صدرالساداتی بازداشت شد
🔹 سید مهدی صدرالساداتی روحانی جوانی که اقدام به افشاگری در همه حوزه ها میکرد بازداشت شد.
🔹طبق اطلاع خبرنگار فارس وی به دلیل نوع عملکردش در ماجرای ده ونک و شیوه های تبلیغاتی اش با دستور دادگاه ویژه روحانیت بازداشت شده است.
لطفاً لینک کانال را فقط و فقط برای #روحانیون و #طلاب ارسال نمایید.
#طلاب_انقلابی
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
✅ «گفت و گو با طلبه ای که قم را رها کرد» اسماعیل آذری: ما روحانیون داریم مردم را از دست می دهیم
✅ چرا باید مدارس و مساجد روستاها خالی از طلبه باشند؟
✅ طلاب می خواهند به مقام اجتهاد برسند، چه سودی دارد؟!
لطفاً لینک کانال را فقط و فقط برای #روحانیون و #طلاب ارسال نمایید.
#طلاب_انقلابی
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
محمد عبداللهی
چرا خروجی دانشگاههای ما سکولار است؟
آنچه در خروجی دانشگاهها میبینیم، فارغ التحصیلان و اساتید آینده اغلب با رویکرد سکولار حتی در حوزه علوم انسانی است. و این چرخش معیوب محتوای سکولار، استاد سکولار، انسان سکولار همچنان در حال تکرار در سیستم آموزش عالی ماست.
مجله فارسپلاس: چهل سال از انقلاب اسلامی میگذرد، چندین سال دانشگاهها به بهانه انقلاب فرهنگی تعطیل شد، تلاشهای زیادی برای نگارش کتابهای درسی (سمت) صورت گرفت، هستههای گزینش متعدد برای اساتید و حراست و... تشکیل شد اما آنچه در خروجی دانشگاهها میبینیم، فارغ التحصیلان و اساتید آینده اغلب با رویکرد سکولار حتی در حوزه علوم انسانی است. و این چرخه معیوب محتوای سکولار، استاد سکولار، انسان سکولار همچنان در حال تکرار در سیستم آموزش عالی ماست.
متاسفانه درست مثل حوزه اجتماع، ظاهرا مدیران و مقامات دانشگاهی انقلابی نیز اولین گام و نسخهشان برای دمیدن روح انقلابی به دانشگاه، بند کردن به ظواهر اسلامی و موضوعاتی چون حجاب و لباس دانشجویان است و نه فکر و محتوای دروس.
با توجه به تحصیلاتم، مایلم به عنوان نمونه، وضعیت تحصیل در رشته علوم سیاسی را بررسی کنیم و ببینیم چگونه یک دانشجو پس از قبولی در رشته علوم سیاسی مرحله به مرحله از دوره کارشناسی تا دکتری هر چه بیشتر مستعد برای قالببندی شدن به سمت یک انسان سکولار میشود و نه یک محقق مسلمان و نوآور و آزاداندیش.
در دوره کارشناسی، دانشجوی این رشته در درس «نوسازی و دگرگونسازی» میآموزد که تنها راه پیشرفت کشورها، نوسازی و توسعه به سبک غربی است. در جهان فقط یک راه خوشبختی ملتها زاده شده و آن الگوگیری از غرب و حفظ کردن جملات قصار آلموند و وربا و وبر است و بس! همین محتوا در قالب کاملتری در درس «سمینار مسائل کشورهای جهان سوم» در دوره ارشد و درس «روابط شمال و جنوب» در مقطع دکتری تکرار میشود.
دانشجو در این رشته هرگز مدلهای جدید پیشرفت اقتصادی و سیاسی در کشورهای غیرغربی از کره جنوبی تا چین و روسیه و... را نمیآموزد. کتب و دروس به مفاهیمی چون خودباوری ملی، تکیه بر توان و تولید و تکاپو و خلاقیت بومی، بیاعتنا هستند و آنچه در ذهنها با بارها گفتن و گفتن فرو میرود، محوریت و بتوارگی توسعه، دینزدایی از ساحت اجتماعی، لیبرالیسم و انباشت ثروت و مفاهیمی از این دست است. بدیهی است خروجی این محتوا، فارغالتحصیل بیکار، تحلیلگر یا سیاستمداری لیبرال است که راه حلش برای پیشرفت ایران نیز همانهاست که آموخته. نه آنها که نیاموخته است.
دانشجو در دوره کارشناسی با دروسی چون «تاریخ اندیشه سیاسی غرب 1 و 2» و «اندیشههای سیاسی در قرن بیستم» و سپس با دروس مشابهی در مقطع ارشد و دکتری، از افلاطون تا اپیکور از هابرماس تا فویرباخ و هگل و فوکو و ژیژک را مجبور به آموختن میشود بدون آنکه کوچکترین نقدی یا قضاوتی بر اندیشههای آنها بیاموزد. اصولاً نقد فلاسفه و اندیشههای غربی در دانشگاههای ما ممنوع است! خوب به خاطر دارم که همواره در دوره ارشد، استاد لیبرالمسلک درس فلسفه غرب، کلاس را اغلب با این جمله آغاز میکرد: «پیامبر امروز ما این شخص است!» مثلاً: «هابز»! «رورتی»! و.. تعبیر او درست نشان میداد جایگاه هر چهرهای متعلق به غرب، فیلسوف، نظریه پرداز یا یک کشیش کلیسای قرون وسطای غرب، در کلاس علوم سیاسی یک «پیامبر» است؛ جانشین خدا در زمین! و نه فقط یک «ملا»، «فیلسوف» و «آورنده یک حرف متفاوت»! بلکه یک پیامبر! و حتی گاه یک بت نقدناپذیر!
در مقابل، دانشجوی مسلمان شیعه در رشته علوم سیاسی، اندیشه سیاسی امام صادق(ع) یا امام رضا(ع) را هرگز نمیشنود. شاید اگر از یک فارغالتحصیل دکتری علوم سیاسی بپرسید، تفاوت مشی سیاسی امام کاظم(ع) با امام هادی(ع) چه بود، حتی یک جمله نتواند به شما بگوید. یا اگر از او بپرسید، اصول تفکر سیاسی رسول الله(ص) چه بود و کنشهای سیاسی ایشان چه تطوراتی داشت، نتواند هیچ پاسخ درخوری به شما بدهد.
شاید اگر از یک دانشجوی دکتری علوم سیاسی یا روابط بین الملل سؤال کنید کدام اندیشمندان آلمانی درباره فلسفه سیاسی چهرههای مسلمان تحقیق کرده. چرا که همه اینها در رشته علوم سیاسی سانسور شدهاند. شاید به این دلیل که غربیها به صورت متداول در دانشگاههایشان نمیخوانند! پس ایرانی مسلمان هم نباید بخواند و بداند! ما فقط باید اندیشه سیاسی سنت آگوستین و آکویناس قدیس و ماکیاولی و جان لاک و روسو را بشناسیم! نه رسول الله و امام رضا(ع) را.
دانشجوی دکتری علوم سیاسی ما شاید هرگز نداند تز کدام محقق و استاد علوم سیاسی غربی یا اسرائیلی، زندگی سیاسی امام باقر(ع) بوده، هرگز نمیآموزد حیام وایزمن استاد دانشگاه حیفا، عمیقترین چهره سلفی پژوهی است، هرگز نمیآموزد تخصص آریل صهیونیست جریان پانترکیسم است، هرگز نمیآموزد آنچه اساتید دانشگاه ما از عربستان و تصوف و سلفیگری و
پانایسمهای جهان اسلام نمیشناسند به شکل کاملاً تخصصی و دقیق و روشمند در دانشگاههای اسرائیل بین اساتید و دانشجویان تحقیق میشود، تئوریزه میشود، دستکاری میشود و به استراتژی و صحنه عمل میرسد.
دانشجوی علوم سیاسی ما حتی از مطالعات جدید سیاسی در دانشگاههای غربی اطلاع نمییابد؛ چرا که گاه استادانی به خود میبیند که همچنان جزوههای سی سال پیش خود را طوطیوار تکرار میکنند، بدون تحولی، بدون بروزرسانی، بدون اندکی مطالعه پیش از کلاس. چرا که علم آنها سی سال و چهل سال پیش کامل گشته است!
چه باید کرد؟! برای دانشگاهی که قرار است برای ایران بیندیشد، برای سیاست ورزی در این سرزمین مبرز شود، نیاز است سرفصلها و محتوای دروس، کاراتر و بومیتر و جدیدتر شوند. دانشجوی ما نهتنها در رشته علوم سیاسی، که در هر رشته دیگری نیاز دارد تا تاریخ معاصر ایران را بهخوبی بشناسد. از تاریخ و تمدن ایران خصوصاً در دوره پس از اسلام بیاموزد، اندیشههای سیاسی ائمه را به خوبی فرا گیرد، مستشرقین و استراتژیست های غربی را که به شکل جهانگرد یا محقق در مورد تاریخ و سیاست در ایران مطالعه و حتی انحراف ذهنی ایجاد کردهاند بشناسد، سیر ایرانهراسی و اسلامهراسی در جهان را بشناسد و راههای تعاملات فرهنگی و سیاسی با کشورهای مختلف را بیاموزد.
دانشجوی علوم سیاسی ما باید سیر تشکیل صهیونیسم و وهابیت به عنوان دو موضوع و معضل کلیدی منطقه اطراف ایرانش را بشناسد، باید شیوه کشورداری و پیشرفت بومی در آسیای شرق و جنوب شرق را به خوبی مشق کند و برای ایران نه گرتهبرداری که گزینش کند.
دانشجوی علوم سیاسی ما باید شیوه مناظره سیاسی را بیاموزد. باید بیاموزد که چگونه تحلیل کند، چگونه یادداشت بنویسد، چگونه کار بیابد، چگونه قلم به مزد نباشد و...، باید پکیج کاملی از آینده تمدنی ایران و روشهای رسیدن به آن در ذهن خود داشته باشد، او باید برای ایران، از نگاه ایران بیندیشد نه آمریکا و انگلستان. باید ریشههایش در ایران و فکر اسلامی ایرانی پرورش یابد و با این نگاه به جهان بنگرد، نه با نگاه غربی و از شمال به جنوب و از جهان اول به جهان سوم.
امیدوارم دانشگاه ما خصوصاً دانشگاه آزاد که در حال جوانه زدن ایدههایی برای تغییر و تحول و نیازمحور و کارآمدتر کردن دانشگاه برای کشور است، شیفت و راهبرد درستی از «دانشگاه سکولار» به «دانشگاه انسانساز» داشته باشد.
لطفاً لینک کانال را فقط و فقط برای #روحانیون و #طلاب ارسال نمایید.
#طلاب_انقلابی
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
◼️نباید کسانی را که دارای صدای خوب و استعداد خطابه هستند درگیر کفایه و مکاسب کنیم!
🔲حضرت آیت الله سبحانی در دیدار با اعضای شورای عالی حوزه علمیه:
🔶مشکل بزرگی که از ناحیه حوزههای علمیه در کشور حس میشود کمبود خطیب قوی است.
🔶خدای تعالی هرکس را با استعدادی خلق کرده است و باید در حوزه استعداد سنجی شود.
🔶 نباید کسانی را که دارای صدای خوب و استعداد خطابه هستند درگیر کفایه و مکاسب کنیم و البته باید یک دوره فقه و اصول خوانده شود؛ ولی نباید مبلغین و خطبا وقت خود را در مبانی اجتهاد بگذرانند، زیرا جامعه به منبری نیز نیازمند است.
۱۳۹۷/۸/۲۸
@TollaBEnghelabi
#خودباوری #اصلاحنظامآموزشی
🔵بسيارى از فقهاى امروز ما از فقهاى گذشته واردترند!
🔳حضرت آیه الله العظمی خامنه ای :
🔹كتاب درسى جديد توليد كنيد. چه اشكالى دارد كه عده اى بنشينند كتاب درسى جديد توليد كنند؟!
🔹مى گويند ما شهيد ثانى نمى شويم! خيلى خوب، شهيد ثانى نمى شويد؛ اما بسيارى از فقهاى امروز ما از فقهاى گذشته واردترند! من نمى گويم رتبه ى علمى و استعدادشان بيشتر از آنهاست- شايد اگر در زمان آنها بودند، مثل آنها نمى توانستند باشند- اما بسيارى از آنها، سطح معرفت فقهيشان بالاتر از خيلى از فقهاى گذشته ى ماست؛ چرا نمى شود؟!
🔹 كتاب اصول توليد كنيد؛ كتاب فقه توليد كنيد؛ براى مراتب مختلف توليد كنيد؛ شكل درس را عوض كنيد.
📅1374/9/13
@TollaBEnghelabi
Daghdagheha-Farhangi.pdf
1.73M
دانلود کتاب دغدغه های فرهنگی برگرفته از فرمایشات امام خامنه ایی
@TollaBEnghelabi
یار واقعی.docx
25K
💠 #یارواقعی
🌀مطالبی مهم و حیاتی متناسب با ایام #هفته_وحدت که دوستان طلبه باید در این شبها برای مردم بازگو نمایند.
@TollaBEnghelabi
ویژه طلاب و مبلغین انقلابی
مسئول سابق صهیونیستی: در بدترین شرایط امنیتی قرار داریم
🔻تسویکا ووگل، فرمانده سابق ارتش رژیم صهیونیستی:
🔹رهبران سیاسی موجب عامل ناتوانی در پاسخگویی مقابل حماس شدهاند؛ چرا که صندلیهایشان را مهمتر از آینده امنیتیمان میدانند.
🔹 قدرت بازدارندگی حماس مقابل اسرائیل در درگیری اخیر بهمراتب بیش از قدرت بازدارندگی اسرائیل بود.
🔹چهل سال پیش علیه سه کشور عربی جنگیدیم و پیروز شدیم و امروز نمیتوانیم حماس را شکست دهیم.
🔹ما ضعیف شدهایم. ما قدرت عملیاتی چهار روزه مقابل حماس را هم نداریم؛ به طوریکه در نهایت فرمانده ارتش استعفاء میدهد.
لطفاً لینک کانال را فقط و فقط برای #روحانیون و #طلاب ارسال نمایید.
#طلاب_انقلابی
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
fna.ir/bpopgy
#کتاب_رضاشاه_و_بریتانیا
كتاب « #رضاشاه و #بريتانيا» مجموعهاي است كه براساس
«اسناد وزارت امورخارجه آمريكا»
به ويژگيهاي رفتاري و اخلاقي و جنایات رضاشاه در دوران حكومت بر ايران آن هم فقط بر اساس «اسناد وزارت امورخارجه آمريكا» پرداخته است. كتاب حاضر در حقيقت ترجمهاي است از اثر دكتر محمدقلي مجد استاد دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا
لطفاً لینک کانال را فقط و فقط برای #روحانیون و #طلاب ارسال نمایید.
#طلاب_انقلابی
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هنگ کردن مجری کانال #وهابی با استدلال زیبای یک بچه شیعه 😂👍
شیعه و سنی هر دو تبرک را جایز میدانند.
#وحدت
@TollaBEnghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 افشاگری زاکانی از علی لاریجانی:
آقای #لاریجانی قبل از تشکیل مجلس، به یک عدهای وعده ریاست کمیسیون داده بود!!!
@TollaBEnghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ربات های تلگرامی که قصد ازدواج دارند! 😳
🔻روایتی عجیب از کلاهبرداری های احساسی و مالی در پیام رسان #تلگرام
#تله_گرام
@TollaBEnghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیا می توان در حکومت دینی #انتقاد کرد؟
🔻 #حوزه_انقلابی اهل #چاپلوسی نیست و به طور منطقی از همه #انتقاد می کند.
@TollaBEnghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 در دانشگاه های ایران آموزش براندازی جمهوری اسلامی را میدهند...! 😳
#لیبرال
@TollaBEnghelabi
عکس نوشته ساز حرفه ای.apk
13.01M
🔝 دسترسی به بیش از 500 استیکر
🔝دسترسی به بیش از 200 فونت
🔝تغییر شفافیت متن و تصویر
🔝حاشیه دادن به متن با رنگ دلخواه
🔝وجود بینهایت متن آماده
🔝 طراحی زیبا و کاربردی
⚫و ۱۰۰ ویژگی عجیب دیگر..
#پیشنهادادمین
@TollaBEnghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚔ در زمین دشمن باید جنگید ⚔
🔗 روایتی پیچیده از بچه حزب الهی هایی که در زمین دشمن به جای جنگ، بازی می کنند
حتما این کلیپ را برای شخصیت های تاثیرگذار در #تلگرام ارسال کنید.برای اساتیدی که هنوز نمیدونیم چرا دست از سر #تلگرام برنمیدارند...
🍂درد اینجاست آنهایی هم که ترک کردند،باز برگشتند...
این عزیزان تعریفی از #دشمن ندارند..
@TollaBEnghelabi
🔴فتوای آیت الله مکارم شیرازی درباره ترمیم بکارت دختران
🔸با این فتوا ترمیم بکارت شرعی و به نوعی قانونی میشود.
لطفاً لینک کانال را فقط و فقط برای #روحانیون و #طلاب ارسال نمایید.
#طلاب_انقلابی
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
جناب ظریف، اینکه #جرمی_هانت، وزیرخارجه انگلیس در سفر خودش به ایران و پیش از بازگشتش به لندن، با دختر و برادر#نازنین_زاغزی ملاقات میکند و وقیحانه ایران را تهدید به تکرار فاجعه جنگ جهانی اول میکند نشانهی چیست؟! 🔴مردم نامحرم نیستند.... ازدیروز که وزیر امورخارجه انگلستان به ایران آمده تااین لحظه هیچ گونه خبر و مشروحی ازدیدارهای وی با روحانی و #ظريف منتشر نشده اگر واقعا روحانی و ظریف مانند دورهای اخر خاتمی شروع به باج دادن به اروپا برای بقا خود نکردند؛مذاکرات را منتشر کنند
چرا این روزها محرمانگی دولت بیشتر شده؟! #عزت_ملی
#دیپلماسی_انفعالی
#دولت_باسوادها
🔻 اصل بنيادينِ الگوی پیشرفت، مبارزه همهجانبه با مستکبران جهانی است.
🔻 [الگوی پیشرفت نباید سازشکارانه باشد.]
✔️ استاد سید محمّدمهدی میرباقری:
«يکی از ارکانی که در طراحی الگوی توسعۀ اسلامی ايرانی، بعضی از انديشمندان حوزۀ توسعه بر آن تاکيد کردهاند، "همگرايی" است. بنابراين، عميقترين لايۀ بنيادين جامعه، بنياد همدلی جامعه يا همان همگرايی و بهتعبيرديگر گرايش اجتماعی است.
همگرايي، عامل وحدت اجتماعی است اما بايد توجه داشت همانگونه که روند توسعه به سمت همگرايی ميرود حتماً به سمت واگرايی هم میرود. اگر از اين نکته غفلت شود بیشک در دام توسعۀ جهانی خواهيم افتاد.
غرب اين نکته را به خوبی دريافته است؛ ازاينرو همچنانکه از همگرايی جهانی صحبت میکند، از واگرايی نيز سخن میگويد؛ برای مثال، حملۀ نظامی آمريکا به خاورميانه، به ظاهر خلاف برنامهريزی توسعه و عقلانيت توسعۀ غرب است، حال آنکه از نظر خود غرب، اين اقدام بیشک در مسير توسعۀ غرب بوده و کارشناسی دقيقی بر آن حاکم است. اين همان واگرايی در دل همگرايی است.
جنگ جهانی جديدی که غرب به راه انداخته و روی آن سرمايهگذاری میکند، همان واگرايی در دل همگرايی است.
با مشاهدۀ مسير حرکت تاريخ و تقابل حق و باطل به وضوح میتوان ديد که به هر ميزان، حرکت تاريخ به همگرايی با جبهه حق نزديک میشود به همان ميزان نسبت به جبهۀ باطل دچار واگرايی میگردد. بیترديد مسير جامعۀ ايران در پيشرفت و توسعه، مسير درگيری و چالش با مستکبران جهانی است. اين نکته به عنوان يک اصل بنيادين مطرح است. دستيابی به الگوی جديد پیشرفت، جز در بستر يک درگيری همه جانبۀ سياسی، اقتصادی و فرهنگی با تمدن مدرن ممکن نيست. اين درگيری ممکن است به درگيری نظامی هم بکشد؛ اما در ساحت سياست، اقتصاد و فرهنگ که ابعاد اصلی جامعه هستند بیترديد يک درگيری همهجانبه رخ خواهد دارد. ازاينرو طراحی الگوی توسعه، بايد در دل اين مبارزه انجام شود. توليد يک الگوی توسعۀ مسالمتآميز با غرب و ايجاد دگرگونی با اين الگوی مسالمتآميز در مقياس ملی و بينالمللی و جهانی، غيرممکن است.»
@TollaBEnghelabi
حوزه انقلابی .mp3
2.21M
🔊 استاد میرباقری | قطعه صوتی درباره انقلابیگری در حوزه و معنای حوزه انقلابی
#ویژه برای طلاب #انقلابی
@TollaBEnghelabi
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
#اصلاحنظامآموزشی
🔶مسائل بانکداری برای طلبه لازم تر است يا بحث هايی که در مکاسب مطرح می شود؟!
🔶طلبه ها کی قرار است این ها را متوجه شوند؟!
🔳حضرت آيه الله شب زنده دار:
🔸عناوين تدريس ما نيز احتياج به تحول دارد؛ در مکاسب محرمه ، بحث هايی مانند سحر را آورده که اينها با اينکه احکام الهی و محترم هستند و بايد استنباط شوند و در کتب فقهی باشند؛ ولي آيا الان اينها براي طلبه لازم ترند يا مثلا مسائل بانکداري و شرکت ها و احکام شخصيت های حقوقي و نظام قضائی؟ که امروز همه ی زندگی مردم را فرا گرفته و مردم، آنها را از ما طلاب می پرسند.
🔸پس طلبه ی ما کی بايد اين مسائل را بفهمد؟ در سطح که خوانده نمی شود ؛ پس کجا بايد اين مسائل برای او تدريس شود؟
📚تحول در حوزه بايد ها و نبايدها ص.126
🆔 @feghahat