eitaa logo
دکتر غزل قلوزی، پژوهشگر و مدرس دانشگاه
115 دنبال‌کننده
831 عکس
476 ویدیو
6 فایل
در این کانال مطالبی حاوی مسائل روز اقتصادی ایران، اقتصاد اسلامی و اقتصاد مقاومتی از اندیشمندان و صاحب نظران فقه و اقتصاد، گاهی تحلیل‌های بنده و گاهی برخی مسائل بینشی و ارزشی مورد پسند ارائه میگردد
مشاهده در ایتا
دانلود
🌙 رهبر انقلاب: قطع رابطه اقتصادی و سیاسی با رژیم صهیونیستی، توقع ملتهای مسلمان از دولتهایشان است ✏️ رهبر انقلاب، پیش از ظهر امروز در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی: دولتهای اسلامی رابطه‌شان را - رابطه‌ی اقتصادی، رابطه‌ی سیاسی را - با رژیم صهیونیستی قطع کنند. لااقل به طور موقت! تا وقتی که این جنایت را اینها دارند انجام میدهند رابطه‌ها قطع باشد، کمکی نشود، ارتباطی وجود نداشته باشد. این توقع از دولتهای اسلامی است. توقع ما هم نیست فقط، توقع ملتهای مسلمان است. اگر الان همه‌پرسی کنند در کشورهای اسلامی، بدون تردید همه نظر میدهند به اینکه دولتهایشان بایستی قطع رابطه کنند با رژیم صهیونیستی. در این تردیدی نیست. ۱۴۰۳/۱/۲۲ 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
8.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هواپیمایی امارات ایران را اینگونه معرفی کرده است. آنوقت جا دارد برای شادی روح مسئولین فرهنگی و رسانه‌ایمان هدیه‌ای نثار کنیم؟! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از  دکتر غزل قلوزی
8.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| پرهیز از اسراف 🔺 رهبر انقلاب: مسئله‌ی اسراف؛ یکی از مشکلات کشور ما الان مسئله‌ی اسراف است. در آب اسراف می کنیم؛ در نان اسراف می کنیم؛ در بازمانده‌ی غذا اسراف می کنیم؛ در وسایل زندگی، آنهایی که می‌توانند اسراف میکنند؛ در برق اسراف می کنیم. اینها مسائل اجتماعی است؛ باید موعظه کرد، باید به مردم گفت، باید توجّه داد که نکنیم این کارها را.
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
✨این دو کتاب را جمع خوانی کنید بسیاری از جوانان انقلابی سوال می‌کنند که برای آشنایی با سیاست‌های نئولیبرال و سابقه اجرای آنها در ایران، چه منابعی وجود دارد؟ اول این حقیر معتقدم در این عصر جنگ اقتصادی، آشنایی با این سیاست‌های تجویز شده از سوی صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، برای جریان انقلابی از نان شب هم واجب‌تر است. ثانیا منابع فراوانی در این زمینه وجود دارد. اما برای شروع، توصیه می‌کنم دو کتاب زیر را جمع‌خوانی کنید. در جمع‌های دانشجویی، هیئت‌ها، مساجد و... گروه‌های مطالعاتی تشکیل دهید (چه حضوری و چه مجازی). این کتاب‌ها چون جنبه تاریخی دارند و به نوعی روایت تاریخ هستند، در هر رشته‌ای که تحصیل کرده باشید، به راحتی مطالب آنها را درک خواهید کرد. در این جنگ تمام عیار اقتصادی، سلاحی که باید دست بگیرید و به میدان بیائید، سلاح آگاهی است. اگر در جنگ نظامی، پیر و جوان، دانشجو و بنّا، همه رفتند آموزش نظامی دیدند و به میدان رفتند و پیروز شدیم، امروز همه باید آموزش اقتصادی ببینند. یک روز هم فرصت را از دست ندهید. ۱- دکترین شوک؛ نائومی کلاین ۲- اقتصاد سیاسی جمهوری اسلامی؛ بهمن احمدی امویی با کلیک روی عنوان کتاب‌ها می‌توانید آنلاین خریداری‌شان کنید. ⚠️در این جنگ، تماشاگر نباشید... @syjebraily
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
🔻چرا باشگاه‌های فوتبال اروپایی، عید فطر را تبریک می‌گویند و جشن‌ ادیان دیگر را نه؟ از دین‌آنلاین ✔️امسال برای چندمین سال متوالی، شاهد تبریک باشگاه‌های اروپایی به مناسبت عید فطر بودیم: از رئال و بارسا تا چلسی و آث‌میلان و پاریسن‌ژرمن. به عنوان مثال صفحات رسمی منچستر‌سیتی پوستری را منتشر کرده‌اند که در آن بازیکنان این تیم مثل هالند، در حال آماده کردن خانه‌ای برای جشن عید فطر هستند. این فارغ از توجهات در طول ماه رمضان نظیر برگزاری افطار عمومی در ورزشگاه چلسی و چند باشگاه دیگر بوده‌است. به نظر می‌رسد جذب مارکت مسلمانان، واگذاری بیشتر بلیت‌ها در میان آن‌ها و فروش محصولات جانبی یک دلیل محکم برای چنین کنش‌هایی باشد‌. امّا چرا چنین توجهی مثلاً نسبت به آئین یهودیان(هانوکا) و یا هندوها(دیوالی) انجام نمی‌شود؟ احتمالاً باید دلیل این امر را در نظریاتی جست که رفتار اقتصادی مسلمانان را بیشتر متاثر از مذهب‌شان می‌داند تا سایر ادیان. در حقیقت مسلمانان کشورهای غربی، با احتمال بیشتری به برندی که به عقاید مسلمانان احترام می‌گذارد علاقمند می‌شوند تا مثلاً مسیحیان. هرچه هست این توجهات، خواسته یا ناخواسته هم در برندینگ آئین‌های اسلامی مهم بوده‌است هم در ایجاد جریانی غیرمستقیم علیه اسلام‌هراسی برخی رسانه‌های بزرگ. 🆔 @DrSaeedi
هدایت شده از حسن عباسی
اجرای طرح عفاف و حجاب از شنبه در تهران 🔹اطلاعیهٔ فرماندهی انتظامی تهران: در چارچوب مطالبات عمومی و بر اساس وظایف قانونی، طرح حجاب و عفاف از روز شنبه ۲۵ فروردین در همه معابر و اماکن عمومی با جدیت بیشتر دنبال خواهد شد. @Farsna - Link من که امیدی به این طرح‌ها ندارم چونکه اولا موقتی هستن، یکی دوتا گزارش از ۲۰۳۰ پخش میشه و بعد یکی دو هفته دیگه هیچ خبری نیست دوما، نیروی انتظامی متاسفانه برای برخورد با هنجارشکنی دینی، نیروی آموزش دیده و معتقد نداره خیلی از پرسنل نیروی انتظامی افراد مذهبی نیستن و شاید اعتقادی به حجاب هم نداشته باشن سوم اینکه این طرح‌ها باتوجه به مشکل نیروی انسانی، بصورت محدود و فقط در چند نقطه از شهر اجرا میشه به نظر من، نیروی انتظامی باید یک یگان مخصوص ناهنجاری‌های دینی داشته باشه که نیروهاش آموزش دیده باشند، مذهبی و معتقد باشند، تنها وظیفشون برخورد با ناهنجاری‌های دینی باشه نه اینکه صرفا برای یک طرح دو هفته‌ای ماموریت داشته باشند و این یگان بصورت دائمی و گسترده در معابر مختلف شهر با ناهنجاری‌ها برخورد کنه البته این برخوردها نباید محدود به افراد باشه، بلکه باید با تولیدکنندگان و توزیع کنندگان لباس‌های نامناسب برخورد بشه، فروشگاه‌ها و اماکنی که هنجارشکنی میکنند باهاشون برخورد بشه فضای مجازی هم که قطعا اهمیت خیلی زیادی داره و اگر با هنجارشکنی‌های دینی در فضای مجازی برخورد نشه، برخورد با هنجارشکنی‌های خیابانی بی فایده است. 🖋 حسن عباسی 📎 @hassanabbasi1374
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نکته بسیار مهمی که وزیر جهاد می گویند را دقت کنید! در دو سال اخیر دام های مولد بسیاری ذبح شدند! چرا؟ حذف ارز ترجیحی و نهاده دامی باعث شد دامداران بسیاری دامهای مولدشان را به کشتارگاه بفرستند! این یعنی اگر چه حذف ارز ترجیحی لازم شد اما نحوه اجرای آن بسیار بد بود و آثار مخرب آن از جمله تورم و ضربه به تولید مدیریت و کنترل نشد. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
وَفِی السَّمَاءِ رِزْقُکُمْ وَمَا تُوعَدُونَ ﴿٢٢﴾ فَوَرَبِّ السَّمَاءِ وَالأرْضِ إِنَّهُ لَحَقٌّ مِثْلَ مَا أَنَّکُمْ تَنْطِقُونَ ﴿٢٣﴾ و روزی شما و آنچه وعده‌داده شده‌اید در آسمان است! سوگند به پروردگار آسمان و زمین که این مطلب حقّ است همانگونه که سخن می‌گویید! سورۀ ذاریات، آیات ۲۲ و ۲۳ ا***ا برای فهم اجتماعی این آیه به گزیده‌ای از مقدمۀ چاپ دوم کتاب ارزشمند اقتصادنا اثر شهید صدر رضوان الله علیه توجه کنید: انسان اروپایی همواره به زمین می‌نگرد نه به آسمان؛ حتی مسیحیت نتوانسته است بر گرایش زمینی انسان اروپایی چیره شود بلکه او توانسته است خدای مسیحیت را از آسمان به زمین بیاورد و در موجودی زمینی به آن تجسم بخشد. این نگاه به‌سوی زمین انسان اروپایی را قادر ساخت که برای ماده، ثروت و مالکیت، ارزشهایی پدید آورد که با آن نگرش هماهنگ باشد. این ارزشها توانسته‌اند خود را در مکتبهای و به نمایش بگذارند و بر تفکر فلسفی اخلاقی در اروپا سایه افکنند. از سوی دیگر، انقطاع ارتباط حقیقی انسان اروپایی با خداوند متعال و نگاه او به‌سوی زمین به‌جای آسمان، باعث شد هرگونه اندیشۀ حقیقی دربارۀ سرپرستی والا از جانب بالا یا هر نوع محدودیت واجب‌شده بر او خارج از چارچوب ذاتش، از ذهن او زدوده شود. این امر او را از نظر روحی و فکری آماده کرد تا به حق خود نسبت به ایمان بیاورد و مالامال از احساس استقلال و شود. بدین ترتیب، آزادی نقش اصلی در اقتصاد اروپایی پیدا کرد و فرایند توسعه توانست از احساس راسخ انسان اروپایی نسبت به آزادی، استقلال و فردگرایی برای موفقیت اقتصاد آزاد به‌عنوان وسیله‌ای هماهنگ با تمایلات رسوخ‌کرده در روح و اندیشۀ ملت‌های اروپایی بهره ببرد. نفس آزادی کلیدی بود که مفهوم را برای انسان اروپایی باز کرد. آزادی برای هر انسان این حق را قائل شد که بدون هیچ محدودیتی حرکت کند مگر آنکه شخص دیگری در طرف مقابل باشد که او را محدود کند. بدین ترتیب، اندیشۀ نزاع در ذهن انسان اروپایی پدیدار شد و مانند سایر اندیشه‌های اساسی که ماهیت تمدن مدرن غربی را شکل داده، خود را در عرصۀ فلسفه نشان داد. این نزاع اثر بزرگی در جهت‌دهی اقتصاد مدرن اروپایی و فرایند توسعۀ همراه آن داشت چه آنجا که اقتصاد شکل فردی می‌گرفت و خود را در رقابت داغ و نامحدود بین بنگاهها و طرحهای شخصی سرمایه‌داری در پرتو اقتصاد آزاد نشان می‌داد و رشد می‌کرد و ثروت کلی را ازطریق درگیری و رقابت برای بقا افزایش می‌داد و چه آنجا که اقتصاد شکل طبقاتی می‌گرفت و خود را در تجمعات انقلابی نمایان می‌ساخت که زمام تولید را در کشور به دست می‌گرفت و تمامی نیروها را به نفع توسعۀ اقتصادی به حرکت درمی‌آورد. این اخلاقیات اقتصاد اروپایی متفاوت است با اخلاقیاتی که امت در درون جهان اسلام درنتیجۀ تاریخ دینی خود دارد. انسان شرقی که رسالت‌های آسمانی او را پرورش داده و مدتی طولانی تحت تربیت اسلام قرار گرفته است، بالطبع پیش از نگریستن به زمین به آسمان می‌نگرد و پیش از آنکه از جهان مادی و عالم محسوس تأثیر بپذیرد، تحت تأثیر عالم غیب است. شیفتگی عمیق انسان شرقی نسبت به عالم غیب پیش از جهان محسوس، خود را در سطح فکری مسلمانان د‌ر قالب رویکرد اندیشه‌ای جهان اسلام به‌سوی افقهای عقلی معرفت بشری و دوری از زمینه‌های مرتبط با واقعیت‌های محسوس نمایان ساخت. این در طبع انسان مسلمان باعث محدودشدن نیروی فریبندگی ماده و قابلیت انگیزش آن نسبت به انسان مسلمان شده است. این غیب‌گرایی، انسان جهان اسلام را از احساس آزادی شخصی و آزادی اخلاقی به سبک انسان اروپایی دور می‌سازد. احساس انسان مسلمان به محدودیت درونی بر مبنایی اخلاقی به نفع جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند، باعث می‌شود به‌جای اندیشۀ نزاع که بر فکر اروپایی‌های مدرن حاکم است، انسجام و ارتباطی عمیق با جامعۀ خود پیدا کند. اگر این اخلاقیات انسان جهان اسلام را به‌عنوان حقیقتی تجسم‌یافته در وجود امت لحاظ کنیم، می‌توان از آن در الگوی اقتصاد در جهان اسلام استفاده کرد و آن را در چارچوبی قرار داد که با آن اخلاقیات هماهنگ باشد و به نیروی محرک و انگیزاننده تبدیل شود. اگر زمین در چارچوب آسمان قرار گیرد و کار با طبیعت، صفت واجب و مفهوم عبادت بگیرد، آنگاه همان نگاه غیب‌گرا در انسان مسلمان به نیرویی محرک و قدرتی برانگیزاننده به‌سوی در ارتقای سطح اقتصادی تبدیل می‌شود. در اینجا اهمیت به‌عنوان الگوی اقتصادی روشن می‌شود که قادر است از اخلاقیات انسان جهان اسلام استفاده کند و آن را به نیروی بزرگ محرک و سازنده در فرایند توسعه و عامل موفقیت برنامه‌ریزی سالم برای حیات اقتصادی تبدیل کند. اگر را بپذیریم می‌توانیم از این اخلاقیات استفاده کنیم و آن را در مبارزه با عقب‌ماندگی به کار بگیریم، برعکس زمانی که الگوهای اقتصادی دیگری را انتخاب می‌کنیم که از نظر روحی و تاریخی با زمینۀ اخلاقی دیگری مرتبط است. 🆔 @DrSaeedi
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماهیت نظام سرمایه‌داری با در تعارض است. چه، ابتنای این نظام بر تداول ثروت در دست گروه‌های خاص است. اقتصاد مردمی یعنی قرار گرفتن وسائل کار در اختیار همه کسانی که قادر به کارند ولی وسائل کار ندارند. تنها در این حالت است که آزادگی انسان حفظ و فقر و محرومیت رفع می‌شود. @syjebraily
🔴حساب توییتری سپاه پاسداران همزمان با آغاز حملات به اسرائیل نوشت: إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ...