#پست_ویژه
🌀چرا آخوندهای تلویزیون کودن اند؟
🖋عطا یاوری
🔻حماقت ویژگی مشترک اکثر آخوندهایی ست که در سینما و تلویزیون نمایش داده می شوند. این شب ها تلویزیون جمهوری اسلامی، حکومتی که مخالفانش آن را #حکومت_آخوندی می دانند، آخوندی را به نمایش گذاشته که رفتارهایی به دور از رفتارهای مردم عادی دارد. حاج آقای افشار که بارها مورد تمسخر دیگران در فیلم قرار میگیرد هم وکیل دادگستری ست و هم داور فوتبال. تا دلتان بخواهد رفتارهای احمقانه دارد؛ از داد و هوار وسط صحبت دیگران تا تعارف بیسکویت افتاده در چایی اش به مهمان.
🔻مردم ایران این روزها چه آخوندهایی در تلویزیون می بینند؟ آنهایی که تا کمر در گل فرو رفته اند تا بلکه قدری از دردهای #سیل_زده_گان بکاهند یا آنی که وکیل یک صادرکننده است و به شدت کودن؟
🔻نگارنده از صداوسیما به عنوان سرباز خط مقدم جنگ رسانه ای همواره دفاع کرده و بسیاری از نقدها را در پازل جنگ رسانه ای می داند اما با این گل به خودی ها چه میتوان کرد؟ این همه #تصویرسازی_غلط و مغرضانه از روحانیت را چطور میتوان توجیه کرد؟😔
✅ آن هم در روزهایی که تعداد زیادی از روحانیون در میان مردم سیل زده بیل به دست گرفته اند و مشغول خدمت رسانی اند.
#تبلیغ_علیه_روحانیت
#روحانیت_در_رسانه
#ارساللینکتنهابرایروحانیونوطلاب
🆔 #کانال_طلاب_انقلابی
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
🔴معرفی کتاب
♦️نقشه راه «تقیزادههای امروز» در کتاب «منافع ملی، هویت ملی؛ چالش بزرگ انقلاب و نظام اسلامی»
🔹کتاب «منافع ملی، هویت ملی؛ چالش بزرگ انقلاب و نظام اسلامی» در بخش پنجم با رویکردی تحلیلی انتقادی، به «بیان و نقد دیدگاه رقیب» پرداخته و با صراحت و بطور مستند، نقشهراه تقیزادههای امروز را آشکار نموده و جایگاه «سبک زندگی» و «سند ۲۰۳۰» را در این نقشهراه روشن ساخته است.
🔸برای تهیه کتاب میتوانید با کلیک بر رو لینک زیر اقدام کنید.
http://book-khamenei.ir/index.aspx?&fkeyid=&siteid=1&pageid=208&description=645375
#ارساللینکتنهابرایروحانیونوطلاب
🆔 #کانال_طلاب_انقلابی
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
🔴 روشنفکران غربگرا و عملکرد مشترک آنها در تاریخ معاصر ایران
🔸جوان مؤمن انقلابی نخواهد گذاشت تقیزادهها حرفشان به کرسی بنشیند!
🔹 یکی از ویژگیهایی که در میان برخی روشنفکران تجددگرای #تاریخ_معاصر_ایران مشاهده میشود، تناقضی است که میان ادعای ترقیخواهیِ آنان و انعقاد #قراردادهای_استعماری وجود دارد.
🔹 به عنوان نمونه، فردی چون #میرزا_ملکمخان ناظمالدوله ـ که به اعتقاد برخی، پدر تئوریک غربزدگیِ مدرن در ایران است ـ شیفتهی ترقیِ ایران بود. نگاهی به رسالهی «اصول ترقی» او نشان میدهد که وجه اقتصادیِ #تمدن_غرب برای وی از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و از همین رو، سعی میکرده با تلاش در جهت ورود اندیشهی غربی به ایران، #پیشرفت کشور را میسّر سازد.[1] با این حال، همین روشنفکری که شیفتهی ترقی ایران، آن هم با قرائت غربیاش بوده، امتیازی چون #لاتاری را در کارنامهی سیاسی خود ثبت میکند که به گفته یکی از تاریخپژوهان معاصر «داستان فضاحتباریست که لکهی ننگی در پروندهی #روشنفکری ایران است... و بیتردید انگیزهای جز انگیزهی شخصی و منفعتپرستی حقیرانه نداشته است.»[2]
🔹 نمونهی دیگر، یکی از اَخلاف نامآشنای او یعنی سیدحسن #تقیزاده بود که به گفتهی خود، بیشترین تأثیر را از ملکمخان پذیرفت.[3] به اعتقاد تقیزاده، لازمهی ترقی ایران این بود که «ايرانى بايد ظاهراً و باطناً، جسماً و روحاً فرنگیمآب شود و بس»![4] اگرچه وی بعدها سعی کرد این اظهارنظر خود را تا حدی تعدیل نماید، اما این موضعگیریِ صریح، کار خود را کرده بود.
🔹 جالب اینجاست که این روشنفکر دوران #مشروطه نیز همچون سَلف خود، با وجود تمام ادعاهایش مبنی بر لزوم پیشرفت برونزای ایران، یک نقطهی تاریک بزرگ در کارنامهی حیات سیاسیاش در دوران رضاشاهی دارد؛ آنجایی که در کسوت وزیر دارایی، در امضای تجدید قرارداد نفت #دارسی به سال 1312ش ایفای نقش میکند و البته بعداً مدعی میشود که در آن خیانت ملی، فقط «آلت فعل» بوده و نقشی ایفا نکرده است.
🔹 چنین تناقضاتی که در میان حلقهای از روشنفکران معاصر دیده میشود، حکایت از این دارد که در نگاه روشنفکر تجددخواهِ غربگرا ـ که مبتنی بر «برونزایی» است ـ آن چیزی که اصالت دارد، تحقق مدرنیزاسیون غربی در جامعه به هرقیمتی است، ولو آنکه منجر به اعطای امتیازهای گزاف به بیگانه و به خاک سیاه نشاندن هموطنان شود!
برونزایی، خصیصهی اصلیِ جماعت روشنفکر غربزده است و درست در نقطه مقابلِ «درونزایی» قرار میگیرد. ماهیت برونزایی این است که به مرور زمان، از دلش فجایعی چون دارسی، لاتاری، رِژی و... در میآید؛ در حالی که در نگاه درونزا و متکی به داخل ـ که یکی از دالهای اصلی #گفتمان_انقلاب_اسلامی است ـ اساساً امکانی برای اعطای امتیازاتی چون لاتاری، دارسی و... فراهم نیست. لذا اگر پیشرفت درونزا، حاکم بر چشمانداز رشد کشور باشد، چنین نگاهی به پشتوانهی مردم انقلابی ایران ـ خصوصا جوانان مؤمن انقلابی ـ این اجازه را به جریان روشنفکر غربگرا نخواهد داد تا مسیر به اصطلاح تجددخواهیاش را به عقد قراردادهای ننگینی چون لاتاری، دارسی، #رژی و... ختم کند؛ نکتهای که #مقام_معظم_رهبری، در بیانات نوروزیشان در #حرم_رضوی، به خوبی بدان اشاره کردند:
💬 «در داخل، متأسّفانه بعضیها غرب را بَزک میکنند، بدیهای غرب را توجیه میکنند، رتوش میکنند،... مثل تقیزاده. در دورهی طاغوت، آدمی مثل تقیزاده، به این مضمون گفت که ایران باید از فَرقِ سر تا ناخن پا غربی بشود؛ یعنی #سبک_زندگی در ایران باید غربی بشود. امروز هم تقیزادههای جدید از این حرفها میزنند؛ البتّه به این صراحت نمیگویند امّا مضمون حرفشان این است.... آنهایی که پشت سرِ سند ۲۰۳۰ ـ سند ۲۰۳۰ یعنی برگرداندن سبک زندگی اسلامی به زندگی غربی ـ میایستند، همان تقیزادههای امروز هستند؛ البتّه امروز به توفیق الهی جوانهای مؤمن ما و مردم انقلابی ما نخواهند گذاشت این تقیزادهها حرفشان به کرسی بنشیند....»[5]
hmp.me/ci0t
📚 پینوشتها:
1. محمد رادمرد، «اصلاح خط و توهم ترقی»، وبگاه اندیشکده برهان.
2. ماشاالله آجودانی، مشروطه ایرانی، تهران: نشر اختران، 1383، ص305.
3. ایرج افشار، زندگی طوفانی؛ خاطرات سید حسن تقیزاده، تهران: انتشارات علمی، 1368، ص26 و 383.
4. حسن تقیزاده، مجله کاوه، دوره جدید، ش1، جمادی الاول 1338ق.
5. بیانات مقام معظم رهبری در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی، 1 فروردین 1398.
#ارساللینکتنهابرایروحانیونوطلاب
🆔 #کانال_طلاب_انقلابی
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
💠چرا یک عالِم اخلاق باید مزاجها را بشناسد؟
💠چرا بعضیها یک گناه را دوست دارند و گناه دیگر را دوست ندارند؟
همایش_اطبای_طب_سنتی(۲)
🔹چرا بعضیها یک گناه را دوست دارند و گناه دیگر را دوست ندارند؟ بعضی وقتها این مسئله به فیزیک آدم، صفاتِ ژنتیک یا مزاج او ربط دارد که تغذیه هم در آن مؤثر است.
🔹جسم و روح انسان بر یکدیگر تأثیر دارند و ما طلبهها باید به این تأثیرات، در مخاطبان خود توجه داشته باشیم. مثلاً اگر کسی عصبانی شد و چند تا فحش داد، به او نگوییم: «تو اصلاً دین نداری! برو به جهنّم!» در حالیکه ممکن است دینِ او از فرد دیگری که فحش نداده، بیشتر هم باشد!
🔹شاید یک فردی که نمازش را اوّل وقت نمیخوانَد، بهخاطر وضعیت بدنش، کلاً آدمِ بیقراری است و هیچکاری را نمیتواند سرِ وقت انجام دهد. لذا چنین کسی اگر گاهی اوقات هم اوّل وقت نماز بخواند، نمرۀ خوبی میگیرد!
🔹اگر یک عالِم اخلاق از مزاجها و تأثیر وضعیت جسم بر روح انسان، خبر نداشته باشد خیلی از اوقات دربارۀ آدمها، اشتباه قضاوت میکند. لذا بچۀ خودتان را پیش چنین کسی نفرستید!
🔹مثلاً یک بچهای ممکن است بچههای دیگر را بزند، درحالیکه اصلاً بیادب نیست بلکه بیقرار است و این بیقراری بهخاطر وضع جسمی اوست که باید اصلاح شود. اگر چنین بچهای را پیش آن عالم اخلاق بفرستید، میگوید: «این بچه آدمشدنی نیست!»
🔹یا ممکن است از بچۀ بیحالِ شما-که از سرِ بیعرضگی، گناه نمیکند- آنقدر تعریف کند و بگوید «بَهبَه! چه بچۀ خوبی!» که این بچه خراب و فاسد بشود و فکر کند، خیلی بچۀ خوبی است!
👤علیرضا پناهیان
🚩مسجد انصارالمهدی - ۹۵.۱۰.۱۵
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
🔻 تصویر وارونه روحانیت در تلویزیون!
🔴 درحالی که رسانه های معاند روحانیت متعهد را هدف تیر خود قرار میدهند، #رسانه_ملی نه تنها در فیلم هایش تلاشی برای معرفی صحیح این قشر به مردم نمیکند بلکه خود نیز در معرفی وارونه #روحانیت بی تاثیر نیست .
🔴 چه دانشمندان و مجاهدان و خادمانی که در بین روحانیت بوده و هستند که می شد در رسانه ملی به تصویر کشیده شوند و نشدند اما به جای آن چهره ای از روحانیت در فیلم ها به تصویر کشیده شده است که نماد بدبختی و تحجر و نفاق اند.
✳️ جزئیات بیشتر 👇
http://hawzahnews.com/detail/News/487011
🏴 سالروز شهادت حضرت امام موسیکاظم علیهالسلام تسلیتباد.
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
📸 #تصاویر_شما
بازسازی منزل تخریب شده یک طلبه اهل سنت توسط طلاب شیعه
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥⭕️"از شهربازی تا حوزه علمیه..."
چه کسانی در #شمال_کشور به بهانه ی #حوزه_علمیه به #جنگلها #تعدی کرده اند، که #رهبر_انقلاب اینگونه قاطع از آنها سخن می گوید؟
"مسئولین در مقابل این #سواستفاده_کننده باید #قاطعیت به خرج بدن، باید #عُرضه به خرج بدن."
"اگر در داخل #دستگاه_ها، کسانی هستند که #کوتاهی می کنند، با اونها #شدیدتر باید برخورد کنید."
پ ن: مسئولان #قضایی و #نظارتی ِ وقت باید در پیشگاه مردم پاسخگوی بی توجهی کردن به سخنان رهبر انقلاب باشند.
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
هدایت شده از کانال حاج آقا خلفانی
📢 طلبه و روحانی گرامی:
لطفا متن زیر را با دقت بخوانید
👇👇👇
💥ما رفتیم تا شما ...؟!
✍ حواسمان باشد که صحبت از خون بهای هزاران شهید است...
مجرد و متاهل؛ پیر و جوان ...؛ سیزده ساله؛ پانزده ساله؛ بیست ساله، سی ساله؛ چهل ساله؛ پنجاه ساله؛ شصت ساله و ...؛
🌷شهدا را می گویم که روزی و روزگاری از تمام خوشی ها و آرزوهایشان چشم پوشیدند و جان و مالشان و بهتر بگویم تمام هستیشان را در طَبَقِ اخلاص گذاشتند و برای حفظ دین و آیینشان جنگیدند و به شهادت رسیدند.
👈 آنان رفتند تا دین خدا زنده بماند؛ تا اسلام و مسلمانی بماند؛
👈 رفتند تا مانفس بکشیم و درست زندگی کنیم.
🔹به راستی اگر روز حساب، این همه شهید در برابر ما صف بکشند و بگویند زمانه از ما حضور در جبهه را میطلبید و از شما حضور در حوزه را و بپرسند بعد از اینکه ما رفتیم، شما چه کردید؟ آیا خواهیم توانست از سر افتخار و با گردنی برافراشته پاسخ سؤالشان را بدهيم؟!
👈 اگر این گونه است که خوشا به حالمان و اگر نیست، باید برای روز شرمندگی، خودمان را آماده کنیم...
💥بنابراین گام هایت را و گام هایمان را استوار، چشمانت را و چشمانمان را باز و توانمان را صد چندان کنیم که اگر درست تلاش کنیم «مداد العلماء افضل من دماء الشهداء» .
💠امام صادق علیه السلام میفرمایند:
چون روز رستاخیز شود، خدای عزوجل مردم را در دشتی فراخ گرد می آورد و ترازوها گذاشته می شود و خون شهیدان با مرکب عالمان سنجیده می شود، اما کفّه مرکب عالمان برخون شهیدان می چربد.»
📚(شیخ صدوقی، امالی، ص ۱۶۸)
🌷 به منظور #پاسداشت خون مطهر هزاران هزار شهید از هر گونه تلاشی برای جذب جوانان متعهد و ارزشی به #سربازخانه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف کوتاهی نکنیم
📅 آخرین مهلت ثبت نام تا 98/1/22
مدرسه علمیه علی بن ابیطالب علیه السلام کنگان
@mkhalfani
https://eitaa.com/mkhalfani
💢اقتصاد اسلامی در حوزههای علمیه تدریس شود
✔️حجت الاسلام احمد سالک، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:
🔹در شرایط کنونی، حوزه های علمیه تشیع باید پاسخ گوی تمام نیازها باشند و نکته مهم این است که ما از زمان پیروزی انقلاب اسلامی چهل سال را پشت سر گذاشته ایم و وارد چهل سال دوم شده ایم، با این امتیاز که در حاکمیت و حکومت اسلامی قرار داریم و بی تردید حوزه ها باید پاسخ گوی همه نیازهای حکومتی باشند.
🔹باید مبانی فقهی بسیاری از موضوعات در حوزههای علمیه و در قالب بحثهای درس خارج فقه مطرح گردد و ما نمیتوانیم از این مسائل غافل شویم، زیرا اسلام یک دین جهانی است و پاسخ گوی همه امور است.
🔹به همان اندازه که بحثهایی مانند نماز، روزه، خمس و زکات اهمیت دارد، مسائل پولی، اقتصادی و منابع ارزی نیز اهمیت دارند و به طور حتم ما مبانی فقهی قوی برای این مسائل داریم، اما باید این امور کشف شود و در اختیار مجریان امر قرار گیرد.
🔹اقتصاد نیازمند یک فرهنگ اسلامی است و در حوزههای علمیه باید این مسئله تدریس و تدوین شود و از منبع قرآنی استفاده گردد و اجتهاد در آن باشد و جامعه را در مسیر صحیح رشد تولید ملی و رونق تولید از حیث مبانی ارزشی و دینی قرار داده و این از رسالتهای حوزههای علمیه است.
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi