این بخش از سخنرانی امروز رهبری، مظلومانه بود. یاد وصیت حاج قاسم افتادم که رهبری تنهاست. به عبارات دقت کنید. به استناد تاریخی ایشان از حادثه عاشورا و توابین دقت کنید. بسیاری از خواص انقلابی و حتی مراجع در این سه ماه سکوت کردند تا تمام حمله به سمت رهبری روانه شود. با دقت بخوانید و از سکوت دوری کنید.
💢 کار را به لحظه و به هنگام باید انجام داد / نباید غفلت کنیم از وظیفهای که عقل و شرع به عهدهی ما گذاشته است
رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار مردم قم: کار را به لحظه باید انجام داد. توابین برای انتقام خون مطهّر امام حسین آمدند جنگیدند، کشته شدند، همهشان کشته شدند، اما در تاریخ اینها را مدح نمیکنند. چرا؟ چون دیرجنبیدند. شما که میخواستید خونتان را در راه امام حسین بدهید، چرا در اول محرّم، دوم محرّم نیامدید، یک کاری اقلاً صورت بدهید؟ آنجا میایستید تماشا میکنید، امام حسین به شهادت میرسد، بعد دلتان میسوزد، آن وقت میآیید در میدان. این کار را به هنگام انجام ندادن این جور است. کار را به هنگام باید انجام داد. نباید غفلت کنیم از وظیفهای که عقل و شرع به عهدهی ما گذاشته. باید بدون تأخیر وارد میدان بشویم. نباید تأخیر داشته باشیم. آن وقت به تناسب اهمیتی که آن کار دارد، خطرات را به جان بخریم. ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
@jaryanshenasi_11
حقیقت امر بدلیل سکوت، انفعال و کم کاری خواص، نخبگان، مراجع و حتی خودِ ما، رهبر انقلاب خود مجبور به طرح این مساله و مثال شدند. در حالیکه اگر ما بدرستی وظایمان را انجام میدادیم ایشان نمی بایست خود چنین ضعفی را مطرح می کردند.
#آزمون_شیعه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبری: وسوسهای را که روی جوان و نوجوان اثر میگذارد چه چیزی میتواند برطرف کند؟ باتوم که نمیتواند برطرف کند، آن وسوسه را تبیین میتواند برطرف کند
#تبیین #تبیین #تبیین
@jaryanshenasi_11
❌❌درخواست
دوستان گرامی
به ویژه کسانیکه در دوره های قبلی کلاس های جریان شناسی تاریخ سیاسی شرکت کرده اند، مهمترین وظیفه شما امروز تبیین است. تبیین مباحث و شبهات تاریخی، اساسا هدف ما از برگزاری این کلاس ها همین بود. امروز شما باید در کلاس درس، محیط کار، فضای خانواده، در صفحات شخصی خودتان آن مباحث را استفاده کنید.
بنویسید
صحبت کنید
تبیین کنید...
ما در حوزه تاریخ معاصر به ویژه شبهات پهلوی برای جوانان با مساله روبرو هستیم شما الان توان پاسخ به بسیاری از شبهات را دارید. خودتان بنویسید، کپی نکنید. سرفصل های کلاس را برای دیگران تبیین کنید. یقیتا نتیجه خواهد داد.
نکته جالب و مهم
در این دوره کلاس های ما برخلاف نوبت های گذشته تا الان ۱۱ دانش آموز سال آخری با اصرار خودشان ثبت نام کرده اند. تا الام عموم شرکت کنندگان در کلاس ها بالا ۱۸ سال بوده اند، از تعدادی دانش آموز علت را پرسیدم"چرا میخواهید در این کلاس باشید؟" پاسخ شان جالب است!
در محیط مدرسه از طرف معلم شبهه پخش میشود و این دانش آموزان دوست دارند بتوانند پاسخ دهند! ☝️☝️عمق فاجعه را ببینید.
#ترم_زمستان
🔻گرای رهبری و یادداشتی که ننوشتم
امین فرجاللهی، فعال رسانهای:
🔹رهبری امروز گفتهاند: «علاج پروپاگاندا تبیین است/ وسوسهای را که روی آن جوان و نوجوان اثر میگذارد باتوم که نمیتواند برطرف کند، آن وسوسه را تبیین میتواند برطرف کند.»
🔹حقیقتا چند دقیقه بعد خواندنش خواستم مطلبی بنویسم با عنوان «تبیین یا پروپاگاندا؟ آیا خواص گرای رهبری را درست فهم میکنند؟» و در آن کلی حرف بزنم. از اینکه اساسا مدتها است رسانهها و فعالین انقلابی به جای "تحلیل دادن به جامعه" و "تبیین افکار"، فقط دارند "کنشگری" میکنند و "پروپاگاندایی" عمل میکنند.، به تعبیر دیگر دچار کارهای فرمی شدهاند که همه چیز دارد جز "تحلیل و تبیین". و بگویم از ایدهی تاریخی_تبیینیای که چندماه است پیش فلان افراد بردهام و جوابهایی که شنیدهام. خلاصه که خیلی دوست داشتم حرف بزنم درباره این خطی که رهبری دادند.
🔹ولی دیدم این حرف رهبری هم مثل بقیه حرفهای ایشان مورد استقبال همان قرارگاهها و افراد کلیشهای مدعی قرار خواهد گرفت و در لبیک به فرمان ایشان هشتگی میسازند و ترند میکنند و برخی از چهرههای مدعی هم احتمالا نامهای و مصاحبهای میکنند که ما ندای شما را شنیدیم و به روی چشم. بیست و سی هم گزارشی از همهی اینها کار میکند. همه هم خشنود و راضی؛ این وسط نه کسی صدای ما را میشنود و نه از ایدههایمان استقبال میکند و نه تحویلمان میگیرد که بیا تو هم در این میدان جهاد تبیین، حداقل در همان حیطه تاریخ تیری بینداز. به قول فاضل نظری:
همچون انار خون دل از خویش میخوریم
غمپروریم، حوصلهی شرح قصه نیست
در یک فاصله زمانی کوتاه حتما به تک تک پیام های مربوط به ثبت نام کلاس ترم زمستان پاسخ داده خواهد شد. هیچ پیامی بی پاسخ و ناقص نخواهد ماند.
❌از شبهه تا فتنه
در جامعه چه زمانی برای افراد فضا غبارآلود، مبهم و وسوسه انگیز میشود تا در نهایت به فتنه ختم شود!؟ فتنه نتیجه وجود "شبهه" در جامعه است. شبهه به معنای پوشیدگی و مشابهت است. یعنی چیزی که حق و باطل در آن معلوم نیست. شبهه اگر بی پاسخ بماند، در ذهن فرد به حقیقت قطعی و تثبیت شده تبدیل میشود. برای رفع فتنه ها ابتدا باید رفع شبهه کرد. بستر و ابزار تولید شبهه چیست؟ تبلیغات اُختاپوسی و همه جانبه که در شبانه روز در ذهن مخاطب پمپاژ میشود.
یکی از پرکاربردترین شبهات، شبهات تاریخی است. تصویرسازی های دروغین و جعلی از گذشته، قهرمان سازی، تولید حسرت نسبت به گذشته و.... حتی نسبت به وقایع سالهای اخیر که به ما نزدیک هستند. به این مثال دقت کنید: دانشجویی در نقد شهید سلیمانی میگفت: داعش را ایران بوجود آورد تا برای آمریکا مزاحمت ایجاد کند و بعد داعش برای ایران تقابل ایجاد کرد و از کنترل خارج شد!
خب این قدر مسلم تحریف است، تحریف یک گزاره تاریخی دور نیست، نزدیک ماست، همین چند سال پیش، با وجود این حجم سند و انسانهای زنده براحتی یک شبهه تاریخی ایجاد می کنند و همین سخن چند دهه دیگر به واقعیت مسلم تبدیل میشود.
چاره چیست؟
رفع فتنه، رفع شبهه میخواهد. مطالعه و تبیین می طلبد. داشتن یک نظام فکری و تاریخی میخواهد. ذهنیت درست تاریخی نیاز است. و همه اینها از کجا آغاز میشود: از شناخت. بدون شناخت رفع شبهه ممکن نیست. یکی از اهداف بر روی دهه هشتادی ها تولید شبهه تاریخی در اذهان آنان است که مدام به پیش از "جمهوری اسلامی" حسرت بخورند! و تصویر سفیدی از گذشته داشته باشند.
#علیرضا_زادبر
@jaryanshenasi_11
♦️ مجموع افراد شرکت کننده در کلاس مجازی جریان شناسی تاریخ و تحلیل سیاسی در #تلگرام و #ایتا که با نهایی شدن ثبت نام وارد کانال اختصاصی شده اند ۲۷۳ نفر...
چند نکته:
حدود ۶۵ درصد دانشجو، طلبه و خانه دار از رشته و گرایش ها مختلف(لیسانس، دکتری و دانشجوی دکتری)(اکثریت با رشته های فنی، مهندسی، پزشکی و اقلیت با علوم انسانی)
تعداد ثبت نام ایرانیان خارج از کشور در این نوبت کمتر از قبل بوده است. ( تا الان فقط ۷ نفر)
تعداد دانش آموزان پایه ۱۱ و ۱۲ که داوطلب شرکت در کلاس بوده اند از همه دوره های قبل بیشتر است.