهت می دهد. تراکتور را برای کشاورزی استفاده میکنیم، اتوبوس را برای حمل مسافر و...
♦️ دقت کنیم که ساختار جهت میدهد،
نگوییم ابزارها علی السویه هستند. ابزار را با ساختار و اقتضاهای آن [باید] ببینیم که متاسفانه نمی بینیم
هدایت شده از محمد کهوند
#بخش_پنجم: عدم عمل به #مبانی در مواجهه با فضای مجازی
♦️ متاسفانه همانطور که یک پشت پای بزرگی زده ایم به بحث #موضوع_شناسی در مسائل گوناگون، یک لگد بزرگتری هم به بحث #مبانی زده ایم.
در اینجا نحوه مواجهه با فناوری که در فضای مجازی هم کارآیی اساسی دارد و با توجه به قول مشهور فقها، قواعد فقهیه و سیره علما که بر اساس آیات و روایات و توجه به منظومه فکری مقام معظم رهبری ، حضرت امام (ره) تنظیم شده نکاتی را عرض خواهم کرد
♦️ ما در #جنگ_سخت آیه ای در قرآن داریم که به آن عمل کردیم، موشک درست کردیم، ناو و ناوشکن درست کردیم، تلاش کردیم و دشمن را در خلیج فارس و مرزها زمین گیر کردیم. این کارهایی که کردیم امنیت را برای ما به ارمغان آورد، موشکهای ما با چند هزار برد کیلومتر با نقطهزنی و خطای کمتر از ده متر به هدف می زند، قطعا این #عزت رابرای جمهوری اسلامی می آورد. در اینجا ما به این آیه عمل کردیم «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ».
سوال اینجاست که چرا در بحث فضای مجازی این کار را نکردیم❓
کو سیستم عامل ما ❓
کو ضد بدافزار ما❓
کو فایروال و دیوار آتشین ما❓
کو سرور ما❓
کو دیتاسنتر ما❓
کو برنامه نویسی انحصاری ما❓
اینها بحث های اصلی در فضای مجازیست.
♦️ مثلا شبکه مجازی دشمن (مثل فیسبوک) #موشک_مجازی اوست که در خانه من است. #توییتر دشمن در خانه من است. کو توییتر و فیسبوک ایرانی که چند هزار کیلومتر آن طرف تر در خانه دشمن به هدف بزند؟ ما در اینجا عمل نکردیم و متاسفانه به این آیه بی توجه بودیم .
♦️ ما در #چهل_سالگی انقلاب هستیم؛ الحمدلله کشور در بسیاری از مسائل جزو پیشرفته ترین کشورهای دنیاست.
ورود کردیم در دنیای علم و #العلم_سلطان شعار ما شد و نتیجه آن را هم گرفتیم اما در فناوری اطلاعات که این همه با فرهنگ و اقتصاد و سیاست درگیر است و مردم به آن مثل آب خوردن نیاز و دسترسی دارند و همچون گوشت و پوستشان با آن در ارتباطند، متاسفانه درست عمل نکردیم به این آیه و گرفتار شدیم.
هدایت شده از محمد کهوند
#بخش_پنجم: عدم عمل به #مبانی در مواجهه با فضای مجازی
♦️ متاسفانه همانطور که یک پشت پای بزرگی زده ایم به بحث #موضوع_شناسی در مسائل گوناگون، یک لگد بزرگتری هم به بحث #مبانی زده ایم.
در اینجا نحوه مواجهه با فناوری که در فضای مجازی هم کارآیی اساسی دارد و با توجه به قول مشهور فقها، قواعد فقهیه و سیره علما که بر اساس آیات و روایات و توجه به منظومه فکری مقام معظم رهبری ، حضرت امام (ره) تنظیم شده نکاتی را عرض خواهم کرد
♦️ ما در #جنگ_سخت آیه ای در قرآن داریم که به آن عمل کردیم، موشک درست کردیم، ناو و ناوشکن درست کردیم، تلاش کردیم و دشمن را در خلیج فارس و مرزها زمین گیر کردیم. این کارهایی که کردیم امنیت را برای ما به ارمغان آورد، موشکهای ما با چند هزار برد کیلومتر با نقطهزنی و خطای کمتر از ده متر به هدف می زند، قطعا این #عزت رابرای جمهوری اسلامی می آورد. در اینجا ما به این آیه عمل کردیم «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ».
سوال اینجاست که چرا در بحث فضای مجازی این کار را نکردیم❓
کو سیستم عامل ما ❓
کو ضد بدافزار ما❓
کو فایروال و دیوار آتشین ما❓
کو سرور ما❓
کو دیتاسنتر ما❓
کو برنامه نویسی انحصاری ما❓
اینها بحث های اصلی در فضای مجازیست.
♦️ مثلا شبکه مجازی دشمن (مثل فیسبوک) #موشک_مجازی اوست که در خانه من است. #توییتر دشمن در خانه من است. کو توییتر و فیسبوک ایرانی که چند هزار کیلومتر آن طرف تر در خانه دشمن به هدف بزند؟ ما در اینجا عمل نکردیم و متاسفانه به این آیه بی توجه بودیم .
♦️ ما در #چهل_سالگی انقلاب هستیم؛ الحمدلله کشور در بسیاری از مسائل جزو پیشرفته ترین کشورهای دنیاست.
ورود کردیم در دنیای علم و #العلم_سلطان شعار ما شد و نتیجه آن را هم گرفتیم اما در فناوری اطلاعات که این همه با فرهنگ و اقتصاد و سیاست درگیر است و مردم به آن مثل آب خوردن نیاز و دسترسی دارند و همچون گوشت و پوستشان با آن در ارتباطند، متاسفانه درست عمل نکردیم به این آیه و گرفتار شدیم.
هدایت شده از محمد کهوند
#بخش_ششم: ضرورت کار سلبی ناظر به آیه نفی سبیل
♦️ باید توجه کنیم که از آن طرف کار سلبی هم نکردهایم. قرآن می فرماید «وَ لَنْ یَجْعَلَ اللّهُ لِلْکافِرینَ عَلَى الْمُؤْمِنینَ سَبیلاً». ما با پذیرش #اینترنت_امریکایی به این صورت موجود، لگدی هم به آیه نفی سبیل زده ایم.
ما الان نفی کرده ایم نفی سبیل را.
چه منطق دینی پذیرفت این وضعیت فضای مجازی را؟ اینطور دسترسی دشمن به #اطلاعات_خصوصی مردم را؟
♦️ در برخی نرمافزارهای خارجی علنا نوشته است که در هر لحظه #بدون_اجازه شما، از شما میتواند عکس و فیلم بگیرد. در هر لحظه بدون اجازه شما میتواند صدای شما را ضبط کند. ترددهای شما را #رصد کند. میفهمد چه هستید، که هستید، به چه چیز علاقه مندید، #نقطه_قوت شما و #نقطه_ضعف شما چیست، با چه کسانی در ارتباطید ، روی چه کسانی تاثیر گذارید و چه کسانی روی شما تاثیر گذارند.
این اطلاعات عظیم را دشمن دارد، با همین اینترنت مزخرف امریکاییاش به دست می آورد. ما چطور چنین چیزی را پذیرفتهایم؟
ما چرا نیامده ایم مثل #چین قاعدهمندش کنیم؟
چرا نیامدیم مسیری را که #روسیه دارد طی میکند و سلطه امریکا را دارد به هم میزند را طی کنیم؟
همچنان توجیه میکنیم و سبیل دشمن را بر کشور می پذیریم. این موضوع اصلا یک امری نیست که با قرآن سازگاری داشته باشد و اصلا پذیرفتنی نیست.
♦️ بعضی دوستان می گویند حالا دشمن به اطلاعات ما دسترسی داشته باشد چه غلطی می خواهد کند؟
شما دست #دشمن را باز گذاشته ای برای #برنامهریزی علیه کشور. او می داند مثلا برای #اغتشاشات سال 96 از شهر درود شروع کند یا از شیراز. از کبودرآهنگ شروع کند یا از اصفهان شروع کند. میفهمد، میداند از کجا باید شروع کند و می داند از طریق چه کسی باید چه #شبهه را مطرح کند.
اینکه ما اجازه بدهیم دشمن اینطور به اطلاعات خصوصی ما دسترسی داشته باشد خلاف دستورات صریح قرآن است. می فرماید: «یا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا بِطَانَةً مِنْ دُونِكُمْ». غیر خودتان را محرم اسرار خودتان نگیرید. ما یک مشت کفارِ یهودِ صهیونیستِ ضد دینِ در حالِ جنگِ با مسلمانان را به عنوان محرم أسرارمان گرفته ایم و زندگیمان را کف دستشان گذاشته ایم. این خلاف موازین شرع است متاسفانه.
هدایت شده از محمد کهوند
#بخش_هفتم: ضرورت کار سلبی ناظر به روایات و احادیث اسلامی
♦️ این ادله را که بررسی کنیم، متوجه می شویم که ما خلاف موازین دینی عمل کرده ایم. خلاف نص روایات پیش رفته ایم .⬇️
#حضرت_امیر (علیه السلام) در خطبه 27 #نهج_البلاغه میفرمایند: ملتی که در خانه خود مورد هجوم قرار بگیرد ذلیل خواهد شد.
ما در جنگ سخت، جنگ را 600 _700 کیلومتر آنطرف تر بردیم اما در جنگ نرم کجا داریم میجنگیم؟ در اتاق خواب خودمان❗
♦️ حاج #قاسم_سلیمانی پدر آمریکا و اسراییل و استکبار جهانی را در عراق آنطور و در سوریه اینطور درآورده، در افغانستان و لبنان به آن شکل واقعا معجزه آسا عمل کرده، اما افرادی که صفحه منتسب به ایشان را مدیریت می کنند فکر کرده اند که در #فضای_مجازی اینگونه می شودجنگید؟! آمده بودند در پیجش منتسب به ایشان در اینستاگرام یک عکسی منتشر کردند با پرچم جمهوری اسلامی که سردار می کوبد در دهان #نتانیاهو.
در کسری از ثانیه صفحه با 600 هزار فالوئر بسته شد. بله بستند! ذره ای هم تحمل نمی کنند! رئیس اینستاگرام رسما یک #اسرائیلی است. اینستاگرام متعلق به شرکت #فیسبوک است که آن هم یک شرکت کاملا #صهیونیستی و #محارب است.
♦️ شرکت های گوگل و فیسبوک هرکدام 250 میلیون دلار! به روزنامه #شارلی_ابدو کمک کردندتا این نشریه بتواند بیشتر کار کند، همان روزنامه ای که توهین کرد به پیامبر اسلام. این فقط یک نشریه محلی بود، اصلا چیزی نبود ولی 250 میلیون دلار💲❗کمک کردند.
بنده با تحقیق عرض میکنم سهامداران فیسبوک و توییتر و مایکروسافت همان کسانی هستند که شرکت #لاکهید_مارتین را کنترل میکنند همانی که در حال حاضر بمبهای آن یمن را به خاک و خون می کشد.
♦️ اینان کافر حربی مسلّم و قطعی هستند و ما داریم از نرم افزارهای آنها به این صورت استفاده میکنیم، ای بسا برایشان دعا هم میکنیم که ما را در فضای مجازی #تحریم نمیکنند و اجازه میدهند ما از نرم افزارهایشان استفاده کنیم.
هدایت شده از محمد کهوند
#بخش_هشتم: ضرورت کار سلبی ناظر به سیره پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم
♦️ ببینید در سیره نبوی، شیوه مواجهه پیامبر اکرم (ص) با #مسجد_ضرار چطور بود؟
در قرآن که می فرماید «لاتَقُمْ فِيهِ أَبَداً» حق نداری در اینجا نماز بخوانی. این منطق قرآن است که پیامبر را در چند جا صراحتا از نماز خواندن در مسجد ضرار نهی کرده است.
در روایات داریم که این مسجد به دستور پیامبر اکرم (ص) خراب شد و در جای دیگر داریم تبدیل به زبالهدانی شد.
🔺من تصور میکنم امروز این حزباللهیهایی که نحوه مواجهه ما را با دشمن در فضای مجازی اینطور توجیه می کنند، اگر در عصر پیامبر اکرم (ص) بودند، میرفتند به محضر پیامبر که ای پیامبر شما دارید چه می کنید؟
چرا دارید اینطور برخورد میکنید؟
کار #سلبی که جواب نمیدهد، بیا کار #ایجابی بکن اگر هنرمندید؟ کار تبلیغی کن! شما #امیرالمومنین و #سلمان و #ابوذر و #مقداد را داری. اینها را بفرست داخل مسجد ضرار و شروع کنند به کارهای تبلیغی و مردم را جذب کنند و جو را عوض کنند و مسجد را بگیریم از دست دشمن و در عین حال یک سازه را هم در اختیار گرفتهایم!
♦️ الان متاسفانه منطق ما در بحث #تلگرام و #اینستاگرام و کل فضای مجازی این است. آن آقای سخنران معروف می گوید آنقدر در محیط فضای مجازی تبلیغ کنید که دشمن از ایجاد آن پشیمان شود. این اگر در زمان پیامبر بود همین حرف را به پیامبر (ص) در مورد مسجد ضرار میگفتند .وقتی انسان مبنا نداشته باشد همین میشود.
♦️شما ببینید #حضرت_موسی با #گوساله_سامری چه کرد؟
حضرت موسی (علیه السلام) گوساله سامری را (متن قرآن است این دیگه اصلا تفسیر هم نیست) اول آتش زد، بعد براده براده کرد و بعد براده ها را ریخت به دریا.
ما اگر بودیم چه می کردیم؟ میگفتیم چکار دارید میکنید؟ حالا براده اش کردید نمی خواهید این سهم طلای خانم ها را به آنها برگردانید ؟ این کار را هم نمی کنی و میترسی تداعی معنی شود، خب این را حداقل کمک کن به فقرا. (کما اینکه رهبری فرمودند جنس قاچاق را جلوی چشم همه آتش بزنید) باور بفرمایید ما آن موقع بودیم نعوذ بالله نعوذ بالله نعوذ بالله متهم می کردیم نبي خدا را به #بی_عقلی العیاذ بالله.
اما پیامبر خدا چطور برخورد میکنند ؟
چطور مواجهه میکنند ؟
#عامل_انحرافی را هم بیرون می کند از شهر. #سامری را رسما بیرون می کند.
ما چکار می کنیم؟ ما میپذیریم. توجیه می کنیم، دفاع میکنیم، حتی شاید امروز ترویج میکنیم!
قطعا این با منطق قرآن و روایات و سنت سازگاری ندارد.
هدایت شده از محمد کهوند
#بخش_نهم: ضرورت کار سلبی ناظر به منظومه فکری مقام معظم رهبری
♦️ در بحث منظومه فکری #مقام_معظم_رهبری اخیرا شخصی میگفت که آقا دیگر تکلیف را روشن و #حجت را بر همه ما تمام کردند و باید بریزیم در فضای مجازی. با این معنا بر همه مسلم می شود #تلگرام و #اینستاگرام منظور آقاست، کأنه آقا اسم این دوتا را نمی داند و بلد نیست یا آشنا نیست...
♦️ ببینید حضرت آقا دو مطالبه دارند از ما:
🔺 یک مطالبه ناظر به درون فضای مجازیست که می فرمایند چه کسی باید این شبهات را پاسخ دهد؟
40 میلیون آدم الان در #تلگرام هستند. 20 و چند میلیون نفر در #اینستاگرام هستند. n عدد آدم الان در #واتساپ هستند. کی باید #شبهات را جواب دهد؟ کی باید دین را اینجا ترویج کند؟ کی از کیان #اهل_بیت و #مدافعان_حرم در بعد مجازی دفاع کند؟ خب یک عدهای باید با لحاظ شرایطی ورود کنند. این یک وجه مطالبه آقاست که همه آنرا می دانند و می گویند.
🔺 بٌعد مهم تر مطالبه رهبری را نمی بینند. مثل بیانات ۹۵/۳/۱۴ که آقا در حرم حضرت امام صریح و بدون کوچکترین اجمال گویی می فرمایند این ابزارها زمانی برای شما مفید خواهد بود که #سلطه_دشمن را از آن سلب کنید و اول همان سخنرانی هم می گویند که مخاطب سخن من در این جلسه مسئولین و آحاد مردمند. همه مخاطب من هستند.
من فکر میکنم اساسا این صحبت های آقا به گوش ما هم نخورده. آن قسمت از صحبت های آقا خیلی صریح گفته می شود، مطرح میشود، تبیین می شود، #اینفوگراف و موشن گراف و نماهنگ می شود و منتشر می شود در تمام کانال های خبری ولی این یکی می رود در #مارپیچ_سکوت و کسی هم نمیشنود.
♦️ دو روز بعد از آن رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس فرمایند که من احساس #ولنگاری میکنم.
بعد بحث #ولنگاری را اینطور تبیین میکنند که ما دوتا وظیفه داریم:
_تولید کالای مطلوب ...
_جلوگیری از تولید کالای فرهنگی مضر.
اینها را ما انجام نمی دهیم، نه در تولید، نه در جلوگیری. نه در کار #ایجابی نه در کار #سلبی ما درست و درمان عمل نمیکنیم.
بحث بازی های ویدیویی، فیلم، کتاب، بحث ارتباطات اینترنتی را که مطرح می کنند، مجددا تاکید می کنند هم در دستگاه های دولتی هم غیر دولتی ولنگاری وجود دارد.
شما یک نگاهی بیندازید ببینید ما در فضای مجازی چطور عمل کردیم متاسفانه. برای ایجابی ، صرفا چسبیدیم به شبکه های اجتماعی و در عوض دنیای بازی های ویدیویی با 28 میلیون #گیمر در ایران که روزی یک ساعت و نیم دارند بازی میکنند را رها کردیم.
صرفا احساس کردیم تبلیغ فقط در #تلگرام است و حالا وبسایت و وبلاگ را هم بیخیال، فقط چسبیدیم به تلگرام و اینستاگرام الباقي را رها کردیم. ما تکلیف داریم مردم را روشن کنیم اما متاسفانه خطرات #سرویس_بیگانه را رها کرده ایم.
♦️ ایشان در ۹۶/۳/۲۲ میفرمایند مهمترین چیز در فضای مجازی #شبکه_ملی_اطلاعات است. من پی دی اف آن را قبلا در اختیار قرار دادم . بله راه اندازی این وظیفه دولت است و دولت زیر بار آن نمی رود. اما #مطالبهسازی آن کار کیست؟ کی باید مردم را روشن کند که آقا این راهکار وجود دارد برای فضای مجازی.
می شود کنترل کرد. در عین ارتباط با جهان شما می توانید این فضا رابه نفع خودتان کنترل کنید که من مفصل در آنجا توضیح داده ام.
♦️ متاسفانه ما این کار را در قبال سخنان رهبری انجام نداده ایم. ما نسبت به فرمایشات حضرت آقا #نومن_ببعض و #نکفر_بعض ایم.
حضرت آقا در سال ۹۵ در دیدار با قرب بقیة الله بیانات جالبی دارند . آنجا در بحث فضای مجازی می فرمایند که فضای مجازی #قتلگاه جوانان و نوجوانان شده. بخش عظیمی از این فضا در اختیار دشمن است و هر ضربه ای که می خواهد، دارد از طریق از فضا به ما می زند. و سپس می فرمایند همتتان را بگذارید دشمن را از فضای مجازی بیرون کنید. همت اصلی شما این باشد بروید یک #تلگرام بیاورید که مردم نیاز به تلگرام نداشته باشند. حالا یک عده ای آنجا میپرسند در شبکه اجتماعی متعلق به دشمن برویم یا نرویم؟ که حضرت آقا می فرمایند اگر می توانید #موثر باشید، بروید و البته #شروطی می گذارند. فقط همین مطلب آخر همین یک تکه از بیانات ایشان بولد شد و آمد داخل خبرها و آن قسمتهای قبلش نیامد و آن تکه ها اصلا شنیده نشد و متاسفانه نومن ببعض و نکفر ببعض شد.
هدایت شده از محمد کهوند
#بخش_دهم_و_پایانی ضرورت تعبد به قواعد فقهی در حوزه فضای مجازی
♦️ نکته آخر اینکه ما متاسفانه به #قواعد_فقهی هم در این حوزه خاص پایبند نیستیم.
من از فلان شخص می پرسم شما برای چه رفتهای #تلگرام؟ می گوید 40 میلیون آدم بس نیست برای اینکه من بروم؟ میگویم محظور شما چیست به لحاظ فقهی؟ میگوید جمعیت زیاد؛ آنجا دشمن حمله کرده ما باید برویم از کیان اسلام دفاع کنیم!
پاسخ این است مسلمان عزیز، "الضّرورات تبیح المَحظورات و الضَّرورةُ تُقَدَّرُ بقدرِها".
شما محظورت #تبلیغ بود، خدا خیرت بدهد، پس چرا آمده ای کانال #خبرگزاری_فارس را در تلگرام پیگیری میکنی؟ کی گفته این کار را انجام بدهی؟ اینکه دیگر محظور شما نیست.
کی گفته ارتباط با خانوادهات را بیاوری در #تلگرام؟
کی گفته ارتباط با رفقایت را بیاوری در تلگرام؟ اینکه دیگر محظور شما نبود.
♦️ شما وقتی می بینید رهبر معظم انقلاب #فتوا می دهند که از کالای داخلی استفاده و حمایت کنید و جایگزین داخلی وجود دارد باید حمایت کنید ولو کُند باشد.
البته در جلسات آتی خواهم گفت که چه شد که پیامرسانهای داخلی کٌند شدند و نتوانستند آنطور که باید و شاید جوابگو باشند. جان کلام این است که ما لوازم قاعده ضرورت را رعایت نمیکنیم.
♦️ سوال اینجاست که #حوزه_علمیه شما موظف بودی یک سری طلاب را تربیت کنی و بفرستی در سرویس های خارجی تبلیغ کنند. خیلی خوب، پس چرا ارتباط خودت با طلبه هایت را آورده ای در تلگرام؟ این را کی به شما گفته ؟ شما طبق قاعده اضطرار محظورت فقط همان بود.
♦️ عین این می ماند که #مرداری در بیابان است و ما داریم از گرسنگی می میریم حالا این مردار را تا #بلغت_الحلقوم بخوریم. آقا شما فقط تا اندازه ای که نمیری می توانی بخوری.
♦️ ما باید به #قواعد_فقهی متعبد باشیم ولی متاسفانه متعبد نبودیم. لذا این وضعیتی هست که میبینید و صدها نمونه و مثال دیگر شبیه به این هم وجود دارد.
هدایت شده از علی
🍃🌺 بسم الله الرحمن الرحیم 🌺🍃
📢 گروه "گفتمان اتحادیه عماریون" برگزار می کند:
📡 موضوع:
"بررسی احزاب
بعد از انقلاب اسلامی ایران "
👤 ارائه دهنده:استاد بختیاری
🗓تاریخ: ۹۷/۱۲/۷
🕰 ساعت: ۲۲:۰۰
دوستانتان را به گروه دعوت فرمایید.
در ساعت اجرای برنامه ارسال پست و پیام⛔️
http://eitaa.com/joinchat/1907425297C40136ba990
S.b Bak:
در ادامه بررسی احزاب بعد از انقلاب امشب به بررسی سازمان مجاهدین خلق . منافقین می پردازیم و سعی داریم ضمن مرور گذشته . حال و آینده این سازمان تبادل نظراتی هم داشته باشیم
تاریخچه سازمان منافقین:
اینن سازمان در ۱۵ شهریور سال ۱۳۴۴ به رهبری محمد حنیفنژاد، سعید محسن و عبدالرضا نیکبین پایهگذاری شد؛ اما بعد از انقلاب سال ۱۳۵۷، عبدالرضا نیکبین از فهرستِ رسمیِ بنیانگذاران حذف و علیاصغر بدیعزادگان که از سال ۱۳۴۵ به سازمان پیوسته بود، جایگزین او شد.
خواهشی که از دوستان دارم این مطالب را بدقت مطالعه کنند . تا بهتر درک کنیم این انقلاب چه بلاهایی را از سر گذرانده است
کانال گفتمان عماریون👇👇
https://eitaa.com/amar_conferanc
S.b Bak:
در سال ۱۳۵۴ خورشیدی عدهای به رهبریِ تقی شهرام و بهرام آرام اقدام به ترور و حذف اعضای مذهبی از جمله مجید شریف واقفی در بیرون زندان کردند، و با دست گرفتن قسمتی از سازمان، بیانیهٔ اعلام تغییر ایدئولوژی از اسلام به مارکسیسم را منتشر کرند. پس از آن؛ اعضای سازمان به دو دسته تقسیم شدند گروهی بر مواضع پیشین وفادار ماندند که مسعود رجوی هم پس از آزادی از زندان در ۳۰ دی ۱۳۵۷ به آنها پیوست و گروهی به سازمان پیکار پیوستند.
سازمان مجاهدین خلق ایران سازمان سیاسی اسلامگرا وچپگرا با ساختار شبهنظامی است.
بنیانگذاران این سازمان، محمد حنیفنژاد، سعید محسن وعلیاصغر بدیعزادگان که از فعالان مسلمان جبهه ملی دوم ایران بودند (که پس از تشکیل نهضت آزادی، از فعّالان یا هواداران آن سازمان شدند) و یکی از اعضای نهضت آزادی به نام عبدالرضا نیک بین رودسری معروف به «عبدی»،گرد هم آمدند و سازمانی را بنیان نهادند.
رهبری این سازمان با یک زن و شوهر با نامهای مریم و مسعود رجوی میباشد که وضعیت حیات مسعود نامشخص بوده و مریم رجوی به عنوان «رئیسجمهوری منتخب» در غیاب همسرش عملاً رهبری این سازمان را بعهده دارد.
دبیرکل این سازمان زهرا مریخی است که در ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ در کنگره سراسری منافقین به مناسبت پنجاه و دومین سالگرد تأسیس این سازمان به این سمت انتخاب شد
کانال گفتمان عماریون👇👇
https://eitaa.com/amar_conferanc
S.b Bak:
پس از پیروزی انقلاب اسلامی درسال ۱۳۵۷ سازمان مجاهدین خلق به رهبری موسی خیابانی و مسعود رجوی موفق به جذب گسترده در بین قشرهای مختلف جامعهٔ ایران شد، امّا بر سر اختلاف نظر با روحانیون وقت -از جمله حضرت امام ره به مخالفت علیه نظام جمهوری اسلامی روی آورد.
در این مرحله، یعنی بعد از سرنگونی نظام سلطنتی، تا سرفصل ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ که منافقین به آن فاز سیاسی میگویند، برنامهٔ کار منافقین فعالیت افشاگرانهٔ سیاسی بود. در همین ایام نشریهٔ مجاهد که ارگان رسمی سازمان مجاهدین بود با تیراژ قریب به ۵۰۰ هزار نسخه در سراسر کشور منتشر میگردید[
کانل گفتمان عماریون👇👇👇
https://eitaa.com/amar_conferanc
S.b Bak:
ریشه های مخالفت و دشمنی با انقلاب اسلامی:
۱. هنگام برگزاری همهپرسی نظام جمهوری اسلامی ایران در فروردین ۱۳۵۸ با پرسش «جمهوری اسلامی، آری یا نه»، مخالفت کردند.
۲.در انتخابات خبرگان قانون اساسی، شرکت نکرد.
۳. بعدها در انتخابات اولین دورهی ریاستجمهوری، مسعود رجوی خود را کاندیدای ریاستجمهوری کرد. اما امام خمینی، با یک موضعگیری قاطع اعلام کردند کسانی که به قانون اساسی رأی مثبت ندادهاند، حق ندارند،رئیسجمهور شوند. پس از آن، سازمان به دلیل حذف کاندیدای خود، انتخابات ریاستجمهوری را تحریم کرد.
۴. با بهرهگیری از شخصیت آیتالله طالقانی به سیاست خود مبنی بر شکاف وتضاد با رهبری ادامه داد.
۵. عدم پذیرش اصل ولایت فقیه در قانون اساسی.
۶. پس از تشکیل مجلس خبرگان قانون اساسی و درگذشت آیتالله طالقانی، مجاهدین خلق که از اختلافات اصولی بنیصدر با حزب جمهوری اسلامی در مجلس خبرگان و جبههگیری وی در مقابل خط امام (پس از تصدی پست ریاستجمهوری) مطلع شده بودند، برخلاف مخالفتهای قبلیشان با بنیصدر کوشیدند به منظور ایجاد انشعاب میان مردم، تبلیغات خود را علیه خط امام با بنیصدر هماهنگ کنند و خود را روز به روز به او نزدیکتر کردند.
اتحاد با بنیصدر و آغاز مبارزه مسلحانه:
به دنبال کشمکشها و اختلاف نظرهای رئیسجمهور وقت،ابوالحسن بنیصدر با حزب جمهوری اسلامی و تلاش ناموفقش در جهت سلب اختیارات آنان و تضاد با انقلاب و در نتیجه از دست دادن حمایت امام خمینی ره ، از آنجا که او به تنهایی توان مقابله با مخالفانش را نداشت ، با مجاهدین خلق که پیشتر از آنها به شدت انتقاد کرده بود، متحد شد.
کانال گفتمان عماریون👇👇
https://eitaa.com/amar_conferanc
S.b Bak:
در اواخر ماه خرداد او که برای حفظ جان خویش در اختفا به سر میبرد، مردم را به قیام فراخواند.مجاهدین خلق نیز در پی تعارضات شدید با نظام جمهوری اسلامی در سال ۱۳۵۹، از بنیصدر حمایت کرده و در تاریخ ۲۹ خرداد ۱۳۶۰ از هوادارانشان خواستند تا علیه نظام به خیابانها بریزند. یک روز پس از آن، تظاهرات خشونتآمیزی در شهرهای مختلف کشور به راه افتاد.
عدم کفایت سیاسی بنیصدر در مجلس تایید و وی برکنار و دستور بازداشت او توسط حضرت امام ره به اتهام خیانت و توطئه علیه نظام، صادر شد و به این ترتیب رقابتهای سیاسی وارد عرصهٔ خشونتآمیزی گشت.
مسعود رجوی از چند ماه پیش از وقایع خرداد ۱۳۶۰ مترصد فرصتی مناسب برای رویارویی مسلحانه و خیابانی با نظام بود. او در مصاحبهای در اسفند ماه ۵۹ پیشبینی کرده بود که در صورت عدم تشکیل مجلس مورد نظرش«خبری از زندگی مسالمتآمیز در کار نخواهد بود.»
همچنین گفته شده ، در اسنادی که سال ۶۶ از سازمان مجاهدین به دست آمد، مسعود رجوی تحلیل کرده بود که اگر با بنیصدر متحد شود «قطعی است که میتواند رژیم را جارو کند» و پیشنهاد کرده بود که با ریختن نیروها به خیابان بنیصدر را تحریک به مقابله با رژیم کنن
کانال گفتمان عماریون👇👇
https://eitaa.com/amar_conferanc
S.b Bak:
درگیری با نیروهای سپاه پاسداران
در ماه شهریور ۱۳۶۰، منافقین، هواداران جوان خود را برای اعتراض و درگیری مسلحانه با نیروهای انقلاب به خیابانها فرستادند. در تاریخ ۵ مهر ماه ۱۳۶۰ آنان از تیربارو نارنجکانداز آر پی جی علیه نیروهای سپاه پاسداران استفاده نموده و برخی از گروههای کوچکتر چپگرا همچون چریکهای فدایی، دست به اقدامات چریکی مشابهی زدند.
در روز ۱۹ بهمن ۱۳۶۰ نیروهای سپاه پاسداران موفق به کشف محل اختفای اصلی رهبران مجاهدین در تهران در محلهٔ زعفرانیه شده و پس از محاصرهٔ آن محل و چند ساعت درگیری مسلحانه آن را تصرف کردند. در این واقعه ۲۳ نفر از جمله موسی خیابانی مرد شماره ۲ سازمان، آذر رضایی همسر موسی خیابانی و اشرف ربیعی، همسر اولمسعود رجوی، کشته و پسر خردسال مسعود و اشرف نیز به اسارت درآمد. این واقعه از سوی مجاهدین به «عاشورای مجاهدین» نامیده شد.[
اقذامات خرابکارنه منافقین:
نفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی؛ ۷ تیر ۱۳۶۰، که در آن سید محمد بهشتی و بیش از ۷۰ تن از اعضای حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند
ترور شهیدمحمد کچویی مسئول زندان اوین ؛
ترور شهید حسن آیت؛
انفجار ۸ شهریور ۱۳۶۰ که در آن محمد علی رجایی ومحمد جواد باهنر به شهادت رسیدند
اسدالله مدنی؛ ۲۰ شهریور ۱۳۶۰
عبدالکریم هاشمینژاد؛ ۷ مهر ۱۳۶۰
سید عبدالحسین دستغیب و ۱۲ نفر دیگر از همراهان وی در نماز جمعه؛ ۲۰ آذر ۱۳۶۰
محمد صدوقی؛ ۱۱ تیر ۱۳۶۱
عطاالله اشرفیاصفهانی؛ ۲۳ مهر ۱۳۶۱
اسدالله لاجوردی؛ ۱ شهریور ۱۳۷۷
علی صیاد شیرازی؛ ۲۱ فروردین ۱۳۷۸
حملههای خمپارهای سالهای ۱۳۷۸ و ۱۳۷۹:
حمله با خمپاره به قصد ساختمان ریاست جمهوری در دورهٔ محمد خاتمی در بهمن ۱۳۷۸
حملهٔ خمپارهای خیابان ولیعصر تهران در سال ۱۳۷۹ که موجب شهادت ۲ نفر و مجروح شدن ۷ نفر شد،
حملهٔ خمپارهای به دانشگاه شهید چمران اهواز
حملهٔ خمپارهای به ساختمان مسکونی در ایلام
حملهٔ خمپارهای به مجتمع مسکونی در تهران.۰
کانال گفتمان عماریون👇👇
https://eitaa.com/amar_conferanc