eitaa logo
امید زندگی
255 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
3.3هزار ویدیو
101 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐 🌹🌹پيامبر اکرم صلى الله عليه و آله: ✅ ما خاندانى هستيم كه خداوند آخرت را به جاى دنيا برايمان برگزيد. ✅ پس از من، خاندانانم با سختى و آوارگى و تبعيد رو به رو خواهند شد، تا آن كه از مردمى قيام مى كنند با ، كه حق را مى طلبند اما به آنان داده نمى شود و از اين رو دست به جنگ مى زنند و پيروز مى شوند و آنچه خواسته اند به آنها داده مى شود، ليكن آن را نمى پذيرند، تا به بسپارندش؛ مردى كه است  .........  ✅ او مى شود و دنيا را پر از و مى كند همچنان كه آن را پر از و كرده بودند. هر يك از شما، يا بازماندگان شما كه اين مردمان را درك مى كند به آنان بپيوندد، اگر چه با چهار دست و پا رفتن روى برف باشد ✅✅ زيرا آن پرچمها، است. 📚كنز العمّال : 38677 🌷تعجیل_درظهور_قائم_آل محمدصلوات https://eitaa.com/Omidezendegi🌹 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 💌 در محضر صحیفه: ۵۱ دعای هشتم - فراز پنجم 🍀وَ نَعُوذُ بِكَ أَنْ نَنْطَوِىَ عَلَى غِشِّ أَحَدٍ🍀وَ أَنْ نُعْجِبَ بِأَعْمَالِنَا🍀 🍀 وَ نَمُدَّ فِى آمَالِنَا. خدایا پناه میبریم به تو از اینکه آرزوهایمان را دور و دراز کنیم 🏇آرزو کشش و جاذبه دل است به سمت کسی یا چیزی؛ که دل را به سوی خود میکشد💌 🌸آرزو یک نیاز است که ما به آن گره میخوریم 🌱آرزوها از درون نیازها و هدف های ما متولد میشوند ❇آرزوها پلهایی هستند که نیاز ما را به هدفهایمان وصل میکنند ❇نیازی مثل عطش به آب و آرزوی رسیدن به آن ❇مثل نیاز به آرامش و آرزوی رسیدن به آن ◀ولی گاهی «نَفْس»، تولید آرزو میکند ◀آنگاه نیازها از مرز واقعیت فراتر میروند ◀توسعه پیدا میکنند ◀جاذبه پیدا میکنند ◀وهم و خیال میشوند ◀و به سراب پندار میرسند ◀و خود را واقعی جلوه میدهند✨ ◀و آنگاه آرزوهای ما میشوند فهرستی طولانی از نیازهای پنداری... از خوراکی، پوشیدنی، نوشیدنی، نیازهای روانی، عاطفی، رفاهی.... 👽و چقدر شیطان در این زمینه فعال است و چقدر دائماً منطقه عملیاتی اش را گسترده میکند! ⛔و هر روز مرز واقعیت محدودتر و محدودتر میشود 🔛و نیازهای پنداری و غیرواقعی گسترده و گسترده تر میشود 💟و پناه میبریم بر خدا از این گرفتاری دردناک💟 https://eitaa.com/Omidezendegi🌹 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
✳️🌿✳️🌿✳️🌿✳️🌿✳️🌿✳️🌿 🍀سبک_زندگی را ازنهج_البلاغه بیاموزیم (۸۷)🍀 وقد قال له طلحة والزبير: نُبايِعُكَ عَلى أَنّا شُرَكاؤُكَ في هذَا الاَْمْر: لاَ، وَلكِنَّكُمَا شَرِيكَانِ فِي الْقُوَّةِ وَالاِْسْتِعَانَةِ، وَعَوْنَانِ عَلَى الْعَجْزِ وَالاَْوَدِ. (حکمت ۲۰۲ نهج البلاغه) امام(عليه السلام) در پاسخ طلحه و زبير آنجا كه به امام پيشنهاد خلافت شورايى كردند و گفتند با تو بيعت مى كنيم به اين شرط كه در حكومت شريك باشيم، فرمود: نمى شود (زيرا شركت در خلافت معنا ندارد) شما شريك در تقويت و كمك و يار و ياور به هنگام ناتوانى و سختى و مشكلات باشيد. 💠بخش دوم: در كتاب خلفاى ابن قتيبه كه از علماى مشهور اهل سنت است و در قرن سوم مى زيسته تحت عنوان رفت و آمد طلحه و زبير نزد على(عليه السلام)چنين آمده است: بعد از تمام شدن بيعت، طلحه و زبير نزد آن حضرت آمده عرض كردند: مى دانى براى چه با تو بيعت كرده ايم؟ فرمود: آرى براى اين كه گوش به فرمان من باشيد و اطاعت كنيد; همان بيعتى كه با ابوبكر و عمر و عثمان كرديد. آنها (با صراحت) گفتند: نه ما با تو بيعت كرديم كه شريك تو در امر خلافت باشيم. امام(عليه السلام) فرمود: چنين نيست. بلكه شما شريك در همكارى و كمك در برابر مشكلات و رنج ها هستيد. اين در حالى بود كه «زبير» شك نداشت كه على(عليه السلام)حكومت عراق را به او مى سپارد و حكومت يمن را به «طلحه». هنگامى كه براى آنها روشن شد كه على(عليه السلام)حكومتى را به آنها نمى سپارد شكايت خود را از آن حضرت آشكار ساختند «زبير» در ميان جمعيتى از قريش گفت: «هذا جَزائُنا مِنْ عَلِىّ قُمْنا لَهُ في أمْرِ عُثْمانَ حَتّى أثْبَتْنا عَلَيْهِ الذَّنْبُ وَسَبَبْنا لَهُ الْقَتْلُ وَهُوَ جالِسٌ في بَيْتِهِ وَكَفَى الاْمْرُ فَلَمّا نالَ بِنا ما أرادَ جَعَلَ دُونَنا غَيْرَنا; اين پاداش ماست از سوى على! ما در كار عثمان به نفع او قيام كرديم و گناهكارى او را ثابت نموديم و عوامل قتل او را فراهم ساختيم در حالى كه على در خانه خود نشسته بود و ما مشكل را حل كرديم; اما هنگامى كه به وسيله ما به مقصودش رسيد (و حكومت را در اختيار گرفت) ديگران را بر ما مقدم داشت. از اين عبارت به خوبى روشن مى شود كه آنها واقعاً اهل توطئه و سياست هاى مكارانه و دور از تقوا و پرهيزگارى بودند و اين كه بعضى گمان مى كنند خوب بود على(عليه السلام) مقامى به آنها مى داد تا ساكت شوند اشتباه بزرگى است; آنها نه صلاحيت و شايستگى و تقوا براى فرماندارى و استاندارى كشور اسلام داشتند و نه به آن قانع بودند. دست در دست معاويه داشتند و مى خواستند حكومت بر مسلمانان را به زور و از طريق دغل كارى به چنگ آورند و تقواى اميرمؤمنان على(عليه السلام) هرگز پذيراى چنين مطلبى نبود. در ذيل روايت بالا نيز آمده است كه على(عليه السلام)هنگامى كه از سمپاشى هاى طلحه و زبير آگاه شد به ابن عباس فرمود: تو چه پيشنهاد مى كنى؟ ابن عباس گفت: من چنين فكر مى كنم كه آنها عاشق حكومت اند; بصره را به زبير بسپار و كوفه را به طلحه. امام عليه السلام خنديد فرمود: واى بر تو! در كوفه و بصره مردان باشخصيت و اموال فراوانى وجود دارد كه اگر آن دو به حكومت آن برسند بر گردن مردم سوار مى شوند، سفيهان را از طريق طمع و ضعيفان را با فشار و قدرتمندان را با زور تحت سيطره خود مى گيرند (و مردم را بدبخت مى كنند و چهره حكومت اسلامى را به كلى تغيير مى دهند). پایان حکمت ۲۰۲ نهج البلاغه از آیت الله مکارم شیرازی   https://eitaa.com/Omidezendegi🌹 ✳️🌿✳️🌿✳️🌿✳️🌿✳️🌿✳️🌿
🌹🌸🌹🌸🌹🌸🌹🌸🌹🌸🌹🌸 🌺🌺به بهانه میلاد زینب کبری علیها السلام:🌺🌺 🌹چه کسی مثل تو انقدر اُبهّت دارد 🌹با خدایت چه کسی این همه اُلفت دارد 🌹خون ما پایت اگر ریخت، حکایت دارد 🌹سر شکستن ز غم عشق تو لذت دارد 🌺سر خود را مشکن، خون تو قیمت دارد 🌹خونمان ریخته با عشق شما در فکه 🌹تا ابد هست به دامان ستم این لکه 🌹سوریه سینه سپر کرده عجم تا بلکه 🌹زود آغاز شود حملهء فتح مکه 🌺مثل عباسِ علی شیعه شجاعت دارد 🌹شرّشان یکسره کم میشود اِن‌شاءالله 🌹شهرشان پر ز علم‌ میشود اِن‌شاءالله 🌹مکه هم مال عجم‌ میشود اِن‌شاءالله 🌹و ‌بقیعی که حرم میشود اِن‌شاءالله 🌺بنویسید که این قصه حقیقت دارد 🌹حیف شد در همهء کوفه کسی مرد نبود 🌹هیچکس با تو ‌در آن شهر هماورد نبود 🌹تازه اصلا خبر از پارچهء زرد نبود 🌹همهء کوفه به زیر قدمت گرد نبود 🌺غضب چشم تو والله که وحشت دارد 🌹نفست گرم که با خطبه قیامت کردی 🌹آن چهل روز چه مردانه امامت کردی 🌹جبل الصبری و با صبر شهامت کردی 🌹کوه را هم که خودت خوش قدوقامت کردی 🌺هنر توست اگر کوه صلابت دارد 🌹تو به عشاق علی روشنی قبر شدی 🌹جبلُ‌الرَّحمِه که بودی جبل الصبر شدی 🌹گاه خورشید سماوات و گهی ابر شدی 🌹اختیاری نشدم سائل تو، جبر شدی 🌺به گدای تو ‌خداوند محبت دارد 🌹آفریدند تو را رحمت بی حد باشی 🌹علی و فاطمه، اصلا خود احمد باشی 🌹آفریدند به یکتایی سرمد باشی 🌹از ازل تا ابدالدهر تو باید باشی 🌺به وجود تو خداوند تو عادت دارد 🌹ما که یک لحظه نکردیم در اوصاف تو شک 🌹هرکسی نیست مرید تو و حیدر به درک 🌹میرسد منتقم و ظلم شود زهره ترک 🌹میشود روی در کعبه «مدد زینب» حک 🌸کعبه خیلی به ضریح‌ تو ارادت دارد 🌹ای ضریحت به قدمهای خدا قبله ترین 🌹سرزمین تو بلاخیز ترین جای زمین 🌹ای خرابات حسینیه ات آباد نشین 🌹صفر تا صد نظر توست اگر روح الامین 🌺 با غلامان شما طرح رفاقت دارد https://eitaa.com/Omidezendegi🌹 🌹🌸🌹🌸🌹🌸🌹🌸🌹🌸🌹🌸
🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹 🍀بسم الله الرحمن الرحیم🍀 ☘ادامه ☘ ☘فَإِنْ عُثِرَ عَلی أَنَّهُمَا اسْتَحَقّا إِثْماً فَآخَرانِ یَقُومانِ مَقامَهُما مِنَ الَّذِینَ اسْتَحَقَّ عَلَیْهِمُ الْأَوْلَیانِ فَیُقْسِمانِ بِاللّهِ لَشَهادَتُنا أَحَقُّ مِنْ شَهادَتِهِما وَ مَا اعْتَدَیْنا إِنّا إِذاً لَمِنَ الظّالِمِینَ«107»☘ ✨پس اگر معلوم شد که آن دو شاهد(غیر مسلمان در سفر)گناه و خیانت کرده اند (و سوگندشان ناحقّ بوده)،دو نفر دیگر که(مسلمان هستند و شهادت بر ضررشان تمام شده و به میّت نزدیک ترند)برخاسته و به خدا سوگند یاد نمایند که قطعاً گواهی ما(وارثان مسلمان)از گواهی آن دو(غیر مسلمانی که خیانتشان آشکار شده)به حقّ نزدیک تر است(و بگویند)ما(از حدّ و حقّ)تجاوز نکرده ایم که اگر چنین کنیم قطعاً از ستمکارانیم.🌸🍃 💠نکته ها💠 🍃 کلمه ی«عثور»به معنای آگاهی بدون تجسّس است. [76]🌸🍃 🍃 مخفی نماند که گواهی و سوگند اولیای میّت،بر اساس اطلاعی است که از قبل،درباره ی اموال او هنگام سفر یا غیر سفر داشته اند.🌸🍃 🍃 برای کلمه«اولیان»در آیه دو معنا می توان کرد:🌸🍃 🍃الف:دو نفر وارث که گواهی بر ضررشان داده شده ولی بخاطر وارث بودن به میّت نزدیک تر و اولی هستند.🌸🍃 🍃ب:مراد همان دو گواهی هستند که میّت از آنان درخواست گواه شدن کرده و لحظه مرگ حاضر بوده اند و به خاطر همین حضور یا درخواست،اولویّت پیدا کرده اند.بنابراین ترجمه چنین می شود: اگر معلوم شد که دو نفر اوّل مرتکب گناه شدند پس دو نفر دیگر به جای آنان به گواهی دادن قیام کنند که آن دو نفر از کسانی باشند که دو شاهد نخست علیه آنان مرتکب گناه شده اند.🌸🍃 🍃 شهادت و گواهی باید از هر دو نفر و با اسم مبارک اللّه باشد و محتوای سوگند همان باشد که در آیه آمده است که اولاً سوگند ما راست است و ما قصد تجاوز به حقوق مردم را نداریم ثانیاً اگر سوگند ما دروغ بود اقرار به ستمگری خود داریم.🌸🍃 https://eitaa.com/Omidezendegi🌹 🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺
خـــداوندا بنام تو که زیباترین نامهاست روزمان راآغاز میکنیم روزی که با نام و یاد تو باشد سراسر شادی است سراسر عشق و مهربانی و سراسر خیر و برکت است ♥️بسم الله الرحمن الرحیم♥️ https://eitaa.com/Omidezendegi🌹
آن چشمه ی جوشنده اکسیر حیا ت انگیزه ی خلقت است و آیینه ی ذات بشنو که فرشتگان همه می گویند بر خاتم انبیا محمد صلوات 🌷اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم🌷 https://eitaa.com/Omidezendegi🌹
☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘ 🍀سوره انعام آیات 10 الی 12🍀 ☘️ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ☘ به نام خداوند رحمتگر مهربان 🌿☘️ 🌿☘️ 🌿☘️ 🌿☘️ ☘️ وَلَقَدِ اسْتُهْزِئَ بِرُسُلٍ مِنْ قَبْلِكَ فَحَاقَ بِالَّذِينَ سَخِرُوا مِنْهُمْ مَا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ (10) و پيش از تو پيامبرانى به استهزا گرفته شدند پس آنچه را ريشخند میکردند گريبانگير ريشخندكنندگان ايشان گرديد 🌿☘️ 🌿☘️ 🌿☘️ 🌿☘️ ☘️ قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ ثُمَّ انْظُرُوا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُكَذِّبِينَ (11) بگو در زمين بگرديد آنگاه بنگريد كه فرجام تكذيب كنندگان چگونه بوده است 🌿☘️ 🌿☘️ 🌿☘️ 🌿☘️ ☘️ قُلْ لِمَنْ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ قُلْ لِلَّهِ كَتَبَ عَلَى نَفْسِهِ الرَّحْمَةَ لَيَجْمَعَنَّكُمْ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ لَا رَيْبَ فِيهِ الَّذِينَ خَسِرُوا أَنْفُسَهُمْ فَهُمْ لَا يُؤْمِنُونَ (12) بگو آنچه در آسمانها و زمين است از آن كيست بگو از آن خداست كه رحمت را بر خويشتن واجب گردانيده است يقينا شما را در روز قيامت كه در آن هيچ شكى نيست گرد خواهد آورد خودباختگان كسانى اند كه ايمان نمى آورند https://eitaa.com/Omidezendegi🌹 🌿☘️ 🌿☘️ 🌿☘️ 🌿☘️ 💚💧💚💧💚💧💚💧💚💧💚💧
سه عامل پیشرفت معنوی: ۱- مراقب زبان و حرفهای خود باشید. ۲- مواظب چشم و نگاه خود باشید. ۳- از مال حرام دوری کنید. https://eitaa.com/Omidezendegi🌹
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐 🌹🌹امام علی عليه السلام: 💢تمام خير در سه چيز جمع شده است: 1⃣ نگاه 2⃣ سكوت 3⃣ سخن ✅ هر نگاهى كه پندى در آن گرفته نشود، فراموشى است. ✅ هر سكوتى كه انديشه اى در آن نباشد، غفلت است. ✅ هر سخنى كه ذكرى در آن نباشد، بيهوده است. 💢خوشا بحال كسى كه: 🔹نگاه او پند 🔹سكوت او انديشه 🔹و سخن او ذكر باشد 🔹بر گناهش گريسته و مردم از شرش در امان باشند. 📚ثواب الاعمال و عقاب الاعمال شیخ صدوق https://eitaa.com/Omidezendegi🌹 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 💌 در محضر صحیفه: ۵۲ دعای هشتم -فراز پنجم 🍀 خدایا پناه میبریم به تو از اینکه آرزوهایمان را دور و دراز کنیم🍀 💟خداوندا پناه میبریم به تو از از کشیدن آرزوها 💠از دور و دراز کردن آرزوها از طول اَمل 💟خدایا پناه میبریم به تو از خواستن های غیرواقعی 🍁از آرزوهای شبیه سازی شده🌷 💎نیازهای دروغین و پنداری 💗خدایا پناه میبریم به تو از آرزوهای که ریشه در واقعیت ندارند 💠خواستن های به دور از تعقل بر اساس غرور و فریب پناه میبریم 💗از آرزوهای بازدارنده🚫 💗پناه میبریم از امیدهای بدون عمل حتی اگر واقعی باشند! 💗خداوندا پناه میبریم به تو از 💠آرزویی که درازتر از ظرفیت عمرمان باشد ⚓آرزویی که زنجیر میکند دلمان را به دنیا 💠و آنگاه که اجل رشته آن را پاره میکند جز حسرت دست نیافتن، چیزی باقی نمی ماند. 💟خدایا در پناه خودت یاریم کن تا پل آرزوهایم را در سراب نسازم 💓یاریم کن که نیاز حقیقی ام را بشناسم و بیش از آن از زندگی بهره ای آرزو نکنم 💓یاریم کن تا زنجیرهای آرزو زمین گیرم نکنند و از حرکت بازم ندارند. https://eitaa.com/Omidezendegi🌹 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
✳️🌿✳️🌿✳️🌿✳️🌿✳️🌿✳️🌿 🍀سبک_زندگی را ازنهج_البلاغه بیاموزیم (۸۸)🍀 لاَ تَجْعَلُوا عِلْمَكُمْ جَهْلاً، وَيَقِينَكُمْ شَكّاً، إِذَا عَلِمْتُمْ فَاعْمَلُوا، وَإِذَا تَيَقَّنْتُمْ فَأَقْدِمُوا. (حکمت ۲۷۴ نهج البلاغه) امام علیه السلام فرمود : علم خويشتن را جهل، و يقينتان را شك قرار ندهيد، آنگاه كه عالم و آگاه شديد عمل كنيد و زمانى كه يقين كرديد اقدام نماييد (تا علم و يقين شما پايدار بماند). بخش اول: 💠راه پايدارى علم و يقين: امام علیه السلام در اين گفتار حكيمانه اش، به عالمان بى عمل اشاره كرده نخست مى فرمايد: «علم خويشتن را جهل قرار ندهيد»؛ (لاَ تَجْعَلُوا عِلْمَكُمْ جَهْلاً). اشاره به اينكه هرچيزى آثارى دارد كه از آثار آن مى توان آن را شناخت، هنگامى كه اثر و خاصيت خود را از دست بدهد به منزله معدوم است؛ هرچند ظاهرآ وجود داشته باشد. قرآن مجيد درباره انسانهايى كه چشم و گوش دارند؛ اما آثارى كه از چشم وگوش انتظار مى رود يعنى شنيدن و عمل كردن و ديدن و عبرت گرفتن، در كار آنها نيست، تعبير به ناشنوا و نابينا كرده و حتى آنها را مردگان بى جانى شمرده است، مى فرمايد: «(إِنَّکَ لاَ تُسْمِعُ الْمَوْتَى وَلاَ تُسْمِعُ الصُّمَّ الدُّعَاءَ إِذَا وَلَّوْا مُدْبِرِينَ * وَمَا أَنْتَ بِهَادِى الْعُمْىِ عَنْ ضَلاَلَتِهِمْ إِنْ تُسْمِعُ إِلاَّ مَنْ يُؤْمِنُ بِآيَاتِنَا فَهُمْ مُّسْلِمُونَ)؛ تو نمىتوانى سخن خود را به گوش مردگان برسانى و نمى توانى صداى خود را به گوش كران برسانى در آن هنگام كه پشت مىكنند و از سخنان تو مى گريزند ونيز نمى توانى كوران را از گمراهى شان برهانى؛ تو فقط مى توانى سخن خود را به گوش كسانى برسانى كه آماده پذيرش ايمان به آيات ما هستند و در برابر حق تسليمند!». اميرمؤمنان على علیه السلام نيز ثروت اندوزان بخيل و خودخواه را مردگان برخوردار از حيات ظاهرى مى شمرد و مى فرمايد: «هَلَکَ خُزَّانُ الاَْمْوَالِ وَهُمْ أَحْيَاءٌ». به عكس، دانشمندانى را كه از دنيا رفته اند و آثارشان در افكار و دلها باقى است زندگان جاويد مى داند و مى فرمايد: «الْعُلَمَاءُ بَاقُونَ مَا بَقِيَ الدَّهْرُ أَعْيَانُهُمْ مَفْقُودَةٌ وَأَمْثَالُهُمْ فِي الْقُلُوبِ مَوْجُودَةٌ». همانگونه كه قرآن مجيد نيز شهيدان را زندگان جاويد دانسته است. بنابراين اين يك فرهنگ قرآنى و اسلامى است كه هر موضوع بى خاصيتى در حكم معدوم است و به همين دليل عالمانى كه به علم خود عمل نمى كنند در كلام امام علیه السلام به منزله جاهلان شمرده شده اند. https://eitaa.com/Omidezendegi🌹 ✳️🌿✳️🌿✳️🌿✳️🌿✳️🌿✳️🌿