eitaa logo
Persian Militarism
12.9هزار دنبال‌کننده
12.9هزار عکس
2.2هزار ویدیو
28 فایل
⚜️ ️این کانال جهت معرفی و ارائه اخبار تسلیحات نظامی، اخبار نظامی و بررسی دقیق و تخصصی تجهیزات نظامی و ارتش های جهان است. کپی بدون ذکر منبع ممنوع است. تبادلات و تبلیغات: @Tablighat_Military ارتباط: @Mo1401 / @Conqueror_Khyber / @Abugorba تاریخ تأسیس۰۰/۲/۲
مشاهده در ایتا
دانلود
تصویری زیبا از تست تاکسی قاهر دلها بر روی باند.🇮🇷🇮🇷 ⚜ قاهر در ۱۴ بهمن سال ۱۳۹۱ رونمایی شد و در ۲۶ فروردین سال ۱۳۹۶ تاکسی کرد. تا امروز نه سال از رونمایی آن و ۴ سال از تاکسی آن می‌گذرد. قاهر یک جنگنده نسل پنجم ابر مانور پذیر با قابلیت پنهانکاری بالا است و برای پشتیبانی نزدیک از نیروها طراحی شده است. طول قاهر از ۱۴ تا ۱۶ متر در منابع گفته شده و فاصله دو سر بال آن حدودا ۸ متر تخمین زده می‌شود و ارتفاع آن هم در منابع از ۳ متر تا ۴ متر بیان شده است. ⚜ اما مشخصات ذکر شده برای سال ۱۳۹۶ است. در سال ۱۳۹۶ قاهری که تاکسی کرد ۲ الی ۴ متر از ماکت اولیه آن بزرگتر بود و نسخه‌ای هم که پرواز خواهد کرد به احتمال ۹۹ درصد شامل رشد می‌شود.غربی ها قاهر را کپی ناشیانه یا یک ماکت میدانند اما در باطن این جنگنده چیز های مهمی نهفته است. چند وقت پیش ویدئویی منتشر شد که در طراحی آن که در حا انجام بود قاهر مجهز به دهلیز های کناری شده است. که این به نوبه خود نشان میدهد قاهری که در امسال به گفته وزیر دفاع پرواز می‌کند تفاوت های مهمی با قاهر سال ۹۶ یا ۹۱ دارد. و اما چند احتمال که در مورد این جنگنده وجود دارد: ⚜ ۱- احتمال اول بزرگتر شدن جنگنده از لحاظ ابعاد و تغییرات مهم در بدنه مثل باز طراحی دهلیز ها است. ⚜ ۲- احتمال دوم رونمایی آن با موتور توروفن بومی یا خارجی(روسی یا چینی) است ⚜ ۳- احتمالا در نسخه که در امسال به پرواز در می‌آید از ایونیک و رادار پیشرفته بومی یا خارجی استفاده شده باشد. ⚜ ۴- احتمالاً جنگنده ای که پرواز خواهد کرد، چکمیت در قالب بدنه قاهر باشد یعنی استفاده از رادار، ایونیک مشابه و همچنین تغییراتی در طراحی بدنه با کمک روس ها تا قاهر جانی تازه یابد. ⚜ قاهر حتی اگر با تغییرات بسیار اندک و هیچ هم پرواز کند و به تولید انبوه برود یک جنگنده بسیار خوب برای کشورمان است. قاهر می‌تواند در فاصله بسیار نزدیک آب با حالت ابر کروز پرواز کند. با ویژگی پنهانکاری خود از چشم رادار ناوها مخفی بماند و پشتیبانی از قایق ها بپردازد. قاهر جنگنده‌ای خوب برای کشورمان است و ان‌شاءالله در آن تغییراتی چشمگیر مشاهده خواهد شد. ⚜ مشخصات نسخه ای که تاکسی کرد: طول: ۱۴ الی ۱۶ متر فاصله دو سر بال: حدودا ۸ متر ارتفاع: ۳ الی ۴ متر موتور: توربوجت اوج تعداد سرنشین: ۱ پ.ن: مطالب متعددی در مورد این جنگنده در کانال توسط بنده و ادمین محمد منتشر شده این مطلب تنها جهت یادآوری و یک خلاصه است و برای خواندن مطالب بیشتر میتوانید در کانال جستجو کنید ‌╔══🚀MilitaryPershian🚀══╗ ⁦⁩⁦splus.ir/militarypershian https://t.me/MilitaryPershian http://eitaa.com/militarypershim ‌╚══🚀MilitaryPershian🚀══╝
هواپیمای X-36 ( خلاصه برخی مشخصات ) ‌╔══MilitaryPershian══╗ ⁦⁩⁦splus.ir/militarypershian https://t.me/MilitaryPershian http://eitaa.com/militarypershim ‌╚══MilitaryPershian══╝
⚜ بوئینگ X-36 (مک دانل داگلاس سابق) یک پهپاد اثبات گر فناوری بود که در مجموع 31 پرواز برای NASA (مرکز تحقیقات Ames  و  Dryden) انجام داد. این برنامه به دنبال ارزیابی طراحی یک جنگنده بدون واحد دم برای کاربرد های نظامی و دارای یک طرح بال منحصر بفرد برای رسیدن به این هدف بود. طبق اطلاعات منتشره، این برنامه یک موفقیت کامل بود، و باعث ادامه یافتن تحقیقات در زمینه طراحی هواپیما های بدون دم آینده، افزایش مانور پذیری، طرح بدون خلبان و مقاومت سازه هوایی شد. کار طراحی در سال 1989 شروع شد و در نهایت 2 هواپیما با تکنیک "نمونه سازی اولیه سریع" برای شروع برنامه در 1994 آماده شد. ⚜ به طور کلی، این  هواپیما از برخی ویژگی های مرسوم مثل کابین خلبان در جلو و موتور توربوفن داخلی برخوردار بود اما طراحی آن به طور ذاتی ناپایدار بود. آرایش بال بسیار غیر مرسوم آن شامل کانارد هایی در میانه و بال اصلی در پشت بدنه هوایی می شد. کنترل آن شامل امکانات مختلفی مثل فلای-بای-وایر (FBW)، برنامه تصحیح کننده مخصوص، تغییر موقعیت کانارد ها و تغییر بردار رانش در خروجی اگزوز موتور می شد. X-36، به عنوان یک هواپیما ی بدون دم، فاقد هرگونه سطوح دمی عمودی بود. تک موتور آن توسط 2 ورودی هوا در جلو، یکی در هر طرف بدنه زیر کابین خلبان، تغذیه می شود. از آن جایی که این هواپیما بدون سرنشین است، X-36 یک کابین خلبان واقعی ندارد و اپراتور، هواپیما را از یک مرکز کنترل زمینی هدایت می کند. چون نیازی به فضا و تجهیزات برای خلبان نیست، X-36 در مقیاس 28 درصد ساخته شد تا با مدیریت هزینه، توسعه را سریع تر و دسترسی به تجهیزات داخلی را آسان تر کند. بنابراین X-36 تنها یک نماینده برای طراحی احتمالی جنگنده ها در آِینده بود. آزمایش اولیه X-36 در هفدهم می سال 1997 شروع شد و ارزیابی آن 25 هفته طول کشید. وقتی جمع‌آوری داده به پایان رسید، 2 هواپیما به موزه منتقل شدند، یکی برای استقرار در موزه ملی نیروی هایی ایالات متحده (Wright-Patterson AFB) در دیتون اوهایو و دیگری برای نمایش در مرکز آزمایش پروازی نیروی هوایی در پایگاه Edwards در کالیفرنیا. علی رقم تناسب و آزمون های موفق، هیچ خبری از توسعه بیشتر X-36 بیرون نیامد. برخی منابع یکی از الگوهای قاهر ۳۱۳ این جنگنده اعلام می کنند که واقعا در بعضی جاها به این جنگنده شباهت دارد. ⚜ مشخصات - سال ورود به خدمت: 1997 - وضعیت: بازنشسته - تعداد فروند ساخته شده: 2 - سازنده: Boeing Phantom Works، McDonnell Douglas، NASA (ایالات متحده) - کشورهای مصرف کننده: ایالات متحده - نقش:  نبرد هوا به هوا-جنگنده (توانایی عمومی درگیری فعال با هواپیما ها با فرم و عملکرد مشابه، توسط اسلحه، موشک و راکت های هوایی)، X-Plane (توسعه ای، نمونه اولیه، اثبات گر فناوری؛ این هواپیما برای نمونه سازی اولیه، اثبات فناوری، تحقیق و کسب اطلاعات توسعه داده شده است)، توانایی های بدون سرنشین (طراحی شده با توانایی های بدون سرنشین برای ایفای انواع نقش های بالای میدان نبرد) - طول: 5.55 متر - طول بال ها: 3.15 متر - ارتفاع: 0.95 متر - حداکثر وزن برخاست: 560 کیلوگرم – قوای محرکه: 2 موتور توربوفن F112 ویلیامز که هرکدام 80 نیوتن متر رانش تولید می کنند - حداکثر سرعت: 375 کیلومتر بر ساعت - ارتفاع پروازی: 6100 متر - تسلیحات: ندارد. - نسخه ها: X-36 (سری پایه، 2 نسخه ساخته شد، بازنشسته) ‌╔══🚀MilitaryPershian🚀══╗ ⁦⁩⁦splus.ir/militarypershian https://t.me/MilitaryPershian http://eitaa.com/militarypershim ‌╚══🚀MilitaryPershian🚀══╝
دوستان کانال تلگرام هم راه اندازی شد و همانند سروش و ایتا از امروز در آنجا هم پس گذاری می‌شود. بزودی مقالاتی اختصاصی در برای کانال های ایتا و تلگرام قرار میگیرد. لطفاً کانال ما را در سروش، ایتا و تلگرام دنبال و حمایت کنید🌹 لینک کانال های ما👇🏻👇🏻👇🏻 ‌‌╔═MilitaryPershian═╗ ⁦⁩⁦splus.ir/militarypershian https://t.me/MilitaryPershian http://eitaa.com/militarypershim ‌╚═MilitaryPershian═╝
⚜گرومن ایکس-۲۹ انگلیسی: Grumman X-29‎ یک هواپیمای تحقیقاتی آمریکایی برای آزمایش فناوری بال رو به جلو ، کانارد ، سطوح کنترلی و سایر فناوری‌های جدید دوره خود بود.این هواپیما به وسیلهٔ شرکت گرومن توسعه داده شده و ۲ فروند برای ناسا و نیروی هوایی ایالات متحده تولید گردید.ناپایداری آیرودینامیکی بدنه ایکس-۲۹ به وسیلهٔ سیستم کنترل کامپیوتری پرواز هواگرد برطرف شد.مواد مرکب ،برای کنترل پیچش متفاوت هواکشسانی آزمایش شده توسط بال رو به جلو و همچنین کاهش وزن، مورد استفاده قرار گرفت .اولین پرواز ایکس-۲۹ در ۱۹۸۴ میلادی انجام شد . دو ایکس-۲۹ اس آزمایش‌های پرواز را طی دهه بعدی انجام دادند. ⚜ایکس29 هرگز جنبه عملیاتی نداشت و  هرگز یک طرح عملیاتی نبود و به عنوان یک جنگنده نیز به کسی پیشنهاد نشد. ازمایشات این نوع بال فوق العاده عالی بود و نشان داد چالای بسیار بالای به هواپیما میدهد ولی مشکلات خود را نیز داشت دست کم اگر به عنوان یک جنگنده به ان نگاه میشود این طرح بال باعث کاهش بارگذاری بال میشد و عملا سلاح کمی میشد زیر بال حمل کرد و یا اینکه سوخت کمی درون ان حمل کرد. دست کم تا کنون هیچ جنگنده ای با بال رو به جلو به شکل عملیات  وارد خدمت نشد و طرح های چون ایکس29 و یا سوخو47 برکولت روسی همگی از مرحله ازمایش فراتر نرفتند ⚜هواپیمای X29 یک هواپیمای ۴۸ فوتی است که دارای بال هایی به طول ۲۷ فوت است و این هواپیما دارای یک موتور توربوفن F404 است که ۱۶۰۰۰ پوند رانش فراهم میکند وزن خالی این هواپیما ۱۳۶۰۰ پوند است و وزن برخواست آن ۱۷۶۰۰ پوند میباشد این هواپیما میتواند تا ارتفاع ۵۰۰۰۰ پایی ارتفاع گرفته و به سرعت ۱.۶ ماخ برسد و دارای مداومت پروازی یک ساعت است در ساخت هواپیما از کامپوزیت استفاده شده و در ساخت بال آن از آلومینیوم و تیتانیوم استفاده شده است و یکی از دو فروند امروزه در موزه ای در ایالت اوهایو به نمایش گذاشته شده است و دیگری هم در مرکز تحقیقات درایدن ناسا است. ‌╔══🚀MilitaryPershian🚀══╗ ⁦⁩⁦splus.ir/militarypershian https://t.me/MilitaryPershian http://eitaa.com/militarypershin ‌╚══🚀MilitaryPershian🚀══╝
F-15 SA ‌╔══MilitaryPershian══╗ ⁦⁩⁦splus.ir/militarypershian https://t.me/MilitaryPershian http://eitaa.com/militarypershim ‌╚══MilitaryPershian══╝
اف15 اس ای (SA) عربستان از خانواده ایگل از جمله استریک ایگل  بسیار راضیت داشت . استریک ایگل  نتنها برد زیادی  داشت بلکه در هر نقشی می شد  از ان بهره برد. در مرحله اول عربستان می خواست  60 فروند تایفون  دیگر بخرد ولی در نهایت برای جایگزین ناوگان اف5 های خود و تقویت  ناوگان  اف15 اس خود دست به سفارش 29 میلیارد  دلاری شامل 84  فروند F-15SA شد که این قرار داد شامل  ارتقا  70 فروند اف15 اس به این مدل نیز میشد. اف15 اس ای در اینده پیشرفته ترین نسخه استریک ایگل خواهد  شد. بزرگترین تفاوت این نسخه رادار اریه فازی  فعال ای پی جی 63 وی 3 است. این رادار دارای  بیشترین برد کشف 300 کیلومتر است و توان درگیر همزان  با هشت هدف در اسمان و زمین  را دارد . این رادار میتواند همزمان  اهداف زمینی  دریایی و هوایی را دید بزند  و اسکن کل اسمان و زمنی کمتر  از چند صدم ثانیه زمان لازم دارد. همچنین  این رادار توان نقشه برداری رادار را با کیفیت کمتر از نیم متر دارد و میتواند از برد 150 کیلومتری دست به نقشه برداری رادار بزند، کابین در این مدل ارتقا چشمگیری  داشته و بی شباهت به کابین اف35 نیست و دارای  یک کاونده تصویر ساز فروسرخ  با نام چشم ببر  برای کسب غیر فعال هدف در زمین  و هوا است. این سامانه میتواند یک تانک را از 35 کیلومتری  و یک کشتی را از 80 کیلومتر به خلبان به صورت حرارتی نشان دهد. همچنین این هواپیما دارای سامانه هشدار دهنده تصویر ساز فروسرخ   با توان هشدار به خلبان در مورد نزدیک شدن موشک از فاصله چند ده کیلومتری است . این نمونه بسیار شبیه اف15 اس جی تحویلی  به سنگاپور خواهد بود حداکثر سرعت: ۳٬۰۱۷ کیلومتر بر ساعت جنگاوران ‌╔══🚀MilitaryPershian🚀══╗ ⁦⁩⁦splus.ir/militarypershian https://t.me/MilitaryPershian http://eitaa.com/militarypershim ‌╚══🚀MilitaryPershian🚀══╝