هدایت شده از Mohammad
animation.gif
851.8K
" گزارش عملکرد یکساله"
برگزاری ۱۲ جلسه تشکل نخبگانی
با هدف مشارکت فکری و اجرائی استعدادهای برتر در حل مسائل جامعه نخبگانی استان
تشکل نخبگانی حوزه اصفهان
" گزارش عملکرد یکساله دفتر حمایت از نخبگان مرکز خدمات اصفهان" ⤵️⤵️⤵️⤵️⤵️⤵️⤵️⤵️⤵️⤵️
⬅️ تاسیس هیئت عزاداری جامعه نخبگان با همکاری تشکل
⬅️ برگزاری مراسم افطار به صورت خانوادگی در مدرسه امام صادق ع
⬅️ اهداء بسته غدیر
⬅️ اهداء 100 بسته نوشت افزار به فرزندان طلاب محروم با همکاری تشکل
⬅️ تفاهم با مراکز ارائه خدمات مانند بوستان کتاب و مشاوره حقوقی رایگان
⬅️ اعطاء تسهیلات خرید نرم افزار های نور و کتاب از محل اعتبار خیرین
⬅️ پیگیری مسائل جامعه نخبگانی از قبیل
مسکن؛ وام؛ اردوهای فرهنگی؛ تفریحی؛ تامین هزینه های دوره های مجازی و...
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📸 دیدار جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر علمی با رهبر انقلاب اسلامی، از ساعتی پیش در حسینیه امامخمینی(ره) آغاز شده است.
🔺️ هماکنون چند تن از نخبگان در حال ارائه دیدگاههای خود در موضوعات مختلف هستند. ۹۸/۷/۱۷
🏷 #دیدار_نخبگان
💻 @Khamenei_ir
🔰 علم بدون فرهنگ صحیح به خطا خواهد رفت
⛔ با آنکه میتوانستیم، قاطعانه و شجاعانه در راه ساخت بمب اتم وارد نشدیم
🔻رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی:
🔹️ علم اگر از فرهنگ صحیح جدا شود، به خطا خواهد افتاد. علم نافعِ هستهای چون با فرهنگِ انساندوستی همراه نبود، به بمب هستهای منجر شد و امروز همچنان تهدید دنیا است.
🔰 رهبر انقلاب در دیدار امروز: باید ایرانی فکر و زندگی کنیم
🔹️ علم اگر با فرهنگ و مشی فکریِ درست همراه نباشد، خطرناک خواهد شد. برای همین معتقدیم در مجموعههای نخبگانی، «دین» و «ملیت» باید بجد دنبال شود. ما باید #ایرانی_زندگی_کنیم و #ایرانی_فکر_کنیم و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را در زمینهی علم هم دنبال کنیم. ۹۸/۷/۱۷
🏷 #دیدار_نخبگان
💻 @Khamenei_ir
🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی:
🔹️ نکتهی آخر، ایجاد #امید است. من جداً در این زمینه اصرار دارم. هم شما، هم اساتید و هم پیشروان حرکت علمی، نگذارید امیدی که به وجود آمده اختلال پیدا کند.
🔺️ بعضیها فکر میکنند ما مشکلات را نمیدانیم! میدانیم مشکلات هست ولی موفقیتها را هم باید دید. وقتی دائم مرثیهخوانی میکنیم از مشکلات، امید در دل جوان، کمفروغ میشود.
هدایت شده از KHAMENEI.IR
13980717_33286_64k.mp3
19.91M
🎙 بشنوید | صوت بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی. ۹۸/۰۷/۱۷
💻 @Khamenei_ir
بسم الله الرحمن الرحیم
🏴صلی الله علیک یا ابا عبدالله الحسین
📌اولین جلسه اعضای ثابت تشکل طلاب ناب خواهر استان اصفهان امروز پنجشنبه 18 مهر 98 در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان برگزار شد.
🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂
✍️در این جلسه موارد ذیل مورد بررسی و تصویب اعضاء قرار گرفت:
1️⃣ تعیین وظایف اعضای ثابت تشکل طلاب ناب خواهر استان اصفهان
2️⃣تعیین تاریخ برگزاری جلسات بعدی به صورت هفتگی
3️⃣ پیشنهاد برگزاری جلسه طلاب ناب خواهر استان اصفهان با جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای بهجت پور(زید عزّه)مدیر محترم حوزه های علمیه خواهران کشور .
4️⃣ پیشنهاد عضویت طلاب ناب سابق در مجمع عمومی تشکل به صورت عضو مهمان.
5️⃣ پیشنهاد استفاده از ظرفیت طلاب مستعد و توانمند در مجمع عمومی با عنوان اعضاء افتخاری (طلاب مستعدی که به دلایلی مانند نداشتن شرط سنی به عنوان طلبه ناب معرفی نشده اند. )
6️⃣آغاز بررسی اساسنامه تشکل طلاب ناب خواهر استان اصفهان .
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📝 متن بیانات روز گذشته رهبر انقلاب در #دیدار_نخبگان منتشر شد.
🔍 مطالعه و ارسال نظر 👇
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=43719
⭕️ انتقاد شدید آیتالله خاتمی از حریمشکنی حجاب در قم
آیتالله خاتمی در درساخلاق این هفته مؤسسه فقهی امیرالمؤمنین(ع):🔻
🔹 ...حتی اطراف حرم صحنهای میبینید که قبل از انقلاب کسی جرأت نمیکرد چنین حرکتی انجام دهد، کسانی که بیحجاب وارد دروازه قم می شدند، چادر سرشان می کردند؛ اما الان به راحتی چادر برداشته است. با کمال وقاهت میخواهند حریم شکنی کنند.
🔹شیب #اشتغال و پست و منصب گرفتن را در بین طلاب میبینیم؛ نامهای برایم نوشتند که فلان شاگرد شما که درس شما میآید، به او بگویید یا درس شما نیاید یا دنبال شغل برایش باشید. شغل را آفت میدانم. مشکلات معیشت را میدانم، در گذشته این مشکلات بوده، ولی تحمل کردند. در همین حوزه زندگی کردیم. همه فراز و نشیبها را دیدیم. منظور این است نباید اجازه داد انگیزه معنوی رنگ ببازد.
🔹طلبه باید #نافلهخوان باشد. اگر نباشد، لااقل باید از خودش بدش بیاید. اگر نیاید معلومه که استحاله شده است. یکی از بزرگان میگفت کسی که نماز شب نخواند میدانم مجتهد نخواهد شد و رهبر انقلاب می فرمودند: طلبه ای که اهل نافله است 60 درصد تهذیب را دارد، باید دنبال 40 درصد باشد.
🔹چرا #آخوندحکومتی مطرح میکنند؟
میخواهند همراهی با نظام را ضدارزش معرفی کنند؛ مانند حجاب ضد اجباری که در مقاله مینویسند دنبال روانکردن بی حجابی در کشور؛ حوزه عمل به قانون عمل به اجبار نیست. کسی تا الان نگفته بستن کمربند اجباری. قانون، قانون است، اجبار بیمعنا است، مانند آخوند حکومتی؛ اگر حکومت طاغوتی باشد، جنگیدن افتخار است و اگر الهی باشد، خدمت افتخار است.
🔹حوزه مطلوب، #حوزه_آزاد است. حوزهای که حزبی و باندی، قبیلهای نیست. خوبی از هر کسی دید، تشویق و اگر بدی را دید، انتقاد می کند.
🔹حوزه انقلابی تنها به معنای شعار دادن نیست. بلکه خروجی آن، هر جا بروند و مسئولیتی قبول کنند، پایگاه انقلاب می باشند.
🔹امام راحل فرمود، مجتهدی که رسانه و اخبار را نبیند و سیاست را نفهمد، به درد نمیخورد، کلاه سرش می ذارند. حوزه از این دست آدمهای و عالمان ساده لوح ضربه زیادی دیده است.
🔹کسی که بدون مطالعه منبر برود، به جامعه خیانت می کند. مرحوم فلسفی روزی 6 ساعت مطالعه می کرد. عالم دینی کسی است که در سخنانش قال الله، قال رسول الله باشد.
http://hawzahnews.com/news/867078
@HawzahNews| خبرگزاریحوزه
📸 لوح | راه نخبگی بیانتهاست
🔹رهبرانقلاب: این جور نیست که ما بگوییم این #جوان از لحاظ فکری، ذهنی #نخبه است، حالا هم یک مدال گرفت و قضیّه تمام شد؛ نه، این مدال یکی از نشانههای حرکت شما در یک مسیر است؛ #مسیر_نخبگانی، مسیر تلاشی که برخاستهی از یک ظرفیّت و استعداد و توانایی خاص است؛ در این مسیر باید شما حرکت کنید، باید تلاش کنید. ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
شما جوانان عزیز، موتور پیشران حرکت کشور هستید و باید خود را از لحاظ روحی، معنوی، اخلاقی، جسمی، علمی و تواناییهای #مدیریتی و #تشکیلاتی آماده کنید و مدیریت کشور را به دست بگیرید. البته از تجربهی پیران نیز باید استفاده کنید. ۹۷/۱۱/۲۹
🚨 پایگاه جامع نشر محتوای تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
باسمه تعالی
🔆آدرس کانال متن درس خارج مقام معظم رهبری در ایتا برای علاقهمندان
http://eitaa.com/joinchat/598736921C0710a155d7
@salmanraoofi
هدایت شده از صُدا ( صوت دروس اساتید حوزه)
💠 تطبیق العلم
💢 استاد حیدری فسایی
🔻 روش تعلیم و تعلم حوزوی
🔰 تعداد جلسات: ۷ جلسه (تعدادی از جلسات مفقود است)
💠💠💠💠💠
┄┅┅═❅❅❄️❅❅═┅┅┄
💢 لینک دانلود از سایت: soda96.ir/agwH
┄┅┅═❅❅❄️❅❅═┅┅┄
#استاد_حیدری
#تطبیق_العلم
@soda96
هدایت شده از صُدا ( صوت دروس اساتید حوزه)
کانال صدا در رادیو.mp3
2.49M
✅ معرفی کانال #صُدا (صوت دروس اساتید حوزه قم) در #رادیو_معارف به عنوان یکی از کانال های #برتر در فضای مجازی
🔴 مصاحبه با مدیر کانال
#بشنوید
@soda96
بسم الله الرحمن الرحیم
🏴 السلام علی الحسین و علی علیّ ابن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین
📌دومین جلسه اعضای ثابت تشکل طلاب ناب خواهر استان اصفهان امروز چهارشنبه 24 مهر 98 به صورت مجازی برگزار شد.
🍃🍀🍃🍀🍃🍀🍃🍀🍃
✍️در این جلسه ادامه اساسنامه تشکل طلاب ناب خواهر استان اصفهان بررسی شد و موارد ذیل مورد بررسی و تصویب اعضاء قرار گرفت:
1⃣ پیشنهاد برگزاری جلسات عادی مجمع عمومی هرسال یکبار
2⃣ پیشنهاد برگزاری جلسات فوق العاده بنا به نظر حداقل 2/3 اعضای شورای مركزی و با نظر 1/3 اعضاء فعال مجمع عمومی
3⃣ بررسی وظایف و اختیارات مجمع عمومی
الف - تصویب نهایی مرامنامه و اساسنامه و آیین نامه داخلی
ب - تعیین خط مشی كلی و اتخاذ مواضع رسمی
ب -1-پیشنهاد استفاده از نظرات کارشناسان دغدغه مند جهت اتخاذ مواضع رسمی
ب -2- پیشنهاد استفاده از امضای دیجیتال جهت ثبت مواضع رسمی
ج - انتخاب هیأت رئیسه مجمع عمومی
#تبصره: اعضای هیئت رئیسه ازبین مجمع عمومی توسط اعضای تشکل انتخاب خواهند شد.
هدایت شده از طلاب الکریمه
💠 مذهبی ها باید چگونه زندگی کنند؟!
🔶استاد پناهیان:
کار بچه مذهبی باید آنقدر خوب باشد که نیاز به توصیه نداشته باشد.
🌹شهید ابراهیم هادی کسی بود که زندگی را فهمیده بود.
کار بچه مذهبی را نباید کسی تحویل بگیرد؛ بلکه آنقدر باید زحمت کشیده باشد و آنقدر کارش خوب و قشنگ باشد که خودِ کار، صدا کند.
🌸طبق فرمایش پیامبر اکرم(ص) اگر جوان مذهبی، حرفهای بلد نباشد، پسفردا میخواهد از مذهبی بودنش نان بخورَد.
مثلاً انتظار داشته باشد که «چون من مذهبی هستم من را استخدام کنید!» در حالی که وقتی هنر و حرفهای داشته باشد، حتی اگر آن طرفش، کافر هم باشد نمیتواند او را حذف کند و کنار بگذارد چون به حرفهاش نیاز دارد.
🌹شهید #ابراهیم_هادی هم کسی بود که زندگی را فهمیده بود، زندگی را بلد بود و میدانست زندگی یعنی چه؟
✅ من فکر میکنم ایمان شهید هادی نبود که او را اسوه قرار داد؛ بلکه سبک زندگیاش بود که او را به این مقام عالی رساند.
@tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از پژوهشکده ادیب فقه جواهری
کتاب در آینه فقه اثر حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیرجندی در موضوع تاثیر ادبیات عربی در دانش فقه و کلام در بهار 1398 به چاپ دوم رسید.
🌐www.arabadib.ir
🆔 @adab89
تشکل نخبگانی حوزه اصفهان
کتاب در آینه فقه اثر حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیرجندی در موضوع تاثیر ادبیات عربی در دانش فقه و ک
انتشارات پژوهشکده ادیب فقه جواهری عرضه می کند.
کتاب «در آینه فقه» به چاپ دوم رسید.
کتاب در آینه فقه اثر حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیرجندی در موضوع تاثیر ادبیات عربی در دانش فقه و کلام در بهار 1398 به چاپ دوم رسید.
این کتاب در بردارنده مسائل بسیاری از نقش آفرینی های دانش نحو از علوم ادبی و دانش کلام از علوم عقلی_نقلی بر دانش فقه و تاثر این دو دانش در فرآیند استنباط است، تدوین این کتاب در حقیقت از دغدغه های همیشگی استاد ربانی بیرجندی سرچشمه گرفته است، دغدغه هایی چون توجه به علوم پایه و ابزاری در فهم دین ، آسیب شناسی وضع ادبیات عربی در حوزه علمیه، رصد آثار دانش دینی بر یکدیگر و مطالعه تطبیقی میان آن ها. این کتاب، فقه را به سان آینه ای به تصویر کشیده است که در آن نقش های دو دانش نحو و کلام هویدا است.
این کتاب در قطع رقعی و با جلد شومیز در 266 صفحه توسط شرکت چاپ و نشر پژوهشکده ادیب فقه جواهری با قیمت 30.000 تومان به چاپ رسیده است.
علاقه مندان می توانند این کتاب را با 17% تخفیف به قیمت 25000تومان از راه ذیل دریافت کنند:
بازار اینترنتی کتابگاه با تخفیف به کمک لینک ذیل دریافت کنند: http://yon.ir/adib1398
هدایت شده از پژوهشکده ادیب فقه جواهری
✅کتاب الغلو فی مصطلح الملل و النحل و الرجال منتشر شد
🌷مقدمه
کتاب الغلو فی مصطلح الملل و النحل و الرجال اثر محمد باقر ملکیان به زبان عربی در موضوع صحت سنجی انتساب راویان و فرقه به غلو است. نویسنده قریب به یک دهه از عمر خود را بر این موضوع تمرکز داده است که از مجموع انتساب هایی که راویان و فرقه به غلو در کتاب های ملل و نحل و رجال وجود دارد، کدامیک برچسبی بیش نیست و کدامیک واقعی است و کاشف از فکر غالیان است.
🌷ساختار کتاب
ساختار این کتاب در چهار قسمت کلی است، بدین قرار:
1.بحوث تمهیدیة
2.الفرق الغالیة بین الحقیقة و الأوهام
3.الغلو فی مصطلح الرجال
4.الشیعة بین الغلاة و المقصرة
نویسنده در قسمت یکم تحت عنوان بحوث مقدماتی ده مبحث را در 80 صفحه مطرح کرده است به شرح ذیل:
1.غلو در لغت 2. غلو در قرآن 3.آغاز پیدایش غلو در اسلام 4. آغاز پیدایش غلو در شیعة 5. اسباب رشد غلو 6.آثار غلو 7.گروه بندی غالیان 8. دیدگاه معصومان ع با غالیان 9. رویکرد امامیه در رویارویی با غالیان 10. مصطلح غلو در مصادر اهل سنت
در ادامه فصل اول به صحت سنجی فرق های غالی تحت عنوان الفرق الغالیة بین الحقیقة و الأوهام پرداخته شده است. نویسنده در این فصل در بیش از دویست صفحه 110 فرق غالی را مورد ارزیابی و اعتبار سنجی وجودی قرار داده است.
در ادامه در فصل دوم به صحت سنجی انتساب راویان به غلو تحت عنوان الغلو فی مصطلح الرجال پرداخته شده است. نویسنده در این فصل در بیش از دویست صفحه 131 راوی منسوب به غلو مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته اند.
وی در یکصد صفحه پایانی کتاب به اندیشه های اعتقادی امامیه و که از افراط غالیان و تفریط مقصران است، پرداختی محققانه داشته است.
🌷امتیازهای پژوهش
اصل پرداخت به مساله اعتبار سنجی انتساب های به غلو در میان راویان حدیث و فرقه های منسوب به غلو، مساله ای است که این تحقیق، خاص آن، پژوهشی را در پیشینه ندارد و از این جنبه پژوهشی نو و کارآمد به شمار می رود.
استفاده توأمان از کتاب های فرقه شناسی و رجال نیز عرصه پژوهش را ویژه گردانیده است.
استفاده از منابع دست اول، نیز به این تحقیق مایه ای محققانه داده است.
اعتبار سنجی فرق و راویان بر اساس روایاتی که از آن ها در مصادر روایی موجود است نیز شیوه ای که در عرصه رجال پژوهی کمتر بدان پرداخته شده است، این روش نیز در پژوهش حاضر به کاربسته شده است.
🌷وضعیت کتاب و راه های سفارش
کتاب با جلدی گالینگور در 592 صفحه توسط انتشارات پژوهشکده ادیب فقه جواهری به قیمت 90هزارتومان منتشر شده است.
علاقه مندان به پژوهش های رجالی می توانند این کتاب را به صورت آنلاین از کتابفروشی اینترنتی کتابگاه و به صورت حضوری از کتابفروشی های ذیل تهیه کنند:
1. قم. چهار راه شهدا، خیابان حجتیه، کتاب اندیشه 02537749660
2. قم. چهار راه شهدا، پاتوق من و کتاب 02537830318
3. قم. مجتمع ناشران، واحد47 کتاب اندیشه 02537842391
یا به شماره 09197459063 پیامک دهید.
🌷کانال پژوهشكده ادیب فقه جواهری:
https://eitaa.com/adab89