💢نظر مراجع تقلید درباره پول دیجیتالی بیت کوین
✔️مراجع عظام تقلید در پاسخ به سوال: «حکم معاملات #بیت_کوین (ارز دیجیتال) چیست؟» نکاتی را ارائه کردهاند که بدین شرح است🔻
🔸آیتالله مکارم شیرازی:
با توجه به ابهامات زیادی که بیت کوین دارد معامله آن اشکال دارد.
🔸آیتالله نوری همدانی:
ورود در این معاملات اشکال دارد.
🔸آیتالله وحید خراسانی:
خرید و فروش آن باطل است.
🔸آیتالله صافی گلپایگانی:
حرام و اکل مال به باطل است. والله العالم
🔸آیتالله شبیری زنجانی:
چنانچه استفاده از اینگونه ارزها نوعاً مفسده اقتصادی داشته یا خلاف قانون باشد، خرید و فروش آن اشکال دارد.
🔹از مقام معظم رهبری پاسخی در این زمینه به دست ما نرسیده است اما این به این معنا نیست که استفاده از این پول اشکال ندارد، بلکه مقلدین ایشان باید با رعایت الاعلم فالاعلم به مرجع دیگر در این مسئله رجوع کنند. مطابق نظر معظم له رعایت قوانین رسمی کشور در این زمینه لازم الاجراست.
🔹از نظر بانک مرکزی کشور نیز تاکنون بیتکوین بهعنوان ارز رسمی معرفی نشده و این بانک هیچ گونه فعالیتی در خرید و فروش این ارز ندارد.
#طلاب_انقلابی
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایت همسر امام جمعه کازرون از شهادت او
قاتل حرفهای بود و به بهانههای مختلف از قبل در دفتر امام جمعه تردد داشت.
خوشبختانه با اقدام سریع قوه قضائیه حکم قصاص قاتل صادر شده است
#طلاب_انقلابی
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیشبینی عجیب آیت الله #کشمیری درباره وقوع انقلاب،رحلت امام خمینی در ایران و شهادت حاج آقا مصطفی خمینی پیش از انقلاب
▫️ ایشان عارف بالله و از شاگردان آیت الله قاضی طباطبایی بودند
#طلاب_انقلابی
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
8.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #طلبههای فیک، سربازان جدید جنگ روانی!
🔸از فیک نیوزها تا اکانتهای فیک!
#طلاب_انقلابی
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
🌹 یادی از شهید ذی القَعدة الحرام
۱۳۲۰ ه ق
🌹شهید آیت الله حاج سید مصطفی موسوی رضوان الله تعالی علیه، پدر امام راحل و مجتهد منطقه خمین که به دست خوانین ظالم به شهادت رسید
🌹 نحوه شهادت پدر امام خمینی(ره) به نقل از مرحوم آیت الله سید مرتضی پسندیده (برادر امام):
...در سال 1320 ه.ق «عضد السلطان» والی عراق (اراک کنونی) بود و نائبالحکومه خمین نیز زیر نظر او مشغول بود. در این سال تعدی خوانین بسیار اوج گرفته و اوضاع خمین بسیار نامساعد شده بود. «جعفر قلی خان»، «میرزا قلی سلطان» و «بهرام خان» خیلی به مردم تعدی میکردند... پدر ما نیز جلوگیری میکردند.
اینها نیز تصمیم گرفتند پدر ما را از جلوی راهشان بردارند...دوازدهم ذیقعده بود.../خاطرات آیت الله پسندیده، ص 19 و 20/ادامه و کامل مطلب در👇
https://www.mashreghnews.ir/amp/385086
✅ در بایگانی سازمان اوقاف و امور خیریه سندی(نامه ای) تاریخی و ارزشمند یافت شده و موجود است كه در آن مرجع عالیقدر، آیت الله حاج آقا حسین قمی(ره) از شاگردان #مرجع_شهید علامه شیخ فضل الله نوری(ره) و زعیم قیام علیه کشف حجاب رضاخانی، سه ماه پس از شهادت آیت الله سید مصطفی موسوی، جانشینش را در منطقه خمین، تعیین نموده و از قتل ایشان با كلمه «شهید» تعبیر کرده اند كه بار معنایی ویژه ای در فرهنگ اسلام دارد/ متن نامه و تصویر ، در كتاب، پنجاه و یك عریضه و حكم شرعی، امید رضایی/منبع: تبیان، عطاالله باباپور
#ارساللینکتنهابرایروحانیونوطلاب
🆔 #کانال_طلاب_انقلابی
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
talabe.pdf
347.7K
✅بیانات استاد ماندگاری در مورد برنامه ریزی طلاب
#طلبگی
#برنامه_ریزی
واقعا عالیه مطالعه ش کنین👌🌹🌸
#طلاب_انقلابی
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
✨برخی پرسشهایی که در #روایت_رهبری سعی کردهام به آنها پاسخ دهم:
۱. آیا تجارب تاریخی، الگوی مطلوبی برای تعیین ولی فقیه در نظام اسلامی در اختیار ما میگذارد؟
۲. مجتهد جامعالشرایطی که شایسته زمامداری جامعه اسلامی است، چه ویژگیهایی دارد؟
۳. بر اساس اندیشه امام خمینی(ره)، چه کسی میتواند و باید رهبر نظام اسلامی باشد و چه کسی نمیتواند و نباید رهبر باشد؟ از سیره امام خمینی(ره) پیرامون انتخاب ولی فقیه، چه میتوان آموخت؟
۴. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ولایت فقیه چگونه تبدیل به اصلی از قانون اساسی شد؟
۵.کدام جریانهای فکری در مقابل تاسیس جمهوری اسلامی و تصویب اصل ولایت فقیه ایستادند و چگونه شکست خوردند؟
۶.توطئه انحلال مجلس خبرگان قانون اساسی توسط لیبرالها چگونه خنثی شد؟
۷. چرا مجلس خبرگان رهبری آیتالله منتظری را به رهبری آینده انتخاب کرد؟
۸. در اجلاسیه خبرگان رهبری که آیتالله منتظری به رهبری آینده انتخاب شد، چه گذشت؟
۹. نقش آیتالله خامنهای در انتخاب آیتالله منتظری به رهبری آینده چه بود؟
۱۰. آیا شرط مرجعیت برای رهبری در قانون اساسی یک الزام قطعی بود و در جریان انتخاب آقای منتظری در سال ۶۴، لحاظ شد؟
۱۱. انتخاب آیتالله منتظری در سال ۶۴ یک انتخاب رسمی بود یا یک اقدام داخلی، مقدماتی و قابل تجدید نظر؟
۱۲. چگونه فقدان صلاحیت و مشروعیت آیتالله منتظری برای تصدی مقام رهبری نظام آشکار شد؟
۱۳. نسبت آیتالله منتظری با لیبرالها و منافقین چه بود؟
۱۴. مهمترین اقدامات امام خمینی(ره) در سال پایانی حیات مبارکشان چه بود؟
۱۵. چرا حضرت امام(ره) توصیه کردند آیتالله خامنهای رهبر آینده نظام باشند؟ کدام ویژگیها در شخصیت آیتالله خامنهای باعث شد امام ایشان را شایسته رهبری بدانند؟
۱۶. رویکرد و عملکرد آیتالله خامنهای در ۱۰ سال نخست انقلاب چگونه بود؟
۱۷. در اجلاسیه ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ خبرگان چه گذشت؟
۱۸. آیا آیتالله خامنهای به صورت موقت و به عنوان سرپرست رهبری تعیین شدند یا به عنوان رهبر قطعی؟ ماجرای موقت بودن انتخاب چه بود؟ آیا توقیت انتخاب از مردم پنهان ماند؟
۱۹. چرا خبرگان شرط مرجعیت در قانون اساسی را لحاظ نکردند؟
۲۰. خبرگان چه زمانی از نظر حضرت امام درباره حضرت آیتالله خامنهای مطلع شدند؟
۲۱. اعضای خبرگان درباره دلایل رای به رهبری حضرت آیتالله خامنهای چه گفتهاند؟
۲۲. واکنش مردم، علما، جریانهای سیاسی، شخصیتها و نهادها به انتخاب حضرت آیتالله خامنهای چه بود؟
#طلاب_انقلابی
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
⭕️برای تحقق دولت جوان حزباللهی چه میتوان کرد؟
⛔️این همه لشکر آمده به عشق قدرت آمده!
🔺بعد از صدور بیانیه گام دوم با محوریت برداشته شدن بار انقلاب از جانب جوانان و تأکید رهبری بر زمینهسازی دانشجویان برای شکلگیری دولت جوان و حزباللهی، سؤالات بسیاری در مورد فرآیند آن و البته تلاش سیاسیون برای سوءاستفاده کلید خورد.
🔺بازیگران قدرت بهانحای مختلف تلاش کردند، تا ماجرا را به قدرت رسیدن خود فروبکاهند، از تشکیل حزب و تشکیلات جوانان گرفته تا طرح رییس دولت سی و چند ساله، دولت و نماینده نسبتاً جوان برای پنجاه و چند سالهها، جلسه ائتلاف سلبریتیها، استفاده از حرکتهای اجتماعی برای اهداف سیاسی و....
🔺تا در نهایت بجای پرداختن به اصل ماجرا و مشکل، چند محافظهکار جوان یا نسبتاً جوان جای محافظهکاران پیر را بگیرند.
⛔️مسئله اصلی محافظهکاری است نه گروه سنی!
🔺در فضای مجازی حتی بین بیست و سی و چهل و پنجاه سالهها بحث است که این بگوید منظور از جوان و دولت جوان و... رده سنی کدام است؟
🔺واقعیت این است مسئله اصلی جایگزینی انقلابیگری و محافظه کاری است
🔺نیروی جوانی هم پیشبرنده این حرکت است که انقلابی باشد وگرنه محافظهکار بیست و سی و چهل ساله با پنجاه و شصت و هفتاد و هشتاد ساله چه فرقی میکند؟
✅گامهای اصلی و مهم
1⃣گفتمانسازی و مطالبهگری:عامل اصلی شکل نگرفتن دولت حزباللهی، نبودن گفتمان و ممیزه جدی حزبالله با سایر اصحاب قدرت و فقدان ارتباط با تودههای مردم است.
🔺دانشجویان و طلاب و رسانهایهای جوان انقلابی موتور اصلی گفتمانسازی هستند، باید با پیگیری دردهای مردم و بیعدالتیها و مطالبه اصلاح اقتصادی و قطع تعاملات ذلتبار به مردم نشان دهند راهحل مشکلات کشور در انقلابیگری و دست انقلابیهاست.
🔺این مطالبهگری و گفتمانسازی، بهعنوان مهمترین راهبرد، هم موجب ساخته شدن نیروی آگاه به مسائل کشور، هم دیده شدن کارشناسان انقلابی همراهی کننده با جوانان انقلابی در این حرکتها، هم موجب اعتماد مردمی و هم سنت الهی در مورد قدرت است (لَا تَتْرُكُوا الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيَ عَنِ الْمُنْكَرِ فَيُوَلِّيَ اللَّهُ أَمْرَكُمْ شِرَارَكُم).
🔺یکی از کارهای مهم ضریب دادن به مسائل اصلی کشور و نفی مسائل فرعی و انحرافی است.
2⃣ضریب دادن به حرکتهای جوانان انقلابی در حوزههای مختلف اداره کشور: کسانی که احمدیروشنوار، کارهای انقلابی واقعی در حوزههای مختلف علمی و فناوری، صنعتی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاستگزاری، بینالمللی و... انجام میدهند. بدون سروصدا و جلوهفروشی فردی، با تمرکز، مشکل واقعی از انقلاب در حوزههای مختلف حل میکنند؛ باید هم کارهایشان هم خودشان مورد تشویق، معرفی، بزرگداشت و... قرار بگیرد.
3⃣در موضع سوال قرار دادن جوانان فرصتطلب انقلابینما: در مقابل، کسانی که بدون انجام کار واقعی با سیاستبازی، جلوهفروشی فردی، حزباللابیگری، حضور در مشاغل، رانت و رشد آسانسوری و هلیبرنی، در کرسی قدرت یا آمادگی برای کسب آن حاضر شدهاند، باید مورد سوال قرار بگیرند که با چه صلاحیتی به این پستها آمدهاند یا دراین حوزهها چه کردهاند یا چه حرف و راهکاری آوردهاند؟
4⃣زمینهسازی برای تولید حرف برای اداره کشور: مجموعههای دانشجویی و فرهنگی و... میتوانند در حوزههای مختلف اداره کشور با برگزاری نشست، گرفتن مصاحبه و... برای چهرههای انقلابی نسل دومی و سومی زمینه برای جمعبندی گفتمانی و تخصصی و از حرفهایشان و دیده شدن مباحثشان ایجاد کنند. همچنین با برگزاری کارهایی مثل جشنواره و فراخوان ایده، میتوان نسل چهارمیها را به ارائه راهحل برای اداره کشور کشاند.
5⃣دعوت و کمک به نیروهای انقلابی برای قرار گرفتن در مسئولیتها: نیروهای انقلابی صلاحیتدار احمدیروشنی را باید به ورود به عرصههایی مثل انتخابات ترغیب و در فرآیند تبلیغات کمک کرد یا آنان را برای عرصههای مدیریتی دیگر کشور معرفی نمود. بدون مسامحه هم عملکرد آنان را زیر ذرهبین قرار داد.
6⃣نمایش توانایی نیروهای انقلابی برای حل مشکلات کشور: بخشی از این مسئله در فرایند تولید محتوا، گفتمانسازی و مطالبهگری و معرفی اقدامات و نیروهای خوب صورت میگیرد. اما بخشی از آن عمومی است، مثل نمونه کاری که در ماجرای سیل و خدمترسانی جبهه انقلاب خود را نمایان کرد. از احیای شرکتها و کارگاههای بهگلنشسته با زمینهسازی برای حضور مردم تا احیای ظرفیتهای منطقهای و...نمونه عرصههایی است که جوانان انقلابی میتوانند توانایی را به مردم نشان دهند
اینگونه حتی اگر در انتخابات، موفقیت کوتاهمدت حاصل نشود،جبهه انقلاب چیزی از دست نداده و ضمن حل مشکلات کشور،گفتمان خویش را بسط داده است.
✍ #محمدصادق_شهبازی
#طلاب_انقلابی
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
‼️ مگر ملائکه تنبلپرورند؟!
🔸 مگر نمیبينيد كه اسرائيلیها دارند میزنند و میكشند و از بين میبرند و انگليس و آمريكا هم به آنها كمک میكنند، و شما نشستهايد تماشا میكنيد. آخر شما بايد بيدار شويد؛ به فكر علاج بدبختیهاى مردم باشيد.
🔸 #مباحثه به تنهايى فايده ندارد؛ #مسأله_گفتن به تنهايى دردها را دوا نمیكند. در شرايطى كه دارند اسلام را از بين میبرند، بساط اسلام را به هم میزنند، خاموش ننشينيد مانند نصرانیها كه نشستند درباره روح القدس و تثليث صحبت كردند تا آمدند آنها را گرفته از بين بردند. بيدار شويد، و به اين حقايق و واقعيتها توجه كنيد. به مسائل روز توجه كنيد. خودتان را تا اين اندازه مهمل بار نياوريد.
🔸 شما با اين اهمال كاریها میخواهيد كه ملائكه اجنحه خود را زير پاى شما پهن كنند؟ مگر ملائكه تنبلپرورند؟ ملائكه بالشان را زير پاى اميرالمؤمنين (علیه السلام) پهن میكنند؛ چون مردى است كه به درد اسلام میخورد؛ اسلام را بزرگ میكند؛ اسلام به واسطه او در دنيا منتشر میشود و شهرت جهانى پيدا میكند؛ با زمامدارى آن حضرت جامعهاى خوشنام و آزاد و پر حركت و پر فضيلت به وجود میآيد.
براى شما كه جز مسأله گفتن تكليفى نداريد خضوع معنى و مورد ندارد.
📚 کتاب ولایت فقیه امام، ص ۱۴۵
#طلاب_انقلابی
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
💠 مراقب باشید که #فسیل نشوید.
💢 هر طلبهیی برای آینده زندگی علمی و فکری خودش برنامهریزی کند؛ بیهدف در حوزه نماند.
💢 مدتی تحصیلات هست؛ دارد کفایه میخواند، میخواهد درس خارج برود، درس خارج میرود، میخواهد مجتهد بشود، خیلی خوب، بعد برای آینده باید برنامهریزی کند.
💢 هر کسی ذوقی دارد، هر کسی توانی دارد، هر کسی ممکن است موقعیت خاصی در اختیارش قرار بگیرد؛ اینها را از پیش برنامهریزی کند و خودش را آماده نماید.
💢 اینچنین نباشد که ده سال، پانزده سال، بیست سال بگذرد و همینطور بیهدف در حوزه باشند و پای این درس و آن درس بنشینند و فسیل بشوند؛ نه فایدهیی برای مردم، و نه فایدهیی برای خودشان داشته باشند.
📚 رهبر معظم انقلاب 70/06/31
#کلام_ولی
#حوزه_علمیه
#طلاب_انقلابی
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
🔰تقی از توپ خالی شاه نمی ترسد
(از توپ خالی ناصرالدین شاهی تا توپ خالی امریکایی )
✅به مناسبت ۱۳ تیر ماه ، یکصد و ششمین سال رحلت مرحوم آیت الله العظمی آقا نجفی اصفهانی
✅روزی ناصرالدین شاه به خاطر یک مسئله ای مرحوم آیت الله شیخ محمد تقی آقا نجفی اصفهانی را به تهران احضار کرد، اما ایشان نمی پذیرفتند اما با اصرار علمای تهران و با احترام و استقبال مردم به تهران آمده و در ساعت مقرره در شمس العماره برای ملاقات شاه رفت، ولی او که از این ملاقات ناراضی بود، یکی از علمای اصفهان را با خودش به عمارت شمس العماره برده و در آن جا تا آمدن شاه مشغول مباحثه شدند! شاه وارد شد، ولی آن دو نفر گرم مباحثه بودند و کمترین توجهی نداشتند! با این که معتمد الدوله پیش دوید و ورود اعلیحضرت قدر قدرت را اطلاع داد، باز تعمداً آقا نجفی به روی خودش نیاورد تا شاه به آنها نزدیک شد. ناگهان آقا نجفی سر بلند کرد و با لهجه اصفهانی گفت: « شاه شومائید؟ »
شاه از این عمل که توهین عمدی نسبت به او بود سخت برآشفته شد بدون اعتنا و تکلم با آقا نجفی، برگشت و از تالار قصر خارج شد و در حالی که با کلمات زننده و تند خود تهدید می کرد بیرون رفت. غضب شاه، اتابک و رجال درباری را سخت به وحشت انداخت و مضطرب گردید. آقا نجفی هم برخاست و عصازنان راه خود ر ا گرفت که برود. اتابک با رنگ پریده متوحشانه پیش دوید و گفت: آقا چرا این طور فرمودید؟ امروز اختیار جان و مال تمام مملکت در اختیار اعلیحضرت است. این عمل اگر برای شما فرضاً خطر نداشته باشد برای ما بسیار خطرناک است.
آقا نجفی که به در خروجی قصر نزدیک می شد و این کلمات تهدید آمیز وزیر اعظم را می شنید، ناگهان چشمش به توپی که در آنجا کار گذاشته بودند افتاد. بدون توجه به تهدیدات صدر اعظم، کلام او را قطع کرد و با لحن تمسخرآمیز گفت:
آقای صدر اعظم باشی! این درازه چی است؟!
صدر اعظم : این توپ است.
آقا نجفی : توپ چی است؟ از همان توپ هایی که بچه ها بازی می کنند؟
صدر اعظم : نخیر.
این توپی است که در آن باروت می ریزند و آتش میزنند. آقا نجفی : باروت چی است؟ در قرآن فقط هاروت و ماروت است، باروت چیست؟
صدر اعظم : باروت دانه های سیاهی است که وقتی آتش به آن برسد منفجر می شود.
آقا نجفی : وقتی توپ آتش گرفت چطور می شود؟
صدر اعظم : اگر به هر کس گلوله اش برسد، قطعه قطعه خواهد شد.
آقا نجفی پیش رفته و جلو توپ ایستاده و می گوید: آقا صدر اعظم بفرمائید به این توپ در برود و مرا قطعه قطعه کند.
اتابک اعظم : این توپ خالی است و حالا در نمی رود!
آقا نجفی نگاه تمسخر آمیزی به اتابک انداخته و در جواب تهدیدهای او می گوید: به شاه بگویید که:
" تقی از این توپ خالی شاه نمی ترسد!!"
🔴برگرفته از کتاب حکم نافذ آقانجفی ، تهران ، انتشارات موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران ، ۱۳۹۰
#طلاب_انقلابی
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
💢بهترین زمان برای ملبس شدن به لباس روحانیت در کدام مرحله درسی است؟
✔️آیت الله مکارم شیرازی به پرسشی درباره زمان ملبس شدن به لباس روحانیت پاسخ داده اند.
📜متن پرسش و پاسخ به این شرح است🔻
❓پرسش: به نظر شما طلاّب علوم دینى، از چه هنگام بهتر است ملبّس به لباس مقدّس روحانیّت شوند؟
🔸پاسخ: پوشیدن لباس مقدّس روحانیّت از هر زمانى که بتوانند وظیفه آن لباس را ادا کنند خوب است و معمولاً اگر خوب درس خوانده باشند بعد از «لمعه» زمان مناسبى براى این امر است.
#طلاب_انقلابی
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi