eitaa logo
عملیات روانی
209 دنبال‌کننده
100 عکس
44 ویدیو
0 فایل
﷽ تاریخچه و تکنیک های عملیات روانی مدرس مهندس حمید سعیدفیروزه درخواست جلسات آموزشی https://eitaa.com/IRAN_PSYOP کانال های مکمل: پدافند غیر عامل @Passive_Defense سواد رسانه @media_literacy1 اغتشاشات 1401 @riots_1401
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
3.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 قیمت صدای اذان ⭕️ گفتگو زیبای امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) 🔰 زحمت با شما... به ما در کانال آموزش تکنیک های عملیات روانی بپیوندید: https://eitaa.com/PSYOP_ir
هدایت شده از پدافند غیر عامل
20.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 جلوی چشم غیرت الله می‌زدند😭😭 🔰 زحمت با شما... به ما در کانال آموزش پدافند غیرعامل بپیوندید: https://eitaa.com/Passive_Defense
: آمریکا ، قبل از حمله به عراق در سال 2003 میلادی ، عملیات روانی را روی سه طیف مزبور به شرح زیر پی گیری می کرد : نیروهای : جامعه آمریکا و هم پیمانانش نیروهای : نیروهای نظامی و غیر نظامی عراق و هم پیمانان آن نیروهای : جمعیت کل جهان به استثنای مردم عراق و آمریکا وهمپیمانانشان در جنگ 2003 میلادی در حیطه جمعیت بی طرف تقسیم بندی می شوند . زحمت با شما... به ما در کانال آموزش تکنیک های عملیات روانی بپیوندید: https://eitaa.com/PSYOP_ir
اهمیت نیروهای در عملیات روانی جمعیت بی طرف در عملیات روانی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد ، زیرا : 1- جمعیت زیادی را در بر می گیرد . 2- به دلیل بلا تکلیفی ، مستعد گرایش به سمت حریف است . بنابراین لازم است با عملیات روانی ایجابی آنها را به سرعت به سمت خود جلب نمائیم . هنگامی که یک کارشناس عملیات روانی به دنبال انتخاب مخاطب خود اعم از خودی ، بی طرف و دشمن است ، ضمن انتخاب مناسب ترین ابزار و شیوه ها باید به متغیرهایی مانند نظام سیاسی ، فرهنگ ، انگیزه ها ، طبقات اجتماعی ، مذهب ، سازمان و سازوکارهای ارتباطی ارسال پیام (انتخاب رسانه) توجه کند . چرا که بدون شناخت لازم ( اعم از فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی ، نظامی و اقتصادی ) از جوامع هدف ، ممکن است هر گونه اقدامی در زمینه عملیات روانی ، نتیجه عکس و کاملاً غیر منتظره در پی داشته باشد . از این رو ، مقوله مخاطب شناسی از نظر محورهای تعامل میان منبع صدور پیام و گیرندگان پیام و نوع ارتباط ، از نظر ساختار ، ماهیت و جنس پیام ، اهمیت دو چندانی دارد . این موضوع در انواع تبلیغات (سفید ، خاکستری ، سیاه ) نیز مصداق می یابد و مهمترین عوامل زمینه ساز اجرای یک عملیات روانی موفق محسوب می شوند و در هر سه مرحله طرح ریزی ، اجرا و کنترل پیامدها ، نقشی اساسی دارند . بنابراین ، لازم است قبل از هر اقدامی ، مخاطبان هدف را تعریف و بر اساس ویژگی های جمعیت شناختی از جمله جنسیت ، گروه سنی ، گروه اقتصادی ، فرهنگی ، سیاسی ، نظامی و ... ، متغیرهای جغرافیا شناختی [جغرافیای انسانی ، جغرافیای محیطی ، جغرافیای فرهنگی] و روان شناختی و غیر آن را دسته بندی نمود . زحمت با شما... به ما در کانال آموزش تکنیک های عملیات روانی بپیوندید: https://eitaa.com/PSYOP_ir
: قبل از حمله آمریکا به عراق در سال 2003 میلادی ، مطالعات گسترده ای روی جامعه عراق (عرب شیعه ، عرب سنی و کرد عراقی) توسط گروه عملیات روانی آمریکا صورت گرفت و بر این اساس ، حتی شیوه جنگیدن نیروهای ائتلاف در جنگ 2003 میلادی در هر منطقه متفاوت از سایر مناطق بود . رعایت چنین ملاحظه ای در فتوحات اسکندر مقدونی نیز دیده می شود . برای مثال ، کالیستنس تاریخ نویس معروف ، اسکندر را نصیحت کرد که از ورود یونانیان به معابد امپراتوری های آسیایی جلوگیری کند . به معنای دقیق تر ، به وی سفارش کرد که به فرهنگ های محلی و بومی احترام گذارد . زحمت با شما... به ما در کانال آموزش تکنیک های عملیات روانی بپیوندید: https://eitaa.com/PSYOP_ir
هدایت شده از سواد رسانه
2.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ساعت 1:20 به وقت عاشقی زحمت با شما... به ما در کانال آموزش سواد رسانه بپیوندید: https://eitaa.com/media_literacy1
به عنوان مثالی دیگر ، مدیر تبلیغات منطقه خاورمیانه شرکت کوکاکولا بعد از مدتی از کار به دلیل عدم موفقیت و ناکارآمدی برنامه هایش برکنار شد پس از اینکه به کشورش بازگشت یکی از دوستانش به او گفت : «تودر مناطق مختلف آمریکا و اروپا مدیر موفقی بودی چرا این بار تا به این حد ناموفق عمل کردی ؟ » مدیر تبلیغات پاسخ داد : من وقتی در خاورمیانه مشغول به کار شدم ، مثل گذشته تبلیغات وسیع و خلاقانه را ملاک عمل قرار دادم. برای این منظور تصمیم گرفتم که از یک ایده تبلیغاتی متناسب با شرایط این منطقه استفاده کنم . من سه تصویر را در کنار هم برای معرفی مزایا و قابلیتهای کوکاکولا طراحی کردم .تصویر اول ، مردی بود که براثر گرمای زیاد و تشنگی روی شنهای بیابانی افتاده بود . چون در این منطقه کویر و گرما همیشه وجود دارد . در تصویر دوم ، مردی که در حال نوشیدن یک بطری کوکاکولاست را نشان دادم و در تصویر سوم، مرد گرمازده را نشان دادم که بعد از نوشیدن کوکاکولا ، حسابی سرحال آمده و در حال دویدن در کویر است . دوست مدیر تبلیغات کوکاکولا گفت : این ایده تبلیغاتی بسیار جالبی است ولی چرا شکست خوردی ؟ مدیر تبلیغات جواب داد : فقط به این دلیل که من نمی دانستم دراین منطقه مردم از راست به چپ می خوانند. زحمت با شما... به ما در کانال آموزش تکنیک های عملیات روانی بپیوندید: https://eitaa.com/PSYOP_ir