''من زارها عارفا بحقها فله الجنة"
بهشت، در تصرف قدمهاییست ؛
که برای یاری امامشان، لحظهای درنگ نمیکنند!
آنان آموختهاند برای رسیدن، باید جا پای قدمهای تو بگذارند.
✨ السلام علیک یا #فاطمه_معصومه سلاماللهعلیها
@Ostad_Shojae
@pmerag
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر ما جونمون رو کف دست میگیریم بخواطر حقیه که مردم به گردنمون دارند..
دورد بر سبزپوشان نظام اسلامی🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#ایران_مقتدر
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
#Sangar
https://eitaa.com/joinchat/424804388Cf0063f56c4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب تون مملو از عطر شهدا🌷
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین🌿
السلام علیک یا شهداء و الصدیقین🌷
@pmerag🌹🕊
#السلام_امام_زمانم💚✨
سلام حضرت آقا سلام حضرت عش️ـــق
چه ڪردهای...
ڪه به پا ڪردهای قیامت عشـــــــــــق
نشود صبح اگر عرض ارادت نڪنیــــم
نام زیبای تو را صبح تلاوت نڪنیـــــم
@pmerag💛
⭕️ به گزارش بولتن نیوز، این نخستین بار است که یک مجله معتبر آمریکایی تیتر اول و مطلب اصلیش را به مرور مواضع و جهتگیریهای رهبر کنونی ایران اختصاص میدهد.
🔻در این شماره از مجله عکس آیةالله خامنهای را بر روی جلدش چاپ کرده است که این کار نیز در این نشریه بیسابقه بوده است که چهرهای سیاسی را به صورت تکی و تمام صفحه چاپ کند.
🔻"گدین روز"، مدیر مسئول این مجله گفت است: علت اختصاص مطلب اصلی این شماره نشریه به آیتالله خامنهای آشنایی بیشتر مخاطبان آمریکایی از رهبری ایران است که "قدرت سیاسی بسیار دارد و تصمیمات و سخنانش با پیامدهای مهم منطقهای و بینالمللی همراه است."
🔻این مجله تیزهوشی و مدیریت بالای آیتالله خامنهای را مانع تحقق اهداف غرب در مقابل ایران دانسته است.
🔻چندی پیش نیز بی بی سی در مطلبی با عنوان آیتالله خامنهای مرد فضاهای خالی ایران نوشته بود آنچه آیتالله خامنهای را از بسیاری از رهبران و حاکمان تاریخ معاصر ایران متمایز می کند، نگاه منطقی و عملگرایانه او به سیاست است.
♨️پ ن:
این آقا را بعضیها میگویند
❌متخصص نیستند
❌خبر ندارند
❌تقیه میکنند
❌مجبورشان کردند
❌فریبشان دادند ♨️
✅✅باید برویم رهبر انقلاب را دشمنان بما درست معرفی کنند 👌
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
#Sangar
https://eitaa.com/joinchat/424804388Cf0063f56c4
🔴 آیت الله #مصباح یزدی در زمینه طب اسلامی :
آيا پيغمبر اكرم و ائمه اطهار(ع) در زمينه «طب»؛ مطلب جديدي آوردهاند
يا آنچه نقل شده[مثلاً در کتابهای طب النبی و طب الرضا]، كم و بيش در كتابهاي پيشينيان و هم دورههاي آنان هست؟
آيا آنها [منقولات از پیامبر اکرم و اهل بیت]همان دستوراتی است كه در طبهای قديم باستانی نظير طب يونانی، طب ايرانی، هندی و چينی مطرح بوده است؟!
به هر حال نخستين پرسش در اين باب اين است كه بين آنچه در روايات اهل بيت(ع) راجع به مسائل طبی آمده، با آنچه در كتب يونانی يا كتب ايرانی يا ساير تمدنهای كهن وجود داشته، چه تفاوتی است؟
اگر قرار است به مسأله طب اسلامی بها دهيم، و آن را بكاويم و بررسی كنيم
كه در اين ميراث دينی، چه چيزهايی وجود دارد كه میتوان از آن استفاده كرد، بايد طرح تحقيقی عالمانهای برای اين كار طراحی كنيم.
صرف قرائت چند آيه و روايت و نقل یک داستان، مشكل ما را در تحقيق طب اسلامی يا طب نبوی حل نمیكند.
روايات در دسترس است، كتابهايی هم نوشته شده و شرحهايی نيز برای آن، نگاشتهاند،
اينها اگر كارآيی داشت، تا به حال از آن استفاده میكردند.
آيا تعريف از طب #بوعلی و محمدبن زكريا رازی، مفهوم طب النبی را شرح میكند؟
آيا طب النبی همان است كه آنها گفتهاند؟!
درحالی كه بيشتر مطالب آنان[طب بوعلی و رازی] از #يونانيان گرفته شده
و براساس نظر و روش آنها پيش رفته و تحقيق شده است.
مبانی طب بوعلی همان اصول موضوع يونانيان است.
مطالبی از قبيل:
عناصر اربعه و اخلاط اربعه كه در بدن موجود است مثل: خون، صفرا، بلغم و سودا در طب يونانی و طب #باستانی وجود دارد.
پس نمیتوان مطالب ذكر شده را #طب_اسلامی ناميد؛
چرا كه در آنها نه از اسلام اثری پيدا است،
نه #وحی در آن مطالب نازل شده و نه بر تحقيقاتی كه ديگران كردهاند مطلب خاصی اضافه شده است. گاهی مفاهيم براي ما خلط ميشود.
اگر گفتيم طب اسلامی همان طب يونانی است
ــ يا چيزي شبيه آن يا با يكي از طبهای باستانی شباهت دارد ـ
تحقيق درباره طب اسلامی(به عنوان اسلامی) ديگر جايگاهی نخواهد داشت،
و اگر بخواهيم تحقيق كنيم بايد در همان #طب_سنتی تحقيق كنيم.
وقتی میتوانيم طب اسلامی را به عنوان یک موضوع ويژه تحقيق كنيم كه، بر اين باور باشيم اسلام موارد خاصی را در اين زمينه آورده است
و اين میتواند پيشفرض تحقيق باشد،
يعنی بدانيم كه اسلام مطلب جديدی را در اين زمينه آورده كه بايد آن را كشف كرد.
برای مثال صرف اين كه روايتی را پيدا كنيم كه مسألهای را مورد تأكيد قرار داده كه هم در قانون بوعلی، هم در كتاب جالينوس، هم در كتاب بقراط و... نشانهای از اشاره به آن مسأله ديده میشود ،
نمیتوان اظهار داشت كه آن را اسلام آورده است.
مرتبه و شأن پيغمبر(ص) هيچ وقت بيان مطالب طبی يا مطالب فيزيكی نبوده، بلكه شأن او #هدايت است.
دليلي كه ما برای نبوت اقامه ميكنيم اين نيست كه نيازهاي مادی بشر را رفع كند.
بشر با تحقيقات علمی خود و به همراه انگيزههای كه در نهان دارد، ميتواند راه زندگی دنيایی و راه تأمين سلامتی خود را كسب كند.
اگر پيغمبر اكرم و ائمه اطهار مطالبی را در اين زمينههایی فرمودهاند،
برای اين نبوده كه وظيفه #نبوت و رسالت آنان اقتضاء میكرده است؛
بلكه آن مسائل مصالحی بوده از روی تفضل و كمک به مردم، عنايت میفرمودند، بيان و راهنمایی میكردند.
#وظيفهی اسلام اين نيست كه مطالب طبی بيان كند.
در حقيقت، ما اگر طبی به عنوان طب اسلامی نداشته باشيم، هيچ نقصی در دين اسلام يا در انجام وظيفه پيغمبر نيست.
اگر در اين زمينه میخواهيم تحقيقی كنيم، برای دانستن اين مهم است كه بدانيم پيامبر و امامان علاوه بر وظيفه نبوت و رسالت چه كمکهایی به انسانيت كردند
و چه مواريث علمی و گرانبهایی برای ما جهت بهرهگيری برجا گذاشتند.
پس اولين اصلی كه ما بايد به عنوان یک اصل و پيشفرض تحقيق درباره طب اسلامی يا طب النبی بپذيريم اين است كه پيغمبر مطالب جديدی آورده باشد.
منبع:
استاد محمد تقی مصباح یزدی، پيشفرضهای طب اسلامی: پرسشهايی برای پژوهش، همايش طبالنبی(ص) _
سالن همايشهای رازی دانشگاه علوم پزشكی تهران _85/12/10
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
#Sangar
https://eitaa.com/joinchat/424804388Cf0063f56c4