eitaa logo
کانال سخنرانی سیاسی
3.4هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
3هزار ویدیو
437 فایل
#کانال‌‌سخنرانی‌سیاسی جهت #مطالبه‌گری‌ #اجتماعی_سیاسی با رویکرد #تمدن_سازی_اسلامی سخنرانی های صوتی سیاسی لینک کانال: https://eitaa.com/joinchat/567345168Ce3301f68f1 رسانه باشید و برای روشنگری لینک کانال را منتشر کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
💢مدعیان طب اسلامی بگویند چرا ائمه(ع) به طبیب مراجعه می کردند؟! ✔️گفتگوی شبکه اجتهاد با حجت‌الاسلام دکتر احمد مروارید، استاد دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد: 🔹مدعیان طب اسلامی با قاطعیت این مطلب را عنوان می‌کنند و می‌گویند چون در فلان روایت، این‌گونه آمده است برای درمان بیماری، این کار را انجام بده. این شیوه هم در کتاب‌های این بزرگواران و هم‌زمانی که شفاهی پاسخ می‌دهند دیده می‌شود. 🔹متأسفانه مدعیان طب اسلامی بر این باورند اساس اینکه رشته‌ای به نام طب سنتی توسط وزرات بهداشت پایه‌گذاری و اجرا شده است برای این است که طب اسلامی را کنار بگذارند. 🔹عنوان «طب سنتی» مناسب‌تر است تا «طب اسلامی». طب سنتی یعنی اینکه بسیاری از خوراکی، گیاهان و ترکیبات گیاهی اثر خاصی در پیشگیری و درمان بیماری دارد و کسی هم منکر این مطلب نیست. آثار گیاهان دارویی را دانشمندان مسلمان نوشتند و حتی قبل از عالم اسلام در طب یونان قدیم این مطالب آمده است. @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
4_5902227612456977799.mp3
4.51M
🔊 آیا می دانید اینترنت پدیده ای زیر نظر یک مجموعه نظامی است؟! 📅 دانشگاه امیرکبیر 97/1/20 حتما گوش کنید @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
Akhlaq-98-2-10.mp3
7.93M
☀️☀️ #درس_اخلاق #اخلاق☀️☀️ استاد احمد عابدی: ✅استفاده از تعطیلات 💠 اکرام و همدردی با مردم 💠تمرین صبر بعداز آخرین جلسه درس خارج فقه 1398/2/10 #مردم #صبر #مسائل_اجتماعی @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
سخنرانی و فیش منبر رمضان سه شب دوم.pdf
2M
🌀 محتوای سخنرانی شبهای چهارم تا ششم رمضان با رویکرد رونق تولید و اشتغال‌زایی 🔹 عنوان سخنرانی شب‌های رمضان: «نعمت و برکت در پرتوی زندگی مؤمنانه» هشتگ یافتن سخنرانی سه شب ابتدایی: 📌 محتوای سخنرانی دیگر شبها نیز به مرور منتشر خواهد شد. @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
در دیدار طلاب با آقا.mp3
2.71M
🎧 بشنوید👆روایت امام خامنه ای حفظه الله را از اینکه ⚠️ عده‌ای می‌گویند مردم از دین فاصله گرفته‌اند، در دیدار طلاب حوزه‌های علمیه: 🔹️ سابقاً شاید ایمانهای قرصی وجود داشت لکن جلوه‌ی عملی نداشت.در تهران با آن عظمت را، ملای به آن بزرگی را وسط تهران بر دار کشیدند...عده‌ای هم گوشه ‌و کنار اشکی ریختند اما حرکتی صورت نگرفت؛ با آنکه آن روز رضاخانی هم سر کار نبود. 🔸️ حال این را مقایسه کنید با [شهادت] طلبه‌ی همدانی؛ چه غوغایی شد و چه انعکاسی در ایران پیدا کرد. اگر آن جنازه‌ی مطهر در تهران، مشهد، اصفهان یا تبریز و بقیه‌ی کشور هم می‌آمد همان‌طور تشییع میشد. 🔸 مردم امروز اینجوری اند، حالا یک عده تبلیغ می کنند، که مردم از دین فاصله گرفته اند، نخیر به هیچ وجه اینجوری نیست... ۹۸/۲/۱۸ 🆔 https://eitaa.com/TollabEnghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خیانت خیانت خیانت😔😔 چه انسان‌های رذل و بی‌بته ای برخی مدارس کشور را بر عهده گرفته‌اند؟ ☑️آهنگ‌خوانی و رقص دسته‌جمعی در مدارس کشور همچنان ادامه دارد| عدم برخورد وزارت آموزش و پرورش با اینگونه هنجارشکنی‌ها و همچنین دست داشتن برخی از مدیران این وزارتخانه در اتفاقات اخیر، شائبه تعمدی بودن اشاعه رفتارهای سکسیستی در بین دانش‌آموزان را تقویت میکند اما سوال اینجاست که هدف دولت از اینگونه حاشیه‌سازی ها چیست؟ آیا هنجارشکنی های اخیر در مدارس کشور با هدف به‌حاشیه راندن مسائل اقتصادی صورت می‌گیرد؟ 🆔 https://eitaa.com/TollabEnghelabi
🔻رقص در مدارس 🔹اخیرا فیلمی پخش شده از برخی مدارس ایران که با موسیقی های تند با مضامین نامناسب بچه ها را به بهانه ورزش یا هرچه به رقص و رفتارهای ناجالب دعوت کردند. 🔹بعد یکی هم آمده مثلا یک صحنه از دانش آموزان آمریکا را نشان داده که دست بر سینه در حال خواندن قسم نامه کشورشان در مقابل پرچم امریکا هستند و در نهایت گفته وای بر ما و احسنت به آن ها... 🔹گاهی دوستان طرفدار ارزش ها هم دچار اشتباه می شوند. این اذیتم می کند. 🔹نتوانستم راحت از کنارش بگذرم و گفتم یک نکته ای را که گذاشته بودم چند وقت دیگر بگویم الان مطرح کنم. 🔹هرچند اصل این کارها قلب را جریحه دار می کند و باید جلو آن به درستی گرفته شود اما، 🔹در غرب و شرق عالم که به دلیل نبود تقید به یک مکتب الهی بسیاری از مواردی که ما به ذهنمان هم خطور نمی کند آزاد است، هرچه تلاش می کنند باز هم موفق نمی شوند جامعه جوان کشور بخصوص از نوع بچه های مدرسه را در این خصوص مهار و یا ایمن نگه دارند. 🔹مثلا اینجا از معلم یک مدرسه شنیدم که خودش برایم تعریف می کرد که انقدر بچه ها مواد و الکل مصرف می کنند و انقدر مقابل درب مدارس به بچه ها مواد می فروشند که مدرسه در حیاط بخشی را اختصاص داده که هرکس می خواهد سیگار بکشد همان جا بکشد و می گویند بگذار جلوی چشممان باشد که حداقل سمت پنهانی مواد مصرف کردن نرود. 🔹یا استادی تعریف می کرد که در فلان مدرسه اروپایی که رفته بوده، به در و دیوار مدرسه تبلیغات و توضیحات چگونگی مراقبت از خود جهت باردار ناخواسته نشدن یا مثلا دچار فلان بیماری نشدن قرار داشته، از بس که چنین مواردی در مدرسه ای که دختر و پسر در سن بلوغ مختلط هستند اتفاق می افتد. 🔹در آمریکا که کار از آسیب به خود و یکی دو نفر اطرافیان گذشته و به هر از گاه یک خشونت شدید مثل هفت تیر کشی و کشتار همکلاسی و معلم و ... رسیده که اصلا جدید نیست و جزئی از تاریخ مردمان آن کشور شده است. 🔹حالا در مدارس ما چند جا منتشر شود که مثلا فلان رفتار خلاف عرف و تعالی بچه ها انجام شده دیگر برخی حسابی دست و پایشان را گم می کنند یا خودشان را می بازند یا با هیجان کمک به نشر این موارد می کنند. 🔹پیشنهاد می کنم هرکس در مدارس فعال است از بسیاری از فعالیت های سالم و پر نشاط گرفته تا بسیاری از موارد معنوی که کم نیست و من خودم در مدارس بوده و شاهدش هم بوده ام فیلم های کوتاه بگیرد و در فضای مجازی منتشر کند. 🔹هنوز جامعه ی ایران اسلامی فرسنگ ها با میزان ابتذال و از دست رفتگی موجود در غرب و شرق عالم فاصله دارد. و با توجه به تهاجم همه جانبه ای که در خصوص از بین بردن طهارت این تک سرزمین خاص وجود دارد، طبیعی است شاهد بخشی از این از دست رفتگی باشیم. اما اینکه آن رویش های بی نظیر که خود من هم خاطرات بسیار زیبایی از دوران مدرسه ام دارم نگوییم و به نمایش نگذاریم و نشر ندهیم. شاید تکلیفی باشد که به گردنمان بماند تا روز حساب... 🔹سایت فیگارو (ضمیمه شده) آمار تکان دهنده ای از وضعیت فعلی دانش آموزان فرانسه می دهد. 🔹۵۴ درصد دانش آموزان هر روز احساس تنش روحی دارند و برای رفع آن الکل مصرف می کنند. از هر ۱۰ دانش آموز یک نفر احساس افسردگی دارد و برای رفع آن به مواد و الکل پناه می برد. به طور میانگین دانش آموزان از سن ۱۵ سالگی مصرف الکل را شروع می کنند. که به دلیل نابلدی و جسم ضعیف، ۵۷ درصد دچار استفراغ و سردرد و... می شوند. ۳۰ درصد از تنباکو و سایر مواد مخدر ۵ درصد آمفتامین و هروئین ۳ درصد کوکائین ۳ درصد از کل دانش آموزان فرانسه به دلیل مصرف بی کنترل، دچار کمای الکلی شده اند... اینجا فرانسه... آمار کشورهای دیگر را هم خواهم گفت. 🔹قدر ایران را بدانید. ایران برای اینکه در این آشفته بازار جهان با طهارت بماند، پاک ترین جوانانش خونشان را نثار کرده اند. ایران هرگز قابل مقایسه با غرب و شرق عالم نیست. نمی گویند، وضعیت جهان رو به احتضار است... 🌸مشاهدات، تجارب و یادداشت های یک دانشجوی ایرانی 🇮🇷 در فرانسه @ninfrance@Rajanews_com
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌟 ماه توبه و انابه 🔻 رهبرانقلاب: #رمضان ماه انابه است، ماه توبه است. توبه یعنی برگشت از راه غلطی كه ما با گناهان خود، با غفلتهای خود، آن راه را رفتیم. معنای انابه این است كه توجه به خدای متعال پیدا كنیم برای حال و آینده. گفته‌اند فرق بین توبه و انابه این است كه توبه مربوط به گذشته است، انابه مربوط به حال و آینده است. 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از کانال حاج آقا خلفانی
🔔 نتایج آزمون ورودی حوزه‌های علمیه ۲۳ اردیبهشت اعلام خواهد شد اطلاعیه معاونت آموزش در خصوص اعلام نتایج پذیرش حوزه‌های علمیه:🔻 بسمه‌تعالی ضمن عذرخواهی از تأخیر در اعلام نتایج، به اطلاع می‌رساند نتایج آزمون ورودی حوزه‌های علمیه در تاریخ 23 اردیبهشت ماه 1398 اعلام خواهد شد. با تشکر پذیرش حوزه‌های علمیه شماره تماسهای پذیرش مرکز مدیریت حوزه علمیه به شرح ذیل می‌باشد شماره مخابرات: 02537255890 با شماره‌های داخلی 321 323 325 339 340 346 @mkhalfani https://eitaa.com/mkhalfani
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | وظایف طلبگی 🔺️ ۷ وظیفه طلبه‌های حوزه‌ی علمیه در بیانات اخیر رهبرانقلاب در دیدار طلاب. ۹۸/۲/۱۸ 💻 @Khamenei_ir
37.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥مناجات‌خوانی منصور ارضی در اولین شب جمعه ماه رمضان
آثار مقوله در علوم حوزوی 🌱شاید اساسی ترین تفاوت جریان فکری حضرت امام در علوم حوزوی با دیگر جریانات را بتوان به مقوله تحقق دین، نسبت داد. موضوعی که رهبری در اولین دیدار رمضانی خود با طلاب به آن اشاره کردند. 🌱امام در کتاب «حکومت اسلامی» خود، را معرفی میکند. او معتقد است عالم دین اگر ورثه انبیا است اگر امناالرسل است اگر خلیفه انبیا است اگر حصن دین است به تعبیر روایات متعدد به دلیل آن است که او نیز چون پیامبران در پی تحقق دین است. او دنبال سخن خود را برای تحقق میگیرد و به مساله گویی صرف اکتفا نمیکند. 🌱مقدمه کتاب جنود عقل و جهل امام نقد دانش های حوزوی از این زاویه است او معتقد است همه علوم اگر مقدمه و ابزار تحقق عملی باشند علم الهی اند چه فقه و حکمت و چه علوم دانشگاهی. علم اخلاقی که درمان باشد نه صرف نسخه، علم اخلاق واقعی است. 🌱اندیشه او در علم فقه که فرمود الاسلام هو الحکومه بشوونها و حکومت را فلسفه عملی همه فقه میداند ناشی از همین نگرش است. او و یا را طرح میکند. فقهی که به اقامه میپردازد لذا زمان و مکان برایش مهم است. است. مساله به تعبیر فقهی و به تعبیر عرفانی برایش حیاتی است و به تغیر موضوعات توجه دارد. 🌱در عرفان و حکمت توجه به جریان این دو دانش برای پشتیبانی شریعت مساله اصلی کتابهای او است. در عمق مقوله نبوت و خلافت و ولایت را تبیین میکند و در به جایگاه انسان کامل و نسبت حقیقت او که در مرکز عالم است با حقایق تفصیل یافته که متن عالمند تبیین میشود. همه در و هم به همین ماموریت میپردازد. او حکمت و عرفان را برای فهم عمیق شریعت به کار میبرد و معتقد است اگر فقه را چنین نفهمیم اصلا او را نفهمیده ایم و منحرفش خواهیم کرد. 🌱متاسفانه آثار امام در علوم اسلامی هنوز آنطور که باید در متن کار حوزه قرار نگرفته ولی معتقدم حضرت امام انقلابی در همه علوم حوزوی رقم زده و دوران دیگری به لحاظ دانشی ایجاد کرده . کلیدواژه اصلی این دوران علمی، است. انقلاب او فی جمیع السماوات و الارض بوده و این واقعه به مرور دارد خود را نشان میدهد. @ali_mahdiyan 🆔 https://eitaa.com/TollabEnghelabi
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید| حوزه‌های علمیه، مراکز تعلیم اسلامی 🔺️ گزیده بیانات رهبرانقلاب در دیدار اخیر طلاب. ۹۸/۲/۱۸ 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید| وظایف علما به عنوان جانشینان پیامبران 🔺️ گزیده بیانات رهبرانقلاب در دیدار اخیر طلاب. ۹۸/۲/۱۸ 💻 @Khamenei_ir
🔺این صدای حوزه نبود! 🔺انتقاد از بیانات مطرح شده در محضر رهبر انقلاب 🔹چهارشنبه هفته گذشته، برای اولین بار رهبر انقلاب در ماه مبارک رمضان با طلاب سراسر کشور دیدار داشتند. طلاب انقلابی و تحول خواه نیز نگران بودند امنیتی شدن و محافظه کاری هیئت تحریریه مانع از مطرح شدن مسائل مهم و اولویت دار گردد. 🔹با انتشار بیانات سخنرانان روشن شد این نگرانی به حق بوده است. و طلاب به جای آنکه به مسائل اولیت دار در حوزه های علمیه بپردازند مسائل درجه دو و سه را مطرح نمودند ودر برآیند نهایی، دغدغه ها و مطالب مطرح شده کلی، سطحی و ضعیف بود. 🔹در سال گذشته اتفاقات مهمی برای حوزه علمیه رخ داد و طلاب می توانستند از این سوژه ها خوب استفاده کنند، قتل چند نفر از طلاب، حوادث اصفهان، تجمع فیضیه، دیدار برخی از بزرگان حوزه با سران فتنه ، حوزه سکولار،افت علمی حوزه های علمیه و... اما هیچکدام از این وقایع به درستی مورد بررسی قرار نگرفت. 🔺برادر عزیزی که خود را نماینده طلاب اصفهان می خواند پیرامون مسئله تحول سخن گفت، اما شمایی که خود را نماینده طلاب اصفهانی می دانید، خلاف انصاف است که از فضای دیکتورمآبانه ی اصفهان نگویی و از بلاهایی که بر سر طلاب حوزه اصفهان افتاده است دم نزنی و نگویی مدیرش تحمل انتقاد ندارد و دهان منتقدینش را با اخراج و تهدید می بندد و به ناحق خود را نماینده ولی فقیه می خواند. 🔺به راستی تا وقتی که کسانی به صندلی مدیریت تکیه زده اند که در لباس ولایت مداری، از جبهه تحجر دفاع می کنند، ایده و پیشنهاد چه فایده ای دارد؟ 🔺ای کاش یکی از طلاب موضوع سخنش را مدیران ناکارآمد و غیر ولایی حوزه علمیه قرار می داد و از ضربه هایی که این قشر به سرنوشت حوزه زده اند سخن می گفت. 🔺ای کاش امور صیانتی اجازه می داد تا یکی از طلاب انقلابی از زخم هایی که آمار و بررسی بر چهره طلاب انقلابی زده است، در محضر رهبری سخن بگوید، آری بگوید این که این نهاد به جای آنکه فرزندان انقلابی اش را حمایت کند، آنها را با قطع شهریه و تعلیق پرونده و... نقره داغ می کند، می گفت با طلاب بروجردی و برگزار کنندگان تجمع فیضیه چه کردند و در عوض هم به مروجین تشیع انگلیسی میدان می دهند! 🔺به راستی برایتان سوال نشده است چرا نهادهای رسمی حوزه در این جلسه با انتقاد و چالش رو به رو نشدند، چرا کسی از شورای عالی به خاطر برنامه های ضد تحولی انتقاد نکرد و نگفت افت علمی و افسردگی در حوزه علمیه هر روز در حال افزایش است؟، چرا کسی به خود اجازه نداد از جامعه مدرسینی که روز به روز در حال افول است و جایگاه خود را حتی در حوزه نیز از دست داده است حرفی بزند، از مجمع نمایندگان طلابی که طرح هایش در بایگانی دبیرخانه شورای عالی خاک می خورد. 🔺آری پاسخ همه این سوالات را برگزار کنندگان این جلسه به ویژه جناب آقای غفوری بهتر می دانند! ▪️یوسف قربانی @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید| واکنش جالب و جدید و منتشرنشده رهبرانقلاب به سوال یکی از شاگردانشان که گفت: 👈 "اگر بشود ماه رمضان به شاگردانتان افطاری هم بدهید، انشاء‌الله خوب است!" @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
21-009.pdf
5.75M
👆 مجله پویشی در علوم انسانی 👈 موضوع این شماره: #اقتصاد_مقاومتی 🔻 مديريت امور پژوهشي مؤسسه، در راستاي رسالت‌هاي پژوهشي خود، به منظور ترويج افكار و انديشه‌هاي علمي بر آن شد تا محتواي برنامه‌هاي علمي خود، اعم از مقالات، گفت‌و‌گوها، مناظره‌ها و... را در قالبي مكتوب و در مجله‌اي به‌نام پويشي در علوم انساني به زيور طبع آراسته كند تا علاقه‌مندان به اين عرصه بتوانند از آن بهره‌مند شوند. 🔻با توجه به تنوع و گوناگوني برنامه‌هاي پژوهشي، برآنيم تا هر شماره از مجله را به موضوعي خاص اختصاص دهيم؛ براين‌اساس، اين شماره كه به موضوع «اقتصاد مقاومتي» اختصاص يافته، شامل مقالات محتواي برخي همايش‌ها و نشست‌هاي علمي و... است كه توسط برخي از گروه‌هاي علمي مؤسسه برگزار شده و اميدواريم مورد توجه علاقه‌مندان اين عرصه قرار گيرد. 👈 جهت اطلاع بیشتر به http://velayat.nashriyat.ir/ مراجعه فرمائید. http://eitaa.com/joinchat/372441094C1717881367 https://sapp.ir/tabyinir
قال امیرالمومنین(علیه السلام): «فرض الله الصیام ابتلاء لاخلاص الخلق» حضرت علی(علیه السلام) فرمود: «خداوند روزه را واجب کرد تا به وسیله آن اخلاص خلق را بیازماید» (نهج البلاغه، حکمت 252)
قالَتْ فاطِمَةُ الزَّهْراء (سلام الله علیها):  جَعَلَ اللّهُ الاْیمانَ تَطْهیراً لَکُمْ مِنَ الشّـِرْکِ، وَ الصَّلاةَ تَنْزیهاً لَکُمْ مِنَ الْکِبْرِ، وَ الزَّکاةَ تَزْکِیَةً لِلنَّفْسِ، وَ نِماءً فِی الرِّزقِ، وَ الصِّیامَ تَثْبیتاً لِلاْخْلاصِ، وَ الْحَّجَ تَشْییداً لِلدّینِ؛ خداوند سبحان، ایمان و اعتقاد را برای طهارت از شرک و نجات از گمراهی ها و شقاوت ها قرار داد. و نماز را برای خضوع و فروتنی و پاکی از هر نوع تکّبر، مقرّر نمود. و زکات (و خمس) را برای تزکیه نفس و توسعه روزی تعیین نمود. و روزه را برای استقامت و اخلاص در اراده، لازم دانست. و حجّ را برای استحکام أساس شریعت و بناء دین اسلام واجب نمود. «ریاحین الشّریعة، ج ۱، ص ۳۱۲»
جهت مشاهده نتایج پذیرش حوزه های علمیه به آدرس زیر مراجعه نمایید. http://azmoon.ismc.ir/check_register.aspx
💢برای تحول حوزه باید جلوی خشکه مقدس ها ایستاد و مراجع و علمای مخالف را قانع کرد که دنیا عوض شده. 🔹شهید مطهری برای اصلاح و تحول می گفت: «اول باید بودجه ثابتی برای تشکیلات روحانیت خود داشته باشیم که فلان بازاری و خمس و سهم امام بده با ما وَر نرود و ما هم عوام زدگی پیدا نکنیم؛ بعد هم باید محکم جلوی خشکه مقدس های و منفی باف ها که سدّ راه هستند ایستاد و مراجع و علمای مخالف را قانع ساخت که دنیا عوض شده و هر چه زودتر و سریع تر دست به کار شد و یک لحظه هم فرصت را از دست نداد. 🔹اگر دیدیم جو سازی و سمپاشی می کنند و چماق تکفیر بلند کردند که " می خواهند نظام عالم آخوندی را به هم بزنند و آنچه را از زمان شیخ طوسی بوده عوض کنند، اینها از کجا الهم می گیرند؟ ای داد و ای بیداد"؛ باید با یکی از آنها که بیش از دیگران آمادگی دارد همکاری کرد و مشغول کار شد. خدا با ماست و مردم هم آماده اند و دنبال این کار هستند. خود آنها جواب مخالفین و منفی باف ها را می دهند.» 📚مرحوم علی دوانی/خاطرات من از شهید مطهری ص 30 @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 وظایف طلبگی 🔺️ ۷ وظیفه طلبه‌های حوزه‌ی علمیه در بیانات اخیر رهبرانقلاب در دیدار طلاب: ۱. تحقق دین در محیط زندگی ۲. مکرر خواندن منشور روحانیت امام ۳. افزایش معرفت مردم و تقویت گفتمان‌های انقلابی ۴. جهت دادن به علم ۵. جدی گرفتن درس خواندن ۶. منجرنشدن اختلاف‌نظرها به درگیری ۷. رعایت ادب و تحمل میان بزرگان حوزه و جوان‌ها ۹۸/۲/۱۸ @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
🔺إعلم أيها العبد! أن هذه الأيام و الأوقات التي ولدت فيها إلى أن تموت بمنزلة منازل سفرك إلى وطنك الأصلي الذي خلقت لمجاورته والخلود فيه 🔺و إنما أخرجك ربك و مالكك و ولي أمرك إلى هذا السفر لتحصيل فوائد كثيرة، وكمالات جمة غفيرة، لايحيط بها عقول العقلاء وعلوم العلماء، و أوهام الحكماء ، من بهاء و نور و سرور و حبور بل و سلطنة و جلال و بهجة و جمال و ولاية و كمال 🔺فإن عملت برضاه و اتبعت هداه و راقبت وصاياه حصل لك من منافع هذا السفر أرباح عظيمة و فضائل جسيمة التي لا يقدر على إحصاء أنواعها - فضلا عن تعداد أفرادها - جميع الحاسبين و لا يقدر قدر عظمتها أحد من العالمين بل و لاخطر على قلب بشر و لم ير منها عين ولم یحک منها اثر. 📚المراقبات، مقدمه مولف @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi