eitaa logo
امید زندگی
266 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
3.3هزار ویدیو
101 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 💌 در محضر : ۳۸ هشتم -# فرازچهارم 🍀أَوْ أَنْ نَعْضُدَ ظَالِما🍀 و پناه میبرم به تو از اینکه ظالمی را در ظلم یاری کنم. أَوْ نَخْذُلَ مَلْهُوفاً🍀 و یا مظلومی را به حال خود واگذارم و به یاری او نشتابم. 💟 خدایا پناه میبرم به تو از اینکه  یاری دهنده کسی باشم، در ظلم به دیگران 💟 پناه میبرم به تو‌ از  یاری کردن کسی که به 💘 حقوق بندگانت تجاوز میکند  زیرا هر نوع کمک ‌به ظالم، محکوم به لعنت توست▪ 💟 پناه میبرم به تو از هر نوع کمک  به ظالم در ظلمش 🍁عاطفی، 💜قلبی، 💵مالی، ✉ باطنی و 📝 🔪... ♠ همان ظالمی که ستم کردن به دیگران منش و روش او شده و تمام قوایش  را در این راه به کار میگیرد ⬛ 💟 و پناه میبرم به تو از 🔥بازوی ظلم شدن در هر کجا و هر زمان که ظلمی در حق بندگانت روا میشود⚡🔘 💟 پناه میبرم به تو از اینکه 💗 در حریم حقوق بندگانت وارد شوم و گرفتار عقوبت تو در همین دنیا گردم ▪ 💓خداوندا تو در همین دنیا  آنان را که در حال ستم به بندگانت هستند، مجازات میکنی💥 💟و پناه میبرم به تو از اینکه بواسطه این کمک به ظالم ☑ بی آبرویم کنی ☑ و سرمایه معنوی و آرامش ☑ و عزتم را از «من» بگیری ▪ و مرا گرفتار نکبت و ذلت کنی. 💜💥اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ 💚⭐️وآلِ مُحَمَّدٍ ♥️🌙وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ https://eitaa.com/Omidezendegi🌹 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
✳️🌿✳️🌿✳️🌿✳️🌿✳️🌿 🍀 را از بیاموزیم (۶۱)🍀 حکمت ۱۴۷ نهج البلاغه (۳) بخش چهارم ادامه حاملان علم چند گروهند سپس درباره گروه دوم مى فرمايد: «يا كسى كه مطيع حاملان حق است; اما چون بصيرتى به پيچ و خم هاى علم و شبهات ندارد با نخستين شبهه و ايراد، شك در دل او پيدا مى شود. آگاه باش (اى كميل!) نه اين به درد مى خورد و نه آن»; (أَوْ مُنْقَاداً لِحَمَلَةِ الْحَقِّ، لاَ بَصِيرَةَ لَهُ فِي أَحْنَائِهِ، يَنْقَدِحُ الشَّكُّ فِي قَلْبِهِ لاَِوَّلِ عَارِض مِنْ شُبْهَة. أَلاَ لاَ ذَا وَلاَ ذَاكَ). «اَحْناء» جمع «حِنْو» در اصل به هرچيزى گفته مى شود كه پيچ و خمى داشته باشد سپس به معناى جوانب نيز آمده است (چرا كه جوانب و اطراف اشيا غالباً انحنايى دارد). اين گروه از يك نظر نقطه مقابل گروه اول اند; افرادى ضعيف الفكر و نادان و مغرور كه در برابر شبهه افكنان كاملا آسيب پذير اند، ميدان را خالى كرده و گاه به آن ها مى پيوندند. خطر اين گروه براى جهان اسلام و جامعه بشرى نيز كم نيست. نمونه اين گروه جمعيت خوارج بودند; هنگامى كه به توطئه و نيرنگ عمرو عاص قرآن بالاى نيزه ها رفت فورا ميدان را رها كردند و هنگامى كه شبهه افكنى شعار «لا حُكْمَ إلاّ لِلّه» را سر داد در برابر على(عليه السلام) قيام كردند كه چرا مسئله حكميت را پذيرفته اى! و العياذ بالله نسبت كفر به آن حضرت دادند و امثال آنها در جامعه امروز ما نيز كم نيست. ادامه دارد.... 💜💥اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ 💚⭐️وآلِ مُحَمَّدٍ ♥️🌙وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ https://eitaa.com/Omidezendegi🌹 ✳️🌿✳️🌿✳️🌿✳️🌿✳️🌿
راست گفته اند مادر که نباشد نظم خانه به هم میریزد😢 👈علی در نجف 👈حسن در بقیع 👈حسین در کربلا 👈زینب در دمشق! 👈و مهدی فاطمه را...نمی دانم ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ 💜💥اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ 💚⭐️وآلِ مُحَمَّدٍ ♥️🌙وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ https://eitaa.com/Omidezendegi🌹 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌹🌹🌹
🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹 🍀بسم الله الرحمن الرحیم🍀 ☘ادامه ☘وَ أَنَّ هذا صِراطِی مُسْتَقِیماً فَاتَّبِعُوهُ وَ لا تَتَّبِعُوا السُّبُلَ فَتَفَرَّقَ بِکُمْ عَنْ سَبِیلِهِ ذلِکُمْ وَصّاکُمْ بِهِ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ«153»☘ 🍃و این(دستورها)راه مستقیم من است.پس آن را پیروی کنید و راههای دیگر را پیروی نکنید که شما را از راه خداوند پراکنده کند.این سفارش خداوند به شماست،باشد که تقوا پیشه کنید.🌼🍃 💠نکته ها💠 🍃پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله برای توضیح این آیه از روش نمایشی استفاده کرده،با دست مبارک خود خط مستقیمی بر زمین کشیدند و فرمودند:این راه مستقیم است که یکی بیش نیست.🌼🍃 🍃سپس خطوطی از راست و چپ آن خط ترسیم کرده و فرمودند:اینها راههایی است که شیطان به آن دعوت می کند.[101]🌼🍃 * در پایان سه آیه ی اخیر،سه تعبیر مختلف آمده است: 🍃در پایان آیه 151 که نهی از شرک و قتل و فحشا است. «لَعَلَّکُمْ تَعْقِلُونَ» آمده است،یعنی زشتی این امور با اندکی تعقّل و فکر،برای همه روشن می شود.🌼🍃 🍃در آیه ی 152 که به حفظ مال یتیم و رعایت قسط و عدل و وفای به عهد فرمان می دهد، تعبیر «لَعَلَّکُمْ تَذَکَّرُونَ» آمده،یعنی خوبی عدالت را فطرت و نهاد هرکس می پذیرد،تنها باید تذکّر داد.🌼🍃 🍃در این آیه نیز که پیروی از دستورهای خداست، «لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ» آمده،یعنی تقوا همان گام نهادن در راه اطاعت و فرمان الهی است.🌼🍃 🍃آنگونه که«نور»یکی است و«ظلمات»متعدّد،راه مستقیم یکی است و راه های انحرافی متعدّد.(«صراط»مفرد آمده ولی«سبل»جمع)🌼🍃 🍃در روایات می خوانیم که مصداق عینی راه مستقیم،رسول خدا صلی الله علیه و آله و امامان معصوم علیهم السلام از اهل بیت او هستند.[102]🌼🍃 💠پیام ها💠 1-اساس همه ادیان الهی،پیروی از راه خدا و دوری از راه دیگران است.🌼🍃 2-عمل به احکام الهی،سبب وحدت است و به سراغ احکام غیر الهی رفتن، مایه ی تفرقه می باشد. «صِراطِی مُسْتَقِیماً فَاتَّبِعُوهُ وَ لا تَتَّبِعُوا السُّبُلَ فَتَفَرَّقَ بِکُمْ عَنْ سَبِیلِهِ»🌼🍃 3-شاید بتوان با توجّه به پایان سه آیه ی اخیر،چنین نتیجه گرفت که مراحل رشد و کمال انسان عبارت است از:تعقّل، «لَعَلَّکُمْ تَعْقِلُونَ» ،تذکّر، «لَعَلَّکُمْ تَذَکَّرُونَ» و تقوا. «لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ»🌼🍃 💜💥اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ 💚⭐️وآلِ مُحَمَّدٍ ♥️🌙وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ https://eitaa.com/Omidezendegi🌹 🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌸🌺🍃🌹🍃🌺🌸🍃 سلام به دوست با صفا سلام به خوب با وفا سلام به قلب پاکت سلام به ایمان و عشقت صبح قشنگت بخیر امروز و هر روزت زیبا https://eitaa.com/Omidezendegi🌹 🍀🌺🌹☘🌷🍀🌺🌹☘🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💜🌹🍀🌹💜 بسم الله الرحمن الرحیم 🌸🍃ای نـام تو بهترین سرآغاز 🌸🍃بی‌نام تو نامه کی کنم باز 🌺🍃ای یـاد تـو مونـس روانـم 🌺🍃جز نام تو نیست بر زبانم 🌼🍃ای کار گشای هر چه هستند 🌼🍃نـام تـو کلیـد هر چه بستنـد 🌸🍃ای هیچ خطی نگشته زاول 🌸🍃بـی‌حجت نــام تــو مسجل 🌺🍃ای هست کن اساس هستی 🌺🍃کـوتـه ز درت دراز دستـی 🌼🍃ای خطبـه تـو تبـارک الله 🌼🍃فیض توهمیشه بارک الله 💙الهی به امیدتو یا حی و یا قیوم💙 💖🍃ای زنـده ای پـاینـده🍃💖 💜💥اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ 💚⭐️وآلِ مُحَمَّدٍ ♥️🌙وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ https://eitaa.com/Omidezendegi🍀 Ÿ🌺🌹Ÿ☘🌷🍀🌺🌹☘🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بر روی زمین و آسمانها و کرات در بین مناجات برای حاجات زیباتر از این جمله ندیده است کسی بر خاتم انبیاء محمّد(ص) صلوات 🌺اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ 🌺 💜💥اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ 💚⭐️وآلِ مُحَمَّدٍ ♥️🌙وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ https://eitaa.com/Omidezendegi🌹 🍀🌺🌹☘🌷🍀🌺🌹☘🌷
☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘ 🍀سوره آیه شماره90 الی91🍀 ☘بسم الله الرحمن الرحیم☘ ☘️ إِلَّا الَّذِينَ يَصِلُونَ إِلَى قَوْمٍ بَيْنَكُمْ وَبَيْنَهُمْ مِيثَاقٌ أَوْ جَاءُوكُمْ حَصِرَتْ صُدُورُهُمْ أَنْ يُقَاتِلُوكُمْ أَوْ يُقَاتِلُوا قَوْمَهُمْ وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ لَسَلَّطَهُمْ عَلَيْكُمْ فَلَقَاتَلُوكُمْ فَإِنِ اعْتَزَلُوكُمْ فَلَمْ يُقَاتِلُوكُمْ وَأَلْقَوْا إِلَيْكُمُ السَّلَمَ فَمَا جَعَلَ اللَّهُ لَكُمْ عَلَيْهِمْ سَبِيلًا (۹۰) مگر كسانى كه با گروهى كه ميان شما و ميان آنان پيمانى است پيوند داشته باشند يا نزد شما بيايند در حالى كه سينه آنان از جنگيدن با شما يا جنگيدن با قوم خود به تنگ آمده باشد و اگر خدا مى خواست قطعا آنان را بر شما چيره میکرد و حتما با شما مى جنگيدند پس اگر از شما كناره گيرى كردند و با شما نجنگيدند و با شما طرح صلح افكندند [ديگر] خدا براى شما راهى [براى تجاوز] بر آنان قرار نداده است 🌿☘️ 🌿☘️ 🌿☘️ 🌿☘️ ☘️ سَتَجِدُونَ آخَرِينَ يُرِيدُونَ أَنْ يَأْمَنُوكُمْ وَيَأْمَنُوا قَوْمَهُمْ كُلَّ مَا رُدُّوا إِلَى الْفِتْنَةِ أُرْكِسُوا فِيهَا فَإِنْ لَمْ يَعْتَزِلُوكُمْ وَيُلْقُوا إِلَيْكُمُ السَّلَمَ وَيَكُفُّوا أَيْدِيَهُمْ فَخُذُوهُمْ وَاقْتُلُوهُمْ حَيْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ وَأُولَئِكُمْ جَعَلْنَا لَكُمْ عَلَيْهِمْ سُلْطَانًا مُبِينًا (۹۱) به زودى گروهى ديگر را خواهيد يافت كه مى خواهند از شما آسوده خاطر و از قوم خود [نيز] ايمن باشند هر بار كه به فتنه بازگردانده شوند سر در آن فرو مى برند پس اگر از شما كناره گيرى نكردند و به شما پيشنهاد صلح نكردند و از شما دست برنداشتند هر كجا آنان را يافتيد به اسارت بگيريد و بكشيدشان آنانند كه ما براى شما عليه ايشان تسلطى آشكار قرار داده ايم 💜💥اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ 💚⭐️وآلِ مُحَمَّدٍ ♥️🌙وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ https://eitaa.com/Omidezendegi🌹 💙💧💙💧💙💧💙💧💙💧
💠 حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (دامت برکاته): 🔹 نماز «صراط» است و صراط با غفلت سالک نمی سازد؛ زیرا اگر انسان غفلت کند، از صراطی که از مو باریکتر و از شمشیر تیزتر است، سقوط می کند. 💜💥اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ 💚⭐️وآلِ مُحَمَّدٍ ♥️🌙وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ https://eitaa.com/Omidezendegi🌹 🍀🌺🌹☘🌷🍀🌺🌹☘🌷
💎 امام صادق عليه السلام فرمود: إنَّما شيعَةُ جَعفَرٍ مَن عَفَّ بَطنُهُ وفَرجُهُ ، واشتَدَّ جِهادُهُ ، وعَمِلَ لِخالِقِهِ ، ورَجا ثَوابَهُ ، وخَافَ عِقابَهُ . فَإِذا رَأَيتَ اُولئِكَ فَاُولئِكَ شيعَةُ جَعفَرٍ . شيعه جعفرى كسى است كه شكم و شهوت خويش را نگاه دارد و سختكوش باشد و براى آفريدگارش كار كند و پاداش او را اميد بَرد و از كيفر او بهراسد. هرگاه آنان را ديدى، هم ايشان شيعيان جعفرى هستند. 📖صفات الشيعة،ص۸۹،ح۲۱ 📖الكافي،ج۲،ص۲۳۳،ح۹ 📖الخصال،ص۲۹۶،ح۶۳ 💜💥اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ 💚⭐️وآلِ مُحَمَّدٍ ♥️🌙وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ https://eitaa.com/Omidezendegi🌹 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 💌 در محضر : ۳۹ هشتم -# فراز چهارم 🍀أَوْ أَنْ نَعْضُدَ ظَالِما🍀 💗خدایا میدانم که از 🔥ظلم و ظالم تنفر داری و بر ستمگران خشم میگیری، پناهم بده تا بگونه ای رفتار کنم💟 تا در زیر آوار این خشم تو، گرفتار نیایم. ✅خدایا من همچون تو ظالمین را لعنت میکنم 💠و از هر نوع همکاری با آنان دوری میجویم 💕 حتی از اینکه تمایلی به آنان  پیدا کنم 💝یا در باطن آنان را دوست بدارم 👏و راضی به ظلمشان باشم. ☑و یا اینکه به آنان تکیه کنم 🍁و تحت سرپرستی شان باشم؛ ☑حتی از مجالست و هم صحبت شدن با آنان دوری میکنم 💠تا شریک آنان در ظلمشان نباشم 💠 همان ستمگرانی که در کنار «من» و در جامعه «من» نفس میکشد و زندگی میکند ▪و ظلم میکنند خدایا نفرتم را از قدرتهای بزرگی که  ظلمهای بزرگ میکنند و به حقوق  ملتها تجاوز میکنند⬛ روز به روز افزونتر گردان 📨 مرا در جریانی قرار نده که وامدارشان گردم و مجبور به همکاری با آنان. ☑ خدایا میدانم اگر کیفر ظالمان را به تأخیر می اندازی، جز برای آن  نیست که در روزی که چشمها از شدت ترس از حدقه بیرون می پرد؛ به سزای اعمالشان برسانی  آری حال آنها دیدنی است روز حساب و کتاب! 💓خدایا مرا از افتادن در این ورطه های هولناک  حفظ کن 💠و آنجا که قلم، توان، آبرو، قدم و مال «من» به سمت یاری ظالم میرود، 💠قلم و قدم مرا بشکن 💠و توانم را بگیر 💠و ضعف را بر «من»غالب کن تا هرگز چنین نکنم آمین 💜💥اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ 💚⭐️وآلِ مُحَمَّدٍ ♥️🌙وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ https://eitaa.com/Omidezendegi🌹 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
✳️🌿✳️🌿✳️🌿✳️🌿✳️🌿 ☘ را از بیاموزیم (۶۲)☘ حکمت ۱۴۷ نهج البلاغه (۳) بخش پنجم ادامه حاملان علم چند گروهند حضرت درباره گروه سوم مى فرمايد: «يا كسى كه اسير لذت است و در چنگال شهوات گرفتار آمده (و به همين دليل دين و ايمانش را در پاى لذات و شهواتش قربانى مى كند)»; (أَوْ مَنْهُوماً بِاللَّذَّةِ سَلِسَ الْقِيَادِ لِلشَّهْوَةِ). «منهوم» به معناى شكم پرست و حريص است. «سَلِسَ الْقِياد» به كسى گفته مى شود كه به آسانى در برابر چيزى تسليم مى شود. آن گاه به چهارمين گروه اشاره كرده مى فرمايد: «يا كسى كه حريص به جمع مال و اندوختن آن است اين دو (اين گروه و گروه قبل) به هيچ وجه از دين داران نيستند و شبيه ترين موجودات به چهارپايانى هستند كه براى چَرا رها شده اند»; (أَوْ مُغْرَماً بِالْجَمْعِ وَ الاِدِّخَارِ، لَيْسَا مِنْ رُعَاةِ الدِّينِ فِي شَيْء، أَقْرَبُ شَيْء شَبَهاً بِهِمَا الاَْنْعَامُ السَّائِمَةُ). «مُغْرِم» كسى است كه عاشق و دلباخته چيزى باشد. «سائِمَة» حيوانى است كه در چراگاه رها شود. مى دانيم چهارپايان جز خور و خواب و شهوت چيزى را درك نمى كنند و بيچاره انسان، اشرف مخلوقات، آن قدر تنزل كند كه همسوى با آن ها باشد يا دنبال عيش و نوش و شهوت است و يا مشغول جمع مال و ثروت. امام(عليه السلام) در پايان اين سخن مى فرمايد: «اين گونه علم با مرگ حاملانش مى ميرد»; (كَذَلِكَ يَمُوتُ الْعِلْمُ بِمَوْتِ حَامِلِيهِ). زيرا هيچ يك از اين گروه چهارگانه شايسته آن نيستند كه حامل علوم الهى باشند. به همين دليل عالمان واقعى از قرار دادن علوم در اختيارشان خوددارى مى كنند و ناچار علمشان را با خودشان به گور مى برند و با مرگ آن ها علم هم مى ميرد. عالمانى كه حجت خدا در زمينند. ادامه دارد... 💜💥اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ 💚⭐️وآلِ مُحَمَّدٍ ♥️🌙وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ https://eitaa.com/Omidezendegi🌹 ✳️🌿✳️🌿✳️🌿✳️🌿✳️🌿