eitaa logo
روابط عمومی پلیس
8.4هزار دنبال‌کننده
68.9هزار عکس
20.2هزار ویدیو
238 فایل
لینک کانال
مشاهده در ایتا
دانلود
🌕 سبک زندگی اسلامی 🖊علی شیرازی ۱. سبک در لغت به‌معنای طور، عمل، طرز، روش، قاعده و شیوه است. ۲. زندگی، به فرآیند میان تولد تا مرگ گفته می‌شود. ۳. سبک زندگی مجموعه‌ای از الگوهای رفتاری، عادات، باورها و انتخاب‌هایی است که افراد در زندگی روزمره خود اتخاذ می‌کنند. رفتارهای ساده و جلوه‌های ظاهری ما، هنگامی‌که به‌شکل یکپارچه در نظر گرفته می‌شود، سبک زندگی ما را رقم می‌زند. مصرف، معاشرت، لباس پوشیدن، حرف زدن، تفریح، اوقات فراغت، آرایش ظاهری، طرز خوراک، معماری شهر و بازار و منازل، دکوراسیون منزل و امثال آن در بسته‌ای کامل از سبک زندگی ما قرار دارند. سبک زندگی، روش و نوع گذران فاصله تولد تا مرگ است که می‌تواند آگاهانه، یا ‌به‌صورت تقلیدی، و یا تلفیقی از هر دو باشد. سبک زندگی عبارت است از: ۱. نگاه به زندگی و عالم هستی، ۲. احساس نسبت به زندگی، افراد، افعال و اشیاء، ۳. برنامه‌ها و روش‌ها و رفتارهای ما. سبک زندگی تابع تفسیر ما از زندگی است، هر هدفی که ما برای زندگی معین کنیم، به‌طور طبیعی متناسب با خودش، سبک زندگی مشخصی را به ما پیشنهاد می‌دهد. هدف از زندگی، اعتلای ارزش‌های والای آدمی و رسیدن به قرب الی‌الله است. سبک زندگی ایرانی - اسلامی، به سبک‌های گوناگون زندگی همهٔ ایرانیان مسلمانی گفته می‌شود که برپایهٔ آمیختگی دو فرهنگ ایرانی و اسلامی است و در واقع، زیستن به خواستِ دیدگاهِ آنان از اسلام، زندگی و ایرانی‌بودن است و به‌طور ویژه فقه شیعه آن را تبیین می‌کند. ویژگی‌های پایه‌ای این سبک را، ۱. رابطه انسان با خود، ۲. رابطه انسان با خدا، ۳. رابطه انسان با مردم، شکل می دهد. نگاه بر مبنای انسان‌شناسی توحیدی دربردارنده‌ هدف و غایتی است که دنیا را مزرعه آخرت می‌داند و تصویرِ درستی از خود و متناسب با سبک زندگی خویش طراحی می‌کند. طبق این تعریف زندگی ابزار و روشی خواهد بود که با آن، فرد به بصیرت و هدف متعالی انسانیت خواهد رسید. یکی از چیزهایی که متولیان فرهنگی باید به فضل الهی دنبال کنند، مسئله‌ سبک زندگی اسلامی است. برادران و خواهران عزیز در مطالعات خودشان، در پیگیری‌های خودشان روی مسئله‌ سبک زندگی ائمّه (ع) و سبک زندگی اسلامی کار کنند. سبک زندگی اسلامی در رفتار رزمندگان عزیز و شهدای بزرگوار ما یک چیز برجسته‌ای است که واقعاً نمی شود از این صرف نظر کرد. آن قدر نکته‌ الهام‌بخش در زندگی این شهیدان وجود دارد که واقعاً جا دارد یک تصویر هنرمندانه‌ای از این وضعیّت را به جوان ایرانی نشان دهیم. ما در بیان زندگی‌نامه‌ شهیدان گرانقدرمان، سعی کنیم: ۱. خصوصیّات زندگی این ها، ۲. سبک زندگی این ها، ۳. چگونگی مشی زندگی این ها را تبیین کنیم. یک نکته مهم در زندگی اولیای الهی و شهدا، اتّخاذ سبک زندگی مردمی است؛ بی‌تکلّف بودن در ممشیٰ و منش، دوری کردن از منش های اشرافی گری و از موضع بالا به مردم نگاه کردن و مانند این ها. ملّت ایران باید از لحاظ سبک زندگی، پیرو ائمه دین (ع) و شهیدان باشد.‌ طبعاً این الگوگیری در قدرت ملّی نقش اساسی دارد. حضرت علی در خطبه ۱۹۳ نهج‌البلاغه، در تبیین سبک زندگی متقین می فرمایند: ۱. مَنطِقُهُمُ الصَّوابُ؛ به صواب سخن می گویند. ۲. مَلبَسُهُمُ الاِقتِصادُ؛ لباسی میانه بر تن می کنند. ۳. مَشیُهُمُ التَّواضُعُ؛ رفتار و منش متواضعانه دارند. ۴. غَضُّوا اَبصارَهُم عمّا حَرَّمَ اللّهُ عَلَیهِم؛ از حرام چشمان خود را نگه می‌دارند. ۵. وَ وَقَفُوا اَسماعَهُم عَلَی العِلمِ النّافِعِ لَهُم؛ گوش‌های خود را وقف مطالب مفید می‌کنند. این فرازها شمه‌ای از زیستن به سبک ائمه اطهار (ع) و شهدای بزرگوار است. در کشور ما اسراف وجود دارد. مسابقه‌ تجمّل، اشرافی گری، و ریخت‌و‌پاش‌ وجود دارد. مسابقه‌ تجمّل در ازدواج ها وجود دارد که باید با آن مبارزه کرد. این اسراف و تقلید کورکورانه و سبک زندگی غلط، ناشی از مشکلات فرهنگی و فرهنگِ حاکم بر ذهن ها است که با آموزش سبک زندگی اسلامی قابل حل است. اگر انسان ها با سبک زندگی اسلامی آشنا شوند، آن زمان می توانند یک تمدّن نوین را تحقّق ببخشند. نسل تمدن ساز را ما باید بسازیم. نسلی که خودساخته‌ است، هویّت ایرانی ـ اسلامی محکم و عمیقی دارد؛ نسلی است دانا، دانشمند، کارآمد، ماهر، آشنا با سبک زندگی اسلامی و سنّت‌های ایرانی؛ یک چنین نسلی لازم است تا بتواند آن تمدّن را بسازد. برای آشنا کردن این نسل با سبک زندگی اسلامی، ‌باید از مدرسه و سنین نوجوانی آغاز کنیم. 🇮🇷https://eitaa.com/alishirazi_ir
نهج‌البلاغه نسخه شفابخش برای جامعه اسلامی است جانشین سازمان عقیدتی سیاسی فراجا در همایش تخصصی نهج البلاغه فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران تا تاکید بر فراگیری معارف نهج البلاغه برای کارکنان فراجا گفت: پلیس در تراز نظام اسلامی با عمل به معارف قرآن و نهج‌البلاغه محقق می‌شود 👇👇👇👇👇👇👇 🌹 🌹 🆔 @PR_Police
به گزارش خبر نگار روابط عمومی پلیس حجت‌الاسلام صوفی، ضمن تبریک ایام فرخنده پیش رو، بر ضرورت انس کارکنان فراجا و خانواده های آنان با دستورات و معارف عمیق قرآن و نهج‌البلاغه در جامعه اسلامی به خصوص فراجا تأکید کرد. حجت‌الاسلام صوفی در ابتدای سخنان خود با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص) که ماه رجب را «ماه خدا»، ماه شعبان را «ماه پیامبر» و ماه رمضان را «ماه امت» معرفی کرده است، از برگزارکنندگان همایش تقدیر کرد. وی همچنین انتصاب سرهنگ علیزاده به فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران را تبریک گفت و برای ایشان آرزوی موفقیت نمود. جانشین سازمان با قدردانی از زحمات حجت‌الاسلام فیروزی، رئیس عقیدتی سیاسی ویژه غرب استان تهران، معاونان، مدیران و رؤسای پلیس‌های تخصصی، حضور خانواده معظم شهدا در این مراسم را مایه افتخار دانست و مجلس را منور به نور نهج‌البلاغه توصیف کرد. وی با تأکید بر جایگاه نهج‌البلاغه بیان کرد: این کتاب جامع بیش از هزار سال پیش توسط سید رضی گردآوری شده و به دلیل جامعیتش «اخبار القرآن» نام گرفته است. نهج‌البلاغه سبک زندگی انسان را در ابعاد اجتماعی، سیاسی و اقتصادی تبیین می‌کند و کتابی فرامذهبی و فرادینی است که حتی غیرمسلمانان نیز از آن بهره برده‌اند. وی خاطرنشان کرد: ابن‌ابی‌الحدید، عالم اهل سنت، در وصف این کتاب ارزشمند گفته است: «کلام امیرالمؤمنین(ع) بالاتر از سخن مخلوق و پایین‌تر از کلام خالق است.» همچنین جورج جُرْداق ، ادیب، نویسنده و شاعر مسیحی اهل لبنان ، با مطالعه نهج‌البلاغه شیفته شخصیت امیرالمؤمنین(ع) شد و کتاب «الامام صوت العدالة الانسانیة» را در وصف ایشان نگاشت. حجت‌الاسلام صوفی با ابراز تأسف از مهجور ماندن نهج‌البلاغه در میان مسلمانان گفت: «ما شیعیان و مسلمانان کمتر با این کتاب انس داریم و تنها به ذکر نام آن بسنده کرده‌ایم.» وی با نقل فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، نهج‌البلاغه را همچون نسخه‌ای شفابخش دانست که برای درمان بیماری‌های فردی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی باید به آن عمل کرد. وی افزود: به تدبیر فرمانده محترم انتظامی جمهوری اسلامی ایران و نماینده ولی‌فقیه در فراجا، امسال نیز به عنوان سال «ترویج و تعمیق فرهنگ نهج‌البلاغه» در بین کارکنان انتظامی جمهوری اسلامی ایران نام‌گذاری شده است. جانشین سازمان با اشاره به موفقیت‌های کارکنان انتظامی در مسابقات قرآن کریم بیان کرد: «سال گذشته همکاران ما در نیروی انتظامی برای نخستین بار مقام اول مسابقات قرآن را در میان نیروهای مسلح کسب کردند و امسال نیز خواهران نیروی انتظامی در مسابقات قرآنی مقام نخست را به دست آوردند.» وی با تأکید بر ضرورت عمل به دستورات قرآن و نهج‌البلاغه خاطرنشان کرد: «علامه حسن‌زاده آملی می‌فرماید اگر نسیم نهج‌البلاغه بر قبری بوزد، صاحب آن قبر زنده می‌شود. اما مهجوریت این کتاب تنها با قرائت و حفظ از بین نمی‌رود؛ باید به دستورات آن عمل کنیم.» حجت‌الاسلام صوفی در پایان بیان کرد: عمل به دستورات و معارف قرآن و نهج‌البلاغه راه نجات از مهجوریت این دو کتاب ارزشمند و تحقق پلیس در تراز نظام اسلامی است. 🌹 🌹 🆔 @PR_Police
حجت‌الاسلام صوفی در همایش تخصصی نهج البلاغه انتظامی ویژه غرب استان تهران: 🌿نهج‌البلاغه نسخه‌ای کامل برای درمان بیماری‌های فردی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است.🌿 🌹 🌹 🆔 @PR_Police
💠 حضرت علی (ع) فرمودند: 🔵 لا بُدَّ لِلاُمَّةِ مِن إمامٍ يَقومُ بِأَمرِهِم، فَيَأمُرُهُم ويَنهاهُم، ... إذ كانَ الأَمرُ وَالنَّهيُ أحَدَ أسبابِ بَقاءِ الخَلقِ، وإلَا سَقَطَتِ الرَّغبَةُ وَالرَّهبَةُ، ولَم يُرتَدَع، ولَفَسَدَ التَّدبيرُ، وكانَ ذلِكَ سَبَبا لِهَلاكِ العِبادِ في أمرِ البَقاءِ وَالحَياةِ، فِي الطَّعامِ وَالشَّرابِ وَالمَساكِنِ وَالمَلابِسِ، وَالمَناكِحِ مِنَ النِّساءِ، وَالحَلالِ وَالحَرامِ وَالأَمرِ وَالنَّهيِ؛ 🔵 امّت، ناچار از داشتن پيشوايى هستند كه رشته امور آنان را به دست گيرد و امر و نهى‌شان كند، ... زيرا امر و نهى، يكى از عوامل ماندگارىِ خلق است. در غير اين صورت، اميد و بيم، از بين مى‌روند و كسى از خلاف باز نمى‌ايستد و تدبير (چاره گرى)، بى‌اثر مى‌شود و اين، خود، موجب نابودىِ بندگان در امر ماندگارى و حيات، در خورد و خوراك و مسكن و پوشاك و ازدواج، و حلال و حرام و امر و نهى مى‌گردد. 📘بحار الأنوار، ج٩٣، ص٤۰. 🇮🇷https://eitaa.com/alishirazi_ir
👈 سفارش به سرّی بودن انفاق ▫️آیت الله جوادی آملی فرمودند: 🔸در آموزه های دینی انفاق سرّی، از مستحبّات است. 🌷حضرت امیر مؤمنان علی "سلام الله عليه" از پیامبر اکرم "صلی الله علیه وآله وسلم" گزارش فرمود که به گونه ای انفاق کنید که اگر با دست راست انجام می دهید،‌ دست چپ شما خبردار نشود:"سمعت رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم، يقول: ... فإذا تصدّق أحدكم فأعطى بيمينه فليخفهـا عن شماله». 🔸️معیار در سرّی بودن، ندانستن دست چپ و راست نیست، بلکه این تعبیر کنایه از اهتمام به شدت پنهان کردن انفاق است تا کرامت انسان محتاج حفظ شود، چون معیار، تأمین نیازمندان همراه با اکرام است؛ نه صرف اطعام، زیرا مقوّم انفاق، اکرام است؛ نه تنها اطعام و سیر کردن فقیر. 🌷امام صادق "سلام الله عليه" نیز با سوگند به لفظ جلاله به عمّار ساباطی فرمود که صدقه پنهانی از صدقه آشکار برتر است: یا عمار! الصدقة و الله في السر افضل من الصدقة في العلانية». 🔸️البته صدقه علنی به قصد تشویق دیگران برای خدمت رسانی به محرومان و شرکت در کارهای خیر، مانند ساختن مسجد، مدرسه، بیمارستان، مناسب است و دو ثواب دارد: 👈 پاداش انفاق و پاداش ترغیب مردم به کار خیر. ☀️نکته: 💥درجه برتر انفاق پنهانی چنین است: 🌻 افزون بر عدم اطلاع دیگران، 🌻گیرنده صدقه نیز نداند چه کسی به او انفاق کرده است. 📚 تفسیر تسنیم، ج۶۷، ص۳۴۳،۳۴۴. 🇮🇷https://eitaa.com/alishirazi_ir
اولین همایش تخصصی نهج‌البلاغه در استان مرکزی برگزار شد سردار بهرامی، معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی‌سیاسی فراجا، در مراسم اولین همایش تخصصی نهج‌البلاغه فرماندهی انتظامی استان مرکزی، بر اهمیت انس کارکنان پلیس با نهج‌البلاغه و تأثیر آن در ارتقای سلامت روحی، معنوی و خدمت به جامعه تأکید کرد. 🌹 🌹 🆔 @PR_Police