eitaa logo
علیرضا زادبر
56.7هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
11 فایل
دکتری علم سیاست، گرایش مسایل ایران تاریخ ثبت نام کلاس های ترم جدید از ۳۱ خرداد
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مستِ الکل بومه . مدام باید مراقب بود "چه کسانی" "چگونه" نسل بعد را تربیت می کنند. نه به آن سخت گیری های عجیب و غریب دهه شصت و نه به رها شدگی فعلی آموزش بدون پرورش! توسعه مدارس غیرانتفاعی که البته با اساس مدرسه غیرانتفاعی مخالف نیستم، مساله آموزش را طبقاتی و مساله پرورش را به رهایی کشانده است. این حس رها شدگی در آموزش و پرورش در بخش های مختلف مشهود است. در نقد و بررسی ها ابتدا یقه معلم را می گیرند که به نظر فقط برای فرار است. ساختار و نظام تربیتی آموزش و پرورش همین است. سیاه مطلق نیست، نیروهای دلسوز و کارآمد کم ندارد اما ساختار پویایی و همرسانی با وضعیت فعلی را ندارد. بسیاری از کاستی ها و خطاها در بخش های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در یک جامعه قابل جبران است هر چند هزینه سنگینی پرداخت شود اما تربیت یک نسل با هویت هیچ قابل جبران نیست. طبق معمول الان این سوال پرسیده میشود خب راهکار چیست و از دست ما چه بر می آید؟ کماکان معتقدم مسئولیت رها شده و واگذار شده امر تربیت که از اختصاصات خانواده است باید به خانواده بازگردد. امر تربیت به خاصیت آموزش مدرن از خانواده ها جدا شد. پایگاه مهم خانواده در ایران معاصر با تبدّل و استحاله روبرو است. https://eitaa.com/joinchat/4020437188C7b1796884a
علیرضا زادبر
مستِ الکل بومه . مدام باید مراقب بود "چه کسانی" "چگونه" نسل بعد را تربیت می کنند. نه به آن سخت گیری
در خبرها خواندم با این معلم برخورد شده است و یحتمل امتیاز مدرسه لغو شود! شاید مُسکن باشد اما قطعا علاج نیست. علاج در تغییر روش تربیت نیرو در ساختار است. نظارت را نفی نمی کنیم اما پیش از نظارت و برخورد یک قدم دیگر نیاز است‌.
علیرضا زادبر
#توجه_بفرمایید ظرفیت کلاس آنلاین تکمیل است و امکان ثبت نام برای کلاس آنلاین وجود ندارد. فردا ساعت
امروز پنج شنبه سومین جلسه کلاس مجازی ما برگزار خواهد شد. موضوع امروز جلسه سوم: "مشروطه ایرانی آورده تحولات و جدال سنت و مدرنیته در ایران عصر قاجار" ایرانیان چگونه با مدرنیته آشنا شدند؟ روشنفکران چه نقشی داشتند؟ علما و نیروهای مذهبی چه موضعی نسبت به مدرنیته داشتند؟ این جدال فکری امروز هم ادامه دارد؟
در طول هفته کلاس های مجازی سواد سیاسی و جریان شناسی تاریخ سیاسی وقت زیادی از من میگیره ولی در نهایت ختم این جلسات به چنین نتایجی امیدوارکننده و انرژی دهنده است.
علیرضا زادبر
سومین جلسه کلاس جریان شناسی تاریخ سیاسی با رویکرد ارتقای سواد سیاسی و پاسخ به شبهات امروز برگزار شد
و چی از این بهتر🌹🌹 مباحثه گروهی☝️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر کس الان در آن حرم مطهر است از ما دورافتادگان یاد کند🌹
💢این داستان: بی مخ اما با درک سیاسی خانم در آمریکا خاطرات را ثبت و ضبط کرده است. بسیاری او را به لاتِ معروف تهران می‌شناسند. وقتی ۹ اسفند ۱۳۳۱ مصدق از شاه خواست ایران را ترک کند. شعبان جعفری با یک به درب خانه مصدق هجوم برد و به پا شد. اوج خدمت شعبان، در روز ۲۸ مرداد و برپایی برای سرنگونی مصدق است که حتما بارها شنیده اید. به پاس زحمات به نورچشمی شاه بدل شد. شاه او را کمیته ورزش باستانی تعیین کرد. چون شعبان جعفری در تهران زورخانه داشت. از دوران مسئولیت در این کمیته دو خاطره جالب از زبان خودش نقل می‌کنم. دو کشتی گیر ایرانی در المپیک موحد و عباسی به دلیل بیماری حاضر به شرکت در نمی‌شوند. رئیس تربیت بندی این غیبت را به اطلاع می‌دهد. شاه می‌گوید: "یکسال از کشتی شوند" این دو کشتی گیر در تیم کشتی دانشگاه هم عضو بودند وقتی خبر به دانشجویان رسید به بدوبیراه می‌گفتند. پس از بیان این خاطره با تمام حس شاهدوستی خود نکته جالبی را خاطرنشان می‌کند. او می‌گوید: شاه که نباید در این کارهای جزیی دخالت کند او باید و را بچرخاند!! در جای دیگر خاطرات خود اشاره می‌کند که در روز مبعث پیامبر(ص) با گروهی از باستانی کار به دیدار شاه رفتیم. شاه از من در مورد و سالنهای ورزشی پرسید؟ عرض کردم : دیگر کسی دنبال ورزش نمی‌رود یا می‌کشند یا سالنها را میفروشند. شاه با عصبانیت گفت: روز آمده ای اینها را به من بگویی!؟ شعبان جعفری می‌گوید علاقه ای به شنیدن اخبار بد نداشت بخاطر همین اطرافیانش از گفتن به او می‌ترسیدند. شعبان بی مخ برخلاف شهرتش تحلیلهای خوبی از خطای سیاسی شاه داشت اما زبان تفاوت داشت. منبع: کتاب خاطرات شعبان جعفری به کوشش هما سرشار نشر ثالث https://eitaa.com/joinchat/4020437188C7b1796884a
💢آنچه که در طول شبانه روز باید انجام داد... اخلاق پیامبر رسول خدا با هر کس رو به رو می شد، می داد، هم به کوچک، هم بزرگ. هیچ گاه پای خود را پیش کسی نمی کرد. هنگام نگاه، به صورت کسی نمی شد. با چشم به کسی اشاره نمی کرد. هنگام نشستن، نمی داد. وقتی با مردم دست می داد و می کرد، هیچ گاه دست خود را عقب نمی کشید، تا طرف مقابل خود را بکشد. هیچ خوراکی را نمی کرد. به هیچ کس دشنام و ناسزا نمی گفت و سخن ناراحت کننده ای بر زبان نمی آورد و بدی را با بدی نمی گفت. زیرانداز خود را به عنوان اکرام زیر پای کسی که خدمتش می رسید می کرد. از روز بعثت تا دم مرگ، هرگز در حال تکیه دادن نخورد. هدیه افراد را (هر چند و ناچیز) قبول می کرد. بیشتر اوقات، رو به می نشست. زانو هایش را اشخاص، باز نمی کرد و بیرون نمی آورد. بر تند خویی غریبه ها در سؤال و درخواست و سخن می کرد. هیچ کس را ملامت و سر زنش نمی کرد و در پی اسرار دیگران نبود. خنده هایش تبسم بود و هرگز سر نمی داد. بسیار شرمگین و با حیا بود. سخن کسی را نمی کرد. از جلوی غذا می خورد. کار افراد را به هر شکلی می انداخت و... https://eitaa.com/joinchat/4020437188C7b1796884a
💢 چرا از عقد مرد ۳۰ ساله با دختر ۹ ساله ناراحت شدین مگه پیغمبرتون با دختر ۹ ساله عایشه عقد نکرد؟ پاسخ شبهه👇 https://eitaa.com/joinchat/4020437188C7b1796884a