eitaa logo
پاسخ به شبهات. باذن الله تعالی
44 دنبال‌کننده
95 عکس
65 ویدیو
6 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم و انما سمیت الشبهه شبهه" لانها تشبه بالحق...
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مجله خبری تحلیلی ۵۷
⭕️آیا نماز و روزۀ استیجاری نامعقول است؟ 📌سوال: فلسفۀ نماز و روزۀ استیجاری چیست؟ چه معنا دارد که با نمازخواندن فرزند، تکلیف پدر ادا شود. این مانند آن است که زید درس بخواند، اما مدرک تحصیلی را به عمر بدهند. یکی از آقایان با این بیانات نماز و روزه استیجاری را به تمسخر گرفته و آن را برداشتی نادرست از دین می داند؟ پاسخ شما چیست؟ 📌پاسخ: ❇️یک: استهزاء کاری غیر اخلاقی است و با آن چیزی اثبات نمی شود. اگر استدلال معتبر برای ادعایشان دارند آن استدلال را بیان کنند. متأسفانه خشم و نفرت و هیجان مانع فهم و داوری درست می شود. ❇️دو: حوزۀ دین، حوزه اسرار و رموز است. این گونه اعمال برای کسی که به دین اعتقاد ندارد بی معنا و لغو است. اما نگاه دیندار متفاوت است. اگر قرار بر این باشد که هر چیزی را که با درک عرفی و عادی ما قابل فهم نباشد به سخره بگیریم، بسیاری از احکام مسلم دینی را می توان از روی جهل استهزاء کرد. نماز، روزه، حج، اعتکاف و ...از این قبیل اند. شخص مومن، بر اساس عقلانیت، اصل لزوم عبادت و اطاعت را اثبات می کند و دربارۀ شکل و نحوۀ عبادت تابع احکام شریعت و متعبد به آن است. ❇️سه: این حکم اختصاص به نماز و روزه ندارد. اگر پدری به کسی بدهکار باشد، ورثه موظفند در صورت توان آن دین را ادا کنند. آیا باید این حکم را مسخره کرد و به آن خندید، یا خوشحال شد و گفت عجب قانون خوبیست و چقدر بد می شد اگر با مرگ شخص دین هم از وراث ساقط می شد؟! ❇️چهار: رابعا این حکم اهمیت تکلیف را نشان می دهد، که حتی با مرگ هم برخی تکالیف مانند نماز و روزه برداشته نمی شوند. ❇️پنج: فرزندان شخص دنباله وجود و ثمرۀ عمر او هستد، چرا بعید باشد که با اقدام فرزندان شخص تکلیف او ادا شود، چنانکه در دیون مالی این مساله قابل درک است. ❇️شش: بی شک پدر و مادر بر گردن فرزند حق دارند و فرزند مدیون والدین و موظف به احسان به آنها است. این تکلیف چنانکه در زمان حیات والدین جاری است پس از مرگ آنها هم جاری است. فرزندان با اعمال نیک و خیرات و مبرات می توانند بخشی از دین خود به والدینشان را ادا کنند. ❇️هفت: خداوند ارحم الراحمین است و رحمتش بر غضبش سبقت دارد. خداوند دنبال بهانه برای به جهنم بردن بندگانش نیست، بلکه بدنبال بهانه ای برای عفو و بخشش آنهاست. مقتضای رحمت الهی این است که راه هایی را برای جبران کاستی های بندگانش حتی پس از مرگ آنها باز بدارد تا هرچه بیشتر مشمول لطف و عنایتش قرار گیرند. ⭕️به جای استهزاء عامیانه باید کوشید اهمیت این گونه احکام را درک کرد و خداوند را که ابواب رحمتش را از راه های مختلف به روی بندگانش می گشاید سپاس گفت و شاکر بود و دینی را که به این گونه ظرائف توجه دارد تحسین کرد. ✍️دکتر محمد فنایی اشکوری - استاد موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره). ✌️دفتر فرهنگی۵۷: https://eitaa.com/joinchat/1642528771Cd4c62ac002
بسم الله الرحمن الرحیم پاسخ "تفصیلی" به شبهات کلیپ:(۸) 🔻شبهه: دین هرگز نخواهد توانست که در این جهان نیازهای اساسی مردم را برآورده کند. در نتیجه وعده تأمين آنها را در جهان دیگر می دهد. 🔻پاسخ: اول: آنچه را که وارد کننده ایراد به دین دنبال آنست، بر اساس مسلمات علمی و تجربیات تاریخی کذب محض است. 👈اگر دین تغییری و تاثیری در زندگی بشری نداشته، پس اینهمه پیشرفت علمی و فن آوری که توسط مسلمانان صورت گرفته و قرنها پیش در امور مختلف، نسبت به بسیاری از مناطق دنیا پیشتاز بوده اند، چیست⁉️ ☝️این مطلب نیاز به تحقیق عمیق ندارد.در موزه های دنیا آثار به سرقت رفته ای که از مسلمانان باقی مانده، گواه مطلب است. دوم: هیچگاه دین نسبت به دنیا نگرش منفی نداشته و تلاش در جهت پیشرفت امور معیشتی و دستیابی به علوم (بویژه در اسلام) مورد تأکیدست: -اطلبوا العلم و لو بالصين -الدنیا مزرعة الآخرة و همچنین فرموده اند: اعمل للدنیا کأنك تعيش أبدا و اعمل لآخرتک كأنك تموت غدا برای زندگی در دنیا آنچنان عمل کن که گویا همیشه در دنیا هستی(برای آبادانی و رساندن خیر به همنوع، نه ثروت اندوزی و یا تنبلی و سستی و دست برداشتن از تلاش) و برای آخرتت چنان عمل کن که گویا فردا خواهی مرد. ✨در کتاب دینی ما مسلمانان حقایقی است که حاکی از اعجازست و یکی از اینموارد، برابری لفظ دنیا و آخرت(۱۱۵ بار)است. سوم: درباره کمبودها و یا ظلم و ستمی که به افراد بشری می رسد، بر اساس عدالت و حکمت الهی در آخرت جبران می شود. و این خلاف آن چیزی است که برخی از ادیان تحریف شده مد نظرشان می باشد و تن دادن به هر ظلمی و سستی و تنبلی را مصداق عینی در تعالیم دینی می دانند‼️ اللهم اهدنا من عندك و أفض علينا من فضلك 👇👇👇👇👇 ✍ پاسخ به شبهات. باذن الله تعالی بسم الله الرحمن الرحیم و انما سمیت الشبهه شبهه" لانها تشبه بالحق... https://eitaa.com/PASOKHBSOBAHATBAZNELLALLAH
بسمه تعالی با عرض سلام و احترام محضر فضلا و دغدغه مندان در عرصه جنگ نرم 🔻باطلاع سروران می رساند: بزرگوارانی که نسبت به شبهات فراگیر در فضای مجازی، آگاهی دارند و یا پاسخی علمی برای شبهات دارند و یا از کانال هایی که به شبهات دینی و اعتقادی پاسخ می دهند، مطلعند، مطالب خود را به شماره در ایتا 09191605789 ارسال فرمایند تا ان شاءالله پس از بررسی عینا (در موارد پاسخگویی) در کانال پاسخ به شبهات بارگزاری گردد. و بیاری خداوند به شبهات بی پاسخ هم پاسخ داده شود. 《با تشکر》 اللهم اهدنا من عندك و أفض علينا من فضلك 👇👇👇👇👇 ✍ پاسخ به شبهات. باذن الله تعالی بسم الله الرحمن الرحیم و انما سمیت الشبهه شبهه" لانها تشبه بالحق... https://eitaa.com/PASOKHBSOBAHATBAZNELLALLAH
. اَبَر ثروتمندی که دنیای ثروت را زیر پا گذاشت. از طریق دیدار با امام به انقلاب اسلامی ایران عشق ورزید اسلام آورد و شیعه و محب اهلبیت شد و وقتی یهودیان او را که تنها وارث ثروت پدری اش یاقتند، شهادتش رقم خورد و چه زیبا به معبود رسید ... 🌷نثار روح همه شهدای راه بصیرت صلوات✨ 🌷🌹🌷🌹🌷 https://eitaa.com/PORSASHGARIMOTALEBHTAMAMVOMAT
بسم الله الرحمن الرحیم 🔴🔴سخنی دردمندانه از سوی مطالبه گران به مسئولان ✍پرسشگری ۱-اگر قرار بود مطالبه گران و آمرین بمعروف از مبادی معمول و در دسترس عموم و شماره های اورژانسی‼️ حرفشان را به مسئولان مربوطه برسانند، دیگر چه نیازی به اینقدر معطلی برای گرفتن فرصتی برای جلسه و گفتگوست⁉️ ۲-اگر مطالبه گران می خواهند سخن حق و منطقی و بر اساس معیارهای شرعی و عقلانی را در محیطی آرام و دوستانه به مسئولان امر برسانند تا مطالبه گری به تجمعات و تظاهرات منجر نگردد، بعنوان یک امتیاز برای نظام اسلامی باید از سوی مسئولان مورد استقبال قرار گیرد، نه آنکه منتی باشد بر سر دغدغه مندانی که از سر دلسوزی و دلدادگی به نظام اسلامی و ولایت امر، جهت حفظ این بنیان عظیم و بدون هیچگونه چشمداشتی مشکلات و موانع راه نظام و انقلاب و آسیبهای آن را به سمع و نظر مسئولان مربوطه می رسانند. ۳-اگر مطالبه گران و آمرین بمعروف(بویژه طلاب)، معطلی بعضا طولانی را برای گرفتن وقت و نشست و جلسه با مسئولان امر و نامه نگاری های بعضا مرجوعه‼️ را به جان می خرند، علاوه بر احترام و ارج نهادن به آن مسئول، نمی خواهند مسئولی لکه دار گردد و مورد اتهام قرار گیرد، بلکه سعیشان بر رفع اتهام و ابهام و رساندن مطالبه حق و خردمندانه به آن مدیر و مسئول است. ۴-اگر مطالبه گران و آمرین بمعروف با مسئولان ارتباط برقرار می سازند و وقت می گذارند، برای دیدار صرف نیست، بلکه تحول بنیادین و بازگشت به اصول، آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی و منویات امامین انقلاب را دنبال می نمایند و تاکنون ثابت نموده اند که در این راه لایخافون لومة لائم. و لاحول و لا قوة الا بالله العلي العظيم. طلبه مطالبه گر و آمربمعروف سلطان زاده ✍ کانال عمومی پرسشگری و مطالبات امام و امت https://eitaa.com/PORSASHGARIMOTALEBHTAMAMVOMAT
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ هل دادن هواپیما! کلیپی که به سرعت پخش شد و کاربران شبکه‌های اجتماعی به سرعت آن را دست‌مایه‌ای برای تحقیر ایرانیان کردند‼️ و اما حقیقت ماجرا چه بوده⁉️ ☝️☝️☝️☝️☝️  ✍ پاسخ به شبهات. باذن الله تعالی بسم الله الرحمن الرحیم و انما سمیت الشبهه شبهه" لانها تشبه بالحق... https://eitaa.com/PASOKHBSOBAHATBAZNELLALLAH
⭕️ بعضیا میگن که صلاح مملکت خویش خسروان دانند! 👇 ✅ اولا که صلاح رو خدا می داند که خالق هست، نه اینکه هر کسی صلاح خودش را بداند. ✅ دوما که گناهکار داره به آزادی همه ما تجاوز می کنه. ⭕️ بعضیا میگن که این آدم گناهکار خیلی از کارهاش از ما بهتره! 👇 ✅ ما از کارهای خوبش که نهی نمی کنیم، اتفاقا اول بخاطر همون کارهای خوب تشویقش می کنیم و بعد اون مورد رو هم تذکر می دیم 🔸مثلا می گیم آقا شما که مداح هستید، اینقدر صداتون قشنگه، چرا میگی من سگ حسینم؟ ⭕️ میگن که ممکنه با گفتن ما از دین زده بشن، از دین دفع بشن! 👇 ✅ شما وقتی دندان پزشکی میرید و دندان شما رو می کِشه، شما از اون دندان پزشک زده می شید؟! 🍀 🌺🍀 💠💠💠💠 📲👇 @AmoozesheAmrebemarouf
   ✨﷽✨ 🔴مولوی یعقوب خانی تأکید کرد: اگر خدای نخواسته کسی از اهل سنت به اهل بیت نقدی نماید، گناهی نابخشودنی مرتکب شده و حقیقتا از شمار اهل سنت نیست. 🔻به گزارش برنا، مولوی جلال یعقوب خانی مقدم استاد حوزه علمیه اهل سنت و امام جماعت مسجد اهل سنت تربت جام در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در واکنش به صحبت‌های عجیب منتشر شده از گرگیج، امام جمعه اهل سنت آزادشهر، اظهار داشت: واقعیت امر این است که بنده از این سخن که عدم پذیرش خلافت حضرت عمر رضی الله عنه چه ارتباطی به نسب فرزندان امام حسین رضی الله عنه دارد، متحیر مانده‌ام و تصورم این است شاید برخی کلمات قیچی شده است. باید قبل از نگارش هر متن و یا نشر آن تامل بیشتر نماییم. وی تاکید کرد: اگر خدای نخواسته کسی از اهل سنت به اهل بیت نقدی کند، کاری بیهوده و گناهی نابخشودنی مرتکب شده و حقا و حقیقتا او از شمار اهل سنت نیست. یعقوب خانی ادامه داد: بنده به عنوان یک طلبه اهل سنت، عمل و گفتار اهل سنت را محبت به اهل بیت علیهم السلام می‌د‌انم و هر کلامی و نگارشی سوای محبت خاندان پیامبر اکرم صلی الله علیه، بر خلاف قرآن و سنت و منهج علمای اسلام و علمای مذاهب چهارگانه اهل سنت است. مولوی یعقوب خانی با اشاره به محبت اهل سنت به اهل بیت علیهم السلام، افزود: بنده به عنوان یک طلبه اهل سنت با صدای بلند اعلام می‌دارم جانم فدای اهل بیت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم          👇 👇 👇  ✍ پاسخ به شبهات. باذن الله تعالی بسم الله الرحمن الرحیم و انما سمیت الشبهه شبهه" لانها تشبه بالحق... https://eitaa.com/PASOKHBSOBAHATBAZNELLALLAH
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 پلیس یگان ویژه جمهوری اسلامی اینطوری دست کشاورزان را قطع کرد 🔰کانال عمار ولایت 🇮🇷👉 @ammarevelayat313
🔴 باز هم حساسیتهای عجولانه و بدون تحقیق انقلابیون بی دقت و باز هم همراه شدن با دشمنان در بدبین سازی و ایجاد یأس و نارضایتی از نظام اسلامی ♨️ این روزها تصویری در فضای مجازی دست به دست می شود از صفحه ۷۴ کتاب فارسی پایه هفتم که نسبت به سال گذشته دوجمله درمورد نماز از آن حذف شده است. نویسنده ی پیام فورا نتیجه می گیرد👇 «لطفا نشر بدید تا به دست مسئول دلسوزی برسه و کسانی که معلوم نیست چه دینی دارند وکتب بچه های مارو تالیف میکنن بازخواست بشن» ❗️ 💠 به دلیل حساسیتی که تشکیلات روی موضوعات فرهنگی دارد، یکی از مخاطبان آگاه و دغدغه مند کانال نیز این پیام را جهت بررسی برای ما ارسال نمودند اما شوربختانه یا خوشبختانه با یک بررسی کوچک دریافتیم متن داستان مذکور متعلق به کتاب آقای مرادی کرمانی بوده که با تلخیص و تغییر و افزودن دوجمله درمورد نماز برای اثرگذاری بر دانش آموزان در کتاب فارسی هفتم چاپ شده بوده اما با اعتراض مولف داستان ،آقای مرادی کرمانی مواجه شده و امسال برای جلب رضایت مولف داستان و رعایت حقوق چاپ و نشر آثار این دو جمله حذف گردیده است. (خبرهای مربوط به این موضوع و توضیحات مسوولان در آرشیو سال گذشته ی سایتهای خبری موجود و قابل سرچ است.) اما سوال اینجاست که تا کی قرار است انقلابیون رکب بخورند و در شرایط حساس این روزها که دشمنان قسم خورده ی نظام سعی در فتنه افکنی و ایجاد موج بدبینی در میان اصناف متعدد و نقاط مختلف کشور است ،هر آنچه می‌شنوند را بدون کوچکترین تحقیقی در فضای مجازی که دنیای حقیقی است نشر دهند و به موج دروغین نارضایتی‌ ها از نظام اسلامی دامن زنند؟! 🔰 کانال در ایتا ، سروش و بله @phonemotalebe
09169888431: بازنشر به بهانه شکایت طلاب جوانی که با دیدن قسمتی از سر و سینه و گوش زنان عقل و ایمان شان را از دست دادند ... ‌♦️⁩ به موی زنان، سیر بنگرید! ‌🖊️⁩ صدیقه وسمقی استاد دانشگاه و دین پژوه ✅ روی سخنم با شما مردان است؛ مردان ایران زمین؛ به ویژه آن دسته از مردان که موی زنان را دام گناه و ریسمان شیطان و باب دوزخ می دانند. به موی همسر، دختر، خواهر و مادر خود سیر بنگرید. این مو چیست که چنین مردان و حکومت و کشور را بیمار ساخته و زنان و دختران را به مشقت درانداخته است؟ آیا به راستی این موی زنان است که این همه معضل آفریده است یا عقده ها و نیازهای جنسی سرکوب شده و نیز انتشار افکار بیمار علیه زنان توسط بخشی از روحانیت و قشر سنتی مذهبی است که چنین معضل و مشقتی را آفریده است. 🔻 انگیزه من برای نگاشتن این سطور، دردی است که در تمام وجود خود تا بن استخوانها احساس کردم هنگامی که اطلاع یافتم وزارت آموزش و پرورش بر آن است تا مدارس دخترانه را استتار کند. استتار کند تا دختران ما پشت دیوارهای مدرسه بتوانند مقنعه را از سر برگیرند تا موهای نوجوانشان که آفتاب ندیده کمی هوا بخورد. 🔻 آموزش و پرورش می خواهد روی دیوارهای بلند مدرسه، دیوارهایی بلندتر بسازد، دیوارها را بالاتر ببرد و هر کجا که در اطراف مدرسه خانه ای بلندتر از مدرسه هست و نگاههای در کمین مردان، موی دختران خردسال و نوجوان محصور در چهاردیواری مدرسه را تعقیب می کند، حیاط مدرسه را با برزنت مسقف کند تا شاید دختران بتوانند مقنعه از سر برگیرند و به گمان واهی با مشقتی کمتر درس بخوانند تا شاید دختران خردسال دبستانی راحت تر در حیاط بدوند و بازی کنند. آه که چقدر دختر زاده شدن و زن بودن را در این مرز و بوم سخت کرده اید! دختران و زنان تا کجا باید از تعقیب نگاه های شما بگریزند و موهای سر خود را باید کجا پنهان سازند؟ 🔻 آی مردان فرهیخته! شما مردان بیمارچشم و بیماردل و بیمار اندیشه را هدایت کنید تا چشمانشان را بشویند، تا دلها و اندیشه هایشان را از ناپاکی بروبند، تا دختران و زنان این میهن آرام گیرند و با امنیت خاطر از زندگی عادی برخوردار شوند. ای مردان مسئول! ای روحانیت متعصب! و ای حاکمان شریعت مدار! آیا هرگز فکر کرده اید که با کدام دلیل شرعی و با کدام منطق دختران خردسال نابالغ باید با مقنعه به مدرسه و مهد کودک بروند؟ ▪️▪️▪️ ⁉️ چرا مردان نباید چشم و دل و اندیشه ی خود را بشویند و در عوض زنان باید تاوان چشم و دل حریص و بیمار برخی مردان را بپردازند؟ 🔹به راستی این موی زنان نیست که معضل است. معضل اندیشه بیماری است که ترویج می شود و معضل، ملتی است که حتی نخبگان آن نیز نمی اندیشند و تعقل نمی ورزند تا اندیشه های بیمار را پس زده، از حقوق خویش دفاع کنند. 🔹 لحظه ای خود را در مدرسه ای با دیوارهای بلند و سقف برزنتی، با تابلوی ورود پدران ممنوع تصور کردم؛ اینجا مدرسه نیست. زندان هم نیست. دوزخی است برای دختران خردسال و نوجوان. در میان این حصارهای بلند چه آموزش و پرورشی در جریان است؟ 🔹 ما باید دیوارها و حصارها و سیم خاردارهای فکر خود را فروریزیم تا زندگی در این آب و خاک به وضعیت عادی بازگردد. کار، از استدلال شرعی و منطقی گذشته است. ما با بیماری خطرناکی روبرو هستیم که باید آن را درمان کنیم. برای استتار موی دخترانمان به دیوار و سقف و برزنت و پارچه نیازی نیست. چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید ایمانی که به گیسویی بلرزد به چه ارزد ...؟
هدایت شده از سرباز ولی فقیه
بنام خداوند حکیم خانم وسمقی با سلام پیامی از شما در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است؛ اگر واقعیت دارد و منتسب به شماست، متنی است که متاسفانه حق با ناحق در آمیخته و نتیجه ای غلط تر‼️ ببار آورده. چون دیدم تصویری از امام خامنه ای عزیز زینت بخش صفحه شخصی خود ساخته ای، گفتم میشود با وجه مشترکمان متنی خطابی داشته باشم: 1.منصفانه ارزیابی کن و نظر سنجی نما؛ که آیا از این متن، دینداران خوشحالند یا لاابالیان و هوسرانان‼️ 2.تهمتی به طلاب زده شد و متن شکوائیه ای که خلاف آن چیزی بود که منتشر شد... 3.شما که دین پژوهی؛ فلسفه حجاب را از متون دینی جستجو کن و شأن نزول آیات مربوط به مراوده و ارتباط با محرم و نامحرم را که در سوره نور و احزاب آمده، ملاحظه کن تا ببینی غرایز انسانی قوی است، ولی قوانین الهی هم سخت نیست و برای حفظ سلامت جامعه ضروری. 4.لطفا مروری بر فرمایشات امامین انقلاب اسلامی داشته باش و ملاحظه کن که درباره حجاب و روابط زن و مرد و معاشرتهای اجتماعی چه می فرمایند⁉️ 5.برخی می گویند عصر تعقل است، اما غددی در مغز است که با دیدن صحنه هایی تحریک آمیز(در مردان)غریزه را بر عقل حاکم میسازد و اینهمه رسوایی از عدم رعایت قوانین الهی است. و بی جهت نیست که در سوره نور آیات 30 و 31 هم احکام نگاه را و هم پوشش را متناسب به ساختار وجودی زن و مرد بیان میفرماید. و آخرین توصیه: قبل از قضاوتها یکبار کامل کتاب حجاب شهید مطهری را بخوان و اسلام مترقی را تبلیغ نما. از حجته الهی حضرت فاطمه سلام الله علیها روایات پر معنا و ارزشمندی است؛ و پیروی از سیره آن گوهر یکتای خلقت در اینباره موجب سعادت دنیا و آخرت است. هیچگاه غریزه جنسی و غرایز دیگر از خلقت انسانی جدا نخواهد شد؛ وگرنه این آمیختگی ملائکه خویی و حیوان صفتی و لاهوتی و ناسوتی و انتخاب یکی از ایندو طریق، معنا پیدا نمی کرد. لذا وسیله تشخیص و انتخاب هم به او داده شده ولی غریزه جنسی آنقدر قوی است که وقتی شرم و حیا و حریم از میان برود، زنان را به هرزگی و ورطه حیوانیت بیشتر می کشاند تا مردان و اگر زنی بدکاره شد؛ صدها مرد را به انحراف می کشاند و فلسفه تار مو همین است. قصه یوسف و زلیخا هم از این باب است. بله تنها راه نجات انسانی تقوای الهی و برهان رب و تعقل و اندیشه در عواقب امورست؛ ولی در عین حال باز هم حضرت یوسف معصوم عرضه می دارد: ان النفس لأمارة بالسوء الا ما رحم ربي اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
بنام خداوند حکیم ☝️برای آقای قرائتی نوه تراشیدند و آن هم نوه پسری‼️ احمق آنکه مردم را نادان فرض می کند و اینگونه برای اهداف شوم اربابانش شایعه سازی می کند و نادان و بی خرد آنکه باور می کند و بازار گرمی برای این خائنان فاسق می نماید. ان جائکم فاسق بنبأ فتبینوا... قرآن کریم اگر فاسقی خبری برایتان آورد، بررسی کنید...          👇 👇 👇  ✍ پاسخ به شبهات. باذن الله تعالی بسم الله الرحمن الرحیم و انما سمیت الشبهه شبهه" لانها تشبه بالحق... https://eitaa.com/PASOKHBSOBAHATBAZNELLALLAH
📌سوال: آیا امر به معروف و نهی از منکر، گناه را به صفر می رساند؟ ✅ جواب: خیر، در زمان امامان ما هم گناه در جامعه بود ❓پس امر به معروف و نهی از منکر چیکار میکنه؟ 👈باعث میشه که گناه در جامعه قاچاق بشه 🔻در زمان پهلوی، اگر کسی می خواست که مشروب بخورد و فساد به راه بیندازد و ... این کار رو علنی انجام می داد، یک سری کاباره ها بودن و... 🔺اما اگر یک روحانی می خواست چند نفر رو دور خودش جمع کنه و یک روضه امام حسین بخواند و یک منبر برود، باید یواشکی و با ترس و دلهره انجام می داد و این حرکات اون زمان قاچاق بود. ❗️کار خوب قاچاق بود و کار بد علنی بود...❗️ ✴️وقتی همه امر به معروف و نهی از منکر انجام بدهند، باز هم کار بد هست اما کار بد قاچاق میشه، گروه های زیرزمینی درست میشه ⬅️ باعث می شود گناه در ظاهر جامعه کم شود و گناه به خفا برود. 🍀 🌺🍀 💠💠💠💠 📲👇 @AmoozesheAmrebemarouf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽/ تاثیر مبارزه منفی حضرت زهرا س در افشای مهمترین حقایق تاریخ 🔹هر بچه شیعه که می خواد یک دلیل محکم برای شیعه بودنش داشته باشه این را گوش کند ... عالیه 👌 علامه امینی و علمای اهل سنت ــــــــــــــــ ☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
   ✨﷽✨ 🚨حرمسرای عمومی با اجباری شدن کشف حجاب رضاخانی "لعنة الله عليه" ✍پرسشگری ☝️با اندکی تامل و نگاه به وضع کنونی جوامع باصطلاح متمدن و پیشرفته و آمار بالای ربایش، تعدی، تجاوز و قتل زنان و دختران، سقط جنین نامشروع، آمار بالای حرامزادگی و پرورشگاهی، فروپاشی کانون گرم خانواده ها و عادی شدن زندگی تک والدینی، به این واقعیت می توان رسید: با برداشتن روبند و چادر و بالا رفتن هر روزه دامن، آستین و پاچه شلوار، حتی خیاطان هم متمتع می گردند‼️و فقط پارچه فروشان متضرر می شوند‼️ ☝️دیگر سخنی از حرمسرای شاهان قاجار و حتی خسرو پرویزی نخواهد بود، چرا که با هوسرانی بی حد و حصر و برداشتن حجاب و پوشش بنام آزادی های فیمینیسمی، در حقیقت زن بی حجاب برنده نیست، بلکه برده و کنیزی است نه فقط برای چشم چرانی و هرزگی بی غیرتان بی شرف و لامذهب، بلکه موجب به فساد کشاندن جوانان و فروپاشی کانون گرم خانواده ها ... ☝️در نتیجه ی فساد جوامع، استعمارگران به مطامع خود و غارت منابع ممالک راحت تر دست می یابند. اسلامی_و_تبصره_آن          👇 👇 👇  ✍ کانال عمومی پرسشگری و مطالبات امام و امت https://eitaa.com/PORSASHGARIMOTALEBHTAMAMVOMAT
♨️پاسخ حجت الاسلام و المسلمین رضایی بیرجندی به شبهه ایجاد شده در فضای مجازی 🔻پیام به مدیران و خانواده بزرگ انجمن های تغذیه طبیعی کشور و همه حقیقت جویان بسم الله الرحمن الرحیم باسلام و عرض ارادت همانگونه که مستحضرید کلیپی در فضای مجازی تقطیع شده از اینجانب منتشر شده که مربوط به حدودا سه سال پیش در انجمن تغذیه طبیعی کرمانشاه بوده که دوساعت ونیم سخنرانی و پرسش و پاسخ طول کشیده. قطعه‌ای را نا آگاهان ومغرضان پخش کرده اند که من از مردم می خواهم گرسنگی بکشند. دوستان همه میدانند این سخنان را کسانی میگویند که از سی سال زحمت و صدها سخنرانی ودهها کتاب در مورد تغذیه و سلامت و حقوق حیوانات خبر ندارند و با یک قطعه از سخنرانی تقطیع شده قضاوت می کنند و اسرافها وتبذیرها و بیماری های ناشی از پرخوری و متنوع خوری و سوخته خوری را نمی بینند و سیره پیامبر اخمص الناس که همیشه شکمش به پشتش چسبیده بود را نمی دانند یا نمی خواهند بدانند و خواب های پریشانشان را قصد ندارند به مبشرات تبدیل کنند. در متن لمعه دمشقیه شهید رحمت الله علیه آمده که رسول الله لم یر قط علی بول و لاغائط. (لمعه جلد اول صفحه ۸۴) این عبارت و صدها آیه و روایت دلالت می کنند که پیامبر و اهل بیت علیهم السلام خیلی کم غذا می خورده‌اند و کمتر دستشویی می رفته اند و لذا سالم بودند و روحشان شکوفا بود و با عالم غیب مرتبط بودند و اهل بیت از سرگردانی و طواف مردم بین آشپز خانه و دستشویی بشدت انتقاد می کردند در حالیکه امروز امانیسم زندگی را خوردن و خالی کردن، معنا می کند و فقط بااسراف و تبذیر زنده هست و تبلیغ می کند که زمین سوخته تحویل دهید. طبیعت را نابود می کند سالانه شصت میلیارد حیوان را مستقیم می خورد یک تریلیون آبزیان را نابود می کند که نصفش را کنستانتره می کند و به خورد حیوانات می دهد صد ملیون حیوان را زنده زنده سلاخی می کند نتیجه اش شده بیماریها جنون گاوی کرونا و سایر آسیبها. دوستان می دانند بحث ما ربطی به مسائل سیاسی خاص نداشته است از عزیزان و بزرگوار مدیران و سایر عاشقان خانواده تغذیه طبیعی کشور و همه حقیقت جویان انتظار می رود حقایق را بیان کنند و روشنگری بفرمایند. ارادتمند همه شما رضائی بیرجندی ۱۵ دیماه ۱۴۰۰ ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🏴 آیا" شیخ مفید" منکر شهادت حضرت زهرا (س) بوده است؟ ◻️ اخیراً کلیپی منتشر شده که افرادی در آن با لباس‌های قرمز و مشکیِ عزای حضرت زهرا (س) در حال نوحه خوانی و سینه زنی هستند؛ اما ماجرای شکستن پهلوی حضرت و سقط فرزند ایشان را انکار می‌کنند! مداح این عزاداری، به زبان عربی شعری می‌خواند و برای اثبات انکار واقعه، از «شیخ مفید» هزینه می‌کند! ◻️ آیا «شیخ مفید» منکر شهادت حضرت زهرا (س) و سقط فرزندش بوده است؟!! که در این متن به پاسخ آن خواهیم پرداخت.👇 https://hawzahnews.com/xbxfQ
🤔 ❔می گویند :شيخ مفيد اعتقادى به شهادت حضرت فاطمه عليها السلام توسط عمر ندارند، اين اعتقاد را از كتب شيخ مفيد اثبات ميكنيم و شيخ مفيد در اين مسئله و حتى در اصل وجود فرزندى به نام محسن تشكيك كرده... شيخ مفيد از بزرگان شيعه تقرير جالبى دارد مبنى بر اينكه خليفه دوم عمر ابن خطاب رضي الله عنه مسلمان است و ازدواج با او از نظر شرعى جايز است .مشخص است اگر شيخ مفيد اعتقاد به اين داشته كه عمر ابن خطاب قاتل حضرت فاطمه عليها السلام است، قطعا حكم به ناصبى بودن او ميداد و در مذهب شيعه ، شخص ناصبى كافر نجس است و ازدواج با او جايز نيست! شيخ مفيد در كتاب المسائل السرويه صفحه 91 ازدواج با عمر ابن خطاب رضي الله عنه را جايز ميداند! او عمر ابن خطاب را مسلمانى گمراه معرفى ميكند اما اين گمراهى سبب خروج وى از دين اسلام نشده . 📙 كتاب المسائل السرويه ص91 👈همچنین شيخ مفيد در كتاب الارشاد ص255 در مورد تعداد فرزندان امير المؤمنين تصريح ميكند بعضى از شيعيان گفته اند كه فاطمه عليها السلام فرزندى به نام محسن داشته و طبق نظر اين بعضى از شيعيان تعداد فرزندان اميرمؤمنان به بيست و هشت فرزند ميرسد و الله اعلم . ⛔️ دقت كنيد ميگويد اين نظر بعضى از شيعيان است و الله أعلم ... متن عربى عبارت شیخ مفید : وفي الشِّيعةِ 👈من يَذكرُ أنّ فاطمةَ صلواتُ الله عليها أسقطَتْ بعدَ النّبي ولداً ذكَراً كانَ سَمّاه رسولُ اللّهِ ـ وهوحملُ ـ مُحَسِّنَاً 👈فعلى قولِ هذهِ الطّائفةِ أولادُ أَميرِ المؤمنينَ ثمانيةٌ وعشرونَ ، واللّهُ أعلمُ 📙 كتاب الارشاد ص 255 ⛔️ دقت شود به عبارت فعلى "قول هذه الطائفه" = طبق نظر اين گروه از شيعيان ، يعنى شيخ مفيد خودش را جزو اين گروه نميداند!
🔸ادامه 👇 1️⃣شیخ مفید در کتاب اختصاص خود ، قضیه شهادت فاطمه زهرا س را به وضوح نقل و بیان می کند و این نقل ، نشان از اعتقاد او به این قضیه دارد . ❕او در كتاب اختصاص از عبداللّه بن سنان از امام صادق عليه السّلام روايت مى‏ كند؛ «ابو بكر نوشته ‏اى در ردّ فدك براى زهرا عليها السّلام نوشت. زهرا عليها السّلام در حالى كه نوشته را در دست داشت، از نزد ابوبكر بيرون آمد. عمر در راه به او رسيد. گفت: دختر محمّد! اين نوشته چيست كه در دست توست؟ فرمود: نوشته‏ اى است كه ابو بكر در ردّ فدك برايم نوشته است. گفت: بده به من. زهرا عليها السّلام حاضر نشد نوشته را به او بدهد. عمر لگدى به زهرا عليها السّلام كه فرزند پسرى به نام محسن در شكم داشت، كوبيد. در اثر اين ضربه، زهرا عليها السّلام محسن را سقط كرد. سپس عمر، او را سيلى زد. گويى هم اكنون به گوشواره‏ هاى گوشش مى‏ نگرم كه در اثر آن سيلى شكست. سپس نوشته را برداشت و پاره كرد. زهرا عليها السّلام به خانه رفت و هفتاد و پنج روز در اثر ضربتى كه عمر به او زد، مريض بود تا اينكه از دنيا رفت» 📚الاختصاص ص 185 👈❕در همان كتاب، روايت ديگرى آورده ؛ « خليفه دوم، لگدى به در خانه كوبيد و آن را شكست. او لگدى به زهرا عليها السّلام زد. فاطمه عليها السّلام در اثر اين ضربه، فرزندش محسن را سقط كرد.» 📚الاختصاص ص 344 ❕ در حديث ديگرى در همان كتاب آمده ؛ « امام صادق عليه السّلام فرمود: «و قاتل امير المؤمنين و قاتل فاطمة و قاتل المحسّن و قاتل الحسن و الحسين» 📚الاختصاص ص 344 👌شیخ مفید در مقدمه کتاب اختصاص ، روایات آن کتاب را از آثار اهلبیت ع و چشمه های روشن و محاسن سخنان اهلبیت ع می داند و این گواه بر آن است که ایشان قائل به صحت منقولات کتاب الاختصاص است . ❕کتاب شناس معروف شیعه ، مرحوم آقا تهرانی نیز کتاب « الاختصاص » را از آثار شیخ مفید می داند . 📚الذریعه الی تصانیف الشیعه ، ج 1 ص 358 2️⃣از سوی دیگر ، گنجى شافعى به نقل از شيخ مفيد گوید ؛ «او بر گفته ‏هاى جمهور افزوده كه فاطمه عليها السّلام پس از پيامبر پسرى سقط كرد كه رسول خدا او را محسن ناميده بود. اين مطلب نزد هيچ يك از ناقلان جز ابن قتيبه وجود ندارد» 📚کفایه الطالب ص 413 ❕بنابراين گنجى، اعتقاد به سقط محسن را دقيقا به شيخ مفيد نسبت مى‌‏دهد . 3️⃣شيخ مفيد در کتاب مُقنِعه که يك كتاب در فقه شيعه است ، در كتاب مزار، زيارت صديقه طاهره عليها السّلام را آورده است. اين زيارت تصريح دارد كه آن حضرت شهيده است: «السّلام عليك ايتها البتول الشهيدة الطاهرة» 📚المقنعه ص 459 ❔آيا شهادت او جز تازيانه ‏هايى كه از اينان خورد، علّت ديگرى دارد؟ مفهوم « شهیده » در مورد فاطمه س ، تنها گواه بر کشته شدن و قتل ایشان می باشد ؛ 4️⃣شیخ مفيد، تلاش دار و دسته حكومت براى به آتش كشيدن خانه زهرا س را در كتاب امالى خود چنین روایت می‌کند ؛ «هنگامى كه مردم با ابوبكر بيعت كردند، على عليه السّلام و زبير و مقداد وارد خانه فاطمه عليها السّلام شدند و از بيرون آمدن خوددارى كردند. عمر بن خطاب گفت: خانه را بر رويشان به آتش زنيد. زبير شمشير به دست بيرون آمد ... على عليه السّلام به سوى عاليه بيرون رفت. ثابت بن قيس بن شماس در راه به او رسيد، گفت: تو را چه شده يا ابا الحسن؟! فرمود: مى‏ خواستند خانه‏ام را به رويم آتش زنند و ابو بكر بالاى منبر بود و مردم با او بيعت مى‏ كردند ولى از اين اقدام جلوگيرى و به آن اعتراض نكرد ...» ثابت گفت: دست از تو بر نمى ‏دارم تا در راه تو كشته شوم. با هم به راه افتادند و به مدينه برگشتند. فاطمه س را ديدند كه در كنار در خانه ‏اش ايستاده هيچ يك از آنان در خانه‏ اش نبود و مى‏ گفت: «هرگز مردمى بدتر از شما نديدم، جنازه رسول خدا را در برابرمان رها كرديد و كارتان را تمام نموديد و ما را اميرتان نكرديد، با ما كرديد آنچه كرديد و برايمان حقى قائل نشديد...» 📚امالی مفید ص 59
🔸ادامه 👇 👌❕مرحوم علامه ، سید جعفر عاملی ، به این اشکال پاسخ زیبایی داده و گوید ؛ «عبارت مذكور بر مخالفت شيخ مفيد با شیخ طوسی در این موضوع دلالت ندارد ، زيرا واژه «شيعه» در زمان شيخ مفيد بر شمارى از فرقه ‏ها اطلاق مى‏ شد مثل: زيديه، اسماعيليه، اماميه و ديگران و حتى معتزله كه در بغداد حاكم بودند و اجازه دادند كه مراسم عاشورا به شيوه معروف و متداول كه تا روزگار ما ادامه دارد، انجام شود. در حالى كه دشمنان، اماميه را رافضيه مى‏ خواندند. نوبختى در كتاب فرق الشيعة، اشعرى در المقالات و الفرق، شيخ مفید در الفصول المختاره، و ديگران از فرقه‏ هاى مختلف شيعه سخن گفته‏ اند. طالبان تفصيل در اين باره به اين كتابها و ديگر منابع فرق و مذاهب مراجعه كنند. ❕علّامه خواجويى مازندرانى ادّعاى اطلاق لفظ شيعه بر معتقدان به امامت على عليه السّلام، هر چند به امامت ديگر امامان معتقد نباشد، را رد كرده مى‏ گويد: «اين گفته وى غريب است و بر قلّت تتبع و عدم تأمّل و مطالعه او دلالت دارد. بسيارى از اخبار دلالت دارد كه بر زيديه و واقفيه و همراهان آنان شيعه اطلاق شده» 📚الرسائل الاعتقادیه ص 27 ❕❕بنابراين شیخ مفيد نمى‏ خواهد حديث سقط محسن را به شيعه به معناى عام نسبت دهد بلكه فقط به شيعه اماميه نسبت مى‏ دهد. شايد به كار بردن لفظ «طايفه»، اشاره داشته باشد كه طايفه‏ اى از شيعه آن را روايت مى‏ كنند نه همه طوايفى كه شيعه ناميده مى‏ شوند. 👌جالب توجه است كه شيخ مفيد رحمه اللّه نگفت: «بعضى از شيعيان حديثى روايت مى ‏كنند ...» بلكه گفت: «در ميان شيعه كسانى مى‏ گويند: فاطمه عليها السّلام پس از پيغمبر يك فرزند پسر سقط كرد ...». او به يك يا چند حديث اشاره نكرده يا به جمع قائلان شيعه از حيث قلّت و كثرت اشاره ننموده ، بلكه اشاره دارد كه آن قدر هستند كه وصف «طايفه» در مورد آنان صحيح باشد. آنجا كه گفت: «بنابراين عقيده اين طايفه ...». شيخ طوسى رحمه اللّه ملقب به «شيخ الطائفه» است. يعنى: طايفه اماميه نه مطلق شيعه. ❕از سوی دیگر ، عصر شيخ مفيد فوق العاده حساس و از سخت ‏ترين عصرها در تاريخ تشيع است. زيرا همه ‏ساله در روز غدير خم، و عاشورا كه شيعيان به گراميداشت اين ايام و برپايى مجالس جشن، و سوگوارى مى ‏پرداختند، حنبلي هاى متعصب بغداد كه نمى‏ توانستند شاهد برپايى چنين محافلى باشند، به مجالس و دسته ‏جات شيعيان حمله مى‏ كردند، و در نتيجه مصائب، بلايا و كشتارهاى فجيع روى مى‏ داد. ❕يك سال خانه ‏هاى شيعه در محله كرخ بغداد را به آتش كشيدند كه در اثر آن هجده هزار نفر، و به اعتقاد ابن خلدون، بيست هزار نفر و از جمله زنان و كودكان، كشته شدند. 👌شيخ مفيد رحمه اللّه مى‏ خواست با مسائل در نهايت حكمت و دقت برخورد كند. لذا در ارشاد كه از نوشته ‏هاى اواخر زندگى او است، كوشيد يك كتاب تاريخى برخوردار از دقّت و امانت علمى ارائه دهد كه همه آن را قبول داشته باشند و بتوانند از آن استفاده كنند. او مى ‏خواست در اين كتاب حوادث را بدون تفصيل و به دور از اختلافات و تعصبات مذهبى بيان كند تا يك كتاب همگانى باشد. ❕به همين منظور مسائل حسّاس و تفرقه برانگيز را به صورت نمايان، ذكر نكرد تا آنجا كه از جزئيات سقيفه مربوط به بيعت با أبو بكر هيچ نمى‏ گويد. به نظر مى‏ رسد كه اين كار شيخ مفيد در چارچوب سياستهاى متوازن و متعادل وى انجام شده كه شرايط را در اتخاذ آن مورد ملاحظه قرار مى‏ داد و با آن واقع‏ گرايانه، هدف‏دار، و با مسئوليت و آگاهى برخورد مى ‏كرد. 👌شيخ مفيد رحمه اللّه در كتاب الارشاد تلاش مى‏ کند از اين حدود درگذرد تا يك كتاب تاريخى براى همگان باشد كه بتوانند بدان مراجعه و بدون اشكال و اتهام از آن استفاده كنند. اگر از ميان فرقه‏ هاى شيعه، فقط اماميه در اين مسأله اجماع دارند نه ساير فرقه ‏ها مثل اسماعيليه و زيديه و ...، در اين صورت از شيخ مفيد رحمه اللّه پذيرفته نخواهد بود كه اين اجماع اماميه را به ساير طوايف و فرقه ‏ها نيز نسبت دهد. 👌شيخ مفيد از يك جهت از دامن زدن به مسائلى كه تعصبات مذهبى را بر مى ‏انگيزد، دورى مى‏ كند و از سوى ديگر در اينجا به صورت پنهان و زيركانه به يك امر حسّاس اشاره مى ‏كند. چه وجود جنينى را كه پيغمبر محسن ناميده بود، اثبات كرده و خواننده را آزاد گذاشته تا خود درباره نقش و سرنوشت اين جنين تحقيق كند. 📚ماساه الزهراء ج 1 ص 166 ❕با توجه به آنچه از نصوص قطعی گذشت ، شیخ مفید عقیده به شهادت فاطمه س و سقط شدن محسن را داشته ، و این مساله قابل شک و تردید نمی باشد .
🔸ادامه 👇 👌5️⃣شیخ مفيد در كتاب الجمل خود نیز ‏گويد ؛ «هنگامى كه عده‏ ای از بنى هاشم و ديگران در گريز از ابو بكر و اظهار مخالفت با او در خانه فاطمه عليها السّلام جمع شدند، عمر بن خطاب، قنفذ را فرستاد و گفت: آنان را از خانه بيرون كن. اگر بيرون نرفتند، هيزمها را در كنار در جمع كن و به آنان اعلام نما كه اگر براى بيعت بيرون نيايند، خانه را بر رويشان آتش خواهم زد. سپس خودش با گروهى از جمله مغيرة بن شعبه ثقفى، و سالم غلام ابو حذيفه، به راه افتادند تا به در خانه على عليه السّلام رسيدند. عمر ندا داد: فاطمه دختر رسول خدا! كسانى را كه به خانه‏ ات پناهنده شده‏ اند بيرون كن تا بيعت كنند و در آنچه مسلمانان وارد شده ‏اند، داخل شوند و الّا به خدا سوگند آنان را به آتش مى‏ كشم. اين حديث مشهور است.» 📚الجمل ص 117 ❕بنابراین شیخ مفید هیچگاه منکر مصائب فاطمه س و شهادت ایشان و سقط شدن جنین ، ایشان نبوده است . ❕وهابی می گوید ، اگر چنین است ، پس چرا شیخ مفید ، عمر بن خطاب را مسلمان می داند و بر این اساس ، ازدواج ام کلثوم با عمر را شرعا جایز می شمرد ، در حالی که باید حکم به ناصبی بودن عمر بن خطاب می داد و می گفت ازدواج با ناصبی حرام است ❗️❗️ 👌در پاسخ باید توجه کنیم ؛ 1️⃣اولا شیخ مفید از اساس ، ازدواج عمر با ام کلثوم را منکر است و می گوید راوی جریان زبیر بن بکار بوده است که موثق نیست و بغض امیر مومنان را داشته است . 📚المسائل السرویه ص 86 2️⃣آنگاه می گوید ، اگر این ازدواج واقع هم شده باشد ، بنابر دو فرض و دو وجه ، منافاتی با اعتقاد شیعه مبنی بر گمراهی عمر بن خطاب ندارد ؛ 🔸الف ؛ بگوییم که ازدواج بر اساس ظاهر اسلام است ( و عمر به ظاهر ) مسلمان بود ، اگر چه افضل آن است که مناکحه با مومن باشد ، اما اگر ضرورت موجب شود که با مسلمان گمراه ، تزویج صورت گیرد ، این ضرورت ، چنین تزویجی را بی اشکال می کند ، امیرمؤمنان ع نیز برای آنکه فسادی در دین و دنیای مردم ایجاد نشود ، این ازدواج را امضا کرد . 🔸 ب ؛ منکاحه با کسی که نسبت به امامان جحد و دشمنی می ورزد ( ناصبی ) حرام است ، مگر آنکه انسان بترسد که اگر تن به چنین ازدواجی ندهد ، دین و جانش در معرض نابودی قرار گیرد ، چنان که در چنین حالتی ، اظهار کلمه کفر یا خوردن مردار و خون و گوشت خوک نیز جایز است ، یعنی در هنگام ضرورت ، امیرمومنان هم مجبور به این ازدواج بود چرا که عمر علی ع تهدید کرده بود و علی ع از روی ضرورت تن به این ازدواج داد ، چنان که ضرورت ، اظهار کلمه کفر را جایز می داند ؛ 📚المسائل السرویه ، ص 91 👌می بینیم که شیخ مفید ، تنها در حال بررسی فرض ها و وجوه مساله بوده و فرض و وجه دومی که مطرح کرده ، مطابق با عقیده خودش بوده ، یعنی ازدواج با ناصبی چون عمر بن خطاب ، در زمان ضرورت اشکالی ندارد ، لذا در کتاب دیگرش ، چنین ازدواجی را مقایسه می کند با جریان لوط نبی ، که از روی ضرورت ، به قوم کافرش پیشنهاد داد تا با دخترانش ازدواج کنند ؛ 📚المسائل العکبریه ص 62 ❕اما وهابی پلید ، فرض و وجهی را که شیخ مفید مطرح می کند ، به عنوان عقیده شیخ مفید می گیرد . ❕وهابی در ادامه به عبارت شیخ مفید در ارشاد استناد می کند که ایشان ، وجود فرزندی به نام محسن برای فاطمه س را تنها به گروهی از شیعه نسبت می دهد و این را گواه بر آن می گیرد که شیخ مفید ، قائل به وجود چنین فرزندی نبوده است ، کلام شیخ مفید چنین است : « در ميان شيعه كسانى مى ‏گويند فاطمه عليها السّلام پس از پيغمبر يك فرزند پسر سقط كرد كه پيامبر او را- در شكم مادر- محسن ناميده بود. بنا به عقيده اين طايفه، فرزندان امير المؤمنين عليه السّلام، بيست و هشت نفرند. خدا به حقيقت امر آگاه ‏تر است.» 📚الارشاد ج 1 ص 355