eitaa logo
علیرضا زادبر
55.5هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
11 فایل
دکتری علم سیاست، گرایش مسایل ایران تاریخ ثبت نام کلاس های ترم جدید از ۳۱ خرداد
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کفِ دانشگاه
📁 پرونده ویژه «جزایر سه‌گانه» 🔻گفتگوی اختصاصی رسانه کف دانشگاه با دکتر علیرضا زادبر 📍با موضوع حاکمیت ایران بر جزایر سه‌گانه 🔗 مشاهده مصاحبه در آپارات کف دانشگاه 🔺کفِ دانشگاه باش 🔻 ✅ @kdnews_net
هدایت شده از کفِ دانشگاه
zadbar soti.mp3
101.68M
📁 فایل‌صوتی|پرونده ویژه «جزایر سه‌گانه» 🎤گفتگوی اختصاصی رسانه کف دانشگاه با دکتر علیرضا زادبر 📝با موضوع حاکمیت ایران بر جزایر سه‌گانه 🔺کفِ دانشگاه باش 🔻 ✅ @kdnews_net
علیرضا زادبر
📁 فایل‌صوتی|پرونده ویژه «جزایر سه‌گانه» 🎤گفتگوی اختصاصی رسانه کف دانشگاه با دکتر علیرضا زادبر 📝با
در مصاحبه مفصل اخیر به تاریخچه مالکیت بر جزایر و تفاهم نامه شاه با شیخ شارجه به تضمین دولت انگلستان در سال ۱۳۵۰ پرداخته ام.
خواهرزاده‌ام ميگه: امروز تو دبستان ميخواستن به "زينب"ها جايزه بدن. پرسیدیم: به كيا جایزه دادن؟ گفت: هيچ "زينب"ی تو مدرسه‌مون نبود. 😐 💬سید مسعود https://eitaa.com/Politicalhistory
تأکید رهبر انقلاب بر ساخت فیلم از مفاخر تاریخی مفاخر تاریخی ما مثل جومونگ خیالی نیستند رهبر انقلاب: در مورد ساخت فیلم هم، دوستان دفتر ما اینجا حضور دارند، بگویند به مسئولین صداوسیما؛ هم در مورد جناب حمزه،‌ هم در مورد جناب جعفر. اینها دنبال موضوع میگردند؛ به قول خودشان دنبال سوژه میگردند، کدام موضوع بهتر از اینها؟ اینها مفاخر تاریخی‌اند، واقعیّت هم دارند، وجود هم دارند، مثل جومونگ خیالی هم نیستند امّا مثل جومونگ جنگ کردند، مبارزه کردند ــ مبارزه‌ی سیاسی کردند، مبارزه‌ی نظامی کردند ــ حضور داشتند، بعد هم شهید شدند. 🔹️بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران همایش بین‌المللی حضرت جعفربن‌ابی‌طالب علیهماالسلام. ۱۴۰۳/۵/۲۹ https://eitaa.com/Politicalhistory
در ایام اخیر عمده بیانات، تاکیدات و حتی تقریظ رهبری پیرامون موضوع "تاریخ" و ضعف ما در تاریخ نگاری است. ضعف بزرگ ما در روایت است. من فکر می‌کنم این حجم پرتکرار تاکید رهبری بر تاریخ و مشخصا تاریخ وقایع انقلاب برای ایجاد یک جریان است. یعنی شاید رهبری میخواهد در کشور یک جریان ایجاد شود تا خلا تاریخ نگاری و تاریخ خوانی جبران شود. https://eitaa.com/Politicalhistory
بعد از تقریظ اخیر رهبری حول محور تاریخ معاصر و اسناد لانه جاسوسی در کتاب ایستگاه خیابان روزولت، ویژه نامه ای منتشر شده که در صفحه چهارم آن گفتگوی با من بود. روایتگری بدون سند! https://eitaa.com/Politicalhistory
نهایی شماره 118.pdf
7.86M
ویژنامه و مصاحبه و متن سایر اساتید
یکی از مهمترین آسیب‌ها در رها نمودن بیان تاریخ و انتقال روایات صحیح از وقایع به نسل جدید، شکل گیری هویت جعلی و موهوم است. بین احساسِ هویتی، ساخت هویت و تاریخ رابطه مستقیم وجود دارد. اگر شما بتوانید فرد را از تاریخ حقیقی و درست خود دور سازید و او فارغ از تاریخی که به آن تعلق دارد تربیت شود، در واقع دارید او را به سمت هویت جدید سوق میدهید. حال مساله اینجاست که یکبار شما این تغییر هویتی و جعل تاریخی را نسبت به یک "فرد نوعی" انجام میدهید و یکبار با جعلیات و خرده روایت های ناقص تاریخی "هویت یک ملت" را تغییر میدهید. دومی خطرناک‌تر است‌. کاش توجه شود ریشه یابی شود در سال ۱۴۰۱ نسل نوجوان و جوان تا چه حد به دلیل فقدان روایت تاریخی صحیح و ایجاد هویت موهوم، دچار خشم و کنشگری شدند!! . . https://eitaa.com/Politicalhistory
یک جمله کفایت می‌کند: تاریخ بخوانید. همین. https://eitaa.com/Politicalhistory
روزی خداوند قصه ای برای ما خواهد گفت که سوژه آن قصه زندگی خود ماست! از آغاز تا پایان هرجای قصه اعتراض کنیم، این پاسخ را میدهد: من غایب و بی خبر نبودم! آیه هفتم سوره اعراف فَلَنَقُصَّنَّ عَلَيْهِمْ بِعِلْمٍ وَ ما كُنَّا غائِبِينَ پس بى‌شك (از هر چه كرده‌اند،) از روى علم برايشان بازگو خواهيم كرد، و ما (از مردم،) غايب و بى‌خبر نبوديم. https://eitaa.com/Politicalhistory