هدایت شده از صدای حوزه
#مرکز_خدمات
#کارت_پارسیان
📢به اطلاع میرساند طلابی که خدمات کارتشان انقضا پیدا کرده ، نیاز به تعویض نیست و بصورت خودکار فعلا دو سال تمدید گردید .
و همچنان می توانند مانند گذشته از خدمات کارتشون استفاده کنند .
☎️ برای ارتباط با كارشناسان مركز با شماره 31200 - 025 داخلی 3 تماس حاصل نماييد.
کپی بدون ذکر منبع / یا درج در زیر لینک join
⛔️ مورد رضایت ما #نیست ⛔️
—-----------------,,,,
@howze_csis ✅
—------------------''''
http://eitaa.com/joinchat/2031091724Cdc5a534453
📜 #پیام_قطعنامه 2⃣ 3⃣
♨️ امام خمینی: آن چیزی که #روحانیون هرگز نباید از آن عدول کنند، حمایت از محرومین و پابرهنههاست؛ ما باید تحت هر شرایطی خود را عهدهدار این مسئولیت بزرگ بدانیم. و در تحقق آن اگر کوتاهی بنماییم، خیانت به #اسلام و مسلمین کردهایم. ۲۹تیر۶۷
@TollaBEnghelabi
✊| علما، پیشوایان نهضت مردم علیه ظلم
امام بزرگوار ما مکرر میفرمودند که علما پیشوایان نهضت مردم علیه ظلم و استبداد در طول سالیان متمادی بودهاند؛ و اینهاست که به شخصیتهایی مثل مرحوم سیّدحسن مدرس و مرحوم آیةاللَّه کاشانی منتهی شد؛ اینها طلبههای همان مدرسه و شاگردان همان اساتید بودند که اینطور در ایران درخشیدند. ۷۰/۱۲/۱۴
@TollaBEnghelabi
روحانیون باید باشناخت #فضای_مجازی و استفاده از فرصتهای آن، معارف و مفاهیم اسلامی را تبیین کنند. ۹۵/۶/۱۶
@TollaBEnghelabi
مراسم چهلم شهيد مدافع حرم
حجت الاسلام والمسلمين محمدحسن دهقاني
زمان:چهارشنبه97/9/14 بعد از نماز مغرب وعشاء
مكان: پرديسان -مسجد حضرت زينب(س).
حضور دوستان عزیز را در محفل شهيد گرامي مي داريم.
💢واکنش رئیس قوه قضائیه به اظهارات استاد فاضل لنکرانی
🔲آیت الله لاریجانی:
🔸یک فاضل بزرگوار در قم اخیراً در اصل نظام قضایی اسلامی تشکیک کرده؛ مگر همه ضمایر پنهان در آیات و روایات را کشف کردهایم که حالا بتوانیم سخن دین در باب وجود نظامات از جمله نظام قضایی را انکار کنیم؟
🔸همه آنچه در قرآن و روایات آمده است بر ما مکشوف نیست و ممکن است ما از مقابل برخی آیات به سادگی عبور کنیم؛ در حالیکه یک ولی حق از لایه های باطنی آن آیه معارف اعتقادی و عملی نهفته را استخراج کند و برای ما مکشوف شود. تبیان کل شی بودن قرآن و اینکه هرآنچه برای بشر مورد نیاز باشد در قرآن کریم وجود دارد، سخن قابل توجهی است که در جای خود باید مورد بحث و تحقیق محققان قرار گیرد.
🔸در هر صورت اینکه گفته اند نظامات اقتصادی، سیاسی، قضایی و حقوقی در اسلام وجود ندارد، نیز هیچ دلیلی ندارد.
@TollaBEnghelabi
♨️پاسخ آیت الله رشاد به اظهارات استاد فاضل لنکرانی
🔺باور نمی کنم ایشان چنین مطالبی را گفته باشد!
🔺امام راحل، قبل و بعد از انقلاب بسیاری از مباحث نظام اسلامی را مطرح کرده اند.
🔲آیت الله رشاد:
🔶اخیرا در رسانهها آمد که یکی از فضلای محترم که از مدرسین موفق سطوح عالی حوزه علمیه قم است در خلال سخنرانی در یک همایش مطالبی فرموده است که اگر انتساب آنها به ایشان درست باشد بسیار مایهی تعجب و تاسف است! من باور نمی کنم ایشان به چنین مطالبی تفوه کرده باشند.
🔶در رسانهها آمده است که گویی ایشان فرمودهاند: فقه ما فقط مجموعهای از قواعد و احکام است، و نظامی در ورای آن نیست! یعنی گویی فرایند استنباطات فقه ما چنان بوده است که مقلد به طور جزئی و موردی استفتاء کرده و مجتهد هم موردی افتاء نموده، و سپس انباشتهی آن پاسخهای پراکنده و ازهم گسیخته نیز بین الدفتین تدوین و به عنوان فقه شیعه ارائه شده است! لهذا از این فقه توقع نظاممندی و نظامپردازی و نظامداری نباید داشت!
🔶چون طلاب از ما سؤال میکنند، فارغ از «من قال» و فقط ناظر به «ماقال»، راجع به این مطالب مختصرا چند نکته عرض میکنم. :
▪️ شریعت همچون خلقت از ساحت شارع حکیم صادر شده است، چون هر دو مجلای حکمت الاهیاند، خلقت اثر تجلای تکوینی و شریعت اثر تجلای تشریعی است، و نظاممندی شاخص مهم حکیمانگی است، و حکمت بدون نظام بیمعناست، پس هم خلقت و هم شریعت نمیتوانند حکیمانه نباشند.
▪️شریعت همچون خلقت از ساحت شارع حکیم صادر شده است، و لاجرم باید حکیمانه باشد: بینظامی نقص و عیب است پس خلاف حکمت است. فعل تشریع خود گواه بر وجود نظم است، لهذا تشریع نیز مانند تکوین نظاممند است.
▪️امام راحل (س) فرمودند: فقه فلسفه ای دارد و فلسفه آن حکومت است و حکومت تمام فلسفه فقه است، پس امروز باید فقه به طرزی صورتبندی شود که حکومت را اداره کند و اداره دولت با مجموعه احکام بینظام ممکن نیست.
▪️ دوست فاضل و عزیز ما فرموده اند: اگر بنا بود فقه ساختاری داشته باشد امام بهترین فرد بود که باید این کار را انجام می دادند،اولاً: از کجا که ایشان چنین کاری نکردند؛ درست است که ایشان کتابی با عنوان نظام حکومتی فقه ننوشتند اما مطالبی که ایشان قبل و بعد از انقلاب اسلامی درباره حکومت اسلامی بیان فرمودند بسیاری از مباحث نظامی را ارائه کردند و ثانیاً: بر ماست که از خلال کلمات نورانی ایشان آن را استخراج کنیم، و اگر حضرت امام اصل فکر و نظریه را ارائه فرمودند ولی مجال بسط و بازنمایی آن را نداشتند بر دیگران است که بر اساس مبانی ایشان نظام سازی کنند.
▪️اختلاف اقوال، انظار، نیز نه دلیل عدم نظاممندی شریعت در مقام ثبوت است و نه مانع نظامسازی فقهی در مقام اثبات است.
▪️بنا نیست نظامسازی مبتنی بر آراء متشتت و متعارض بناشود، و قرار نیست با نظامسازی اجتهاد تعطیل یا دیگران ملزم به پذیرش ارائه کنندگان یک نظام و ساختار خاص باشند. چنین تلقیها و تصوراتی، نه صحیح است، نه ممکن و نه مطلوب.
@TollaBEnghelabi