eitaa logo
پایه های پوشالی در نقد مدعی یمانی ( احمدالحسن )
621 دنبال‌کننده
392 عکس
391 ویدیو
39 فایل
بررسی پایه های استدلالات احمدالحسن بصری همبوشی و ادعاهای او . در تلگرام: https://t.me/PayehayePooshaly وبلاگ: http://payehayepooshaly.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
ـ 💥💥💥💥💥💥💥 👆ترجمه مغرضانه حدیث توسط مدّعیان یمانی 👆 📣 آیا یکی از علائم ظهور، شنیده شدن صدای گاو از آسمان است ⁉️ خیر ✅ تفصیل مطلب در لینک زیر: https://telegram.me/PayehayePooshaly/267 .
📩 پایه . . . . . . . . . . . 11 — < ( بسم الله الرحمن الرحیم ) > — صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان 💐 ـhttps://eitaa.com/PayehayePooshali 💠 بخش بیست و یکم/قسمت چهارم: (لینک بخش قبل: https://eitaa.com/PayehayePooshali/293) 💥 یمانی همان قائم آل محمد است❗️❗️❗️ یکی از پایه‌های استدلال در اثبات قائمیت یمانی که در بخش قبل ذکر گردید، حدیث زیر می‌باشد. ⛔️ (. . . مردی قبل از مهدی از خاندانش از سمت مشرق خارج می شود شمشیر را هشت ماه روی دوش حمل می كند). كتاب الممهدون، كورانی ص 110. نکاتی در مورد این حدیث در بخش قبل ذکر گردید و در این بخش به بررسی مفصل این حدیث می‌پردازیم. 📌 جهت یادآوری و مرور بر نکات قبلی، به لینک بخش قبل در بالا مراجعه فرمایید. ✅ ادامه بررسی: 1⃣ این حدیث از منابع اهل سنت نقل شده است و اخذ معالم دین از غیر شیعیان، در روایات مورد منع واقع شده است. امام کاظم (علیه السلام) ضمن حدیثی فرمودند: لَا تَأْخُذَنَّ مَعَالِمَ دِينِكَ 👈 عنْ غَيْرِ شِيعَتِنَا 👉 فإِنَّكَ إِنْ تَعَدَّيْتَهُمْ أَخَذْتَ دِينَكَ عَنِ الْخَائِنِينَ الَّذِينَ خَانُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ خَانُوا أَمَانَاتِهِمْ إِنَّهُمُ اؤْتُمِنُوا عَلَى كِتَابِ اللَّهِ فَحَرَّفُوهُ وَ بَدَّلُوهُ فَعَلَيْهِمْ لَعْنَةُ اللَّهِ وَ لَعْنَةُ رَسُولِهِ وَ لَعْنَةُ مَلَائِكَتِهِ وَ لَعْنَةُ آبَائِيَ الْكِرَامِ الْبَرَرَةِ وَ لَعْنَتِي وَ لَعْنَةُ شِيعَتِي إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَة. وسائل الشیعة ج27ص150 🔅 ترجمه: معالم دينت را 👈 از غیر شيعه ما فرا مگير 👉 زيرا اگر از ايشان بگذرى (ومعالم دين را از شیعیان ياد نگيرى) دينت را از خيانتكارانی كه به خدا و رسول او و به امانات ايشان خيانت و نادرستى كردند فرا گرفته اى، خيانتكاران را بر كتاب خداوند امين گردانيدند پس آنان كتاب خدا را تحريف و تبديل كردند، پس لعنت خدا و پيامبر و فرشتگان او و لعنت پدران گرامى و نيكو کردارم و لعنت من و لعنت شيعه ام تا روز قیامت بر ايشان باد. 2⃣ متاسفانه همین حدیث سنی را هم ذکر نموده‌اند ومعمولا انتهای حدیث را سه نقطه می‌گذارند زیرا در صورت نقل کامل آن، فرقه خودشان زیر سوال می‌رود. در زیر حدیث را کاملا نقل نموده تا علت تقطیع حدیث را از سوی همبوشیان متوجه شوید. إذا بعث السفياني إلى المهدي جيشا فخسف بهم بالبيداء، و بلغ ذلك أهل الشام، قالوا لخليفتهم: قد خرج المهدي فبايعه و ادخل في طاعته و إلّا قتلناك، فيرسل إليه بالبيعة، و يسير المهدي حتى ينزل بيت المقدس، و تنقل إليه الخزائن، و تدخل العرب و العجم و أهل الحرب و الروم و غيرهم في طاعته من غير قتال حتى تبنى المساجد بالقسطنطينية و ما دونها، و يخرج قبله رجل من أهل بيته بأهل الشرق، و يحمل السيف على عاتقه ثمانية أشهر يقتل و يمثّل و يتوجّه إلى بيت المقدس، فلا يبلغه حتى يموت. التشریف بالمنن ص139 🔅 ترجمه: زمانی که سفیانی لشکری را به سوی مهدی می فرستد، در بیداء زمین آنها را در خود فرو می برد. این خبر به اهل شام می رسد، پس به خلیفه خود می گویند: مهدی خروج کرده، با او بیعت کن و در اطاعتش داخل شو، وگرنه تو را به قتل می رسانیم. پس او برای بیعت به سوی مهدی می فرستد و مهدی می آید تا به بیت المقدس می رسد، خزاین به او منتقل می شود و عرب، عجم، اهل جنگ، رومیها و غیر آنها بدون جنگ در اطاعتش در می آیند تا آنکه مساجدی در قسطنطنیه و غیر آن ساخته می شود و قبل از او مردی از اهل بیتش در مشرق خروج می کند و هشت ماه شمشیر را بر دوشش حمل می کند، می‌کشد و مُثله (1) می‌کند و به سمت بیت المقدس می آید، پس به آن نمی رسد تا می میرد. 📌 این روایت را آقای کورانی از کتاب سید بن طاووس نقل می‌نماید و مرحوم سید هم این روایت را از کتاب الفتن نعیم بن حماد سنی مذهب ذکر می‌نماید. 3⃣ لازم به ذکر است که مرحوم سید بن طاووس این حدیث را قبول نداشته و بعد از نقل این روایت می‌گوید: (هكذا رأيت الحديث، و فيه نظر/ اینچنین حدیث را دیدم و در آن نظر [واشکال] است) وی روایات نعیم بن حماد را در کتابش نقل نموده اما بررسی صحت و سقم احادیث آن را بر عهده خوانندگان می‌نهد تا سرزنشی متوجه‌اش نگردد (2). ــــــــــــــــــــــ پاورقی: (1) مُثله کردن: بریدن گوش و بینی و . . . شخصی که کشته شده است. (2) فمن وقف على شيء ممّا ذكرناه و رآه يخالف الحقّ الذي كنّا رويناه أو عرفناه فالدرك على من رواه و نحن بريئون من الملامة في الدنيا و يوم القيامة، فإنّنا قصدنا كشف ما أشار إليه، فإنّ المصنّف نعيم بن حمّاد ما هو من رجال شيعة أهل بيت النبي صلوات اللّه عليه و آله. التشریف بالمنن فی التعریف بالفتن، سید بن طاووس ص214 ــــــــــــــــــــــ (صفحه بعد)📄👇👇👇
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 4⃣ از این حدیث (بعث السفياني إلى المهدي جيشا) فهمیده می‌شود که کار سفیانی قبل از امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) تمام نشده و نمی‌شود. بر خلاف تصور برخی مبلغین همبوشی که در استدلالات خود طوری وانمود می‌کنند که سفیانی قبل از ظهور امام زمان (عج) کشته می‌شود. 📌 به تصریح روایت فوق، سفیانی سپاهی را به طرف امام زمان (عج) گسیل می‌دارد که آن سپاه در سرزمین بیداء فرو می‌رود. لازم به ذکر است که احمد بصری هم در کتاب سرگردانی به زنده بودن سفیانی در زمان ظهور امام زمان اشاره دارد که در لینک زیر تصویر این کتاب موجود است: https://eitaa.com/PayehayePooshali/290 5⃣ فرقه همبوشی گمان می‌کنند که آن مردی که قبل از امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) هشت ماه می‌جنگد، یمانی می‌باشد اما غافل از اینکه اگر این شخص یمانی باشد، وی قبل از امام زمان (عج) می میرد زیرا در حدیث اینگونه آمده بود که: (و قبل از او مردی از اهل بیتش در مشرق خروج می کند و هشت ماه شمشیر را بر دوشش حمل می کند، می‌کشد و مُثله می‌کند و به سمت بیت المقدس می آید 👈 پس به آن نمی رسد تا می میرد) و این در حالی است که فرقه همبوشی معتقد است یمانی زنده می‌ماند وبعد از امام زمان (عج) به حکومت می‌رسد. 📌 به همین دلیل همواره انتهای حدیث را نقل نمی‌کنند تا بتوانند از قسمت ابتدای حدیث به نفع خود سود جویند. 6⃣ علی فرض صحت این حدیث، قطعا این حدیث به یمانی ارتباطی ندارد زیرا بر طبق اعتقاد همبوشیان، یمانی می‌باشد در حالی که در این حدیث آمده است آن شخص خروج کننده، مُثله میکند وهمگان می‌دانیم کردن عملی است که در روایات مورد نهی واقع شده است. 7⃣ همین مُثله کردن، خود قرینه‌ای است که اساساً این شخص خروج کننده مذموم بوده، نه اینکه مورد تایید باشد. 8⃣ عبارت (رجل من أهل بيته) ظهوری در فرزندی این شخص برای امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) ندارد بلکه می‌تواند مراد از این عبارت 👈 سید بودن آن شخص خروج باشد. با مقایسه دو حدیث زیر شما هم ادعای ما را تصدیق می‌نمایید. 🔆 عنْ أَبَانِ بْنِ تَغْلِبَ قَالَ سَمِعْت أَبَا عَبْدِ اللَّهِ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ ع يَقُولُ إِذَا ظَهَرَتْ رَايَةُ الْحَقِّ لَعَنَهَا أَهْلُ الْمَشْرِقِ وَ أَهْلُ الْمَغْرِبِ أَ تَدْرِي لِمَ ذَاكَ قُلْتُ لَا قَالَ لِلَّذِي يَلْقَى النَّاسُ مِنْ أَهْلِ بَيْتِهِ قَبْلَ خُرُوجِهِ. زمانی که پرچم حق ظاهر شود، اهل مشرق و مغرب آن را لعن می‌کنند. آیا می‌دانی چرا؟ گفتم: نه، حضرت فرمودند: به خاطر آنچه که از اهل بیتش قبل خروجش به مردم می‌رسد و ملاقات می‌کنند. 🔆 عنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع أَنَّهُ قَالَ: إِذَا رُفِعَتْ رَايَةُ الْحَقِّ لَعَنَهَا أَهْلُ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ قُلْتُ لَهُ مِمَّ ذَلِكَ قَالَ مِمَّا يَلْقَوْنَ مِنْ بَنِي هَاشِمٍ. زمانی که پرچم حق بلند شود اهل مشرق و مغرب آن را لعن می‌کنند، عرض کردم: چرا؟ حضرتش فرمودند: به خاطر آنچه که از بنی هاشم می‌رسد و ملاقات می‌کنند. همانطور که مشاهده فرمودید، در حدیث اول عبارت (من اهل بیته) وجود دارد و در حدیث مشابه بعدی، عبارت (من بنی هاشم) وجود دارد لذا عبارت (من اهل بیته) ظهوری در فرزندی آن مرد خروج کنند ندارد بلکه ممکن است مراد سید بودن آن شخص باشد. 📌 در روایت داریم که: قبل از خروج امام زمان (عج) 12 نفر از سادات قیام می کنند و مردم را به خودشان فرا می خوانند. غیبت شیخ طوسی ص437 9⃣ ناظم العقیلی ـــ یکی از سران این فرقه ـــ می‌کوشد تا در عبارت (فلا يبلغه حتى يموت) تردید ایجاد نماید که با مراجعه به نسخه خطی کتاب نعیم بن حماد، غرض ورزی ناظم العقیلی بر همگان روشن می‌شود. 📌 در لینک زیر، قدیمی ترین نسخه خطی کتاب الفتن ابن حماد سنی مذهب تقدیم می‌گردد. https://eitaa.com/PayehayePooshali/301 ادامه دارد . . . https://eitaa.com/PayehayePooshali 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
✅ بررسی روایت (و قبل از او مردی از اهل بیتش در مشرق خروج می کند و هشت ماه شمشیر را بر دوشش حمل می کند . . . ) در لینک زیر: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/297 .
📩 پایه . . . . . . . . . . . 11 — < ( بسم الله الرحمن الرحیم ) > — صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان 💐 ـhttps://eitaa.com/PayehayePooshali 💠 بخش بیست و یکم/قسمت پنجم: (لینک بخش قبل: https://eitaa.com/PayehayePooshali/297) 💥 یمانی همان قائم آل محمد است❗️❗️❗️ ❇️ مقدمه: یکی از مباحث اعتقادی مهم، بحث می‌باشد. رجعت در لغت به معنای بازگشت بوده و در اصطلاح به معنای 👈 زنده شدن در دنیا پس از مردن می باشد. 📌 در ادعیه و احادیث و روایات متواتری سخن از این امر اعتقادی به میان آمده که بر اهل تحقیق مخفی نمی‌باشد. خداوند متعال هم در قرآن، آیاتی را به این موضوع اختصاص داده است. قسمی از افرادی که رجعت می‌کنند، حضرات معصومین (صلوات الله علیهم اجمعین) می‌باشند که در ادعیه و زیارات و روایات به این مطلب اشاره شده است. 🔆 مثلا در زیارت از راه دور پیامبر و ائمه معصومین (صلوات الله علیهم اجمعین) می‌خوانیم: إِنِّي مِنَ الْقَائِلِينَ بِفَضْلِكُمْ مُقِرٌّ بِرَجْعَتِكُم. بحارالانوار ج 53ص97 ترجمه: همانا من از جمله کسانی هستم که معتقد به فضل شمایم و به شما اقرار دارم. 🔆 ویا در زیارت آل‌یس می‌خوانیم: وَ أَنَّ رَجْعَتَكُمْ حَقٌّ لَا رَيْبَ فِيهَا ترجمه: و همانا رجعت شما حق است و شکی در آن نیست. 🔆 ویا در زیارت جامعه می‌خوانیم: مُصَدِّقٌ بِرَجْعَتِكُم/ تصدیق کننده‌ام رجعت شما را وادله فراوان دیگر که در آینده به تفصیل وارد بحث رجعت خواهیم شد و به آنها اشاره می‌نماییم و برگ دیگری بر دفتر رسوایی‌های فرقه همبوشی اضافه خواهیم نمود، ان شاء الله (1) . 📌 با توجه به ادله نقلی فراوان فهمیده می‌شود که پس از وجود نازنین امام عصر (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) زمین خالی از حجت نبوده و امامان دیگر ــ که رجعت کرده‌اند ــ وجود خواهند داشت تا وعده الهی (أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُها عِبادِيَ الصَّالِحُون) تحقق یابد. ☘ مرحوم علامه مجلسی از کتاب علل الشرایع محمد بن علی بن ابراهیم نقل می‌کند که: أَخْبَرَ اللَّهُ تَعَالَى نَبِيَّهُ ص فِي كِتَابِهِ مَا يُصِيبُ أَهْلَ بَيْتِهِ بَعْدَهُ مِنَ الْقَتْلِ وَ الْغَصْبِ وَ الْبَلَاءِ ثُمَّ يَرُدُّهُمْ إِلَى الدُّنْيَا وَ يَقْتُلُونَ أَعْدَاءَهُمْ وَ يُمَلِّكُهُمُ الْأَرْضَ وَ هُوَ قَوْلُهُ تَعَالَى وَ لَقَدْ كَتَبْنا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُها عِبادِيَ الصَّالِحُون وَ قَوْلُهُ وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ الْآيَةَ. بحارالانوار ج 53ص117 🔅 ترجمه: خداوند در کتاب خود به پیامبرش خبر داد از آنچه که به اهل بیتش بعد از او می‌رسد ــ از کشته شدن و غصب و بلاء ــ سپس آنها را به دنیا بر می‌گرداند ومی‌کشند دشمنانشان را و آنها را مالک زمین می‌کند واین گفته خدا در قرآن است که می‌فرماید: ‌(به تحقیق در زبور از بعد ذکر نوشتیم که همانا زمین را بندگان صالح من به ارث برند) ‌[انبیاء/105] و همچنین می‌فرماید: (خدا وعده داد به کسانی که ایمان آورده از شما وعمل صالح انجام داده . . . تا آخر آیه) [نور/55] ☘ امام باقر (صلوات الله علیه) در حدیثی آل محمد (صلوات الله علیهم اجمعین) را بندگان صالح خدا و وارثین زمین معرفی فرمودند. عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ قَوْلُهُ عَزَّ وَ جَلَّ (أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُها عِبادِيَ الصَّالِحُونَ) هُمْ آلُ مُحَمَّدٍ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ. بحارالانوار ج 24ص358 🔅 ترجمه: امام باقر (صلوات الله علیه) در مورد آیه (أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُها عِبادِيَ الصَّالِحُونَ) فرمودند: آنها آل محمد (صلوات الله علیهم اجمعین) هستند. ☘ در حدیث دیگری حضرتش فرمودند: هم أصحاب المهدي في آخر الزمان. تاویل الآیات الظاهرة ص326 🔅 ترجمه: آنان اصحاب مهدی در آخرالزمان هستند. ــــــــــــــــ پاورقی: (1) مختصرا عرض نماییم که این فرقه پوشالی، رجعت مطرح شده در روایات و آیات را قبول نداشته و تمامی ادله مربوطه را به رجعت مثالی ــ که همان رجعت اوصافی بهائیان است ــ توجیه می‌کنند. مثلا اگر در روایات داریم که جناب سلمان رجعت می کنند، این فرقه می گویند: یعنی شخصی با اوصاف و ویژگیهای سلمان در لشکر امام زمان (عج) وجود دارد، نه اینکه واقعا سلمان زنده شده و رجعت نماید. ـــــــــــــــ (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://eitaa.com/PayehayePooshali ـ📄👆👆👆 ☘ در حدیث دیگری امام صادق (صلوات الله علیه) فرمودند: إِنَّ لِعَلِيٍّ ع فِي الْأَرْضِ كَرَّةً مَعَ الْحُسَيْنِ ابْنِهِ . . . ثُمَّ كَرَّةً أُخْرَى مَعَ رَسُولِ اللَّهِ ص حَتَّى يَكُونَ خَلِيفَةً فِي الْأَرْضِ وَ تَكُونَ الْأَئِمَّةُ ع عُمَّالَهُ . . . بحارالانوار ج 53ص74 🔅 ترجمه: همانا برای علی (صلوات الله علیه) در زمین بازگشتی است به همراه فرزندش حسین ‌(صلوات الله علیه) . . . سپس بازگشت دیگری دارد همراه رسول خدا (صلوات الله علیه وآله) تا اینکه خلیفه در زمین باشد و ائمه (صلوات الله علیهم) کارگزاران او باشند. و ادله‌ی فراوان دیگری که دلالت بر حکومت ائمه معصومین (صلوات الله علیهم) در دوران رجعت دارد. پس پر واضح گشت که اهل بیت (صلوات الله علیهم) پس از امام عصر (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) زمین گشته و حکومت عدل الهی را ادامه می‌دهند. 👈 در حدیثی هم اشاره گشت که اصحاب امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) و کارگزاران ایشان هم جزو وارثین زمین محسوب می‌شوند. 📌 با توجه به این حدیث، اطلاق وارثین زمین بر کارگزاران ائمه رجعت کننده استبعادی نداشته ومعقول به نظر می‌رسد. پس از ذکر این مقدمه، به ادامه نقد ادله قائمیت یمانی پرداخته تا هرچه بهتر با عوام فریبی‌های این فرقه آشنا شویم. ـ🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 فرقه همبوشی با تمسک به حدیثی دیگر، بحث قائمیت مهدیین ــ علی فرض پذیرش وجود آنها ــ را پیش می‌کشند. به استدلال بسیار سست این فرقه در زیر دقت فرمایید. ⛔️ ((امام باقر (صلوات الله علیه) در مورد فضیلت کوفه مطالبی بیان داشته و فرمودند: فِيهَا يَكُونُ قَائِمُهُ وَ الْقُوَّامُ مِنْ بَعْدِه. ترجمه: در آن قائمش می‌باشد و همچنین قائمین بعد از او. قوّام جمع قائم می باشد و روایت فوق بر مهدیین که بعد از امام مهدی علیه السلام در وصیت رسول خدا ذکر شده اشاره دارد که همه آنها قائم به امر پدرانشان و امر خداوند متعال می باشند چون آنها حجج خداوند هستند)) ✅ بررسی: 1⃣ همبوشیان این حدیث را در زمره احادیث مهدیین ذکر می‌کنند اما همانطور که ملاحظه فرمودید در این حدیث هیچ صحبتی از مهدیین نشده است. حال چگونه عزیزان همبوشی فهمیدند که مراد از این قُوّام، مهدیین می‌باشند، والله العالم❗️ 2⃣ با توجه به آنچه که در مقدمه خدمت عزیزان مخاطب عرض شد، واضح گشت که اهل بیت (صلوات الله علیهم) پس از امام عصر (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) مالک زمین گشته و حکومت عدل الهی را ادامه می‌دهند بنابراین مراد از عبارت (وَ الْقُوَّامُ ِمنْ بَعْدِه) همان ائمه رجعت کننده وکارگزاران ایشان می‌باشند. 3⃣ این گمان که قُّوام باید معصوم باشند، باطل بوده ودر روایات این لفظ بر غیر معصومین هم اطلاق شده است. لذا اطلاق این لفظ بر کارگزاران امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) ویا بر کارگزاران ائمه رجعت کننده صحیح می‌باشد. به روایت زیر دقت فرمایید: عَنْ عَبْدِ الْمَلِكِ بْنِ أَعْيَنَ قَالَ: قُمْتُ مِنْ عِنْدِ أَبِي جَعْفَرٍ ع فَاعْتَمَدْتُ عَلَى يَدِي فَبَكَيْتُ فَقَالَ مَا لَكَ فَقُلْتُ كُنْتُ أَرْجُو أَنْ أُدْرِكَ هَذَا الْأَمْرَ وَ بِيَ قُوَّةٌ فَقَالَ أَ مَا تَرْضَوْنَ أَنَّ عَدُوَّكُمْ يَقْتُلُ بَعْضُهُمْ بَعْضاً وَ أَنْتُمْ آمِنُونَ فِي بُيُوتِكُمْ إِنَّهُ لَوْ قَدْ كَانَ ذَلِكَ أُعْطِيَ الرَّجُلُ مِنْكُمْ قُوَّةَ أَرْبَعِينَ رَجُلًا وَ جُعِلَتْ قُلُوبُكُمْ كَزُبَرِ الْحَدِيدِ لَوْ قُذِفَ بِهَا الْجِبَالَ لَقَلَعَتْهَا وَ كُنْتُمْ قُوَّامَ الْأَرْضِ وَ خُزَّانَهَا. 🔅 ترجمه: عبدالملک گوید: نزد امام باقر (ع) بودم، دستم را ستون كردم و از جا برخاستم، گريهام گرفت، ایشان پرسيد: چه شده؟ گفتم: اميد داشتم كه این امر را درک کنم درحالی که من نیرویی داشته باشم. ایشان فرمودند: آیا راضی نمی‌شوید که دشمنانتان به جان هم افتادهاند ویکدیگر را می‌کشند و شما در خانههایتان ایمن هستید؟ اگر دولت ما برپا شود هر فرد از شما نيروى چهل نفر را خواهد داشت، و دلهاى شما مانند آهن چنان سخت و استوار گردد كه اگر به سوى كوه پرتاب شود كوه را سوراخ كند در حالی که شما قُوّام زمين و خُزّان آن هستید. 📌 مرحوم علامه مجلسی در شرح فراز آخر حدیث می‌فرمایند: (و كنتم قوام الأرض) أي القائمين بأمور الخلق و الحُكّام عليهم في الأرض. مرآة العقول ج26ص322 🔅 ترجمه: (وکنتم قوام الارض) یعنی قیام کنندگان به امور خلق و حُکّام بر خلق در زمین. 👈 همانطور که مشاهده فرمودید، کلمه (قُوّام) در حدیث فوق بر غیر معصومین هم اطلاق شده است. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://eitaa.com/PayehayePooshali ـ📄👆👆👆 4⃣ با فرض پذیرش ارتباط عبارت (وَ الْقُوَّامُ ِمنْ بَعْدِه) با مهدیین، از عبارت (فِيهَا يَكُونُ قَائِمُهُ وَ الْقُوَّامُ مِنْ بَعْدِه) فهمیده می‌شود که این قوّام بعد از امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) می‌آیند اما اعتقاد همبوشیان این است که اولین این قوّام ــ یعنی احمد اسماعیل همبوشی ــ قبل از امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) آمده است. 👈 لذا با توجه به این حدیث، احمد اسماعیل همبوشی مدعی دروغینی بیش نیست. 5⃣ همانطور که بارها ذکر گردید، آن قائمی که دنیا را پر از عدل داد می‌کند کسی نیست جز وجود نازنین آقا امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) و لا غیر. لذا این گمان که قبل از امام زمان (ع)، قائم دیگری وجود دارد که او زمین را پر از عدل و داد می‌کند، گمانی باطل و شیطانی می‌باشد. جهت طولانی نشدن مطلب، به احادیث زیر مراجعه فرمایید: 📜 بحارالانوار ج 51ص5ح11 📜 و ج51ص145ح13 📜 ج51ص151ح6 📜 ج51ص154ح4 📜 ج51ص156ح1 📜 ج52ص322ح30 📜 کمال الدین ج1ص258 📚 و دهها روایت و نصوص متواتر و فراوان دیگر که نص در این است امام دوازدهم زمین را پر از عدل و داد می‌کند. 📢 ای کاش همبوشیان عزیز هم برای اثبات ادعای خود ــ که یمانی قائم است و او زمین را پر از عدل و داد می‌کند ــ بتوانند حداقل یک نص از منابع معتبر ارائه کنند، ای کاششش . . . . 🙏به امید بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🙏 https://eitaa.com/PayehayePooshali 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
آیا حدیثی وجود دارد که مهدیین را به عنوان قُوّام بعد از امام زمان (عج) معرفی نماید⁉️ ✅ توضیح بیشتر در لینک زیر: 🆔 https://telegram.me/PayehayePooshaly/871 .
. ✅ برائت جستن از احمد همبوشی 💥 توضیح بیشتر در لینک زیر: 🆔 https://telegram.me/PayehayePooshaly/640
✅ رسوایی ها و خیانت های فرقه پوشالی همبوشی ــ مدعی یمانی ــ در کانال : 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali .
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 عوام فریبی1 💥 ترجمه سخنرانی خاخام یهودی ✅خیانتی دیگر از سوی مبلغین فرقه همبوشی (مدّعی یمانی) برای اثبات حقانیت فرقه خود❗️ 🎞 نسخه کم حجم (موبایل) 🆔 @PayehayePooshaly .
📩 پایه . . . . . . . . . . . . 8 —<( بسم الله الرحمن الرحیم )>— صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان 💐 ـhttps://eitaa.com/PayehayePooshali 💠 (على رأس السابع منا الفرج) ❇️ بخش اول: یکی از شیوه‌های رایج عوام فریبی در فرقه همبوشی ــ مدعی یمانی ــ به جهت اثبات حقانیت خود، تمسک به روایات ضعیف و غیر مشهور است. ✅ اساساً همه فرقه‌های پوشالین برای اثبات حقانیت خود به روایات و و و و استناد می‌کنند. 👈 عدم آشنایی توده مردم با روایات صحیح و متواتر 👈 وسوء استفاده همبوشیان از این عدم آگاهی، موجب می‌گردد تا همواره عده‌ای از مردم در تشخیص حق از باطل دچار مشکل شده و در دام فرقه‌های پوشالین بیفتند. یکی از آن روایات ضعیف و غیر مشهور، روایتی است منسوب به امام صادق (صلوات الله علیه) که در زیر به آن اشاره نموده و سپس نکاتی تقدیم عزیزان می‌گردد. قَالَ [علي بن أحمد العلوي الموسوي] وَ حَدَّثَنِي حَنَانُ بْنُ سَدِيرٍ عَنْ أَبِي إِسْمَاعِيلَ الْأَبْرَصِ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع عَلَى رَأْسِ السَّابِعِ مِنَّا الْفَرَج. غیبت شیخ طوسی ص53 ترجمه: امام صادق (صلوات الله علیه) فرمودند که بر سر از ما، فرج است. ⛔️ مبلغین فرقه همبوشی با استناد به این حدیث می‌گویند: ((ششمین فرزند امام صادق (ع)، امام زمان (عج) می‌باشند. پس مراد از هفتمین فرزند امام صادق (ع) کیست؟)) وبا این استدلال کودکانه، قصد اثبات حقانیت احمداسماعیل همبوشی را دارند. ✅ بررسی: 1⃣ مرحوم شیخ طوسی این حدیث را از کتاب (فی نصرة الواقفة) تالیف علی بن احمد علوی موسوی نقل می‌نماید. کتب رجالی از این شخص نامی به میان نیاورده‌اند اما آنچه از کلام شیخ طوسی فهمیده شده و مسلم به نظر می‌رسد ــ که در پاراگراف بعدی به آن اشاره می‌شود ــ وی یکی از پیروان فرقه واقفیه می‌باشد. 🔅 شیخ طوسی قبل از اشاره به روایات کتاب (فی نصرة الواقفة) می‌گوید: فأما ما ترويه الواقفة 👈 فكلها أخبار آحاد لا يعضدها حجة و لا يمكن ادعاء العلم بصحتها 👈 و مع هذا فالرواة لها مطعون عليهم لا يوثق بقولهم و رواياتهم 👈 و بعد هذا كله فهي متأولة، و نحن نذكر جملا مما رووه و نبين القول فيها 👈 فمن ذلك أخبار ذكرها أبو محمد علي بن أحمد العلوي الموسوي في كتابه في نصرة الواقفة. غیبت شیخ طوسی ص43 ☘ ترجمه: ((اما آنچه که واقفیه روایت کرده‌اند 👈 [اولاً: ] همگی هستند که هیچ حجت و دلیلی آنها را تقویت نمی‌کند و ادعای علم به صحت آنها ممکن نیست. 👈 [ثانیاً: ] علاوه بر این راویان آنها هم مورد و غیر قابل اعتماد هستند و نمی‌توان به قول و روایتشان اعتماد کرد و 👈 [ثالثاً: ] بعد از همه این توضیحات، تمام روایات آنها قابل و توجیه هستند. وما تعدادی از آنها را ذکر کرده و بحث در آنها را روشن می‌نماییم 👈 و از جمله آن اخبار، روایاتی است که ابومحمد علی بن احمد علوی موسوی در کتابش (فی نصرة الواقفة) ذکر نموده است)) پس در نظر مرحوم شیخ طوسی روایت فوق، خبری واحد است و راوی آن ــ علی بن احمد علوی موسوی ــ از فرقه واقفیه بوده و مطعون وغیر قابل اعتماد می‌باشد. 2⃣ موسوی این روایت را از (حنان بن سدیر) نقل می‌نماید. حنان بن سدیر به تصریح شیخ طوسی در کتاب (اختیار معرفة الرجال ص555) واقفی مذهب بوده اما در کتاب (الفهرست ص164) از او با عنوان (ثِقةٌ) یاد می‌نماید. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .