هدایت شده از گاندو
7.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در مورد سفر رییس جمهور چین به عربستان :
آقای جینگ پین! درباره حاکمیت چین بر تایوان چه نظری دارید؟!
🔹این بیانیه در پایان سفر سه روزه «شین جینگ پین» رئيسجمهور چین به عربستان صادر شده و در بند دوازدهم آن آمده است « رهبران ( چین و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ) از تمامی تلاشهای مسالمتآمیز برای رسیدن به راهکار صلحآمیز برای حل مسئله سه جزیره تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی، از راه مذاکرات ۲جانبه بر مبنای قوانین بینالمللی حمایت میکنند.
🔹پیش از این در یکی از یادداشتهای کیهان با عنوان «آواز کوچه باغی» به اسنادی اشاره کرده بودیم که از مالکیت قطعی و بلا منازع ایران بر جزایر سه گانه حکایت دارد.
دو نمونه از این یادداشتها:
🔸در حقوق بین الملل حاکمیت یک کشور بر یک منطقه از چند راه به اثبات می رسد. از جمله «مالکیت تاریخی»، حاکمیت موثر- یعنی افراشته بودن پرچم، نصب حکام، حضور نیروی نظامی و…- که تمامی این ملاک ها و معیارهای حقوقی از حاکمیت قطعی ایران بر جزایر سه گانه حکایت دارند.
🔸در سال ۱۸۸۶ دایره اطلاعات دولت انگلیس نقشه ایران را با رنگ یکسان جزایر و خاک ایران تهیه کرده و در ۱۲ ژوئن همان سال این نقشه از سوی وزیر مختار انگلیس در تهران به ناصرالدین شاه تحویل میشود.
🔹 اصلی ترین- و تنهاترین- سندی که امارات برای اثبات ادعای خود ارائه میکند نامهای است که شیخ یوسف فرماندار ایرانی بندرلنگه در سال ۱۸۸۲ به شیخ حمید القاسمی حاکم رأس الخیمه مینویسد و در آن به عنوان تعارف و ابراز ادب- که آن هنگام بسیار متداول بوده و در بسیاری از نامه های مشابه دیده می شود- نوشته بود؛ ابوموسی از آن شماست (در خدمت شما هستیم!)
🔹کاش وزیر خارجه کشورمان در واکنش به این بیانیه روی دو نکته نیز تاکید میکردند:
🔸 اول آن که به دولت بحرین به عنوان یکی از امضاء کنندگان بیانیه گوشزد کند که بحرین بخش جدائي ناپذیری از خاک ایران است و رژیم آمریکائي پهلوی حق واگذاری آن را به آل خلیفه که در بیابان های نجد به راهزنی مشغول بوده اند، نداشته است.
🔸دوم آن که از رئيسجمهور چین بپرسد: شما با کشورهای هم پیمان آمریکا در تردید نسبت به حاکمیت مسلم و قطعی ایران بر جزایر سه گانه همصدا شده اید! آیا این همصدائي به مفهوم و معنای آن نیست که به آمریکا نیز حق میدهید حاکمیت چین بر تایوان را مورد تردید قرار داده و قابل مذاکره بداند؟! آقای جینگ پین! مطالعات شما در جغرافیای سیاسی ضعیف است و یا مشاوران غیر قابل اعتمادی دارید؟!
@ProfRasoulian
هدایت شده از کانال حسین دارابی
تو اوج اغتشاشات میگفتن اینایی که تو خیابون قمه میکشن از طرف خود نظام هستن، میخوان ناامنی ایجاد کنن مردم از اعتراض دست بکشن
مگه نمیگفتید اینا از خودشونن
چی شد حالا؟
#حسین_دارابی 👈 عضوشوید
@hosein_darabi
هدایت شده از 🇾🇪🇵🇸🇮🇷🇮🇶🇱🇧 کانال کمیل
استدلال بسیار درست
به کانال کمیل بپیوندید
┏━🍃🌺🍃━┓
🌱 ایتا 🌱
https://eitaa.com/chanel_komeil
🌹 روبیکا 🌹
https://rubika.ir/chanel_komeil
┗━🍂
🔻بیانیه حجت الاسلام خسروپناه علیه کسانی که نسبت به حکم اعدام برخی اغتشاشگران اعتراض دارند✍
بسم الله الرحمن الرحیم
«إِنَّمَا جَزَاءُ الَّذِينَ يُحَارِبُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَيَسْعَوْنَ فِي الْأَرْضِ فَسَادًا أَن يُقَتَّلُوا أَوْ يُصَلَّبُوا أَوْ تُقَطَّعَ أَيْدِيهِمْ وَأَرْجُلُهُم مِّنْ خِلَافٍ أَوْ يُنفَوْا مِنَ الْأَرْضِ ذَٰلِكَ لَهُمْ خِزْيٌ فِي الدُّنْيَا وَلَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ»(مائده/۳۳)
«مجاﺯﺍﺕ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺷﺮﻭﺭی ﻛﻪ ﺑﺎ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺭﺳﻮﻟﺶ ﻣُﺤﺎﺭﺑﻪ ﻣﻲﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺧﺮﺍﺑﻜﺎﺭیﻫﺎی ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﺭﻳﺰیﺷﺪﻩ ﺍﻣﻨﻴﺖ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺭﺍ ﺑﺮ ﻫﻢ ﻣﻲﺯﻧﻨﺪ، ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ: به ﺗﻨﺎﺳﺐ ﺟﺮﻣﺸﺎﻥ ﻭ ﺑﺪﻭﻥ ﺗﺮﺣّﻢ، ﺁﻥﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻜُﺸﻨﺪ ﻳﺎ ﺑﻪ ﺻُﻠّﺎﺑﻪ ﺑﻜِﺸﻨﺪ ﻳﺎ ﭼﻬﺎﺭ ﺍﻧﮕﺸﺖ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﻭ ﭼﻬﺎﺭﺍﻧﮕﺸﺖ ﭘﺎی ﭼﭙﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﻗﻄﻊ ﻛﻨﻨﺪ ﻳﺎ ﺍﺯ ﺷﻬﺮﺷﺎﻥ ﺗﺒﻌﻴﺪﺷﺎﻥ ﻛﻨﻨﺪ. ﺗﺎﺯﻩ، ﺍﻳﻦﻫﺎ ﺭﺳﻮﺍﻳﻲ ﺁﻥﻫﺎ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎﺳﺖ ﻭ ﺩﺭ ﺁﺧﺮﺕ ﻫﻢ ﻋﺬﺍﺑﻲ ﺑﻲﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﻧﺼﻴﺒﺸﺎﻥ ﻣﻲﺷﻮﺩ.»
حکم اعدام برخی از اغتشاشگران محارب، برخی از مدعیان فلسفه اخلاق را وا داشت تا به نفی خشونت توصیه کنند و شخص مدعی فقاهت را وا داشت تا عنوان محارب را از جانیان بزداید و شخص مدعی علم حقوق نیز همین ادعا را تکرار کرد.
اما باید از اینها پرسید این چه فلسفه اخلاق و علم فقه و علم حقوقی است که فقط در دفاع از اغتشاشگران ضد انقلاب و فحاشان بی اخلاق و فاسقان ضد مذهب، کارایی دارد؟ آنگاه که جوانان و دانشمندان این مرز و بوم توسط کومله و تجزیه طلبان و منافقان و داعشیان قطعه قطعه می شدند، اخلاق و فقه و حقوق این مدعیان کجا بود؟
دوستان می پرسند اینان که درس خوانده حوزه علمیه هستند، چرا اینگونه استدلال می کنند؟ پاسخ این است که انحراف یک تفسیر و تطبیق به رای حوزوی از انحراف فکری یک دانشگاهی به مراتب بدتر است.
وقتی محقق حلی در شرائع الاسلام به صراحت می نویسد: المحارب کل من جرد السلاح لإخافة الناس فی بر او بحر لیلا کان او نهارا فی مصر و غیره، و شیخ طوسی در خلاف می فرماید: المحارب الذی ذکره الله تعالی فی آیه المحاربه هم قطاع الطریق الذین یشهرون السلاح و یخیفون السبیل، و ابن ادریس در السرائر می فرماید: المحارب کل من شهر السلاح لإخافة الناس فی بر كان او فی بحر فی العمران و الامصار او فی البراری و الصحاری؛
همچنین وقتی آیه شریفه با ظهور قریب به نص بر حکم شرعی محارب دلالت دارد؛ آنگونه که در ترجمه تفسیری آن بیان شد؛
حال چگونه این طائفه مدعی اخلاق و فقه و حقوق، قمه کشان معرکه گیر فحاش قطاع الطریق را محارب نمی دانند و به واسطه مخالفت باحکم شرعی اعدام آنها خوراک رسانه اجانب را تامین می کنند.
خداوند اهل علم را از تحمیل سیاست زدگی بر اخلاق و فقه و حقوق نجات دهد و عاقبت همه ما را ختم به خیر گرداند.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
عبدالحسین خسروپناه دزفولی
طلبه حوزه علمیه قم
۱۹ آذر ۱۴۰۱
🇮🇷 https://eitaa.com/hazratzahrah/11420
هدایت شده از خبرگزاری فارس
عضو مجلس خبرگان: محاربی که قتل نکرده هم میتواند حکم اعدام بگیرد
🔹جواد مجتهد شبستری: کسی که سلاح به دست میگیرد و سلاح را از غلاف بیرون میکشد، برای ترساندن مردم، عنوان محارب بر او قطعا صدق میکند، لازم نیست حتما مرتکب قتل شده باشد.
🔹در کتب فقهی محارب به کسی میگویند، که اسلحه را برای ترساندن مردم از غلاف بیرون بکشد. یعنی کسی سلاح به دست میگیرد، و راه می بندد، درگیر میشود با مردم و قمه به دست میگیرد. فرقی هم ندارد که یک مامور انتظامی را بترساند یا مردم را.
🔹در مورد فردی که اخیرا اعدام شده هم حکم محارب محقق شده و ما نباید برای خوشامد دیگران از صدور احکام اسلام دست بکشیم. اگر نظام بخواهد در قبال افرادی که مسلحانه وارد درگیری شدهاند رافت به خرج بدهد، دامنه اغتشاشات متوقف نخواهد شد.
@Farsna - Link
هدایت شده از خبرگزاری فارس
توضیح آیتالله کعبی درباره نظر امام خمینی(ره) درخصوص محاربه
🔹امام راحل در فصل ششم تحریرالوسیله در حد محارب می فرمایند: محارب کسی است که سلاحش را بکشد و یا صرفاً به خاطر ایجاد رعب و وحشت در میان مردم آماده کند و ارائه افساد در زمین کند. این ارائه افساد در زمین توضیحی برای رعب و وحشت و کشاندن سلاح است.
🔹بنابراین هرکسی سلاح گرم و سرد خود را بکشد و رعب و وحشت ایجاد کند و تخریب اموال خصوصی و عمومی کند حتی اگر آدم نکشته باشد، محارب و مفسد فیالارض شناخته میشود. لازم هم نیست که این محارب حتما جزو اشرار و سارقان مسلح باشد.
🔹در واقع باید صدق اخافه کند؛ یعنی قدرتنمایی. فردی که اخیرا اعدام شد، هم قدرتنمایی کرده، هم سد راه مردم شده و هم اسلحه کشیده، هم ماشینها را خراب کرده و آتش زده و این موارد مصداق محارب و مفسد فیالارض است.
@Farsna - Link
هدایت شده از کانال حسین دارابی
تهران ۱۳۷۹ vs تهران ۱۳۹۹
همیشه دبی و امارات و قطر و اینجور جاها رو عکسهای قبل و الانشون رو مقایسه میکنن، تغییراتی که تو کشور خودمون اتفاق میفته رو نمیبینن. فرق ما با دبی و امارات میدونید تو چیه؟ اون برج ها و ساختمونهای دبی رو آمریکایی ها و اروپاییها ساختن براشون، تو ایران مهندسان ایرانی دارن میسازن. اونجا مستعمره غربن، هرکاری دلشون بخواد باهاشون میکنن اینجا غرب درتلاشه مثل قبل مستعمرهش بشیم
فقط تغییرات ساختمون سازی اونجاهارو نشونتون میدن، بگید پیشرفتهای علمی امارات و قطرو بگن، پیشرفتهای پزشکی، سلامت و چیزای دیگه رو بگن ببینم چقدر باقبل فرق کردن. مسائل نظامی و موشکی و ماهوارهای که بماند. البته تو مسائل پوشکی رشد چشمگیری داشتن😂
#حسین_دارابی 👈 عضوشوید
@hosein_darabi
هدایت شده از دانشجوی مشروطی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵خدا یا شاهد باش که قصد من از انتشار این کلیپها شماتت و تحقیر بندگان تو نیست لکن برای روشن شدن یک عده غافل غربگرا و خود تحقیراست
💥 قابل توجه غربگداهای وطنی
یک روز سرد پاییزی عادی مقابل ساختمان موزه هنر سانفرانسیسکو آمریکا!
هدایت شده از خبرگزاری فارس
44.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 وحشتی که رهنورد در مشهد به پا کرد
🔹اظهارات مجید رهنورد در دادگاه: نفهمیدم که کاری دور از انسانیت انجام میدهم؛ برادرکشی کردم.
@Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ این فیلم رو خوب نگاه کنید ؛ اوباشی که اوایل اغتشاشات دستگیر شده بودن و با رافت نظام آزاد شده بودن دوباره دو ماه بعد با سلاح گرم کامیوندارها رو مجبور به اعتصاب میکردن
🔹 اکثر این اوباش اصلاح پذیر نیستن و باید با قانون محکم باهاشون برخورد بشه
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat