📹 مستند | #مرد_پولادین
🔺️ یکم شهریور ماه مصادف است با سالروز ترور مجاهد فی سبیل الله شهید سید اسدالله لاجوردی، مبارز انقلابی و دادستان پیشین انقلاب اسلامی و رئیس سابق سازمان زندانها که در محل کار خود در بازار تهران و به دست عوامل سازمان تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) در سال ۱۳۷۷ به شهادت رسید.
🔺️ در ایام سالروز شهادت شهید سید اسدالله لاجوردی، پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR مستند «مرد پولادین» را بر اساس بیانات رهبر انقلاب دربارهی شخصیت این شهید والامقام منتشر میکند.
📥 سایر کیفیتها👇
http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=37533
💠 #تغذیه
🌺 توصیه امام صادق علیهالسلام به حذف وعده نهار...
📚کتاب کافی جلد ۶ باب اطعمه و اشربه
https://eitaa.com/Ostadkhosravi
🍥:
شطّافه چیست؟
یکی از چیزهایی که در اولین سفر به #لبنان توجه ما ایرانیها را جلب می کند، رواج توالت فرنگی و شیلنگی با دوش کوچک جهت شستن و آبکشی است.
به این دوشچه در عربی شطافه میگویند که به معنای شوینده است.
بطور کل آسیا و خاورمیانه و جنوب ایتالیا و اسپانیا و آمریکای جنوبی و لاتین از شطافه استفاده می کنند. اما مردم آمریکا و اروپا و کانادا و استرالیا از دستمال توالت استفاده می کنند.
به خاطر استفاده #مسلمانان خصوصا عرب ها از این وسیله، دوستانی که در #آمریکا زندگی می کنند می گویند این دوشچه دقیقا با همان نام شطافه در فروشگاه ها موجود است.
در اوایل قرن 18 میلادی در #فرانسه اولین شطافه اختراع شد که به آن بیده Bidet shower می گویند. پادشاه فرانسه و بعد از او ملت از آن استفاده کردند.
بریتانیاییها که دشمن قدیمی فرانسه بودند و در همه چیز با فرانسه اختلاف داشتند، این مورد را هم رد کردند و از آن استفاد نکردند.
با گسترش نفوذ استعمار انگلیس، در مناطق تحت استعمار، از شطافه استفاده نشد.
در سال 1875 جوزف جاییتی مخترع آمریکایی دستمال توالت رولی را اختراع کرد.
(بیده یک توالت فرنگی است که فقط برای شستشو استفاده می شود و روی آن نشسته و آب را باز می کنند و خودشان را می شویند. چگونگی بلند شدن از روی کاسه اول و نشستن روی بیده هنوز برای من یکی از اسرار است!)
جنگ جهانی دوم باعث شد سربازان فرانسوی در مناطق حضور خود شطافه را ترویج کنند. اما چون بیشتر در فاحشه خانه ها استفاده شد، گفتند غیر بهداشتی است و در تمام اروپا با آن مخالفت شد.
چند روز پیش یک #هنرمند #مسیحی لبنانی در توییتی نوشته بود برای همزیستی ادیان، امروز از شطافه استفاده کردم. فردا هم سالادم را با چنگال می خورم! این توییت موجب جنجال و دعوا بین برخی مسلمانان و مسیحیان شد.
هشتمین جلسه کارگاه فشرده ی حفظ الصحه.. به مدت پنج ساعت روز یکم شهریور ماه با موضوعات بحث مفصل بهداشت دهان و دندان چشم و بیماریهای چشم ساختار کلی چشم انسان .و مفهوم کلمه ی بهداشت برگزار گردید با این جلسه حدود چهل ساعت تدریس در باب حفظ الصحه و تغذیه ی سالم گذشته است انشالله جلسات بعد متعاقبا اعلام میگردد
گروه تحقیقاتی استاد خسروی
https://eitaa.com/Ostadkhosravi
ماه اگر بی تو برآید به دو نیمش بزنند
دولت احمدی و معجزه سبحانی
جلوه بخت تو دل میبرد از شاه و گدا
چشم بد دور که هم جانی و هم جانانی
برشکن کاکل ترکانه که در طالع توست
بخشش و کوشش خاقانی و چنگزخانی
گر چه دوریم به یاد تو قدح میگیریم
بعد منزل نبود در سفر روحانی
از گل پارسیم غنچه عیشی نشکفت
حبذا دجله بغداد و می ریحانی
سر عاشق که نه خاک در معشوق بود
کی خلاصش بود از محنت سرگردانی
ای نسیم سحری خاک در یار بیار
که کند حافظ از او دیده دل نورانی
داریوش اسدزاده درگذشت
داریوش اسدزاده بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در سن ۹۶ سالگی درگذشت
#روحش_شاد
🔴 https://eitaa.com/Ostadkhosravi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر حسن اکبری
کم کاری و پرکاری غده تیروئید
https://eitaa.com/Ostadkhosravi
آسیب سلولی در نتیجه مصرف نمک تصفیه شده یا نمک بازاری (نمک ید دار)
هوالشافی
تا زمانیکه انسان به ترکیب نمک طبیعی موجود در معادن و آب دریاها دست نزده بود، همه مردم از نمک متعادل شده بوسیله عناصری مثل پتاسیم، کلسیم، منیزیم، منگنز، روی و ید طبیعی استفاده میکردند و میزان سدیم، پتاسیم و کلسیم محیط داخل و خارج سلولها را در یک حد تعادل و دقیقاً برحسب نیاز سلولها، که در همین طبیعت کره زمین بوجود آمده بودند، فراهم میکردند، چیزی که دقیقاً مشابه آن در هوای تنفسی اطراف ما صدق میکند و مردم بیشتر با آن آشنا هستند و منطبق با نیاز بشر میباشد و آن اینکه اکسیژن فقط بیست درصد از ترکیب هوا را تشکیل میدهد و توسط هفتاد درصد نیتروژن و ده درصد سایر گازها متعادل میشود و اگر این متعادل سازی صورت نمیگرفت مصرف اکسیژن خالص ریهها را از بین میبرد. البته ترکیب طبیعی هوای تنفسی ما به علت دخالتهای انسان، عوض شده و با اضافه شدن آلایندهها زندگی بشر با خطر جدی روبرو شده است.
همچنین مشابه هوا، سدیم و کلر خالص که در نمکهای تصفیه شده بازار وجود دارد هر یک به تنهایی سمهای سلولی هستند و مثل اکسیژن خالص، موجب تخریب سلولی میشوند و لازم است توسط عناصری مثل پتاسیم، کلسیم، منیزیم، منگنز، روی و ید طبیعی متعادل شوند تا موجب آسیب سلولها نگردند، پس چرا ما باید نمک متعادل شده و طبیعی را به وسیله خالص سازی با مواد شیمیایی تبدیل به یک ماده سمی و خطر ناک برای سلولها کنیم؟!
تمام منابع پزشکی در مضر بودن نمک و آسیب رسان بودن آن برای سلولها و ایجاد بیماری خطرناک مانند فشار خون و بیماریهای قلبی عروقی و کلیوی، هم نظر و هم عقیده هستند روی نمک خالص شده کار کردهاند و لذا توصیه به عدم یا کاهش شدید مصرف آن میکنند.
حال آنکه مصرف نمک طبیعی(کوه و دریا) متعادل که بجز سدیم و کلر در داخل خود دارای کلسیم، پتاسیم، ید، روی، منیزیم، منگنز و بعضی عناصر کمیاب نیز میباشد برای سلولها یک نیاز محسوب میشود. روایات متعدد و همچنین سیره اهل بیت علیهم السلام، که تاکید بر مصرف نمک دارد، قطعاً در زمانی بوده که نمک طبیعی متعادل را مصرف میکردهاند و نه نمک خالص شده را. به طور مثال از امام صادق علیه السلام روایت است که فرمودند: اگر مردم خواص نمک را میدانستند، بیماریهای خود را درمان نمیکردند الا با نمک!!! و یا در سیره امیرالمؤمنین علی علیه السلام هست که حضرت در شب شهادتشان خوردن نمک را به عنوان خورشت بر شیر ترجیح میدهند و حتی در رسالههای احکام در آداب غذا خوردن آمده است که غذا را با نمک آغاز کنید و با نمک به پایان برسانید و یا در مورد درمان لکههای صورت در روایتی از امام صادق علیه السلام است که فرمودهاند نمک زدن به اولین لقمه غذا جلوی لکههای صورت را میگیرد. البته همه ما می دانیم نمکی که در روایات آمده است همان نمک طبیعی متعادل است و نه نمک شامل سدیم و کلر خالص. بنابراین این توصیه ما استفاده از نمک متعادل شده طبیعی به جای نمک خالص شده است.
لازم به ذکر است که در نمک تصفیه نشده علاوه بر عناصر و ترکیبات مفید برخی عوامل مضر نیز وجود دارد که در نمکهای مناطق مختلف متغییر میباشد و باید از نمک جدا شوند و باید میزان این مواد در حد استاندارد باشد. منتها بحث اینجاست که اولاً عدهای بدون اینکه به طور دقیق میزان این مواد ناخواسته را در هر نمکی مشخص نمایند، تمام نمکهای طبیعی را مضر و غیر قابل مصرف میدانند و مصرف آن را منع مینمایند و ثانیاً نمک معدن یا دریا در صورت دارا بودن بیش از حد مواد مذکور احتمال مضر بودنشان میرود، ولی نمک خالص شده بر مبنای تمام مراجع و کتب معتبر و مقالات علمی قطعاً برای سلولها مضر است و دستور به ترک آن شده است و ثالثاً مگر قبل از دخالت بشر و دست بردن او در تبدیل نمک متعادل شده طبیعی به نمک شیمیایی خالص شده چه مشکلی طی هزاران سال بوجود آمده است که اروپائیان به سرعت در صدد ترویج مصرف نمک تصفیه شده خود در کشورهای دیگر برآمدهاند و لذا شاید بتوان گفت این یک توطئه استعماری بوده که با آسیب رسیدن به سلولهای بدن انسانها و بیمار شدن آنها صنعت پر سود دارو و طبابت غربی رونق یابد و انسانها را بهتر بتوانند استثمار کنند؟!!!
در انتها پیشنهاد ما تولید نمک طبیعی استاندارد و متعادل دارای کلسیم، پتاسیم، منیزیم، ید، روی، منگنز و عاری از مواد مضر و فلزات سنگین میباشد ولی تا رسیدن به آن محصول، فعلاً استفاده از نمکهای طبیعی معدنی و نمک دریا به مصرف نمک خالص شده شیمیایی ارجحیت داشته و خطر کمتری برای سلولها دارد.
دکتر حسن اکبری
متخصص و دانشیار آسیب شناسی سلولی
و محقق و مدرس طب اسلامی ایرانی
نمک خوب یا بد؟
هوالشافی
امروزه مناقشهی بزرگی بر سر نمک در محافل پزشکی در جریان است که بسیاری از آنها به علت عدم شناخت کافی از نمک میباشد. در حال حاضر نمکی که در بازار به عنوان نمک خوراکی در دسترس مردم است به علت تصفیه صنعتی صرفاً دارای سدیم و کلر است و در صورتی که به آنید هم اضافه شده باشد دارایید نیز میباشد. مسلماً آنچه در کتب پزشکی مدرن در مضرات نمک به رشته تحریر در آمده است در خصوص همین نمک صنعتی تصفیه شده است. در حالی که آنچه در طب اسلامی- ایرانی در مزایای نمک صحبت شده، در مورد نمک صنعتی نیست و در مورد نمک بافری شده طبیعی است، ما در هوای تنفسی هم همین حالت بافری و تعادل را داریم و اگر بخواهیم صرفاً از اکسیژن خالص استفاده کنیم قطعاً ریههای خود را از دست خواهیم داد.
در روایتی حضرت رسول اکرم (ص) فرمودند: هر کس قبل و بعد از غذا نمک بخورد خداوند سیصد و سی نوع بلا را که کمترین آنها جذام است از او بر طرف میفرماید و یا در روایت دیگر امام علی (ع) میفرمایند: هر کس غذا را با نمک آغاز کند هفتاد درد و دردهای دیگری که بجز خداوند کسی از آنها آگاهی ندارد را از خود دور مینماید، اگر بر سر سفرهای نمک نباشد ملائکه حاضر نمیشوند و صحت بدن وجود ندارد و سفره برکت نخواهد داشت.
حال ببینیم نمک مفید که این همه تاکید بر مصرف آن شده چه نمکی است؟ نمک طبیعی که توسط بشر دستکاری نشده و در طبیعت وجود دارد مثل نمک دریا، که حاوی سدیم، کلر، پتاسیم، ید، منیزیم، روی و کلسیم به میزان لازم برای سلامت سلولهای بدن است و با تعادل خود نه تنها مضر نیست بلکه مفید نیز هست. ولی نمک صنعتی که فقط حاوی سدیم، کلر و گاهی ید صنعتی است، برای سلولها میتواند سمی باشد. اینکه در طول دهههای اخیر چگونه نمک مفید طبیعی ما مثل خیلی مواد غذایی دیگر توسط نوع صنعتی و مضر آن جایگزین شده است جزء اسرار میباشد و رد پای استعمار را شاید بتوان در این فرآیندها جستجو کرد.
به طور قطع مصرف نمک صنعتی موجب اختلال عملکرد سلولی و بروز بیماریهای مختلف از جمله فشار خون میگردد. وجود یونهایی بجز سدیم و کلر در نمک طبیعی یک ترکیب متعادل و هماهنگ با نیاز طبیعی سلولهای بدن ما فراهم میآورد در حالی که در نمک صنعتی این تعادل وجود نداشته و ترکیب زیان آوری به سلولها تحمیل میگردد، بنابراین این طور نیست که الزاماً صنعتی سازی مواد غذایی به نفع بشر باشد و در اکثر اوقات این کار به ضرر بشریت تمام شده است.
یکی از موادی که در نمک صنعتی با تصفیه از نمک طبیعی جدا میشود و برای سلولها بسیار ضروری است و نبودن آن موجب بیماریهایی مثل تشنج میگردد، یون منیزیم است و ماده دیگر که برای رشد سلولها بخصوص در بچهها لازم است عنصر روی میباشد که باز در روند تصفیه نمک به وسیله مواد شیمیایی از آن گرفته میشود. بنابراین طب اسلامی- ایرانی مصرف نمک طبیعی بخصوص نمک دریا را توصیه و از مصرف نمکهای صنعتی و تصفیه شده نهی مینماید.
دکتر حسن اکبری
متخصص و دانشیار آسیب شناس سلولی
محقق و مدرس طب اسلامی- ایران
اختلال یونهای خارج سلولی و مصرف نمک تصفیه شده
از آنجا که مصرف نمک تصفیه شده صرفآ حاوی سدیم و کلر خالص میباشد و افزودنیهای صنعتی بعضآ مانندید یا فلوئور به آن اضافه میشود، و یک ترکیب نامتعادل از نظر آنیونی و کاتیونی محسوب میگردد که توسط دستکاری انسان روی نمک طعام طبیعی صورت گرفته است، لذا میتواند به تعادل طبیعی محیط خارج و داخل سلولی صدمه وارد نماید و شاید راز اینکه در طب جدید نمک را بعنوان سم تلقی نمودهاند همین نکته باشد چون در این زمانه تقریبآ در تمام جوامع از نمک صنعتی تصفیه شده به جای نمک طبیعی استفاده میشود، حال بیایید با هم یک مروری بر وضعیت سیستمهای کنترلی الکترولیتهای خارج و داخل سلولی داشته باشیم:
در مورد سدیم خارج سلولی میزان طبیعی حدود 142 میلی مول در لیتر و بازه طبیعی آن از 138 تا 146 میلی مول در لیتر و میزان طیف قابل تحمل سلول در حدود 115 تا 175 میلی مول در لیتر است که در خارج از این میزان سلولها قادر به ادامه حیات نخواهند بود، یعنی اگر میزان سدیم خارج سلولی کمتر از 115 میلی مول در لیتر و یا بیشتر از 175 میلی مول در لیتر شود سلول خواهد مرد ولی این به آن معنی نیست که در داخل این طیف سلولها آسیب نمیبینند، بلکه اگر میزان سدیم خارج سلولی از بازه 138 تا 146 میلی مول در لیتر خارج شود آسیب سلولی خواهیم داشت گرچه هنوز سلول زنده است و این آسیب سلولی میتواند به تدریج موجب اختلال عملکرد سلولی و در نتیجه اختلال عملکررد آن بافت و عضو شده و مثلآ سیستم عروق محیطی بدن را تحت تآثیر قرار داده و باعث بروز بیماری افزایش فشار خون گردد.
در خصوص یون کلر خارج سلولی میزان نرمال حدود 108 میلی مول در لیتر و بازهٔ نرمال حدود 103 تا 112 میلی یون در لیتر و میزان قابل تحمل برای ادامهٔ حیات سلول بین 70 تا 130 میلی مول در لیتر میباشد یعنی اگر میزان یون کلر در محیط خارج سلولی کمتر از 70 یا بیشتر از 130 میلی مول در لیتر شود، سلول خواهد مرد، و باز این بدان معنی نیست که در خارج از این میزانها سلول آسیب نخواهد دید، بلکه در خارج از محدودهٔ 103 تا 112 میلی مول در لیتر سلولها آسیب خواهند دید بنابراین وقتی ما نمک متعادل طبیعی را مصرف میکنیم که میزان کلر آن توسط سایر عناصر مثل پتاسیم، کلسیم، منیزیم و.... متعادل شده است با افزایش یکبارهٔ یون کلر در محیط خارج سلولی مواجه نخواهیم شد ولی مصرف نمک تصفیه شدهٔ دارای سدیم و کلر خالص، بدون تعادل و بدون کنترل کلر خارج سلولی را از طیف 103 تا 112 میلی مول در لیتر، خارج نموده و باعث آسیب سلولی میشود.
دکتر حسن اکبری
متخصص و دانشیار آسیب شناس سلولی
محقق و مدرس طب اسلامی - ایرانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 دکتر حسن اکبری :
🐮 باز هم اندر خواص روغن های حیوانی مخصوصا روغن زرد گاوی...
https://eitaa.com/Ostadkhosravi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺امام خامنه ای : در روز مباهله، پيامبر(ص) عزيزترين عناصر انسانی خود را به صحنه میآورد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دکتر حسن اکبری:
آیا به بچه زیر یک سال میشود عسل داد؟
https://eitaa.com/Ostadkhosravi
🌴1- سورة الفاتحة (حمد):
به سند معتبر منقول است که حضرت امام رضا علیه السلام فرمود: بسم الله الرحمن الرحیم نزدیکتر است به اسم اعظم الهی از سیاهی چشم به سفیدی چشم.
امام صادق علیه السلام فرمودند: اسم اعظم خداوند در سوره حمد است.
به سند معتبر از حضرت امام صادق علیه السلام منقول است که به بعضی از اصحاب خود فرمود: می خواهی به تو تعلیم کنم اسم اعظم الهی را، بخوان سوره حمد، و سوره قل هو الله احد و آیة الکرسی، و سوره انا انزلناه فی لیلة القدر را، پس رو به قبله کن و هر حاجتی را داری از خدا بطلب.
در روایتی منقول است که ابوذر پرسید یا رسول الله انبیاء چند نفرند فرمود: 124 هزار، گفتم مرسل از آن ها چنداند فرمود 313 نفر، گفتم خدا چند کتاب نازل نمود، فرمود 104 کتاب، بر آدم ده صحف و بر شیث پنجاه صحیفه و او اول کسی بود که به قلم نوشت و بر ابراهیم ده صحف و تورات و انجیل و زبور و فرقان. در خبر آمده هر کس فاتحه الکتاب را بخواند گویا تمام کتبی که از آسمان آمده خوانده و هر کس معنای آن را بداند گویا معنای تمام آن ها را دانسته است. علی علیه السلام فرمود: اگر معانی فاتحة الکتاب را می نوشتم 70 بار شتر می شد.
به سند معتبر از حضرت صادق علیه السلام منقول است: هر که را علتی عارض شود در همان وقت هفت مرتبه سوره حمد را بخواند، اگر علتش برطرف شد اکتفا نماید، و اگر نه هفتاد مرتبه بخواند، و من ضامنم از برای او عافیت را.
و ایضا به سند دیگر منقول است که: سوره حمد را بر دردی هفتاد مرتبه نمی خوانند مگر آن که آن درد ساکن می شود.
و ایضا به سند معتبر از حضرت صادق علیه السلام منقول است که: اگر سوره حمد را بر میتی هفتاد مرتبه بخوانند و روح به او برگردد عجب نخواهد بود.
و به سند معتبر از حضرت امام محمد باقر علیه السلام منقول است که: هر که را سوره حمد عافیت ندهد، او را هیچ چیز عافیت نمی دهد.
و ایضا منقول است که حضرت صادق علیه السلام به بعضی از اصحاب خود که شکایت کرد از تب فرمود: بندهای پیراهنت را بگشا و سر در گریبان کن و اذان و اقامه بگو، و هفت مرتبه سوره حمد را بخوان آن شخص چنان کرد و شفا یافت.
از قطب راوندی از حضرت رسول الله صلی الله علیه وآله روایت نموده که ملکی بر آن حضرت نازل شد و گفت به درستی که خداوند تو را به دو سوره بشارت می دهد که قبل از توبه پیامبری اعطا نفرموده: فاتحة الکتاب و خاتمه های سوره بقره، و از آن حضرت روایت است که فرمودند: فضل سوره حمد مانند فضل حاملین عرش می باشد کسی که سوره حمد را بخواند ثواب حاملین عرش الهی به او عطا می شود. و نیز روایت است که فرمودند: اگر فاتحة الکتاب در یک کفه میزان قرار گیرد و بقیه قرآن در کفه دیگر، به درستی که فاتحة الکتاب هفت برابر بر کفه دیگر رجحان دارد.
📚 شفا خانه معنوی.
http://sapp.ir/ghoorani
🎁حلیة المتقین🎁
▪فصل سوم : در آداب موی سر نگاهداشتن:
بدان که زنان را بی ضرورتی و عذری موی سر را تراشیدن حرام است و مردان را یکی از دو چیز سنت است یا آنکه موی سر را بتراشند واین بهتر است یا آنکه موی سررا بگذارند و تربیت کنند به آنکه بشویند و شانه کنند و موی سر را دو حصه کنند که در میان سرته مو ظاهر شود و چون در اول اسلام تراشیدن عیب عظیم بود در میان عرب پیغمبر وامام نباید کاری بکنند که در نظرها قبیح بنماید حضرت رسول صلّی اللّه علیه وآله وسلّم موی سر را به قدر چهار انگشت می گذاشتند و در حج و عمره میتراشیدند.
در حدیث معتبر از حضرت رسول صلّی اللّه علیه وآله وسلّم منقول است که هرکه موی سر را بلند بگذارد نیکو رعایت و تربیتش بکنند یا آنکه از ته ببرند و بلند نگذارند و در چندین حدیث وارد شده است که از حضرت صادق علیه السلام پرسیدند که آیا حضرت رسول صلّی اللّه علیه وآله وسلّم موی سر را دو حصه می کردند و میانش را میشکافتند فرمود که آن حضرت مو را به حدی بلند نمیگذاشتند که احتیاج باین بشود بلکه آنقدر می گذاشتند که به نرمه گوش میرسید و هیچ یک از پیغمبران موی سر نگاه نمیداشتند.
در حدیث دیگر فرمود که هر که موی سر را بلند بگذارد ومیانش را نگشاید حق تعالی در قیامت بپاره از آتش بگشاید.
در حدیث وارد شده است که حضرت رسول صلّی اللّه علیه وآله وسلّم نهی فرمود از آنکه زنی به حد بلوغ رسیده باشد به روش مردان جمیع موهای سر را در پیش سر یا در میان سر یا در اطراف سر گره بزند و نیاویزد.
در حدیث دیگر منقول است که حضرت رسول صلّی اللّه علیه وآله وسلّم نهی فرمود از کاکل گذاشتن و مو را در پیش سر گره زدن ونقش خضاب کردن و فرمود که زنان بنی اسرائیل هلاک شدند به سبب آنکه موی سر را در پیش سر گره میزدند و نقش خضاب میکردند و محتمل است که مراد از نقش خضاب آن باشد که متعارفست در میان زنان عرب که سوزن بدست و بدن میزنند و سرمه و غیر آن در آن میریزند که رنگش میماند و احتمال دارد که نفشهای حنا را هم شامل باشد.
در حدیث دیگر منقول است که از حضرت صادق علیه السلام پرسیدند از زنی که موی بالای پیشانی رامی برد یاد می کند و موهای رو را می کند برای زینت یا آنکه گیس خود را با گیس دیگری میبافد فرمود که باکی نیست.
در حدیث دیگر فرمود که اگر با پشم یاموی حیوانات یا موی همان زن ببافد باکی نیست اما با موی زن دیگر نبافند وموی زن دیگر را با موی خود پیوند نکنند و بدانکه اگر با موی حیوانی پیوند کرده باشند که گوشتش حرام باشد در حال نماز میباید با او نباشد که در آن نماز کردن جایز نیست مگر آنکه از پشم و موئی باشد که پیش مذکور شد که نماز در آن میتوان کرد.
📚حلیة المتقین
✍🏻علامه محمد باقر مجلسی.
کانال قرآن و عترت
http://sapp.ir/ghoorani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر اکبری :
درمان آلرژی...
https://eitaa.com/Ostadkhosravi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فاجعه در آموزش و پرورش