ما از لب مسیح شنیدیم این سخن :
صد مرده زنده میشود از ذکر «یا حسن (ع)»
#لاادرى
💝میلاد امام حسن علیه السلام مبارک💝
[ صلوات یادت نره ]
#نفوذی_ها
@Nofoziha_ammariyon
🌿🌺میلاد مسعود حضرت امام حسن مجتبی(ع) مبارک باشد🌺🌿
🔷تامل بر برخی احادیث امام حسن(ع) و تاکید مجدد بر بایستههای سواد رسانهای
✍ معصومه نصیری_ مدرس و پژوهشگر سواد رسانهای
🔺توجه به مضامین و محتواهای رسانهای
امام حسن (ع) فرمودند: تعجّب مي کنم از کسي که در فکر خوراک و تغذيه جسم و بدن هست ولي درباره تغذيه معنوي روحي خود نمي انديشد، پس از غذاهاي فاسد شده و خراب دوري مي کند و عقل و قلب و روح خود را کاري ندارد - هر چه و هر مطلب و برنامه اي به هر شکل و نوعي باشد استفاده مي کند. (در معرض چه محتواهای رسانهای قرار میگیریم)
🔺اهمیت طرح سوال
امام حسن(ع) می فرماید: «حُسْنُ السِّؤالِ نِصْفُ الْعِلْمِ؛ کسی که عادت سؤال و حالت پرس وجو دارد، مثل آن است که نصف علم ها را فرا گرفته باشد». (این پیام را چه کسی ارسال کرده و چرا این پیام اسرال شده است و...)
🔺مکث، تفکر و بعد انتشار
امام حسن(ع) می فرماید: «إنّ الْحِلْمَ زینَهٌ، وَالْوَفاءَ مُرُوَّهٌ، والْعَجَله سَفَهٌ؛ شکیبایی زینت شخص، وفای به عهد علامت جوان مردی، و عجله و شتاب زدگی [در کارها بدون اندیشه] دلیل بی خردی می باشد». (قبل از بازنشر مطالب تامل و تفکر کنیم)
🔺ضرورت خواندن سطرهای نانوشته پیامها
امام حسن(ع) می فرماید: «عَلَیکم بِالْفِکرِ فَاِنَّهُ مَفاتیحُ اَبْوابِ الْحِکمَةِ؛ بر شما [شیعیان] لازم است که اندیشه کنید؛ زیرا فکر کلیدهای درهای حکمت است». (درباره پیام های رسانه، مهندسان آن و بازیگران اصلی آن فکر کنیم)
🔺نه به «میگویند»، «شنیدم» و «گفتند» در فضای رسانهای...
- قالَ امام حسن(ع): بَيْنَ الْحَقِّ وَالْباطِلِ أرْبَعُ أصابِع، ما رَأَيْتَ بَعَيْنِکَ فَهُوَ الْحَقُّ وَ قَدْ تَسْمَعُ بِأُذُنَيْکَ باطِلاً کَثيرا.
فرمود: بين حقّ و باطل چهار انگشت فاصله است، آنچه که را با چشم خود ببيني حقّ است؛ و آنچه را شنيدي يا آن که برايت نقل کنند چه بسا باطل باشد. (ضرورت بررسی پیامها از منابع معتبر و تلاش برای کشف حقیقت و پرهیز از انتشار شایعات)
🔆در جود و عطا دستِ خدا هست حسن
دستِ همه را وقتِ كرم بست حسن
نوميد نگردد كسي از درگهِ او
زيرا كه كريم ِ اهلبيت است حسن🔆
🌺🌿🌺🌿🌺
#نفوذی_ها
@Nofoziha_ammariyon
سوال:
چرا امام حسن (ع) درمقابل حکومت ظلم ،صلح کردند ولی امام حسین (ع) قیام کردند و جنگیدند؟؟؟
❇️ پاسخ سوال ، در کلام امام خامنه ای :
✳️صلح امام حسن، صددرصد منطبق بر استدلال منطقى بود.
🔸مردم ما از #صلح امام حسن چيز زيادى نمىدانند؛ فقط چند تا كلمه شعارى مىدانند؛ درحالىكه درباره اين صلح كتاب نوشته شده و بحث و تحليل شده است؛ درباره #امام_حسن، ذهنها و فكرها بايد حرف نو بگويند؛ اما همانها هم گفته نمىشود؛ اينها مايه تأسف است. ‼️
✅عامل شكست امام حسن(ع)نبودن تحليل سياسي در مردم بود
بنده در قضاياى تاريخ اسلام اين مطلب را مكررا گفتهام كه، 👈👈چيزى كه امام حسن مجتبى عليهالسلام را شكست داد، نبودن #تحليل_سياسى در مردم بود. مردم، تحليل سياسى نداشتند.👌 🔗چيزى كه فتنه خوارج را بهوجود آورد و اميرالمؤمنين عليهالسلام را آنطور زير فشار قرار داد و قدرتمندترين آدم تاريخ را آنگونه مظلوم كرد،⬅ نبودن تحليل سياسى در مردم بود والا همهى مردم كه بىدين نبودند. تحليل سياسى نداشتند. يك شايعه دشمن مىانداخت؛ فورا اين شايعه همه جا پخش مىشد و همه آن را قبول مىكردند!‼
۷۲/۸/۱۲
✅غبارغليظ نفاق در زمان امام حسن(ع)
دوران دشوار هر انقلابى،آن دورانى است كه((حق و باطل در آن ممزوج بشود))ببينيد اميرالمؤمنين از اين مىنالد: "ولكن يؤخذ من هذا ضغث و من هذا ضغث فيمزجان فهنا لك يستولى الشّيطان على اوليائه ".در دوران پيامبر، اينطورى نبود.در دوران پيامبر، صفوف، صفوف صريح و روشنى بود. آن طرف، كفار و مشركان و اهل مكه بودند؛ كسانى بودند كه يكىيكى مهاجرين از اينها خاطره داشتند: او من را در فلان تاريخ زد، او من را زندانى كرد،او اموال من را غارت كرد؛ بنابراين شبههيى نبود.
🔘يهود بودند؛ توطئهگرانى كه همهى اهل مدينه - از مهاجر و انصار - با توطئههاى آنها آشنا بودند. جنگ بنىقريظه اتفاق افتاد، پيامبر دستور داد عده كثيرى آدم را سر بريدند؛ خم به ابروى كسى نيامد و هيچكس نگفت چرا؛ چون صحنه،صحنه روشنى بود؛ غبارى درصحنه نبود. اينطور جايى، جنگ آسان است؛ حفظ ايمان هم آسان است.
📌اما در دوران اميرالمؤمنين، چه كسانى در مقابل على(ع) قرار گرفتند؟ خيال مىكنيد شوخى است؟ خيال مىكنيد آسان بود كه "عبداللَّهبنمسعود "، صحابى به اين بزرگى - بنا به نقل عدهيى - جزو پابندهاى به ولايت اميرالمؤمنين نماند و جزو منحرفان به حساب آمد؟‼️همين"ربيعبنخثيم "و آنهايى كه درجنگ صفين آمدند گفتند مااز اين قتال ناراحتيم،اجازه بده به مرزها برويم ودر جنگ وارد نشويم،در روايت دارد كه"من اصحاب عبداللَّهبنمسعود "! اينجاست كه قضيه سخت است.
👈وقتى غبار غليظتر مىگردد، مىشود دوران امام حسن؛ و شما مىبينيد كه چه اتفاقى افتاد. باز در دوران اميرالمؤمنين، قدرى غبار رقيقتر بود؛👈 كسانى مثل عمار ياسر - آن افشاگر بزرگ دستگاه اميرالمؤمنين - بودند. هرجا حادثهاى اتفاق مىافتاد، عمار ياسر و بزرگانى از صحابه پيامبر بودند كه مىرفتند حرف مىزدند، توجيه مىكردند و لااقل براى عدهاى غبارها زدوده مىشد؛
📛اما در دوران امام حسن، همان هم نبود. در دوران شبهه و در دوران جنگ با كافر غيرصريح، جنگ با كسانى كه مىتوانند شعارها را بر هدفهاى خودشان منطبق كنند، بسيار بسيار دشوار است؛ بايد هوشيار بود.
۷۰/۶/۲۷
✅اگر امام حسن(ع) مي جنگيد و شهيد مي شد ، خونش به هدر ميرفت‼️
امام حسن مجتبى عليهالسلام مىدانست كه اگر با همان عدهى معدود اصحاب و ياران خود بامعاويه بجنگد و به شهادت برسد،انحطاط اخلاقى زيادى كه بر خواص جامعهى اسلامى حاكم بود، نخواهد گذاشت كه دنبال خون او را بگيرند!❗️ تبليغات،پول و زرنگيهاى معاويه،همه راتصرف خواهد كرد وبعد از گذشت يكى دو سال،مردم خواهند گفت "امام حسن عليهالسلام بيهوده در مقابل معاويه قد علم كرد. " ⏪لذا، با همهى سختيها ساخت و خود را به ميدان شهادت نينداخت؛ زيرا مىدانست خونش هدر خواهد شد.
✴️گاهى شهيد شدن آسانتر از زنده ماندن است! حقا كه چنين است! اين نكته را اهل معنا و حكمت و دقت، خوب درك مىكنند. گاهى زنده ماندن و زيستن و تلاش كردن در يك محيط، به مراتب مشكلتر از كشته شدن و شهيد شدن و به لقاى خدا پيوستن است. امام حسن عليهالسلام اين مشكل را انتخاب كرد. 🚩
وضع آن زمان چنين بوده است.خواص تسليم بودند و حاضر نمىشدند حركتى كنند.يزيد كه بر سر كار آمد، جنگيدن با او امكانپذير شد.
♨️به تعبيرى ديگر: كسى كه در جنگ با يزيد كشته مىشد،خونش، به دليل وضعيت خرابى كه يزيد داشت، پامال نمىشد. امام حسين عليهالسلام به همين دليل قيام كرد.وضع دوران يزيد به گونهاى بود كه ((قيام))، تنها انتخاب ممكن به نظر مىرسيد. اين، بهخلاف دوران امام حسن عليهالسلام بود كه دو انتخاب "شهيد شدن "و "زنده ماند " وجود داشت و زنده ماندن، ثواب و اثر و زحمتش بيش از كشته شدن بود ادامه 👇
🌕لذا انتخاب سخت تر را امام
نفوذی ها
سوال: چرا امام حسن (ع) درمقابل حکومت ظلم ،صلح کردند ولی امام حسین (ع) قیام کردند و جنگیدند؟؟؟ ❇️
حسن (ع) کردند . اما در زمان امام حسين عليهالسلام، وضع بدان گونه نبود. يك انتخاب بيشتر وجود نداشت. ⏪زنده ماندن معنى نداشت؛ قيام نكردن معنى نداشت و لذا بايستى قيام مىكرد.⏩ حال اگر در اثر آن قيام به حكومت مىرسيد، رسيده بود. كشته هم مىشد، شده بود. 👈بايستى راه را نشان مىداد و پرچم را بر سر راه مىكوبيد تا معلوم باشد وقتى كه وضعيت چنان است، حركت بايد چنين باشد.
۷۵/۳/۲۰
💠امام حسن (ع) و امام حسين فرقي با هم ندارند
🔺اگر در زمان معاويه، امام حسين مىخواست قيام كند، پيام او دفن مىشد. 🔹🔸اين به خاطر وضع حكومت در زمان معاويه است. سياستها به گونهاى بود كه مردم نمىتوانستند حقانيت سخن حق را بشنوند🔸🔹. لذا همين بزرگوار، ده سال در زمان خلافت معاويه، امام بود، ولى چيزى نگفت؛ كارى، اقدامى و قيامى نكرد؛ چون موقعيت آنجا مناسب نبود.
🔺قبلش هم امام حسن عليهالسلام بود. ايشان هم قيام نكرد؛ چون موقعيت مناسب نبود. نه اينكه امام حسين و امام حسن، اهل اين كار نبودند. 👈امام حسن و امام حسين، فرقى ندارند. امام حسين و امام سجاد، فرقى ندارند. امام حسين و امام على النقى و امام حسن عسكرى عليهمالسلام فرقى ندارند.👉 البته وقتى كه اين بزرگوار، اين مجاهدت را كرده است، مقامش بالاتر از كسانى است كه نكردند؛ ✅اما اينها از لحاظ مقام امامت يكسانند. براى هر يك از آن بزرگواران هم كه پيش مىآمد، همين كار را مىكردند و به همين مقام مىرسيدند.
دربارهى #امام_حسن، ذهنها و فكرها بايد حرف نو بگويند
🚨مردم ما از #صلح امام حسن چيز زيادى نمىدانند؛ فقط چند تا كلمهى شعارى مىدانند؛➕ درحالىكه دربارهى اين صلح كتاب نوشته شده و بحث و تحليل شده است. من خودم چندين سال قبل از اين، كتابى از{{ شيخ راضى آل ياسين - از بزرگان علماى عراق - }}ترجمه كردم. ترجمهى اين كتاب در سال 1348 منتشر شده است؛ الان بايد محتواى آن كهنه باشد.
☑️دربارهى امام حسن، ذهنها و فكرها بايد حرف نو بگويند؛ اما همانها هم گفته نمىشود؛ اينها مايهى تأسف است!‼️
#نفوذی_ها
@Nofoziha_ammariyon
5c95ed145a64a33f196d9e75_-8427800547565947713.mp3
4.51M
🦋میلاد #ڪـریم_اهل بیت علیه السلام
🎙#سید_مجیــد_بنـی_فاطمه
شب ،شب تولــد ڪریمــه....😍🌸🌷💐
بــه بـــه😍 🌸عجـب ســروودی👏👏👏👏👏
@khat_enghelab1357