eitaa logo
علیرضا زادبر
55هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
11 فایل
دکتری علم سیاست، گرایش مسایل ایران تاریخ ثبت نام کلاس های ترم جدید از ۳۱ خرداد
مشاهده در ایتا
دانلود
علیرضا زادبر
. امروز گفتگویی داشتم با مهدی طالقانی فرزند آیت الله طالقانی و محمد رضا کائینی پژوهشگر تاریخ معاصر. محورهای گفتگو: رویکرد سیاسی آیت الله طالقانی نسبت به کردستان، سفر ایشان به سنندج، مخالفت با تجزیه طلبی رابطه آیت الله طالقانی با سازمان مجاهدین خلق(منافقین) و مسعود رجوی مرور وقایع روز های نخست انقلاب روند حرکت به سمت تابستان سال شصت منتشر خواهد شد.
⌛️ رصد یکشنبه (4تیر، 6ذی الحجه، 25ژوئن) 1312؛ "تیمورتاش" وزیر دربار ایران، به دستور رضاشاه به 5 سال حبس انفرادی محكوم شد 1342؛ امام خمینی از زندان قصر به بازداشتگاه پادگان عشرت ‌آباد منتقل شد 1367؛ سقوط مناطق كوشك، طلائیه، خیبر و جزایر مجنون در حمله ارتش بعثی به این مناطق 1407ق؛ شهادت زايرين خانه خدا در حرم امن الهي توسط وهابيون سعودي 1950م؛ آغاز جنگ كره شمالی و جنوبی با حمایت شوروی و آمریكا 1996م؛ انفجار عظیم مقر نظامی آمریكا در منطقه ظهران عربستان https://eitaa.com/Politicalhistory
هشت سال در روز عید غدیر با همراهی شما در سراسر کشور و حتی خارج از ایران، به مناسبت روز عیدالله طرح نذر نان را اجرا میکردیم. خود شما یک نانوایی را انتخاب و پخت نان روز عید غدیر را در محل خودتان پرداخت و تصاویر را برای ما ارسال می کردید. امسال به دلیل سامانه و محدودیت در خرید نان در نانوایی ها امکان اجرای طرح به آن شکل وجود ندارد‌. هرکس در هر شهر و محله ای این طرح را در صورت امکان اجرا کند و تصاویر را برای ما بفرستید. روز غدیر مهم است.
علیرضا زادبر
💢 این پوستر را در ابعاد a3 یا a4 بصورت رنگی پرینت گرفته و بر روی شیشه یا پیشخوان نانوایی ها نصب فرمایید. فایل با کیفیت چاپ این پوستر در سایت زیر قابل دسترس و دانلود است: http://nazrenaan.ir لطفا و حتما پس از نصب پوستر در نانوایی عکس و فیلم را با معرفی مکان(شهر یا روستا) ارسال نمایید. این یک نذر علنی و عمومی به عشق علی(ع) است.
علیرضا زادبر
#پوستر_واحد 💢 این پوستر را در ابعاد a3 یا a4 بصورت رنگی پرینت گرفته و بر روی شیشه یا پیشخوان نانوای
دقت کنید ما به دنبال تمرکز اجرا در یک شهر یا استان نیستیم. جشن عید غدیر را باید تکثیر کرد. برای ما مبلغی واریز نکنید. نذورات را جمع آوری کنید و خودتان در شهر، محله، روستای خودتان این طرح را اجرا کنید. سال گذشته بیش از ۱ هزار نانوایی در ده ها شهر و روستا درگیر این طرح شد. پس گستردگی و انتشار غدیر مساله ماست.
علیرضا زادبر
خزعبل است متن را بخوانید👇
ناسیونالیسم متوهمانه . این داستان خزعبل، ساختگی و بی ربط را که این "استاد محترم" می فرمایند و حاضران در مهمانی برای آن به به و چه چه می کنند به همین راحتی دست به دست میشود. بعد از مرور زمان در اذهان می نشیند و به یک واقعیت مُسلم تاریخی برای توده مردم تبدیل می‌گردد. ریشه این توهمات در ناسیونالیسم افراطی ایرانی است. یک وجه مهم ملی گرایی ایرانی از عصر میرزافتحعلی آخوندزاده ضدیت با اعراب بود. ایرانی کیست؟ چگونه تعریف میشود؟ ابتدا باید گفت شود ایرانی: ضد عرب است. چرا باید ضد عرب باشد و با این داستان ها از عرب متنفر باشد؟ چون دین اسلام، دین عربی است. همین خزعبلات در زمان پهلوی اول وارد کتابهای درسی و متون شد. هویت ساخت. هویت ایرانیِ جدید باید ضد عرب و اسلام باشد. . . اما چرا عرض کردم گفته این "استاد" خزعبل است؟ نقل مشهور این است: ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺣﻤﻠﻪ مغولها ﺑﻪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﯽﺭﺣﻢﺗﺮﯾﻦ ﺳﺮﺩﺍﺭﺁﻧﺎﻥ (ﺑﯿﻼﺧﻮﺧﺎﻥ) ﻧﺎﻡ ﺩﺍﺷﺖ ﺑﻪ ﻃﻮﺭﯼ ﮐﻪ ﻣﺨﺎﻟﻔﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺩﺳﺘﮕﯿﺮﯼ ﺑﻪ ﺳﺎﺩﮔﯽ ﻧﻤﯽﮐﺸﺖ ﻭ ﯾﮑﯽ ﯾﮑﯽ ﺍﻧﮕﺸﺖ ﻫﺎﯼﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﻗﻄﻊ ﻣﯽ ﮐﺮﺩ.ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺑﯿﻦ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺳﺮﺩﺍﺭﺍﻥ دلیر ایرانی ﺑﻪ ﻧﺎﻡ «ﺑﺎﻣﺸﺎﺩ» ﮐﻪ ﺍﺯ ﻧﻮﺍﺩﮔﺎﻥ ﺳﺮﺩﺍﺭ ﺑﺰﺭﮒ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﯾﻌﻨﯽ «ﭘﻮﻣﭙﻪ» ﺑﻮﺩ ﺑﺮ ﺿﺪ ﺍﻭ ﻗﯿﺎﻡ ﮐﺮﺩ ﻭ ﻃﯽ ﻧﺒﺮﺩﻫﺎﯼ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺑالاﺧﺮﻩ ﺩﺳﺘﮕﯿﺮ و اسیر «بیلاخو» ﺷﺪ...چهار ﺭﻭﺯ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﮔﯿﺮﯼ ﺍﻭ ﻣﯽ ﮔﺬﺷﺖ... ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ چهار ﺍﻧﮕﺸﺖ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺘﺶ ﻗﻄﻊ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ﺍﻧﮕﺸﺖ ﺷﺼﺘﺶ ﺑﺎﻗﯽ ﻣﺎﻧﺪﻩ ﺑﻮﺩ.. . در یک شب وی با ﮐﻤﮏ ﯾﺎﺭﺍﻧﺶ ﺍﺯ ﺯﻧﺪﺍﻥ«بیلاخو» ﻓﺮﺍﺭ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺗﺠﻬﯿﺰ ﻗﻮﺍﯼ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺑﻪ ﺟﻨﮓ ایشان ﺭﻓﺖ...این بار شجاعانه ﺍﻭ ﺭﺍ ﺍﺯ ﭘﺎ ﺩﺭآﻭﺭﺩ و جهت تحقیر ایشان... جسد وی را به اسب خود بست و در شهر در انظار عموم شهروندان گردانید.. اﻭ ﺳﭙﺲ ﻧﺎﺣﯿﻪ ﺑﺰﺭﮔﯽ ﺍﺯ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺭﺍ آﺯﺍﺩ ﻭ ﺑﺮ ﺗﺨﺖ ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﻫﯽ آﻥ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﻧﺸﺴﺖ . . خواندید؟ این داستان هم خزعبل است و واقعیت ندارد سندیت تاریخی ندارد. تاریخ جای قصه سازی نیست اولین شرط، مستند سخن گفتن است. این استاد مو سپید کرده و اگر به تعداد موی سرش هم این داستان را برای شاگردان تعریف کرده باشد، فاجعه است. بیچاره آنان که باور می کنند و در هویت ایرانی‌شان دچار توهم و تنفر میشوند. . . منتشر کنید https://eitaa.com/Politicalhistory
تا الان ۴۳۵ نفر در کلاس ‎ جریان شناشی تاریخ سیاسی معاصر ثبت نام کرده اند. امروز رشته ها، گرایش ها و شغل‌ شرکت کنندگان را دسته بندی کردیم. جالب است. ببینید. از پانزدهم تیر کلاس های مجازی با هدف ارتقای ‎ آغاز خواهند شد.
علیرضا زادبر
به رشته ها، مقطع تحصیلی و مشاغل دقت کنید: دانشجو پزشکی پزشک عمومی معلم و دانشجو معلم طلبه حوزه علمیه کارشناس شیمی دارویی، ارشد پرستاری، ارشد قارچ شناسی پزشکی، دانش آموز و... طیف وسیع و متنوع از رشته ها و گرایش‌های مختلف. پرداختن به بینش و سواد سیاسی در بستر بدست آوردن بینش تاریخی، موضوعی که در نظام آموزشی ما مغفول است. از پانزدهم تیر ماه با تمرکز بر شناخت سلسله قاجار، انقلاب مشروطه، اختلاف دیرینه روشنفکران و علما، جدال سنت و مدرنیته کلاس های مجازی(آنلاین و آفلاین) شروع خواهند شد. پس از ثبت نام افراد لینک کانال اختصاصی را دریافت می‌کنند. آیدی ثبت نام: @sabet_21
فردا سه شنبه ششمین جلسه از سلسله جلسات هفتگی گذر ساعت ۱۷ برگزار خواهد شد. موضوع: صدرات و برنامه های میرزا حسین خان مشیر الدوله سپهسالار شرکت برای عموم آزاد است.
علیرضا زادبر
فردا سه شنبه ششمین جلسه از سلسله جلسات هفتگی گذر ساعت ۱۷ برگزار خواهد شد. موضوع: صدرات و برنامه های
فردا منتظرتان هستم. این یک کار جدی و زیربنایی است. از بینش تاریخی به بینش و تحلیل سیاسی دست می یابیم...
جامعه امروز نسل امروز دهه هشتادی و هفتادی ها نگاه‌شان به ایران، به وضعیت ایران معطوف به ایران همین چند سال اخیر است. ایران را خلاصه می‌کنند در آنچه که روزانه در زندگی خود می بینند. تا حدودی حق دارند. اما ناقص است. علاقه یا نفرت‌شان از ایران و حکومت خلاصه میشود به همین ایرانِ سال ۹۸، سال ۱۴۰۰ یا ۱۴۰۱ درک‌شان از ایران، از درون ایران به ایران است‌. به خاصیت خاورمیانه، به چند قرن جنگ و طمع خارجی ها به این منطقه، دخالت در امور توجه ندارند. درک شان از حکومت همین وقایع سال‌های اخیر است. آنچه از کارآیی حکومت در چشمان آنان برای تحلیل وجود دارد همین پراید ۴۰۰ میلیونی، مسکن گران و مواضع عجیب جناب میرسلیم است. همه ایران خلاصه میشود در وقایع و اخبار روز، اخبار درست و غلط، اخبار جعلی یا واقعی، اخبار نفرت یا خوب. اینجاست که تاکید میکنم داشتن "بینش تاریخی" به شناخت درست از ایران و شکل گیری تحلیل سیاسیِ نظامند در ذهن افراد کمک می کند. افراد نباید صرفا متاثر از تحلیل دیگران باشند. جامعه باید خود صاحب تحلیل شود‌. آن زمان جامعه رشد می بابد. اساسا شناخت امروز بدون داشتن بینش تاریخی، شناخت ناقصی است‌. آنچه ایران امروز را(خوب یا بد) ساخته است از دل همین بینش تاریخی بدست می آید. ایران سیصد سال اخیر را مطالعه کنید. ایرانِ سیصد ساله را. بینش تاریخی، بینش سیاسی می آورد. در سیاست نمیتوان در خلا سخن گفت. تاریخ هم منبع و هم موید سیاست است. حال تصور کنید که برای یک نسل، برای یک جامعه تاریخ بسازند، تاریخ جعل کنند، بینش تاریخی غلط ترسیم کنند! https://eitaa.com/Politicalhistory
علیرضا زادبر
جامعه امروز نسل امروز دهه هشتادی و هفتادی ها نگاه‌شان به ایران، به وضعیت ایران معطوف به ایران همین چ
این متن از سر غصه است عادتا در مجازی تصویر خودم را پُست نمی‌کنم‌. علت ندارد. وقت مردم را بگیرم برای چه؟ اما غصه میخورم و این متن نتیجه کار کردن با صدها نفر است‌. از همان غصه هاست. صدها نفر از دهه ۷۰ و ۸۰ بخوانید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این ویدئو ۱۳ ثانیه بیشتر نیست اما ساعت‌ها درس دارد. درسِ غیرت غیرت بر سه قسم است: غیرت نسبت به ناموس غیرت نسبت به دین غیرت نسبت به وطن و لقمه حلال رابطه مستقیمی با غیرت دارد. غیرت معنایش عصبیت و تعصب کور نیست. غیرت از تعهد است. از وفاداری است. جماعتی که دلواپس آتش کشیدن پرچم آمریکا هستند اما به پرچم ایرانِ عزیز توهین می کنند‌. در روزهای اخیر در تجمعات انگشت شمار غیرایرانیان بی وطنِ فارسی زبان خوش غیرتان زیادی مقابل‌شان ایستاده اند https://eitaa.com/Politicalhistory