علیرضا زادبر
گزارش به مردم
قرار بود با کمک شما بی تفاوت نباشیم.
مساله مهم بی تفاوت و بی اثر نبودن است. گذشتگان در دوران سختی و شکنجه زیارت و این سنت پیاده روی را حفظ کرده اند و ما باید آن زحمات را زنده نگه داریم. منِ که بهر دلیل از این سفر محرومم باید در سایر مقدمات و مهیاسازی آن یاری برسانم.
کولر برای موکب خریداری و به زودی منتقل خواهد شد.
برای موکب هایی که می شناسید بانی باشید. به آنان کمک برسانید.
https://eitaa.com/Politicalhistory
🏴 پیچیده شمیمت همه جا، ای تَنِ بی سر
چون شیشهی عطری که درَش گم شده باشد...
◾️اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّه
🔻آموزشگاه فنی و حرفهای حوزه علمیه خراسان با همکاری موسسه نورالمجتبی(ع) تقدیم میکند:
🌐دوره آموزش مجازی "در مسیر عشق" (تبیین معارف زیارت اربعین)
#صلواتی #پیوست_فرهنگی
🎤با ارائه اساتید برجسته: میرباقری، رفیعی، رجبی دوانی، ماندگاری و فلاح زاده.
🔗لینک ثبت نام و بهرهمندی از محتوا:
http://edu.lms2.hozehkh.com/course/26402
✅ ایجاد کاربری و ثبت نام در دوره برای عموم علاقمندان آزاد است.
💠 آموزشگاه فنی و حرفهای حوزه علمیه خراسان
🌐https://eitaa.com/joinchat/4032888849C9cf82029b5
18.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
درد: ندانستن است
درمان: تجربه کردن است
کاش همه این سفر را یکبار تجربه کنند
https://eitaa.com/Politicalhistory
💢بفرمایید چند دقیقه!؟
چهارم مرداد ۱۳۲۰ مانوری نظامی در تپه های اُزگل تهران برپاشد. از محل اجرای مانور با بی سیم جزییات را به #رضا_خان که همراه تعدادی از فرماندهان به روند عملیات نظارت داشت گزارش میدادند. تنها سی روز مانده به هجوم متفقین به ایران، گزارشهای متعددی به شاهنشاه میرسید که ارتش برای جانفشانی آماده است.
#رضا_خان نیمه مرداد در جشن پایان دوره دانشکده افسری نطقی ایراد کرد و از افسران خود خواست تا در راه میهن #جانبازی کنند!
همان شب سپهبد امیراحمدی به دیدار شاه رفت و با نگرانی و ترس در مورد پاسخ ژنرال #ژاندار فرانسوی با رضاخان گفتگو کرد. آنپیام چه بود که رضاخان را در عین عصبانیت، ناراحت کرده بود!؟
#رضا_شاه_کبیر از ژاندار پرسید:
"ارتش ما چند وقت در برابر #متفقین مقاومتمیکند؟"
ژنرال پاسخ داد: "بفرمایید چند دقیقه"
شاه عصبانی شد و جلسه را ترک کرد تنها کسی که جان خود را به خطر انداخت و برای تسکین اعلیحضرت به داخل کاخ رفت #سپهبد_امیر_حمدی بود. او نیز توفیقی نیافت.
واقعیت نیز همین بود، صبحگاه سوم شهریور ۱۳۲۰ متفقین به ایران حمله کردند و ارتش شاهنشاهی بدون هیچ گونه مقاومتی شکست خورد. ایران تسخیر شد و رضاشاه از کشور اخراج شد.
وقتی شما واقعیت تاریخی را میخوانید و بعد با داستانکهای تخیلی امروزی که بصورت قارچ گونه در فضای مجازی ساخته میشوند مواجه میشوید، نمیدانید با خودتان، با تاریخ، با آنهایی که اینها را می سازند و با آنهایی که راحت باور میکنند چه کنید؟
ارتش شاهنشاهی قوی بود اما در سرکوب کُردها، عشایر، بلوچ ها، عربهای خوزستان و... در مقابل مردم خودمان قدرقدرت بودند اما در مقابل خارجی از خود توان و اختیاری نداشتند.
در اواخر #دهه_چهل اسدالله علم هم چنین خاطره ای را از عصبانیت محمدرضا پس از سان دیدن از رژه روز ارتش عنوان میکند.(کتاب کشته شدگات بر سر قدرت صفحه ۵۷۸ را بخوانید.)
#علیرضا_زادبر
https://eitaa.com/Politicalhistory
علیرضا زادبر
.
.
سوم شهریور ۱۳۲۰ را فراموش نکنید
.
.
سحرگاه سوم شهریور ۱۳۲۰ منصورالملک نخست وزیر در خانه بزرگ و مجلل خود خوابیده بود که با صدای پیشکارش از خواب بیدار شد. سفیر انگلیس و روس پشت درب خانه نخست وزیر ایران بودند و به جناب منصور اطلاع دادند ارتش انگلیس از جنوب و روسها از شمال وارد کشور شده اند و ایران دیگر کشور بی طرف نیست.
همان صبح گاه برخلاف عادت، جناب نخست وزیر به کاخ رضاشاه رفت و از سلیمان بهبودی خدمتکار امین شاه خواست که اعلیحضرت قَدرقدرت را بیدار کند که مملکت و پادشاهی او در خطر است. چه کسی جرات دارد #رضا_شاه را بیدار کند؟ وحشتناک تر اینکه چه کسی جرات دارد این خبر را به شاه برساند!!
سربازان ارتش فرار کردند، افسرها لباس ها را آتش زدند، جوانان تهرانی سَرهای خود را تراشیدند تا سربازها شناسایی نشوند هر دو لشگر تهران از هم پاشید. رضاشاه از شاهی افتاد و به ژوهانسبورگ تبعید شد.
بعدتر انگلیسیها قصد داشتند نواده قاجار را به قدرت بازگرداند اما او که افسر نیروی دریایی ارتش انگلیس بود حتی فارسی نمیدانست با اصرار و زیرکی فروغی انگلیسیها به ادامه حکومت پهلوی رضایت دادند. البته گزینه و چاره ای دیگری هم نداشتند.
.
تهرانی های جنگ زده
ترس عمومی
احتمال حضور روس ها در تهران بود
انزلی و رشت سقوط کردند
انگلیسی ها از جنوب وارد کشور شدند
مردم قطحی زده
کشور اشغال شده
بحران نان و آرد
به خیابان ریختند!
تصور این بود که رضاشاه طرفدار دارد
در دفاع از او آمده اند!
قرار است از شاهشان دفاع کنند!
اما مردم با پایکوبی
فرش ها را در خیابان آویران کردند
آویزان کردن فرش برای آراستن شهر
سنتی بود که در جشن ها برپا میشود
کشور سقوط کرده!
قحطی!
جنگ!
جشن برای چیست؟
جشنِ سقوط شاهنشاه بود
رضاشاه از کشور باید برود!
مردمی که شاهنشاه را با تمام وجود درک کرده و با او زندگی کرده بودند شاد بودند اما دهه ها بعد منوتو و ایران اینترنشنال مستندهای تاریخی متعددی ساختند که نسل امروز بگوید: روحت شاد!
.
.
سوم شهریور تا ۲۰ شهریور سال ۱۳۲۰ را مطالعه کنید. هیچ گاه برایتان نقل نمی کنند چون اُبهت تصویری که از پهلوی ساخته اند فرومی پاشد.
.
#علیرضا_زادبر
https://eitaa.com/Politicalhistory
علیرضا زادبر
. . سوم شهریور ۱۳۲۰ را فراموش نکنید . . سحرگاه سوم شهریور ۱۳۲۰ منصورالملک نخست وزیر در خانه بزرگ و م
می گویند چه انتظاری دارید از ارتش رضاشاه که مقابل ارتش بزرگ متفقین موفق می شد!؟
پاسخ من!
https://eitaa.com/Politicalhistory
#اطلاع_رسانی
دوستان زیادی به ویژه کسانیکه تازه وارد کانال میشوند برای ثبت نام در کلاس های مجازی #جریان_شناسی_تاریخ_سیاسی_معاصر درخواست می دهند. قبلا بارها عرض کرده ایم کلاس ها برنامه و جدول زمانی دارد. حتی دنبال کردن صوت ها بصورت آفلاین نیز تابع همان سیر است.
در نتیجه اکنون امکان ثبت نام و شرکت در کلاس ها وجود ندارد.
ثبت نام ترم بعد ( ترم پاییز) ۳۰ مهر خواهد بود.
#علیرضا_زادبر
.
.
اربعینِ هولناک
.
در طول تاریخ، اربعین برای دوستداران و دلدادگان اباعبدالله الحسین(ع) نقطه قدرت نمایی، ظلم ستیزی، ابراز عشق و ارادت بوده است. به همان مقدار نیز اربعین برای مخالفین سخت و هولناک به نظر آمده است. اربعین بی خطر، اربعین نیست. اربعین باید برای جبهه ظلم خطرساز باشد. نباید به اربعین به عنوان یک مناسک سنتی عادی و تکراری نگاه کرد! طی یک مسافت با پای پیاده و صرف ابراز احساسات پاک، معنای اربعین نیست. هر چقدر جمعیت و مانور قدرت اربعین بیشتر شود، بر میزان تخریب و تولید حاشیه نیز افزوده خواهد شد. اربعین باید برای آنان هولناک باشد. دنبال تبلیغ اربعین خنثی یا یک گعده خانوادگی نباشیم. اربعین سال ۶۱ هجری با حضور کاروان اسیران اهل بیت علیهم السلام دستگاه بنی امیه را به زانو در آورد.
.
سال ۵۷ بعد از راهپیمایی بزرگ تاسوعا و عاشورا تاحدود تظاهراتها فروکش کرد، دولت و ارتش می پنداشتند که بخاطر مدیریت آنان از حجم اعتراضات کاسته شده است. اما شاه در دو جلسه و دیدار مجزا به اربعین اشاره می کند. اربعین ۵۷ از نظرجمعیت و وسعت بسیار بزرگتر و پر شورتر از تظاهرات تاسوعا و عاشورا بود. همان اربعین سال ۵۷ شاه را مبهوت و متعجب ساخت. درباره اربعین آن سال کم کاری شده است.
.
اربعین را جمهوری اسلامی بوجود نیاورده است. وجود داشت. حتی در زمان سلطه حزب بعث و حکمرانی صدام، مردم با وجود ممنوعیت، دستگیری و اعدام این سنت را زنده نگهداشتند. اینکه جمهوری اسلامی از رزمایش اربعین حمایت کند، افتخار است. وظیفه حکومت شیعه است. این نماد مانور قدرت شیعه و حتی ادیان الهی است. به چه چیزی اشکال می گیرید! چگونه است که در عصر الحاد و بی دینی حکومت های آزاد جهان(کانادا، آمریکا، اروپا و...) می توانند از تجمع سالانه شیطان پرستان، همجنس بازان حمایت کنند اما جمهوری اسلامی و رسانه هایش نباید از اجتماع چند ده میلیونی توحیدی دفاع کند؟ نوبر است.
.
.
#علیرضا_زادبر
https://eitaa.com/Politicalhistory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌❌آیا پیاده روی و زیارت اربعین ابداع جمهوری اسلامی در سالهای اخیر است؟ آیا این حرکت در تاریخ سابقه دارد؟
متن را بخوانید👇
علیرضا زادبر
❌❌آیا پیاده روی و زیارت اربعین ابداع جمهوری اسلامی در سالهای اخیر است؟ آیا این حرکت در تاریخ سابقه
آیا پیاده روی و زیارت اربعین ابداع جمهوری اسلامی در سالهای اخیر است؟ آیا این حرکت در تاریخ سابقه دارد؟
.
هر گاه در کشور یک حرکت جمعی بزرگ شکل میگیرد که با اقبال مردم روبرو میشود عده ای که توان تقابل برای حذف آن را ندارند دست به تحریف و تحقیر می زنند.
.
در وسائل الشیعه جلد10، صفحه 373 امام حسن عسکری(ع) برای مومن پنج ویژگی نام میبرند: عَلَامَاتُ الْمُؤْمِنِ خَمْسٌ
که یکی از آن پنج مورد زیارت اربعین است.
.
از حدود ۷۲۵ حدیث در کتاب شریف کامل الزیارات قریب به ۵۰۰ حدیث به اهمیت زیارت امام حسین(ع) و پیاده رفتن به این سفر اشاره شده است.
.
باب چهل و نهم:
مَنْ خَرَجَ مِنْ مَنْزِلِهِ یُرِیدُ زِیَارَهَ قَبْرِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ ص إِنْ کَانَ مَاشِیاً
.
کسى که از منزلش بیرون آید و قصدش زیارت قبر حضرت حسین ابن على علیهما السّلام باشد اگر پیاده رود خداوند منّان به هر قدمى که برمیدارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو میفرماید.
.
در همین باب ۴۹ کتاب کامل الزیارات که در سال متوفای ۳۶۷ق تدوین شده یعنی قرن ها پیش از جمهوری اسلامی ایران هشت حدیث دیگر به زیارت پیاده امام حسین(ع) اشاره شده است.
.
این سبک امروزی پیاده روی اربعین در دوره شیخ انصاری نیز رونق داشت اما پس مدتی توسط میرزا حسین نوری احیا شد و خود ایشان آخرین بار در سال ۱۳۱۹ در این حرکت عظیم شرکت داشت.
.
در دوره حزب بعث و قدرت صدام به دلیل سرکوب شدید مردم فروکش کرد اما به محض رهایی از شر دیکتاتور مجددا جان گرفت
.
دشمنان اهل بیت تا جایی که می توانستند در این سالها سعی کردند این جمعیت و اجتماع عظیم را نادیده بگیرند و با سانسور از کنار آن عبور کنند اما شکوه بی مانند اجتماع میلیونها انسان در یک نقطه، آنان را از سانسور به سمت تخریب کشانده و این ذات دشمن حقیر است.
#علیرضا_زادبر
https://eitaa.com/Politicalhistory