◾️برگزاری همایش بین المللی " تحول علوم پایه بر مبنای جهان بینی توحیدی "
🔹 برگزار کننده: دانشگاه شاهد
🔹 مهلت ارسال مقالات: ۱۵ آذرماه ۱۴۰۳
تارنمای همایش:
http://icbs2024.shahed.ac.ir
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
◾️فایل های صوتی *عصر نصرالله* ؛ گفتارهای اصحاب اندیشه و علوم انسانی در چهلم شهادت سید مقاومت با حضور: اساتید دانشگاه
🔹 دوشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۸ تا ۲۱
🔹خیابان سمیه، حوزه هنری، سالن سوره
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
وحید یامین_پور در نشست (عصر نصرالله؛ گفتارهای اندیشه و علوم_انسانی در چهلم سید مقاومت)-14-08-1403.mp3..mp3
7.83M
وحید یامینپور ؛ عصر نصرالله ؛ گفتارهای اصحاب اندیشه و علومانسانی در چهلم شهادت سید مقاومت ۱۴ آبانماه ۱۴۰۳
بیژن عبدالکریمی در نشست (عصر نصرالله؛ گفتارهای اندیشه و علوم_انسانی در چهلم سید مقاومت)-14-08-1403.mp3..mp3
7.98M
بیژن عبدالکریمی ؛ عصر نصرالله ؛ گفتارهای اصحاب اندیشه و علومانسانی در چهلم شهادت سید مقاومت ۱۴ آبانماه ۱۴۰۳
سعید زیباکلام در نشست (عصر نصرالله؛ گفتارهای اندیشه و علوم_انسانی در چهلم سید مقاومت)-14-08-1403.mp3..mp3
13.08M
سعید زیباکلام ؛ عصر نصرالله ؛ گفتارهای اصحاب اندیشه و علومانسانی در چهلم شهادت سید مقاومت ۱۴ آبانماه ۱۴۰۳
سجاد صفار هرندی در نشست (عصر نصرالله؛ گفتارهای اندیشه و علوم_انسانی در چهلم سید مقاومت)-14-08-1403.mp3..mp3
3.66M
سجاد صفار هرندی ؛ عصر نصرالله ؛ گفتارهای اصحاب اندیشه و علومانسانی در چهلم شهادت سید مقاومت ۱۴ آبانماه ۱۴۰۳
سیدحسین شهرستانی در نشست (عصر نصرالله؛ گفتارهای اندیشه و علوم_انسانی در چهلم سید مقاومت)-14-08-1403.mp3..mp3
3.94M
سید حسین شهرستانی ؛ عصر نصرالله ؛ گفتارهای اصحاب اندیشه و علومانسانی در چهلم شهادت سید مقاومت ۱۴ آبانماه ۱۴۰۳
◾️سلمان فارسی و عقلانیتِ در نگاه احمد امین مصری ◾️
حجت الاسلام دکتر علی راد قسمت نخست
▫️پروژه فکری احمد امین مصری ( 1304 – 1373 ق ) اصلاح اجتماعی در پرتو عقلانیت بود , او تحول و تعالی جوامع اسلامی را فقط در گرو رشد و انقلاب در عقلانیت دینی می دانست , عقلانیت را در اندیشه و کارنامه مشاهیر, فرقه ها و مذاهب اسلامی بررسی و ارزیابی می کرد تا نشان دهد که نقش کدامیک در پیشبرد و انحطاط تمدن مسلمین اثر گذار بود. سویه دیگر مسئله احمد امین , اثر گذاری عقلانیت تمدن های و فرهنگ مجاور عربستان از جمله ایران و روم بر عقلانیت عرب صدر اسلام بود. او با دیدی کلنگر به بررسی علل موفقیت و انحطاط جامعه اسلامی در طول تاریخ پرداخت.ایرانیان از طریق اعراب مناذرة که در عراق حضور داشتند با ابعاد ادبی, سیاسی و اجتماعی فرهنگ عربی آشنا بودند . هر چند پیش از اسلام عرب ها با این تمدن پیوندها تجاری , سیاسی و اجتماعی داشتند لکن پس از اسلام این پیوندها توسعه یافت و عمیق تر شد.
🔹در نگاه احمد امین با فتح ایران توسط مسلمانان زمینه های تبادل عقلانیت فرهنگ و تمدن ایرانی بر اندیشه عرب افزوده شد . در امتداد این نگاه احمد امین به نقش عقلانیت ایرانیان , او گریزی به شخصیت سلمان فارسی دارد , با مقایسه سلمان فارسی با صحابه غیر عرب رسول خدا (ص) به تفاوت و تمایزهای شخصیتی او اشاره دارد . تصویر احمد امین از شخصیت و سیمای سلمان فارسی در میان صحابه رسول خدا (ص) به دلیل رهیافت خاص او در مطالعه تاریخ اسلام جالب توجه است.
🔹احمد امین در کتاب فیض الخاطر جستاری را به سلمان فارسی اختصاص داد, در این جستار به معرفی شخصیت وسیره سلمان به مثابه یکی از سه صحابی غیر عرب رسول خدا (ص) از سه تمدن مجاور عربستان می پردازد , صهیب از روم , بلال از حبشه و سلمان از ایران. برای احمد امین شگفت انگیز است که سه نفر از صحابی پیامبر از سه تمدن مجاور عربستان بودند! در نگاه او هر یک از این سه مثال قوم و نژاد خود بودند که در سرزمین حجاز تجلی کرده بودند , همه اوصاف و خُلق و خوی ملت ها روم , حبشه و ایران در این سه نمود و ظهور داشت , صهیب همانند رومیان شوخ طبع بود و در تیراندازی ماهر بود, بلال همانند اهل حبشه در دیانت استوار , قلبی ساده و بی پیرایه و در تیراندازی بدون خطا بود , سلمان سلمان نماینده گرایش معنوی صوفیانه زاهدانه بود، همانند برخی از ایرانیان که اسلام آوردند .
🔹این سه صحابی غیر عرب پیامبر (ص) به اسلام افتخار می کردند , آنها به چیز دیگری افتخار نمی کردند، آنان بردگان وفاداری بودند که در دوره اسلام آزاد شدند. در تقابل با نگاه آنان , اعراب به عربیت , خون و نژاد و حریت خود بسیار افتخار میکردند , با دیگران خشن بودند و این برای این سه صحابی رنج آور بودند که فقط اسلام را مایه تفاخر می دانستند , از نژاد گرایی و خود برتر بینی عرب ناراحت بودند . با این حال بلال حبشی، صهیب رومانی و سلمان فارسی از برجسته ترین ها بودند. در میان این سه صحابه , سلمان فارسی حضوری پُر رنگ در تاریخ اسلام دارد و میراث فربه از او به دست ما رسیده است که از اثر گذاری شخصیت و اندیشه او در فرهنگ مسلمین حکایت دارد لکن دولت عباسیّان نیز در این مهم نقش آفرین بود زیرا زمینه را برای حضور ایرانیان در علوم و تاریخ نگاری فراهم کرد , سلمان فارسی توانست از بردگی به استانداری مدائن دست یابد , اسوه و الگوی شماری از جریان های فکری و مذهبی قرار گرفت , در سخنان او نگاه انتقادی به اخلاق و فرهنگ عربی فراوان وجود دارد , لذا تاریخ نتوانست شخصیت او را نادیده بگیرد چون عقلانیت ایرانی را با اخلاق قرآنی تلفیق کرد , احساسات عمیق دینی را عقلانیت نقّاد ترکیب نمود , از پرسش گری و کندوکاو نهراسید و این چنین در تاریخ ماندگار شد , کسانی چون ابن ادهم و غزالی همانند سلمان به اسلام نگریستند.
ادامه دارد ...
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
مجید شاه_حسینی در نشست (عصر نصرالله؛ گفتارهای اندیشه و علوم_انسانی در چهلم سید مقاومت)-14-08-1403.mp3. (1).mp3
8.96M
مجید شاه حسینی؛ عصر نصرالله ؛ گفتارهای اصحاب اندیشه و علومانسانی در چهلم شهادت سید مقاومت ۱۴ آبانماه ۱۴۰۳
◾️نشست تخصصی با موضوع " شمشیر دو لبه ی علم " با حضور دکتر مهدی جمشیدی و دکتر صادق زیباکلام
🔹سه شنبه 22 آبان 1403 ؛ ساعت 12:30
🔹سالن شهید مطهری دانشکده علوم اجتماعی
💫 انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار میکند.
🔹 امام خامنه ای ۱۴۰۳/۸/۸ : «در این چیزی که تا امروز [در منطقه] واقع شده، یک شکست بزرگی به وجود آمده؛ نه فقط برای رژیم صهیونیستی، [بلکه] برای تمدّن غرب، برای فرهنگ غرب، برای ادّعاهای غرب؛ اینها یک شکست بزرگی خوردند. [...] غربیها نشان دادند که در این چند قرن، که دم از حقوق انسان و حقوق بشر و مانند اینها میزنند، یکسره دروغ گفتند؛ [این جنگ] این را نشان داد.»
https://khl.ink/f/58164
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
💫دانشکده ادبیات و علوم انسانی باهمکاری واحد نوآوری برگزار میکند؛
▫️به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی ( نمایشگاه کتاب علوم انسانی ) با حضور برترین ناشران علوم انسانی کشور هرمس، نی، مرکز، آگاه، امیرکبیر و...
🔹 زمان: ۲۶ آبان لغایت ۱۰ آذر
🔹 مکان: دانشکده ادبیات و علوم انسانی، راهرو طبقه اول
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
۱-مدل حل مسئله فقهی.mp3
16.33M
◾️فایل های صوتی جلسات تخصصی با موضوع " مدل حل مسأله فقهی" با ارائه حجت الاسلام محسن قنبریان/ مدرسه معصومیه
💫کارگاه و ارائه 1️⃣ : بیان فشرده ای از ۴مرحله ی حل مساله فقهی ( جلسه اول چالش سه گانه در حکمرانی مجازی)
▫️حل مساله فقهی چه مراحلی را طی می کند؟! تفاوتش با استنباط مصطلح کجاست؟!
🔹 مراحل ۴گانه حل مساله:
۱. کشف و تحدید مساله
۲. استنباط اول (همین استنباط مصطلح)
۳. استنباط دوم (برای تحقق در زمانه کنونی)
۴. برنامه
• فرقهای ظریف استنباط اول و دوم؟
• فرقهای استنباط با برنامه؟
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
۲-مدل حل مسئله فقهی.mp3
25.28M
◾️فایل های صوتی جلسات تخصصی با موضوع " مدل حل مسأله فقهی" با ارائه حجت الاسلام محسن قنبریان/ مدرسه معصومیه
💫 کارگاه و ارائه 2️⃣ : تفصیل مرحله کشف و صورت بندی مساله
▫️اساساً چه چیزی موضوع پژوهش را مساله می کند؟!
▫️از کشف تا صورت بندی فقهی مساله چگونه انجام می شود؟!
▪️درآمدی لازم:
• مراحل ۴گانه حل مساله
• تعادل بین میز مساله و مبادی بعید در میراث
🔹 توضیح ۷قدم در این مرحله:
۱. تعریف مساله
۲. تمییز مساله از نامساله
۳. شبکه و نظام مسائل
۴. تحدید مساله
۵. اولویت یابی مساله
۶. تکمیل فرآیند کشف مساله
۷. فرمت فقهی دادن به مساله
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
۳-مدل حل مسئله فقهی.mp3
9.92M
◾️فایل های صوتی جلسات تخصصی با موضوع " مدل حل مسأله فقهی" با ارائه حجت الاسلام محسن قنبریان/ مدرسه معصومیه
💫کارگاه و ارائه 3️⃣: روایتی از یک تجربه (مساله جبران خدمت کارمندان دولت) هم اندیشی گروه های حل مساله مرکز نخبگان حوزه
▫️توضیح فشرده ۴مرحله حل مساله در ضمن روایت یک تجربه از کشف و تحدید مساله تا برنامه (لازم به ذکر است مساله مورد روایت در مباحثه با سایر مراکز تصمیم گیری در نهایت در سه جلد کتاب از سوی سازمان اداری استخدامی برای تنظیم لایحه به دولت تقدیم شد)
🔹 تفصیل این تجربه در نیمسال اول کارگاه حل مساله فقهی مدرسه تخصصی فقه امام کاظم(ع) برای شرکت کنندگان در کارگاه حل مساله فقهی تدریجی و گام به گام انجام شد که میتوانید اینجا ببینید
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️سخنان مهم و ارزشمند استاد سیدجلالالدین کزازی، چهره ماندگار فرهنگ و ادبیات، درباره علوم انسانی و جایگاه دانشگاه و وظایف استاد و دانشجو.
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
◾️ صلوات حضرت زهرا سلاماللهعلیها
▫️اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الصِّدِّيقَةِ فَاطِمَةَ الزَّكِيَّةِ حَبِيبَةِ حَبِيبِكَ وَ نَبِيِّكَ وَ أُمِّ أَحِبَّائِكَ وَأَصْفِيَائِكَ الَّتِي انْتَجَبْتَهَا وَ فَضَّلْتَهَا وَ اخْتَرْتَهَا عَلَى نِسَاءِ الْعَالَمِينَ. اللَّهُمَّ كُنِ الطَّالِبَ لَهَا مِمَّنْ ظَلَمَهَا وَ اسْتَخَفَّ بِحَقِّهَا وَ كُنِ الثَّائِرَ اللَّهُمَ بِدَمِ أَوْلَادِهَا اللَّهُمَّ وَ كَمَا جَعَلْتَهَا أُمَّ أَئِمَّةِ الْهُدَى وَ حَلِيلَةَ صَاحِبِ اللِّوَاءِ وَ الْكَرِيمَةَ عِنْدَ الْمَلَإِ الْأَعْلَى فَصَلِّ عَلَيْهَا وَ عَلَى أُمِّهَا خَدِيجَةَ الْكُبْرَى صَلَاةً تُكْرِمُ بِهَا وَجْهَ أَبِيهَا مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ تُقِرُّ بِهَا أَعْيُنَ ذُرِّيَّتِهَا وَ أَبْلِغْهُمْ عَنِّي فِي هَذِهِ السَّاعَةِ أَفْضَلَ التَّحِيَّةِ وَ السَّلَام.(مصباح المتهجد و سلاح المتعبد، ج1، ص: 401)
🏴 شهادت دخت نبی مکرم اسلام صلّیاللهعلیهوآله، حضرت فاطمه زهرا سلاماللهعلیها تسلیت باد.
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️روضه آیت الله جوادی آملی برای شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها
🏴 شهادت حضرت فاطمه زهرا سلاماللهعلیها تسلیت باد.
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
آیت الله اعرافی.mp3
8.92M
▪️فایل صوتی سخنرانی آیت الله علیرضا اعرافی در چهاردهمین گردهمایی اساتید علوم عقلی
🔹مکان : حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها
🔹زمان : 1403/08/21
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
◾️سلمان فارسی و عقلانیتِ در نگاه احمد امین مصری ◾️
حجت الاسلام دکتر علی راد قسمت دوم ( قسمت آخر)
▫️پروژه فکری احمد امین مصری ( 1304 – 1373 ق ) اصلاح اجتماعی در پرتو عقلانیت بود , او تحول و تعالی جوامع اسلامی را فقط در گرو رشد و انقلاب در عقلانیت دینی می دانست , عقلانیت را در اندیشه و کارنامه مشاهیر, فرقه ها و مذاهب اسلامی بررسی و ارزیابی می کرد تا نشان دهد که نقش کدامیک در پیشبرد و انحطاط تمدن مسلمین اثر گذار بود. .
🔹سخن احمد امین مصری در توصیف سلمان فارسی چنین است :« علی كل حال، كان بلال الحبشي، وصهيب الروماني، وسلمان الفارسي، من أبرزالشخصيات الإسلامية وأكثرها دِویا ولكن كان من حسن حظنا وحظ سلمان أن كانت َ الدولة العباسية دولة فارسية في رجالها ونظامها ومؤرخيها؛ فكثري ممن دونوا العلم والتاريخ من أصل فارسي، فقدموا لنا صورة جميلة زاهية شعرية لسلمان. ولم يكن من المؤرخین الحبشي ولا الروماني الذي يقدم لنا مثل هذه الصورة لبلال أو صهيب، فكانت ٍّ الصحف التي تروي لنا أحداث بلال وصهيب أقل جدا مما تروي لسلمان. تمثل لنا هذه الصورة سلمان نشأ في بلدة من أصفهان في بيت غني، فكان أبوه دهقانً أي: رئيس إقليم، وكان سلمان من صنف أولئك الأفراد الذين ينشأون وبني جنوبهم عاطفة دينية قوية، يقودها عقل قوي باحث. وقد روى التاريخ لنا أمثلة كثرية منهم، كإبراهيم بن أدهم، والغزالي. » (فیض الخاطر , ج 2 , ص 196)
🔹در نگاه احمد امین تاریخ و میراث اسلامی دو ویژگی مهم در شخصیت سلمان فارسی را او برجسته کرده است : دانش , و سبک زندگی سلمان فارسی. احمد امین تصریح می کند آنچه درباره دانش و آگاهی سلمان فارسی گفته شده است با آنچه از تاریخ زندگی او به دست ما رسیده است به طور کامل انطباق دارد , سلمان فارسی در دوره نخست از حیات دینی خود به طور جدی درباره مبانی بت پرستی تامل نمود , در دوره دوّم که مسیحیت را از راهبان آموخت از روی تحقیق و مطالعه بود , از برجستگان در آیین مسیحیت جویای پاسخ پرسش های خود بود, یهودیت را تجربه نمود , مناسک و آموزه های یهودی را بدون واسطه مطالعه و بررسی نمود لکن هیچ کدام از آنها نتوانست عطش روح نا آرام سلمان را سیراب و تکاپوی عقلانیت او را اقناع کند , سلمان پس از پنجاه سال تحقیق و تجربه در ادیان , و در دوره اوج و شکوفایی اسلام با حضرت محمد (ص) آشنا شد , گمشده جان , خرد و قلب خود را در اسلام یافت , مفهوم دقیق زهد اسلام را درک نمود و آن را مبنای سلوک خود قرار داد , زهد سلمان منافاتی با حضور اجتماعی , نقش آفرینی در حکومت و قدرت نداشت , سلمانِ زاهد در غزوات مجاهدانه مشارکت جست , در بزنگاه های اجتماعی – سیاسی از حق جانبداری نمود , از نقد به هدف اصلاح و انتقاد در مواقع ضروی نهراسید , در استانداری مدائن الگوی اصیل حکمرانی را از خود به یادگار گذاشت.
🔹هم زمان با حیات سلمان, از سوی خاندان پیامبر (ص) جایگاه او به لقمان مانند شد, دانش او در میان صحابه ممتاز و بی مانند توصیف شد, زیرا همانند سلمان شخص دیگری با این توشه از تجربه , حکمت , عقلانیت , استواری در ایمان در میان صحابه وجود نداشت , او با آگاهی کامل از کتاب های آسمانی پیشین , قرآن را پذیرا شد , نبوت حضرت محمد (ص) را پذیرفت , بر سَر ایمان خود ایستاد , عقلانیت , ایمان و اخلاق را با یکدیگر در آمیخت و آن را در سیره و رفتار خود عیینت بخشید, این چنین است که جریان تصوف تلاش می کند که سلمان را شمار مردان صوفی یاد کند , او را اسوه خود قرار دهد (بنگرید : فیض الخاطر , ج 2 ص 197 – 198 ).
🔹در نگاه احمد امین مصری ایمان سلمان فارسی ریشه در عقلانیت و دانش او , زهد سلمان ریشه در تجارب زیسته او داشت , سلمان با خود آگاهی از رسالت خود به مثابه صحابی پیامبر (ص) توانست نقش تاریخی خود را در جامعه اسلامی و تمدن بشری ایفا کند , آموزه های ناب اسلام را در رفتار و سلوک خود آشکار ساخت, معرفت دینی او از سوی امام علی (ع) تایید شد , به سان لقمان حکیم در شمار اولیای الهی و از جمله اهل بیت پیامبر (ص) قرار گرفت , این همه تاییدات گواه بر تمایز عقلانیت , دانش , ایمان و اخلاق سلمان فارسی , بلوغ و کمال وجودی او در اسلام بود.
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
◼️ «حدیث پیمانه» روایتی است از متعالیترین تجربه تاریخی قرون اخیر این سرزمین در رهایی و برون رفت از عصر عسرت و غربت انسان ایرانی اسلامی، جایی که «آرمان» نیروهای اجتماعی جامعه رنجور ایرانی را در مسیر رهایی از استبداد و استعمار به حرکت در آورده، شالوده کهنه و فرسوده را بر هم زده و نظم و نظامی مطابق خواست مردم ایجاد می کند.
▫️نویسنده این اثر کوشیده است نیروهای اجتماعی که هر یک نقشی موثر در مسیر جامعه ایرانی داشته را معرفی کرده و خواننده را با زاویهای جدید از واقعیتهای اجتماعی تاریخ معاصر ایران آشنا کند. سه نیروی اصلی حاضر در انقلاب اسلامی عبارتند از: ۱- نیروی مذهبی. ۲- نیروی استبداد. ۳-نیروی منورالفکری و روشن فکری.
💫 این سه نیرو در پنچ فصل مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد:
🔹 فصل اول: مذهب و عصبیت.
🔹 فصل دوم: غرب و غرب زدگی.
🔹 فصل سوم: منورالفکری و استبداد استعماری.
🔹 فصل چهارم: روشنفکری و جابجایی قدرت.
🔹 فصل پنجم: سنت و تجدد طلبی دینی
▫️ می توان ادعا کرد اثر حاضر از این جهت که مخاطب را با تاریخچه، مبانی و اصول جریان های اصلی دخیل در تاریخ معاصر ایران و انقلاب اسلامی آشنا میکند، نوعی از خودشناسی تاریخی و اجتماعی را برای خواننده به ارمغان می آورد و از این جهت در تحلیل و فهم مسائل روز جامعه نیز می تواند اثر بسزایی داشته باشد.
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
◼️ معرفی کتاب " درآمدی بر علم اجتماعی اسلامی «رویکردها و راهکارها» "
▫️ این کتاب که توسط جمعی از اعضای هیئت علمی گروه جامعهشناسی در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تدوین شده است، به بررسی رویکردهای بومیسازی، تهذیبی، استنباطی، تاسیسی و احیای میراث در تولید علم اجتماعی اسلامی پرداخته و تلاش کرده راهکارهایی را برای بکارگیری این رویکردها معرفی نماید.
🔹اداره بسامانِ جامعه بدون استفاده از علوم اجتماعی ممکن نیست. اما به کارگیری علـوم وارداتی نیز کژکـارکردهای فـراوانی در پی داشـته است. راهبـرد کتاب پیش روی، استفاده حداکـثری و هم زمان از علوم اجتماعی غربی و میراث هزارساله مسلمین، از طریق تدویـن راهکـارهای اسلامی سـازی یا تولیـد علـم اجـتماعی با رویکردهای تهذیبی، تأسیسی، استنباطی و احیای میراث است.
💫 به قلم | سید حسین شرفالدین، قاسم ابراهیمپور، غلامرضا پرهیزگار و محمد فولادیوند
🔅لینک تهیه این کتاب ارزشمند از انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
◼️فایل های صوتی آئین بزرگداشت علامه سید محمدحسین طباطبایی رحمت الله علیه با ارائه اساتید حوزه و دانشگاه
▫️آئین بزرگداشت علامه سید محمدحسین طباطبایی رحمت الله علیه همراه با رونمایی از کتاب دستنوشتهها (یادداشت های جلسات خصوصی علامه طباطبایی (ره)) در موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران شعبه قم برگزار شد.
🔹در ابتدای این مراسم حجه الاسلام و المسلمین دکتر احمد حسین شریفی ریاست دانشگاه قم به ذکر خاطراتی از ابعاد شخصیت علمی و معنوی علامه طباطبایی (ره) پرداختند.در ادامه مراسم، محقق ارجمند کتاب، حجه الاسلام و المسلمین کرمانشاهانی گزارشی از روند تحقیق و تدوین کتاب ارائه دادند و پس از آن از کتاب «دستنوشتهها» رونمایی شد.
🔹در بخش دوم مراسم حجتالاسلام و المسلمین امینی نژاد، سخنرانی خود را با موضوع «روش تألیفی از منظر علامه طباطبایی» ارائه دادند.
🔹ادامه مراسم، بعد از برگزاری نماز مغرب و عشا و با سه سخنرانی برگزار گردید. حجه الاسلام و المسلمین دکتر سید احمد غفاری با موضوع «علامه طباطبایی و زیست انسان معاصر»، حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهدی عبدالهی با موضوع «اخلاق توحیدی از منظر علامه طباطبایی» و دکتر سید علی سیدی فرد با موضوع «علامه طباطبایی و علم اجتماعی» سخنرانان بخش دوم مراسم بودند.
🔹این مراسم با استقبال دانشجویان و طلاب علاقهمند روبهرو گردید و جمع زیادی به صورت حضوری و برخط در این محفل نورانی شرکت داشتند.
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
دکتر شريفي بزرگداشت علامه طباطبايي.mp3
50.5M
صوت سخنرانی دکتر شریفی بزرگداشت علامه طباطبایی(ره) موسسه حکمت و فلسفه ایران شعبه قم آبان ۱۴۰۳ با موضوع « ابعاد شخصیت علمی و معنوی علامه طباطبایی »