eitaa logo
علیرضا زادبر
53.1هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1هزار ویدیو
9 فایل
دکتری علم سیاست، گرایش مسایل ایران تاریخ ثبت نام کلاس های ترم جدید از ۳۱ خرداد
مشاهده در ایتا
دانلود
توجه داشته باشید سلسله جلسات مجازی "تعارض دین و حکومت" مجموعا ۱۴ جلسه است و در فضای اسکای روم بصورت آنلاین برگزار خواهد شد. کسانیکه امکان حضور در کلاس را ندارد صوت جلسات را بصورت آفلاین دنبال کنند و در طول هفته سوالات و ابهامات خود را بیان کنند. ضمنا ثبت نام ترم پاییز از ۳۰ آبان آغاز خواهد شد و سرفصل ها با دوره "تعارض دین و حکومت" متفاوت است.
اهداف اصلی دوره: ۱. پاسخ به شبهات نظریه ولایت فقیه ۲. سیر تاریخی شکل گیری نظریه ولایت فقیه و آرا علما شیعه ۳. مطالعه سیره نظری و منظومه اندیشه امام خمینی(ره) اهداف فرعی دوره: ۱. مطالعه تاریخ حکومت دینی در اروپا و شکست تجربه حکومت کلیسا ۲. آرا روشنفکران دینی و گروه های مبارز با پهلوی برای تاسیس حکومت دینی ۳. دین سیاسی یا سیاست دینی!؟ ثبت نام فقط از دوشنبه ۳۰ مهر آغاز خواهد شد کسانیکه ترم دوم کلاس های را طی نموده اند در این دوره ثبت نام نکنند. https://eitaa.com/Politicalhistory
امشب گفتگو با آیت الله میرباقری ساعت ۲۰ شبکه یک برنامه جریان
۲۴ ساعت گذشته! اسرائیل ضعیف نیست، حزب الله قدرت دارد. https://virasty.com/zadbar/1728917618578667052
بی بی سی و بلومبرگ می گویند https://eitaa.com/Politicalhistory
حضور سردار قاآنی در تشییع پیکر شهید نیلفروشان https://eitaa.com/Politicalhistory
اگر وسط جنگ، دشمن بتواند اراده‌ها و ارادت‌ها را نسبت به "فرمانده" سست و مشکوک سازد دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. اخبار جعلی و تخیلی علیه سردار قاآنی یعنی دستِ خالی دشمن صهیونیستی در میدان! چقدر ساده لوح بودند آنان که باور کردند و بر این مدار تحلیل‌ها نوشتند! https://eitaa.com/Politicalhistory
یک از زمستان سال ۹۸ که کلاس های مجازی را با رویکرد مطالعه تاریخ معاصر آغاز کردیم با یک خلا و فقدان در شرکت کنندگان و دانش پژوهان روبرو شدیم. خلا نظام معرفتی و عدم شناخت صحیح از مفهوم "حکومت اسلامی" به این نتیجه رسیدیم در پروژه در کنار مطالعه و تدریس تاریخ جریانات سیاسی، به جریانات فکری نیز بپردازیم. خام خواندن تاریخ ثمره ندارد. باید جریانات فکری_اندیشه ای را با یک منظومه مطالعه نمود. رویکرد ما در مطالعه "حکومت اسلامی" در این جلسات بررسی فقهی یا کلامی نظریه ولایت فقیه نیست، ما سیر تاریخی تاسیس حکومت اسلامی را مورد بررسی قرار خواهیم داد‌. مهمترین مساله نقد "نظریه تعطیل" است. نظریه ای که میگوید: تا قبل از ظهور امام زمان(عج) شیعه وظیفه تشکیل حکومت ندارد!!!! اگر این ایده(تعطیلی حکومت در زمان غیبت) پیش فرض باشد و پذیرفته شود که شیعه نباید دست به تاسیس حکومت بزند، اساسا نظریه ولایت فقیه و حرکت انقلاب اسلامی زیر سوال میرود!!! ما برای پرداختن به این شبهات ملاک را سیره نظری امام خمینی قرار خواهیم داد. ۱۴ جلسه آنلاین و آفلاین https://eitaa.com/Politicalhistory
توجه بفرمایید ثبت نام فقط از دوشنبه ساعت ۱۴ پس از ثبت نام لینک کانال اختصاصی برای افراد ارسال خواهد شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رسانه های بعثی زمان جنگ شایعه کرده بودند امام از دنیا رفته است! ببینید واکنش امام را https://eitaa.com/Politicalhistory
صهیونیست ها حماقت کردند. نباید فیلم نحوه شهادت یحیی سنوار را منتشر می‌کردند. از عبدالرضا داوری‌ها که در ایران به سنوار نسبت جاسوسی دادند تا رسانه های رژیم که می‌گفتند در تونل‌ها مخفی و از گروگان‌ها سپر انسانی ساخته رسوا شدند! با این نحوه شهادت اسطوره ماندگاری شد. https://eitaa.com/Politicalhistory
اتحادیه اروپا در مداخله اخیر خود نسبت به تمامیت ارضی ایران در حمایت از دولت امارات مالکیت جزایر سه گانه را متعلق به این دولت تازه ساخت دانسته و شکر اضافی میل کرده اند. اما پرسش تاریخی این است که این زخم باز، این خیانت بزرگ، اینکه هر سال نسبت به این جزایر سه گانه ادعای مالکیت مطرح میشود در کدام حکومت و دولت ایرانی مقدمات آن رخ داد؟ https://eitaa.com/Politicalhistory
مقاومت بعد از قهرمان سنوار مجید بهستانی یحیی سنوار جاوید شد. آینده مقاومت چه خواهد شد؟ ۱_ به جنگ هشت ساله خود نگاه کنیم. فرماندهان بزرگی شهید شدند، ولی فرماندهان بسیاری در آن دوران پرورش یافتند. علم دفاع مقدس روی زمین نماند. امروز جنس رزمندگان و فرماندهان محور مقاومت مشابه همان روزگار درخشان ایرانی است. سنواری رفت و سنوارها پرورش یافتند. اگر اشکالی هست در خیانت جهانی، و کمبود تسلیحات و لجستیک و امکانات است. رزمندگان مقاومت بسیار فرق دارند با جنبش کم مایه جنبش ظفار که در مقابل ارتش توخالی شاهنشاهی متلاشی شد. این یکی مانا است و خون شهدا آن را تناور می‌سازد. ۲_ اسرائیل در حال اجرای پروژه غرب برای سلطه بر جهان است. این را زمانی می‌توان درک کرد که تاریخ تحولات جهانی از قرن ۱۹ به بعد بر روی یک نوار بهم‌پیوسته مطالعه شود. مناطق جغرافیایی در برابر سلطه گری غربی در حال مقاومت هستند، و فلسطین اوج تصویر این قیام است. پس اعتراضات و خط و نشان فرانسه، انگلیس و آمریکا در برابر جنایات اسرائیلی چه معنا دارد؟ خوش رقصی عاری از حقیقت! حتی شعار حمایت از حقوق بشر. هر کدام برای این رفتارها انگیزه‌های درونی دارند که اصلی ترین آن پاسخ به التهاب ضداسراییلی درون کشورهای خودشان است. برای نمونه جمعیت مسلمانان بزرگی در این کشورها زندگی میکنند که در سیاست از جمله انتخابات نقش‌آفرینی می‌کنند. بنابراین مخالف خوانی رهبران سیاسی این کشورهای مزوّر برای کاستن از تیزی لبه شهروندان خودشان معنا می‌دهد. https://eitaa.com/mbehestani
امشب حوالی ساعت ۲۰ گفتگو میکنم با حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد مهدی طباخیان به نظرم رجوع و مطالعه به تاریخ صدراسلام و مرور فراز و فرود پیروزی ها و شکست‌های جریان حق ضرورت دارد.
به ۴۳۰ سال زندان محکوم شد خدا را ببینید دفاع مقدس مومنان تجلی توحید است https://eitaa.com/Politicalhistory
گفتگو با حجت الاسلام دکتر طباخیان یک دور بیان فشرده تاریخ شکست‌های شیعه https://telewebion.com/episode/0xf8fc1c4
شاید برخی از دوستان بگویند: وسط این جنگِ نابرابر که باید به میدان، عملیات‌ها، مواضع سیاسی کشورها و شخصیت ها بپردازیم چه ضرورتی دارد توجه دادن به تاریخ صدر اسلام! ما یک گنجینه بزرگ در زمینه قدرت نرم داریم که وجه تمایزمان با دشمن است. رجوع به تاریخ صدر اسلام و توجه به سیره اهل بیت علیهم اسلام که چگونه در سخت ترین شرایط جریان حق را زنده نگه داشتند قطعا کمک حال امروز خواهد بود.
زخم باز! مطلبی منتشر میکنم با این عنوان: زخم باز چرا و از کجا دولت تازه تاسیس امارات هر ساله با اتکا به چین، روسیه، اتحادیه اروپا و آمریکا مدعی مالکیت بر جزایر سه گانه است؟ لطفا پس از مطالعه منتشر کنید 👇👇👇
زخم باز
زخم باز از آذر سال ۱۳۵۰ تقریبا هیچ سالی نیست که دولت تازه تاسیس امارات یا یک کشور ثالث نظیر لیبی، مصر، عراق، چین، روسیه و حالا این روزها اتحادیه اروپا درباره مالکیت جزایر سه گانه حق را به امارات ندهند و یا موضع دوپهلو اتخاذ نکنند! چرا؟ ریشه این "زخم باز" کجاست؟ به ریشه تاریخی این تفاهم نامه می پردازم. . نخست اینکه بدون شک از نظر تاریخی مالکیت جزایر سه گانه به ایران تعلق دارد و آنقدر بدیهی است که نیازی به هیچ توضیحی وجود ندارد. از نظر جغرافیایی و مسافت امیرخسرو افشار(دیپلمات شاه) در جلسه شورای امنیت نقشه ای را نشان داد و گفت: تنب بزرگ فقط هفده میل از خاک ایران فاصله دارد و از سوی دیگر هر دو جزیره تقریبا پنجاه میل با راس الخیمه در آن سوی خلیج فارس قرار دارند. اما مساله چیست؟ در دهه پنجاه دولت انگلستان اعلام کرد قصد ترک خلیج فارس را دارد و نیرودریایی این کشور دیگر در منطقه نخواهد بود. اصرار این بود تا پیش از ترک انگلستان تکلیف نقاط اختلافی مشخص شود. البته فقط مربوط به ایران نبود. دو نقطه از نظر شاه مساله بود که باید حل می‌شد: بحرین و جزایر سه گانه مساله بحرین با واگذاری و تاسیس دولت حل شد، دولت ایران نیز یک ساعت پس از اعلام رسمی جدایی و تاسیس بحرین به آنان تبریک گفت. شاه در مقابل دنبال استرداد جزایر سه بود. انگلیسی ها تعلل کردند. شاه روابط را با مصر، عربستان، ترکیه و تاحدودی عراق تقویت کرد که در صورت تصرف نظامی جزایر اعتراض نکنند. با این حال لیبی، یمن و عراق معترض بودند. چرا زخم باز ماند و اشتباه شاه چه بود؟ ابوموسی که مهمترین جزیره بود، شیخ شارجه مدعی آن بود. دو تنب نیز توسط شیخ راس الخیمه ادعای مالکیت داشت. شاه با واسطه انگلستان "تذکاریه تفاهم" بین ایران و شارجه را در شش بند پذیرفت. زخم باز اینجاست: در بند دو قرار شد هم ایران و هم شارجه در ابوموسی نیرو داشته باشند و پرچم شارجه نیز بر فراز یک "پاسگاه پلیس" برافراشته شود. در واقع مالکیت مشترک! و باز ماندن زخم! بدتر اینکه موافقت نامه مالی امضا شد که تا نه سال مبلغ یک نیم میلیون لیره به شارجه پرداخته شود و شاه تا سال پنجاه و پنج این مبلغ را پرداخت کرد. نهم آذر سال پنجاه نیروی دریایی ایران وارد جزایر شد و فقط در دو تنب درگیری نظامی کوتاهی با چند کشته درگرفت‌. بلافاصله دولت ایران، امارات را به رسمیت شناخت. حالا هر سال یکی از ادعاهای امارات بر سر مالکیت جزایر به استناد همین زخم باز و مالکیت مشترک است! توهمی که هیچ گاه محقق نخواهد شد. چه روسیه و چین بگویند و چه اتحادیه اروپا https://eitaa.com/Politicalhistory