eitaa logo
عملیات روانی
209 دنبال‌کننده
100 عکس
44 ویدیو
0 فایل
﷽ تاریخچه و تکنیک های عملیات روانی مدرس مهندس حمید سعیدفیروزه درخواست جلسات آموزشی https://eitaa.com/IRAN_PSYOP کانال های مکمل: پدافند غیر عامل @Passive_Defense سواد رسانه @media_literacy1 اغتشاشات 1401 @riots_1401
مشاهده در ایتا
دانلود
عملیات روانی
عملیات نظامی زمانی اتفاق میافتد که #عملیات_روانی موفق نباشد. زحمت #نشر_حداکثری با شما... به ما در
14.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مغول‌ها ۹۰٪ ایران را با عملیات روانی گرفتند تا وقتی به نزدیکی رسیدند ... (استاد مهدی طائب نویسده کتاب نگاهی به عملیات روانی در اسلام) زحمت با شما... به ما در کانال آموزش عملیات روانی بپیوندید🧠 : https://eitaa.com/PSYOP_ir
هدایت شده از سواد رسانه
20.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴آغلامادا علی😭 گریه نکن علی ✅ به کانال سواد رسانه بپیوندید: https://eitaa.com/media_literacy1
7.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
با عملیات روانی می‌توان حتی توهم عدم آزادی بیان برای فردی ایجاد کرد که همیشه در گفتم عقایدش آزاد بوده، برای نمونه... 🎥 این آقا در دانشگاه شریف در تمام برنامه‌ها هست، مقابل هر مسئولی تندترین حرف‌ها را هم می‌زند و هر بار از نبود آزادی بیان گلایه می‌کند؟ آزادی بیان که هیچ، آزادی هر گونه تهمت هم هیچ، از آزادی پس از بیان هم برخوردار است و داد می‌زند آزادی می‌خواهیم، جل‌ الخالق!!! ✅ به ما در کانال آموزش عملیات روانی بپیوندید: https://eitaa.com/PSYOP_ir
بر خلاف تصور بسیاری از افراد عملیات روانی محدود به مسائل سیاسی نیست و در بسیاری موارد مانند روابط با اطرافیان و همسر، قرارداد های تجاری، خرید و فروش و حتی کنترل کودکان نقش جدی دارد و یادگیری این علم می‌تواند تغییرات زیادی در زندگی شما ایجاد کند. زحمت با شما... به ما در کانال آموزش تکنیک های عملیات روانی بپیوندید: https://eitaa.com/PSYOP_ir
6.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عملیات روانی محدود به کلام نیست و حتی میتواند از رنگ، عطر، موسیقی و ... استفاده کند. برای مثال در مبحث کنترل خشم افراد میتواد از یک موسیقی یا عطر خاطره انگیز برای شخص استفاده کرد. برای درک بهتر این موضوع میتوانید چند موسیقی که برای شما خاطرات نوستالژیک لذت بخشی دارند روی تلفن همراه داشته باشید و وقتی عصبانی میشوید به یکی از آنها گوش دهید تا متوجه تاثیر فوق العاده آن گردید. به ما در کانال آموزش تکنیک های عملیات روانی بپیوندید: https://eitaa.com/PSYOP_ir
📌 ان شاء الله از امشب وارد مرحله آموزش عملیات روانی میشیم...
عملیات روانی شامل هفت عنصر اصلی میباشد : 1- هدف 2- پایه 3- شناخت مخاطب 4- مکان 5- زمان 6- گفتمان 7- استراتژی به ما در کانال آموزش تکنیک های عملیات روانی بپیوندید: https://eitaa.com/PSYOP_ir
در عملیات روانی، تسخیر پانزده سانتیمتر بین دو گوش انسان و کنترل رفتار مخاطب خودی، بیطرف و دشمن، در راستای منافع مطلوب است. دستیابی به این هدف از طریق اجبار، بازداشتن، تشویق و یا غیر انجام می‌شود. به ما در کانال آموزش تکنیک های عملیات روانی بپیوندید: https://eitaa.com/PSYOP_ir
منظور از عملیات روانی با هدف اجبار، این است که دولت مورد نظر برای اتخاذ موضع و تصمیمی یا خودداری از آن، تحت فشار قرار گیرد. این اعمال فشار می تواند تهدید با نیروی نظامی، اعمال تحریم یا نادیده گرفتن منافع ویژه یک کشور باشد. بازداشتن به معنای جلوگیری از انجام سلسله اقداماتی است که در صورت عملی شدن، به ضرر کشور هدف است. اقدامات تشویق آمیز نیز به معنای نفوذ به یک دولت برای انتخاب گزینه مورد نظر دولت خودی است که برای اهداف و منافع ملی کشور مفید است. اقدام تشویق آمیز می تواند تضمین امنیت با توجه به تمایل کشور به حفظ وضع موجود، حفظ موقعیت مورد نظر ملت، تبادل برنامه ها یا کمک به حفظ ثبات و همکاری بین دو کشور باشد. زحمت با شما... به ما در کانال آموزش تکنیک های عملیات روانی بپیوندید: https://eitaa.com/PSYOP_ir
عنصر ، دومین عنصر و مبنای اقدامات و تبلیغات در عملیات روانی است که می توان آن را به سه دستۀ: پایه سفید، خاکستری و سیاه تقسیم کرد. پایه سفید : بیانگر آن دسته از اقدامات و پیامهای عملیات روانی است که منبع آن مشخص است؛ مانند اخباری که سخنگوی یک کشور ارائه می دهد. معمولاً کشورها سعی می کنند تا آنجا که ممکن است پیامهای سفید درستی ارائه دهند تا به این وسیله اعتمادسازی نمایند. به عنوان مثال، حقیقت عمومی رسانه های خبری متفقین در طول جنگ جهانی دوم، سلاحی نیرومند در تضعیف روحیه نیروهای متحدین بود؛ بسیاری از شهروندان آلمانی عادت کرده بودند که آنچه را از بی.بی.سی پخش می شد، اصل حقیقت بدانند. تصادفی نیست که رهبران عمدۀ کشورهای جهان هنگامی که یک بحران به وقوع می پیوندد، به سی.ان.ان روی می آورند (جاکوب نوتر، 1384: 152-151). با این وجود، گاهی کشورها پیامهای سفیدی تولید می کنند که نادرست بودن آن کاملاً آشکار است. آنها می توانند به چنین اقدامی مبادرت نمایند؛ چرا که اغلب، کسی زحمت بررسی حقایق را در گزارشهای دولتها به خود نمی دهد یا حتی اگر تناقضهای عمده ای هم در آنها کشف شود، تعداد زیاددی از مردم به حرف منتقدان توجهی نمی کنند. : شامل پیامها، تبلیغات و اقداماتی است که از سوی یک منبع به ظاهر بی طرف ارائه می شود. برای مثال، اگر یکی از عوامل آمریکا که بر حسب اتفاق یک گزارشگر روزنامه در هندوراس است، گزارشی را بر اساس اخبار تأیید نشدۀ تهیه شده توسط افسر مسئول خود در سیا منتشر کند، آن را تبلیغات خاکستری می گویند. همه تصور می کنند که این گزارش نتیجه تحقیقات خود آن گزارشگر هندوراسی است، در حالی که در واقع در «لانگی» ویرجینیا تهیه شده است. زحمت با شما... به ما در کانال آموزش تکنیک های عملیات روانی بپیوندید: https://eitaa.com/PSYOP_ir
لایه های تبلیغات خاکستری متخصصان حرفه ای معتقدند تبلیغات خاکستری دارای سه لایه است: خاکستری روشن، خاکستری خاکستری (خاکستری متوسط) و خاکستری تیره. تبلیغات : عبارت از اقدام یا خبری است که به منبعی نسبت داده می شود که به دوستی با فرد، گروه و یا کشور موضوع گزارش معروف است. تبلیغات : تبلیغاتی است که از یک منبع ظاهراً بی طرف و احیاناً یک روزنامه خارجی منتشر می شود که گاهی نیز کشور مبداء (طراح سناریوی تبلیغی) را نیز مورد انتقاد قرار می دهد. تبلیغات : تبلیغاتی است که به نفع طرف موردنظر شماست و توسط منبعی پخش می شود که معمولاً یا همیشه، موضع خصمانه علیه کشور مبداء دارد. (جاکوب نوتر: 154-153). اگر تبلیغات و اقدامات خاکستری، ماهرانه به کار گرفته شوند، می توانند با پرهیز از برچسب «تبلیغات دشمن» خوردن، مقبولیت کسب کنند. محدودیت های پایه خاکستری: این پایه دارای محدودیت هایی نیز می باشد که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره کرد: 1- این تبلیغات و اقدامات به دلیل آنکه مجبور است هم سرچشمه خود را مخفی نگه دارد و هم اعتبار خود را حفظ کند، قدرت مانور زیادی ندارد. 2- تبلیغات و اقدامات خاکستری در برابر تحلیل های درازمدتی که دشمن از محتوای نیت آنها به عمل می آورد، آسیب پذیر بوده و بدین طریق، تأثیر خود را از دست می دهد. بنابراین، در مقایسه با دیگر انواع تبلیغات، در مقابل یک ضد تبلیغ مؤثر، آسیب پذیرتر است. نمونه تبلیغات خاکستری: یک نمونه از تبلیغات خاکستری، کتابی تحت عنوان هتک ناموس کویت است که گزارشی سراسر هزل و جلف از کثافت کاریهایی است که توسط نیروهای عراقی، هنگام تجاوز به این کشور کوچک انجام گرفته است. کمتر کسی در آن زمان می دانست که این کتاب با بودجه دولت کویت منتشر شده؛ در حالی که این کتاب به عنوان حاصل کار تحقیقاتی خبرنگاران و روزنامه نگاران معرفی می شد. زحمت با شما... به ما در کانال آموزش تکنیک های عملیات روانی بپیوندید: https://eitaa.com/PSYOP_ir
هدایت شده از سواد رسانه
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ خبر رفتن بعضی ها رو که میشنوی، ناخودآگاه میری میشینی یه گوشه... یاد تمام لحظه های خوبی که برای خودت و دوستانت درست کردن می‌افتی.. یاد تمام زحماتشون و اینکه هیچ وقت نتونستی حق استادی ایشون رو درست بجا بیاری... اینجاست که میزنی زیر گریه و گریه تو دیگه بند نمیاد. جانباز عزیز و سرفراز کمال الدین عباسی به دوستان شهیدش پیوست... منتی سر بنده بزارید و برای ایشون حمد و فاتحه ای قرائت کنید. زحمت با شما... به ما در کانال آموزش سواد رسانه بپیوندید: https://eitaa.com/media_literacy1