eitaa logo
مدرسه مهدویت
458 دنبال‌کننده
11هزار عکس
12.6هزار ویدیو
240 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
⚠️ زمان جنگ با اسرائیل، زمان نابودی اسرائیل ✅ با اسرائیل قبل از سفیانی است اما بعد از ⛔️ وقتی می‌آید بر مناطق الکور الخمس یا از جمله فلسطین (به علاوه بر دمشق، حمص، اردن و قنسرین یا حلب کنونی) هم مسلط می‌شود. ❌ از آنجایی که میدانیم سفیانی لعین به عنوان برای دفاع از آنها وارد میدان خواهد شد؛ دو نظریه درخصوص تسلط سفیانی بر فلسطین مطرح شده: 1⃣ سفیانی در یک با اسرائیل بر قدس و فلسطین مسلط شده و اینگونه باعث فریب اکثریت مسلمانان میشود. 2⃣ فلسطین در اشغال یهود، غیر مستقیم در اختیار سفیانی نیز می‌باشد و نیاز به جنگ زرگری نیست! ❎ در هر صورت، چون سفیانی ابزاری در اختیار است: (ان عدتم الیهود بالسفیانی عدنا بالقائم)، در واقع گویا اسرائیل بر فلسطین مسلط است. (چه با جنگ زرگری و چه بدون جنگ زرگری) 💯 چیزی که ثابت و قطعی است، یهودیان حتی بعد از ظهور، بر چیره هستند در حالی که سفیانی بر مسلط است. 🔥 به هر حال، اگر قرار بر جنگ شیعی با است، زمان این جنگ، قبل از است. 💥 در واقع از نگاه تحلیل سیاسی، جنگ قطعا در زمان بشار اسد و قبل از انتقال قدرت به حاکم آینده سوریه رخ خواهد داد. زیرا حاکم بعدی، هم‌پیمان یهود است. ✅ بنابراین آنهایی که معتقد هستند نابودی اسرائیل، پیش از ظهور است، اشتباه می‌کنند. زیرا سفیانی در قالب کمربند امنیتی رژیم صهیونیستی، ایفای نقش خواهد کرد. 🔥 بنا بر نص آیات قرآن در (وعده الاخرۀ) و احادیث معتبر، یهودیان بعد از ظهور نیز در فلسطین کماکان مستقر هستند و با سپاه قدس در وارد نبرد می‌شوند و امام مهدی و حضرت عیسی، یهود صهیونیسم را شکست می‌دهند. ❌ در واقع جنگ با صهیونیست‌ها، قبل از ظهور و در زمان بشار اسد، اما نابودی کامل اسرائیل، بعد از ظهور و با شکست سفیانی 🆔@Norolhodamahdaviyat لطفا دوستان خود را دعوت کنید 🌺اللهم عجل لولیک الفرج🌺
👿 آخرین مهره یهود ❌ نمی‌توان به وضوح بیان کرد اما در صدر اسلام، نفوذی‌های در امت اسلام، زمام امور را به دست گرفتند. ⚠️ در نیز، سفیانی مورد حمایت غربی‌ها و آخرین مهره نفوذی یهود برای جلوگیری از پیشروی سپاه قدس به سمت (ایرانی‌ها و حضرت)، تلاش خواهد کرد کمربند امنیتی را تقویت نماید. ❤️ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا بَقِيَّةَالله في اَرْضِه 🇮🇷 🆔@Norolhodamahdaviyat لطفا دوستان خود را دعوت کنید 🌺اللهم عجل لولیک الفرج🌺
ظهور بسیار نزدیک است حیدر بادنور: بسم الله الرحمن الرحیم سیر وسلوک وخودسازی ما از لسان ولی خدا عرض کردیم از فتنه های عجیب و غریب در ماههای پیش رو خدا مسیر داده ابزار و امکان مثل رسل درونی عقل و رسل بیرونی انبیا علیهم السلام داده و اراده و اختیار اما مسیری که انتخاب میشه از طول اراده ی خدا خارج نیست و علم خدا محیط بر این اراده است استاد ما فرمود: تمام قدرت و‌انرژی عالم از وجود مقدس حضرت حجت ارواحنا فداست به یمنهی رزق الوری و‌به وجوده ثبتت الارض و‌السما و‌حضرت حجت ارواحنا فدا این قدرت را از گریه ی بر جد غریبش امام حسین علیه السلام میگیرند 😭😭 شرایط زمانه و‌حفظ دین از گزند آیت الله بهجت ره فرمود زمانی در فلان مسجد در عراق ۷۰ پبرمرد نماز شب میخواندند که مستجاب الدعوه بودند مرحوم آیت الله بهجت فرموده بودند صلوات بفرستید باتوجه بقصد حل مسئله خشم و عصبانیت حضرت علیه السلام در غیر ماه محرم و‌صفر( که گریه ایشان مداوم است) هر روز روزی دوبار صبح و‌شام‌ بر مصایب جد غریب شان‌ گریه میفرمایند استاد ما فرمود: اشک شور است و سوزاننده رد اشک صورت مبارک حضرت علیه السلام را مجروح کرده و چون از چشم مبارکشان فراوان اشک میریزد رنگ اشک متغیر شده و‌خونابه میشود 😭😭😭 الهی العفو خدایا ببخش که این را گفتم «فَلَأَنْدُبَنَّکَ صَبَاحاً وَ مَسَاءً، وَ لَأَبْکِیَنَّ عَلَیْکَ بَدَلَ‏ الدُّمُوعِ‏ دَماً، حَسْرَةً عَلَیْکَ وَ تَأَسُّفاً عَلَى مَا دَهَاکَ وَ تَلَهُّفاً، حَتَّى أَمُوتَ بِلَوْعَةِ الْمُصَابِ وَ غُصَّةِ الِاکْتِیَاب‏»؛ [2] صبح و شب برای تو ناله می‌کنم و بجای اشک بر تو خون می‌گریم. این کار را به خاطر حسرت خوردن بر تو و از روی ناراحتی و بلایی که بر تو وارد شده و از روی اندوه و حزن بر تو انجام می‌دهم. تا این‌که از غم مصیبت‌ها و غصه ناراحتی‌ بمیرم. 😭😭😭😭😭 خدایا تو‌شاهد باش که ولی خدا فرمود: تنها راه نجات از بلاها در این زمان استغاثه و‌توسل به حضرت حجت ارواحنا فداست و‌لاغیر سفارشات آیت الله کشمیری برای ماه مبارک: یکی از مهم‌ترین حالت‌های بندگی خصوصاً در رمضان‌المبارک، حالتی است که توصیه مؤکد نبی مکرم است و آن «سجده طولانی» است. فقط خدا و اولیاء الهی می‌دانند هنگام سجده عبودیت چه بارانی از ابر رحمت و چه برکاتی از عالم ربوبیت بر سر شما می‌بارد. حتماً در روز یک سجده طولانی داشته باشید. فرمود: هرجا که یاد و‌نام حضرت علیه السلام باشد به خداوندی خدا جنت است ولی خدا فرمود: دلهایتان را از کینه ی جز دشمنان خدا و‌اهل بیت علیهم السلام پاک کنید تا به استجابت دعا نزدیک شوید دوستان مرتب سوال میپرسند که آیا واقعا ظهور نزدیک است؟ حقیر عرض میکنم قطعا نزدیک است و از نزدیک هم نزدیک تر عارف بالله آیت الله حایری رحمه الله فرمود: تمام صاحبان نفوس و اهل معنا نزدیکی ظهور را با تمام وجود حس کرده اند استاد ما فرمود: هیچگاه بشر اینقدر به ظهور منجی نزدیک نشده است 🌴گوهر معرفت 🌴 والسلام علیکم و رحمة‌الله وبرکاته 🆔@Norolhodamahdaviyat
4_293413254921716498.mp3
4.1M
🌺 (تندخوانی) 🌺 🌺 توسط استاد 📌به نیت تعجیل در ظهور آقا امام زمان قران تلاوت کنیم @Norolhoda_Info
امام صادق عليه السلام: إنَّ أفضَلَ ما دَعَوتُمُ اللّهَ بِالأَسحارِ، قالَ اللّهُ تَعالى: «وَ بِالْأَسْحَارِ هُمْ يَسْتَغْفِرُونَ» بهترين زمانى كه در آن به درگاه خدا دعا مى كنيد ، سحرگاهان است . خداوند متعال فرموده است : «و در سحرگاهان ، طلبِ آمرزش مى كردند» بحارالأنوار جلد87 صفحه165 @Norolhoda_Info
@Norolhoda_Info ☘️🌹☘️🌹☘️🌹☘️🌹☘️ این پست هر شب تکرار می شود یک فاتحه و توحید ، نثار ارواح مقدس امام حسن عسکری (ع) و حضرت نرجس (س) ، پدر و مادر گرامی امام عصر (عج) ای مولای ما ، ای امام ما ، یا بقیه الله فی ارضه به رسم ادب ، برای پدر و مادر بزرگوارتان ، هدیه ای فرستادیم ، شما هم ما را به هدیه ای مهمان کن ، همانا خدا صدقه دهندگان را دوست دارد ☘️🌹☘️🌹☘️🌹☘️🌹☘️‌   ‌
🔴 تجدید بیعت روزانه با امام زمان (عج) 🔵 دعای عهد 🌹 بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحیمْ ‌🌹 🔹 اَللّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظیمِ 🔹 وَ رَبَّ الْکُرْسِىِّ الرَّفیعِ 🔹 وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ 🔹 وَ مُنْزِلَ التَّوْراةِ وَالْإِنْجیلِ وَالزَّبُورِ 🔹 وَ رَبَّ الظِّلِّ وَالْحَرُورِ 🔹 وَ مُنْزِلَ الْقُرْآنِ الْعَظیمِ 🔹 وَ رَبَّ الْمَلائِکَةِ الْمُقَرَّبینَ 🔹 وَالْأَنْبِیاءِ وَالْمُرْسَلینَ 🔹 اَللّهُمَّ إِنّى أَسْأَلُکَ بوَجْهِکَ الْکَریمِ 🔹 وَ بِنُورِ وَجْهِکَ الْمُنیرِ 🔹 وَ مُلْکِکَ الْقَدیمِ 🔹 یا حَىُّ یا قَیُّومُ 🔹 أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الَّذى 🔹 أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمواتُ وَالْأَرَضُونَ 🔹 وَ بِاسْمِکَ الَّذى یَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْآخِرُونَ 🔹 یا حَیّاً قَبْلَ کُلِّ حَىٍّ 🔹 وَ یا حَیّاً بَعْدَ کُلِّ حَىٍّ 🔹 وَ یا حَیّاً حینَ لا حَىَّ 🔹 یا مُحْیِىَ الْمَوْتى 🔹 وَ مُمیتَ الْأَحْیاءِ 🔹 یا حَىُّ لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ 🔹 اَللّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الْإِمامَ الْهادِىَ الْمَهْدِىَّ 🔹 الْقائِمَ بِأَمْرِکَ 🔹 صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ الطّاهِرینَ 🔹 عَنْ جَمیعِ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ 🔹 فى مَشارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغارِبِها 🔹 سَهْلِها وَ جَبَلِها وَ بَرِّها وَ بَحْرِها 🔹 وَ عَنّى وَ عَنْ والِدَىَّ 🔹 مِنَ الصَّلَواتِ زِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ 🔹 وَ مِدادَ کَلِماتِهِ 🔹 وَ ما أَحْصاهُ عِلْمُهُ 🔹 وَ أَحاطَ بِهِ کِتابُهُ 🔹 أَللّهُمِّ إِنّى أُجَدِّدُ لَهُ 🔹 فى صَبیحَةِ یَوْمى هذا 🔹 وَ ما عِشْتُ مِنْ أَیّامى 🔹 عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَیْعَةً لَهُ فى عُنُقى 🔹 لا أَحُولُ عَنْها وَ لا أَزُولُ أَبَداً 🔹 اَللّهُمَّ اجْعَلْنى مِنْ أَنْصارِهِ وَ أَعَوانِهِ 🔹 وَالذّابّینَ عَنْهُ 🔹 وَالْمُسارِعینَ إِلَیْهِ فى قَضاءِ حَوائِجِهِ 🔹 وَالْمُمْتَثِلینَ لِأَوامِرِهِ 🔹 وَالْمُحامینَ عَنْهُ 🔹 وَالسّابِقینَ إِلى إِرادَتِهِ 🔹 وَالْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ 🔹 اَللّهُمَّ إِنْ حالَ بَیْنى وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ 🔹 الَّذى جَعَلْتَهُ عَلى عِبادِکَ حَتْماً مَقْضِیّاً 🔹 فَأَخْرِجْنى مِنْ قَبْرى 🔹 مُؤْتَزِراً کَفَنى 🔹 شاهِراً سَیْفى 🔹 مُجَرِّداً قَناتى 🔹 مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدّاعى 🔹 فِى الْحاضِرِ وَالْبادى 🔹 اَللّهُمَّ أَرِنِى الطَّلْعَةَ الرَّشیدَةَ 🔹 وَالْغُرَّةَ الْحَمیدَةَ 🔹 وَاکْحَُلْ ناظِرى بِنَظْرَةٍ مِنّى إِلَیْهِ 🔹 وَ عَجِّلْ فَرَجَهُ 🔹 وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ 🔹 وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ 🔹 وَاسْلُکْ بى مَحَجَّتَهُ 🔹 وَ أَنْفِذْ أَمْرَهُ 🔹 وَاشْدُدْ أَزْرَهُ 🔹 وَاعْمُرِ اللّهُمَّ بِهِ بِلادَکَ 🔹 وَ أَحْىِ بِهِ عِبادَکَ 🔹 فَإِنَّکَ قُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ 🔹 ظَهَرَ الْفَسادُ فِى الْبَرِّ وَالْبَحْرِ 🔹 بِما کَسَبَتْ أَیْدِى النّاسِ 🔹 فَأَظْهِرِ اللّهُمَّ لَنا وَلِیَّکَ 🔹 وَابْنَ بِنْتِ نَبِیِّکَ الْمُسَمّى بِاسْمِ رَسُولِک 🔹 َحَتّى لا یَظْفَرَ بِشَىْءٍ مِنَ الْباطِلِ إِلّا مَزَّقَهُ 🔹 وَ یُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُحَقِّقَهُ 🔹 وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مَفْزَعاً لِمَظْلُومِ عِبادِکَ 🔹 وَ ناصِراً لِمَنْ لا یَجِدُ لَهُ ناصِراً غَیْرَکَ 🔹 وَ مُجَدِّداً لِما عُطِّلَ مِنْ أَحْکامِ کِتابِکَ 🔹 وَ مُشَیِّداً لِما وَرَدَ مِنْ أَعْلامِ دینِکَ 🔹 وَ سُنَنِ نَبِیِّکَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ 🔹 وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ 🔹 مِنْ بَأْسِ الْمُعْتَدینَ 🔹 اَللّهُمَّ وَ سُرَّ نَبِیَّکَ مُحَمَّداً 🔹 صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ بِرُؤْیَتِهِ 🔹 وَ مَنْ تَبِعَهُ عَلى دَعْوَتِهِ 🔹 وَارْحَمِ اسْتِکانَتَنا بَعْدَهُ 🔹 اللّهُمَّ اکْشِفْ هذِهِ الْغُمَّةَ 🔹 عَنْ هذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ 🔹 وَ عَجِّلْ لَنا ظُهُورَهُ 🔹 إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً 🔹 وَ نَراهُ قَریباً 🔹 بِرَحْمَتِکَ یا أَرْحَمَ الرّاحِمینَ 🔺 آنگاه سه بار بر ران خود دست می‌زنی و در هر مرتبه می‌گویی: 🔹 اَلْعَجَلَ اَلْعَجَلَ ، یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان 🔹 اَلْعَجَلَ اَلْعَجَلَ ، یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان 🔹 اَلْعَجَلَ اَلْعَجَلَ ، یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان، 🆔@Norolhodamahdaviyat
‌ 💚🍃❤️🍂💚🍃❤️🍂💚🍃❤️🍂💚 🌨🍃﷽🍃 ✨ هر لحظه دلخوش سلامی هستم که جوابش واجب است. ✨ اَلسّلامُ عَلَیْکَ یا صاحِبَ الزَّمانِ ✨ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خَلیفَةَ الرَّحْمانِ ✨ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا شَریکَ الْقُرْآنِ ✨ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا قاطِعَ الْبُرْهانِ ✨ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا إِمامَ الْإِنْسِ وَالْجانِّ ✨ السَّلاٰمُ عَلَیْکَ یا خَلَفِ السَّلَفِ وَ صٰاحِبِ الشَّرَفِ ✨ اَلسَّلامُ عَِلَیْکَ وَ عَلى آبائِکَ الطَّیِّبینَ، وَأَجْدادِکَ الطَّاهِرینَ الْمَعْصُومینَ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَکاتُهُ ‌ ‌: ✋💐 💖💚 🌼 صحبت روی تورا هردم شنیدن تابکی؟ ❤دردلم نقش جمال توکشیدن تابکی؟ 💞 ای چراغ زندگی روشن نما قلب مرا 🍁 بی تودر تاریکی دنیا نشستن تابکی؟ 💐 توکریمی و منم یک طایر بی آشیان 🌷 روی بام این و آن دائم پریدن تابکی؟ 💐 راویان گویند روی گونه هات خالی بود 😔 یک نظر خال سیاهت را ندیدن تابکی؟ 🍃🌸 الّلهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج 🌸🍃 🌼🍃 🤲💚 ‌ ‌: سلام ✋صبحتون مهدوی عزیزتر جانم 💓 تعجیل در فرج مولایمان صلوات 🙏 ‌ ‌ ✋💞 🌸🕊 . السَّلامُ عَلَيْكَ يا غَوْثَ الْمَلْهُوفينَ... 🤲 یا صاحب‌‌الزمان،دریابم✨ 💕! ‌‌ 🕊🤲 اللهمَّ‌عَجّل‌لِوَلیکَ‌ِالفَرَج‌💫 ثواب یک ختم قرآن، هدیه به پیشگاه مقدسش، با خواندن سه مرتبه سوره توحید✌✌🌺. مدرسه مهدویت -نورالهدی 🆔@Norolhodamahdaviyat 🤲🌷 ╭═━⊰🍃🌺🍃⊱━═╮     قرارگاه نورالهدی  @Norolhoda_Info ╰═━⊰🍃🌺🍃⊱━═╯ لطفاً ما را به دوستان خود معرفی کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄┅─✵💝✵─┅┄ بنام و با توکل به اسم اعظمت میگشاییم دفتر امروزمان را ان شاالله در پایان روز مُهر تایید بندگی زینت دفترمان باشد 🍃🌸🍃🌺
‍ ‍ ‍ ‍ 💦💠💦💠💦💠💦💠💦 🏵💠زیارت امام عصر (عجل الله تعالے فرجه الشریف) در هر صبحگاه💠 🏵 🌟اَللّـهُمَّ بَلِّغْ مَوْلاىَ صاحِبَ الزَّمانِ صَلَواتُ اللهِ عَلَيْهِ عَنْ جَميعِ الْمُؤْمِنينَ وَالْمُؤْمِناتِ في مَشارِقِ الاَْرْضِ وَمَغارِبِها، وَبَرِّها وَبَحْرِها وَسَهْلِها وَجَبَلِها، حَيِّهِمْ وَمَيِّتِهِمْ، وَعَنْ والِدِيَّ وَوَُلَْدي وَعَنّي مِنَ الصَّلَواتِ وَالتَّحِيّاتِ زِنَةَ عَرْشِ اللهِ وَمِدادَ كَلِماتِهِ، وَمُنْتَهى رِضاهُ وَعَدَدَ ما اَحْصاهُ كِتابُهُ وأحاط بِهِ عِلْمُهُ، اَللّـهُمَّ اِنّي اُجَدِّدُ لَهُ في هذَا الْيَوْمِ وَفي كُلِّ يَوْم عَهْداً وَعَقْداً وَبَيْعَةً في رَقَبَتي اَللّـهُمَّ كَما شَرَّفْتَني بِهذَا التَّشْريفِ وَفَضَّلْتَنى بِهذِهِ الْفَضيلَةِ وَخَصَصْتَنى بِهذِهِ النِّعْمَةِ، فَصَلِّ عَلى مَوْلايَ وَسَيِّدي صاحِبِ الزَّمانِ، وَاجْعَلْني مِنْ اَنْصارِهِ وأشياعه وَالذّابّينَ عَنْهُ، وَاجْعَلْني مِنَ الْمُسْتَشْهَدينَ بَيْنَ يَدَيْهِ طائِعاً غَيْرَ مُكْرَه فِي الصَّفِّ الَّذي نَعَتَّ اَهْلَهُ في كِتابِكَ فَقُلْتَ: (صَفّاً كَاَنَّهُمْ بُنْيانٌ مَرْصوُصٌ) عَلى طاعَتِكَ وَطاعَةِ رَسُولِكَ وَآلِهِ عليهم السلام، اَللّـهُمَّ هذِهِ بَيْعَةٌ لَهُ في عُنُقي اِلى يَوْمِ الْقِيامَةِ 🌟 💠💦💠💦💠💦💠💦💠 أَلَا بِذِڪْرِ اللَّهِ تَطْمَئِـنُّ الْقُلُــوبُ 🆔@Norolhodamahdaviyat
┄┅─✵💝✵─┅┄ آغاز سخن یاد خدا باید کرد خود را به امید او رها باید کرد ای با تو شروع کارها زیباتر آغاز سخن تو را صدا باید کرد الهی به امید تو💚 ━💠🍃🌸🍃🌺
⭕️ آخرین جمعه ماه رمضان و ندای آسمانی قبل ظهور ✍️ مصطفی امیری ▪️نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس در واقع ریل‌گذاری برای شناخت جبهه حق در آستانه ظهور است. ▪️و چه‌بسا انطباق اولین روز قدس با روز اعلام صیحه آسمانی (جمعه ۲۳ماه رمضان سال ظهور)، در واقع «بذر» ندای آسمانی امتداد می‌یابد تا در سال ظهور به اوج برسد و «تجلی زمینی» ندای ملکوتی جبرئیل در این دنیا باشد که کاملا هدفمند توسط امام خمینی مطرح گردید تا اذهان جبهه حق و محور مقاومت شیعی را طبق صریح آیه قرآن (سوره مائده، آیه۸۲) متوجه اصلی‌ترین دشمن (یهود صهیونیسم) و وعده الهی در سوره اسراء با محوریت مسجدالاقصی (سوره اسراء، آیه۴-۷) مبنی بر مجازات یهود اسرائیل مستقر در فلسطین گرداند. ▪️شواهدی بر این امر استوار است. در ندای شیطان از عثمان یاد می‌شود که چه عثمان (خلیفه سوم) باشد یعنی مخالفین تشیع علوی و چه عثمان بن عنبسه (سفیانی) باشد یعنی مخالف و دشمن اصلی امام عصر (السفیانی یقاتل القائم) همیپمان غربی‌ها (فی عنقه صلیب) و یهود (ان عدتم بالسفیانی عدنا بالقائم) است. ظهور بسیار نزدیک است اللهم عجل لولیک الفرج
💢 آیا خراسانی از ایران و یمانی، نیز همانند سفیانی در ماه رجب، قیام خواهند کرد ⁉️ سوالی که مطرح خواهد شد: آیا معنای خروج همزمان، به معنای خروج یمانی و خراسانی در ماه رجب خواهد بود؟ به عبارت دیگر: آیا یمانی و خراسانی، نیز به مانند سفیانی در ماه رجب خروج خواهند کرد و یا همزمانی خروج، معنا و مفهوم دیگری دارد؟ به اجمال می توان گفت: خروج سفیانی به تصریح احادیث، در ماه رجب خواهد بود، لکن خروج همزمان یمانی، خراسانی با سفیانی، الزاما ماه رجب نیست و تسامحا و در اثر غفلت، از سوی برخی از محققین، به خروج هر سه جریان در ماه رجب، خروج همزمان، اطلاق شده است. درحالیکه لسان روایات به دو گونه است: ▪️ الف. در دسته‌ای از احادیث مختص سفیانی، به خروج سفیانی و بدون اشاره به یمانی و خراسانی، اشاره شده است که قطعا در ماه رجب خواهد بود. ▪️ ب. اما در دسته‌ای دیگر از احادیث به خروج همزمان یمانی و خراسانی با سفیانی ذکر شده است و بدون اشاره به ماه رجب، فقط تصریح شده است، این سه جریان، در یک سال و یک ماه و یک روز، همزمان خروج خواهند کرد و هیچ اشاره ای به ماه رجب، نشده است. به عبارت دیگر، درست است که، سفیانی در ماه رجب سال ظهور، از درعا در مرز بین سوریه- اردن، از وادی یابس، خروج خواهد کرد و بعد از سلسله حوادثی که چند ماه به طول خواهد انجامید، اما تنها هنگام خروج و حمله به عراق از طرف سفیانی، آنگاه یمانی و خراسانی نیز همزمان، بر علیه سفیانی، خروج خواهند کرد. بنابراین، معنای همزمانی خروج بدین سان تفسیر میشود. 1/5
💢 معنای همزمانی خروج خراسانی و یمانی با سفیانی در مجموعه روایاتِ نشانه­‌های ظهور، سه روایت وجود دارد که به خروج همزمان یمانی و خراسانی با سفیانی، در یک سال و یک ماه و یک روز، تصریح شده است. امام باقر (ع) در این خصوص فرموده­‌اند: ... خروجُ السفیانیِّ و الیمانیِّ والخراسانیِّ فی سَنَةٍ واحدةٍ فی شهرٍ واحدٍ فی یومٍ واحدٍ؛ خروج سفیانی و یمانی و خراسانی در یک سال و یک ماه و یک روز است. و نیز از امام صادق (ع) چنین روایت شده است: و قد یکونُ خروجُه و خروجُ الیمانیِّ من الیمنِ مع الرایاتِ البیضِ فی یومٍ واحدٍ و شهرٍ واحدٍ و سنةٍ واحدةٍ؛ خروج (سفیانی) و خروج یمانی با پرچم‌های سفید از یمن در یک روز و یک ماه و یک سال خواهد بود. آن حضرت در روایت دیگری فرموده‌اند: خروجُ الثلاثةِ الخراسانیِّ والسفیانیِّ والیمانیِّ فی سَنَةٍ واحدةٍ فی شهرٍ واحدٍ فی یومٍ واحدٍ؛ خروج سه نفری خراسانی، سفیانی و یمانی در یک سال و یک ماه و یک روز است. به هر تقدیر، از مجموعه روایات یاد شده هم زمانی خروج یمانی و خراسانی با سفیانی اثبات می‌پذیرد. اکنون، سوالی که مطرح خواهد شد: معنای همزمانی خروج سفیانی، یمانی و خراسانی چیست؟ آیا در یک روز، اعلام خروج خواهند کرد؟ و یا این مطلب کنایه از پیوستگی بین این سه خروج دارد و لو اینکه بین آنها، فاصله ای اندک باشد؟ 2/5
💢 دیدگاه‌های مختلف در همزمانی خروج خراسانی از ایران و سفیانی از سوریه در این باره، سه دیدگاه، مطرح است: 1. دیدگاه اول: ظاهر احادیث، نشان می دهد که سه جریان یمانی و خرسانی و سفیانی، قطعا در یک سال و یک ماه و یک روز، اعلام قیام علنی خواهند کرد و آن در ماه رجب سال ظهور خواهد بود. 2. دیدگاه دوم: اینکه، بنظر میرسد که قیام یمانی و سفیانی در یک سال و یک ماه و یک روز، کنایه از شدت پیوستگی این این سه جریان است و این امر منافاتی با وجود فاصله اندک میان آن دو ندارد. قرینه­ای که نکته فوق را تأیید می­کند، جمله­ای است که در ذیل حدیث امام باقر (ع) آمده است. آن حضرت پس از بیان این‌که قیام یمانی و سفیانی و خراسانی در یک سال و یک ماه و یک روز است، فرموده­ اند: ... نِظامٌ کنظامِ الخرزِ یتبع بعضُه بعضا ... با نظام و ترتیبی هم‌چون نظام یک رشته که به بند کشیده شده و هر یک از پی دیگری خواهند آمد. تصریح به این مطلب که این حوادث چون رشته‌­ای منظم، پی در پی رخ خواهند داد، نشان از آن دارد که میان این سه حادثه، فاصله‌ای اندکی وجود دارد هرچند که خروج، هر سه جریان در ماه رجب خواهد بود. اما تعبیر روایت نشان از کنایه دارد. 3. دیدگاه سوم: برخی از محققین، معنای خروج را خیلی وسیع تر و گسترده تر، معنا کرده اند و چنین می فرمایند: ابتدا باید معنای خروج سفیانی را بدانیم. تا بعد بدانیم همزمانی خروج یمانی و خراسانی از شخصیت های مثبت عصر ظهور با سفیانی ملعون، چیست؟ زیرا سفیانی چندین خروج در زمان های مختلف، دارد: مرحله اول: روز خروج سفیانی از وادی یابس در ماه رجب، مرحله دوم: روز خروج سفیانی برای تسلط بر مناطق پنحگانه شام، مرحله سوم: روز خروج سفیانی برای تسلط و جنگ در منطقه قرقیسیا، مرحله چهارم: روز خروج سفیانی برای حمله به عراق، مرحله پنجم: روز خروج سفیانی برای حمله به بغداد و کوفه، همه اینها، بر مراحل خروج سفیانی صدق می کند. با این توصیف، کدامیک از مراحل خروج سفیانی، با خروج یمانی و خراسانی، همزمان است؟ کدامیک از این خروج های سفیانی، با خروج یمانی و خراسانی، همزمان خواهد شد؟ بنظر میرسد، با توجه به سایر روایات، منظور از همزمانی خروج یمانی و خراسانی با خروج سفیانی، یعنی: مرحله چهارم (هنگام حمله به عراق) و پنجم (هنگام حمله به کوفه و نجف و مراکز مقدسه شیعه) از مراحل خروج سفیانی، مراد باشد. زیرا با توجه به شرایط اقلیمی و امنیتی برای کشور عراق و ایران، و طبق روایات دیگر، که به شیعیان توصیه شده است که در جنگ منطقه قرقیسیا (جنگ سفیانی با ترک ها)، حضور پیدا نکنند، بنابراین تا این مرحله، تکلیف عمومی، متوجه شیعه و سپاهیان یمانی و خراسانی نیست و وظیفه شرعی، تنها هنگام حمله لشکر سفیانی به عراق و حمله به بغداد و کوفه و نجف، متوجه شیعه میشود. زیرا در هنگام خروج از وادی یابس به علت دوری از مناطق شیعی، خطری متوجه شیعه نیست. زیرا ابتدا سفیانی با ابقع و اصهب، درگیر جنگ میشود و در مرحله دوم خروج، بر کل منطقه سوریه، مسلط میشود و تنها مناطقی شرقی سوریه که توسط ترک ها، تحت سیطره است، باقی می ماند. سفیانی در مرحله سوم خروج، در جنگ قرقیسیا با ترک ها و بنی قیس و بقیه اطراف درگیر در این جنگ، درگیر نبرد شده و البته سفیانی در جنگ قرقیسیا، علیرغم تلفات فراوان، پیروز میشود. سفیانی بعد از معرکه قرقیسیا، هدفی جز حمله عراق و کشتن شیعیان ندارد. از این به زمان به بعد، می باشد که عراق و ایران و مراکز مقدسه شیعه و شیعیان، در معرض خطر قرار می گیرد. بعد از ورود سفیانی به عراق و رسیدن به بغداد، است که یمانی و خراسانی، با سفیانی درگیر جنگ خواهند شد و البته اولین شکست سفیانی را نیز بر او تحمیل خواهند کرد. بنابراین معنای همزمانی خروج یمانی و خراسانی با سفیانی، به آغاز خروج سفیانی به سمت عراق، بعد از جنگ قرقیسیا و هنگام حمله به عراق، اطلاق میشود. طبق این دیدگاه، ابتدا سفیانی، از منطقه شام خروج می کند (خروج اول) و بر سوریه مسلط شده (خروج دوم) و بعد، در جنگ قرقیسا شرکت کرده (خروج سوم) و سپس هنگام حمله سفیانی به عراق (خروج چهارم)، یمانی و خراسانی، به دلیل توجه لشکر سفیانی به مراکز و مقدسات شیعه در عراق، نیز همزمان خروج خواهند کرد. بنابراین، بین خروج سفیانی از وادی یابس در اولین خروج تا خروج یمانی و خراسانی برای جنگ با سفیانی در عراق، حدود 7 الی 8 ماه، فاصله است. این دیدگاه و احتمال سوم، با توجه به تعبیر "فرسی رهان" (دو اسب مسابقه، که در حال سبقت و پیشی گرفتن از یکدیگر هستند) در احادیث برای یمانی و سفیانی، نیز تقویت میشود. اما برخی از محققین، این احتمال سوم، را قبول نداشته و نمی پذیرند و در پاسخ به دیدگاه سوم، میفرمایند: روایت خروج همزمان، مطلق است و مقید به خروج از مکانی خاصی همچون عراق، نشده است. و الله العالم. 3/5
💢 قول صحیح در همزمانی خروج لکن بنظر میرسد که هرچند روایت در ابتدا مطلق به نظر میرسد لکن باید این دسته احادیث را با روایات مرتبط دیگر، سنجید و نتیجه گیری کرد. از اینرو، دیدگاه سوم، به واقع نزدیک تر باشد. زیرا، دیدگاه سوم بر این است که هرچند، خروج سفیانی به تصریح احادیث، در ماه رجب خواهد بود، لکن خروج همزمان یمانی، خراسانی با سفیانی، الزاما ماه رجب نیست و تسامحا و در اثر غفلت، از سوی برخی از محققین، به خروج هر سه جریان در ماه رجب، خروج همزمان، اطلاق شده است. درحالیکه لسان روایات به دو گونه است: ▪️ الف. در دسته ای از احادیث مختص سفیانی، به خروج سفیانی بدون اشاره به یمانی و خراسانی، اشاره شده است که قطعا در ماه رجب خواهد بود. ▪️ ب. اما در دسته ای دیگر از احادیث به خروج همزمان یمانی و خراسانی با سفیانی اشاره شده است که بدون اشاره به ماه رجب، تنها تصریح شده است این سه جریان، در یک سال و یک ماه و یک روز، همزمان خروج خواهند کرد و هیچ اشاره ای به ماه رجب، نشده است. به عبارت دیگر، درست است که، سفیانی در ماه رجب سال ظهور، از درعا در مرز بین سوریه- اردن، از وادی یابس، خروج خواهد کرد و بعد از سلسله حوادثی که چند ماه به طول خواهد انجامید، اما هنگام خروج و حمله به عراق از طرف سفیانی، آنگاه یمانی و خراسانی نیز همزمان، بر علیه سفیانی، خروج خواهند کرد. خلاصه اینکه: روایت همزمانی خروج، تنها به زمان خروج اشاره کرده است و به نقطه و مکان خروج، اشاره ای نکرده است. آیا منظور خروج سفیانی از وادی یابس است؟ و یا آیا منظور خروج سفیانی هنگام تسلط بر سوریه منطقه شام است؟ و آیا منظور هنگام حضور سفیانی در جنگ قرقیسیا است؟ و آیا منظور هنگام حمله سفیانی، هنگام حمله به عراق و تهدید کیان شیعه است؟ ظاهرا، خروج اخیر (هنگام حمله به عراق) مراد از همزمانی خروج است. بنابراین، از اولین خروج در وادی یابس تا تسلط بر کورالخمس شام، شش ماه طول می کشد، آنگاه سفیانی در جنگ قرقیسیا برای آزاد کردن مناطق شرقی سوریه از دست ترک ها، شرکت می کند که شیعه به هیج عنوان در این جنگ دخالت ندارد. اما همین اینکه به سمت عراق، خروج می کند، یمانی و خراسانی، کیان شیعه را در خطر دیده و همزمان با وی خروج خواهند کرد. بنابران، بعد از 7 الی 8 ماه از خروج سفیانی در رجب، و هنگام خروج سفیانی به سمت عراق، یمانی و خراسانی نیز همزمان خروج خواهند کرد. [4/5]
💢 جمع‌بندی بدون تردید، برای خروج سفیانی از منطقه شام و سوریه، سال دقیق و مشخصی را نمی­توان تعیین کرد؛ چرا که به دلیل پیوستگی این حادثه با ظهور امام مهدی عليه‌ السلام، تعیین زمان برای خروج سفیانی از سوریه، به تعیین وقت برای ظهور امام مهدی عليه ‌السلام خواهد انجامید. اما زمان این رخداد از برخی جهات به صورت مجمل، بیان شده است. از جمله، تصریح شده است که سفیانی در سال ظهور امام عصر، از منطقه شام، خروج خواهد کرد. زمان خروج سفیانی از جهت دیگری نیز به نوعی، تعیین شده است و آن، هم زمان بودن آن با قیام یمانی و خراسانی است که به عنوان پرچم های هدایت، تمجید فراوان، شده اند. سوالی که مطرح خواهد شد: آیا معنای خروج همزمان، به معنای خروج یمانی و خراسانی در ماه رجب خواهد بود؟ به عبارت دیگر: آیا یمانی و خراسانی، نیز به مانند سفیانی در ماه رجب خروج خواهند کرد و یا همزمانی خروج، معنا و مفهوم دیگری دارد؟ به اجمال می توان گفت: خروج سفیانی از منطقه شام و سوریه به تصریح احادیث، در ماه رجب خواهد بود، لکن خروج همزمان خراسانی از ایران و یمانی با سفیانی، الزاما ماه رجب نیست و تسامحا و در اثر غفلت، از سوی برخی از محققین، به خروج هر سه جریان در ماه رجب، خروج همزمان، اطلاق شده است. زیرا سفیانی چندین خروج در زمان های مختلف، دارد: مرحله اول: روز خروج سفیانی از وادی یابس در ماه رجب، مرحله دوم: روز خروج سفیانی برای تسلط بر مناطق پنحگانه شام، مرحله سوم: روز خروج سفیانی برای تسلط و جنگ در منطقه قرقیسیا، مرحله چهارم: روز خروج سفیانی برای حمله به عراق، مرحله پنجم: روز خروج سفیانی برای حمله به بغداد و کوفه، همه اینها، بر مراحل خروج سفیانی صدق می کند. کدام معنای همزمانی خروج را می رساند؟ [5/5]🔚 پی نوشت: نعمانی، الغیبۀ، ص267. شیخ صدوق، کمال ­الدین، ج 2، ص 650. نعمانی، الغیبۀ، ص 302. شیخ مفید، الارشاد، ج 2، ص 375. شیخ طوسی، الغیبۀ، ص 446. نعمانی، الغیبۀ، ص 305. نعمانی، الغیبة، ص 361، باب 14، ح 13. فضل بن شاذان، مختصر اثبات الرجعة، (به نقل از مجله تراثنا ، شماره 4) شیخ طوسی، الغیبة، ص446. آیتی، تاملی در نشانه های حتمی ظهور. نعمانی، الغیبة، ص 361، باب 14، ح 13. سایت جلال الدین علی الصغیر، سوال 138 و سوال 204. آل محسن، أهدى الرايات دراسة في شخصية اليماني. ظهور بسیار نزدیک است اللهم عجل لولیک الفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سوال ⁉️ علت اختلافات در مورد دیدن اول ماه قمری در چیست؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 📎 📎 📎
🌹 اعمال شب و روز عید فطر 📎 📎 📎
نقش نفس عماره در انجام گناه.mp3
693.1K
⁉️باتوجه به نابودی شیطان بعدازظهورنقش نفس عماره در دعوت مردم به گناه چیست ؟ ⭕️پاسخ: ابراهیم_افشاری
سندیت دعای ندبه.mp3
549.3K
⁉️پیرامون سندیت داشتن : ⭕️پاسخ: ابراهیم_افشاری
حجت السلام وطن خواه - مال دنیا.mp3
2.16M
🔹خدای امروز، خدای فردا هم هست... 🔸استاد وطن خواه ظهور بسیار نزدیک است اللهم عجل لولیک الفرج
1062-13990114-4.mp3
1.96M
🔸 رشد سالک در مراقبه با تغذیه از ادعیه 🔹استاد علیپور ظهور بسیار نزدیک است اللهم عجل لولیک الفرج