eitaa logo
☘️قطعه ای ازبهشت☘️
1.5هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
2هزار ویدیو
6 فایل
☘️ به کانال قطعه ای ازبهشت خوش اومدید☘️ جهت ارتباط با بنده 😊 سوالات شرعی مذهبی اعتقادی شبهات و تعبیر خواب و...🤔 به ایدی زیر پیامک بدید✉️ 👇👇👇👇 @Haren_88 ❤️کپی صلوات❤️ خوش اومدید
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻عضو کانال مذهبی خادم الشریعه شوید :🔻 https://eitaa.com/joinchat/2573139970Ce06ba87304 ✅لینک کانال ما را برای بقیه ارسال کنید اجرتون با امام زمان عج
⬛🌹⬛🌹⬛🌹⬛🌹 💜🌹 یا رب العالمین عجل لولیک الفرج 🍂🍃🍂🍃 💜🌹 ملاک، صالح بودن است : 🌹الْمَالُ وَالْبَنُونَ زِينَةُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَالْبَاقِيَاتُ الصَّالِحَاتُ خَيْرٌ عِندَ رَبِّكَ ثَوَابًا وَخَيْرٌ أَمَلًا 🌹مال و پسران زیور زندگى دنیایند، و نیکیهاى ماندگار از نظر پاداش نزد پروردگارت بهتر و از نظر امید[نیز] بهتر است. 🌹Wealth and children are an adornment of the life of this world; and the ever-abiding, the good works, are better with your Lord in reward and better in expectation. (قرآن کریم سوره کهف 46) ⬛🌹 پیام‌ها و نکته ها : 💜 1. تفاخر و تکاثر به مال و فرزند، از جاهلیت است. 💜 2. صلاحیت مال به کثرت نیست، به حلال بودن کسب آن و در جای ضروری، هزینه کردن است. 💜 3. اولاد اگر صالح باشد، صدقه ی جاری و شایستگی پایدار خانوادگی است. 💜 4. فرزندان صالح در مکتب امام حسین علیه السلام ثابت کردند که گاه از خیلی بزرگترها، بهتر حامی حجت خدا بودند. 💜 5. برخی از کودکان ارزشمند و تأثیر گذار کربلا، قاسم و عبدالله فرزندان امام حسن علیه السلام، محمد و عون کودکان حضرت زینب کبری سلام الله علیها و.... 💜 6. بخشی از مظلومیت سیدالشهداء علیه السلام، شهادت جانسوز کودکان و نوجوانان ارزشمند لشکرشان است. 💜 7. ما چقدر در حق فرزندان خود تلاش کردیم تا شایسته و پیرو راه امام حسین علیه السلام باشند. 💜8. کودکان و نوجوانان را، برای سربازی لشکر امام زمان عج آماده کنیم تا بتوانند با متانت و قدرت کنار ولی خدا، پایدار، خدمت رسانی کنند. ⬛🌹💜 سلام عزیز لحظه های زندگی تان سرشار از انرژی و آرامش و امنیت در کنار خانواده ی محترم ⬛🌹⬛🌹⬛🌹⬛🌹
دور کردن زن از خوردن چهار چیز عَنْ أَبِي سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ قَالَ: أَوْصَى رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و اله) عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ (علیه السلام) فَقَالَ يَا عَلِيُّ... امْنَعِ الْعَرُوسَ فِي أُسْبُوعِهَا مِنَ الْأَلْبَانِ وَ الْخَلِّ وَ الْكُزْبُرَةِ وَ التُّفَّاحِ الْحَامِضِ مِنْ هَذِهِ الْأَرْبَعَةِ الْأَشْيَاءِ فَقَالَ عَلِيٌّ (علیه السلام) يَا رَسُولَ اللَّهِ وَ لِأَيِّ شَيْ ءٍ أَمْنَعُهَا مِنْ هَذِهِ الْأَشْيَاءِ الْأَرْبَعَةِ قَالَ لِأَنَّ الرَّحِمَ تَعْقَمُ وَ تَبْرُدُ مِنْ هَذِهِ الْأَرْبَعَةِ الْأَشْيَاءِ عَنِ الْوَلَدِ وَ لَحَصِيرٌ فِي نَاحِيَةِ الْبَيْتِ خَيْرٌ مِنِ امْرَأَةٍ لَا تَلِدُ فَقَالَ عَلِيٌّ (علیه السلام) يَا رَسُولَ اللَّهِ فَمَا بَالُ الْخَلِّ تَمْنَعُ مِنْهُ قَالَ إِذَا حَاضَتْ عَلَى الْخَلِّ لَمْ تَطْهُرْ أَبَداً طُهْراً بِتَمَامٍ وَ الْكُزْبُرَةُ تُثِيرُ الْحَيْضَ فِي بَطْنِهَا وَ تُشَدِّدُ عَلَيْهَا الْوِلَادَةَ وَ التُّفَّاحُ الْحَامِضُ يَقْطَعُ حَيْضَهَا فَيَصِيرُ دَاءً عَلَيْهَا. [۱] راوی گوید: پیامبر (صلی الله علیه و اله) به علی (علیه السلام) سفارش کردند: ای علی در طول هفته عروس خود را از خوردن شیرها و سرکه و گشنیز و سیب ترش منع کن، علی (علیه السلام) عرضه داشت: ای رسول خدا برای چی او را از این چهار چیز بازدارم؟ حضرت فرمودند: به خاطر این که رحم از این چهار چیز عقیم و از فرزند سرد می‌شود و حصیر در کنار خانه بهتر از زن عقیم است، علی (علیه السلام) عرض کرد: ای رسول خدا سرکه به چه خاطر است؟ حضرت فرمودند: اگر زن در حال سرکه خوردن حیض شود، طهارت او هیچ وقت کامل رخ ندهد و گشنیز حیض را در شکم زن بر می‌انگیزد و ولادت را بر او سخت می‌کند و سیب ترش حیض را قطع می‌کند و موجب بیماری در او می‌شود. ---------- [۱]: الأمالی للصدوق ص ۵۶۷، علل الشرایع ج ۲ ص ۵۱۴، من لا یحضره الفقیه ج ۳ ص ۵۵۲
هدایت شده از احمدحسین شریفی
⚫️روح بلند پیشوای تاریخ‌پژوهان معاصر به پیشوایان معصومش پیوست إِنَّا لِلَّهِ‏ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُون‏ رحلت محقق کم‌نظیر تاریخ اسلام، پیشوا و معلم بزرگ تاریخ‌پژوهان معاصر، استاد مهدی پیشوایی، ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای حوزه‌های علمیه و پژوهشگران تاریخ اسلام است: «إِذَا مَاتَ‏ الْعَالِمُ‏ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْ‏ءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَة» سال‌ها باید که تا یک سنگ اصلی ز آفتاب لعل گردد در بدخشان یا عقیق اندر یمن فروتنی و تواضعی مثال‌زدنی، ادب رفتاری و گفتاری فراموش‌ناشدنی، صبوری و بردباری در پژوهش، روحیه علمی سیری‌ناپذیر، تعهد و وجدان کاری درس‌آموز، حضور با روحیه و مجاهدانه در خط مقدم پاسخ به پرسش‌ها و شبهه‌های تاریخی تا واپسین‌روزهای حیات، شاگردپروری و نظم در تحقیق و مدیریت از ویژگی‌های علمی و اخلاقی آن مرد بزرگ بود. او تا واپسین روزهای حیات پربرکت خویش علیرغم کسالت‌های شدیدی که سالیان اخیر داشت، از پژوهش و تحقیق در تاریخ اسلام و پاسخ به سؤالات و شبهه‌های تاریخی هرگز احساس خستگی نکرد. مدیریت مجدانه و مشتاقانه و محققانه پروژه سنگین مقتل جامع سیدالشهداء، سردبیری عالمانه نشریه علمی‌پژوهشی «تاریخ در آیینه پژوهش» و مدیریت منظم و هوشمندانه گروه تاریخ اسلام موسسه امام خمینی و حضور هفتگی منظم و محققانه چند ساله در برنامه پرسمان تاریخی رادیو معارف و ده‌ها کتاب ارزشمند و صدها مقاله علمی و پژوهشی در موضوعات مختلف تاریخ اسلام و تربیت ده‌ها محقق و اندیشمند تاریخ‌پژوه از برکات وجودی آن مرد بزرگ بود. این مصیبت جانکاه را به خانواده ایشان و حوزه‌ علمیه قم و فرزندان علمی پرشمار ایشان به ویژه حجج اسلام دکتر محمدرضا جباری، دکتر حامد منتظری‌مقدم، دکتر جواد سلیمانی امیری، دکتر محسن رنجبر و دکتر علی امین‌رستمی تسلیت می‌گویم. ✍️احمدحسین شریفی @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔴 این روزهای ‎: 1⃣ اول؛ نگران افغانستان هستیم وهمدردی می‌کنیم. 2⃣ دوم؛ اما نمی‌توانیم مثل سوریه یا عراق ورود نظامی و مستشاری کنیم. چرا؟ چون دولت افغانستان هیچ دعوتی از ما نکرده؛ چون ارتش افغانستان خود حاضر به مقاومت نیست؛ چون عموم مردم افغانستان خود حاضر به دفاع از این دولت نیستند!‏ 🔹پس وقتی نه دولتشان از ما خواسته، نه ارتش و مردم‌شان خود حاضر به مقاومت در برابر ‎ هستند ما دنبال چه برویم؟ 3⃣ سوم؛ گروه‌های اصیل شیعه افغانستان مثل ‎ ترجیح دادند در دو قطبی طالبان و دولت آمریکاییِ ‎ و عبدالله عبدالله سکوت اختیار کنند. 🔹طالبان هم میداند که جان و مال و ناموس شیعه افغانستان خط قرمز جمهوری اسلامی است و دست درازی نمی‌کند کما اینکه اخبار موثق این را تایید می‌کند؛ لذا هیچ نیازی به ورود ایران نیست. 4⃣ چهارم؛ منافع ملی و بین المللی ایران در ورود به جنگ داخلی افغانستان نه تنها تامین نمی‌شود بلکه ذبح می‌شود.‏ آمریکایی‌ها و غربگراها سعی کرده‌اند به طُرق مختلف پای ایران یاحداقل ‎ را به این جنگ باز کنند اما هوشیاری جمهوری اسلامی بعلاوه هوشیاری شیعیان افغانستان جلوی این توطئه خطرناک را گرفت. نه دولت کرزای و اشرف غنی برای ما سودی داشت نه ‎طالبان خطری همچون ‎!‏ 🔹ما هم نگران این روزهای افغانستانیم و امیدواریم همه طرف‌های افغانی هرچه سریعتر به راه‌حل سیاسی دست پیدا کنند اما دخالت قدرت‌های خارجی، کار را سخت‌تر می‌کند و شعله جنگ را بیشتر و بیشتر. اگر ایران دخالت کند پاکستان و ترکیه و عربستان هم دخالت می‌کنند و اوضاع پیچیده‌تر می‌شود. 🔸نباید اسیر فضای مجازی و پروپاگاندای برخی جریانات سیاسی شد که نه عرضه جنگیدن دارند و نه اهل ایثار وجان دادن و خون دادن هستند. مدعیان پوچ‌ اندیشی که شعارشان نه غزه نه لبنان بود! حالا برای ‎ و ‎ دل می‌سوزانند! باور نکنید اینها عمری مردم مظلوم ‎ رامسخره کردند! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
💠 الحسین یجمعنا 📌 امام خمینی (رحمت الله علیه): این بیرق حسینی، اسباب این می شود که سازمان داده شده باشد. اگر قدرت های بزرگ در منطقه های خودشان بخواهند که یک اجتماعی ایجاد کنند، با فعالیت های زیادی که شاید چند روز یا چند دهه می کنند، در یک شهری، یک عده فرض کنید صدهزار نفری، پنجاه هزار نفری، با خرج های زیاد و زحمت های زیاد مجتمع می شوند و به قول آن کسی که می خواهد صحبت کند، گوش می دهند لکن شما می بینید که برای خاطر همین مجالسی که مردم را به هم پیوند داده است، این مجالس عزائی که مردم را به هم جوش داده است، به مجرد اینکه یک مطلبی پیش می آید، در یک شهر نه، در سرتاسر کشور، تمام قشرهای مردم و عزاداران حضرت سیدالشهدا مجتمع می شوند و احتیاج به اینکه زیاد زحمت کشیده بشود و تبلیغات بشود، ندارد. با یک کلمه، وقتی مردم ببینند که این کلمه از حلقوم سیدالشهدا سلام الله علیه بیرون می آید، همه با هم مجتمع می شوند. 📚 صحیفه نور، جلد ۱۶، صفحه ۲۰۸ و ۳۴۵
🏴🌹🏴🌹🏴🌹🏴🌹🏴🌹 🏴❤️السَّلاَمُ علیک یا علی الاصغر الرضیع 🏴😭زبانحال ربابه خاتون مادر حضرت علی اصغر علیه السلام : پسرم از نفس افتاد… به دادم برسید داد از این همه بی داد، به دادم برسید تشنه ام ؛شیر ندارم ؛چه کنم ؛حیرانم باید آخر چه به او داد، به دادم برسید دیگر از شدت گرما و عطش همچو کویر چاک خورده لب نوزاد به دادم برسید بوی آب و دل بی تاب و سپاهی بی رحم طفلی و این همه جلاد به دادم برسید آب دامی ست که دلبند مرا صید کند وای از حیله ی صیاد به دادم برسید با پدر رفت و ندانم چه شده کز میدان… شاه پیغام فرستاد : به دادم برسید بارالها، چه بلایی سرش آمد که حسین میزند این همه فریاد به دادم برسید 🏴🌷🏴🌷🏴🌷🏴🌷🏴🌷
جماع نکردن با شهوت زن دیگر عَنْ أَبِي سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ قَالَ: أَوْصَى رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و اله) عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ (علیه السلام) فَقَالَ... يَا عَلِيُّ لَا تُجَامِعِ امْرَأَتَكَ بِشَهْوَةِ امْرَأَةِ غَيْرِكَ فَإِنِّي أَخْشَى إِنْ قُضِيَ بَيْنَكُمَا وَلَدٌ أَنْ يَكُونَ مُخَنَّثاً مُؤَنَّثاً مُخَبَّلًا. [۱] راوی گوید: پیامبر (صلی الله علیه و اله) به علی (علیه السلام) سفارش کردند: ای علی با همسر خود با شهوت زن دیگر جماع نکن، چرا که می‌ترسم اگر فرزندی به وجود آید، دختری خنثی و معیوب در عقل یا اعضای بدن باشد. رُوِيَ أَنَّ الْجِمَاعَ بِشَهْوَةِ غَيْرِهَا يُورِثُ تَخْنِيثَ الْوَلَد. [۲] روایت شده است: جماع با شهوت غیر همسر، موجب خنثی شدن فرزند می‌شود. پاک نشدن آب مرد و زن با یک پارچه عَنْ أَبِي سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ قَالَ: أَوْصَى رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و اله) عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ (علیه السلام) فَقَالَ... يَا عَلِيُّ لَا تُجَامِعِ امْرَأَتَكَ إِلَّا وَ مَعَكَ خِرْقَةٌ وَ مَعَ أَهْلِكَ خِرْقَةٌ وَ لَا تَمْسَحَا بِخِرْقَةٍ وَاحِدَةٍ فَتَقَعَ الشَّهْوَةُ عَلَى الشَّهْوَةِ فَإِنَّ ذَلِكَ يُعْقِبُ الْعَدَاوَةَ بَيْنَكُمَا ثُمَّ يَرُدُّكُمَا إِلَى الْفُرْقَةِ وَ الطَّلَاقِ [۳] پیامبر (صلی الله علیه و اله) به علی (علیه السلام) سفارش کردند: ای علی با همسر خود جماع نکن جز اینکه همراه تو یک پارچه باشد و همراه او پارچهدیگر و از یک پارچه استفاده نکنید که شهوت روی شهوت رفته و موجب عداوت و دشمنی بین شما می‌گردد سپس شما را به جدایی و طلاق سوق می‌دهد. ---------- [۱]: الأمالی للصدوق ص ۵۶۷، علل الشرایع ج ۲ ص ۵۱۴، من لا یحضره الفقیه ج ۳ ص ۵۵۲ [۲]: عوالي اللئالي ج ۳ ص ۳۰۷ [۳]: الأمالی للصدوق ص ۵۶۷، علل الشرایع ج ۲ ص ۵۱۴، من لا یحضره الفقیه ج ۳ ص ۵۵۲
جماع نکردن در حال ایستاده عَنْ أَبِي سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ قَالَ: أَوْصَى رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و اله) عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ (علیه السلام) فَقَالَ... يَا عَلِيُّ لَا تُجَامِعِ امْرَأَتَكَ مِنْ قِيَامٍ فَإِنَّ ذَلِكَ مِنْ فِعْلِ الْحَمِيرِ وَ إِنْ قُضِيَ بَيْنَكُمَا وَلَدٌ كَانَ بَوَّالًا فِي الْفِرَاشِ كَالْحَمِيرِ الْبَوَّالَةِ فِي كُلِّ مَكَانٍ. [۱] پیامبر (صلی الله علیه و اله) به علی (علیه السلام) سفارش کردند: ای علی با همسر خود در حال ایستاده جماع نکن که این کار الاغ است و اگر فرزندی به وجود آید در بستر خواب خود بسیار ادرار می‌کند همچون الاغی که در هر مکان ادرار می‌کند. رُوِيَ أَنَّ الْجِمَاعَ بِشَهْوَةِ غَيْرِهَا يُورِثُ تَخْنِيثَ الْوَلَدِ وَ مُجَامَعَتَهَا مِنْ قِيَامٍ يُورِثُ فِيهِ الْبَوْلَ فِي الْفِرَاش. [۲] روایت شده است: جماع کردن با شهوت غیر همسر موجب خنثی شدن فرزند و جماع در حال ایستاده منجر به ادرار کردن فرزند در بستر خواب می‌شود. ---------- [۱]: الأمالی للصدوق ص ۵۶۷، علل الشرایع ج ۲ ص ۵۱۴، من لا یحضره الفقیه ج ۳ ص ۵۵۲ [۲]: عوالي اللئالي ج ۳ ص ۳۰۷
نگاه نکردن کودک هنگام جماع عَنْ جَابِرٍ قَالَ: قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ (علیه السلام) إِيَّاكَ وَ الْجِمَاعَ حَيْثُ يَرَاكَ صَبِيٌّ يُحْسِنُ أَنْ يَصِفَ حَالَكَ قُلْتُ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ كَرَاهَةَ الشُّنْعَةِ [۱] قَالَ لَا فَإِنَّكَ إِنْ رُزِقْتَ وَلَداً كَانَ شُهْرَةً عَلَماً فِي الْفِسْقِ وَ الْفُجُورِ. [۲] جابر گوید: امام باقر (علیه السلام) فرمودند: از جماعی که کودک تو را ببیند و به خوبی حال تو را بیان کند بپرهیز، گفتم: ای فرزند رسول خدا کراهت شما به خاطر زشت شدن فرزند است، فرمودند: نه اگر فرزنددار شوی فرزندت مشهور به گناه و اعمال زشت خواهد شد. عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) أَنَّهُ قَالَ: إِيَّاكَ أَنْ تُجَامِعَ أَهْلَكَ وَ صَبِيٌ يَنْظُرُ إِلَيْكَ فَإِنَّ رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه و اله) كَانَ يَكْرَهُ ذَلِكَ أَشَدَّ كَرَاهِيَةٍ. [۳] راوی گوید: امام صادق (علیه السلام) فرمودند: برحذر باشد که هنگام جماع کردن با همسرت کودکی تو را ببیند، همانا رسول خدا (صلی الله علیه و اله) به شدت این عمل را ناپسند می‌دانستند. عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْحُسَيْنِ بْنِ زَيْدٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و اله) وَ الَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ لَوْ أَنَّ رَجُلًا غَشِيَ امْرَأَتَهُ وَ فِي الْبَيْتِ صَبِيٌ مُسْتَيْقِظٌ يَرَاهُمَا وَ يَسْمَعُ كَلَامَهُمَا وَ نَفَسَهُمَا مَا أَفْلَحَ أَبَداً إِذَا كَانَ غُلَاماً كَانَ زَانِياً أَوْجَارِيَةً كَانَتْ زَانِيَةً وَ كَانَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ (علیه السلام) إِذَا أَرَادَ أَنْ يَغْشَى أَهْلَهُ أَغْلَقَ الْبَابَ وَ أَرْخَى السُّتُورَ وَ أَخْرَجَ الْخَدَمَ. [۱] پیامبر (صلی الله علیه و اله) فرمودند: قسم به کسی که جانم در دست اوست اگر کسی با همسر خود جماع کند و کودکی در اتاق بیدار بوده و آن دو را ببیند و صدای سخن گفتن و نفس کشیدن آنها را بشنود، فرزند پدید آمده رستگار نخواهد شد و پسر یا دختر باشد زناکار گردد و علی بن حسین (علیهما السلام) هنگامی که قصد جماع با همسرش را داشت در را بسته و پرده‌ها را کشیده و خادم‌ها را بیرون می‌کردند. ---------- [۱]: در طب الأئمة (علیهم السلام) ص ۱۳۳ " کراهة النبیغة " آمده است. [۲]: وسائل الشيعة ج ۲۰ ص ۱۳۴ [۳]: وسائل الشيعة ج ۲۰ ص ۱۳۴ [۱]: الكافي (ط - الإسلامية) ج ۵ ص ۵۰۰، وسائل الشیعة ج ۲۰ ص ۱۳۳
عَنِ الْحَلَبِيِّ قَالَ: قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) فِي الرَّجُلِ إِذَا أَتَى أَهْلَهُ وَ خَشِيَ أَنْ يُشَارِكَهُ الشَّيْطَانُ قَالَ: يَقُولُ بِسْمِ اللَّهِ وَ يَتَعَوَّذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّيْطَانِ. [۲] امام صادق (علیه السلام) در مورد شخصی که می‌خواهد با همسر خود جماع کرده و ترس شریک شدن شیطان را در فرزند دارد فرمودند: بسم الله بگوید و از شیطان به خدا پناه ببرد. عَنِ ابْنِ الْقَدَّاحِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) قَالَ قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ (علیه السلام): إِذَا جَامَعَ أَحَدُكُمْ فَلْيَقُلْ بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ اللَّهُمَّ جَنِّبْنِي الشَّيْطَانَ وَ جَنِّبِ الشَّيْطَانَ مَا رَزَقْتَنِي قَالَ فَإِنْ قَضَى اللَّهُ بَيْنَهُمَا وَلَداً لَا يَضُرُّهُ الشَّيْطَانُ بِشَيْ ءٍ أَبَداً. [۳] امیرالمومنین (علیه السلام) فرمودند: هنگامی که هر کدام از شما قصد جماع داشت بگوید: بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ اللَّهُمَّ جَنِّبْنِي الشَّيْطَانَ وَ جَنِّبِ الشَّيْطَانَ مَا رَزَقْتَنِي، فرمودند: اگر خداوند به آنان فرزند عطا کند شیطان هیچ وقت به او ضرر نمی رساند. قَالَ الصَّادِقُ (علیه السلام): إِذَا أَتَى أَحَدُكُمْ أَهْلَهُ فَلْيَذْكُرِ اللَّهَ فَإِنَّ مَنْ لَمْ يَذْكُرِ اللَّهَ عِنْدَ الْجِمَاعِ وَ كَانَ مِنْهُ وَلَدٌ كَانَ ذَلِكَ شِرْكَ شَيْطَانٍ وَ يُعْرَفُ ذَلِكَ بِحُبِّنَا وَ بُغْضِنَا. [۱] امام صادق (علیه السلام) فرمودند: هنگامی که شخصی خواهد با همسر خود جماع کند باید خداوند را یاد کند پس کسی که خدا را هنگام جماع یاد نکند و از او فرزندی پدید آید، شیطان شریک در نطفه آن فرزند است و این شریک شدن با دوست داشتن و نفرت داشتن ما اهل بیت (علیهم السلام) شناخته می‌شود. عَنْ سُلَيْمَانَ بْنِ خَالِدٍ قَالَ قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) مَا قَوْلُ اللَّهِ « شارِكْهُمْ فِي الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلادِ [۲] » فَقَالَ قُلْ فِي ذَلِكَ قَوْلًا أَعُوذُ بِاللَّهِ السَّمِيعِ الْعَلِيمِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيم. [۳] راوی گوید: به امام صادق (علیه السلام) عرض کردم منظور از آیه شریفه (در اموال و فرزندان آنها شریک شو) چیست؟ فرمودند: هنگام جماع حتما این را بگو: أَعُوذُ بِاللَّهِ السَّمِيعِ الْعَلِيمِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيم. عَنْ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام): يَا أَبَا مُحَمَّدٍ أَيَّ شَيْ ءٍ يَقُولُ الرَّجُلُ مِنْكُمْ إِذَا دَخَلَتْ عَلَيْهِ امْرَأَتُهُ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ أَ يَسْتَطِيعُ الرَّجُلُ أَنْ يَقُولَ شَيْئاً فَقَالَ أَ لَا أُعَلِّمُكَ مَا تَقُولُ قُلْتُ بَلَى قَالَ تَقُولُ بِكَلِمَاتِ اللَّهِ اسْتَحْلَلْتُ فَرْجَهَا وَ فِي أَمَانَةِ اللَّهِ أَخَذْتُهَا اللَّهُمَّ إِنْ قَضَيْتَ لِي فِي رَحِمِهَا شَيْئاً فَاجْعَلْهُ بَارّاً تَقِيّاً وَ اجْعَلْهُ مُسْلِماً سَوِيّاً وَ لَا تَجْعَلْ فِيهِ شِرْكاً لِلشَّيْطَانِ. [۱] ابو بصیر گوید: امام صادق (علیه السلام) فرمودند: ای ابامحمد مردان از شما هنگامی که همسرش بر او وارد می‌شود چه می‌گوید؟ گفتم: قربانت گردم آیا می‌شود چیزی گفت؟ فرمودند: آیا به تو یاد ندهم چه بگویی؟ گفتم: بله، فرمودند: می‌گویی بِكَلِمَاتِ اللَّهِ اسْتَحْلَلْتُ فَرْجَهَا وَ فِي أَمَانَةِ اللَّهِ أَخَذْتُهَا اللَّهُمَّ إِنْ قَضَيْتَ لِي فِي رَحِمِهَا شَيْئاً فَاجْعَلْهُ بَارّاً تَقِيّاً وَ اجْعَلْهُ مُسْلِماً سَوِيّاً وَ لَا تَجْعَلْ فِيهِ شِرْكاً لِلشَّيْطَانِ. عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ كَثِيرٍ قَالَ: كُنْتُ عِنْدَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) جَالِساً فَذَكَرَ شِرْكَ الشَّيْطَانِ فَعَظَّمَهُ حَتَّى أَفْزَعَنِي قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ فَمَا الْمَخْرَجُ مِنْ ذَلِكَ قَالَ إِذَا أَرَدْتَ الْجِمَاعَ فَقُلْ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ الَّذِي لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ بَدِيعُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ اللَّهُمَّ إِنْ قَضَيْتَ مِنِّي فِي هَذِهِ اللَّيْلَةِ خَلِيفَةً فَلَا تَجْعَلْ لِلشَّيْطَانِ فِيهِ شِرْكاً وَ لَا نَصِيباً وَ لَا حَظّاً وَ اجْعَلْهُ مُؤْمِناً مُخْلِصاً مُصَفًّى مِنَ الشَّيْطَانِ وَ رِجْزِهِ جَلَّ ثَنَاؤُكَ. [۲] راوی گوید: نزد امام صادق (علیه السلام) نشسته بودم که موضوع شریک شدن شیطان را بیان کردند و مساله بزرگی دانستند تا اینکه من را ترساندند، گفتم: قربانت گردم راه نجات از آن چیست؟ فرمودند: هنگامی که اراده جماع کردی بگو: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ الَّذِي لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ بَدِيعُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ اللَّهُمَّ إِنْ قَضَيْتَ مِنِّي فِي هَذِهِ اللَّيْلَةِ خَلِيفَةً فَلَا تَجْعَلْ لِلشَّيْطَانِ فِيهِ شِرْكاً وَ لَا نَصِيباً وَ لَا حَظّاً وَ اجْعَلْهُ مُؤْمِناً مُخْلِصاً مُصَفًّى مِنَ الشَّيْطَ
انِ وَ رِجْزِهِ جَلَّ ثَنَاؤُكَ. ---------- [۲]: وسائل الشيعة ج ۲۰ ص ۱۳۵، الکافی (ط- الإسلامیة) ج ۵ ص ۵۰۲، هدایة الأمة ج ۷ ص ۱۱۷ [۳]: الكافي (ط - الإسلامية) ج ۵ ص ۵۰۳، وسائل الشیعة ج ۲۰ ص ۱۳۶، مسند الإمام احمد بن حنبل ج ۳ ص ۳۹۱ [۱]: من لا يحضره الفقيه ج ۳ ص ۴۰۵، وسائل الشیعة ج ۲۰ ص ۱۳۷، هدایة الأمة ج ۷ ص ۱۱۷ [۲]: سوره اسراء آیه ۶۴ [۳]: تفسیرالعیاشی ج ۲ ص ۳۰۰، البرهان ج ۳ ص ۵۴۷، بحارالأنوار ج ۱۰۰ ص ۲۹۴ [۱]: الكافي (ط - الإسلامية) ج ۵ ص ۵۰۲، وسائل الشیعة ج ۲۰ ص ۱۳۶ [۲]: الكافي (ط - الإسلامية) ج ۵ ص ۵۰۳، وسائل الشیعة ج ۲۰ ص ۱۳۶