eitaa logo
نیوک‌لیدر
422 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
471 ویدیو
2 فایل
يادداشت‌هایی درباره فرهنگ و هنر، سينما، دين، تاريخ و سياست. 🆔 @abouznab وبلاگ: nucleader.blog.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
نیوک‌لیدر
عباس عراقچی، برنامه گفتگوی خبری ۲۲ خرداد ۱۴۰۵: در این توافق، آمریکا مکتوب بیان می‌کند که به حاکمیت ا
عباس عراقچی، برنامه گفتگوی خبری ۲۲ خرداد ۱۴۰۵: ممکن است ۶۰ روز مذاکره تمدید شود و ماه‌ها ادامه داشته باشد. ممکن است تمدید نشود و دیگر مذاکرات را ادامه ندهیم. باید ببینیم بعد از ۶۰ روز با چه فضایی مواجه هستیم. پ.ن: پس اینم مثل دفعات قبل با یک بازه بی‌انتها تا شروع ترورهای جدید همراهه. @Nucleader
عراقچی: به محض اینکه آخرین مراحل مذاکرات انجام شود، توافق امضا و اعلام می‌شود. پس مشخص شد دیگه؟ اول امضا می‌شه، بعد به شما اطلاع داده می‌شه. تازه اگر مثل برجام‌ نسخه‌های مختلف نداشته باشه. @Nucleader
تضمین می‌کنم با این حرف‌ها از تنگه هرمز چیزی عاید ما نخواهد شد. نه مدیریت، نه غرامت، نه هیچ چیز دیگری. نه اینکه امکان گرفتن حق خدمات وجود داشته باشه یا نداشته باشه. اما بعدا خواهید دید که ما اشتباه می‌کردیم یا این‌ها شیاد بودند. طبق بیان خود این شخص ما طبق حقوق بین‌الملل قواعدی می‌گذاریم که گرفتن عوارض امکان‌پذیر نیست. پس جای تفسیر رو باز خواهیم کرد و به دشمن کوچه خواهیم داد. چرا؟ چون منطق سینه‌چاکان غرب اینه که بچه خوب دنیای بین‌الملل باش. درحالیکه باید پرسید امریکا براساس حقوق بین‌الملل دست به ترور رهبری زد یا به میناب حمله کرد؟ @Nucleader
کاری که سید محمد خاتمی و حسن روحانی در این کشور به سرانجام نرسوند رو مردی مزور و زیرک با ابله‌نمایی خود به سرانجام رسوند. تمامی سران محور مقاومت در دوره او به شهادت رسیدند. برجام منطقه‌ای عملا در سوریه و فعلا در جنوب لبنان و برخی‌ گروه‌های نظامی عراق در حال انجام است. بارها از برادری و صلح و کنار گذاشتن آتش با اسراییل و آمریکا گفته شد. مسئله حجاب به‌طور کامل از بین رفت و امروز به‌‌مرحله حداقل پوشش رسیده. در حوزه فرهنگی کار از شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی گذشته. در اقتصاد تا غایت ایده‌های لیبرالیسم اجرا میشه و هر کنشی، حرفی و درخواستی که به اسلام و مردم مربوط باشه، تخطئه و تمسخر میشه. همه این‌ها هم در سایه چیزی به اسم «وفاق» درست شد. وفاقی که از پا گذاشتن و ماستمالی بر خون سید ابراهیم رییسی آغاز شد و با عادی‌سازی ترور‌ رهبری و تفاهنامه با قاتلین او به اوج خواهد رسید. مردم البته در این چند ماه بسیار تلاش کردن و من از اون‌ها ناامید نیستم. برعکس، وقتی از رقصیدن بعد از برجام به امروز رسیدیم هم موجب خوشحالی است، هم ان‌شاءلله امیدوار باشیم در بعثت‌های بعدی مردم‌ کار رو طور بهتری جلو ببرند! @Nucleader
مجری: آیا پیش‌شرط‌هایی که ایران برای آتش‌بس (در بیانیه شورای عالی امنیت ملی) مطرح کرده بود، الان در یادداشت تفاهم محقق خواهد شد؟ عراقچی: پیش‌شرط‌هایی که برای آتش‌بس بود که در زمان خودش محقق شد که آتش‌بس ادامه پیدا کرد. احتمالا باید روی «پایان جنگ در همه محورها» هم‌ در همین حد حساب کنیم. @Nucleader
«انا للَّه و انا الیه راجعون . من تأثرات قلبی خودم را نمی توانم اظهار کنم. قلب من در فشار است. این چند روزی که مسائل اخیر ایران را شنیده‌ام خوابم کم شده است ناراحت هستم قلبم در فشار است. با تأثرات قلبی روزشماری می کنم که چه وقت مرگ پیش بیاید... آقا، من اعلام خطر می کنم! ای ارتش ایران، من اعلام خطر می کنم! ای سیاسیون ایران، من اعلام خطر می‌کنم! ای بازرگانان ایران، من اعلام خطر می‌کنم! ای علمای ایران، ای مراجع اسلام، من اعلام خطر می‌کنم! ای فضلا، ای طلاب، ای مراجع، ای آقایان، ای نجف، ای قم، ای مشهد، ای تهران، ای شیراز، من اعلام خطر می‌کنم! خطردار است. معلوم می‌شود زیر پرده‌ها چیزهایی است و ما نمی‌دانیم... مطلب این طور است. نباید گفت اینها را؟ آن آقایانی که می‌گویند که باید خفه شد، اینجا هم باید خفه شد؟ اینجا هم خفه بشویم؟ ما را بفروشند و خفه بشویم؟ ... و اللَّه، گناهکار است کسی که داد نزند؛ واللَّه، مرتکب کبیره است کسی که فریاد نکند...» بخشی از صحبت‌های امام خمینی در چهارم آبان ۱۳۴۳ به مناسبت تصویب کاپیتولاسیون. هرگونه ربط این نوشته به‌وقایع روز نفی می‌شود. از کانال خاویه @Nucleader
- قربان دو سه تاشو قرمز بذاریم بهتر نیست؟ تابلو میشه‌ دست کاریه‌ها! + نه بچه کارتو بکن. پای آبروی مذاکره وسطه! @Nucleader
نیوک‌لیدر
- قربان دو سه تاشو قرمز بذاریم بهتر نیست؟ تابلو میشه‌ دست کاریه‌ها! + نه بچه کارتو بکن. پای آبروی مذ
چرا بعضی ریشوها هم چفیه روی دوش می‌اندازند، هم بدشان نمی‌آید یک لبی هم از جام می آمریکا تر کنند؟ چون پول و سرمایه آدم را تغییر می‌دهد. تا پیش از دولت حسن روحانی ملت کار‌ و زندگیشان را می‌کردند. درآمدی، خرجی، سفری و چیزهایی از این قبیل. اما از دهه نود به بعد، اقتصاد کالای بازی شد. بازی سری تو سرها درآوردن، بازی از قافله جا نمانیم. اقتصاد سویه لیبرالیستی خودش را با عریان‌ترین حالتی که توانست به جامعه عرض کرد. ملت خانه می‌فروختند که طلا یا ارز بگیرند. باقیش را هم می‌دانید و زیاده‌گویی نکنم. امروز چرا حزب‌اللهی ریش‌دار فلان نهاد یا ارگان، در حالی که قتل رهبرش را به چشم دیده و همه هویت فرهنگی، سیاسی و اعتقادیش به مذبح شهادت رفته، به جای اینکه پرچم خون‌خواهی بگیرد، خیلی از این وضعیت ناراحت نیست. او در «احدی الحسنیین» قرار گرفته؛ یا آمریکا بدعهدی می‌کند و دست تقدیر دوباره به جنگ ختم می‌شود، که خب جنس جور است. یک چفیه و انگشتر و ست لباس تاکتیکال توی کمد را می‌پوشد و فاز جنگی می‌گیرد. یا کار به مصالحه و روبوسی با جی‌دی‌ونس ختم می‌شود، آن وقت پولی که در بورس خوابانده و طلایی که خریده، عقب نمی‌ماند و سود می‌کند. قضیه مذاکره با قاتلین سید علی خامنه‌ای، برای برخی شبیه این میم معروف است. ته دلشان راضی‌اند، اگرنه یقین کنید این جماعت نابه‌کار مجال بازی‌های سابق را پیدا نمی‌کردند. به قول آن آخوند امنیتی توییتر «این‌ها از جنس خودتان هستند، ولی تحت ویندوز!» عمری قاطی نشدن در این نوع زیست را توی سر ما کوبیدند که «چیزی نشدی»، «فلانی رشد کرد»، تو همانی هستی که بودی، «تو هم پولت‌ را ببر فلانجا سرمایه کن عقب‌ نمانی» و حرف‌هایی از این دست. ما مفلس شدیم. و خوشا مفلسی. لااقل نان در سیه‌روزی وطن نمی‌زنیم. سبز شدن رنگ بورس، مبارک آن‌ها که پا روی سرخی خون سید علی خامنه‌ای می‌گذارند. این را هزار سال دیگر تکرار می‌کنیم تا رسوا شوید. پای انتخابتان بایستید. شما معامله‌گران کوچک خون بزرگی هستید و خواهید بود. @Nucleader
خیلی از شهادت رهبر و فرمانده‌ها ناراحت شدم! عموهای من بودند!
عباس عراقچی دیشب در گفتگوی خبری گفت: «در دو جنگ گذشته مذاکره منجر به جنگ نشد. مقاومت منتهی به جنگ شد. دشمنان خواسته‌ای داشتند و ما مقاومت کردیم و فکر می‌کردند با جنگ به خواسته‌های خود می‌رسند.» عراقچی شرم‌ نمی‌کند و نسبت زشتی به مقاومت کردن در برابر دشمن می‌دهد. مسئله این نیست که دشمن بخاطر مقاومت رهبر انقلاب در برابر خواسته‌های آنان حمله کرد یا خیر. مسئله اینجاست که وزیر امور خارجه حتی در اینجا نیز مسئله رو به دو گزاره مذاکره و مقاومت تقسیم می‌کند و جنگ را گردن دومی می‌اندازد. آقای عراقچی شما دقیقا در کدام قسمت مقاومت کردید؟ وقتی بعد از حمله آمریکا با بی‌۲ به مراکز هسته‌ای، به دیدار گروسی رفتید و با او جشن امضای قراردادی جدید گرفتید؟ در عمان؟ بدرالبوسعیدی که نقش میانجی شما و دوستان مقابلتان را داشت، همان روزی که به ایران حمله شد گفت: «ایران پذیرفته است که ذخایر مواد غنی‌شده خود را کنار بگذارد؛ هیچ انباشت و ذخیره‌سازی‌ای در کار نخواهد بود و راستی‌آزمایی کامل توسط آژانس انجام می‌شود. توافق شده که ایران هرگز مواد هسته‌ای با قابلیت تولید سلاح در اختیار نداشته باشد. این رویکرد کاملاً جدید است و با توافقی که در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما مذاکره شد تفاوت دارد. با صفر بودن انباشت، حتی اگر سطحی از غنی‌سازی وجود داشته باشد، امکان ساخت سلاح از بین می‌رود. انباشت صفر، ذخیره‌سازی صفر و نظارت کامل؛ این دستاوردی هم‌سنگ و بسیار مهم است و راستی‌آزمایی جامع توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام خواهد شد.» وزیر خارجه عمان همچنین تصریح کرد که تهران آمادگی گفت‌وگو درباره سایر موضوعات، از جمله برنامه موشک‌های بالستیک را دارد، هرچند تأکید کرده است که در این مرحله تمرکز مذاکرات بر پرونده هسته‌ای باقی بماند. آقای عراقچی اگر این حرف‌ها غلط است، چرا رسما تکذیب نمی‌کنید؟ اگر درست است کجا مقاومت کردید؟ مقاومت کار رهبر این سرزمین بود که قاطعانه گفت نه. شما حتی بعد از شهادت رهبر انقلاب هم مقاومت نکردید. کمتر از ۱۲ ساعت بعد از ترور ایشان گفتید آمریکایی‌ها شماره من را دارند و بلدند ارتباط بگیرند. اگر نزنید، دیگر نمی‌زنیم. آقای عراقچی شما خیلی عجیب هستید که هنوز جرات می‌کنید مردم این سرزمین را درحالیکه هنوز رهبرشان تشییع نشده، به سخره بگیرید و نیشخند کنید. @Nucleader