2683815_854.pdf
1.82M
🚨 📖 متن دعای عرفه به همراه ترجمه روان
🔰 حتماً دانلود کنید متن درشت و زیبایی دارد.
کانال #طلاب_انقلابی در جهت مطالبات رهبری، مساله تحول در حوزه و نقد درون سازمانی از مشکلات حوزه و حوزویان
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
⭕️ خيلی ازاولياء وبزرگان به روز عرفه چشم میدوختند. در اين روز، مسير زندگی بايد تغييركند، عرفه راه عجيبی است. اعمال عرفه را به هرمقدار كه نشاط داريد، انجام دهيد. درمضامین بلند دعا تأمل فرماييد. عمده اين است كه معرفت پيداكنيم، گاهی تأمل در جملهای میتواند مسيرزندگی انسان را تغيير دهد.
👤 آیتالله فاطمینیا
کانال #طلاب_انقلابی در جهت مطالبات رهبری، مساله تحول در حوزه و نقد درون سازمانی از مشکلات حوزه و حوزویان
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مناجات کوتاه | التماس دعای ویژه
🔰 #حاج_محمود_کریمی
کانال #طلاب_انقلابی در جهت مطالبات رهبری، مساله تحول در حوزه و نقد درون سازمانی از مشکلات حوزه و حوزویان
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
#اصالت_مخاطب #اصالت_متربّی
✳️ جایگاه طلبه در نظام آموزشی حوزه
🔶با اینکه مخاطب و متربّی به عنوان رکن اصلی در جریان تربیت و تعلیم میباشد و شارع نیز همین رویه را داشته است و چارهای هم از آن نیست، اما آیا در حوزههای علمیه، طلبه که مخاطب اصلی برنامههای آن است، چه جایگاهی دارد؟ پاسخ به این پرسش را در عرصههای مختلف حوزه میتوان ردیابی کرد و به جواب رسید.
🔸یکی از این عرصهها نظام آموزشی حوزه است؛ سؤال این است که اگر نظام آموزشی برای این طلبه و برای تربیت و آموزش او تنظیم شده است، خصوصیات مخاطب امروزی هم در این نظام لحاظ شده است؟ به بیان روشنتر طلبه امروزی نسبت به طلاب گذشته ویژگیها متفاوتی دارند و اگر حوزه خود را مربّی این طلبه میداند تا چه اندازه برنامههای خود را متناسب و هماهنگ با مخاطبش قرار داده است؟
⬅️ طلبۀ امروزی خوب یا بد، بپذیرید یا نپذیرید، با محتوای دروس این نظام آموزشی ارتباط نمیگیرد. آن را با زمانۀ خود و نیازهای آن بیگانه مییابد و میگوید نمیتوان با این متون درسی پاسخگوی سؤالات روز جامعه بود. اگر حوزه خود را مربّی این طلبه میداند نباید این حسّ و تلقّی مخاطبش را ببیند؟ حتی اگر آن را نپذیرد. اگر میخواهد این طلبه را تربیت کند، بخواهد یا نخواهد طلبهاش این ذهنیت را دارد یا باید اقناعش کند یا اعتنا کرده و آن را مورد مطالعه قرار دهد.
⬅️ طلبۀ امروز عادت به سرعت تبادل اطلاعات و یادگیری دارد و حوصلۀ معطّل ماندن بیش از یکدهه، برای آموزش دروسی که هنوز مقدمۀ تخصص و اجتهاد است را ندارد. این طلبه سه سال درگیر بودن با ادبیات عرب را نمیپذیرد. سه دوره اصول خواندن او را کسِل و افسرده میکند. 7 سال فقه را برای یادگیری مدل استنباط، وقت تلف کردن میخواند. بله حوزه با این طلبه و با این روحیات سر و کار دارد؛ پس جایگاه این دغدغهها و داشتههای فکری طلبه، در کجای نظام آموزشی قرار دارد؟
⬅️ طلبۀ قرن 21 معتقد به تخصصگرایی است و نمیتواند بپذیرد که همۀ افراد با اختلاف در استعدادها و علاقهها در یک رشتۀ حوزوی تحصیل کنند. برخی استعداد تبلیغ دارند؛ برخی استعداد پژوهش، برخی تدریس و برخی دیگر نیز اجتهاد. برای این طلبه قابل قبول نیست که برخورداری از امکانات علمی و مادی حوزه تنها منحصر به افرادی باشد که 10 سال از عمر خودشان را صرف این مسیر از پیش تعیینشده بگذارد؛ یعنی تمرکز بر فقه و اصول موجود.
🔺میتوان گفت تقریبا طلبه بهعنوان مخاطب اصلی، هیچ اصالتی در نظام آموزشی حوزه ندارد. ناچار است که با همان متون اُنس بگیرد اگرچه نمیتواند و نمیخواهد! با همان مدتزمان تعیینشده راحت باشد که نیست! و اگر میخواهد مدرکی داشته باشد، شهریهاش قطع نشود و ... باید همان یکدهه وقت را برای فقه اصول بگذارد اگرچه علاقه یا استعدادی با این شدت، در این زمینه نداشته باشد!
✅ اصالت دادن به مخاطب از بدیهیات جریان تعلیم و تربیت است و چارهای از آن نیست. حوزه از یکسو میخواهد طلاب را تربیت کند از سوی دیگر نسبت به روحیات، دغدغهها، حساسیتها و تلقّیهایشان بیتفاوت است! آیا این ظلم و جفا به طلبه نیست؟ آیا میتوان از چنین ارگان و سازمانی امید تربیت و مربّی بودن را داشت؟ و اصلا چنین رویهای چقدر نزدیک به رویۀ شارع در اصالت دادن به مخاطب میباشد؟
🖋 ناصر نجفی
🆔 @tahavol_howze
✅حذف دروس دینی از کنکور برای کدام هدف؟
🔹آقای سوزنچی معاون سیاست گذاری شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرده است که بر اساس طرح شورای عالی انقلاب فرهنگی، کنکور از سال 1402 فقط شامل دروس تخصصی است و دروس عمومی حذف خواهد شد. وی افزود: با این کار، سوالات تخصصی می تواند عمیق تر طرح شود چون با حذف سوالات دروس عمومی، مدت زمان پاسخگویی به سوالات تخصصی افزایش می باید.
✍روشن است که حذف درس های عمومی یعنی -درس های ادبیات فارسی، معارف اسلامی(دین و زندگی) و زبان عربی- از کنکور یعنی کم اهمیت شدن اعتبار آن ها در نزد دانش آموزان ودر نتیجه موجب بی توجهی آن ها به آن دروس خواهد شد. دروس قرآن و دین و زندگی و عربی نقش بسزایی در ساختن شخصیت دینی دانش آموزان دارد متاسفانه و در نتیجه آموزش و پرورش و دانشگاه بیش از پیش به سکولاریزه شدن پیش خواهد رفت. این درحالی است که در گام دوم انقلاب اسلامی بر باورهای دینی و اخلاقی و تقویت معنویت نسل جوان تاکید شده است به طوری که امام خامنه ای در بیانیه گام دوم بیش از 40 بار از جوانان و معنویت و اخلاق نام برده اند. باید توجه داشت که بسیاری از دانش آموزان کشور به خانواده هایی تعلق دارند که ارتباطی با مسجد و حسینیه و هیات های مذهبی ندارند و بیشتر تحت تاثیر رسانه های بیرونی ماهواره و اینترنت آزاد قرار دارند و هویت آن ها توسط رسانه های بیرونی ساخته می شود. تنها دالانی که این گونه دانش آموزان چاره ای جز عبور از آن ندارند دالان آموزش و پرورش است که مجبورند این گونه درس ها را نیز بخوانند و در امتحانات آن نیز قبول شوند. کتاب های دینی و قرآن می تواند بر افکار و اندیشه های این گونه افراد نیز موثر افتد .
🔸 حذف دروس عمومی از کنکور موجب بی رغبتی دانش آموز نسبت به آن ها می شود و چه بسا برنامه ریزان سکولار در آینده ای نه چندان دور به این جمع بندی برسند که دروس عمومی از سیستم آموزش وپرورش نیز به طور کلی حذف کنند. و درنتیجه دانش آموزان کشور به سمت سکولاریزه شده سوق داده خواهند شد.
🔹انتظار می رود که آیت الله رییسی نسبت به این گونه مسایل نیز حساسیت ویژه ای داشته باشد و قبل از اجرا از دستور خارج کند.
#روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️جمعی از طلاب #سوسنگرد که به اعزام یگان ویژه به شهرمعترض بودند دیشب بین مردم معترض رفتند و با آنها همدل و همراه شدند. مردم هم اعتراضات خودشون را اعلام کردند. بدون درگیری و کشته، راهپیمایی تمام شد! آقایون گوش نمیکنند. بخدا اگر فضای اعتراض سالم برقرار بشه خشونت از تجمعات برداشته میشه!
🔹وقتی فضای اعتراض قانونی و سالم مهیا نشود معلوم است کار به خشونت میکشد! این وسط نفوذیهای تروریستی الاحوازیه هم کار خودشان را خوب بلدند!
🔸از طرفی حضور علما و روحانیت در بین معترضین به سلامت راهپیماییها کمک میکند. متاسفانه یک فکری هست که اجازه حضور علما و روحانیت را در بین مردم نمیدهد! میگویند اگرروحانیت برود کار خراب میشود! اتفاقاً وقتی علما و روحانیت، مامور یگان ویژه و ضدشورش حاضر شود جوانان و مردم بیشتر تحریک میشوند!
مردم #خوزستان امروز نیاز دارند به حضور و دلگرمی علما و بزرگان خود.
✅ #داود_مدرسی_یان
کانال #طلاب_انقلابی در جهت مطالبات رهبری، مساله تحول در حوزه و نقد درون سازمانی از مشکلات حوزه و حوزویان
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
🚨 پست جدید اینستاگرام سایت رهبرانقلاب درپی مشکلات خوزستان درباره وظیفه فوری و قطعی مسئولان برای رسیدگی به وضع مردم
کانال #طلاب_انقلابی در جهت مطالبات رهبری، مساله تحول در حوزه و نقد درون سازمانی از مشکلات حوزه و حوزویان
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
⚠️ خصوصیت منحصر بفرد روحانیت
آنچه ما طلبهها در هر جا که هستیم - چه در قم، چه در مشهد، چه در حوزههای شهرستانها و چه شاغل به تحصیل، چه شاغل به شغل ملایی و طلبگی و روحانی، چه شاغل در دستگاههای دولتی و اجرایی - باید بدانیم، این است که امروز روحانیت در کشور ما یک نقش ممتاز و بینظیری دارد.
این که میگوییم «امروز»، این نه به خاطر فقط شرایط خاص جمهوری اسلامی است؛ بلکه اساساً روحانیت شیعه همواره خصوصیتی منحصر بفرد داشته است و امروز هم که نظام جمهوری اسلامی برپاست و مسئولان آن بعضاً از خود این حوزهها برخاستهاند و صبغهی روحانیت و دینی در این حکومت مشهود است، باز حوزههای علمیهی شیعه همان خصوصیت را حفظ کردهاند. آن خصوصیت چیست؟ آن عبارت است از «استقلال و مردمی بودن».
🗓 بیانات در دیدار روحانیون استان سمنان ؛ ۱۳۸۵/۰۸/۱۷
کانال #طلاب_انقلابی در جهت مطالبات رهبری، مساله تحول در حوزه و نقد درون سازمانی از مشکلات حوزه و حوزویان
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
🔴 دروغ پردازی ضد انقلاب برای ایجاد اغتشاش در خوزستان!
🔹 در این روزهایی که علمای استان خوزستان به پرچمداری آیتالله موسوی جزایری و همچنین حجتالاسلاموالمسلمین موسوی فرد، نماینده ولیفقیه در خوزستان، در سطح کلان ملی، پیگیر مطالبات مردمی هستند، ضدانقلاب، برای تخریب وجهه مردمی علمای استان، از روش موهون دروغ و افترا استفاده کرده است.
🔹 درحالیکه آیتالله موسوی جزایری، چندین سال است که از سمت امامت جمعه استعفا کرده، ایادی مزدور ضدانقلاب، با انتشار عکس نوشتهای با لوگوی خبرگزاری تسنیم، جملاتی سخیف را به رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان منتسب کردهاند.
کانال #طلاب_انقلابی در جهت مطالبات رهبری، مساله تحول در حوزه و نقد درون سازمانی از مشکلات حوزه و حوزویان
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
"انا لله و انا الیه راجعون"
🔻اقامه نماز بر پیکر طلبه #مجاهد مرحوم دکتر محمد حسین #فرج_نژاد؛
همسر و۳ فرزندشان
🕑 پنج شنبه ۳۱ تیر ساعت ۶:۳۰ صبح
🕌حسینیه امیرچقماق یزد
(کنار قبور مطهر شهدای گمنام)
🕑 مراسم تشییع و تدفین در ابرکوه:
ساعت 10:30
کانال #طلاب_انقلابی در جهت مطالبات رهبری، مساله تحول در حوزه و نقد درون سازمانی از مشکلات حوزه و حوزویان
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
⭕️ استاد #فرج_نژاد، #فخری_زاده #گمنام حوزه های علمیه بود
🔻دو شخصیت علمی یکی برای دانشگاه و دیگری برای حوزه های علمیه، ولی هر دو خار چشم اسرائیل بودند
🔻 هر دو مجاهد علمی در دو سنگر متفاوت در حال خدمت صادقانه و بی منت برای انقلاب اسلامی بودند
🔻 یکی به دنبال پیشرفت تکنولوژی در کشور ایران بود و دیگری با نقطه زنی در زدن تفکر صهیونیست به دنبال اعتلای تفکر اسلام ناب محمدی در جهان اسلام بود
کانال #طلاب_انقلابی در جهت مطالبات رهبری، مساله تحول در حوزه و نقد درون سازمانی از مشکلات حوزه و حوزویان
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فقه_نظام_مالیاتی_اسلام 5
استاد اکبرنژاد:
⬅️ اختلافات و ارتقائات روشی باید خروجی خود را در فقه نشان دهد، اینکه اصول فقه موجود تنه به تنه اخباری گری می زند، به این دلیل است که تفاوت های اساسی با اخباری گری ندارد.
🔰این کتاب یکی از موارد مسلمی است که تقابل دو روش استنباطی را نشان می دهد.
🆔 @tahavol_howze
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
هفته قبل در جلسه ای با مرحوم فرج نژاد طرح کتاب جنگ شناختی در اقتصاد کرونا را با هم قطعی کردیم.
روی تابلو ۵ مرحله از جنگ شناختی را توضیح می داد.
شناسایی رگه های بهاییت در نظام بهداشت و درمان ایران از دیگر فعالیت های ایشان بود.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
کانال سخنرانی سیاسی
هفته قبل در جلسه ای با مرحوم فرج نژاد طرح کتاب جنگ شناختی در اقتصاد کرونا را با هم قطعی کردیم. روی
خاطره ای در مورد مرحوم فرج نژاد...
بارها بهش گفتم من کمکت میکنم ماشین بخر
گفت پولو ازت میگیرم ولی باید باهاش اسرائیلو بزنیم پول لازم دارم واسه چندتا دوره
میگفتم نمیدم مگه اینکه خرج خودت کنی
میگفت حرف زدی باید بدی
و میرفت خرج دوره اش و طلبه ها میکرد.
تازه این موتورش هم همیشه خدا خراب بود
یه بار یه موتو بهتر واسش گرفتم از یکی رفقا
یه ماه بعد دیدم فروخته و یه اردو واسه بچه های محروم ابرکوه گذاشته
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام خامنه ای :
مراجع تقلید کنونی بارها به من گفتند..
کانال #طلاب_انقلابی در جهت مطالبات رهبری، مساله تحول در حوزه و نقد درون سازمانی از مشکلات حوزه و حوزویان
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
🔴 تصویری دردناک از تشییع مرحوم دکتر فرج نژاد و خانوادهاش
🔹 نثار روح همه درگذشتگان مخصوصاً این عزیزان، صلوات و فاتحه ای قرائت کنیم
کانال #طلاب_انقلابی در جهت مطالبات رهبری، مساله تحول در حوزه و نقد درون سازمانی از مشکلات حوزه و حوزویان
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فیلم امروز تشییع پیکر پاک استاد انقلابی فرج نژاد و خانواده محترمشان در ابرکوه یزد
کانال #طلاب_انقلابی در جهت مطالبات رهبری، مساله تحول در حوزه و نقد درون سازمانی از مشکلات حوزه و حوزویان
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
هدایت شده از خبرهای داغ سیاسی
پویش تغییر #پروفایل
مجموعه پروفایلهای #غدیریام
به مناسبت عید غدیر خم
♨️دریافت بروز ترین #خبرهای_داغ_سیاسی👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1655832592Cd30cd51591