eitaa logo
پرسشگری و مطالبات امام و امت
247 دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
3.8هزار ویدیو
220 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم. بفرموده رهبر معظم و ولی امر مسلمین، حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات و بالاترین امربمعروف است. بیاری خداوند این کانال عمومی، جهت انعکاس دغدغه و مطالبات امام جامعه مسلمین و امت پیرو، راه اندازی شد. https://eitaa.com/Soltanzade112
مشاهده در ایتا
دانلود
پاسخ حجت‌الاسلام عبداللهی نژاد دببر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر اصفهان به مهاجری به نام خدا جناب آقای مهاجری سلام علیکم اخیراً نامه‌ای را در نقد توییت بنده به نام اصولگرایی و به کام اصلاح طلبی در ۸ بند نوشته و منتشر کردید. البته قصد پاسخ به مطالب شما را ندارم ولی چون در بند اول و آخر به دو آیه قرآن استناد کردید از باب وظیفه طلبگی دو نکته را به عنوان تذکر عرض می کنم چرا که خدای متعال می فرماید: وَذَكِّرۡ فَإِنَّ ٱلذِّكۡرَىٰ تَنفَعُ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ (ذاریات؛ ٥٥) نکته اول اینکه شما به آیه "وَلَا يَجۡرِمَنَّكُمۡ شَنَـَٔانُ قَوۡمٍ عَلَىٰٓ أَلَّا تَعۡدِلُواْۚ" (مائده؛ ٨) اشاره کردید که موضوع آن عدالت است ولی شما آن را به انصاف تغییر دادید. فرق این دو را فروق اللغة چنین نوشته است: "ان الانصاف اعطاء النصف و العدل يكون في ذالك و في غيره ..." خود واژه گویا است که انصاف یعنی نصف کردن، نصف را دادن و نصف را گرفتن. ولی عدالت یعنی هر چیز را سر جای خود قرار دادن. البته رعایت انصاف و عدالت هر دو نیاز به تقوی دارد که در این نوشته اگر خود شما می خواستید انصاف را رعایت کنید، مطالبتان را نصف می کردید، ۸ بند در دفاع از خانم بی حجاب نوشتید، باید ٨ بند هم در دفاع از خانم محجبه می نوشتید! و اگر اهل عدالت بودید از کسی که خلاف شرع و خلاف قانون این کشور عمل کرده، با کمپین معاندین نظام (دوربین ما، اسلحه ما) هم سوء شده، اقدام به فحاشی و توهین نموده و در برابر واجب الهی مانع ایجاد کرده، دفاع نمی کردید. بنابراین خود شما علاوه بر فهم غلط و استفاده نابجا از آیه شریفه، نه انصاف را رعایت کردید و نه عدالت را، بلکه بر خلاف سفارش امیرالمؤمنین علیه السلام که فرمود: كُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْنا (نهج‌البلاغه؛ نامه۴٧) به دفاع از اهل معصیت پرداختید! فراموش نکنید کسی که به اعمال یک گروه راضی باشد، مثل کسی است که خودش همان عمل را انجام داده باشد چرا که امام علی علیه السلام می فرماید: اَلرَّاضِي بِفِعْلِ قَوْمٍ كَالدَّاخِلِ فِيهِ مَعَهُمْ. (نهج‌البلاغه؛ حکمت١۵۴) دوم اینکه شما به آیه وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٞ وِزۡرَ أُخۡرَىٰۗ (اسراء؛ ١۵) اشاره کرده و چنین معنا کردید که هیچ کس گناه دیگری را به دوش نمی کشد در حالی که از این آیه غافل بودید؛ لِيَحۡمِلُوٓاْ أَوۡزَارَهُمۡ كَامِلَةٗ يَوۡمَ ٱلۡقِيَٰمَةِۙ وَمِنۡ أَوۡزَارِ ٱلَّذِينَ يُضِلُّونَهُم بِغَيۡرِ عِلۡمٍۗ (نحل؛ ٢۵) نه تنها بار خود را بصورت کامل به دوش می کشند بلکه بار کسانی را هم که گمراه کرده‌اند باید تحمل کنند. وزر به معنای بار سنگین و مسئولیت است، بنابراین وزیر را وزیر می گویند چون بار سنگین مسئولیت به او سپرده شده است. بار مسئولیت مومنین هم در جامعه اسلامی کم نیست این دستور پروردگار متعال عالم است که فرمود: وَٱلۡمُؤۡمِنُونَ وَٱلۡمُؤۡمِنَٰتُ بَعۡضُهُمۡ أَوۡلِيَآءُ بَعۡضٖۚ يَأۡمُرُونَ بِٱلۡمَعۡرُوفِ وَيَنۡهَوۡنَ عَنِ ٱلۡمُنكَرِ (توبه؛ ٧١) همه ما نسبت به اجتماع خود مسئولیم، بیان و استفاده از این ضرب المثل انحرافی "هر کسی را در قبر خود می گذارند" که از برخی افراد برای نفی فریضه امر به معروف شنیده می شود، از امثال شما بعید بود. ما در محضر پروردگار عالم باید پاسخگو باشیم نه تنها در مورد مناسک شخصی بلکه در مورد مسائل اجتماعی جامعه ای که در آن زندگی می کنیم. مگر نشنیدید که خدای متعال به حضرت شعیب فرمود من از قوم تو صدهزار نفر را عذاب می کنم، چهل هزار نفر از بدان و شصت هزار نفر از خوبان! سوال کرد بدها که معصیت کردند، خوب ها را چرا عذاب می کنید؟ فرمود: أَنَّهُمْ دَاهَنُوا أَهْلَ اَلْمَعَاصِي وَ لَمْ يَغْضَبُوا لِغَضَبِي  چون با گنهکاران سازش کردند و از غضب من غضب ناک نشدند!!! (الکافي ج ۵، ص ۵۵) جناب آقای مهاجری این دو آیه را مختصراً توضیح دادم که بدانید آیات قرآن برای جداسازی حق از باطل است و شوخی نیست! إِنَّهُۥ لَقَوۡلٞ فَصۡلٞ وَمَا هُوَ بِٱلۡهَزۡلِ (طارق؛ ١٣و١۴) پس بهتر است شما هم به مباحث حزبی خود بپردازید و برداشت دین را به اهلش واگذار کنید. از پرداختن به نکات دیگری که اشاره کردید عبور می کنم چون علاوه بر فقدان ارزش علمی، احتمالاً از سر عصبانیت یا با نگاه حزبی نگاشته شده و البته می دانیم این هم یک شیوه نخ نما در بین برخی از اهالی سیاست است که در نقد طرف مقابل، ضعف علمی خود را با تحقیر و تمسخر و هوچی گری جبران می کنند. ایام عزت مستدام احمد عبداللهی نژاد ١۴٠١/٠۵/٠١ https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
پاسخ استاد حیدری به سوگل مشایخی.mp3
11.83M
⁉چه پاسخی بدهیم به شبهه‌ خانم سوگل مشایخی که معتقد است به هیچ کسی نباید اقتدا کرد و فقط باید به مخرج مشترک بین ادیان که اخلاق است بپردازیم؟ 🔻 پاسخ استاد حیدری 1⃣جای بسی تاسف است که هر فرد به خود اجازه‌ دهد در مباحثی که تخصص ندارد اظهار نظر کند، خانم مشایخی در زمینه‌ی دین‌شناسی تخصصی ندارند و تخصص‌شان در جامعه‌شناسی است. 2⃣ایشان می‌گویند به کسی اقتدا نکنید اما در این فایل نهایت تلاش‌شان بر این است که به ایشان اقتدا شود که این تناقضی آشکار است 3⃣تقسیم‌بندی ایشان برای ادیان، هیچ مبنای عقلی، شرعی و حتی جامعه‌شناسی ندارد زیرا دین مبین اسلام تنها دینی است که از هرگونه اسطوره منزه است و قرآن از هرگونه افسانه‌ای مبّراست‌ و اگر کسی ادعا کند قرآن افسانه است ما تحدی می‌طلبیم و او را دعوت به گفتگو می‌کنیم تا ادعای خود را اثبات کند 4⃣درست است که هر یک از ادیان الهی، مناسک و اخلاق دارد اما ایشان یک قسم مهم دین، که عقائد است را نادیده گرفته‌اند 5⃣ طبق ادعای ایشان اخلاق مخرج مشترک همه‌ی ادیان است و معنای اخلاق را زندگی با خدا و معنویت می‌داند که بهشت را برای انسان رقم می‌زند در حالیکه وقتی علم و عقل بشر در تشخیص نفع و ضررهای جسمانی محدود باشد در حیطه‌ی اخلاق نیز به طریق اولی محدودیت دارد بنابراین خداوند اوامر و نواهی دارد که باید طبق آن عمل شود ♻️نتیجه اینکه اسلام، اوامر و نواهی پروردگار است که توسط پیامبر اسلام با معجزه‌ی خالد که همان قرآن است به ما رسیده و سعادت انسان در گرو عمل به برنامه‌های قرآن و قرار گرفتن در محضر پیامبر آل‌الله‌ است. @javadheidari110
🔴 نامه حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی به دختران ایرانی: 🔻لباس و آرایش فریبنده شما در خیابان، زخمی را در دل فقرایی که این نوع لباس‌ها را ندارند، به وجود خواهد آورد که با آه خود از شما انتقام خواهند گرفت 🔻اگر جلوه‌ گری امروز شما دلربایی کرد و علاقه مردی را به همسرش کم کرد، فردا زن زیبایی با جلوه ‌گری خود دل شوهر شما را خواهد ربود و رونق زندگی شما را کم خواهد کرد 🔻آمار طلاق، افت تحصیلی، افسردگی و اضطراب، امراض روانی و مقاربتی، سقط جنین، فرار از خانه، اسراف و تجمل‌گرایی، گناه و بی ‌بند و باری در میان دختران پاک و عفیف بیشتر است یا دختران رها و لاابالی؟ 🌍
رُوِیَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص قَالَ:  لا یَکْمُلُ الْمُؤْمِنُ إِیمَانُهُ حَتَّى یَحْتَوِیَ عَلَى مِائَةٍ وَ ثَلَاثِ خِصَالٍ فِعْلٍ وَ عَمَلٍ وَ نِیَّةٍ وَ ظَاهِرٍ وَ بَاطِنٍ  فَقَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ ع یا رَسُولَ اللَّهِ مَا یَکُونُ الْمِائَةُ وَ ثَلَاثُ خِصَالٍ فَقَالَ یَا عَلِیُّ مِنْ صِفَاتِ الْمُؤْمِنِ أَنْ یَکُونَ از رسول خدا ص روایت شده که فرمودند ایمان مومن کامل نمی شود تا اینکه دارای 103 خصلت در فعل وعمل ونیت وباطن وظاهر گردد آنگاه امیرالمونین ع فرمودند یا رسول الله آن 103 خصلت کدامند ؟فرمودند یا علی از جمله صفات مومن اینست که: جَوَّالَ الْفِکْرِ- جَوْهَرِیَّ الذِّکْرِ- کَثِیراً عِلْمُهُ -عَظِیماً حِلْمُهُ- اندیشه اش بسیار متحرک وپویاست –ذاتا متذکر وبه یاد خداست –علم ودانشش فراوان –بردباریش بزرگ  جَمِیلَ الْمُنَازَعَةِ- کَرِیمَ الْمُرَاجَعَةِ- أَوْسَعَ النَّاسِ صَدْراً- وَ أَذَلَّهُمْ نَفْساً خوش برخورد در کشمکش –بزرگوار در بازگشت وپذیرش –سعه صدرش از همه بیشتر –ونفسش از همه خاکسار تر است  ضِحْکُهُ تَبَسُّماً- وَ اجتماعه تَعَلُّماً- مُذَکِّرَ الْغَافِلِ- مُعَلِّمَ الْجَاهِلِ خنده اش تبسم –گرده هماییش برای تعلم ویادگیری –تذکردهنده به غافل- و آموزنده جاهل است لَا یُؤْذِی مَنْ یُؤْذِیهِ _وَ لَا یَخُوضُ فِیمَا لَا یَعْنِیهِ_ وَ لَا یَشْمَتُ بِمُصِیبَةٍ به کسی که آزارش می کند آزاری نمی رساند –ودر آنچه به دردش نمی خورد وارد نشود وهیچ  کس رابه مصیبتی سرزنش وشماتت نمی کند  وَ لَا یَذْکُرُ أَحَداً بِغِیبَةٍ- بَرِیئاً مِنَ الْمُحَرَّمَاتِ- وَاقِفاً عِنْدَ الشُّبُهَاتِ وهیچ کس را با غیبت یاد نمی کند –از کارهای حرام بیزار است –ودر موارد شبهه قدم بر نمی دارد کَثِیرَ الْعَطَاءِ- قَلِیلَ الْأَذَى- عَوْناً لِلْغَرِیبِ -وَ أَباً لِلْیَتِیمِ بخشش فراوان –آزارش بسیار کم –برای غریب وناآشنا یاور –وبرای یتیم پدر است بُشْرُهُ فِی وَجْهِهِ- وَ حُزْنُهُ فِی قَلْبِهِ- مُسْتَبْشِراً بِفَقْرِهِ شادابی وخرمی اش در چهره –وحزن واندوهش در دل –وبه نیاز خود (به خدا )خرسند است  أَحْلَى مِنَ الشَّهْدِ- وَ أَصْلَدَ مِنَ الصَّلْدِ- لَا یَکْشِفُ سِرّاً- وَ لَا یَهْتِکُ سِتْراً شیرین تر از عسل- وسخت تر از سنگ است –و هیچ رازی را فاش نسازد –وهیچ پرده ای را ندرد  لَطِیفَ الْحَرَکَاتِ- حُلْوَ الْمُشَاهَدَةِ -کَثِیرَ الْعِبَادَةِ- حَسَنَ الْوَقَارِ حرکاتش لطیف- دیدارش شیرین-عبادتش بسیار –وقارش نیکو   لَیِّنَ الْجَانِبِ- طَوِیلَ الصَّمْتِ- حَلِیماً إِذَا جُهِلَ عَلَیْهِ برخوردش نرم –سکوتش طولانی است –اگر در باره او به نا دانی رفتار شود حلیم وبردبار است  صَبُوراً عَلَى مَنْ أَسَاءَ إِلَیْهِ- یُجِلُّ الْکَبِیرَ وَ یَرْحَمُ الصَّغِیر برکسی که به او بدی کرده است شکیبا است –بزرگتر را گرامی داشته وبه کوچکتر رحم می کند َ أَمِیناً عَلَى الْأَمَانَاتِ- بَعِیداً مِنَ الْخِیَانَاتِ- إِلْفُهُ التُّقَى وَ حِلْفُهُ الْحَیَاءُ بر امانتها امین- واز خیانتها به دور است –همدم او تقوا وهم پیمان او شرم وحیاست  کَثِیرَ الْحَذْرِ- قَلِیلَ الزَّلَلِ- حَرَکَاتُهُ أَدَبٌ -وَ کَلَامُهُ عَجِیبٌ پرهیزش بسیار –ولغزشش کم حرکاتش مودبانه –وگفتارش مایه شگفتی است مُقِیلَ الْعَثْرَةِ- وَ لَا یَتَّبِعُ الْعَوْرَةَ- وَقُوراً صَبُوراً- رَضِیّاً- شَکُوراً از خطا و لغزش در می گذرد –ودر پی عیوب دیگران نمی رود –با وقار –صبور –خشنود وراضی –سپاسگذار  قَلِیلَ الْکَلَامِ- صَدُوقَ اللِّسَانِ- بَرّ-اً مَصُوناً کم حرف –راست گفتار –نیکوکار-مصون –ومحفوظ حَلِیماً- رَفِیقاً- عَفِیفاً –شَرِیفاً- لَا لَعَّانٌ وَ لَا کَذَّابٌ  بردبار-رفیق وسازگار-پاکدامن –با شرافت است لعن کننده ودروغگو نیست  وَ لَا مُغْتَابٌ- وَ لَا سَبَّابٌ- وَ لَا حَسُودٌ- وَ لَا بَخِیلٌ- هَشَّاشاً بَشَّاشاً غیبت کننده نیست –دشنام نمی دهد نه حسود است ونه بخیل –گشاده رو وشاداب است  لَا حَسَّاسٌ وَ لَا جَسَّاسٌ -یَطْلُبُ مِنَ الْأُمُورِ أَعْلَاهَا- وَ مِنَ الْأَخْلَاقِ أَسْنَاهَا نه ظریف وحساس است –ونه کنجکاووجاسوس –از کار ها عالیترین را طلب می کند –واز اخلاق برجسته ترین را  مَشْمُولًا بِحِفْظِ اللَّهِ -مُؤَیَّداً بِتَوْفِیقِ اللَّهِ- ذَا قُوَّةٍ فِی لِین حفظ خدا شامل حال اوست –به توفیق الهی یاری شده است –ودر عین نرمش قوی است ٍ وَ عَزْمَةٍ فِی یَقِینٍ -لَا یَحِیفُ عَلَى مَنْ یُبْغِضُ- وَ لَا یَأْثَمُ فِی مَنْ یُحِبُّ  وتصمیمش همراه با یقین –با کسی که دشمن باشد ستم نمی کند –ودر باره کسی که دوستش دارد به گناه نمی افتد صَبُورٌ فِی الشَّدَائِدِ- لَا یَجُورُ وَ لَا یَعْتَدِی- وَ لَا یَأْتِی بِمَا یَشْتَهِی در سختیها بسیار شکیباست –نه ستم میکند ونه تجاوز –وهرچه دلش خواست انجام ندهد  الْفَقْرُ شِعَارُهُ
- وَ الصَّبْرُ دِثَارُهُ -قَلِیلَ الْمَئُونَةِ- کَثِیرَ الْمَعُونَةِ جامه زیرینش نیاز( به خدا)-وجامه زبرینش صیر ومقاومت –هزینه وزحمتش اندک –کمک ویاریش بسیار  کَثِیرَ الصِّیَامِ -طَوِیلَ الْقِیَامِ- قَلِیلَ الْمَنَامِ- قَلْبُهُ تَقِیٌّ- وَ عِلْمُهُ زَکِیٌّ روزه داری او بسیار –قیام وعبادتش طولانی –خوابش کم –قلبش پرهیزگار وعلم و دانشش پاکیزه است  إِذَا قَدَرَ عَفَا -وَ إِذَا وَعَدَ وَفَى- یَصُومُ رَغْباً -وَ یُصَلِّی رَهْباً هنگامیکه قدرت یابد عفو نماید –وهنگامیکه وعده دهد وفا نماید –با میل ورغبت روزه می گیرد –وبا ترس وخوف نماز می خواند  وَ یُحْسِنُ فِی عَمَلِهِ کَأَنَّهُ نَاظِرٌ إِلَیْهِ -غَضَّ الطَّرْفِ- سَخِیَّ الْکَفِّ چنان نیکو عمل می کند که گویا اورا می بینند –دیده اش (از ناروا )فرو بسته –دستش باسخاوت است لَا یَرُدُّ سَائِلًا -وَ لَا یَبْخَلُ بِنَائِلٍ- مُتَوَاصِلًا إِلَى الْإِخْوَانِ- مُتَرَادِفاً إِلَى الْإِحْسَانِ در خواست کننده ای را رد نکند –ونسبت به دستاورد دیگران بخل نورزد –با برادران ارتباط وپیوستگی دارد –در نیکو کاری پیاپی اقدام کند  یَزِنُ کَلَامَهُ وَ یُخْرِسُ لِسَانَهُ- لَا یَغْرَقُ فِی بُغْضِهِ- وَ لَا یَهْلِکُ فِی حُبِّهِ سنجیده سخن می گوید وزبانش را می بندد-در خشم ودشمنی غرق نشود –ودر دوستیش هلاک نگردد  لَا یَقْبَلُ الْبَاطِلَ مِنْ صَدِیقِهِ وَ لَا یَرُدُّ الْحَقَّ مِنْ عَدُوِّهِ- وَ لَا یَتَعَلَّمُ إِلَّا لِیَعْلَمَ وَ لَا یَعْلَمُ إِلَّا لِیَعْمَلَ باطل را از دوستش نمی پذیرد ودر مقابله با دشمن حق را پایمال نمی کند –دانش را نمی آموزد مگر برای دانستن وآگاهی ونمی آموزد مگر برای عمل  قَلِیلًا حِقْدُهُ- کَثِیراً شُکْرُهُ- یَطْلُبُ النَّهَارَ مَعِیشَتَهُ- وَ یَبْکِی اللَّیْلَ عَلَى خَطِیئَتِهِ کینه اش اندک –شکروسپاس بسیار –در روز به جستجوی معاش میپردازد ودر شب برخطا وگناهش گریه می کند   إِنْ سَلَکَ مَعَ أَهْلِ الدُّنْیَا کَانَ أَکْیَسَهُمْ وَ إِنْ سَلَکَ مَعَ أَهْلِ الْآخِرَةِ کَانَ أَوْرَعَهُمْ اگر با اهل دنیا همراه شود زیرکترین آنهاست واگر با اهل آخرت همراه باشد پارسا ترین آنهاست  لَا یَرْضَى فِی کَسْبِهِ بِشُبْهَةٍ- وَ لَا یَعْمَلُ فِی دِینِهِ بِرُخْصَةٍ در کسب خویش موارد شبهه را نمی پسندد –ودر عمل به دینش دنبال عذر ورخصتی نمی رود  یَعْطِفُ عَلَى أَخِیهِ بِزَلَّتِهِ- وَ یَرْضَى مَا مَضَى مِنْ قَدِیمِ صُحْبَتِهِ   با خطا ولغزش برادر دینیش به عطوفت رفتار نماید –وحق دوستی دیرینه را مراعات می کند  منبع :بحار الانوار -جلد 67-ص210
🔴🔴 مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: فشار حداکثری علیه ایران شکست خورد 🔻 بعد از ١٥ ماه مذاکره و تعاملات بی شمار با طرفهای برجام و آمریکا به این جمع بندی رسیده ام که فضا برای مصالحه های مهم اضافی به پایان رسیده متنی روی میز گذاشته ام که در آن، رفع تحریم ها و گامهای هسته ای برای احیای برجام شرح داده شده اند؛ این متن شامل تعهد بایدن و آمریکا برای دوام پذیری توافق است
🔴🔴 مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی: ایران در حال راه اندازی سانتریفیوژ های نسل جدید است که تمام آنها برای غنی سازی لازم و ضروری هستند؛ هیچ اطلاعات دقیقی از اینکه آنها در حال ساخت سلاح هسته ای هستند یا خیر، نداریم ایران باید تمام بازرسی های ما را به حالت اول بازگرداند تا دوباره به آنها اعتماد کنیم زمان برای رسیدن به توافق در مذاکرات هسته ای در حال کم شدن است و آژانس دیگر نظارتی بر فعالیتهای هسته ای ایران ندارد
بسم الله القاصم الجبارین 🔴پنجم مرداد سالگرد عملیات مرصاد سال ۱۳۶۷ گرامیباد https://eitaa.com/PORSASHGARIMOTALEBHTAMAMVOMAT
بسم الله القاصم الجبارین عملیات مرصاد توسط رزمندگان ارتش، سپاه و بسیج سال ۵ مرداد ۱۳۶۷
🔴رهبر انقلاب: در نماز جمعه‌ همه‌جور آدمی شرکت می‌کند با جوانی که انقلابی هم نیست پدرانه رفتار کنید ▪️رهبر انقلاب امروز در دیدار با ائمه جمعه فرمودند: در نماز جمعه‌ همه‌جور آدمی شرکت می‌کنند. بله، ممکن است شما به آن جوان انقلابی علاقه‌ بیشتری داشته باشید، حق هم همین است و عیبی ندارد اما آن کسی هم که این جوری نیست او هم پسر شما است؛ با همه پدرانه رفتار کنید. همه را سر سفره‌ دین و معنویت و شریعت بنشانید. ▪️وقتی اجتماعی مانند نماز جمعه وجود دارد که هر هفته جمع کثیری از مردم یک شهر یک جایی معیّنی جمع می‌شوند دور هم، این می‌تواند یک قرارگاهی برای همه‌ موضوعات مهم و مطرح یک جامعه باشد. ▪️اجتماع و حضور مردمی یک چیز مهمی است. اینجاست که شما باید حسّاس باشید. اگر چنانچه نماز جمعه‌ این هفته‌تان از نماز جمعه‌ مثلاً یک ماه قبلتان جمعیت کمتری دارد باید احساس نگرانی کنید. اصلاً اساس کار حضور مردم است. ▪️وقتی دسته‌جمعی ذکر گفتیم آثار و برکات ذکر بر جمع نازل می‌شود. بله، شما تنهایی هم که خودتان نماز شب می‌خوانید در اتاق تنها خدا نفع می‌دهد به شما، اما اینجا این نفع، نفع عمومی است.
🔴رهبر انقلاب در دیدار ائمه جمعه کشور: 🔹نمازجمعه بخاطر خصوصیاتی که دارد یک فریضه صددرصد استثنائی است 🔹نماز جمعه پایگاه و قرارگاه طرح مسائل مهم جامعه است 🔹اگر چنانچه نماز جمعه این هفته تان از نماز جمعه ماه قبل جمعیت کمتری دارد باید احساس نگرانی کنید؛ اساس کار، حضور مردم است
تکمیلی 🔴رهبر معظم انقلاب با اشاره به شبهه پراکنی های اخیر رسانه های غربی، مزدوران و پیروانشان درباره مسئله زنان و حجاب اسلامی فرمودند: زن با شرف و با استعداد ایرانی یکی از بزرگترین ضربه ها را به تمدن غرب زده لذا دشمنان دلشان پُر است 🔻زن ایرانی در همه میدانها با موفقیت، سربلندی و با حجاب اسلامی مشاهده شده؛ اینها رجزخوانی نیست، واقعیات مخصوص جامعه ما است
رهبر انقلاب: امام جمعه مطلقا وارد مسائل اقتصادی نشود 🔹از ورود در فعالیتهای اقتصادی اجتناب کنید؛ این که امام جمعه به این مناسبت که آقا ما نماز جمعه‌مان احتیاج دارد به پول، احتیاج دارد به درآمد، درآمدی نداریم پس بایستی مثلاً فلان فعالیت اقتصادی را بکنیم این فکر درستی نیست. 🔹 بعضی از آقایان محترم ائمه‌ی جمعه وارد فعالیت اقتصادی شدند و بلد نبودند و شکست خوردند، دیگران سوءاستفاده کردند،‌ وزر و وبالش به گردن نظام ماند، بعضی‌ها هنوز هم ادامه دارد. امام جمعه مطلقا وارد مسائل اقتصادی نشود، اداره‌ی تشکیلات روحانیت با مردم است، بعضی آقایان ننگشان میکند که بگویند حوزه‌های علمیه از مردم ارتزاق میکنند این ننگ نیست، این افتخار است. 🔹حوزه‌های علمیه‌ی ما، علمای ما، مراجع ما، فضلای برجسته‌ی ما، نخبه‌های حوزوی ما اینها نان‌خور مردمند. نان‌خور مردمند یعنی چه؟ یعنی احتیاج به دولتها و به قدرتها ندارند. این یک امتیاز است، امتیازی بزرگی است لذا راحت میتوانند کنار مردم بایستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ شایعه *اینجا کاخ سعدآباده که با میوه برای عالیجناب پوتین تزئین شده، علی واری زندگی کردن اینجوری بوده و ما نمیدونستیم * ✅ واقعیت این کلیپ مربوط به مراسم "شام دوستی" کشور تاجیکستان است که چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ به مناسبت سفر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به این کشور، توسط «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان در محل بوستان سرای دولتی شهر «دوشنبه» پایتخت این کشور برگزار گردید و ربطی به سفر پوتین به ایران ندارد 🔸 در این مراسم در کنار آشنایی با فضاهای جدید بوستان سرا، گردش و صحبت‌های غیر رسمی روسای جمهور دو کشور، پوتین با نمایشگاه میوه، صیفی جات و خشکبار تاجیکستان آشنا شد. شایعه پردازانی که با هر دروغ و تهمتی به دنبال تخریب منافع ملی هستند، این‌قدر تنبل شده‌اند که حتی تصویر امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان را هم از کلیپ حذف نکرده‌اند!! این پولی که برای سیاه نمایی می‌گیرید را لااقل به اندازه ش کار کنید. حرام خوری عاقبت ندارد! 🆔 @shobhe_shenasi
🏴آمادگی برای محرم در سیره خوبان عالم🏴 ▫️در آستانه ما ماه عزای حسینی قرار داریم. بسیاری از دلهای امام حسین علیه السلام در اقصی نقاط عالم برای حضور در عزاداری های آن حضرت می تپد. و و برای برگزاری عزاداری آماده می شوند. با اینکه خناثان برای عزای حسینی نقشه های شوم کشیده اند ولی و شوق و در این بین ستودنی است. 👌آماده شدن برای آن هم قبل از فرا رسیدن آن، در سیره اهل البیت علیهم السلام دیده می شود و همین نیکویی این آمادگی را برای ما مسجل می کند. 👌به این روایت توجه کنید👇: حَدَّثَنَا جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ مَسْرُورٍ رَحِمَهُ اَللَّهُ قَالَ حَدَّثَنَا اَلْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عَامِرٍ عَنْ عَمِّهِ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ عَامِرٍ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ أَبِي مَحْمُودٍ قَالَ : قَالَ اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ : ▫️ إِنَّ اَلْمُحَرَّمَ شَهْرٌ كَانَ أَهْلُ اَلْجَاهِلِيَّةِ يُحَرِّمُونَ فِيهِ اَلْقِتَالَ فَاسْتُحِلَّتْ فِيهِ دِمَاؤُنَا وَ هُتِكَ فِيهِ حُرْمَتُنَا وَ سُبِيَ فِيهِ ذَرَارِيُّنَا وَ نِسَاؤُنَا وَ أُضْرِمَتِ اَلنِّيرَانُ فِي مَضَارِبِنَا وَ اُنْتُهِبَ مَا فِيهَا مِنْ ثَقَلِنَا وَ لَمْ تُرْعَ لِرَسُولِ اَللَّهِ حُرْمَةٌ فِي أَمْرِنَا إِنَّ يَوْمَ اَلْحُسَيْنِ أَقْرَحَ جُفُونَنَا وَ أَسْبَلَ دُمُوعَنَا وَ أَذَلَّ عَزِيزَنَا بِأَرْضِ كَرْبٍ وَ بَلاَءٍ وَ أَوْرَثَتْنَا [يَا أَرْضَ كَرْبٍ وَ بَلاَءٍ أَوْرَثْتِنَا] اَلْكَرْبَ وَ اَلْبَلاَءَ إِلَى يَوْمِ اَلاِنْقِضَاءِ فَعَلَى مِثْلِ اَلْحُسَيْنِ فَلْيَبْكِ اَلْبَاكُونَ فَإِنَّ اَلْبُكَاءَ يَحُطُّ اَلذُّنُوبَ اَلْعِظَامَ ثُمَّ قَالَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ كَانَ أَبِي عَلَيْهِ السَّلاَمُ إِذَا دَخَلَ شَهْرُ اَلْمُحَرَّمِ لاَ يُرَى ضَاحِكاً وَ كَانَتِ اَلْكِئَابَةُ تَغْلِبُ عَلَيْهِ حَتَّى يَمْضِيَ مِنْهُ عَشَرَةُ أَيَّامٍ فَإِذَا كَانَ يَوْمُ اَلْعَاشِرِ كَانَ ذَلِكَ اَلْيَوْمُ يَوْمَ مُصِيبَتِهِ وَ حُزْنِهِ وَ بُكَائِهِ وَ يَقُولُ هُوَ اَلْيَوْمُ اَلَّذِي قُتِلَ فِيهِ اَلْحُسَيْنُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ .(1) ترجمه: امام رضا «عليه السّلام» فرمود: ▫️محرم ماهى بود كه اهل جاهليت نبرد را در آن حرام مى‌دانستند و خون ما را در آن حلال شمردند و حرمت ما را هتك كردند و ذرارى و زنان ما را اسير كردند و آتش به خيمه‌هاى ما زدند و آنچه در آن بود چپاول كردند و در امر ما رعايتى از رسول خدا «صلّى اللّه عليه و آله» نكردند. روز حسين «عليه السّلام» چشم ما را ريش كرد و اشك ما را روان ساخت و عزيز ما را در زمين خوار كرد و گرفتارى و بلا به ما دچار ساخت تا روز قيامت بر مانند حسين بايد گريست اين گريه گناهان بزرگ را بريزد. سپس فرمود : پدرم( امام کاظم علیه السلام) را این شیوه بود كه چون محرم می شد خنده نداشت و اندوه بر او غالب بود تا روز دهم روز دهم روز مصيبت و حزن و گريه‌اش بود و می فرمود: در اين روز حسين كشته شد. 📚 1- الأمالی (للصدوق) , ج 1 , ص 128 ✍ محمد علی فتحی 🆔 @hajfathi_ir
👓 رهبر انقلاب خطاب به مبلغین محرم: خوف را بیش از رجا، به دلها بدمید! 📌 برای مخاطب توهم معنویت ایجاد نکنید! 🔹 خوف را همراه رجاء حتماً به دل‌ها بدمید؛ و خوف را بیشتر! ❗️ این‌که ما آیات رحمت الهی را بخوانیم و یک عده‌ای را غافل کنیم و نتیجه‌اش این بشود که خیال کنند - با یک توهّم معنویت - غرق در معنویتند و از واجبات و ضروریات دین در عمل غافل بمانند، درست نیست. 🔹 در قرآن، بشارت مخصوص مؤمنین است؛ اما انذار برای همه است؛ مؤمن و کافر مورد انذارند. 🔹 پیغمبر خدا گریه میکند، شخصی عرض میکند: یا رسول‌اللَّه! خداوند فرمود: «لیغفر لک اللَّه ما تقدّم من ذنبک و ما تأخر». این گریه برای چیست؟ عرض میکند: «أولا اکون عبدا شاکرا»؛ یعنی اگر شکر آن مغفرت را نکنم، پایه‌ی آن مغفرت سُست خواهد شد. 🔹 در همه حال، انذار باید بر دل ما و مستمعان ما حاکم باشد. راه، راهِ دشواری است؛ بشر بایست خود را برای پیمودن این راه و رسیدن به آن سرمنزل آماده کند. 📆 بیانات در دیدار روحانیان و مبلغان در آستانه‌ی ماه محرم ۵/۱۱/۸۴ @HozeTwit
✨﷽✨ 👇امام صادق (علیه السلام) : گناهی که نعمت ها را تغییر میدهد، تجاوز به حقوق دیگران است، گناهی که پشیمانی می آورد، قتل است، گناهی که گرفتاری ایجاد میکند، ظلم است گناهی که آبرو می برد شرابخواری است، گناهی که جلوی روزی را میگیرد، زنا است، گناهی که مرگ را شتاب می‌بخشد، قطع رابطه با خویشان است، گناهی که مانع استجابت دعا می شود و زندگی را تیره وتار می کند، نافرمانی از پدر و مادر است. 📚علل الشرایع ج۲ ص۵۸۴ ❅💠❅ 👇 👇 👇 ✍ کانال عمومی پرسشگری و مطالبات امام و امت https://eitaa.com/PORSASHGARIMOTALEBHTAMAMVOMAT
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 اشتباه نکنید ابراز محبت و جلب قلوب افراد در مسئله حجاب خوب است و جای خود دارد . اما..... فانتزی تعریف کردن مسئله حجاب و بی حجابی و آوردن سطح مبارزه با بی حجابی در اهدای گل و لبخند در واقع سهل اندیشی و کمک کردن به دشمن است . رهبر انقلاب مسئله حجاب را در سطح تمدنی بالا بردند و یکی از مهمترین موضوعات جنگ بین تمدن اسلامی و تمدن غربی بیان کردند. مسئله ای که سطح آن در حد نبرد تمدنهاست ،در همه ابعاد سیاسی و اقتصادی و امنیتی و فرهنگی و روانشناسی و جامعه شناسی و...‌ برایش پلن عملیاتی تعریف شده است و همه دستگاه ها و سازمانهای مرتبط با ابعاد یک جنگ تمدنی باید وارد این میدان نبرد بشوند. حواله دادن مسئله حجاب به اهدای گل و لبخند در واقع میدان دادن و زمان دادن به دشمن برای پیروزی مطلق بر تمدن اسلامی است. دشمنی که سیستم های امنیتی آن با شبکه های گسترده نفوذی و با اصول جنگ شناختی علیه حجاب اقدام میکند را که نباید در مقابل اقداماتش گل و لبخند به میدان فرستاد گل و لبخندجای خود دارد و آنهم در گوشه ای از میدان نبرد....برای مبارزه با بیحجابی باید نهادهای استراتژیک و دستگاه های امنیتی و نظامی و انتظامی که طراحان اصلی جنگ های تمدنی هستند میدان دار کار بشوند 🔴به پویش بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13