eitaa logo
گروه تبلیغی نور الهدایه
54 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
227 ویدیو
35 فایل
‌کانال برای اطلاع رسانی اعضا می باشد
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹✍ *۹سفارش از قران که اگر عمل کنیم خیلی از رفتارهایمان شکل قرآنی بخود خواهد گیرد* *👌فَتَبَيَّنُوا:* اهل تحقیق و بررسی باشید، قبل از اینکه سخنی بگویید، خوب در باره آن تحقیق کنید. *👌فَأَصْلِحوُا* اگر بین دوستان و آشنایان شما کدورتی هست، میان ایشان صلح و سازش برقرار کنید و خود نیز اهل صلح و سازش باشید. *👌وَأَقْسِطُوا:* عادل باشید و براساس حق قضاوت کنید و در اجرای حق، میان دوست و آشنا با غریبه فرقی نگذارید. *👌لَا يَسْخَر:* دیگران را مسخره نکنید، مردم‌ و‌ اقوام گوناگون را به سُخره نگیرید. *👌وَلَا تَلْمِزُوا:* به دیگران طعنه نزنید و از آنها عیب جویی نکنید. *👌وَلَا تَنَابَزُوا بِالْأَلْقَاب:* لقب‌های زشت و ناپسند بر یکدیگر مگذارید و از اینکه یکدیگر را با القاب زشت و ناپسند صدا بزنید، شدیداً اجتناب کنید. *👌اِجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِنَ الظَّنِّ:* از بسیاری از گمانها دوری کنید، همچنین از گمان بد در مورد دیگران به شدت خودداری کنید. *👌وَلَا تَجَسَّسُوا:* اهل جاسوسی و پرده دری نباشید و در کار و زندگی دیگران سرک نکشید. *👌وَلَا يَغْتَب:* اهل غیبت پشت دیگران نباشید و جلساتی را که در آن غیبت کسی می‌شود، ترک کنید. 🌹این سفارشات ۹گانه در سوره مبارکه حجرات آمده و برخی از رهنمودهای الهی در تعامل با سایر انسانها را به اختصار بیان فرموده است.
▪️ نمایندگان انقلابی مجلس در اسرع وقت بدون فوت وقت طرح خروج کامل ایران از برجام را در مجلس شورای اسلامی تصویب کنند 🔺بی عملی و بی تعهدی آمریکا مستکبر هر چند عیان بود ولی در برجام برای همگان در جهان عیان تر شد. 🔺با وجود خروج آمریکا از برجام ماندن ایران در معامله ننگین برجام خسارت آفرین، موجب ضرر محض برای کشور ایران و پررویی آمریکایی ها برای تحریم های بیشتر شد و ایران با خروج از برجام به این وقاحت های آمریکایی ها جواب مناسب خواهد داد. 🔺شرطی کردن اقتصاد ایران با مذاکره با آمریکا و ماندن در برجام، همان خط تحریفی است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به آن پایان دهند‌ 🔺امروز اقتصاد کشور باید با نگاه درون، رونق تولید و اقتصاد مقاومتی با ارتباط گسترده با کشورهای همسایه به جد دنبال شود و مردم از این وضع شرطی بودن اقتصاد بشدت ناراحت هستند. نشر حداکثری @howzehenghelabi
گروه تبلیغی نور الهدایه
▪️ نمایندگان انقلابی مجلس در اسرع وقت بدون فوت وقت طرح خروج کامل ایران از برجام را در مجلس شورای اسل
البته عملا برجام نیست.ذخیره اورانیوم ایران بیشتر از قبل ازبرجام است فقط تنها تعهدی که دربرجام‌ ایران انجام میدهد.۱_ اجرای پروتکل های آژانس جهت بازرسی ۲_ غنی سازی ۴ درصد وگرنه چیزی از برجام نمانده☺️
گلایه های رسول جعفریان از پناهیان این شخص در کجا درس خوانده؟ چه قدر فقه می داند؟ چه قدر با مبانی فلسفی اسلام آشناست؟‌ چه قدر تاریخ اسلام خوانده؟ کجا تحصیل کرده که که در هر بابی نظر می دهد؟ آیا واقعا قرار است هر کس خوش صحبت است و چند جمله را به هم وصل می کند و حرفهای درشت و تازه می زند که هیچ کدام محک خود را نزد علما پس نداده، باید بتواند از وقت سیما که متعلق به تمام مردم است استفاده کند؟ بیم آن می رود تا مدتی دیگر، آن قدر این حرفها زده شود که جزو مسلمات شود و دیگر کسی نتواند از آنها انتقاد کند. البته این که این افراد در محضر رهبری این مطالب را می گویند، معنایش این نیست که آن مطالب از نظر ایشان درست است. بارها شده است که رهبری بعد از سخنرانی از آنها انتقاد کرده اند. حجت الاسلام رسول جعفریان، رئیس کتابخانه دانشگاه تهران و از تاریخدانان برجسته جهان اسلام، ده سال قبل در گفتگویی با «سایت بازتاب» نسبت به انحرافات فکری پناهیان انتقاد صریحی کرد که با قدردانی مراجع تقلید و علمای حوزه مواجه شد. گزیده آن مصاحبه را در ادامه می‌خوانید: متاسفانه به جای آن که متفکران و اندیشمندان از روحانی و دانشگاهی رشته فکر را در دست گرفته و باب اندیشه و اندیشیدن را باز نگاه دارند، قریب هشت سال است که در این کشور مشتی روضه خوان و مداح ـ با همه ارزشی که از باب مرثیه خوانی برای اباعبدالله(ع) قائلیم ـ سردمدار فکر و اندیشه شده اند.
🌹 💠 همنشین قرآن 🍃سر زده آمد به جلسه ی قرآن روستا مثل بقیه نشست یک گوشه و شروع کرد به خواندن از حفظ. پرسیدم شما با این همه مشغله چطور فرصت حفظ قرآن داشتید؟ گفت: در ماموریت ها، فاصله بین شهرها را عقب ماشین می نشینم و قرآن می خوانم. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌸 رنگ خدا را به دیگران هدیه دهیم.
📖 🌴معیشت و کسب وکار تو وتمام موجودات عالم، تحت مدیریت خدایی است که فراموشش کرده ایم! اینهمه بساط معیشت را مهیا نموده تا ما بندگی کنیم و خوشبخت شویم ولی...! تو برای ما، ما برای کی؟!👈 «وَجَعَلْنَا لَكُمْ فِيهَا مَعَايِشَ و مَنْ لَسْتُمْ لَهُ بِرَازِقِينَ» 🌴معدن و انبار همه چیز، در ملکیت و فرماندهی خداست! از هر چیزی به مقدار معلوم نازل می کند برایمان! چه دشمنان بخواهند چه نخواهند!چه مذاکره کنیم چه مقاومت! همه چیز آنجاست! دست ! 👈 «وَإِنْ مِنْ شَيْءٍ إِلَّا عِندَنَا خَزَائِنُهُ ومَا نُنَزِّلُهُ إِلَّا بِقَدَرٍ مَعْلُومٍ» 🌴قدر نعمت هایش را بدانیم! همین آبی که از آسمان فرود می آید، تنها به خواست و اذن خداست که خوردنش موجب رفع تشنگی ما میگردد وإلا او نخواهد اگر، دریا دریا هم آب بخوریم، باز استسقا داریم و تشنگی! 👈 «فَأَنْزَلْنَا مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَسْقَيْنَاكُمُوهُ» 🌴زندگی و ما تنها دست خدایی است که روزی همه را از ها محشور می نماید جهت حسابرسی نهایی! 👈 «وَإِنَّا لَنَحْنُ نُحْيِي وَنُمِيتُ... هُوَ يَحْشُرُهُمْ إِنَّهُ حَكِيمٌ عَلِيمٌ»👉حشر قیامت، ریشه در حکمت و علم خدا دارد؛ چون حکیم است واز حکیم کار بیهوده محال است! پس خلقت انسان توسط خدایی که عالم است به همه اعمال،اگر بدون حساب کتاب باشد، محال است! 🌴سلام بر اول ساقی تاریخ! یاالهی! 👈«فَأَسْقَيْنَكُمُوهُ»👉پس بگو، سقایت، مرام ازلی خدا بوده که برادر علیه السلام ، منصب سرلشکری را رها کرده به عشق مشک و سقایت💦؛قربان مرام خدایی ات 🚩السلام علیک یا ساقی العَطاشا بکربلا🙏 🌴آنچه به انسان ارزش و قیمت داد تا لایق سجده و تعظیم ملائکه شود، بُعد روحانی و آسمانی خلقتش بود نه بُعد جسمانی و این تن خاکی؛👈«نَفَخْتُ فِيهِ مِن رُّوحِى فَقَعُواْ لَهُ سَاجِدِينَ»👉هرکس به میزانی آدم و قابل احترام است برای ملائکه و خداوند، که بُعد روحانی و آسمانی اش را پرورش دهد! اما امان از جاهلیت آخرالزمانی، که روز و شبِ این آدمیزاد شده حَمّالی و نوکری این جسم و تن خاکی
✅واقعا انحراف پناهیان وامثال ایشان چیست ؟ شما به کتاب های ایت الله مصباح وایت الله مطهری و علمای دیگر مراجعه کنید بزرگواران وقتی می خواهند گزاره ایی از دین را تعریف کنند و اثبات کنند آن گزاره را سراغ قرآن و سنت می روند آن هم با اجتهاد یعنی نظرات موافق و مخالف را بررسی می کنند بعد سراغ نتیجه گیری می روند تداخل مبانی عقلا را‌ بیان می کنند وسرانجام با استمداد از سنت و عقل اجتهاد می کنند که نظر اسلام درباره مثلا عدالت چیست ومفهوم عدالت چه معنایی از منظر اسلام دارد اما ایشان آقای پناهیان می خواهند مفهوم مواسات‌ را‌ برای مخاطبین اثبات کنند که برتر از مفهوم عدالت در جامعه دینی است می رود سراغ چند مقایسه کوتاه بعد روایاتی را بیان می کند که بعضی اصلا ربط به مواسات‌ ندارد سپس‌ در اوضاع اشفته‌ کشور که به دلیل تحریم وبعضا سو‌ مدیریت به وجود آمده نتیجه می گیرند وسپس کلام خودشان را کلام دین معرفی می کند اینجا خطر انحراف است بیایی چیزهایی را ببافی‌به هم بعد بیایی اظهار کنی دین این حرفها را میزند بگو نظر من است نه نظر دین مقداری از صحبتهای پناهیان درباره مواسات‌ توجه کنید ببینید فاقد استدلال و اجتهاد همین طور از هرجایی مطلبی ایشان آورده‌ وبعد نتیجه گیری کرده
در این جلسه می‌خواهیم دربارۀ ابعاد اجتماعی اخوت، مواسات و بالاتر از آن، انفاق که انواع پرداخت‌ها و از خودگذشتگی‌ها را نشان می‌دهد، صحبت کنیم. بنده تعجب می‌کنم چرا وقتی از مواسات، حرف می‌زنیم بعضی از نیروهای به‌ظاهر انقلابی و باسواد، تلقی می‌کنند که مواسات یک صفت اخلاقی در حد صدقه‌دادن و کمک‌های مؤسسۀ خیریه است، لذا می‌گویند «اینها در غرب هم هست! شما ما را از عدالت‌خواهی به صدقه‌دادن و کار خیریه کردن فروکاستید!» می‌گویند «مواسات یعنی صدقه‌دادن!» این‌ چه برداشتی است که بعضی‌ها دارند؟! مفهومی مثل مواسات با صدقه‌دادن خیلی فرق می‌کند و بسیار بالاتر از آن است و نمی‌تواند سکولار باشد. البته آموزش دینی در مدارس‌مان و بسیاری از تبلیغات دینی، به‌طور ناخواسته نوعاً سکولار هستند.
اثر دوم فرهنگ مواسات این است که ابوموسی‌‌اشعری‌ها به علی(ع) تحمیل نمی‌شوند اثر دوم فرهنگ مواسات در جامعه چیست؟ کسانی که لیبرالی فکر می‌کنند، دنبال اقتصاد لیبرالی هستند، عاشق لیبرال‌ها یا مرعوب لیبرال‌ها هستند و فکر می‌کنند دنیا کدخدایی دارد، در این جامعه رأی نمی‌آورند. این اولین اثر سیاسی مواسات است. ولی اگر فرهنگ مساوات در جامعه نباشد، طبیعتاً کسانی رأی می‌آورند که اهل مواسات نیستند بلکه اهل رانت هم هستند. کسانی که از حکومت، خیلی انتظار عدالت دارند، به این نکته توجه کنند: آیا در دنیا حکومت عادلانه‌ای مثل حکومت علی‌بن‌ابیطالب، داشته‌ایم؟! اما در همین جامعه و در حکومت عادلانۀ علی(ع)، مردمِ پابرهنه، ابوموسی اشعری را به علی(ع) تحمیل کردند؛ یعنی کسی را که با رانت، قطار قطار شتر از بیت‌المال دزدیده بود. در چنین جامعه‌ای، کار أمیرالمؤمنین(ع) جلو نمی‌رود. اثر دوم فرهنگ‌شدن مواسات در جامعه این است که ابوموسی‌ اشعری‌ها به أمیرالمؤمنین(ع) تحمیل نمی‌شوند. مردم می‌بینند که أمیرالمؤمنین(ع) زاهد است و می‌دانند که پول از پاروی ابوموسی اشعری بالا رفته، خانۀ میلیاردی دارد و...، باز هم ابوموسی اشعری را به علی(ع) تحمیل می‌کنند! آن‌وقت این ابوموسی اشعری نسبت به معاویه، حساسیتی ندارد. ما الان سیاسیونی داریم که نسبت به آمریکا حساسیت ندارند. شما فکر می‌کنید کسی که در عرصۀ سیاست، لیبرال‌منش است و می‌گوید «ما باید در جامعۀ جهانی هضم بشویم» آیا جرأت و قدرت تفکر دارد که طرحی غیر از آنچه نظام سلطه برای جهان دیکته کرده، در کشور ایجاد بکند؟ این حرف عجیب و تازه‌ای نیست؛ حضرت امام می‌فرمود مسئولی که درد محرومیت نکشیده باشد، نمی‌تواند برای مردم کار کند. رهبر معظم انقلاب هم فرمود که اشرافیت را باب نکنید. اگر مسئول شدی، خواهش می‌کنم برای آقازده‌ات حتی اگر شایستگی دارد و ژن خوب هم دارد، رانت‌ ایجاد نکن.
اثر سوم فرهنگ مواسات «اقتصاد جمعی» است/ شما را دعوت می‌کنم به اندیشه‌های راهبردی حضرت آیت‌الله شاه‌آبادی مراجعه کنید اثر سوم فرهنگ مواسات در جامعه این است که فرهنگ «اقتصاد جمعی» شکل می‌گیرد. مواسات یعنی اینکه باهم کار کنیم و پول در بیاوریم. باهم کار کنیم و پول در بیاوریم یعنی تعاون کنیم و به صورت جمعی کار اقتصادی انجام بدهیم؛ این الگوی اصلی آیت‌الله شاه‌آبادی برای اقتصاد جامعۀ اسلامی است. مقاله‌ای را که آقای حجة‌الاسلام یوسفی در این زمینه نوشته‌اند حتماً ببینید. کتاب دیگری را به نام «جنگ سرد ایران و آمریکا» که آقای رنجبر و آقای ترابی نوشته‌اند، هم حتماً ببینید، آنجا یک فصل مربوط به دیدگاه‌های راهبردی آیت‌الله شاه‌آبادی است، ایشان هشتاد سال پیش نبرد دو تمدن را پیش‌بینی ‌کردند. آقای شاه‌آبادی بر اساس یک دیدگاه راهبردی برای شکل‌گیری تمدن عظیم اسلامی مقابل تمدن غرب، به تهران آمدند. ایشان یک نابغۀ برجسته است. وقتی ایشان به تهران آمدند تا آنجا که توانستند در مساجد، صندوق قر‌ض‌الحسنه راه انداختند. ایشان در تهران دعای ندبه و دعای کمیل راه انداختند، او یک فرد به شدت سیاسی بود. بعدها نتیجۀ کارهای ایشان به تشکیل هیأت‌های مؤتلفه اسلامی منجر شد. نتیجۀ کارهای هیأت مؤتلفه هم کمک‌کردن به امام(ره) برای انقلاب بود. بنابراین قطعاً یکی از بنیان‌گذاران انقلاب اسلامی شخص حضرت‌ آیت‌الله شاه‌آبادی(ره) محسوب می‌شود. من شما را دعوت می‌کنم به اندیشه‌های راهبردی حضرت آیت‌الله شاه‌آبادی مراجعه کنید. مقام معظم رهبری می‌فرمود که حضرت امام(ره) هم شاگرد، هم مرید و هم عاشق آقای شاه‌آبادی بودند. من بخشی از یک مقاله را که در کنگرۀ بزرگداشت مرحوم شاه‌آبادی استاد عرفان حضرت امام، ارائه شده برای‌تان می‌خوانم. این کنگره حدود ده‌سال پیش در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشۀ امام خمینی برگزار شد. آیت‌الله شاه‌آبادی بزرگ‌اندیشمند جهان اسلام است که یک شاگرد او حضرت امام بود. امام(ره) هر موقع نام آقای شاه‌آبادی را بیان می‌کردند می‌فرمودند «روحی له الفدا». امام در مورد آقای شاه‌آبادی می‌فرمودند اگر ایشان هفتاد سال در قم درس داشتند، من تماماً پای‌ درس‌شان می‌رفتم، چون هربار حرف تازه دارند.
✅صحبتهای ایشان را وقتی عوام میبینند به به می کنند برای اینکه واقعا مردم تحت فشار اقتصادی هستند صحبتها سوار بر موج شدن است اما سوال این است آیا در کلام ایشان برهان شما میبینید ؟آیا در کلام ایشان اجتهاد میبیند ؟ پناهیان حرفهایی را درکنار هم قرار داده بدون استدلال و برهان وسپس نتیجه گیری کرده مفهوم مواسات در جامعه از عدالت مهمتر است واین اثرات‌ را دارد این روش که ایشان در پیش گرفتن جهت استخراج از منابع دینی مورد تایید هیچ مرکز دینی و حوزه علمیه ایی نیست این خطرناک است برای اینکه عادت می شود هر فردی هرچی خواست بگوید بعد انتصاب دهد به دین و اسلام این روش خطرناک است واین نوع‌ استنباط از دین مشکل است و باعث انحراف فکری است.