بدن نمایی در دانشگاه علوم تحقیقات!
از منظر روانشناختی، باید گفت که فرد مرتکب «بدن نمایی»، یا عورت نمایی شده است. چه اعتراض به سیاست باشد و چه اعتراض به رویدادهای زندگی، « اختلال روانپزشکی» است.
عوامل روانشناختی (استرس، اضطراب، افسردگی، نگرانی و وضعیت روحی نامناسب)، عوامل فیزیولوژیکی (اختلال هورمونی، مشکلات عصبی و عروقی، دیابت، اختلالات تیروئید)، عوامل اجتماعی و فرهنگی( محدودیت ها و قوانین اجتماعی) و فرهنگ جنسی یک جامعه می تواند پیشران این نوع رفتار باشد.
اگر به رویکردهای روانشناسی مراجعه کنیم تحلیل های مختلف وجود دارد، مثلاً فروید علاوه بر عامل خودشیفتگی، محرومیتهای جنسی و رشک آلت مردی را باعث پیدایش اختلال نمایشگری میدانست، به همین علت است که «لوئی» دانشمند فرانسوی عقیده دارد که اگر درب فاحشه خانههای پاریس بسته شود، در هر کوچه و خیابان شهر پاریس نمونههای شگفتانگیزی از اشخاص نمایشگر خودنمایی خواهند کرد.
رویکرد رفتار گرایی، بدن نمایی را محصول یادگیری در کودکی و تربیت اشتباه میداند؛ یعنی زمانی که فرد هنگام نشان دادن خودش تحریک جنسی شده و ناراحتی و رفتار تند دیگران (والدین) از این رفتار، موجب برانگیختگی او شدهاست.
رویکرد زیستی آسیب مغزی، به ویژه آسیبهای قطعهٔ گیجگاهی، را با بدن نمایی مرتبط دانستهاند.
https://eitaa.com/PsychologyCounseling
برای افزایش هوش هیجانی ( EQ ) فرزندم یا دانش آموزم چه کنم ⁉️
بهترین و کلی ترین تعریفی که میتوان از هوش ارائه کرد ؛ میزان سازگاری فرد با محیطش است.
هوش هیجانی کاملا اکتسابی و اموزشی ست و چهار فاکتور مهم دارد :
۱. شناخت احساسات خود (خودشناسی)
۲. مدیریت احساسات خود ( خودکنترلی )
۳. شناخت احساسات دیگران
۴. کنترل احساسات دیگران ( میزان نفوذ و تاثیرگذاری بر دیگران )
هوش هیجانی به بیان و ابراز هیجانات بازمیگردد. اگر فردی هیجانات خود را با شدت و میزان مناسب متناسب با موقعیت و رویداد به درستی ابراز کند از هوش هیجانی بالایی برخوردار است اما اگر هیجانات متناسب با رویداد نبوده یا شدت و میزان این هیجان بسیار کم یا زیاد باشد این فرد از هوش هیجانی پایینی برخوردار است.
برای افزایش هوش هیجانی دانش اموزان کلاس ؛
آنها باید بتوانند در کلاس متناسب موقعیت ها احساسات خود را ابراز کنند و با انواع احساسات اشنا شوند. بهتر است انواع احساسات به دانش آموزان آموزش داده شود و اجازه داده شود که حتی احساسات منفی همچون غم ، حسرت ، نفرت و انزجار ، خشم و ... نیز در کلاس به میزان مناسب ابراز شود.دانش اموز باید با شناخت احساسات دیگران و مفهوم " همدلی " و تفاوت ان با " همدردی " آشنا شود.
و ...
برای افزایش هوش هیجانی فرزندم میبایست :
او را با انواع احساسات اشنا سازم.
بعنوان یک والد خودم نیز به درستی احساساتم را ابراز کنم.
از فرزندم بخواهم احساسات خود را متناسب موقعیت ها و با میزان مناسب ابراز کند.
از احساسات منفی خود نهراسد و با انها روبه رو شود.
https://eitaa.com/PsychologyCounseling
اگر افراد میتوانستند یاد بگیرند که آنچه برای من خوب است، لزومی ندارد که برای دیگران هم خوب باشد آنگاه دنیای شاد و خوشایندتری میداشتیم. تئوری انتخاب به ما میآموزد که دنیای مطلوب من، اساس زندگی من است نه اساس زندگی دیگران.
ویلیام ﮔﻼﺳﺮ
از کتاب تئوری انتخاب
https://eitaa.com/PsychologyCounseling
عشق واقعی صادقانه و خالی از هرگونه تنفر و ریا ، تنها در رابطه ی بین یک معتاد و مخدرش وجود دارد.
زیگموند فروید (۱۹۳۹ - ۱۸۵۶)
دانشمند شهیر اتریشی و پدر علم روانکاوی
https://eitaa.com/PsychologyCounseling
بازی درمانی برای درمان اختلالاتی مانند:
👈 شب ادراری
👈 جویدن ناخن
👈 پرخاشگری و عصبانیت
👈افسردگی و استرس
نقش بسزا و موثری خواهد داشت.
لذا خانواده ها باید از این روش به عنوان روشی برای درمان و بهبود بسیاری از اختلالات کودک استفاده نمایند.
در صورت احساس نیاز با مراجعه به درمانگران در مراکز و کلینیک های مشاوره مشکلات کودک را بهبود بخشیده و از طرفی موجبات رشد او را از لحاظ عاطفی جسمی و هوش و ذهنی و مواردی دیگر فراهم نمایند.
کودکان در هنگام بازی احساسانی مانند ترس، خشم اندوه و شادی و عصبانیت را تجربه خواهند کرد و به وسیله آن ها استقلال طلبی و روحیه را کسب می کنند.
بازی سبب کاهش اضطراب و افسردگی در کودکان می شود،چرا که کودکان انرژی تخلیه نشده زیادی دارند که می توانند با استفاده از بازی تخلیه کنند و این امر بسیار مهم می باشد.
می توان گفت که بازی به اندازه تغذیه و خواب برای رشد کودک از جنبه های گوناگون مفید و موثر می باشد.
بدون بازی نمی توان انتظار داشتن یک فرزند مناسب در آینده را داشت.
https://eitaa.com/PsychologyCounseling
توفیق حضور در مراسم افتتاحیه کلینیک حس خوب در روز جمعه مورخ ۱۴۰۳/۸/۲۵ در شهرک لاله اسلامشهر توسط همکاران ارجمندم خانم دکتر لیلا خدایی و استاد گرانقدر جناب دکتر عابد عزیز ، شایان ذکر است خانم دکتر خدایی در زمینه اختلالات یادگیری کودکان و نوجوانان مهارت و تخصص قابل تحسینی دارند.
https://eitaa.com/PsychologyCounseling
اضطراب جدایی در کودکان نوپا ممکن است ماهها یا سالها طول بکشد؛ اما راهکارهایی وجود دارد که میتوانید برای کاهش علائم اضطراب انجام دهید. این نکات به مدیریت بهتر نگرانیهای بچهها کمک میکند.
۱- سریع خداحافظی کنید.
۲- غیب شدن یواشکی ممنوع!
۳- آیین ثابتی برای خداحافظی بسازید.
۴- فعالیت و بازی سرگرمکننده ترتیب دهید.
۵- اضطراب آنها را درک کنید.
https://eitaa.com/PsychologyCounseling
♨️سلسله نشست های آموزشی در حوزه سلامت روان و پیشگیری از آسیبهای روانی و اجتماعی در سطح شهرستان اسلامشهر
🔹این جلسه با موضوع پیشگیری از آسیب های روانی با گردهمایی جمعی از اولیای دانش آموزان ، علاقمند به مباحث علم روانشناسی در روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۸/۲۹ در مدرسه دخترانه هجرت اسلامشهر تشکیل گردید.
https://eitaa.com/PsychologyCounseling
رونمایی کتاب تربیت جنسی کودک و نوجوان (آنچه والدین باید بدانند) ، تالیف خانم لیلا خدایی و خانم الهام مشیری فر
در مورخ ۱۴۰۳/۸/۲۹ در کتابخانه عمومی مصطفی خمینی اسلامشهر
https://eitaa.com/PsychologyCounseling
زندگی با احساس شرم میتواند شبیه به تجربهی زیر ذرهبین بودن باشد. احساس شرم موجب میشود که افراد تصور کنند مدام در حال ارزیابی شدن توسط دیگران هستند غافل از اینکه ذرهبین اصلی در دست خودشان است.
مقایسه کردن خود با دیگران یکی از راههایی است که میتواند شما را به هیجان منفی شرم برساند.یکی از دلایل دیگر ایجاد شرم، تجربه ضربات روانی و ذهنی شدید مانند سوءاستفاده جنسی، فیزیکی و عاطفی خصوصا در کودکی میباشد.
شرم دونوع است ؛ درونی و بیرونی.شرمی که بر اساس ارزیابیهای شخص شما باشد و از این باور درونی که نقص و اشکالی دارید نشات بگیرد، شرم درونی نام دارد.شرم درونی منعکس کنندهی افکاری چون «به اندازه کافی خوب و ارزشمند نیستم» است. اما شرم بیرونی برخواسته از «در معرض دید دیگران بودن» است.اینکه فرد دائما نگران پی بردن دیگران به کاستی ها و نقص های اوست.
معمولا ما یکدیگر را کنترل میکنیم و انتظار میرود که دائماً از دیگران اطلاع داشته باشیم. خود را در یک رقابت ناعادلانه و بی سر و ته قرار میدهیم. بیایید یاد بگیریم طوری زندگی کنیم که به ارزشها و سبکهای مختلف زندگی احترام بگذاریم. بدانیم که " من هم انسان کاملی نیستم اما همواره تلاش میکنم بهتر باشم."
https://eitaa.com/PsychologyCounseling
♨️سلسله نشست های آموزشی در حوزه سلامت روان و پیشگیری از آسیبهای روانی و اجتماعی در سطح شهرستان اسلامشهر
🔹این جلسه با موضوع دانش خانواده و جمعیت ، با گردهمایی جمعی از شهروندان و زائرین علاقمند به مباحث علم روانشناسی در روز پنج شنبه مورخ ۱۴۰۳/۹/۱ در آستان مقدس امامزاده عقیل(ع) اسلامشهر تشکیل گردید.
https://eitaa.com/PsychologyCounseling
قدیم ها اگر کسی در عصبانیت، چشمش رو می بست و دهانش را باز و هر آنچه که از فحش، طعنه، کنایه، بی احترامی، توهین ،تلخ زبانی ،تحقیر ، شکایت، مقایسه، و ...به ذهنش می آمد و می گفت، اگر طرف مقابل ناراحت و آزرده و دلشکسته می شد و به رفیقی، بزرگی، عاقله مردی یا زنی دسترسی پیدا می کرد و بغض اش می شکست و سفره دلش را باز می کرد، معمولا آن پیر دانا یا رفیق چنین می گفت: «حالا خودت را ناراحت نکن! عصبانی بوده، نفهمیده یه چیزی گفته...تأکید می کنم: عصبانی بوده یه چیزی گفته...»!
امروزه یافته های روانشناسی نشان می دهد، اتفاقاً ناگفتههای هر انسانی که در حالت عادی با افسار عقل و آینده نگری هرگز به زبان رانده نمی شوند، در موقع عصبانیت افسار پاره می کنند و این ناگفته ها جمله می شوند و پرتاب می گردند!
رفقا! ما آدم ها باید برای مواقع عصبانیت تربیت شویم.
اگر بنا بر هر مصلحتی نباید حرفی را بزنیم و گفتن آن حرف تبعات دارد، تمرین کنیم، تمرین کنیم و تمرین کنیم که در مواقع عصبانیت آن را به زبان نیاوریم چرا که متاسفانه درونی ترین و راست ترین و واقعی ترین حرف ها همان هایی هستند که در مواقع عصبانیت ادا می شوند ، چون بدون ماسک و نقاب مطرح می شوند ، و شوربختانه همان جملات، بدترین جملات و خانمان سوزترین جملات هستند!
https://eitaa.com/PsychologyCounseling