لطفاً لینک کانال را فقط و فقط برای #روحانیون و #طلاب ارسال نمایید.
#طلاب_انقلابی
@TolabEnghelabi
https://eitaa.com/TolabEnghelabi
🔺 سند حمایت سازمان سیا از سید صادق شیرازی
#شیعه_انگلیسی
#طلاب_انقلابی
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
@TollabEnghelabi
✅چه اشکال دارد #امام_جمعه #شوش نماینده کارگران را به عنوان سخنران پیش از #خطبه برای هفته آینده دعوت کند؟ اگر نماز جمعهها جایی باشد که همه گروهها در ان حاضر شوند ایا رسانههای #دشمن #نفوذشان را از دست نمیدهند؟ ایا مردمی کردن نماز جمعهها، بهترین دفاع مقابل #تروریسم رسانهای #سعودی و #امریکا و #اسراییل نیست؟.
#علی_علیزاده
#طلاب_انقلابی
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
@TollabEnghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روحانیونی که از شاه بدتر و از دشمن خطرناکترند... 😳😱
طلاب انقلابی
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
هدایت شده از حوزه انقلابی
rec64033.mp3
814.9K
روح الله دشتی
سخنرانی مدرسه دارالشفاء قم
#هفته وحدت
وحدت کلمه رمز پیروزی نهایی مسلمین
گپی با دانشجویان اهل سنت
حضور سنی و مسیحی در رکاب سیدالشهداء
أیام محسنیه
تشیع لندنی
نشست دوره ای
#علوی_بروجردی_نایینی_هادوی_یثربی_میلانی_فاضل توضیح دهند
رساله های نابجا
نفوذ و مرجع سازی
دیدار انگلیسی
تمسک به شعار تبری باهدف نبش قبر و تفرقه انگیزی
بدون تبری از أعداء امروز اسلام نشانه مزدوری أجانب
@howzehenghelabi
🎯 مسئولین به کجا می رود؟
🔸 مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه ای ضدایرانی با ماهیت حقوق بشری به رای گذاشته است: 85 کشور رای موافق و 98 کشور رای مخالف و ممتنع به این قطعنامه داده اند.
⛔️ مخالفان قطعنامه ضدایرانی: اندونزی، چین ، روسیه، ازبکستان، هند، عراق، عمان، قزاقستان،پاکستان، مصر، لبنان، افغانستان، الجزایر، بنگلادش، بولیوی، ونزوئلا، سوریه و ... .
✅ موافقان: آمریکا، تمام کشورهای اروپایی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و ... .
🔸 به نظر شما دیپلماسی دولت و روابط ایران باید بیشتر صرف کدام کشورها شود؟ دوستان یا دشمنان؟ چرا تمام توان دیپلماسی دولت صرف مذاکره با آمریکا و چند کشور اروپایی می شود و از ظرفیت سایر کشورها و اقتصادهای نوظهور غافلیم؟
لطفاً لینک کانال را فقط و فقط برای #روحانیون و #طلاب ارسال نمایید.
#طلاب_انقلابی
@TolabEnghelabi
https://eitaa.com/TolabEnghelabi
#حوزهانقلابی
💢برنامه حوزه سنتی نمی تواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد!
🔲آیت الله مصباح یزدی:
🔸 محور دروس متداول حوزه، فقه و اصول است که تنها بخشی از آموزههای دین است. اگر کسانی گفتند شناخت خدا، بلکه اصلاً هيچ شناخت یقینی امکان ندارد، آیا میتوان با فقه و اصول به آن پاسخ داد؟
🔸متأسفانه در درسهای رسمی حوزه براي مباحثی از قبيل مسأله شناخت، تا سیاست اسلامی، مدیریت جامعه و ولایتفقیه که محور و ستون فقرات نظام اسلامی است، برنامه خاصی وجود ندارد و حوزه سنتی نمیتواند پاسخگوی هیچ یک از این نیازها باشد.
🔸برنامه سنتی حوزه پاسخگوی نیازهای روز جامعه نیست. البته دروس سنتی ضرورت دارند، اما برطرف کننده همه نیازهای جامعه نیست؛ بلکه امور دیگری که چهبسا بسیار ضروریتر از دروس متداول حوزه است، وجود دارد که باید به آنها نیز توجه شود؛ اموری که غفلت از آنها موجب میشود که اصل دین به خطر بیفتد.
97/08/26
@TollaBEnghelabi
اگر با پوششی نا مناسب مورد تجاوز قرار بگیرید ، محکوم میشوید.!
شاید عجیب باشد ولی دادگاهی در ایرلند فردی 27 ساله را که به دختری 17 ساله تجاوز کرده بود را به سبب اینکه دختر لباسی نامناسب و توری بر تن داشته است را بی گناه اعلام کرد! و اعلام کردند که لباس نامناسب دختر به معنی علاقه به ایجاد رابطه بوده است!!
https://fa.euronews.com/2018/11/14/outrage-pours-after-a-man-acquitted-in-rape-trail-using-underwear-as-evidence-in-ireland
https://www.google.com/amp/s/www.cbc.ca/amp/1.4905643
لطفاً لینک کانال را فقط و فقط برای #روحانیون و #طلاب ارسال نمایید.
#طلاب_انقلابی
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ⭕️بسیار دیدنی #حتما_ببینید
اعتراف حجت الاسلام مهدی #دانشمند:
"من اشتباه کردم، شما اشتباه من را تکرار نکنید...کارهایم نتیجه معکوس داد... "
#وحدت
@TollaBEnghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کدام اسلام؟| #رحیم_پور
🔹 اسلامی که پرچمدارانش مظلومین و #فقرای جهاناند؟
🔸 اسلامی که مدیرانش با تهریش، یقه آخوندی، انگشتر عقیق و جای مهر بر پیشانی برای خودشان #حقوق_نجومی مینویسند؟
@TollaBEnghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روایت نقوی حسینی از جاسوس همجنسباز انگلیسی که در قامت یک مجتهد برای ثبتنام در خبرگان آمده بود!
#نفوذ
@TollaBEnghelabi
🔴 امام خمینی (ره): مملكت به خاطر اين ريخت و پاشها و اختلاسها محتاج شده است؛ و گر نه نفت ما كم است؟ يا ذخاير و معادن نداريم؟ همه چيز داريم، لكن اين مفتخوريها و اختلاسها و گشادبازيهايى كه به حساب مردم و از خزانه عمومى میشود مملكت را بيچاره كرده است. اگر اينها نبود، احتياج پيدا نمیكرد كه از اينجا راه بيفتد برود امريكا، در برابر ميز آن مردك (رئيس جمهور امريكا) گردن كج كند كه مثلا به ما كمك كنيد!
📚 کتاب حکومت اسلامی صفحه 47
لطفاً لینک کانال را فقط و فقط برای #روحانیون و #طلاب ارسال نمایید.
#طلاب_انقلابی
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
صدرالساداتی بازداشت شد
🔹 سید مهدی صدرالساداتی روحانی جوانی که اقدام به افشاگری در همه حوزه ها میکرد بازداشت شد.
🔹طبق اطلاع خبرنگار فارس وی به دلیل نوع عملکردش در ماجرای ده ونک و شیوه های تبلیغاتی اش با دستور دادگاه ویژه روحانیت بازداشت شده است.
لطفاً لینک کانال را فقط و فقط برای #روحانیون و #طلاب ارسال نمایید.
#طلاب_انقلابی
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
✅ «گفت و گو با طلبه ای که قم را رها کرد» اسماعیل آذری: ما روحانیون داریم مردم را از دست می دهیم
✅ چرا باید مدارس و مساجد روستاها خالی از طلبه باشند؟
✅ طلاب می خواهند به مقام اجتهاد برسند، چه سودی دارد؟!
لطفاً لینک کانال را فقط و فقط برای #روحانیون و #طلاب ارسال نمایید.
#طلاب_انقلابی
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
محمد عبداللهی
چرا خروجی دانشگاههای ما سکولار است؟
آنچه در خروجی دانشگاهها میبینیم، فارغ التحصیلان و اساتید آینده اغلب با رویکرد سکولار حتی در حوزه علوم انسانی است. و این چرخش معیوب محتوای سکولار، استاد سکولار، انسان سکولار همچنان در حال تکرار در سیستم آموزش عالی ماست.
مجله فارسپلاس: چهل سال از انقلاب اسلامی میگذرد، چندین سال دانشگاهها به بهانه انقلاب فرهنگی تعطیل شد، تلاشهای زیادی برای نگارش کتابهای درسی (سمت) صورت گرفت، هستههای گزینش متعدد برای اساتید و حراست و... تشکیل شد اما آنچه در خروجی دانشگاهها میبینیم، فارغ التحصیلان و اساتید آینده اغلب با رویکرد سکولار حتی در حوزه علوم انسانی است. و این چرخه معیوب محتوای سکولار، استاد سکولار، انسان سکولار همچنان در حال تکرار در سیستم آموزش عالی ماست.
متاسفانه درست مثل حوزه اجتماع، ظاهرا مدیران و مقامات دانشگاهی انقلابی نیز اولین گام و نسخهشان برای دمیدن روح انقلابی به دانشگاه، بند کردن به ظواهر اسلامی و موضوعاتی چون حجاب و لباس دانشجویان است و نه فکر و محتوای دروس.
با توجه به تحصیلاتم، مایلم به عنوان نمونه، وضعیت تحصیل در رشته علوم سیاسی را بررسی کنیم و ببینیم چگونه یک دانشجو پس از قبولی در رشته علوم سیاسی مرحله به مرحله از دوره کارشناسی تا دکتری هر چه بیشتر مستعد برای قالببندی شدن به سمت یک انسان سکولار میشود و نه یک محقق مسلمان و نوآور و آزاداندیش.
در دوره کارشناسی، دانشجوی این رشته در درس «نوسازی و دگرگونسازی» میآموزد که تنها راه پیشرفت کشورها، نوسازی و توسعه به سبک غربی است. در جهان فقط یک راه خوشبختی ملتها زاده شده و آن الگوگیری از غرب و حفظ کردن جملات قصار آلموند و وربا و وبر است و بس! همین محتوا در قالب کاملتری در درس «سمینار مسائل کشورهای جهان سوم» در دوره ارشد و درس «روابط شمال و جنوب» در مقطع دکتری تکرار میشود.
دانشجو در این رشته هرگز مدلهای جدید پیشرفت اقتصادی و سیاسی در کشورهای غیرغربی از کره جنوبی تا چین و روسیه و... را نمیآموزد. کتب و دروس به مفاهیمی چون خودباوری ملی، تکیه بر توان و تولید و تکاپو و خلاقیت بومی، بیاعتنا هستند و آنچه در ذهنها با بارها گفتن و گفتن فرو میرود، محوریت و بتوارگی توسعه، دینزدایی از ساحت اجتماعی، لیبرالیسم و انباشت ثروت و مفاهیمی از این دست است. بدیهی است خروجی این محتوا، فارغالتحصیل بیکار، تحلیلگر یا سیاستمداری لیبرال است که راه حلش برای پیشرفت ایران نیز همانهاست که آموخته. نه آنها که نیاموخته است.
دانشجو در دوره کارشناسی با دروسی چون «تاریخ اندیشه سیاسی غرب 1 و 2» و «اندیشههای سیاسی در قرن بیستم» و سپس با دروس مشابهی در مقطع ارشد و دکتری، از افلاطون تا اپیکور از هابرماس تا فویرباخ و هگل و فوکو و ژیژک را مجبور به آموختن میشود بدون آنکه کوچکترین نقدی یا قضاوتی بر اندیشههای آنها بیاموزد. اصولاً نقد فلاسفه و اندیشههای غربی در دانشگاههای ما ممنوع است! خوب به خاطر دارم که همواره در دوره ارشد، استاد لیبرالمسلک درس فلسفه غرب، کلاس را اغلب با این جمله آغاز میکرد: «پیامبر امروز ما این شخص است!» مثلاً: «هابز»! «رورتی»! و.. تعبیر او درست نشان میداد جایگاه هر چهرهای متعلق به غرب، فیلسوف، نظریه پرداز یا یک کشیش کلیسای قرون وسطای غرب، در کلاس علوم سیاسی یک «پیامبر» است؛ جانشین خدا در زمین! و نه فقط یک «ملا»، «فیلسوف» و «آورنده یک حرف متفاوت»! بلکه یک پیامبر! و حتی گاه یک بت نقدناپذیر!
در مقابل، دانشجوی مسلمان شیعه در رشته علوم سیاسی، اندیشه سیاسی امام صادق(ع) یا امام رضا(ع) را هرگز نمیشنود. شاید اگر از یک فارغالتحصیل دکتری علوم سیاسی بپرسید، تفاوت مشی سیاسی امام کاظم(ع) با امام هادی(ع) چه بود، حتی یک جمله نتواند به شما بگوید. یا اگر از او بپرسید، اصول تفکر سیاسی رسول الله(ص) چه بود و کنشهای سیاسی ایشان چه تطوراتی داشت، نتواند هیچ پاسخ درخوری به شما بدهد.
شاید اگر از یک دانشجوی دکتری علوم سیاسی یا روابط بین الملل سؤال کنید کدام اندیشمندان آلمانی درباره فلسفه سیاسی چهرههای مسلمان تحقیق کرده. چرا که همه اینها در رشته علوم سیاسی سانسور شدهاند. شاید به این دلیل که غربیها به صورت متداول در دانشگاههایشان نمیخوانند! پس ایرانی مسلمان هم نباید بخواند و بداند! ما فقط باید اندیشه سیاسی سنت آگوستین و آکویناس قدیس و ماکیاولی و جان لاک و روسو را بشناسیم! نه رسول الله و امام رضا(ع) را.
دانشجوی دکتری علوم سیاسی ما شاید هرگز نداند تز کدام محقق و استاد علوم سیاسی غربی یا اسرائیلی، زندگی سیاسی امام باقر(ع) بوده، هرگز نمیآموزد حیام وایزمن استاد دانشگاه حیفا، عمیقترین چهره سلفی پژوهی است، هرگز نمیآموزد تخصص آریل صهیونیست جریان پانترکیسم است، هرگز نمیآموزد آنچه اساتید دانشگاه ما از عربستان و تصوف و سلفیگری و
پانایسمهای جهان اسلام نمیشناسند به شکل کاملاً تخصصی و دقیق و روشمند در دانشگاههای اسرائیل بین اساتید و دانشجویان تحقیق میشود، تئوریزه میشود، دستکاری میشود و به استراتژی و صحنه عمل میرسد.
دانشجوی علوم سیاسی ما حتی از مطالعات جدید سیاسی در دانشگاههای غربی اطلاع نمییابد؛ چرا که گاه استادانی به خود میبیند که همچنان جزوههای سی سال پیش خود را طوطیوار تکرار میکنند، بدون تحولی، بدون بروزرسانی، بدون اندکی مطالعه پیش از کلاس. چرا که علم آنها سی سال و چهل سال پیش کامل گشته است!
چه باید کرد؟! برای دانشگاهی که قرار است برای ایران بیندیشد، برای سیاست ورزی در این سرزمین مبرز شود، نیاز است سرفصلها و محتوای دروس، کاراتر و بومیتر و جدیدتر شوند. دانشجوی ما نهتنها در رشته علوم سیاسی، که در هر رشته دیگری نیاز دارد تا تاریخ معاصر ایران را بهخوبی بشناسد. از تاریخ و تمدن ایران خصوصاً در دوره پس از اسلام بیاموزد، اندیشههای سیاسی ائمه را به خوبی فرا گیرد، مستشرقین و استراتژیست های غربی را که به شکل جهانگرد یا محقق در مورد تاریخ و سیاست در ایران مطالعه و حتی انحراف ذهنی ایجاد کردهاند بشناسد، سیر ایرانهراسی و اسلامهراسی در جهان را بشناسد و راههای تعاملات فرهنگی و سیاسی با کشورهای مختلف را بیاموزد.
دانشجوی علوم سیاسی ما باید سیر تشکیل صهیونیسم و وهابیت به عنوان دو موضوع و معضل کلیدی منطقه اطراف ایرانش را بشناسد، باید شیوه کشورداری و پیشرفت بومی در آسیای شرق و جنوب شرق را به خوبی مشق کند و برای ایران نه گرتهبرداری که گزینش کند.
دانشجوی علوم سیاسی ما باید شیوه مناظره سیاسی را بیاموزد. باید بیاموزد که چگونه تحلیل کند، چگونه یادداشت بنویسد، چگونه کار بیابد، چگونه قلم به مزد نباشد و...، باید پکیج کاملی از آینده تمدنی ایران و روشهای رسیدن به آن در ذهن خود داشته باشد، او باید برای ایران، از نگاه ایران بیندیشد نه آمریکا و انگلستان. باید ریشههایش در ایران و فکر اسلامی ایرانی پرورش یابد و با این نگاه به جهان بنگرد، نه با نگاه غربی و از شمال به جنوب و از جهان اول به جهان سوم.
امیدوارم دانشگاه ما خصوصاً دانشگاه آزاد که در حال جوانه زدن ایدههایی برای تغییر و تحول و نیازمحور و کارآمدتر کردن دانشگاه برای کشور است، شیفت و راهبرد درستی از «دانشگاه سکولار» به «دانشگاه انسانساز» داشته باشد.
لطفاً لینک کانال را فقط و فقط برای #روحانیون و #طلاب ارسال نمایید.
#طلاب_انقلابی
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
◼️نباید کسانی را که دارای صدای خوب و استعداد خطابه هستند درگیر کفایه و مکاسب کنیم!
🔲حضرت آیت الله سبحانی در دیدار با اعضای شورای عالی حوزه علمیه:
🔶مشکل بزرگی که از ناحیه حوزههای علمیه در کشور حس میشود کمبود خطیب قوی است.
🔶خدای تعالی هرکس را با استعدادی خلق کرده است و باید در حوزه استعداد سنجی شود.
🔶 نباید کسانی را که دارای صدای خوب و استعداد خطابه هستند درگیر کفایه و مکاسب کنیم و البته باید یک دوره فقه و اصول خوانده شود؛ ولی نباید مبلغین و خطبا وقت خود را در مبانی اجتهاد بگذرانند، زیرا جامعه به منبری نیز نیازمند است.
۱۳۹۷/۸/۲۸
@TollaBEnghelabi
#خودباوری #اصلاحنظامآموزشی
🔵بسيارى از فقهاى امروز ما از فقهاى گذشته واردترند!
🔳حضرت آیه الله العظمی خامنه ای :
🔹كتاب درسى جديد توليد كنيد. چه اشكالى دارد كه عده اى بنشينند كتاب درسى جديد توليد كنند؟!
🔹مى گويند ما شهيد ثانى نمى شويم! خيلى خوب، شهيد ثانى نمى شويد؛ اما بسيارى از فقهاى امروز ما از فقهاى گذشته واردترند! من نمى گويم رتبه ى علمى و استعدادشان بيشتر از آنهاست- شايد اگر در زمان آنها بودند، مثل آنها نمى توانستند باشند- اما بسيارى از آنها، سطح معرفت فقهيشان بالاتر از خيلى از فقهاى گذشته ى ماست؛ چرا نمى شود؟!
🔹 كتاب اصول توليد كنيد؛ كتاب فقه توليد كنيد؛ براى مراتب مختلف توليد كنيد؛ شكل درس را عوض كنيد.
📅1374/9/13
@TollaBEnghelabi
Daghdagheha-Farhangi.pdf
1.73M
دانلود کتاب دغدغه های فرهنگی برگرفته از فرمایشات امام خامنه ایی
@TollaBEnghelabi
یار واقعی.docx
25K
💠 #یارواقعی
🌀مطالبی مهم و حیاتی متناسب با ایام #هفته_وحدت که دوستان طلبه باید در این شبها برای مردم بازگو نمایند.
@TollaBEnghelabi
ویژه طلاب و مبلغین انقلابی
مسئول سابق صهیونیستی: در بدترین شرایط امنیتی قرار داریم
🔻تسویکا ووگل، فرمانده سابق ارتش رژیم صهیونیستی:
🔹رهبران سیاسی موجب عامل ناتوانی در پاسخگویی مقابل حماس شدهاند؛ چرا که صندلیهایشان را مهمتر از آینده امنیتیمان میدانند.
🔹 قدرت بازدارندگی حماس مقابل اسرائیل در درگیری اخیر بهمراتب بیش از قدرت بازدارندگی اسرائیل بود.
🔹چهل سال پیش علیه سه کشور عربی جنگیدیم و پیروز شدیم و امروز نمیتوانیم حماس را شکست دهیم.
🔹ما ضعیف شدهایم. ما قدرت عملیاتی چهار روزه مقابل حماس را هم نداریم؛ به طوریکه در نهایت فرمانده ارتش استعفاء میدهد.
لطفاً لینک کانال را فقط و فقط برای #روحانیون و #طلاب ارسال نمایید.
#طلاب_انقلابی
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
fna.ir/bpopgy
#کتاب_رضاشاه_و_بریتانیا
كتاب « #رضاشاه و #بريتانيا» مجموعهاي است كه براساس
«اسناد وزارت امورخارجه آمريكا»
به ويژگيهاي رفتاري و اخلاقي و جنایات رضاشاه در دوران حكومت بر ايران آن هم فقط بر اساس «اسناد وزارت امورخارجه آمريكا» پرداخته است. كتاب حاضر در حقيقت ترجمهاي است از اثر دكتر محمدقلي مجد استاد دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا
لطفاً لینک کانال را فقط و فقط برای #روحانیون و #طلاب ارسال نمایید.
#طلاب_انقلابی
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi