eitaa logo
رسانه رویدادهای علوم انسانی 🔴
98 دنبال‌کننده
54 عکس
1 ویدیو
0 فایل
⛔️تذکر: رسالت این کانال فقط اطلاع رسانه رویدادهاست و هیچ گونه مسئولیتی در مورد کم و کیف برگزاری و محتوای آنها ندارد رسانه رویدادها و دستاوردهای علوم انسانی @OEnsani ارسال سوژه، تبادل و... @nu_raa
مشاهده در ایتا
دانلود
📣 ۲ 🔰 دومین اعتکاف علمی طلاب در حرم مطهر رضوی 📊 مدرسه ادبیات و زبان‌شناسی 💻 لینک ثبت‌نام: 🌐 https://portal.hozehkh.com/registers 📆 زمان برگزاری: ۶ الی ۱۸ مردادماه ▫️حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی ▫️حجت‌الاسلام والمسلمین قائمی‌نیا ▫️حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی‌روشن ▫️حجت‌الاسلام والمسلمین عشایری‌منفرد ▫️دکتر پاکتچی ▫️دکتر اکبرپور ☝️جزئیات بیشتر در پوستر @OEnsani
‼️ تمدید شد‼️ 🔸 مهلت ارسال مقاله به همایش فسلفه فرهنگ 🔰 محورهای همایش: 1️⃣ درباره فلسفه ­ی فرهنگ 2️⃣ در فلسفه­ی فرهنگ (مباحث فلسفه ­ی فرهنگ) 3️⃣ امتداد نظری فلسفه فرهنگ در ساحات دیگر 4️⃣ امتداد کاربردی فلسفه فرهنگ (فلسفه فرهنگ، مقولات اجتماعی و مسائل روز) 5️⃣ نقد دیدگاه ­های رقیب در حیطه فلسفه فرهنگ 6️⃣ میراث فکری و عملی امام خمینی(ره) و فلسفه فرهنگ 7️⃣ اندیشه و عمل آیت­الله خامنه­ای(مد ظله) و فلسفه فرهنگ 📅 مهلت ارسال اصل مقالات: ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۳ 🗓 برگزاری همایش: آبان ماه ۱۴۰۳ 📱دریافت اطلاعات بیشتر: ۰۹۱۲۱۸۹۵۱۴۲ (آقای کولیوند) ⚜️ بیشتر بخوانید: 🌐 iict.ac.ir/jamfalsafe 🆔 @OEnsani
گروه حکمرانی اسلامی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با همکاری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می‌کند: 💠نشست علمی با عنوان «وضعیت حکمرانی علم، فناوری، نوآوری در ایران در مسیر عملکرد مناسب با رویکرد اسلامی» 👥 ارائه‌دهندگان: 👤 دکتر مهدی نصیری؛ عضو هیأت‌علمی گروه جامعه‌شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه 👤 دکتر پریسا علیزاده؛ عضو هیأت‌علمی مؤسسه تحقیقات سیاست علمی 👥 ناقدین: اعضای شورای علمی گروه حکمرانی اسلامی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس 👤 دبیر علمی: دکتر علی اکبری‌معلم؛ مدیر گروه علوم سیاسی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ⏰ زمان: پنجشنبه ۲۸ تیرماه ساعت ۱۰ تا ۱۲ 📍 مکان: قم، پردیسان،پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی،طبقه دوم، تالار شهید سلیمانی(ره) 🌐 لینک حضور مجازی: http://dte.bz/iscaconf 🆔 @OEnsani
📚حکمرانی ما: رویکرد مرگ‌آگاهانه به خط‌مشی‌گذاری و حکمرانی متعالی📚 🔽 سخن گفتن از حکمرانی و اداره، سهل است، آنگاه که شأن آن فهمیده نشود و دشوار است، آنگاه که اهمیت آن ادراک گردد! عمل در ساحت حکمرانی نیز شیرین و آسان است، آنگاه که پیامدهایش فهم نشوند و وحشت‌آفرین است، آنگاه که فهمیده شود که هر خطا در این ساحت، تا قیام قیامت، مسئولیت‌زا بوده، پیامدهایی بس دردناک دارد! به ویژه آنگاه که ادراک گردد، هر مقام، منزلت و شأن در ساحت حکمرانی نوعی امانت مسئولیت‌افزاست. 📍کتاب حاضر برای دانشجویان رشته‌‌های حکمرانی، مدیریت دولتی و علوم اداری در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکترا به عنوان منبع اصلی دروس «حکمرانی اسلامی» و «مدیریت اسلامی» هرکدام به ارزش ۲ واحد تدوین شده است. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی، تمامی مدیران، حکمرانان و رهبران سازمانی و کشوری، سایر علاقه‌مندان نیز از آن بهره‌مند شوند. 💳قیمت: ۱٬۹۶۰٬۰۰۰ ریال🍃 🌐سایت سمت: www.samt.ac.ir 🛍خرید از: https://samt.ac.ir/fa/book/6289 ✅ اخبار علوم انسانی 🆔 @OEnsani
🔰مدرسه عالی فقاهت عالم آل‏ محمد(علیه و علیهم ‏السلام) برگزار می ‏‏کند: ♻️ سلسله نشست های تخصصی فقه حکمرانی 🔹 نشست چهارم: ماهیت و نظام مسائل فقه حکمرانی 🎙 با حضور و ارائه: حجت الاسلام دکتر نجف لکزایی(مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی) ⏰ زمان: چهارشنبه 27 تیر 1403، ساعت 10 صبح 🔗 لینک مجازی شرکت در نشست علمی: https://www.skyroom.online/ch/feghahat_aqr/intfeqh ✅ اخبار علوم انسانی 🆔 @OEnsani
📑 اولین همایش ملی هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری _ مکان: تهران _ زمان: ۱۸ مهر ۱۴۰۳ 🆔 @OEnsani
گروه علوم تربیتی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با هدف بازنگری و اصلاح کتاب‌های درسی و نیز پژوهش در زمینه تعلیم و تربیت اسلامی در سال 1362 فعالیت خود را آغاز نمود. این گروه پژوهشی با تولید بیش از 64 اثر پژوهشی و ده‌ها مقاله علمی در حوزه مأموریتی خود، یکی از گروه‌های پژوهشی موفق پژوهشگاه به شمار می‌رود. با ابتناء بر راهبردهای علمی گروه برخی اولویت‌های پژوهشی مصوب این گروه عبارتند از: 1. فلسفة تعلیم و تربیت اسلامی 2. فلسفة ساحتهای تعلیم و تربیت اسلامی (مبانی، اهداف، چیستی، چرایی) مانند فلسفة تربیت اخلاقی؛ فلسفة تربیت سیاسی و اجتماعی و ... 3. فلسفه‌ی کودکی از دیدگاه اسلامی 4. بررسی چالشهای پیش رو در تعلیم و تربیت اسلامی 5. بررسی عمیق و انتقادی مفاهیم بنیادین و فلسفی تعلیم و تربیت مدرن همانند تربیت دموکراتیک، خودآیینی، خودشکوفایی، خلاقیت، رشد، کودکی و ... از منظر اسلامی 6. تفسیر تربیتی قرآن کریم 7. روش شناسی تحقیق در تربیت اسلامی 8. تاریخ تعلیم و تربیت اسلامی 9. مبانی و مسائل تربیتی و آموزشی حوزه‌های علمیه مانند - بررسی مبانی نظری پیدایش، تحولات، فعالیت‌ها، فرآیندها و کارکردهای مدارس و حوزه‌های علمیه در جهان اسلام - تحلیل انتقادی دستاوردها و پیامدهای تغییرات و تحولات جدید آموزشی در حوزه‌های علمیه (همانند مدارج علمی، رشته‌ها و مراکز تخصصی) علاقه‌مندان محترم جهت همکاری پژوهشی با گروه می توانند با شماره 02532111362 جناب آقای کاظمی زاده تماس حاصل نمایند. پژوهشگاه حوزه و دانشگاه/همراهمان باشید👇 @OEnsani
مرور آخرین آموزش عالی(۳)؛ 💢آمار دانش‌آموختگان ۱۴۰۱؛ ۴۸ درصد زنان، علوم انسانی و کارشناسی‌ها در صدر  🔹بررسی آخرین داده‌های آماری در مورد وضعیت آموزش عالی کشور نشان می‌دهد طی سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در مجموع ۵۲۶ هزار و ۵۲۰ نفر دانش آموخته شدند که از این تعداد ۴۸.۲ درصد زن بودند، همچنین بیشترین تعداد فارغ‌التحصیلان به رشته‌های گروه علوم انسانی و از جهت مقاطع تحصیلی به مقطع کارشناسی متعلق است. ادامه مطلب را اینجا بخوانید:👇👇 https://www.msrt.ir/fa/news/86842 @OEnsani
🔰همایش بین‌المللی هوش مصنوعی؛ فرهنگ و علوم اسلامی برگزار می‌کند: 🔹وبینار تخصصی به زبان انگلیسی 🔍 موضوع: انسان‌شناسی و هوش مصنوعی 👤 ارائه‌دهنده: 🔸 پروفسور کورت ریچاردسون (استاد دانشگاه مک‌مستر کانادا) میزبان: دکتر محمدمهدی چگینی زمان: جمعه ۲۹ تیرماه ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران 🔗لينك وبینار: http://meet.google.com/ogq-bafg-bis @OEnsani
سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی () برگزار می‌کند: 🔸نخستین ملی کتب علوم اسلامی و انسانی دانشگاهی و مرجعیت علمی🔸 📌محورهای همایش ۱- مرجعیت علمی در علوم انسانی و اجتماعی ۲- نقش برنامه‌ها و پارادایم های علمی در تحقق مرجعیت علمی ۳- پیشینه تاریخی، اجتماعی و سیاسی مرجعیت علمی در تمدن اسلامی و دنیای معاصر ۴- مرجعیت علمی در حل مسائل جامعه ۵- مرزهای دانش در مرجعیت علمی ۶- جایگاه تفکر نقادانه در مرجعیت علمی ۷- اسلام و مرجعیت علمی ۸- علم، عالم و مرجعیت علمی ۹- علم به مثابه گفتمان محوری جامعه و مرجعیت علمی ۱۰- الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی در مرجعیت علمی ۱۱- نقش کارگزاران علم در مرجعیت علمی ۱۲- فناوری‌های نوین در مرجعیت علمی ۱۳- نقش مرجعیت علمی در حکمرانی خوب ۱۴- مرجعیت علمی دانشگاه ۱۵- نقش کتاب درسی دانشگاهی در تحقق و ارتقاء مرجعیت علمی ۱۶- مرجعیت علمی سمت ۱۷- بومی سازی دانش در تحقق مرجعیت علمی ۱۸- نقش استانداردسازی کتاب درسی در مرجعیت علمی 🔺آخرین مهلت دریافت چکیده: ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۳ 🔺آخرین مهلت دریافت آثار مقاله: ۳۱ آبان ماه ۱۴۰۳ ⬅ زمان برگزاری همایش: ۷ اسفند ۱۴۰۳ آدرس سایت: utsa.samt.ac.ir @OEnsani
🌑السلام علیک ایّها العبد الصالح رخصت بده از داغ شقایق بنویسم از بغض گلوگیر دقایق بنویسم می خواهم از آن ساقی عاشق بنویسم نم نم به خروش آیم و هق هق بنویسم دل خون شد و از معرکه دلدار نیامد ای اهل حرم میر و علمدار نیامد در هر قدمت، هر نفست، جلوۀ ذات است وصف تو فراتر ز شعور کلمات است در حسرت لب‌های تو لب‌های فرات است عالم همه از این همه ایثار تو مات است از علقمه با دیدۀ خونبار نیامد ای اهل حرم میر و علمدار نیامد @OEnsani
🏴🏴🏴 ▪️فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی تسلیت باد. @OEnsani