⭕️ واردات ۲۷۰۰ تن آب پنیر در سال ۹۷/ آیا خودمان نمیتوانیم آب پنیر تولید کنیم که وارد میکنیم؟؟
🔺 بررسی آمارهای بخش کشاورزی نشان میدهد در سال ۹۷ واردات این بخش بیش از ۱۰/۵ میلیارد دلار بوده که در میان اقلام وارداتی، برخی اقلام بسیار خودنمایی میکنند. ازجمله اینکه در سال ۹۷ بیش از ۲۷۰۰ تن #آب_پنیر به ارزش ۱۰/۴ میلیون دلار وارد کشور شده است.
17.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺اشاره به نابودی اسرائیل به دست ایرانیان در قرآن و روایات
🔺آزادی قدس ریشه در ظهور امام مهدی (عج) دارد.
https://eitaa.com/Ostadkhosravi
1_69503820.mp3
913.4K
🌹سخنان شنیدنی آیت الله تبریزیان در مورد اهمیت کم خوری🌹
💫یکی از رازهای سلامتی کم خوری است 💫
🌼 پیامبر اکرم می فرمایند : ( المعدة بیت الداء ) معده خانه بیماری ها است .
🌱 این روایت چه معنایی می دهد ؟
🌼 چرا معده اینقدر مهم است که می تواند خانه بیماری باشد .
🌱 یک نظر این است که وقتی معده جهت گوارش کار می کند بسیاری از اعضای بدن همچون قلب، کبد، کلیه درگیر می شوند ودر واقع از یک نظر می توان گفت تمامی اعضای بدن جهت هضم غذا کار می کنند .
🌼 بعد از خوردن غذا قلب شروع به پمپاژ کردن خون به سمت معده می کند تا معده عمل هضم را انجام دهد .
🌱 سیری (زیاد غذا خوردن) بیماری قلب می آورد چون قلب از خودش هم غافل می شود وفقط به پمپاژ کردن خون به معده توجه می کند .
🌼 در روایت داریم که می فرماید : (الجوع طعام القلب)، گرسنگی غذای قلب است، یعنی زمانی که انسان زیاد غذا می خورد خود قلب هم آسیب می بیند .
🌱بنابر این وقتی زیاد غذا می خوریم وهمیشه غذا می خوریم قلب درگیر پمپاژ خون به معده می شود واز خونرسانی به سایر اعضا باز می ماند واین سبب ضربه خوردن سایر اعضا می شود واین احتمال که علت این که حدیث می فرماید : معده خانه بیماری ها است همین باشد .
🌼روایت می فرماید : (اذا امتلات المعده نامت الفکرة ) ، انسان وقتی معده اش پر شود می بینیم مغزش کار نمی کند علتش همین هدایت خون بدن به سمت معده جهت گوارش است .
https://eitaa.com/Ostadkhosravi
این دعا معروف به دعاى شُبوّر [دعاى عطا و بخشش] است، که خواندن آن در ساعت آخر روز جمعه مستحب است و پوشیده نماند که این دعا از دعاهاى مشهور است و بیشتر علماى گذشته بر خواندن این دعا مواظبت مىنمودند.
در (مصباح) شیخ طوسى و (جمال الاسبوع) سیّد ابن طاووس و کتب کفعمى به سندهاى معتبر از جناب محمّد بن عثمان عمروى (رضوان الله علیه) که از نوّاب حضرت صاحب الامر بود از حضرت باقر (علیه السّلام) و امام صادق (علیه السّلام) روایت شده.
علّامه مجلسى (رحمه اللّه) این دعا را همراه با شرح در کتاب (بحار) ذکر نموده است....
https://eitaa.com/Ostadkhosravi
□وداعِ جمعۀ آخر ماه مبارک رمضان□
□سيّد بن طاووس و شيخ صدوق از جابر بن عبدالله انصارى روايت كردهاند كه در جمعۀ آخر ماه رمضان خدمت رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلّم رسيدم، چون نظر آن حضرت بر من افتاد، فرمودند: اى جابر اين آخرين جمعه از ماه رمضان است، پس آن را وداع كن و بگو:
□اللَّهُمَّ لا تَجْعَلْهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنْ صِيَامِنَا إِيَّاهُ فَإِنْ جَعَلْتَهُ فَاجْعَلْنِی مَرْحُوما وَ لا تَجْعَلْنِی مَحْرُوما□
□خدايا! اين ماه را آخرين دورۀ روزهداری ما قرار مده، و اگر قرار دادى، پس مرا رحمت شده قرار بده و محروم از رحمت قرار مده.
□هر كه اين دعا را در اين روز بخواند به يكى از این دو خصلت نيكو ظفر مىيابد:
□رسيدن به ماه رمضان آينده
□آمرزش خدا و رحمت بىانتها.🌷
📿رازهای وضو:
رسول خدا صلی الله علیه و آله بعد از نماز صبح بین الطلوعین، در مسجد می نشستند و به سؤالات مردم پاسخ می دادند. روزی دو نفر نوبت گرفتند تا در محضر حضرت سؤالاتی مطرح کنند. پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: من بگویم شما برای چه آمده اید یا شما خود می گوئید؟ عرض کردند یا رسول ا... شما بفرمائید؟ فرمودند: یکی برای یاد گرفتن مسائل حج آمده است و دیگری برای سئوال و آموختن مسائل وضو گرفتن. آنگاه جواب سؤال ها را چنین بیان فرمودند:
امّا معنای وضو گرفتن:
شستن صورت در وضو یعنی، خدایا هر گناهی که با این صورت انجام دادم آن را شستشو می کنم که با صورت پاک به جانب تو عبادت کنم و با پیشانی پاک سر بر خاک بگذارم.
شستن دستها در وضو یعنی، خدایا! از گناه دست شستم و گناهانی را که با دستم مرتکب شده ام تطهیر می کنم.
مسح در وضو یعنی، خدایا! از هر خیال باطل و هوس خام که در سر پروانده ام سرم را تطهیر می کنم و آن خیالهای باطل را از سر بدور می اندازم.
مسح پا یعنی، خدایا! من از جای بد رفتن پا می کشم و این پا را از هر گناهی که با آن انجام داده ام تطهیر می کنم. اگر کسی بخواهد نام مبارک حقتعالی را بر زبان آورد باید دهان را تطهیر کند. مگر می شود با دهان ناشسته انسان نام خدا را ببرد. باید دهان را با آب مضمضه کند و بشوید. این گوشه ای از اسرار وضو گرفتن است. اگر ما می بینیم از نماز لذت نمی بریم و از عبادت لذت نمی بریم برای آن است که به این اسرار آشنا نیستیم. آنها که از عبادت لذت می برند چیزی را به این عبادت تبدیل یا تعویض نمی کنند.
اینکه می بینیم ما نماز می خوانیم و چیزی از نورانیت احساس نمی کنیم برای آن است که نماز را با آداب و اسرار آن نخواندیم. خاصیت نماز در معرفت باطن آن است.
▪اسرار عبادات، آیة الله جوادی آملی، ص 20 و 21
https://eitaa.com/Ostadkhosravi