برای پذیرایی موکبهای فاطمیه به این اقلام نیاز است: قند، چای، لیوان، عدسی، برنج، گوشت، مرغ، روغن پیاز، رب و...
نیت کنید و بخشی را تقبل بفرمایید.
اما اولویتتان راه اندازی موکب در محله خودتان باشد تا پراکندگی و تعداد مواکب عزای حضرت زهرا(س) بیشتر شود. اگر خودتان امکان برپایی موکب ندارید بخشی از این اقلام را تقبل بفرمایید.
شماره کارت گروه جهادی:
5041721077200054
علیرضا زادبر
توجیه خشونت مقدس! سال گذشته خشونت در خیابان های ایران را با این استدلال توجیه کردند که این خشونت، #
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امشب حجم زیاد پیامک های مخاطبین حین برنامه جالب بود. از انتقادات تند تا پیشنهاد و همراهی.... تک تک نظرات رو میخونم🌹 لطفا همین نظرات رو با ۱۶۲ هم در میان بذارید
⭕ مدرسه راه برگزار میکند:
♨️ دوره جریان شناسی سیاسی تاریخ معاصر
🗣️ مدرس: دکتر علیرضا زادبر
🕓 زمان: چهارشنبهها ساعت ۱۶ الی ۱۸
📌 مکان: خیابان ۱۶ آذر، تقاطع پورسینا، حسینیه هنر
🔻 ۱۰ درصد تخفیف استوری و تگ کردن مدرسه راه در اینستاگرام
🔻 ۲۰ درصد تخفیف ویژه تشکلهای دانشجویی
🔰 برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت مدرسه راه مراجعه نمایید:
🔗 madreserah.com
🆔 @madrese_rah
#ایام_فاطمیه
💢چرا امام علی فدک را برنگرداند
✅ابراهیم کرخى از امام صادق(ع) پرسید:
«چرا امام على(ع) وقتى که حاکم شد، باغ فدک را که از همسرش #غصب کرده بودند، به خود برنگرداند؟»
امام صادق(ع) پاسخ دادند:
وقتى که حضرت محمد (ص) مکه را #فتح کرد، به او گفتند:
«چرا به خانه ای که در #مکه دارید نمیروید؟»
رسول الله فرمودند:
«خانه من را بدون اجازه ام فروخته اند.»
گفتند:
«چرا آن را پس نمی گیرید؟»
فرمودند:
«ما #خاندانى هستیم که اگر چیزى را از ما به ستم بگیرند، آن را باز نمیگردانیم.»
امام على هم به پیروى از رسول الله، فدک را پس نگرفت.
ما #خاندانى هستیم که ولیّ و سرپرستمان خداست. حق ما را تنها خدا میگیرد. و ما اولیاى مردم هستیم که حقوق آنان را از ستمگران باز پسمی گیریم، ولى براى #خودمان باز پسنمیگیریم.
📚بحارالانوار، ج ۲۹ ، ص۳۹۰
https://eitaa.com/Politicalhistory
#شبهات_فاطمیه
💢آیا امیرالمومنین حضرت علی(ع) در هنگام هجوم به خانه اش #گریخت ؟
✅ طرح شبهه
« هنگامیکه ابوبکر و عمر به خانه حضرت علی هجوم بردند حضرت علی همسر و فرزندان خود را در خانه #تنها گذاشت و به بیرون از مدینه به سمت منطقه العالیه #گریخت که در آنجا ثابت بن قیس یکی از اصحاب پیامبر حضرت علی را دید و علت را جویا شد حضرت علی در پاسخ فرمود: عمر به خانه ام #حمله کرده است ثابت بن شماس در پاسخ به حضرت علی گفت : من تو را پناه می دهم
زمانیکه ثابت بن قیس حضرت علی را به منزلش رساند دید که حضرت فاطمه کنار منزلش ایستاده است.
📚أمالي المفيد : ص 49 / 50
✅پس از آنکه غصب خلافت صورت گرفت دستگاه خلافت برای مشروعیت بخشیدن به خلافتش ناگزیر از گرفتن بیعت علی برای ابوبکر بود لذا تصمیم به هجوم به خانه حضرت علی گرفتند.
✅طبری می نویسد:
« عمربن خطاب به خانه علی آمد در حالی که گروهی از مهاجران در آنجا گرد آمده بودند .عمر رو به آنان کرد و گفت به خدا سوگند خانه را به آتش می کشم مگر اینکه برای بیعت بیرون بیایید .زبیر از خانه بیرون آمد در حالی که شمشیر کشیده بود ناگهان پای او لغزید و شمشیر از دستش افتاد و دیگران بر او هجوم آوردند و او را گرفتند»
📚تاریخ طبری ج2 ص443
همین مضمون را دیگران از علمای اهل سنت نیز نقل می کنند؛
📚انساب الاشراف بلاذری ج1 ص586
📚الامامه و السیاسه، ابن قتیبه ص12
✅این مضمون در روایات ما نیز آمده است؛
✅مرحوم طبرسی نقل می کند؛
« عمر با جماعتی به منزل علی آمدند و گفتند با ابوبکر بیعت کنید .زبیر با شمشیر بر آنان حمله کرد اما شکست خورد »
📚الاحتجاج یک جلدی ص43-47
✅در روایت دیگر آمده است:
« عمر آتش خواست و آن را بر در خانه شعله ور ساخت و سپس در را با فشار باز کرد و داخل شد .زهرا پیامبر را ندا داد او با غلاف شمشیر بر پهلوی فاطمه زد .فاطمه دو مرتبه پیامبر را ندا داد عمر تازیانه را بلند کرد و بر بازوی فاطمه کوبید .علی خود را به عمر رساند و گریبان او را بگرفت و او را با شدت بر زمین زد و چنان ضربتی بر بینی و گوش او نواخت که گویی خواست او را بکشد»
📚کتاب سلیم بن قیس ص568
پس از این بر علی هجوم آوردند و او را به زور برای بیعت به مسجد بردند.
✅ امام صادق(ع) فرمود:
« علی را به زور در حالی که پیراهنش را به گردنش آویخته و او را می کشیدند برای بیعت به مسجد بردند»
📚الاختصاص ص274
✅ امام باقر فرمود:
« علی را در حالی به مسجد می بردند که ریسمان بر گردن او آویخته بودند»
📚رجال کشی ص7 رقم16
در روایت دیگر آمده است؛
« عمر با ضربتی درب خانه را شکست و داخل شدند و علی را در حالی که پیراهنش را به گردنش آویخته بودند خارج کردند و زهرا اعتراض می کرد»
📚تفسیر عیاشی ج2 ص67
✅ابن قتیبه از علمای اهل سنت هم نقل می کند:
« عمر با گروهی علی را خارج کردند و نزد ابوبکر بردند و به او گفتند بیعت کن که اگر نکنی گردنت را می زنیم»
📚الامامه و السیاسه ص13
✅ حضرت امیر در نهج البلاغه نیز اشاره به این جریان کرده است و خطاب به معاویه می نویسد:
« تو گفته ای که مرا همچون شتر افسار زده ای می کشیدند تا بیعت کنم به خدا سوگند خواسته ای مذمت کنی ولی مدح و ثنا گفته ای و خواسته ای رسوا کنی ولی خودت رسوا شده ای این امر برای یک مسلمان عیب نیست که مظلوم واقع شود مادام که در دین خود تردید نداشته باشد و در یقین خود شک نکند»
📚نهج البلاغه نامه 28
✅ بنابراین روشن میشود که علی از صحنه هجوم نگریخت بلکه او را به زور به مسجد بردند.
✅روایت مورد استناد معاند که با تحریف معنا مورد استدلال قرار گرفته است می گوید «علی پس از این جریان جهت اظهار حزن و اندوه به منطقه ای رفت تا تنها باشد و در آنجا ثابت بن قیس را ملاقات کرد. « خرج » یعنی خارج شد نه فرار کرد .
✅ ثابت بن قیس از علی در مورد اتفاقات افتاده سوال کرد .علی در پاسخ عرضه داشت آنان هتک حرمت اهل بیت پیامبر کردند و اراده آتش زدن منزلم را داشتند و ابوبکر بر منبر تقاضای بیعت داشت و همگان من را تنها گذاشته بودند و کسی نبود مرا یاری کند.ثابت گفت من تو را تنها نمی گذارم و با آنان نبرد می کنم .آنان به مدینه بازگشتند و فاطمه بر درب منزل ایستاده و هیچ کس از دستگاه خلافت آنجا نبود و حضرت زهرا خطاب به مهاجمین می گفت من با شما بدان عهد و پیمانی ندارم .شما جنازه رسول خدا را در نزد ما گذاشته و خود جهت غصب خلافت رفتید و در خلافت ما را مد نظر قرار ندادید و حق ما را نادیده گرفتید و کارهای ناشایست دیگری از جمله هجوم به منزل ما و هتک حرمت اهل بیت پیامبر را انجام دادید»
📚امالی مفید ص50
https://eitaa.com/Politicalhistory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در حالیکه ما در ایران درگیر آو آو آو و آهنگ ساسی و بازداشت تتلو هستیم در قلب آمریکا پس از گذشت دو ماه از کشتار مردم در غزه هنوز هر روز هزاران نفر به خیابان میآیند. سرگرمی برای فراموشی موضوعات مهم!
https://eitaa.com/Politicalhistory
در پیام قبلی عرض کردم بازی افکار عمومی را تمام کنید. این مملکت و منطقه ما موضوعات اساسی و حیاتی دیگری دارد. کارکرد و خاصیت دو قطبی سازی همین است. بسیاری از مردم هم ناخودآگاه وارد بازی احزاب و رسانه ها میشوند حال آنکه خود را بیرون این بازی و مستقل میدانند!
من قائل به توهم توطئه در این زمینه نیستم که بین این وقایع همزمانی، همپوشانی وجود دارد. نه، اتفاقا خود جامعه گویی تشنه تر است که خودش را سرکار بگذارد.
چه در داخل کشور و چه در منطقه تحولات بسیار مهمی در جریان است. در حالیکه ما در ایران درگیر آو آو آو و آهنگ ساسی و بازداشت تتلو هستیم در قلب آمریکا پس از گذشت دو ماه از کشتار مردم در غ.....زه هنوز هر روز هزاران نفر به خیابان میآیند. سرگرمی برای فراموشی موضوعات مهم!
دوستان پرسیدند مساله مهم از نظرم چیست؟ خب معلوم است. واضح است
https://eitaa.com/Politicalhistory
علیرضا زادبر
در پیام قبلی عرض کردم بازی افکار عمومی را تمام کنید. این مملکت و منطقه ما موضوعات اساسی و حیاتی دیگر
پیام ارسالی از انگلستان و نکته مهم☝️
https://eitaa.com/Politicalhistory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقای پناهیان رسانه ها شما را سخنران اصولگرا معرفی میکنند چون شما در انتخابات از فلان لیست یا حزب دفاع میکنید!
#ببینید
#برنامه_جریان
#شبکه_یک
https://eitaa.com/Politicalhistory
#شبهات_فاطمیه
#وهابیت
💢 آیا جریان پریشان کردن #مو توسط حضرت زهرا(س) حقیقت دارد؟ در مقابل نامحرم این کار درست است؟
#پاسخ
در پاسخ به این سوال به نکات ذیل توجه فرمایید:
✅نکته اول:
در کتاب بحار الانوار نقل شده که:
حضرت فاطمه زهرا( س )وقتى علی( ع )را به سوى مسجد بردند از خانه خارج شدند و فرمودند: «پسر عمويم را رها كنيد. قسم به كسى كه محمد) ص (را به پيامبرى برگزيد، اگر او را رها نكنيد مويم را پريشان مى كنم و پيراهن پيامبر را بر سرم مى گذارم و به درگاه خداوند ضجه مى كنم»
بحار، ج 43، ص 47
✅نکته دوم:
خود علامه مجلسى از كتاب اختيار معرفه الرجال شيخ طوسى نقل مى كند که:
پريشان كردن مو يا بلند كردن دست و حالاتى از اين قبيل كه دعا كننده به درگاه خداوند خود را به اين حالت در مى آورد تأثير در استجابت دعا يا نفرين دارد. منافاتى هم با عصمت آن حضرت ندارد.
✅نکته سوم:
مراد از گفتار حضرت زهرا(س)قطعا از پریشان کردن مو, انجام اين عمل در برابر نامحرم نیست چرا که از شان دختر رسول اکرم(ص)این کار بعید است. بلکه مراد در تنهایی و در پیشگاه خداست که یکی از رسوم آن زمان بوده است.
✅چنانکه روایات متعددی وجود دارد مبنی بر اینکه پريشان كردن مو براى زن مناسب حالت دعا مى باشد، روايتى است كه امام صادق(ع) به خواهرشان به جهت مريضى فرزندش مى فرمايد: «لباست را بپوش و به پشت بام برو سپس مقنعه ات را بردار تا موهايت آشكار شود، سپس اين دعا را بخوان».
خواهر امام صادق(ع)اين عمل را انجام مى دهد و در همان ساعت فرزندش خوب مى شود
بحار، ج 92، ص 10
https://eitaa.com/Politicalhistory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جایزه صلح نوبل و حضور سران تجزیه طلب در مراسم اهدای آن به نرگس محمدی
https://eitaa.com/Politicalhistory
یادتان هست عرض کردم از امروز چهارشنبه قرار است چندین موکب ایجاد کنیم؟شما کمک کردید چه شد؟ به کجا رسید؟
👇👇👇👇
همت کنید
تا یکشنبه روز شهادت فرصت هست
باید ظهور و بروز علنی داشت.
باطل جولان و سر و صدا دارد.
گزارش تکمیلی را از کانال گروه جهادی دنبال کنید:
https://eitaa.com/gorohe_masaf
از همه شما ممنونم
#علیرضا_زادبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امشب در برنامه "جریان" به چای #دبش و #لبسوز پرداختیم. حتما دوستان من بخش های از برنامه را بُرش زده و منتشر میکنند اما ترجیحا کل برنامه را مشاهده بفرمایید. روح کلی مباحث اهمیت دارد.
#از_اینجا_ببینید
https://telewebion.com/episode/0xa4bf1ac
#شبهات_فاطمیه
💢تاریخ نشان میدهد در زمان پیامبر خانه های مدینه #سقف و #در نداشته اند.
پس ماجرای شهادت حضرت زهرا و روضه ها افسانه است
#پاسخ
يكى از شبهاتى كه اخيراً برخى از وهابيها آن را با مانور فراوان و سر وصداى زياد مطرح كردهاند شبه نبود درب یا سقف در خانه های مدینه گذشته است. اما با بررسى روايات موجود در كتابهاى شيعه و سنى اين نتيجه به دست مىآيد، كه در زمان رسول خدا صلى الله عليه وآله خانههاى مدينه داراى درهاى چوبى بوده است.
✅✅علامه سيد جعفر مرتضى در پاسخ اين روايت مىگويد:
علي عليه السلام از فقر ناراحت كنندهاى كه خاندان پيامبر صلى الله عليه وآله وسلم با آن دست و پنجه نرم مىكردند سخن مىگويد و از بذل و بخشش رسول خدا صلى الله عليه وآله وسلم از اموال و نعمتهاى كه نزدش جمع شده بود ياد مىكند، با اين كه دَرِ خانههاى اهل بيت از چوب خرما؛ پس از پاك كردن از شاخ و برگش بود؛ ولى ديگران #دَرِ خانههايشان از غير #چوب خرما بود و افزون برآن بر درهايشان پرده نيز آويزان كرده بودند.
✅✅ خداوند در قرآن كريم به صحابه و ديگر مسلمانان اجازه مىدهد كه از خانههايى كه كليد آن در اختيار آنان هست ، غذا بخورند . بىترديد خانهاى كه در چوبى و يا آهنى نداشته باشد، داشتن كليد براى آن بىمعنا خواهد بود:
📚سوره مبارکه نور آیه 61👇👇
بر نابينا و افراد لنگ و بيمار گناهى نيست (كه با شما هم غذا شوند)، و بر شما نيز گناهى نيست كه از خانههاى خودتان [بدون اجازه خاصّى] غذا بخوريد و همچنين خانه هاى پدرانتان ... يا خانهاى كه كليدش در اختيار شماست، يا خانههاى دوستانتان، بر شما گناهى نيست كه به طور دسته جمعى يا جداگانه غذا بخوريد .
این آیات و روایات بطلانی بر این موضوع است که خانه های مدینه درب نداشته اند.
https://eitaa.com/Politicalhistory