eitaa logo
کانال رسمی استاد خسروی(نام معنوی کانال
9.6هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
6.5هزار ویدیو
180 فایل
تغذیه سالم، طب اسلامی ایرانی، سبک زندگی صحیح. نجوم ادیان. آخرالزمان.. اقتصادی ورزشی.هنر و‌معماری.دریچه‌‌ حکمت‌ (خسروی مدیریت اندیشکده علم و تمدن پارس شماره ثبت ۴۶۲۰)سلام بر حجت ابن الحسن العسکری عج کمک مالی هر مبلغی جهت گسترش کانال 6104338905692188
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در زمان خفگى نوزاد با شير چه كنيم؟ 🔹اگر شیر می دهید، احتمالا ترس و وحشت ناشی از پریدن شیر به درون گلوی نوزاد و اضطراب ناشی از خفه شدن احتمالی او را تجربه کرده اید. این اتفاق برای تمامی نوزادان خصوصا در ماه های اول بعد از تولد می افتد اما نکته مهم آن است که شما بدانید موقع پریدن شیر در گلوی نوزاد چه کنیم؟ https://eitaa.com/Ostadkhosravi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️قدس شریف در اختیار مسلمانان قرار می‌گیرد و دنیای اسلام آزادی فلسطین را جشن خواهد گرفت 🔹حساب اکس (توییتر) مقام معظم رهبری دقایقی پیش جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب را به زبان عبری منتشر کرده است. https://eitaa.com/Ostadkhosravi
♦️میزان رشد قیمت کنسروها در ۲ سال و نیم اول دولت رئیسی و روحانی 🔹دولت رئیسی رکورددار افزایش قیمت‌هاست. تن ماهی در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۸ هزار تومان بود که حالا به ۱۰۰ هزار تومان رسیده است، یعنی افزایش ۲۵۷ درصدی! https://eitaa.com/Ostadkhosravi
6.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥چرا صرافان و طلا فروشان معاملات خود را برای بعد از ساعت ۱۱:۳۰صبح انجام می‌دهند؟! https://eitaa.com/Ostadkhosravi
🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 💢1⃣🔹 یا بنطاسیا : حس مشترک یکی از قوای نفسانی است که صورت محسوساتی را که حواس پنجگانه درک می کنند در خود جای می دهد. مثل یک دریا که از پنج رودخانه آب خود را دریافت می کند. این که ما در خواب و گاهی هم در بیداری صوری را می بینیم که بقیه ی افراد آنها را نمی بینند، پس باید این طور در یکی از مدارک انسانی غیر از قوه ی عاقله موجود باشند، چون عقل از ادراک اجسام و اشکال و ابعاد امتناع دارد و این صور( که ما در خواب و بعضاً در بیداری می بینیم) معدوم هم نیست، چون معدوم مطلق قابل درک نیست از این جهت باید این صور در محلی از موجود باشد که به آن حس مشترک می گویند. 📕 اسفار، ملاصدرا اعلی الله مقامه الشریف ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ https://eitaa.com/Ostadkhosravi
🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 💢2⃣🔹 که به آن مصوره هم می گویند، و وظیفهٔ آن حفظ و نگهداری صوری است که حس مشترک ادراک کرده. 📙اسفار، ملاصدرا اعلی الله مقامه الشریف ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ https://eitaa.com/Ostadkhosravi
🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 💢3⃣🔹 که به آن متفکره هم می گویند، و وقتی «» نامیده می شود که تحت نظر عقل، جهت ترتیب فکر و تنظیم مقدمات برای رسیدن به مفاهیم کلی عمل می کند. و کار این قوه به اصطلاح (مونتاژ) و ترکیب کردن است مثل تخیل «انسان بالدار» یا تخیل «انسان بی دست». چنانچه ملاحظه فرمایید قوه ی متخیله گاهی تحت نظر قوه ی واهمه به تجزیه و ترکیب صور محسوسات می پردازد، و گاهی تحت نظر عقل برای ترکیب فکر و مقدمات دليل و تشکیل قیاس به کار می رود. 📕اسفار، ملاصدرا اعلی الله مقامه الشریف ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ https://eitaa.com/Ostadkhosravi
🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 💢4⃣🔹: قوه ی واهمه مدرک معانی جزئیه است، مثل محبت به حضرت علی علیه السلام، یا عداوت معاویه، یا محبت گوسفند به مادرش. در واقع قوه ی واهمه اضافه و تعلق عقل است به شخص معین که آن شخص در قوه ی خیال مرتسم است مثل توجه عقل به گرگ در قوه ی خیال که در اثر این توجه عقل عداوتی را که در گرگ است درک می کند. لذا آنچه درک می کند یک معنای عقلی است که به صورت شخص خیالی تعلق گرفته و معلوم است عداوت یا محبت کلی را عقل درک می کند، ولی آن مفهوم کلی را به صورت تعلق به شخص معین درک می نماید. 📙 اسفار، ملاصدرا اعلی الله مقامه الشریف ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔https://eitaa.com/Ostadkhosravi
🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 💢5⃣🔹 قوه ی حافظه خزینه ی معانی جزئیه و نگهبان واهمه است، همانطور که خیال خزینه ی حس مشترک است و از صورت گرگ به معنی عداوت( که در حافظه موجود اس) پی می بریم که این انتقال ذهن از صورت به معنی به کمک قوه ی حافظه انجام می گیرد. 📕اسفار، ملاصدرا اعلی الله مقامه الشریف ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ https://eitaa.com/Ostadkhosravi
✅ [پس حلاج] به بغداد آمد با جمعی صوفیان به پیش جنید آمد و از جنید مسائل پرسید. جنید جواب نداد و گفت: زود باشد که سَرِ چوب‌پاره سُرخ کنی؛ گفت: آن روز که من سر چوب‌پاره سرخ کنم، تو جامهٔ اهل صورت پوشی. چنانکه آنروز که ائمه، فتوی دادند که او را بباید کشت، جنید در جامهٔ تصوف بود نمی‌نوشت و خلیفه گفته بود که خط جنید باید، جنید دستار و دُرّاعه درپوشید و به مدرسه شد و جوابِ فتوی که: نَحنُ نَحکُم بِالظّاهر، یعنی بر ظاهرِ حال کُشتَنی است و فتوی بر ظاهر است، اما باطن را خدای داند. - ذکر منصور حلّاج - تذکره الاولیاء عطار ┅┅┅┅──✺──•⊰➺ 🔹 https://eitaa.com/Ostadkhosravi