eitaa logo
نیوک‌لیدر
422 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
466 ویدیو
2 فایل
يادداشت‌هایی درباره فرهنگ و هنر، سينما، دين، تاريخ و سياست. 🆔 @abouznab وبلاگ: nucleader.blog.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ ۙ إِنَّهُمْ لَا أَيْمَانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَنْتَهُونَ. مرگ بر آمریکا @Nucleader
تا کرج آتش‌بس نقض‌ نمیشه. مثل بیروت. @Nucleader
چرا گریه می‌کنی؟ اون فقط یه عکسه @Nucleader
*برآورد خطرناک واشنگتن از ذهنیت تهران* در شرایط فعلی، آمریکا به یک شناخت و برآورد خطرناکی از ایران رسیده است. ایران در ایام جاری به آمریکا اثبات کرده است که حتی پس از جنگ 40 روزه نیز، خطوط قرمز بسیار کم و منعطفی دارد. ایران دارد به جهان نشان می‌دهد که اعتقادی به طرح ابتکاری نظامی/امنیتی -بخصوص زیرآستانه تنش- ندارد؛ ایران در مقابل نقض آتش بس، صرفا موردی و موزائیکی جواب می‌دهد. *1- کارایی حملات محدود برای آمریکا و ناکارآمدی آن برای ایران* متاسفانه توانایی نظامی ایران برای ایجاد خسارت و تلفات در حملات نقطه‌ای و موردی پهپادی/موشکی - در سایه فقدان عملیات های مبتکرانه - بسیار ناچیز است و ارزش بازدارندگی نظامی (با توجه به پدافند عامل و غیر عامل دشمن) آن نزدیک به صفر است. آمریکا متوجه شده است که ایران صرفا زمانی می‌تواند خسارت قابل توجه نظامی ایجاد کند که فرصت شلیک نرخ بالا پیدا کند. مثال: آمریکا می‌تواند با یک موج حمله هوایی، یک پتروشیمی را از کار بندازد، ولی ایران در عوض، نیازمند چند روز عملیات برای اصابت موفق و ایجاد خسارت معادل در یک واحد نفتی حاشیه خلیج است. بنابراین، درگیری در شرایط آتش بس به آمریکا این فرصت را می‌دهد که در قالب حملات محدود موثر، خسارت زیادی بزند و در عوض نیز با حمله محدود واکنشی ایران مواجهه شود (که توانایی ایجاد خسارت راهبردی بسیار ناچیزی دارد). *2- راهبرد غیرنظامی سرکوب نرخ پرتاب شهرک‌های موشکی* در شرایط فعلی، تداوم مذاکرات و آتش‌بس، راهبرد موثری برای جلوگیری از شلیک‌های نرخ بالا و مداوم از طرف ایران است. در چنین معادله‌ای، آمریکا دلیلی نمی‌بیند متحمل خسارت‌های اقتصادی و راهبردی تنگه هرمز شود ولی از فرصت ضربات محدود راهبردی علیه ایران، صرف نظر کند. در واقع آمریکا پس آنکه در جنگ 40 روزه با موانع نظامی و راهبردی جدی روبرو شد، اکنون با حدود 2 ماه آزمایش خطا، راهی برای استمرار عملیات نظامی موثر و در عین حال - سرکوب نرخ پرتاب ایران - پیدا کرده است. *3- سناریو‌های آینده* در شرایط فعلی، به نظر می‌آید آمریکا به عمد حملات را به صورت محدود ولی مستمر انجام می‌دهد تا مانع واکنش جدی تهران شود. چه بسا بیانیه‌های تهدید‌آمیز دیروز ترامپ و هگزت، با هدف بالا بردن انتظار ایران نسبت به حمله آمریکا بوده است. حملات دیشب در عوض بسیار محدود بود. این راهبرد، ناچیز بودن حملات را القا میکند و ذهنیت مسئولین و افکار عمومی کشور را به حملات مستمر، عادت می‌دهد. در چنین شرایطی، زمینه‌سازی تدریجی برای تحمل حملات زیرساختی، ترورهای رده پایین و سپس رده بالا و در نهایت عملیات هلیبرن، در ایران مهیا می‌شود. چه بسا با همین دست فرمان، بزودی آمریکا مجاب شود که می‌تواند با نهایت حدود 40 نفر کشته، در تاسیسات راهبردی هلی‌برن کند و پرونده اورانیوم غنی‌شده را یکسره کند. این هزینه، کاملا در آستانه تحمل آمریکاست و زمینه اعلام پیروزی را فراهم می‌کند. راهکاری پیشنهادی - همانطور که بار‌ها مطرح شده است - ابتکار عمل در موازنه تنش است. ایران متاسفانه در شرایط فعلی، فاقد افق نظامی/امنیتی ابتکاری است... در شرایط فعلی، آمریکا انگیزه‌ای برای توافق ندارد و در سایه انفعال ما، بالآخره راهی برای دور زدن اهرم فشارهای راهبردی خواهد یافت. @Nucleader
4.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مشاور راهبردی رییس مذاکره: آقای قالیباف از دوستش حاج قاسم یاد گرفته که مذاکره یک نوع ابزار مبارزه است. @Nucleader
نیوک‌لیدر
مشاور راهبردی رییس مذاکره: آقای قالیباف از دوستش حاج قاسم یاد گرفته که مذاکره یک نوع ابزار مبارزه ا
3.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حاج قاسم سلیمانی: چند مسئله هست که این‌ها حلش از طریق دیپلماسی غیر ممکن است. برای کسی که تو را واجب‌القتل می‌داند، آیا امکان دیپلماسی وجود دارد؟ @Nucleader
نیوک‌لیدر
مشاور راهبردی رییس مذاکره: آقای قالیباف از دوستش حاج قاسم یاد گرفته که مذاکره یک نوع ابزار مبارزه ا
امام شهید سید علی خامنه‌ای: آمریکایی‌ها وقتی که یک چیزی را هدف میگیرند با یک دولتی، با یک کشوری و بنا میگذارند که با زور و با فشار آن مقصود خودشان را به دست بیاورند، فشار در اینجا برایشان راهبرد است، امّا در کنار این راهبرد، یک تاکتیک هم دارند و آن عبارت است از مذاکره. فشار می‌آورند تا طرف را خسته کنند؛ وقتی احساس کردند طرف خسته شده و حالا ممکن است قبول بکند، میگویند خیلی خب، بیایید مذاکره کنیم ؛ این مذاکره مکمّل آن فشار است. این مذاکره برای این است که محصول آن فشارها چیده بشود، نقد بشود، تثبیت بشود؛ مذاکره برای این است. فشار بیاورند، حالا که طرف خسته شد، احساس کرد که دیگر واقعاً چاره‌ای ندارد ، میگویند خیلی خب، حالا بیاییم مذاکره کنیم؛ می‌نشینند پشت میز مذاکره، همان چیزی را که در واقع زمینه‌اش را با فشار فراهم کردند تثبیت میکنند، نقد میکنند؛ مذاکره‌ی با آمریکا این است. راهبرد او مذاکره نیست؛ راهبرد او فشار است، و مذاکره یک ذیلی است در مقابل فشار. راه مقابله هم این است که طرف مقابلشان، از ابزار فشار خود استفاده کند تا فشار روی خود را کم کند. اما اگر چنانچه فریب دعوت به مذاکره را بخورد و بگوید پس احتیاجی به استفاده از اهرمهای فشار من نیست، آن‌وقت لغزیده و رفته و این یعنی باخت قطعی. ۸ خرداد ۱۳۹۸ در دیدار با نخبگان @Nucleader
نیوک‌لیدر
مشاور راهبردی رییس مذاکره: آقای قالیباف از دوستش حاج قاسم یاد گرفته که مذاکره یک نوع ابزار مبارزه ا
5.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رییس مجلس، بهمن ۱۴۰۳ از من پرسیدند آیا بین هریس و ترامپ تفاوت وجود دارد؟ پاسخ دادم که حتما فرق دارد، ترامپ قاتل شهید سلیمانی است. @Nucleader
یادمان نمی‌رود زبان ترامپ در چهل روز جنگ، در دهانش لوله شده بود. امروز بارها و بارها ایران را تهدید می‌کند و زبان به هرزه‌گویی می‌درد. ولی ما امیدواریم خون رهبر شهید و خون‌های پاکی مثل سید حسن بر غدر و مکر شما غلبه کنه و این یزید زمان در برابر ملت ایران زانو بزنه. @Nucleader
وال استریت ژورنال: *از امشب آمریکا هر شب به ایران حمله خواهد کرد تا ایران توافق را امضاء کند.* @Nucleader
هوا ابریه معلومه امشب هم تبادل پرتابه است