14.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌این هموطن بیخانمان (Homeless)ما در غرب دارد برای فقر شدید خود در غرب هم فخرفروشی میکند..
🔶یعنی باورش هم برایم مشکل است که از نازلترین سطح ممکن در غرب برای هموطن بهشت بسازیم..
🔷سوال اینجاست که چگونه در غرب با ماهی 10000 دلار حقوق( البته به گفته خودشان) انسان بی خانمان میگردد؟
https://eitaa.com/Ostadkhosravi
آن سلطان ملت مصطفوی، آن برهان حجت نبوی، آن عامل صدیق، آن عالم تحقیق، آن میوه دل اولیاء، آن جگرگوشه انبیاء، آن ناقد علی، آن وارث نبی، آن عارف عاشق: جعفرالصادق رضی الله عنه.
گفته بودیم که اگر ذکر انبیاء و صحابه و اهل بیت کنیم کتابی جداگانه باید ساخت این کتاب شرح اولیاست که پس از ایشان بوده اند اما به سبب تبرک به صادق ابتدا کنیم که او نیز بعد از ایشان بوده است. و چون از اهل بیت بود و سخن طریقت او بیشتر گفته است و روایت از وی بیشتر آمده است کلمه ای چند از آن او بیاوریم که ایشان همه یکی اند.
چون ذکر او کرده شود از آن همه بود. نه بینی که قومی که مذهب او دارند، مذهب دوازده امام دارند. یعنی یکی دوازده است و دوازده یکی.
اگر تنها صفت او گویم، به زبان و عبارت من راست نیاید که در جمله علوم و اشارات و عبارات بی تکلف به کمال بود، و قدوه جمله مشایخ بود، و اعتماد همه بر وی بود، و مقتدای مطلق بود. هم الهیآن را شیخ بود، و هم محمدیان را امام، و هم اهل ذوق را پیشرو، و هم اهل عشق را پیشوا. هم عباد را مقدم، هم زهاد را مکرم. هم صاحب تصنیف حقایق، هم در لطایف تفسیر و اسرار تنزیل بی نظیر بود، و از باقر رضی الله عنه بسیار سخن نقل کرده است و عجب دارم از آن قوم که ایشان خیال بندند که اهل سنت و جماعت را با اهل بیت چیزی در راه است که اهل سنت و جماعت اهل بیت را باید گفت به حقیقت. ومن آن نمیدانم که کسی در خیال باطل مانده است، آن می دانم که هر که به محمد ایمان دارد و به فرزندانش ندارد به محمد ایمان ندارد. تا به حدی که شافعی در دوستی اهل بیت تا به حدی بوده است که به رفضش نسبت کرده اند و محبوس کردند و او در آن معنی شعری سروده است و یک بیت این است:
لو کان رفضا حب آل محمد
فلیشهد الثقلان انی رافض
که فرموده است یعنی: اگر دوستی آل محمد رفض است گو جمله جن و انس گواهی دهید به رفض من؛ و اگر آل و اصحاب رسول دانستن از اصول ایمان نیست، بسی فضولی که به کار نمیآید، میدانی. اگر این نیز بدانی زیان ندارد، بلکه انصاف آن است که چون پادشاه دنیا و آخرت محمد ا میدانی وزرا او را به جای خود میباید شناخت، و صحابه را به جای خود، و فرزندان او را به جای خود میباید شناهخت تا سنی پاک باشی و با هیچ کس از پیوستگان پادشاهت کار نبود.
ابتدای تذکرة اولیا عطار
https://eitaa.com/Ostadkhosravi
بَيانِ جُنودِ العَقلِ وَالجَهلِ ـ: ... السَّعادَةُ وضِدُّهَا الشَّقاوَةُ، وَالتَّوبَةُ وضِدُّهَا الإِصرارُ، وَالاِستِغفارُ وضِدُّهُ الاِغتِرارُ .
امام صادق عليهالسلام ـ در بيان سپاهيان خِرد و نادانى ـ: ... خوشبختى كه ضدّ آن نگونبختى است ؛ توبه كه ضدّ آن پايدارى [بر گناه] است ؛ آمرزش خواستن كه ضدّ آن غفلت است.
الكافي : ج ۱ ص ۲۲ ح ۱۴ ، دانشنامه قرآن و حديث جلد ۱۷ ، ص : ۴۶۲
زیارت و هدیه
الإمام الصّادق عليهالسلام :
مَن لَم يَقدِر عَلى صِلَتِنا فَليَصِل صالِحي مَوالينا ؛ يُكتَب لَهُ ثَوابُ صِلَتِنا، ومَن لَم يَقدِر عَلى زِيارَتِنا فَليَزُر صالِحي مَوالينا ؛ يُكتَب لَهُ ثَوابُ زِيارَتِنا.
هر كه قادر نيست به ما صله (هديه) دهد، به دوستان نيك ما هديه دهد كه همان ثوابِ هديه دادن به ما برايش نوشته مىشود و هر كه قادر نيست به زيارت ما بيايد، به زيارت دوستان نيك ما برود كه همان ثوابِ زيارت ما برايش نوشته مىشود.
ثواب الأعمال : ص ۱۲۴ ح ۱ ، دانشنامه قرآن و حديث جلد ۱۸ ، ص : ۵۳۸
الإمام الصّادق عليهالسلام :
إذَا انصَرَفَ الرَّجُلُ مِن إخوانِكُم مِن زِيارَتِنا أو زِيارَةِ قُبورِنا فَاستَقبِلوهُ، وسَلِّموا عَلَيهِ، وهَنِّؤُوهُ بِما وَهَبَ اللّهُ لَهُ، فَإِنَّ لَكُم مِثلَ ثَوابِهِ، ويَغشاكُم ثَوابٌ مِثلُ ثَوابِهِ مِن رَحمَةِ اللّهِ .
هر گاه يكى از برادران شما از زيارت ما يا زيارت قبور ما باز گشت، به استقبالش برويد و به او سلام كنيد و براى اين نعمتى كه خداوند به او بخشيده است، به او شادباش بگوييد. كه براى شما نيز ثوابى مانند ثواب او خواهد بود و پاداشى همانند پاداش او، يعنى رحمت خدا، شما را نيز در برمىگيرد.
بحار الأنوار : ج ۱۰۲ ص ۳۰۲ ح ۱ ، دانشنامه قرآن و حديث جلد ۱۸ ، ص : ۵۳۸
برآوردن نیازهای مردم
الإمام الصّادق عليهالسلام :
ما قَضى مُسلِمٌ لِمُسلِمٍ حاجَةً إلاّ ناداهُ اللّهُ تَبارَكَ وتَعالى: عَلَيَّ ثَوابُكَ، ولا أرضى لَكَ بِدونِ الجَنَّةِ .
هيچ مسلمانى حاجت مسلمانى را روا نمىكند، مگر آن كه خداوند ـ تبارك و تعالى ـ او را ندا دهد: «ثواب تو بر عهده من است و براى تو، به [چيزى]جز بهشت، راضى نمىشوم».
الكافي : ج ۲ ص ۱۹۴ ح ۷ ، دانشنامه قرآن و حديث جلد ۱۸ ، ص : ۴۶۰
الإمام الصّادق عليهالسلام :
قَضاءُ حاجَةِ المُؤمِنِ أفضَلُ مِن ألفِ حَجَّةٍ مُتَقَبَّلَةٍ بِمَناسِكِها .
برآوردن نياز مؤمن، برتر است از هزار حجّى كه با مناسكش پذيرفته شود.
الأمالي للصدوق : ص ۳۰۸ ح ۳۵۳ ، دانشنامه قرآن و حديث جلد ۱۸ ، ص : ۵۰۴
الإمام الصّادق عليهالسلام :
قُلتُ لَهُ: أيُّ الأَعمالِ هُوَ أفضَلُ بَعدَ المَعرِفَةِ ؟ قالَ: ما مِن شَيءٍ بَعدَ المَعرِفَةِ يَعدِلُ هذِهِ الصَّلاةَ ـ ثُمَّ ذَكَرَ عليهالسلام الزَّكاةَ وَالحَجَّ وغَيرَها، إلى أن قالَ ـ: وَالحَجَّةُ عِندَهُ خَيرٌ مِن بَيتٍ مَملوءٍ ذَهَبا، لا بَل خَيرٌ مِن مِلءِ الدُّنيا ذَهَبا وفِضَّةً، تُنفِقُهُ في سَبيلِ اللّهِ عز و جل، وَالَّذي بَعَثَ مُحَمَّدا بِالحَقِّ بَشيرا ونَذيرا، لَقَضاءُ حاجَةِ امرِىٍٔمُسلِمٍ وتَنفيسُ كُربَتِهِ، أفضَلُ مِن حَجَّةٍ وطَوافٍ وحَجَّةٍ وطَوافٍ ـ حَتّى عَقَدَ عَشرا ـ .
الأمالى، طوسى ـ به نقل از زرعه ـ: به امام صادق عليهالسلام گفتم: بهترين اعمال بعد از شناخت چيست؟
فرمود: «بعد از شناخت، هيچ عملى با اين نماز برابرى نمىكند». سپس از زكات و حج و جز اينها نام بُرد تا آن كه فرمود: «و حج، در نزد خداوند، برتر از يك اتاق پُر از طلا، نه، بلكه بهتر از همه دنيايى است كه طلا و نقره شود و در راه خداى عز و جل انفاقش كنى. سوگند به آن كه محمّد را برانگيخت تا نويد و هشدار دهد، برآوردن نياز يك انسان مسلمان و رفع غم و گرفتارى او از يك حجّ و يك طواف، و يك حجّ و يك طواف ـ تا ده تا برشمرد ـ برتر است!».
الأمالي للطوسي : ص ۶۹۴ ح ۱۴۷۸ ، دانشنامه قرآن و حديث جلد ۱۸ ، ص : ۵۰۴
صبر
الإمام الصّادق عليهالسلام :
ما مِن عَبدٍ مُسلِمٍ ابتَلاهُ اللّهُ عز و جل بِمَكروهٍ وصَبَرَ، إلاّ كَتَبَ اللّهُ لَهُ أجرَ ألفِ شَهيدٍ .
هيچ بنده مسلمانى نيست كه خداى عز و جل، او را دچار امر ناگوارى كند و او شكيبايى ورزد، مگر اين كه خداوند برايش اجر هزار شهيد را بنويسد.
المؤمن : ص ۱۶ ح ۷ ، دانشنامه قرآن و حديث جلد ۱۸ ، ص : ۴۶۸
ذکر و یاد خدا
الإمام الصّادق عليهالسلام :
لا يَكتُبُ المَلَكُ إلاّ ما سَمِعَ، وقالَ اللّهُ عز و جل: «وَاذْكُر رَّبَّكَ فِى نَفْسِكَ تَضَرُّعًا وَخِيفَةً» ( ۱) فَلا يَعلَمُ ثَوابَ ذلِكَ الذِّكرِ في نَفسِ الرَّجُلِ غَيرُ اللّهِ عز و جل لِعَظَمَتِهِ .
امام باقر عليهالسلام يا فرشته، جز آنچه را مىشنود، نمىنويسد. خداوند عز و جل فرموده است: «و پروردگارت را در دل خويش با زارى و ترس، ياد كن». پس [اندازه] پاداش اين ياد كردن درونىِ آدمى را به جهت عظمتى كه دارد، كسى جز خداوند عز و جل نمىد
اند.
( ۱ ) الأعراف : ۲۰۵ . الكافي : ج ۲ ص ۵۰۲ ح ۴ ، دانشنامه قرآن و حديث جلد ۱۸ ، ص : ۲۴۲
بخشش و انفاق
الإمام الصّادق عليهالسلام :
« وَاللَّهُ يُضَعِفُ لِمَن يَشَآءُ» ( ۱) لِمَن أنفَقَ مالَهُ ابتِغاءَ مَرضاتِ اللّهِ .
[آيه] «خدا براى هر كه بخواهد، دو چندان مىكند»، در باره كسى است كه دارايىِ خود را براى جلب خشنودىِ خدا انفاق كند.
( ۱ ) البقرة : ۲۶۱ . تفسير القمّي : ج ۱ ص ۹۲ ، دانشنامه قرآن و حديث جلد ۱۸ ، ص : ۴۰۰
گریه برای اهل بیت علیهم السلام
الإمام الصّادق عليهالسلام :
لِكُلِّ شَيءٍ ثَوابٌ إلاَّ الدَّمعَةَ فينا .
براى هر عملى، پاداشى [معيّن] است، جز اشك ريختن براى ما [كه پاداش آن، حدّ و اندازه ندارد].
كامل الزيارات : ص ۲۱۱ ح ۳۰۲ ، دانشنامه قرآن و حديث جلد ۱۸ ، ص : ۲۴۴
باقیات الصالحات
الإمام الصّادق عليهالسلام :
خَيرُ ما يُخَلِّفُ الرَّجُلُ بَعدَهُ ثَلاثَةٌ: وَلَدٌ بارٌّ يَستَغفِرُ لَهُ، وسُنَّةُ خَيرٍ يُقتَدى بِهِ فيها، وصَدَقَةٌ تَجري مِن بَعدِهِ .
بهترين چيزى كه انسان از خود بر جاى مىگذارد، سه چيز است: فرزند نيكى كه برايش طلب آمرزش كند، روش نيكويى كه در آن از او پيروى شود، و صدقه جارى.
الأمالي للطوسي : ص ۲۳۷ ح ۴۲۰ ، دانشنامه قرآن و حديث جلد ۱۸ ، ص : ۲۵۸
الإمام الصّادق عليهالسلام :
سِتَّةٌ تَلحَقُ المُؤمِنَ بَعدَ وَفاتِهِ: وَلَدٌ يَستَغفِرُ لَهُ، ومُصحَفٌ يُخَلِّفُهُ، وغَرسٌ يَغرِسُهُ، وقَليبٌ يَحفِرُهُ، وصَدَقَةٌ يُجريها، وسُنَّةٌ يُؤخَذُ بِها مِن بَعدِهِ .
شش چيز است كه [ثواب آنها] بعد از وفات مؤمن به او مىرسد: فرزندى كه برايش آمرزش بطلبد، مصحفى كه از خود بر جاى گذارد، نهالى كه بكارد، چاهى كه آن را حفر كند، صدقهاى كه جارى سازد، و سنّتى كه بعد از او به كار بسته شود.
الكافي : ج ۷ ص ۵۷ ح ۵ ، دانشنامه قرآن و حديث جلد ۱۸ ، ص : ۲۵۲
جایگاه عقل
الإمام الصّادق عليهالسلام :
إنَّ اللّهَ خَلَقَ العَقلَ، فَقالَ لَهُ: أقبِل ! فَأَقبَلَ، ثُمَّ قالَ لَهُ: أدبِر ! فَأَدبَرَ، (ثُمَّ قالَ لَهُ: أقبِل)، ثُمَّ قالَ: لا وعِزَّتي وجَلالي، ما خَلَقتُ شَيئا أحَبَّ إلَيَّ مِنكَ، لَكَ الثَّوابُ، وعَلَيكَ العِقابُ .
خداوند، خِرد را آفريد و به او فرمود: «بيا» و او آمد. سپس فرمود: «برگرد» و او برگشت [سپس به او فرمود: «بيا»]. آن گاه فرمود: «به توانمندى و شكوهم سوگند، چيزى نيافريدم كه نزد من، محبوبتر از تو باشد. پاداش، براى توست و كيفر، از آنِ تو (معيار و ملاك پاداش و كيفر من خواهى بود)».
وسائل الشيعة : ج ۱ ص ۴۱ ح ۶
ماه فرو ماند از جمال محمد ص....بزرگمهر (بوذرجمهر)رحمت الله فرمودند..دیشب خواب دیدم نوری از صحرای عربستان بلند شد و مشرق و مغرب را فراگرفت ...به گمانم پیامبر آخرین متولد شده است ...به او بگویید من از پیروانش هستم....
گذر قرص شریف۱۷ ماه ربیع الاول۱۴۴۵هجری از کنار ثریا (خوشه پروین )هم اکنون ...شرف قمر است ...
لحظات سرتاسر سعد ونیک و سرشار از معنویت ....میلاد ختمی مرتبت محمد مصطفی ص و امام همام حضرت جعفر ابن محمد صادق و رحمت الله و برکاته
https://eitaa.com/Ostadkhosravi
ماه فروماند از جمال محمد
سرو نباشد به اعتدال محمد
قدر فلک را کمال و منزلتی نیست
در نظر قدر با کمال محمد
وعدهٔ دیدار هر کسی به قیامت
لیلهٔ اسری شب وصال محمد
آدم و نوح و خلیل و موسی و عیسی
آمده مجموع در ظلال محمد
عرصهٔ گیتی مجال همت او نیست
روز قیامت نگر مجال محمد
وآنهمه پیرایه بسته جنت فردوس
بو که قبولش کند بلال محمد
همچو زمین خواهد آسمان که بیفتد
تا بدهد بوسه بر نعال محمد
شمس و قمر در زمین حشر نتابد
نور نتابد مگر جمال محمد
شاید اگر آفتاب و ماه نتابند
پیش دو ابروی چون هلال محمد
چشم مرا تا به خواب دید جمالش
خواب نمیگیرد از خیال محمد
سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی
عشق محمد بس است و آل محمد
سعدی ....قصیده شماره ۱۶
https://eitaa.com/Ostadkhosravi
👤 توییت استاد #رائفی_پور
✍️ مهم و فوری
فریبتان ندهند❗️
🔸اقدام تیم الاتحاد عمدی و برنامهریزیشده بود تا با ایجاد موج رسانهای غرور ملی در عربستان دوم اکتبر را که هر ساله کابوس بنسلمان است، به محاق ببرد!
🔹این مجسمه بیش از سه سال است که در ورزشگاه نصب شده و تیم الاتحاد حداقل دو روز در همین زمین تمرین کرده و از نصب آن مطلع بوده. آنکه باید به فدراسیون فوتبال پاسخ بدهد آنها هستند نه ما.
🔸تیم الاتحاد عربستان دقیقا در دوم اکتبر، سالروز قتل فجیع #جمال_خاشقجي (به دستور بنسلمان)، به قهرمان ملی ما توهین کرده است.
🔹بهفرض این مسئله حرکت خودجوش و نمادین بازیکنانشان بوده است، ما هم پاسخ نمادین میدهیم.
https://eitaa.com/Ostadkhosravi🔺
بسم الله الرحمن الرحیم. سلام
و کلُّ مرض متغیّر اشتداده أو انتقاصه، أو لا یَظهر واحدٌ منهما.
و الاول هو وقت التَّزَیُّد، الثانی هو وقت الانحطاط، والثالث إن کان قبل التَّزَیّد فهو وقت الابتداء و إن کان بعده فهو وقتُ الانتهاء:
حالت هر بیماری متغیر بوده، یا در حال شدیدتر شدن است، یا در حال خفیف تر شدن است، و یا حالتی غیر از این دو است.
حالت اول که اشد است، تزاید خوانده می شود(نه اینکه فاز اول بیماری تزاید است،بلکه فاز اول بیماری،ابتداست )، حالت دوم که خفیف تر است، در هنگام انحطاط روی می دهد(نه اینکه فاز دوم بیماری انحطاط است،بلکه فاز دوم بیماری تزاید است). حالت سوم در صورتی که قبل از تزاید باشد بنام ابتدای بیماری، و در صورتی که بعد از آن دوره انتهای بیماری نامیده می شود.
🔹👈جناب چغمینی در کتاب شریف قانونچه می فرماید: هر مرضی که می خواهد منتهی به صحت شود،چهار فاز یا مرحله را طی می کند :
1⃣🔹فاز اول بیماری را ابتدا نامند
2⃣🔹فاز دوم بیماری را تزاید نامند
3⃣🔹فاز سوم بیماری را انتها نامند
4⃣🔹فاز چهارم بیماری را انحطاط نامند.
ــــــــــــــــــــhttps://eitaa.com/Ostadkhosravi
بین تشریح بدن انسان به روش طب سنتی و طب رایج تفاوت هایی وجود دارد و برایم این تفاوت ایذایی داشت، تا اینکه رسیدم به این جمله شیخ الرئیس.
شیخ الرئیس فرموده اند، اصل در تشریح، قیاس است نه مشاهده.
ــــــــــــــــــــــــــ
یک توصیه
کسانیکه می خواهند در طب ورود کنند، هیچگاه کتاب های جدید را مطالعه نکنند. فقط بروید سراغ منابع مرجع و اصلی طب : کتاب های جدید همه نسخه محور هستند و شما را گمراه می کنند.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بسم الله الرحمن الرحیم. سلام
🔰 آموزش دارالحکیم با محوریت حکمت(حضوری و غیر حضوری)
🔹👈 هیچ مدرکی صادر نمی شود.
کسانیکه قصد دارند در دوره جدید مسیر طبابت شرکت کنند، وارد گروه زیر شوند(خواهشا فقط ثبت نامی ها ورود کنند).
شرط مهمی که برای شرکت در دوره مسیر طبابت وجود دارد، این است که فرد باید در مباحثه حضور فعال داشته باشد. در غیر اینصورت بعد از چند تذکر، و نداشتن عذر موجه از دوره حذف می شود.
🔰 مدت دوره هفت ساله
🔰 دروس و کتبی که تدریس خواهد شد:
1⃣🔹 صرف و نحو
2⃣🔹 منطق
3⃣🔹 نجوم
4⃣🔹اخلاق
🔹👈 به نسبتِ ظرفیتِ کلاس، دروس دیگر نیز تدریس خواهند شد.
5⃣🔹 طب نظری:
🔰تعلیم موجز:
🔹👈 قانونچه چغمینی
🔹👈الموجز فی الطب
🔹👈 رساله غیاثیه
🔹👈تکشیف الحکمه
🔰تعلیم متوسط و مبسوط :
🔹👈مفرح القلوب
🔹👈خلاصه الحکمه
🔹👈مخزن الادویه
🔹👈کتاب قانون فی الطب شیخ الرئیس جلد الاول
6⃣🔹 طب عملی :
🔹👈شرح الاسباب و العلامات نفیس ابن عوض کرمانی(عربی)
🔹👈 قانون فی الطب شیخ الرئیس(عربی)
🔹👈 قرابادین
🔹👈اعمال یداوی
✅ هدیه ماهانه بابت چهار جلسه تدریس و چهارجلسه مباحثه 200/000 می باشد.
✅👈 شروع دوره از 25 مهرماه
✅ فقط عزیزانی که قصد ثبت نام دارند عضو شوند👇👇👇
ــــــــــــــــــــــــــــــ
🆔مسیر طبابت دارالحکیم
https://eitaa.com/joinchat/1032127004C063af28d6f
به نام خداوند جان و خرد
دوستان گرامی
عزیزان سالها عمر و جوانیمان و پولمان را در مدرسه و دانشگاه وووو صرف کردیم که چه بشود ...کدام علم کدام دانش ...میلیونها جوان تحصیل کرده مثلا که از سن ازدواج شان هم گذشته در منزل کنار دست پدر و مادرشان شب را روز میکنند بدون هیچ هدفی ...
هیچ وقت دیر نیست جناب فردوسی طوسی تازه از چهل سالگی شروع به جمع آوری و سرودن شاهنامه کرد
جناب زکریای رازی هم بعد از کلی وقت گذاشتن در کیمیا در چهل سالگی شروع به طبابت کرد
جناب سعدی تازه در پنجاه سالگی شروع به جمع آوری گلستان و بوستان و کلیات کرد ....ای که پنجاه رفت ودر خوابی ...مگر این پنج روزه دریابی وووو
حیف است نوجوانان شما جوانان شما حتی ۵۰به بالای شما ....بیایید در این دوره هفت ساله استادم اقای خانی فراشبندی شرکت کنید
بخدا اگر آینده فرزندان شما و ما در دانشگاه ها بود الان وضعمان این نبود
بشتابید برای یادگیری حکمت و اندیشه که هر دوجهان شما معنا پیدا کند ...بنده بیسواد بعضی مواقع میگویم چرا اینقدر دیر وارد این وادی شدم با اینکه ده ساله مطالعه میکنیم
در این روز سراسر نور و فرخندگی با توسل به حضرت ختمی مرتبت ص و قطب فی الکل جعفر ابن محمد صادق ع....بسم ا....
م.خ
https://eitaa.com/Ostadkhosravi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی دکتر سید محمود انوشه
چرا یهودیان صهیونیست سرمایهگذار فیلم محمد رسول الله بودند؟؟
@Ostadkhosravi
فیلم سینمایی «The Message» که در ایران با نام «محمد رسول الله(ص)» شناخته میشود
و هر ساله در کشورهای اسلامی پخش میشود
چند چرای مهم وجود دارد که کمتر کسی تا کنون به آن توجه کرده است...
چرا رابرت مرداک یهودی سرمایهگذار این فیلم میشود؟
یهودیان صهیونیستی که در دنیا به خسیسی مشهورند چرا در ،چهل سال پیش مبلغ 97 میلیون دلار هزینه کردند؟
چرا بیش از چهار سال مشهورترین هنرپیشه های امریکایی و ستارگان هالیوود
آنتونی کوئین در نقش حمزه عموی پیامبر(ص)، ایرنه پاپاس (هند جگرخوار)، مایکل آنسارا (ابوسفیان بن حرب)، جانی سکا (بلال حبشی)، مایکل فورست (خالد بن ولید) و.چندین ستاره مشهور دیگر بیش از چهار سال در صحرای یمن و لیبی یکی از بزرگترین فیلمهای جهان را ساختند؟
چرا یکی از بزرگترین آهنگسازان جهان موریس ژار فرانسوی را برای موسیقی این فیلم برگزیدند؟
چرا یهودیان صهیونیستی اینگونه برای مسلمانان زحمت می کشند و فیلمی میسازند که بیست و هفت کشور اسلامی آن را تائید میکنند؟
چرا یهودیان مگر بیکارند
پول اضافی دارند؟
یک نکته از این فیلم حذف شد یک نکته مهم
و بقیه فیلم را در اوج زیبایی ساختند...
@Ostadkhosravi
هدایت شده از صلوات
Salavat_Darmani_1402_07_07_Aminikhaah.ir.mp3
24.04M
🎙سخنرانی بسیار زیبا و دلنشین از استاد مصطفی امینی خواه :
🔻 با موضوع :
🔈 #صلوات_درمانی
🌸 #صلوات دائمی خداوند و ملائکه بر پیامبر صلیاللهعلیهوآله
🌸 فعل مضارع در آیه #صلوات نماد زنده بودن پیامبر صلیاللهعلیهوآله است.
🌸 حرمت جهنمی شدن برای فردی که یک لااله الا الله بگوید
🌸 آیت الله بهجت: «گشتیم و گشتیم و ذکری بالاتر از #صلوات نیافتیم.»
🌸 درمان عصبانیت با ذکر شریف #صلوات
🌸 توصیه آیت الله بهاالدینی برای دفع بمبارانهای دشمن در جنگ خواندن حدیث کساء و گرفتن ختم #صلوات
🌸 #صلوات خداوند بر بندگان صابر اولئک علیهم صلوات من ربهم و رحمة
🌸 از علل سقوط حضرت آدم، لغزیدن دل او با دیدن مقام اهل بیت علیهمالسلام بود.
🌸 #صلوات خداوند بر بندگان باعث خروج از ظلمت و ورود به نور و محبت آور است.
🌸 کلید استجابت دعا #صلوات است.
🌸 راز شیرینی عسل، #صلوات زنبور بر شهد گلها است.
*
⏰ مدت زمان :۵٧:٠١
📆 ١۴٠٢/٠٧/٠٧
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺
📣🔻با نشر مطالب در ثواب آنها سهیم باشیم.
علاقه مندان به ذکر شریف صلوات کانال اختصاصی صلوات را دنبال کنید :👇👇
@sallavat @sallavat
هدایت شده از صلوات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مرحوم حاج آقا محمدتقی انصاریان :
یکبار از ایشان تقاضای ذکر کردم ، فرمودند :
بالاترین ذکر خدا ، #صلوات بر محمد و آل محمد (صلی الله علیه و آله ) است .
📚 آشناے آسمان ، ص ۱۶۰ .
🌸🌺🌱🌸🌺
🌸ذکر صلوات است ای دل آبروی مؤمنان
🪴در میان باغ جنت آرزوی مؤمنان
🌸چون گذر فرمایی از هر غرفه ای از معرفت
🪴ذکر صلوات است ای دل، های و هوی مؤمنان
🌸🌺🌱🌸🌺
📣🔻با نشر مطالب در ثواب آنها سهیم باشیم.
علاقه مندان به ذکر شریف صلوات کانال اختصاصی صلوات را دنبال کنید :
@sallavat @sallavat
4_5879682461536880046.mp3
23.38M
🎙استاد امینی خواه :
🔈 #حقی_که_به_گردن_ماست
🔈 مروری بر #رساله_حقوق امام سجاد علیه السلام
🔊 جلسه نهم
📅98/11/08
@Ostadkhosravi
هر كس سوره تكاثر را عصر روز دوشنبه یا چهارشنبه 40 بار بخواند مال عظیم یابد و به خیری رسد كه در ذهن و تصورات او نگنجد مدت دو ساعت و پنجاه دقیقه بعد از نماز ظهر... شروع وقت شرعی عصر است... .
🌷فراموش نکنید امروز ۴۰بار بخونید🌷. عدد سوره تکاثر 11145 میباشد.
https://eitaa.com/Ostadkhosravi
خدایا! در چهارشنبه چهار حاجت مرا روا ساز: نیرویم را در طاعت خود و نشاطم را در بندگی خویش و رغبتم را در پاداشت و بیرغبتیام را در آنچه موجب عذاب دردناک توست قرار ده، همانا تو به هر که بخواهی مهربانی
شیخ الرئیس ابن سینا، صحت و مرض را از مقولهٔ ملکه و عدم گرفته است.
جناب جالینوس، صحت و مرض را از مقوله ضدان گرفته است.
بهمین خاطر از نظر جالینوس حالت لاصحة و لا مرض که حالت سومی است، نیز بینابین صحت و مرض وجود دارد، ولی از نظر ابن سینا اینگونه نیست، و حالت سومی وجود ندارد.
یعنی شیخ قائل است یا شخص مریض است، یا در صحت است.
ابن سینا در تعریف صحت می گوید : صحت مبدأ سلامت افعال است.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔹👈ملکه و عدم ملکه: مانند بینایى و کورى، تأهل و تجرد. بینایى،ملکه و کورى، نبودن آن ملکه است. همچنین تأهل،ملکه و تجرد، نبودِ آن ملکه است.
در این نوع از تقابل نیز مفاهیم، وجودی و عدمی هستند.
ویژگى دیگر ملکه و عدم ملکه این است که عدم ملکه صحیح نیست مگر در محلّى که صلاحیتِ داشتنِ ملکه وجود داشته باشد.
✅👈مثلا نابینایی تنها در جایى تحقق مىیابد که امکان وجود بینایى در آن باشد؛ زیرا کوری، یعنى نبودِ بینایى در کسى که صلاحیت بینایى دارد مثل انسان یا اسب. و ما هیچگاه در مورد یک سنگ، نمی گوییم بیناست یا نابینا چون اساساً صلاحیت بینایی ندارد.
با توجه به مثال فوق، در تقابل ملکه و عدم ملکه، تنها اجتماع آنها محال است و ارتفاعشان ممکن مىباشد.
یعنی در جایی که صلاحیت ملکه نباشد، ارتفاع ممکن است: سنگ، نه بیناست و نه نابینا.
لذا تعریف ملکه و عدم ملکه عبارت خواهد بود از :« أمران وجودى و عدمى،لا یجتمعان و یجوز ان یرتفعا فى موضع لا تصح فیه الملکة»
🔹👈ضدان: مانند گرما و سرما، سیاهى و سفیدى، بىباکى و ترس، سبکى و سنگینى.
ضدین دو امر وجودى اند که پیاپى بر یک موضوع وارد مىشوند، و اجتماعشان در آن ناممکن است، و تصور یکى از آنها بستگى به تصور دیگرى ندارد، [و هرکدام را مىتوان بدون دیگرى و مستقل از آن تصور نمود].
در تعریف ضدان داریم: «الوجودیان المتعاقبان على موضوع واحد،و لا یتصور اجتماعهما فیه،و لا یتوقف تعقّل احدهما على تعقّل الآخر»
📕توضیح:
🔹👈وقتی می گوییم «دو امر وجودی اند» یعنی دو قسم قبلی که وجودی و عدمی بودند، از تعریف خارج می شوند.
🔹👈وقتی می گوییم «بر یک موضوع وارد مىشوند» دانسته مىشود که ضدان باید لزوما صفت باشند.
بنابراین، دو ذات، مانند انسان و اسب، درخت و سنگ و نظایر آنرا «ضدان»نمىنامند؛ چنین مواردى در معانى متخالف وارد مىشود، چنانکه گذشت.
و با قید«تصور یکى از آنها بستگى به تصور دیگرى ندارد»، متضایفان از تعریف بیرون مىشود؛ زیرا متضایفان، اگرچه دو امر وجودى هستند که در محل واحد از یک جهت جمع نمىشوند، اما تصور یکى از آنها بستگى به تصور دیگرى ندارد.
✅👈ارتفاع : نه این و نه آن.
✅👈اجتماع : هم این و هم آن.
ــــــــــــــــــــــ
43.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅جامعیت طب اسلامی
بخش اول
@Morgol_oil
1_6731270174.mp3
28.18M
🎙استاد امینی خواه :
🔉#از_حیوانیت_تا_حیات
🔰فصل هشتم؛ از فرعون تا مأمون | جلسه چهارم / بخش دوم
* نفرین پیامبر صلاللهعلیهوآله به معاویه
* قتل نسائی (صاحب یکی از صحاح اهل سنت) به خاطر عدم نقل فضیلت از معاویه
* دوازده نفر که بدترین خلائق و اصل همه فتنههای تاریخ هستند، چه کسانی بودند؟
* اعتراض عایشه به معاویه هنگام بیعت گرفتن برای یزید
* قتل عایشه توسط معاویه
* معاویه؛ اولین کسی که خلافت را به پادشاهی تبدیل کرد
* ترک تلبیه در حج به خاطر ترس از معاویه
📚 معرفی کتاب: داستان ترور ابوبکر و عایشه، نجاح الطائی
⏰مدت زمان: ۵۲:۳۷
📆١۴٠٢/٠۶/۲۳
@Ostadkhosravi