eitaa logo
پرچمداران تربیت
70 دنبال‌کننده
2هزار عکس
138 ویدیو
21 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
معلمی شغل نیست معلمی *عشق* است روز معلم مبارک باد تبریک روز معلم از طرف شورا و اعضای پایگاه بسیج ام کلثوم(س) دبیرستان دخترانه داورپناه
درروز آخرماه مبارک رمضان اهدا جایزه به شرکت کنندگان در مسابقه تفسیر نهج البلاغه تعداد برندگان ۳ نفر مکان:مسجدسجادیه تاریخ:۱۴۰۱/۲/۱۲ 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 (س) (س) @marziyeh.bsj
درشب آخرماه رمضان به نمازگزاران وحلقه صالحین جوان ونونهال ونوجوان همراه باخانواده ها سفره افطاری درسید محمد پهن شده تاریخ:۱۴۰۱/۲۱۰ تعداد:۱۲۰نفر 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 (س) (س) @marziyeh.bsj
مراسم آخرین روز جز خوانی کلاس منتظران ظهور واهدا هدیه به شرکت کنندگان کلاس قرآن تعداد:۳۰نفر 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 (س) (س) @marziyeh.bsj
🌸💐افطاری ویژه خواهران جزء خوانی به همراه دختران حلقه صالحین نوجوان و حلقه صالحین کودکان💐🌸 سخنرانی خانم زمانی پیرامون جهاد تبیین به همراه پرسش و پاسخ💐🌸 🌺اجرای بازی و نشاط برای دختران 🌺 تعداد:150نفر تاریخ:1401/2/10 (س) splus.ir/najmekhatoonbsj
مراسم ختم قرآن و دعاهای روز آخر ماه مبارک رمضان همراه با دادن هدیه قرآنی به حاضران در جلسه ۲/۱۱ (س) @Koosar.bsj
💠 موضوع : صرف افطاری و نماز جمعی و انجام اعمال شب آخر ماه رمضان ( دعا و .... ) 📆 تاریخ برگزاری : ( ١١ / ٢ / ١۴٠١ ) گروه : حلقه شهید مهدی فرهادی 📢 سرگروه : عصمت شکرانی مکان : منزل یکی از همسایگان مسجد ــــــ🌺🌱☘🍃🌺_____________ ▪ کانال ما را در سروش دنبال کنید ❤↓🥀 sapp.ir/heyat_ کانال ما را در روبیکا دنبال کنید ❤↓🥀 https://rubika.ir/heyat110 حُبُّ الحُسـ❤ــیـن هُویَّتُنا... مٰا‌ملَـت‌اِمٰام‌ 🇮🇷
💠 موضوع : حضور نوجوانان در برگزاری اعمال شب آخر ماه رمضان 📆 تاریخ برگزاری : ( ١١ / ٢ / ١۴٠١ ) گروه : حلقه شهید سید محمد موسوی 📢 سرگروه : عصمت شکرانی تعداد نفرات : ١٠ نفر مکان : منزل یکی از همسایگان مسجد ــــــ🌺🌱☘🍃🌺_____________ ▪ کانال ما را در سروش دنبال کنید ❤↓🥀 sapp.ir/heyat_ کانال ما را در روبیکا دنبال کنید ❤↓🥀 https://rubika.ir/heyat110 حُبُّ الحُسـ❤ــیـن هُویَّتُنا... مٰا‌ملَـت‌اِمٰام‌ 🇮🇷
✌️ تقدیر از دو مربی پیش دبستانی ومربی حلقه های صالحین توسط فرمانده پایگاه به مناسبت روز معلم ☘ ـــــــ🌺🌱☘🍃🌺_____________ ▪ کانال ما را در سروش دنبال کنید ❤↓🥀 sapp.ir/heyat_ کانال ما را در روبیکا دنبال کنید ❤↓🥀 https://rubika.ir/heyat110 حُبُّ الحُسـ❤ــیـن هُویَّتُنا... مٰا‌ملَـت‌اِمٰام‌ 🇮🇷
بسته بندی واماده کردن بسته ی فرهنگی ،کادو،پذیرایی و...برای بچه های روزه اولی وجشن قرآنی مسجدامام هادی(ع) ومتربیان حلقه های صالحین توسط گروه جهادی پایگاه ـــــــ🌺🌱☘🍃🌺_____________ ▪ کانال ما را در سروش دنبال کنید ❤↓🥀 sapp.ir/heyat_ کانال ما را در روبیکا دنبال کنید ❤↓🥀 https://rubika.ir/heyat110 حُبُّ الحُسـ❤ــیـن هُویَّتُنا... مٰا‌ملَـت‌اِمٰام‌ 🇮🇷
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 با سلام و خداقوت عرض تبریک عید فطر، ان شاالله که طاعات و عبادات همگی مورد قبول باشد و سهم ما از این ماه عزیز فقط گرسنگی و تشنگی نبوده باشد، امیدوارم توانسته باشیم گوش و چشم زبانمان را از آفات این زمانه حفظ کرده باشیم و با زبان خود باعث غیبت،تهمت، دروغ و دلشکستگی و... نشده باشیم
برگزاری برنامه عید سعید فطردر ماه مبارک رمضان ۱۴۰۱ 💎قرائت دعای ندبه 💎نماز عید فطر 💎پذیرایی صبحانه 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 http://sapp.ir/hakimeh.ir
برگزاری برنامه احیای شب عید فطر در ماه مبارک رمضان ۱۴۰۱ 💎قرائت ادعیه مخصوص این شب 💎برپایی نمازهای مخصوص این شب 💎اهدای هدایا 💎پذیرایی 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 http://sapp.ir/hakimeh.ir
پذیرایی و صبحانه از نمازگزاران در روز عید فطر در مسجدامام حسن مجتبی علیه السلام
برگزاری برنامه مسابقه قرآنی هر روز یک جزی ،یک سوال در ماه مبارک رمضان۱۴۰۱ 💎هر روز یک جزی ویک سوال 💎اهدای جوایز به برندگان در شب عید فطر 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 http://sapp.ir/hakimeh.ir
برگزاری برنامه بزرگداشت مقام معلم اهدای هدایا به معلمین قرآنی پایگاه در روز ۱۲ردیبهست مصادف با روز معلم در ماه مبارک رمضان ۱۴۰۱ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 http://sapp.ir/hakimeh.ir
حضورمتربیان حلقه های صالحین درماه مبارک رمضان در مساجدبنی هاشم رهنان و حضرت ابوالفضل تیرانچی به همراه ذکر توسل به اهل بیت،قرائت زیارت جامعه کبیره،نماز و..... ـــــــ🌺🌱☘🍃🌺_____________ ▪ کانال ما را در سروش دنبال کنید ❤↓🥀 sapp.ir/heyat_ کانال ما را در روبیکا دنبال کنید ❤↓🥀 https://rubika.ir/heyat110 حُبُّ الحُسـ❤ــیـن هُویَّتُنا... مٰا‌ملَـت‌اِمٰام‌ 🇮🇷
باعرض سلام وادب نظربه درخواست تعدادی ازافرادمبنی بردرج مطالب ارائه شده توسط حقیردرروز ۲۹ماه مبارک رمضان درحسینیه ثارالله باموضوع رابطه امامت باهستی شناسی پیاده شده سخنرانی درادامه می آید
✍دربین ماه های سال ماه مبارک رمضان ازشرافت ویژه ای برخورداراست چراکه وَ هَذَا شَهْرٌ عَظَّمْتَهُ وَ کَرَّمْتَهُ وَ شَرَّفْتَهُ وَ فَضَّلْتَهُ عَلَی الشُّهُورِودراین ماه شب قدراز شرافت ویژه تری برخورداراست چراکه لیله القدرخیرمن الف شهرودراین شب ویژه ترین کارتنزل الملائکة و الروح فیها باذن ربهم من کل امراست چراکه انزال قرآن که درآیه اول آمده یک باردرگذشته انجام شده است وتمام اماتنزل ملائکه وروح دائمی است چون کلمه تنزل در اصل ازتتنزل به معنای تکرارواستمراراست ✅سوال: آیاملائکه وروح درآیه به یک معنامی باشند؟ عَنْ أَبِی بَصِیرٍ قَالَ: حَجَجْنَا مَعَ أَبِی عَبْدِ اللَّه (علیه السلام) ... . قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاکَ الرُّوحُ لَیْسَ هُوَ جَبْرَئِیلَ قَالَ الرُّوحُ هُوَ أَعْظَمُ مِنْ جَبْرَئِیلَ إِنَّ جَبْرَئِیلَ مِنَ الْمَلَائِکَهًِْ وَ إِنَّ الرُّوحَ هُوَ خَلْقٌ أَعْظَمُ مِنَ الْمَلَائِکَهًِْ أَ لَیْسَ یَقُولُ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی تَنَزَّلُ الْمَلائِکَةُ وَ الرُّوحُ. ابوبصیربه امام صادق(علیه السلام)عرض می کند:فدایت شوم!روح همان جبرئیل نیست؟ امام درجواب فرمود:روح ازجبرئیل بزرگتراست،هماناجبرئیل از فرشته‌ها است و روح مخلوقی است که از فرشته‌ها بزرگوارتر است؛ مگر نه آنکه که خدا تبارک‌وتعالی می‌فرماید: تَنَزَّلُ الْمَلائِکَةُ وَ الرُّوحُ أَنَّ رَجُلًا سَأَلَ عَلِیّاً (علیه السلام) عَنِ الرُّوحِ قَالَ لَیْسَ هُوَ جَبْرَئِیلَ فَإِنَّ جَبْرَئِیلَ مِنَ الْمَلَائِکَهًِْ وَ الرُّوحَ غَیْرُ جَبْرَئِیلَ وَ کَانَ الرَّجُلُ شَاکّاً فَکَبُرَ ذَلِکَ عَلَیْهِ فَقَالَ لَقَدْ قُلْتَ عَظِیماً مَا أَجِدُ مِنَ النَّاسِ مَنْ یَزْعُمُ أَنَّ الرُّوحَ غَیْرُ جَبْرَئِیلَ قَالَ عَلِیٌّ (علیه السلام) أَنْتَ ضَالٌّ تَرْوِی عَنْ أَهْلِ الضَّلَالِ یَقُولُ اللَّهُ تَعَالَی لِنَبِیِّه ... فَالرُّوحُ غَیْرُ الْمَلَائِکَهًِْ وَ قَالَ تَعَالَی لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ تَنَزَّلُ الْمَلائِکَةُ وَ الرُّوحُ فِیها بِإِذْنِ رَبِّهِمْ وَ قَالَ تَعَالَی یَوْمَ یَقُومُ الرُّوحُ وَ الْمَلائِکَةُ صَفًّا. مردی خدمت امیر المؤمنین (علیه السلام) آمد و از روح سؤال کرد که همان جبرئیل نیست. حضرت علی(علیه السلام) فرمود:جبرئیل از ملائکه است و روح غیر جبرئیل است واین سخن را چند مرتبه برایش تکرار کرد. آن مرد گفت:سخن بزرگی را مدّعی شدی هیچ‌کس نمی‌گوید روح غیر جبرئیل است. امیر المؤمنین (علیه السلام) به او فرمود:تو گمراهی و از گمراهان نقل می‌کنی. خداوند در قرآن به پیامبرش می‌فرماید:روح غیر از ملائکه است. خداوند می‌فرماید: لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ* تَنَزَّلُ الْمَلائِکَةُ وَ الرُّوحُ فِیها بِإِذْنِ رَبِّهِمْ همچنین سخن خداوند که روزی که «روح» و «ملائکه» در یک صف می‌ایستند و هیچ یک، جز به اذن خداوند رحمان، سخن نمی‌گویند، و (آن گاه که می‌گویند) درست می‌گویند(نبأ/۳۸).
✅سوال:منظورازروح چیست؟ علامه طباطبایی می فرمایدروح درتنزل ملائکه وروح درسوره قدرهم سنخ روح درآیه ۵۸ سوره اسراء:وَیَسْأَلُونَکَ عَنِ الرُّوحِ قُـلِ الـرُّوحُ مِـنْ أَمْـرِرَبِّي می باشدودر این آیه نیزمی فرمایدروح ازسنخ امرالهی است. ✅سوال:امرچیست؟ واژه امرومشتقات آن مثل اَمَرَ، یَأمُرُ،تَأمُرُ، امور، آمرون، اَمّارة ،یَأتَمِرُونَ و...۲۴۸مرتبه در قالب چهارمعنادرقرآن به کاررفته که عبارتنداز: ۱)امربه معنای فرمان دادن به انجام کارویادستورانجام کار،که جمع آن اوامراست. نساء۵۸)إِنَّ اللّـهَ یَأْمُرُکُمْ أَن تُؤدُّواْ الأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا بقره۲۶۸)الشَّـیْطَانُ یَعِـدُ کُمُ الْفَقْـرَوَیَأْمُرُکُم بالْفحشاء سبا۱۲)وَمَن یُزِغ مِنْهُمْ عَنْ أَمْرِنَا نُذِقْـهُ مِـنْ عَـذَابِ السَّعِیرِ اسرا۱۶)وَإِذَا أَرَدْنَا أَن نُّهْلِکَ قَرْیَةً أَمَرْنَا مُتْرَفِیهَـا فَفَسَـقُواْ فِیهَـافَحَقَّ عَلَیْهَا الْقَوْلُ فَدَمَّرْنَاهَا تَدْمِیرًا ۲)امر به معنای کار و وضـع است وجمـع آن اموراست. یوسف۱۸)بَلْ سَوَّلَتْ لَکُمْ أَنفُسُکُمْ أَمْرًا کهف۱۰)رَبَّنَاآتِنَا مِن لَّدُنکَ رَحْمَةً وَهَیِّئْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا رَشَدًا طلاق۱)لَعَلَّ اللَّهَ یُحْدِثُ بَعْدَ ذَلِکَ أَمْرًا شورا۳۸)وَأَمْرُهُمْ شُورَى بَیْنَهُمْ ۳)امربه معنای حادثه و واقعه خواهد بود که جمع آن «امور» است. شورا۵۳)أَلَا إِلَى اللَّهِ تَصِیرُ الأمُـورُ آل عمران۱۰۹)وَلِلّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الأَرْضِ وَإِلَى اللّهِ تُرْجَعُ الأُمُورُ نحل۷۹)وَمَا أَمْرُ السَّاعَةِ إِلاَّ کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْـرَبُ نساء۸۳)وَإِذَاجَاءهُمْ أَمْرٌ مِّنَ الأَمْنِ أَوِ الْخَوْفِ أَذَاعُواْ بِهِ ۴)امر به معنی ابداع وایجادبه کاررفته که ایـن معنامخـتص بـه ذات باری تعالی می باشدچراکه تنهاخدا ونـدمتعال بَدِيعُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ وَإِذَا قَضَى أَمْراً فَإِنَّمَا يَقُولُ لَهُ كُن فَيَكُونُ اسـت. اسرا۵۸)وَیَسْأَلُونَکَ عَنِ الرُّوحِ قُلِ الـرُّوحُ مِـنْ أَمْـرِ رَبِّـي اعراف۵۴)أَلاَ لَهُ الْخَلْقُ وَالأَمْرُ تَبَارَكَ اللّهُ رَبُّ الْعَالَمِینَ قمر۵۰)وَمَاأَمْرُنَا إِلَّا وَاحِدَةٌ کَلَمْحٍ بِالْبَصَرِ یس۸۲)إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَـیْئًا أَنْ یَقُـولَ لَـهُ کُنْ فَیَکُونُ غافر)یُلْقِی الرُّوحَ مِنْ أَمْرِهِ عَلَى مَن یَشَاءُ مِنْ عِبَادِه مفسرین متناسب باهمین معنای چهارم امریعنی ایجادوابداع درتفسیروَیَسْأَلُونَکَ عَنِ الرُّوحِ قُـلِ الـرُّوحُ مِـنْ أَمْـرِرَبِّي ایجادعوالم هستی توسط خداوندمتعال را طبق آیه ۵۴سوره اعراف(أَلاَ لَهُ الْخَلْقُ وَالأَمْرُ تَبَارَكَ اللّهُ رَبُّ الْعَالَمِینَ) منحصردردو عالم دانسته: ۱)عالم خلق:عالمی کـه بـاحواس پنجگانه حس شود. ۲)عالم امر:عالمی که باحـواس پنجگانه حس نمی شود ابن عربی درتوضیح واژه امردرذیل آیه مربوطه می فرماید: عالم الامر، ای الأبداع الذی هو عالَم الذوات المجرّده عن الهیولی والجواهر المقدسه عن الشکل و اللون و الجهة و الأین بنابراین برای فهم صحیح مراتب وجودی عالم امروخلق بایدبرویم سراغ مباحث هستی شناسی ونحوه ایجادهستی توسط حق تعالی رابرسی کنیم وسپس به کمک روایات مقام وجایگاه ومعنای روح رادریافت کنیم.
✅هستی منحصر در ذات خداوندمتعال است وماسوی الله همه ظهور و تجلی او هستند ✅شدت کمال وهستی درذات حق تعالی موجب عشق خداوندبه ظهور و تجلی می‌گرددو محبوب‌ترین چیز در نزد حضرت حق، دیدن ذات خود از طریق دیدن شئونات ذاتی خود است ✅به این حالت درعرفان استجلاءیعنی ظهور ذات حق از برای ذات خود در تعینات گفته می شودکه روایت کنتُ کنزاً مخفیاً فاحببتُ اَن اعرف فخلقت الخلق لکی اعرف که ابن عربی درفصوص می آورداین بیان راتائید می کند ✅مراتب تجلیات حق تعالی وایجادکل عوالم وجود براساس صفات واسمای حسنای الهی ذات ربوبی‌ می باشدکه درقوس نزول، موجب پدید آمدن عوالم ودرقوس صعود، منشا اشراقات ومکاشفات عرفانی می‌گردند.بنابراین کل عوالم وجودوحضرات خمس که شرح آن درادامه می آید براساس اسماءحق تعالی ایجاد می شوندوتفاوت آنهادرسهم دریافت اسماءمی باشد. نکته:مباحث علم الاسماءهم ازجهت خداوخداشناسی وهم جهان و جهان‌ شناسی وهم انسان وانسان شناسی قابل توجه وازاهمیت بسیاربالایی برخوردارمی باشد.
✅حضرات خمس یامرحل ومراتب ایجادنظام هستی: حضرت اول: تعين اول و تعين ثانی(غیب مطلق) حضرت دوم: عالم عقل(غیب مضاف) حضرت سوم: عالم مثال(شهادت مضاف) حضرت چهارم: عالم ماده(شهادت مطلق) حضرت پنجم: انسان كامل ✅تعین اول یاوحدت حقه حقیقیه: اولین مرحله ومرتبه تجلی خداوندهمان تجلی ذات برای ذات است که دراین مرحله خداوندمتعال درمرتبه ذات،اسماءوصفات رایک پارچه بدونه توجه به تفصیل آن اسماءوصفات موجوددرذات خودمشاهده می کندوازهمین جهت است که به این مرحله ازتجلی مقام احدیت گفته می‌ شودچراکه حضرت حق، ذات خود را در حالتی که جامع همه شئون الاهی و دارای همه اسما و صفات کمالی است بدون تفصیل وبه گونه بسیط مشاهده می کندوبه قول عرفارویه المفصل مجملا ✅تعین ثانی یاظاهروحدت حقیقیه: دومین مرحله ومرتبه تجلی خداوندتجلی ذات برای ذات است مثل تعین اول منتهابااین تفاوت که خداونددراین مرحله اسماءوصفات در ذات خودرابه صورت تفصیلی وباهمه ویژگی های آن اسماءوصفات مشاهده می کندوبه قول عرفارویه المجمل مفصلاوبه همین دلیل به این مرحله مقام واحدیت گویند این دومرحله ازتجلی یعنی تعین اول ودوم که درادبیات عرفانی وفلسفی یک تجلی محسوب می شودهردودردرخودذات خداوندمتعال جریان داردوبه همین دلیل تعین اول ثانی راتجلی علمی یاحقی می نامند نکته:این دوتجلی به فیض اقدس معروف است وفیض اقدس همان وجود علمی (اعیان ثابته)کل نظام هستی(عالم عقل،عالم مثال وعالم ماده درسیرنزول وصعود) درذات باری تعالی وحصول استعدادوجودآن عوالم درعلم ربوبی است به دلیل اینکه در ظهور علمی، کثرت و تعدد مفیض و مستفیض وجود نداردظهور علمی اشیا به واسطه فیض اقدس تحقق می‌یابد؛ یعنی اقدس از شوائب کثرات.