دو سه هفته مانده به نوروز
رفتیم دیدار این خانواده
روستای دور افتاده
مساله فقط فقر مالی نبود.
توان جسمی و روانی هم نداشتند
یک خانم روی زمین نشسته بود
حتی از جا بلند نشد
گفت: یک در برای ما بذارید و اتاق رو گچ کاری کنید
اما ممکن نبود
مخروبه بود
هرجای خانه را دست میزدی یا میریخت یا ارزش خرج کردن نداشت
هیچ جایی هم نداشتن که موقتا مستقر شوند. قبول هم نمیکردند
اما با کمک شما مردم
با نیت شما
نذر شما
صاحب خانه نو و محکم شدند
زمستان امسال از لای پتو سوز و سرما نمی آید و فقیری نمی لرزد.
.
الحمدلله
ممنونم
لطفا واردکانال گروه جهادی ما شوید:
https://eitaa.com/gorohe_masaf
#پخت_نذری
از ۲۰ گوسفند مورد نیاز جهت ذبح برای دهه اول محرم، با کمک شما تا الان فقط هزینه ۷ راس تامین شده و متاسفانه برای خرید مرغ نیز هیچ اقدامی نشده است.
هزینه یک راس گوسفند بالاست و بسیاری امکان پرداخت کامل را ندارند. شما می توانید بخشی را تقبل بفرمایید
شماره کارت نذورات دهه اول محرم
6104337681380596
#علیرضا_زادبر
از فردا پخت و توزیع نذری آغاز خواهد شد
#فهمیدن_محرم
.
💢خداوند حسین را کُشت
.
جهلِ عوام در کنار هوش و زیرکی خواصِ فرصت طلب معجون خطرناکی می سازد
.
تا جاهلانی نباشند که سواری دهند، سوارکاران نمی توانند بهره برند، بستر این سواستفاده هم چیزی نیست جز "جهل"
.
وقتی خبر قتل امام حسین(ع) آمد، ندای نماز جماعت داده شد و همه در مسجد اعظم کوفه جمع شدند.
ابن زیاد بر منبر رفت و گفت:
حمد و سپاس خدایی را که حق، و اهل حق را غلبه داد و امیرمومنان یزیدبنمعاویه و لشکریان او را یاری داد؛ و دروغگو پسر دروغگو، حسین بن علی و شیعیان او را کُشت
.
از میان #جمعیت ، فقط یک مرد نابینا به نام "عبدالله بن عفیف" به سخنان ابنزیاد #اعتراض کرد:
ای پسر مرجانه ! دروغگو پسر دروغگو تویی! فرزند رسولالله را میکشید و مثل صدیقان سخن میگویید؟!
.
به دستور ابن زیاد، مرد نابینا را در شورهزار به قتل رساندند.
📚ترجمه مقتل خوارزمی، صفحه ۲۴۷
.
هزینه ایستادگی در مقابل جبهه جهل و زیرکی خواص همین است: جان دادن
.
اهالی محرم و امامحسین(ع) باید مقابل این جبهه بایستند
.
https://eitaa.com/Politicalhistory
#فهمیدن_محرم
💢روز #اول_محرم بر امام حسین (ع) و کاروانش چه گذشت؟
آخرین منزل تا قبل از رسیدن به کربلا
✅قصر بني مُقاتِل
زمان: چهارشنبه اول محرم 61 الحرام هجري
✅گروهي از اهل کوفه در اين منزلگاه خيمه زده بودند، حضرت از آنها پرسيد: آيا به ياري من مي آييد؟ بعضي گفتند دل ما رضايت به مرگ نمي دهد و بعضي گفتند: ما زنان و فرزندان زيادي داريم، مال بسياري از مردم نزد ماست و خبر از سرنوشت اين جنگ نداريم، لذا از ياري تو معذوريم .
حضرت به جوانان امر کرد که آب بردارند و شبانه حرکت کنند.
✅امام حسین(ع) در قصر بنی مقاتل، شخصی را که گفته شده حجاج بن مسروق جعفی بوده است به خیمه عبید الله بن حر جعفی فرستاد و از او خواست به دیدار ایشان بیاید. اما عبیدالله عذر آورد و پس از خواندن آیه استرجاع گفت: من قادر به یاری دادن او نیستم و دوست ندارم که او مرا ببیند یا من او را ببینم. امام حسین(ع) خود به خیمه او رفت و او را برای یاری فراخواند، عبیدالله عذر آورد ولی اسبش را در اختیار امام گذاشت امام آن را نپذیرفت
امام حسين (ع) در اين منزل به عبيدالله جعفي چنين فرمود:
✅پس اگر ما را ياري نمي کني خداي را بپرهيز و از اين که جزو کساني باشي که با ما مي جنگند. سوگند به خدا اگر کسي فرياد ما را بشنود و ما را ياري نکند، او را به رو در آتش مي افکند.
✅به گفته عقبه بن سمعان، امام حسین(ع) شبانه از قصر بنی مقاتل به سمت نینوا حرکت کرد، در نزدیکی همین منزل بود که بر زین اسب خوابش برد. پس از آنکه بیدار شد آیه استرجاع را بر زبان جاری کرد. و بر اساس خوابی که دیده بود از کشته شدن خود و همراهانش خبر داد.
✅جمله معروف علی اکبر که «هنگامی که بر حق هستیم از مرگ هراسی نداریم؛ فَإِنَّنَا إِذاً لَا نُبَالِی أَنْ نَمُوتَ مُحِقِّین» در همین جا گفته شده است.
📚دینوری، اخبارالطوال، ص۲۵۱-۲۵۰؛
بلاذری، انسابالاشراف، ج۳، ص۱۷۴؛
https://eitaa.com/Politicalhistory
20.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برخی در تحلیل و علت جویی فورا سراغ حکومت می روند و تمام علت و چاره را از دید عملکرد حکومت بررسی می کنند. بله، هر حکومتی که بر سر قدرت باشد به همان اندازه مسئولیت دارد. اما تنها کنشگر جامعه انسانی حکومت نیست. روند محرم زُدایی و حذف مناسک محرم از زمان پهلوی اول آغاز شد. پهلوی اول بر دوش خود گِل می مالید و در میدان توپخانه تکیه داری میکرد تا برای به قدرت رسیدن از حمایت علما یا لااقل سکوت جریان مذهبی برخوردار شود. وقتی رضاخان به رضاشاه تبدیل شد با تندترین و خشن ترین شکل ممکن به مقابله با محرم و نمادهای آن پرداخت.
پهلوی دوم این توان را نداشت
حتی پهلوی دوم در کاخ روز عاشورا مراسم میگرفت
مادر فرح در کاخ شهرت به سفره ام البین(س) گذاشتن داشت
اما در دوره پهلوی دوم به شکل نرم با ادبیات کسانی نظیر کسروی، علی دشتی، حکمی زاده، هدایت و دیگرانی که کمتر شهرت داشتند با محرم مبارزه شد. خرافات است، جعلیات است، دعوای دو پسرعمو بود! و.... محصول محرم زُدایی دوره پهلوی دوم است.
پهلوی دوم محرم را بعنوان مناسک بی خطر و بی اثر که شبیه به یک جشنواره برگزار شود می پسندید. ظهور و بروز اجتماعی سیاسی محرم را رد میکرد.
امروز مدل شبهات همان است
هیچ چیز جدیدی گفته نمیشود
تفاوت فقط در نوع بیان رنگ آمیزی شده شبهات در فضای مجازی است.
این دوقطبی، این روند مبارزه با محرم حامیان جدی در داخل و خارج کرد. جریانِ بهاییت، وهابیت و طیف سکولاریزه کردن ایران، اصرار بر این روند دارند.
وقتی چنین تلاشی وجود دارد
دم دستی ترین تحلیل این است بگوییم: حکومت مقصر است
.
#علیرضا_زادبر
https://eitaa.com/Politicalhistory
امروز کلیپ مهمی درباره مهدی نصیری منتشر خواهد شد. برای نشر بیشتر آن به کمک همه شما نیاز است.
10.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#منتشر_کنید
مهدی نصیری تندرو دیروز، از احسان نراقی میپرسد با برافراشتن پرچم اسلام بر فراز سازمان ملل موافقید؟
مهدی نصیری امروز، همان مهدی نصیری تندرو دیروز است. تفاوت در اندیشه و دگردیسی شکل نگرفته است. مرور آنچه میگفت و می نوشت با آنچه امروز اصرار دارد انجام دهد یک مساله را پررنگ تر می سازد. افراط. مادامی که عنصر افراط در اندیشه فرد پررنگ باشد تجویزها و توصیه های او نیز به بهانه تغییر قابل اعتماد نخواهد بود. این فراز از اندیشه های او را مرور کنید.
نظر آیت الله سید محمد صادق روحانی، از شاگردان آیت الله خویی و از منتقدین، درباره تعطیل شدن حکومت در عصر غیبت!
*در ابتدا گفتگو مقصودم از انجمن: انجمن حجتیه است.
#علیرضا_زادبر
https://eitaa.com/Politicalhistory
#فهمیدن_محرم
💢عواقب ریاست طلبی
.
امام حسین(ع)، یکی از #یاران خود به نام «بریر بن حضیر» را نزد «عمر بن سعد» فرستادند تا او را نصیحت کند.
عمر سعد در #پاسخ به نصایح بریر گفت:
«می دانم هر کسی که با حسین بجنگد و او را بکشد در #آتش است !»
.
بریر پرسید:
«پس چرا می خواهی با او بجنگی؟!»
عمر سعد پاسخ داد:
«ای بریر! آیا می خواهی #حکومت ری را رها کنم تا آنجا به کس دیگری برسد؟!»
.
بریر نزد امام حسین برگشت و گفت:
«عمر سعد می خواهد برای رسیدن به #حکومت ری، شما را بکشد!»
.
📚الفتوح ، جلد ۵ ، صفحه ۱۷۱
.
حُب و شهوتِ ریاست آخرین و قدرتمندترین شهوت انسان است که او می تواند بر آن مسلط شود، #فهمیدن_محرم و امام حسین(ع) یعنی در جامعه اسلامی جاه طلبی و ریاست خواهی معنا ندارد
.
لطفا مباحث #فهمیدن_محرم را در فضای مجازی منتشر کنید👇👇
https://eitaa.com/Politicalhistory
آن قدر محرم بیاید که ما زیر خاک باشیم و با حسرت به عزاداران اباعبدالله(ع) بنگریم
https://eitaa.com/Politicalhistory
13.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#گزارش_تصویری
پخت نذری شب اول محرم
با نذورات شما
بخشی در جلسه روضه و بخش دیگر بین خانواده های تحت پوشش گروه جهادی توزیع میشود.
برای پنج شب آینده برنج در اختیار داریم. از شب ششم به بعد برنج نیاز است.
وارد کانال شوید👇
https://eitaa.com/gorohe_masaf
#فهمیدن_محرم
💢روز #اول_محرم بر امام حسین (ع) و کاروانش چه گذشت؟
آخرین منزل تا قبل از رسیدن به کربلا
✅قصر بني مُقاتِل
زمان: چهارشنبه اول محرم 61 الحرام هجري
✅گروهي از اهل کوفه در اين منزلگاه خيمه زده بودند، حضرت از آنها پرسيد: آيا به ياري من مي آييد؟ بعضي گفتند دل ما رضايت به مرگ نمي دهد و بعضي گفتند: ما زنان و فرزندان زيادي داريم، مال بسياري از مردم نزد ماست و خبر از سرنوشت اين جنگ نداريم، لذا از ياري تو معذوريم .
حضرت به جوانان امر کرد که آب بردارند و شبانه حرکت کنند.
✅امام حسین(ع) در قصر بنی مقاتل، شخصی را که گفته شده حجاج بن مسروق جعفی بوده است به خیمه عبید الله بن حر جعفی فرستاد و از او خواست به دیدار ایشان بیاید. اما عبیدالله عذر آورد و پس از خواندن آیه استرجاع گفت: من قادر به یاری دادن او نیستم و دوست ندارم که او مرا ببیند یا من او را ببینم. امام حسین(ع) خود به خیمه او رفت و او را برای یاری فراخواند، عبیدالله عذر آورد ولی اسبش را در اختیار امام گذاشت امام آن را نپذیرفت
امام حسين (ع) در اين منزل به عبيدالله جعفي چنين فرمود:
✅پس اگر ما را ياري نمي کني خداي را بپرهيز و از اين که جزو کساني باشي که با ما مي جنگند. سوگند به خدا اگر کسي فرياد ما را بشنود و ما را ياري نکند، او را به رو در آتش مي افکند.
✅به گفته عقبه بن سمعان، امام حسین(ع) شبانه از قصر بنی مقاتل به سمت نینوا حرکت کرد، در نزدیکی همین منزل بود که بر زین اسب خوابش برد. پس از آنکه بیدار شد آیه استرجاع را بر زبان جاری کرد. و بر اساس خوابی که دیده بود از کشته شدن خود و همراهانش خبر داد.
✅جمله معروف علی اکبر که «هنگامی که بر حق هستیم از مرگ هراسی نداریم؛ فَإِنَّنَا إِذاً لَا نُبَالِی أَنْ نَمُوتَ مُحِقِّین» در همین جا گفته شده است.
📚دینوری، اخبارالطوال، ص۲۵۱-۲۵۰؛
بلاذری، انسابالاشراف، ج۳، ص۱۷۴؛
https://eitaa.com/Politicalhistory