eitaa logo
روابط عمومی پلیس
5.6هزار دنبال‌کننده
49.7هزار عکس
14.6هزار ویدیو
199 فایل
لینک کانال
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از سرباز امام زمان (عج)
بیاییم یک امسال را به احترام و عشق مولا، و به حرمت نان و نمکش، روز ۱۳ را از تفریح اجتناب کنیم... و در عوض آن طبیعت گردی را به عید فطر که مصادف است با ۲۲ فروردین و به مدت ۳ روز هم تعطیلی رسمی است تغییر دهیم. (ع)
وصاياى امام عليه السلام دربسترشهادت ⚪️اللهَ اللهَ فِي الاَْيْتَامِ، فَلاَ تُغِبُّوا أَفْوَاهَهُمْ، وَلاَ يَضِيعُوا بِحَضْرَتِکُمْ ▪️خدا را خدا را، که يتيمان رعايت کنيد، نکند آنها گاهى سير و گاهى گرسنه بمانند و در حضور شما ضايع شوند ✍درباره اهتمام به امر يتيمان در قرآن مجيد و روايات، تأکيدهاى فراوانى شده است که حکايت از سيطره روح انسان دوستى و حمايت از ضعيفان در احکام اسلامى مى کند.در اين حديث آمده است که خداوند به فرشتگانش مى فرمايد: «اى فرشتگان من چه کسى اين يتيم را به گريه درآورد؟ فرشتگان عرض مى کنند: خدايا تو آگاه ترى. خداوند مى فرمايد: اى ملائکه من شما را گواه مى گيرم هرکس گريه او را خاموش و قلبش را خشنود کند من در قيامت او را خشنود خواهم کرد». 📘
وصیت امیرالمؤمنین هنگام شهادت ▫️وَصِيَّتِي لَکُمْ أَنْ لاَ تُشْرِکُوا بِاللهِ شَيْئاً; وَمُحَمَّدٌ(صلى الله عليه وآله) فَلاَ تُضَيِّعُوا سُنَّتَهُ. أَقِيمُوا هَذَيْنِ الْعَمُودَيْنِ، وَأَوْقِدُوا هَذَيْنِ الْمِصْبَاحَيْنِ، وَ خَلاَکُمْ ذَمٌّ! ▪️وصيّت من به شما اين است که چيزى را همتاى خدا قرار ندهيد و سنّت محمد(صلى الله عليه وآله) را ضايع نکنيد، اين دو ستون استوار را برپا داريد و اين دو چراغ را روشن نگه داريد و ديگر نکوهشى بر شما نيست ✍با توجّه به اينکه امام(عليه السلام) تأکيد بر اين دارد که مطلقا چيزى را همتاى خدا قرار ندهيد، تمام شاخه هاى شرک را بدين وسيله نفى مى کند; اعم از شرک در ذات و صفات و افعال، شرک در عبادت و غير آن و اگر توحيدى خالص از انواع شرک باشد تمام روح و جان انسان را روشن مى کند و از او وجودى ملکوتى و به تمام معنا روحانى مى سازد. 📘
وصاياى امام عليه السلام ⚪️وَقُولاَ بِالْحَقِّ، وَاعْمَلاَ لِلاَْجْرِ ▪️ سخن حق بگوييد و براى اجر و پاداش الهى (نه براى چشم داشت از مردم) کار کنيد ✍قابل توجّه اينکه حق معناى بسيار وسيعى دارد که هر واقعيّت اعتقادى، اخلاقى و حکمى را شامل مى شود و از سويى حق خدا بر خلق و حق مردم بر يکديگر و حق متقابل حکومت و مردم و حق انسان بر خويشتن را نيز در بر مى گيرد. اما عمل براى اجر و پاداش الهى همان خلوص نيّت است که انسان چشم طمع از خلق برگيرد و ديده به پاداش الهى بدوزد و هر عملى را خالص براى او انجام دهد. 📘
منطق ساخت مسجد در پارک قیطریه چیست؟ 🔹ساخت مسجد در پارک قیطریه جدیدترین موضوعی است که به دست‌آویزی برای رسانه‌های ضدایرانی برای جنجال تبدیل شده است. 🔹بهانهٔ آنها برای این موضوع هم قطع درختان است. شهردار تهران اما تاکید کرده که قرار نیست درختی قطع شود. 🔹شهرداری تهران می‌گوید برای حفظ درختان، نقشهٔ اولیه تغییر کرده و حالا صرفا چند نهال جابه‌جا خواهند شد. 🔹تغییر نگاه به بوستان‌ها مهم‌ترین دلیل شهرداری برای چنین اقداماتی است. چراکه بعد از انقلاب تعداد بوستان‌ها ۳۰ برابر شد؛ اما پیوست کافی را نداشت. 🔹کارشناسان شهرداری می‌گویند با اضافه شدن مساجد و دیگر بخش‌های فرهنگی به بوستان‌ها، دیگر بزه‌کاران به راحتی نمی‌توانند در پارک‌ها جولان دهند و خانواده‌ها در آرامش می‌توانند از فضای سبز و دیگر ‌امکانات استفاده کنند.
محورهای تحقق مشارکت مردم در اقتصاد • تغییر باورها 1. خودباوری و اعتماد به نقش و توان رفع مشکلات در داخل 2. باور به تأثیر اراده ، نقش و توانایی مردم در اقتصاد 3. باور به جنگ تمام عیار اقتصادی برضد کشور ازسوی دشمن و لزوم بهره گیری از ظرفیت مردم • تغییر ساختارها 1. تدوین قوانین مناسب و حذف قوانین مغایر با روح اقتصاد مقاومتی 2. تنظیم ساز و کار لازم برای مشارکت مردم 3. جدیت در خروج از اقتصاد نفت محور 4. تقویت تشکیلات کارآمد در تولید ملی، صادرات، واردات و تجارت 5. هدایت کلان و نظارت جدی و مستمر بر فعالیت های اقتصادی 6. مبارزه قاطع با مفاسد اقتصادی • تغییر رفتارها 1. ارجحیت منافع و مصالح ملی بر منافع فردی و جناحی 2. عزم ملی و اراده جدی دریکایک مسئولان وملت 3. روحیه جهادی درتمام مسئولان وآحاد مردم 4. مدیریت اصلاح الگوی مصرف 5. اولویت استفاده از محصولات داخلی 6. اصلاح سبک زندگی و کاستن توقعات و تجملات و پرهیز از تجمل‌گرایی 7. اهتمام به کار و تلاش مفید 8. استفاده حد اكثري از همه ظرفيت های داخلی در ابعاد مختلف 9. استفاده صحیح از منابع 10. اهتمام به پرداخت مالیات 11. تقویت بهره‌وری در کار 12. مدیریت نقدینگی و سرمایه گذاری
❌ یک آمر بمعروف رو توی اصفهان کتک زدن؟! توی شیراز بهش حمله کردن؟! توی مترو بهش فحش دادن؟! چی شد ایران باحیای ما اینطوری شد؟! ✅ شما یادتون نمیاد.. قدیما مردهای ایرانی خیلی باحیا و باغیرت بودن.. یه عوضی جرات نمیکرد سر کوچه دخترای محله را هیز نگاه کنه.. اگه زنی هم ولنگ و باز بود، زن و مرد، پیر و جوان، ، نصیحتش میکردن، جمعش میکردن، گوش نمیکرد طردش میکردن، محله شون پاک بمونه.. مثل الان نبود "مردهای هرزه" حال کنن از دیدن "زنهای بیحجاب" ! و اگه مرد باحیایی هم تذکر بده، بریزن سرش به اسم آزادی!!! چی شد که به اسم آزادی، مردهامون بیغیرت شدن.. به اسم اختیار، زنهامون سلیطه.. کی این مغزها رو هرزه و مشروبخور و سگباز و بی نماز و روزه خوار کرد.. رسانه تحت سلطه شیاطین انس
آیا رأی مردم در رفراندوم به جمهوری اسلامی برای نسل‌های بعد هم الزام‌آور است؟ الف – رژیم حکومتی یک کشور، یا با کودتا و یا با انقلاب مردم متغیر می‌شود، نه این که هر چند سال یک بار یا در هر فصل و نسلی دوباره در مورد اصل یک نظام حکومتی رأی گیری شود. ب- اگر چنین بود که هیچ حکومتی در هیچ کجای دنیا، ثبات و اعتباری نداشت واقعا در کجای دنیا چنین اتفاقی افتاده است؟ چرا در امریکا و اروپا که بسیاری از احزاب و مردم با دولت‌ها و سیاست‌ها مخالف بوده اند و حتی خود را 99 درصدی و حاکمان را 1 درصدی خوانده اند به هیچ وجه سخن از انتخابات جدید در خصوص اصل نظام و رژیم حکومتی حاکم به میان نمی‌آید!!؟؟ ج - اگر اکنون نیز کسانی بخواهند نظام جایگزین خود را طلب کنند زمانی موفق خواهند شد که بتوانند بطلان تئوریک نظام موجود را به اثبات برسانند. چنانکه امام خمینی در مقطع پیروزی انقلاب با اثبات بطلان شاهنشاهی، مدل نظام سیاسی جمهوری اسلامی را مطرح کرد د – بخش عظیمی از نسل جدید با راهپیمای های عظیم مردمی میلیونی هر ساله در سراسر کشور ، مشارکت گسترده در انتخابات ریاست جمهوری ، مجلس ، شورا ها و مجلس خبرگان رهبری و ...، درحال اعمال حق حاکمیت بر سرنوشت خود هستند. اینان کسانی‌اند که با حقانی یافتن مبانی دینی و عقلانی این نظام به دفاع همه جانبه از آن می‌‌پردازند. بنابراین باید توجه داشت که تعیین سرنوشت تنها در مقابله با نظم موجود نیست و دفاع از نظام جمهوری اسلامی نیز بدون شک اعمال حق تعیین سرنوشت از طرف نسل حاضر است. به رغم تحمیل سختی‌های فراوانی چون جنگ داخلی، جنگ خارجی، ترور بسیاری از شخصیت‌های دینی و سیاسی و نیز تحریم اقتصادی و خیانت‌های داخلی ... و به رغم انتقاد به بسیاری از عملکردها، هنوز نه تنها اکثریت مردم و به ویژه نسل جدید با این نظام مخالفتی ندارند، بلکه با حضور جدی، دائمی و مستمر خود در صحنه‌های گوناگون، تأیید و حمایت خود را اعلام می‌دارند [کاری که در هیچ کشوری صورت نمی‌گیرد]. پس، اکثریت غالب مردم ما، طرفدار و خواهان و حامی این نظام هستند و در این تردیدی نیست، لذا رأی‌گیری مجدد برای اصل نظام معنا و مفهومی ندارد و هر وقت مردم نخواستند، خودشان دوباره انقلاب می‌کنند. نه این که هر چند نفر مخالفی دور هم جمع شوند و بگویند: چون امروز ما چند نفر مخالف هستیم و این رأی گیری در نسل گذشته بوده است، پس مجدد رأی گیری شود!
🟡 شبهه ابن ملجم همان بهمن جاذویه سردار ایرانی است! [متن منتشر شده در فضای مجازی]: ابن ملجم (بهمن جازویه) سردار بزرگ ایرانی [...] علی ابن ابی طالب را به ضرب شمشیر از روبرو (و نه از پشت آنگونه که مسلمانان بیان میکنند) به شهادت رساند و مسلمانان هـویت او را ۱۴۰۰ سال مخفی نگه داشتنـد. تلفظ نام او برای اعراب تازی بسیار مشکل بود[...] در گـذشته بسیاری از اعــراب چنـد پـدری و یـا پـدر مـشخـصی نـداشـتند، آنها را بـه شغل و پـیشه ایـکه داشـتنـد ، لقب مـی دادنـد. مانـنـد عـمر ابن خـطاب ( عمـر پسـر خطاب ). خـلاصـه نـام و شـغل پـدر او را می پـرسـند: تـلفـظ نـام پـدرش نـیـز بـرای اعـراب تازی ساده نـبود، می گـویـد پـدر مـن افسار گـیـر بـوده ( فـردیـکه افسار اسب پـادشاهـان و فــرمانـدهان بلنـد پایـه را در هنگام جنـگ و کارزار نـگاه مـیداشتـه). افسار گـیر بـه عــربی می شـود ” مـلـجـٌم ” و ایـن ساده تـرین نـامی بـود که اعـراب تازی تـواستند روی بـهمـن جـازویـه بـگـذارنـد و از آن پس او را “ابـن مـلجـٌم” ( پـسر افسارگـیر) نامـیدنـد... منبع: طبقات الکبری ج ۵ ص ۲۶۳۳، الکامل فی التاریخ ... [شبهه خلاصه شده است] 🆔 @shobhe_shenasi 🟢 پاسخ ✍️ حجت‌الاسلام دکتر 🔹ایرادات متعدد و حتی غلطهای ساده املایی (مانند نوشتن محراب با «هـ») از بی سوادی محض و البته دروغگویی نویسنده دارد که غلط بودن متن فوق را برای هر خواننده فرهیخته ای آشکار می‌کند. با این حال چند نکته کوتاه بیان می شود: ▫️اولاً در کتاب "طبقات الکبری" کلمه "زاذویه" یافت نشد و جلد ۵ این کتاب هم در چاپهای مختلف، کمتر از ۶۰۰ صفحه دارد؛ یعنی صفحه ۲۶۳۳ وجود ندارد! ▫️ثانیاً در "الکامل فی التاریخ" هم اثری از زاذویه یا جاذویه نیست و در آدرس ادعایی شایعه هم اثری از داستان ابن ملجم نمی باشد! ▫️ثالثاً نه امام علی(ع) و نه هیچ یک از معصومین(ع) در نبردهای فتح ایران شرکت نداشتند تا کینه ای از ایشان در دل ایرانیان باشد و موارد منتسب به ایشان ابدا صحت ندارد! اساسا تمایل ایرانیان به اهل بیت به دلیل افکار انسانی و فرانژادی اهل بیت بوده که باعث می شده با ظلم خلفا نسبت به ایرانیان مقابله کنند. ▫️نکته دیگر اینکه در عربی (مانند هر زبان دیگری) ممکن است افراد ملقب به شغل شوند اما «ابن» به معنای فرزند است و در مورد شغل بیان نمی شود. لذا کلمه "خطاب" نیز که به غلط به عنوان شغل خلیفه دوم بیان شده، نام پدر وی بوده است. ▫️آخرین نکته اینکه اساساً مرگ "بهمن جاذویه" سردار ایرانی در جنگ قادسیه و در سال ۱۵ بوده است؛ (تاریخ طبری ج ۳، ص ۵۴۳) یعنی او ۲۵ سال پیش از شهادت حضرت علی(ع) از دنیا رفته بود! 🔹 باستان گرایان گمان می‌کنند می‌توانند با دروغگویی و ایجاد تقابل بین اسلام و ایران، محبت اهل بیت پیامبر را که در عمق جان ایرانیان نفوذ کرده، کم رنگ کنند؛ زهی خیال باطل!! 🔻 توضیح بیشتر + منابع و مدارک👇 ghorbanimoghadam.ir/1309 ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش..
خبر فوری 📣◼️◾️◾️◼️ ساعاتی قبل پادشاه و حاکم عراق مورد سوء قصد قرار گرفت! ضارب پس از این حرکت انقلابی توسط محافظین شخصی حاکم (موسوم به شرطة الخمیس) دستگیر شد عملیاتهای مشابهی در شام و مصر نیز توسط همکاران این فرد انجام شده که موفقیت آمیز نبوده است در مورد انگیزه این شخص و پیشینه ماجرا نکاتی حائز اهمیت است در حکومت حدود 6 ساله این حاکم برای بقای قدرت و حاکمیت این حکومت چندین جنگ صورت گرفته مهمترین آنها جمل با 10 ها هزار کشته و صفین با 100 ها هزار کشته و نهروان با 4 هزار کشته بوده است در جنگ صفین طرف مقابل برای جلوگیری از خونریزی بیشتر پیشنهاد گفتگوی سازنده و داوری قرآن و حکمیت را پیشنهاد داد در ابتدا حاکم و برخی سران مزدور و تندروی او مثل مالک اشتر نخعی این پیشنهاد را نپذیرفتند و برای بقای خود نابودی طرف مقابل را خواستار بودند لکن با فشار سایر منسوبین اعتدال گرا مانند اشعث بن قیس کندی که زمانی بر آذربایجان حاکم بود کار به حکمیت کشید حاکم برای حکمیت مالک اشتر را که فردی تندرو و جنگی بود پیشنهاد داد لکن مردم و خواص که از جنگ و خونریزی او خسته بودند و احتمال می دادند مجدد این فرد باعث درگیری شود فردی با تقوا و اهل عبادت و.. به نام ابو موسی اشعری را پیشنهاد دادند از طرف دیگر جنگ فردی به نام عمرو عاص حکم شد در جریان حکمیت با خدعه عمروعاص جریان به ضرر حاکم و جامعه کوفه شد پس از این ماجرا برخی از مردم که در ابتدا خواهان حکمیت بودند از کشاندن کار به آن بسیار پشیمان شدند و به حاکم معترض شدند و از او خواستند بخاطر این به کفایتی از خدا طلب عفو کند! حاکم که خود را مبرا از این موضوع می دانست با آنها مخالفت کرد و از آنها خواست برای ادامه جنگ با حاکم شامات آماده شوند تا به ادامه کشور گشایی برسند اما مردم که از کشت و کشتار خسته و در جریان حکمیت هم سرخورده بودند تمایل چندانی به جمع شدن و جنگ نشان ندادند! تا جایی که حاکم بر روی منبر گریه می کرد و به صورت خود میزد! در همین حین عده ای ازین جمع از فرماندهی حاکم سرباز زدند و به مارقین مشهور شدند این افراد تماما از قاريان و حافظان قرآن و عموما نماز شب خوان بودند و کمتر کسی از آنها حتی یک مکروه سراغ داشت، (چه رسد به حرام) و با توجه به سابقه خونریزی های مکرر حاکم و طرف مقابل اعتقاد داشتند برای حکومت بر جامعه قران کافی ست و دو شعار معروف حسبنا کتاب الله و لا حکم الا لله سر میدادند سرانجام پس از چندین مرحله گفتگو از جمعیت حدود ۸ هزار نفری مارقین ۴ هزار نفر بر عقیده خود استوار ماندند و حاکم برای حفظ قدرت مجبور به جنگ با آنها شد که در این جنگ تقریبا تمام مارقین قتل عام شدند و حدود 10 نفر باقی ماندند 3 از این ده نفر پس از جنگ هم پیمان شدند برای تحقق شعارهای انقلابی شان حاکمان عراق و شام و مصر را به قتل برسانند که فقط ابن ملجم مرادی موفق به این موضوع گردید و در سحرگاه 19 رمضان حاکم عراق را در نماز (که کمتر کسی در شام فکر می کرد حاکم اهل نماز باشد) با شمشیر زهرآلود مورد حمله قرار داد گفته می شود امیدی به زنده ماندن حاکم نیست و خبر ها حکایت از آن دارد که در صورت وفات حاکم به دلایل امنیتی و نارضایتی های موجود او به صورت مخفیانه به خاک سپرده می شود 📡این خبر از خبرنگار بی بی سی فارسی و اینترنشنال در اون زمان بود! 😐 😒 __ نحوه خبر رو دیدید؟! دیدید چقدر راحت میشه هم راست گفت و هم علی علیه السلام رو تخریب کرد! توی متن تقریبا هیچ دروغی هم گفته نشده همه حرف ها راست بود! اما از نگاه کی!؟ بی بی سی فارسی! حواسمون به ها باشه که کی و با چه نیتی برامون خبر پخش می کنن! مون رو بالا ببریم! ما در یک پیچیده هستیم! جنگی که هدف اصلی فکر و اندیشه ماست! 🔹رسانه‌ها، امروز اصلی‌ترین ابزار جنگی هستند و در جنگ روایت‌ها، هر کسی که شروع‌کننده روایت باشد، اغلب مخاطبین را با خود همراه خواهد کرد.
🔴تیتر عجیب واشنگتن پست برای جنایات اسرائیل: زندگی چهار موجودیت آسیب‌پذیر خاتمه یافت!! 🔹‌رسانه های آمریکایی در همراهی با جنایت های رژیم صهیونیستی به وقاحت عجیبی رسیده اند.
دروغ بابای مهسا دروغ قتل نیکا دروغ شکنجه و اعتصاب غذای حسین رونقی دروغ شکستن انگشتای توماج دروغ تجاوز و شکنجه آرمیتا عباسی دروغ کارخودشونه و... اینا ‎دروغ سیزده نبود، انقلابِ دروغین بود که شکست خورد. بابای مهسا دروغ قتل نیکا دروغ شکنجه و اعتصاب غذای حسین رونقی دروغ شکستن انگشتای توماج دروغ تجاوز و شکنجه آرمیتا عباسی دروغ کارخودشونه و... اینا ‎دروغ سیزده نبود، انقلابِ دروغین بود که شکست خورد. 🔥
🔵کی فکرشو می‌کرد یه روزی رفتن به طبیعت هم برای اپوزیسیون بشه کنش سیاسی ! +شما سابقه مبارزه سیاسی با جمهوری اسلامی داری؟ _آره قراره برم تو طبیعت علف بخورم😐 🔵کی فکرشو می‌کرد یه روزی رفتن به طبیعت هم برای اپوزیسیون بشه کنش سیاسی ! +شما سابقه مبارزه سیاسی با جمهوری اسلامی داری؟ _آره قراره برم تو طبیعت علف بخورم😐
واریز هدیه ۵۰۰ هزار تومانی بنیاد مستضعفان به حساب تمام «ایتام کمیته امداد و بهزیستی» 🔹همزمان با سالروز شهادت ابوالایتام، حضرت علی (ع)، با تخصیص ١٠٠ میلیارد تومان، به حساب تمام تحت پوشش و سراسر کشور واریز کرد. 🔹این هدیه‌ی ۵۰۰ هزار تومانی برای نزدیک به ١٦٤ هزار یتیم تحت پوشش کمیته امداد و ٣٦ هزار یتیم تحت پوشش بهزیستی در سراسر کشور واریز شده است./خبرفوری
🔴جمهوری اسلامی مهناز خزایی رو اول شکنجه داد بعد کشتش !!! ولی نمیدونم چرا امشب زنده شد ، پدرسوخته های دغلباز😂🇮🇷
🔴پروندۀ محکومیت متهم پرونده مهران سماک، دوباره بررسی می‌شود 🔸️خبرگزاری فارس نوشت: انتشار خبر تایید حکم اعدام سرهنگ جعفر جوانمردی فرمانده انتظامی بندرانزلی موجی از اعتراض کاربران و مخاطبان خبرگزاری فارس را به‌دنبال داشت. 🔹ثبت ده‌ها پویش، هزاران کامنت و ده‌ها هزار امضا در سامانه «فارس من» فقط بخشی از حمایت‌ها از فرمانده سابق انتظامی بندرانزلی است. 🔸️در یکی از پویش‌ها که در کمتر از ۲۴ ساعت به بیش از ۱۵ هزار امضا رسیده، کاربران از مسئولان دستگاه قضایی خواسته‌اند نسبت به صدور این حکم تجدید نظر کنند. 🔹سید جعفر جوانمردی در اغتشاشات سال گذشته در حین ماموریت به‌دلیل شلیک گلوله‌ای ساچمه‌ای که منجر به کشته‌شدن فردی به نام مهران سماک شد، با تشخیص دادگاه به جرم قتل عمد به قصاص محکوم شد. 🔸️بسیاری معتقدند با توجه به اینکه این حادثه در حین ماموریت پلیس و در هنگام اغتشاشات اتفاق افتاده، حکمی سختگیرانه توسط قاضی صادر شده و عملا این موضوع منجر به تضعیف پلیس خواهد شد. 🔹️در همین رابطه با پیگیری خبرنگاران فارس از مسئولان قوه‌قضائیه مشخص شد این حکم قطعی نیست و به‌علت نقص‌های متعدد قرار است دوباره پرونده بررسی شود. 🔸مسئولان قوه‌قضائیه اطمینان دادند که حکم صادره درحال حاضر قابلیت اجرا ندارد و با تکمیل پرونده باید بررسی‌های جامع‌تری نسبت به آن صورت بگیرد. ❄اخبار گیلان☔ ✅ @guilan_news
🔻حضور سردار "ساور"معاون محترم هماهنگ کننده ساع.س.فراجا مورخه۱۴۰۳/۱/۱۲ در غرب استان تهران 🔻این مقام انتظامی ضمن حضور در کلانتری ۱۳ شهید آبشناسان شهرستان رباط کریم با اهداء عیدی از کارکنان حاضر در شیفت خدمتی دوم تجلیل و قدردانی کرد. -تصویری نوروزی نوروز۱۴۰۳
🔻حضور سردار "ساور"معاون محترم هماهنگ کننده ساع.س.فراجا مورخه۱۴۰۳/۱/۱۲ در غرب استان تهران 🔻این مقام انتظامی ضمن حضور در کلانتری ۱۱ مرکزی شهرستان قدس با اهداء عیدی از کارکنان حاضر در شیفت خدمتی دوم تجلیل و قدردانی کرد. -تصویری نوروزی نوروز۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جوانی که زیبا صادق زیبا کلام رو ساکت میکنه!😉 جوان هوشمند و اگاه ایرانی اینجوری همه تله هارو رد میکنه باریکلا👏 انتشارش با شما خوبان 🌹
🔷 ماجرای سرهنگ جوانمردی و شباهت برخی ابعاد رسانه ای آن به پروژه مهسا امینی! خطر بزرگ در کمین است! 🔸طبق روال معمول، متأسفانه این روزها هم شاهد چالش مجازی دیگری به نام مشروعیت یا عدم مشروعیت حکم قصاص سرهنگ جوانمردی فرمانده انتظامی بندر انزلی به دلیل تیراندازی در ناآرامی‌های سال گذشته از سوی برخی ها هستیم. اینترنشنال و سربازانش خواهان اعدام او و برخی دغدغه مندان داخلی هم خواهان نقض این حکم هستند و وجه اشتراک هر دو گروه هم قضاوت مبتنی بر جهل در امور قضایی و کیفیات حاکم بر پرونده است (البته گروه اول معاند و گروه دوم دلسوز نظام هستند). 🔸اول سخنی با قوه قضائیه: این شخصیت حقوقی تقریباً در هیچ یک از چالش‌های اجتماعی مربوط به حوزه قضا آنگونه که باید مبادرت به تزریق اطلاعات و شفافیت‌های لازم به عوام و خواص ننموده تا آنجا که رهبر معظم انقلاب در تیرماه سال ۱۴۰۲ و در جلسه سالانه با مسئولین عالی این دستگاه خواستار تقویت بُعد رسانه‌ای این رکن مهمِ نظام شد و عمق این ضعف را تا آنجا دانست که با شوخ طبعی بیان نمود که: «اخبار قوه قضائیه بعد از خبر آسفالت شدن جاده فلان شهر پخش می‌شود!» 🔸مگر معظم له لزوم حفظ آرامش اذهان عمومی را یکی از مصادیق مهم حقوق عامه که مسئولین قضایی باید اقدامات مقتضی را در خصوص آن انجام دهند معرفی نکرد؟ البته تا قبل از این هم ناگفته پیدا بود که تزریق اطلاعات صحیح به جامعه یکی از مصادیق حکم حکومتی ایشان مبنی بر جهاد تبیین در شعار سال ۱۴۰۱ به شمار می رفت. متأسفانه این سکوت مرگبار و عدم ارائه نقشی فعال در فضای رسانه‌ای همیشه به ضرر کل نظام و دستاوردهایی بوده که حاصل خون شهدا است. 🔸قوه قضائیه باید پاسخ دهد که چرا در این مسأله و دیگر مسائل سابق، در جنگ روایت‌ها سینه خود را سیبل تیرهای زهرآگین دشمن نموده‌است؟ این سکوت منطق و دلیل خاصی داشته و یا ناشی از تغافل بوده است؟ پرواضح است که برخی تصمیمات قضایی نه فقط جنبه قانونی و فنی، بلکه جنبه سیاسی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و بین المللی دارند که چالش‌های موجود در فضای مجازی در خصوص پرونده صدرالذکر نیز حکایت از این امر دارد. 🔸بنابراین ریاست محترم قوه قضائیه سریعاً باید به فرموده رهبر معظم انقلاب جامه عمل پوشانده و یک کمیته تخصصی در خصوص پاسخگویی به چالش‌های اجتماعی قضایی (بخوانید نقشه های دشمن) تدارک ببیند و داشتن یک سخنگو که آن هم در آنجا که باید سخنی نمی گوید هیچ دردی را دوا نمی‌کند. 🔸دوم سخنی با دلسوزان مجازی: از شما انتظار بیشتری می‌رود. اگر بخواهیم «غیرمنطقی» بحث کنیم باید بپرسیم که چرا همان دفاعی را که از عملکرد یکی از بازوهای نظام (نیروی انتظامی) در ماجرای خانم مهسا امینی انجام دادید حالا هم چشم بسته در خصوص یکی از ارکان نظام (قوه قضائیه) انجام نمی‌دهید؟ چگونه قوه قضائیه مثل آب خوردن به خاطر مسأله‌ای که از آن شناختی نداریم زیر سوال می‌بریم؟ متأسفانه در ماجرای خانم امینی هم معاندین کمی همین منطق را به کار گرفتند. 🔸می‌گویند چرا در اغتشاشات سال قبل برخی مخلین آزاد شدند؟ خب پاسخ روشن است: قانون! می‌پرسند چرا یک یا دو نفر از فعالین حوزه امنیت محکوم شده اند؟ باز هم پاسخ روشن است: قانون و تخطی از قانون! البته بحث تخصصی است و نباید کلیشه ای صحبت کرد. 🔸یک بار هم به جای دشمن خودمان را سرزنش کنیم! خطای شناختی و غرق شدن در امواج حاصل از طوفان مُهلک فضای مجازی نه برای معاندین و نه برای خودمان شاخ و دُم ندارد! همین اظهارنظرهای سهل اندیشانه و فاقد پشتوانه تخصصی حکایت از این امر دارد. 🔸یک روز نظام زیر سوال می‌رودکه چرا در پرونده شهیدان عجمیان و علی وردی همه کسانی که حتی کوچک‌ترین نقشی در ماجرا داشته و مثلاً آن عزیزان را فقط یک هُل داده اند اعدام نمی‌شوند (امری سهل اندیشانه و خلاف قانون و شرع) و روزی دیگر در نقطه مقابل گفته می شود که قانون هیچ ارزشی ندارد و حتی تخطی فاحش از آن باید برای برخی ها دارای مسئولیت صفر درصدی باشد! 🔸در هر دو حالت برای نظام ایجاد هزینه می شود. البته مرادم از نگارش این مطلب فقط نقد این رفتار خطرناک مجازی بود نه ورود در پرونده‌ای که گفته شد زیرا امکان تخطی ضابطین از قانون امر تازه‌ای نیست که بخواهم در این مقطع زمانی به لحاظ تخصصی به آن بپردازیم. 🔸کمپین «نه به اعدام» دقیقاً همان کمپین معاندین نظام در خصوص سوژه‌های مورد نظر خود است. مجازات قتل عمد «قصاص» نفس است نه «اعدام» که مربوط به محاربین و خائنین ملی است! نهایتاً درست این بود که کمپینی با عنوان «اخذ رضایت از اولیا دم» تشکیل دهید تا اینگونه در زمین دشمن بازی نشود، بازی بسیار خطرناکی که در آینده می تواند با سوژه‌های جدید آن وَرِ آبی تجدید قوا کرده و به میدان بیاید و این رفتار امروز مانعی است در جهت سینه سپر کردن فردا در مقابل آن! ✍علی جهانبخش، قاضی دادگستری