eitaa logo
کانال قرآن احادیث و احکام 1
116 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
77 ویدیو
40 فایل
سلام‌علیکم خوش آمدید 🌹🌹 آیدی مدیر کانال👇 https://eitaa.com/Ok12345Ok 📲لینگ کانال قرآن احادیث و احکام 👇ایتا 🆔️https://eitaa.com/OK32OK78
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃آیه ی روز 🍃 🔸 سوره هود، آیه ٩: وَلَئِنْ أَذَقْنَا الإِنْسَانَ مِنَّا رَحْمَةً ثُمَّ نَزَعْنَاهَا مِنْهُ إِنَّهُ لَيَؤُوسٌ كَفُورٌ ⚡️ ترجمه کوتاه : واگر به انسان از جانب خود نعمتى بچشانيم، سپس آن را از او بازپس گيريم، همانا او نوميد و ناسپاس خواهد بود. 💥توضیح آیه : نه هر نعمتى نشانه ى محبّت خداست و نه گرفتن هر نعمتى، نشانه ى قهر و غضب است، بلكه چه بسا آزمايش الهى است. 🍁 انسان چون حكمت الهى و مصالح امور را نمى داند، زود قضاوت مى كند، مأيوس مى شود و كفر مى ورزد. باید به خدا اعتماد کند و بداند که اینها برای امتحان و رشد اوست. کانال قرآن احادیث و احکام در ایتا ⬇️ https://eitaa.com/OK8589OK
@shahr_tv: ✨﷽✨🍃🌺🍂 🌿🍂 🌸 ✿ عقربی که پنج نفر را می خورد ✍ پیامبر خدا (ص) فرمودند: در روز قیامت، از داخل جهنم عقربی خارج می شود که سر آن عقرب در آسمان هفتم است و دُمش در ته زمین و دهانش هم از مشرق تا مغرب است. آن عقرب مےگوید : «أَینَ مَن حارَبَ اللهَ و رَسُولَه؟» آنهایی که با خدا و پیامبر خدا جنگ داشتند کجا هستند؟ 🔹 جبرئیل فرود می آید و می پرسد: «چه کسانی را می خواهی؟ مقصودت از کسانی که با خدا و پیامبر خدا در جنگ بودند چه کسانی است؟» عقرب می گوید: آنها پنج نفرند و من می خواهم آنها را ببلعم: ❶ اول تارِکُ الصَّلوة:  آن کسی که بی نماز از دنیا رفته است، مخصوصاً اگر منکر هم بوده و نماز را قبول نداشته که دیگر هیچ! این عقرب می گوید من ارادۀ تارک الصلوة را دارم. او با خدا و پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در جنگ بوده است. ❷ دوم مانِعُ الزَّکاة:  کشاورزی که گندم داشته اما زکاتش را نمی داده، گاو و گوسفندش در حد نصاب بوده زکات نمی داده، طلا به میزان بیست مثقال داشته زکاتش را نمی داده، این عقرب می گوید: من به دنبال کسانی هستم که در دنیا زکات نمی دادند. ❸ سوم آکِلُ الرِّبا: کسانی که نزول می خوردند. در زمان ما هستند کسانی که پول می دهند و نزولش را سر ماه می گیرند. چه قدر گناه دارد. ❹ چهارم شارِبِ الخَمر: کسانی که شراب می خورند، چهارمین گروهی هستند که آن عقرب به دنبالشان هست. ❺ پنجم قَومٌ یُحَدِّثُونَ فِی المَسجِدِ حَدیثَ الدُّنیا: مردمی که در مسجد می نشینند و به جای اینکه مباحثه کنند، درس بخوانند، دعا بخوانند، حرف آخرت و مسائل شرعی و قرآن و مفاتیح بزنند، از دنیا صحبت می کنند: امروز دلار چند بود؟ طلا مظنه اش چه قدر بود؟ شنیده ام بالا رفته؟! این حرف ها جایش در مسجد نیست. آن عقرب به دنبال کسانی است که در مسجد از دنیا حرف بزنند. 📚برگرفته از کتاب در محضر مجتهدی 🌹 @shahr_tv کانال رسانه ای شهر: https://eitaa.com/joinchat/360775690C906af7f15a کانال قرآن احادیث و احکام ⬇️ https://eitaa.com/OK8589OK
هر_روز_با_یک_ صفحه_از_قرآن_کریم کانال قرآن احادیث و احکام ⬇️ https://eitaa.com/OK8589OK
امام رضا عليه السّلام فرمودند: اِنَّ لِكُلِّ اِمامٍ عَهْدا فى عُنُقِ اَوْليائِهِ وَ شيعَتِهِ و اِنَّ مِنْ تَمامِ الْوَفاء بِالْعَهْدِ زِيارَةُ قُبُورِهِم؛ براى هر امامى، عهد و پيمانى بر گردن دوستان و پيروان اوست و از نشانه هاى وفاى كامل به اين عهد و پيمان، زيارت قبر امامان است. منبع حدیث : [من لايحضره الفقيه، ج 2، ص 577.] امام باقر عليه السّلام فرمودند: مُرُوا شيعَتَنا بِزِيارَةِ قَبْرِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلىٍّ، عليهماالسلام فَاِنَّ اِتْيانَهُ مُفْتَرَضٌ عَلى كُلِّ مُؤمِنٍ يُقِرُّ لِلْحُسَيْنِ عليه السلام بِالِأمامَةِ مِنَ اللّهِ؛ شيعيان ما را دستور دهيد كه قبر حسين بن على (عليه السلام) را زيارت كنند، چرا كه رفتن به زيارت او، بر هركس كه به پيشوايى الهى آن حضرت معتقد است، واجب است. منبع حدیث : [بحار الأنوار، ج 98، ص 1، 3 و 4.] داود صرفى مى گويد: به امام کاظم عليه السلام عرض کردم: من قبر پدرتان را زيارت کردم و آن را براى شما (و به نيابت از شما) قرار دادم. حضرت فرمودند: لَکَ مِنَ اللّهِ اَجْرٌ و ثَوابٌ عَظیمٌ وَ مِنّا الْمَحْمِدَةُ؛ تو از سوى خداوند پاداش بزرگى دارى و از ما نیز براى تو ستایش است. منبع حدیث : [بحارالأنوار، ج 99، ص 256.] امام رضا عليه السّلام فرمودند: لا تَنْقَضى الأيّامُ وَ اللَّيالى حتّى تَصيرَ طُوسُ مُخْتَلَفَ شيعَتى وَ زُوّارى، اَلا فَمَنْ زارَنى فى غُرْبَتى بِطُوسَ كانَ مَعى فى دَرَجَتى يَوْمَ الْقيامَةِ مَغْفُورا لَهُ؛ روزها و شبهاى چندانى نمى گذرد، مگر اينكه طوس، محلّ رفت و آمد شيعيان و زائران من مى گردد. آگاه باش! پس هر كس مرا در غربتم در طوس زيارت كند، روز قيامت همراه من در رتبه من خواهد بود و آمرزيده خواهد گشت. منبع حدیث : [بحارالأنوار، ج 99، ص 39.] کانال قرآن احادیث و احکام ⬇️ https://eitaa.com/OK8589OK
🍀🍂🍀🍂🍀 🍂🍀 👈محبت والدین به کودک باید "بی قید و شرط" باشد، نه "بی حد و اندازه". بی قید و شرط بودن یعنی در هر حالت و شرایطی فرزندی فرزند را نفی نکنیم ⛔️ دیگه بچه من نیستی! ⛔️دیگه مادرت نیستم! ⛔️میرم بابای یکی دیگه میشم! و شخصیت او را نکوبیم ⛔️ بیشعور! ⛔️نفهم! ⛔️زیادی! . بلکه اگر از رفتار خاصی ناراضی شدیم نارضایتی خود را از آن عملکرد بیان داریم نه از وجود و شخصیت کودک. مثلا بگوییم: 🔺 از این کلمات خوشم نمیاد. 🔺 دوست ندارم پسرم بی ادبی کنه. 🔺 دلم می خواد دخترم خودش کارشو انجام بده. تحکم نکنــــــــــــــــــــید ⛔️ من ب تو میگم ب این مهمانی نرو! من ب تو میگم اینجا بمون! ب تو میگم بشین سر درس و مشقت! ب تو میگم! به تو میگم! مگر نگفتم؟! این جمله های تحکم آمیز را اغلب نوجوانان می شناسند، اما والدین هم بهتر از هر کسی می دانند هرچه چنین جملاتی را بیشتر ب کار ببندند، کمتر نتیجه می گیرند و هر روز از فرزندخود دورتر می شوند، ولی باز در صورت مشاهده تمرد های آنها نمی توانند خود را کنترل کنند و ب نوجوان تحکم می کنند. 🔰 جامعه خراب است که بچه ها خراب میشوند؟! 🔻 آنهایی که اراده خود را آکبند گذاشته‌اند و نمی‌خواهند از آن استفاده کنند می‌گویند وراثت، محیط و آموزش عوامل اصلی هستند و همه گناهان را گردن این سه عامل می‌گذارند. 🔹می‌گویند: و و ما خراب بودند که ما خراب شدیم و آنهایی که خوب شدند پدر و مادر و مربی خوبی داشتند. اما کسانی که از شان خوب استفاده می‌کنند، سه عامل را عامل فرعی می‌دانند. خداوند در آیه ۱۱ و ۱۲ سوره تحریم، ضرب المثل کفار را همسر جناب نوح و لوط و ضرب المثل ایمان را همسر فرعون معرفی می‌کن. ⬅️ یعنی در خانه دو پیغمبر، ضرب المثل کفر و در خانه فرعون ضرب المثل ایمان رشد می‌کند. این دو آیه بیان می‌کند، زور اراده از محیط بیشتر است. یعنی آسیه در محیط کفر است اما اراده اش بر توحید است، با اراده‌اش توحیدی زندگی می‌کند، حتی نهی از منکر می‌کند و شهید می‌شود. یعنی در کاخ فرعون که بدترین محیط است می‌توانیم موحد باشیم به شرط اینکه بخواهیم! 🔸 از آن طرف در محیط توحیدی خانه جناب لوط و نوح با اراده خودشان کافر شدند. بنابراین اراده می‌تواند نقش وراثت، محیط و مربی را تقویت و یا خنثی کند. 🎤حجت الاسلام ماندگاری کانال قرآن احادیث و احکام ⬇️ https://eitaa.com/OK8589OK
📥 سوال: ۱. آیا نگهداری سگ های خانگی یا زینتی از لحاظ شرعی حرام است؟ ۲. فروش لباس سگ و متعلقاتش چه حکمی دارد؟ تجهیزات نگهداری سگ خانگی چطور؟ 📤 پاسخ: ✍ آیت الله خامنه ای: یک: نگهداری سگ، غیر از سگ گله و شکاری و نگهبان مذموم است و اگر این کار تشبه به غیر مسلمانان باشد و باعث ترویج فرهنگ آنان گردد و یا باعث آزار و اذیت همسایگان گردد، حرام است. دو: به طور کلی اینگونه امور اگر باعث ترویج عمل باطل محسوب می شود، جایز نیست. ✍ آیت الله مکارم شیرازی: یک: نگهداري سگ اگر به قصد استفاده مشروع و عقلايي مثل نگهباني باشد اشکالي ندارد ولي خريد و فروش و نگهداری سگ های زينتی و امثال آن جايز نيست. دو: اگر فایده این وسایل منحصر در سگهای زینتی و خانگی باشد خرید و فروش آن اشکال دارد. ✍ آیت الله سیستانی: یک: خرید و فروش سگ جایز نیست مگر سگ شکار، ولی نگهداری آن اشکال ندارد؛ اگر چه نجس است و نماز خواندن در خانه ای که سگ در آن نگهداری می شود مکروه شمرده شده است. دو: به خودی خود اشکال ندارد. ✍ آیت الله شبیری زنجانی: یک: نگه داشتن سگ گله و پاسبان و صید اشکال ندارد ولی بر اساس روایات متعدد نگهداری سگ در غیر این موارد،کراهت شدید دارد و از جمله صفات زشت محسوب می شود. دو: فی نفسه مانعی ندارد. ✍ آیت الله وحید خراسانی: خريد و فروش سگِ غيرِ شكارى كه باطل است و بنابر احتياطِ واجب، حرام است. یک: حرام نیست ولی مکروه است. دو: حرام نیست. ✍ آیت الله فاضل لنکرانی: یک: سگ نجس العین است تمام بدن حتی ناخن ها و موهای سگ نجس است، نگهداری سگ بدون ضرورت کراهت دارد. البته اگر برای نگهبانی یا برای شکار باشد، با رعایت طهارت و نجاست اشکال ندارد. دو: چنانچه غرض عقلایی بر آن مترتب باشد اشکالی ندارد. 📚منبع: استفتاء از سایت مراجع کانال قرآن احادیث و احکام ⬇️ https://eitaa.com/OK8589OK