🔸امام صادق علیه السلام :
🔹كانَ عَليُّ بنُ الحُسَينِ عليه السلام إذا قامَ فِي الصَّلوةِ كَأَنَّهُ ساقُ شَجَرَةٍ لايَتَحرَّكُ مِنهُ شَيءٌ إلّا ما حَرَّكَهُ الرِّيحُ مِنهُ؛
🔹 امام سجاد (ع)هرگاه به نماز مي ايستاد چنان تنه درختي بود كه چيزي از آن نميجنبيد مگر آنچه را كه باد ميجنباند.
📚 الكافي ، ج ۳ ، ص ۳۰۰
✨﷽✨
🔰امام صادق (عليه السلام) فرمودند: ما نَعْلَمُ شَيْئا يَزيدُ فِى الْعُمْرِ اِلاّ صِلَةَ الرَّحِمِ، حَتّى اِنَّ الرَّجُلَ يَكونُ اَجَلُهُ ثَلاثَ سِنينَ فَيكونُ وَصولاً لِلرَّحِمِ فَيَزيدُ اللّه ُ فى عُمْرِهِ ثَلاثيْنَ سَنَةً فَيَجْعَلُها ثَلاثا وَ ثَلاثيْنَ سَنَةً، وَ يَكونُ اَجَلُهُ ثَلاثا وَ ثَلاثيْنَ سَنَةً فَيَكونَ قاطِعا لِلرَّحِمِ، فَيَنْقُصُهُ اللّه ُ ثَلاثيْنَ سَنَةً وَ يَجْعَلُ اَجَلَهُ اِلى ثَلاثِ سِنينَ ؛
💬 ما، غير از صله رحم، چيزى نمى شناسيم كه بر عمر بيفزايد، تا آن جا كه گاهى عمر كسي سه سال است، و وقتى كه اهل صله رحم مى شود، خداوند هم سى سال بر عمرش مى افزايد و آن را سى و سه سال مى كند و گاهى عمر كسى سى و سه سال است و قطع رحم مى كند و خداوند هم سى سال از عمر او مى كاهد و عمرش را به سه سال، كاهش مى دهد.
📗كافى: ج ۲، ص ۱۵۲، ح ۱۷
💎با مردم اینگونه رفتار کن
🔻امام حسن مجتبی عليه السلام:
صاحِبِ النّاسَ مِثلَ ما تُحِبُّ أن يُصاحِبوكَ بهِ؛
◽️با مردم آنگونه رفتار كن كه دوست دارى با تو رفتار كنند.
📚 أعلام الدين ، ٢٩٧
⚫️ حضرت امام حسين (عليهالسّلام) :
چنانچه با گوش خود بشنوم كه شخصی مرا دشنام میدهد و سپس معذرت خواهیِ او را بفهمم ، از او میپذيرم و گذشت مینمايم . چون كه پدرم اميرالمؤمنين علی (عليهالسّلام) از جدّم رسول خدا (صلیالله عليه و آله) روايت نمود :
كسی كه پوزش و عذرخواهیِ ديگران را نپذيرد ، بر حوض كوثر وارد نخواهد شد .
📚 احقاق الحق، ، ج ۱۱ ، ص ۴۳۱ .
«اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلٰی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُم»
📌 ریشههای قتل اباعبدالله(ع) را فراموش نکنیم
🎙صوت کامل سخنرانی علیرضا پناهیان قبل از خطبههای نماز جمعه تهران
🔻- ایجاد دوقطبی کاذب در جامعه، رفتاری منافقانه است
🔻- دوقطبیسازی باعث ایجاد خفقان روانی و دیکتاتوری رسانهای در جامعه میشود
🔻- از رئیسجمهور عجیب بود که در یک سخنرانی، هم علیه دوقطبیسازی سخن میگویند، هم با طرح موضوع زن، یک دوقطبی کاذب برای انتخابات آتی ایجاد میکنند و به تبلیغاتچیها گرا میدهند که از این موضوع برای ایجاد دوقطبی استفاده کنند.
@Panahian_ir
📌 نکات کلیدی #نماز_جمعه_اهواز(22 شهریورماه 98) به امامت #حجت_الاسلام_والمسلمین_موسویفرد
1️⃣ هدف نهایی از زیارت، رسیدن به مقام قرب الهی است و باتوجه به در پیش بودن اربعین حسینی، مسئولان در نظام جمهوری اسلامی خود را برای خدمت به زائران امام حسین(ع) مهیا کنند.
2️⃣ استان خوزستان از دو مرز شلمچه و چذابه برخوردار است که اربعین امسال باید خود را برای جمعیت چند برابری نسبت به سالهای گذشته آماده کرد.
3️⃣ بسترسازی برای اشتغال آسان جوانان فراهم شود و باتوجه به بسته بودن ظرفیت استخدام از سوی ادارات دولتی و برخی شرکتها، تلاش شود که حدالامکان از بکارگیری نیروهای غیربومی جدا خودداری شود.
4️⃣ تلاش برای اشتغال جوانان بومی خوزستان انجام شود چراکه بکارگیری نیروهای غیربومی هزینههای اضافی بر روی دولتمردان به همراه دارد.
5️⃣ خانوادهها نسبت به اشتغال جوانان خود دغدغهمند هستند و برخی از آسیبهای اجتماعی به دلیل عدم اشتغال و بیکاری است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
6️⃣ مناطق آسیبدیده از سیل نیازمند بازگشت به آرامش کامل هستند البته تلاشهایی از سوی دولتمردان و به ویژه نیروهای جهادی صورت گرفته که از آنها تشکر میکنیم اما باتوجه به پیشبینیها، باید خود را برای ترسالی امسال مهیا کرد.
7️⃣ همچنان از ظرفیت نیروهای مسلح برای مسأله سیل میتوان در سطح استان خوزستان استفاده کرد.
@musavifard_ir
🔅 ألسَّلاَمُ عَلَيکِ يَا فَاطِمَةَ المَعصُومِة (س) اشْفَعِي لِي فِي الْجَنَّه
🔸امام صادق علیه السلام :
🔹طلَبتُ فَراغَ القلبِ فوَجَدتُهُ في قِلَّةِ المالِ؛
🔹آسايش دل را جستجو كردم و آن را در كمى مال و ثروت يافتم.
📚مستدرك الوسائل: ج۱۲، ص۱۷۴، ح۱۳۸۱۰
❓بازيگوشي كودك نشانگر چيست؟
🔻رسولُ اللّه صلياللهعليهوآله:
عَرامَهُ الصَّبيِّ في صِغَرِهِ زِيادَةٌ في عَقلِهِ في كِبَرِهِ
🌸 بازيگوشى (و شيطنت) بچّه در دوران كودكى، نشانگر فزونى عقل او در بزرگسالى است.
📚منتخب ميزان الحكمة : ۳۲۲
🔵 امام موسی کاظم علیه السلام
💎 یَا مَعْشَرَ اَلشِّیعَةِ إِنَّکُمْ قَدْ عَادَاکُمُ اَلْخَلْقُ فَتَزَیَّنُوا لَهُمْ بِمَا قَدَرْتُمْ عَلَیْهِ.
💎 ای شیعیان! شما دشمنان زیادی دارید. پس در مقابل دشمن، خود را حقیر جلوه ندهید، بلکه با سیادت و آقایی در جامعه ظاهر شوید و تا آنجا که میتوانید، خود را زیبا و وجیه نشان دهید.
📚 کافی/ج6/ص480
📢 گریه بر امام حسین علیه السلام،
یکی از علایم ایمان است
▪️حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَنِ الصَّفَّارِ ، عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ الْبَرْقِيِّ ، عَنْ أَبَانٍ الْأَحمَرِ ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَيْنِ الْخَزَّازِ ، عَنْ هَارُونَ بْنِ خَارِجَةَ ، عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (عليه السلام) قَالَ : كُنَّا عِنْدَهُ فَذَكَرْنَا الْحُسَيْنَ (عليه السلام) وَ عَلَى قَاتِلِهِ لَعْنَةُ اللَّهِ , فَبَكَى أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (عليه السلام) وَ بَكَيْنَا .
قَالَ ثُمَّ رَفَعَ رَأْسَهُ فَقَالَ : قَالَ الْحُسَيْنُ (عليه السلام) : أَنَا قَتِيلُ الْعَبْرَةِ ، لَا يَذْكُرُنِي مُؤمِنٌ إِلَّا بَكَى وَ ذَكَرَ الْحَدِيثَ.
✍🏻 هارون بن خارجه گوید:
محضر مبارك امام صادق عليه السّلام بوديم، سپس نام امام حسين عليه السّلام را برديم، حضرت گريستند و ما نيز گريستيم. امام عليه السّلام سر مباركشان را بلند كرده و فرمودند: امام حسين عليه السّلام فرمودند: من كشته اشك هستم، ياد نمىكند من را هيچ مؤمنى مگر آنكه مىگريد.
📓 کامل الزیارات ، باب ٣٦ ، حدیث ٦ .
دليل حرام بودن ماه هاي حرام چيست؟
پاسخ:
خداوند در قرآن اين ماه ها را حرام اعلام کرده است:
🌱إنَّ عِدَّةَ الشهُّورِ عِندَ اللَّهِ اثْنَا عَشَرَ شهَرًا فىِ كِتَابِ اللَّهِ يَوْمَ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضَ مِنهْا أَرْبَعَةٌ حُرُمٌ ذَالِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ فَلَا تَظْلِمُواْ فِيهِنَّ أَنفُسَكُمْ؛(1)
👈شمار ماهها در نزد خدا، در كتاب خدا از آن روز كه آسمانها و زمين را بيافريده، دوازده است. چهار ماه، ماههاى حرامند. اين است شيوه درست. در آن ماهها بر خويشتن ستم مكنيد.
✍️در جواب سوال شما قبل از هر چيز بايد دقت کرد که بهره انسان از دانش بسيار اندک است.
🌱و ما أُوتيتُمْ مِنَ الْعِلْمِ إِلاَّ قَليلاً؛(2) آنچه از علم به شما روزى شده بسيار اندك است.
👈و نقص شناخت انسان او را مضطر به دين داري نموده است. و با عدم غفلت از اين مساله، بسيار روشن است که نمي توانيم دليل احکام را بيابيم. عالم داراي اسرار بسياري است و قسمت اعظم آن در دسترس دانش ما نيست (عالم غيب) و خبري از آن نداريم .
👈و خداوند بنا بر مصالح و مفاسد احکامي را تشريع مي کند، منطقه اي در اطراف کعبه را "حرم" اعلام مي کند و حرمت بيشتري براي آن قائل مي شود. يا زمان خاصي را داراي حرمت بيشتري اعلام مي کند. مثل ماه هاي حرام که احکام و جزئيات خاص خود را دارد. (رجب، محرم، ذيقعده و ذيحجه ماه هاي حرام هستند.)
👈و با توجه به پيوند شديد روح و جسم در انسان، زمان و مکان در او موثر واقع مي شوند و مناسک با توجه به زمان و مکان بيان مي شوند. مساله حج، روزه و جهاد و ... بعضي از اين مناسک هستند. به عنوان مثال جنگ در اين ماه ها حرام است:
🌱تو را از جنگ كردن در ماه حرام مى پرسند. بگو: جنگ كردن در آن ماه گناهى بزرگ است.(3)
🗞"تحريم جنگ در اين چهار ماه يكى از طرق پايان دادن به جنگهاى طويل المدة، و وسيلهاى براى دعوت به صلح و آرامش بود، زيرا هنگامى كه جنگجويان چهار ماه از سال اسلحه را به زمين بگذارند و صداى چكاچك شمشيرها يا صفير گلوله ها خاموش شود و مجالى براى تفكر و انديشه به وجود آيد احتمال پايان يافتن جنگ بسيار زياد است. هميشه ادامه يك كار با شروع مجدد آن پس از خاموشى تفاوت دارد و دومى به مراتب مشكلتر است، فراموش نمىكنيم كه در دوران جنگهاى بيستساله ويتنام چه اندازه زحمت مىكشيدند تا يك آتش بس بيست و چهار ساعته در آغازسال نو مسيحى يا مانند آن به وجود آورند، ولى اسلام براى پيروان خود در هر سال يك آتش بس چهارماهه اعلام ميدارد و اين خود نشانه روح صلح طلبى اسلام است."(4)
🖋مساله ماه هاي حرام بسيار با سابقه است. که حداقل از زمان حضرت ابراهيم (ع) بوده است. قبل از اسلام، مردم جاهل، تغييراتي در اين حکم الهي ايجاد مي کردند:
🌱به تأخيرافكندن ماههاى حرام، افزونى در كفر است و موجب گمراهى كافران. آنان يك سال آن ماه را حلال مىشمردند و يك سال حرام، تا با آن شمار كه خدا حرام كرده است توافق يابند. پس آنچه را كه خدا حرام كرده حلال مىشمارند. كردار ناپسندشان در نظرشان آراسته گرديد.(5)
👈و خود اين حکم (حرمت ماه هاي چهارگانه) مي تواند داراي بطوني باشد، که يکي از آن ها را بريتان نقل مي کنم:
✍️امام باقر (ع) مي فرمايند: اى أبا حمزه! روشنترين و آشكارترين برهان (امامت ائمه دوازدهگانه) براى كسى كه خداى تعالى او را هدايت فرموده گفتار اوست. در قرآن مجيد كه فرموده:
👈 «به درستى كه عدد ماهها نزد خدا دوازده ماه است روزى كه آفريد آسمانها و زمينها را، از آنها چهار ماه حرام است، اين است دين استوار، پس ستم نكنيد در آنها بر خويشتن؟» و شناسايى ماهها مانند محرم و صفر و ربيع و ماههاى پس از آن و همچنين ماههاى حرام: رجب و ذى قعدة و ذى حجة و محرم دين محكم خدا نيست چون يهود و نصارى و مجوس و ساير ملتها و همه مخالف و موافق (مذهب) اين ماهها را مى شناسند، و اسامى آنها را شماره مى كنند؛ بلكه آنها امامان و سرپرستان دين خدايند، و مراد از ماههاى حرام (در آيه شريفه) امير المؤمنين عليه السّلام است كه نام او از نام «على» كه نام خدا است جدا شده و مشتقّ است، همان طور كه نام محمد صلّى اللَّه عليه و آله از نام «محمود» خدا مشتقّ است، و ديگر سه فرزند آن حضرت كه نامهاى آنها على است: على بن الحسين (زين العابدين) و على بن موسى (الرضا) و على بن محمد (هادى) و به احترام آن حضرت اين نام (على) از نام خدا جدا شده و مشتقّ است.؛(6)
📚پي نوشت:
1- توبه آيه 36.
2- اسراء آيه 85.
3- بقره آيه 217.
4- تفسير نمونه، ج7، ص: 409.
5- توبه آيه 37.
6- الإنصاف فى النص على الأئمة ع ص 73.
💎طبرانی از علمای بزرگ اهل سنت عمری روایت کرده است:
حَدَّثَنَا عَبْدُ اللهِ، ثنا إِبْرَاهِيمُ بْنُ الْحَجَّاجِ، ثنا حَمَّادُ بْنُ سَلَمَةَ، عَنْ عَمَّارٍ، عَنْ مَيْمُونَةَ، قَالَتْ: «سَمِعْتُ الْجِنَّ تَنُوحُ عَلَى الْحُسَيْنِ»
میمونه (همسر رسول خدا صلی الله علیه و آله) گفت: شنیدم که جن بر حسین (علیه السلام نوحهسرایی میکرد.
📖 المعجم الکبیر، ج۳، ص ۱۳۱، ح ۲۸۶۸
💎 کمال الدین دمیری از علمای بزرگ اهل تسنن مینویسد:
چهار نفر پس از مرگ صحبت کردند: یحیی بن زکریا (علیهما السلام) هنگامی که ذبح شد و حبیب نجار (مومن آل یس علیه السلام) هنگامی که گفت ای کاش قومم میدانستند و جعفر طیار (علیه السلام) هنگامی که آیه «وَلا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ» الی آخره را خواند و حسین بن علی (علیهما السلام) هنگامی که آیه «سَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُون» را گفت.
📖حیاةالحیوان الکبری،ج۱،ص۲۰۴
💎امام باقر علیه السلام فرمود:
اِنّ الحُسَینَ صاحِبَ کَربَلا قُتِلَ مَظلوما، مَکروبا عَطشانا، لَهفانا فآلَی اللّه ُ عَزَّوَجلّ عَلی نَفسِهِ اَن لا یاتیَهُ لَهفانٌ و لا مَکروبٌ و لا مُذنِبٌ و لا مَغمومٌ و لا عَطشانٌ و لا مَن بِهِ عاهَةٌ ثُمَّ دَعا عِندَهُ و تَقَرَّبَ بِالحُسَینِ بنِ عَلیٍّ علیه السلام اِلَی اللّه ِ عَزَّوَجَلَّ إلاّ نَفَّسَ اللّه ُ کُربَتَهُ وَ اَعطاهُ مَسأَلَتَهُ و غَفَرَ ذَنبَهُ وَ مَدَّ فی عُمُرِهِ وَ بَسَطَ فی رِزقِهِ فَاعتَبِروا یا اُولی الاَبصار.
🔹حسین، بزرگ مرد کربلا، مظلوم و رنجیده خاطر و لب تشنه و مصیب زده به شهادت رسید. پس خداوند، به ذات خود، قسم یاد کرد که هیچ مصیبت زده و رنجیده خاطر و گنهکار و اندوهناک و تشنه ای و هیچ بَلا دیده ای به خدا روی نمی آورد و نزد قبر حسین علیه السلام دعا نمی کند و آن حضرت را به درگاه خدا شفیع نمی سازد، مگر این که خداوند، اندوهش را برطرف و حاجاتش را برآورده میکند و گناهش را میبخشد و عمرش را طولانی و روزی اش را گسترده میسازد. پس ای اهل بینش، درس بگیرید!
📖مستدرک الوسایل و مستنبط المسایل ج۱۰، ص۲۳۹
📖بحارالأنوار (ط-بیروت) ج ۹۸، ص ۴۶، ح ۵
سينه، رياض زخم تن، دل شده كربلاي تو
روي به هر طرف كنم، ميدوم از قفاي تو
اشك روان من شده مرهم زخمهاي تو
خندة دشمنان به من گرية من براي تو
حال كه رفتم از برت باش به ياد خواهرت
از ره دور ميزنم بوسه به زخم حنجرت
اي به لبان خشك من، جانِ به لب رسيده ات
مانده نشانِ بوسهام بر گلوي بريده ات
رفتم و مانده در برم جسم به خون كشيده ات
نيست رفيق نيمه ره خواهر داغديده ات
به دوري ات رضا شوم؟ - نه، به خدا نمي شوم
من كه به اختيار خود از تو جدا نمي شوم
🔻انتخابات یکی از موقعیتهایی است که برخی میخواهند جامعه را دوقطبی کنند
🔻رئیسجمهور، هم علیه دوقطبی سخن میگوید هم خودش دوقطبی برای انتخابات آینده میسازد!
🔻 #مقدمات_شهادت_امامحسین(ع)-۲
🔸دوقطبیسازی کاذب موجب دیکتاتوری روانی میشود. متأسفانه در جامعۀ ما هم سالهاست که یک دوقطبی کاذب شکل گرفته است.
🔸انتخابات یکی از موقعیتهایی است که بعضیها میخواهند از آن سوءاستفاده کنند و جامعه را دوقطبی کنند. درحالیکه انتخابات در یک جامعۀ سالم، باید طوری باشد که افراد و کاندیداها حرفهای خودشان را بزنند و با جذابیتِ برنامههایشان رأی جمع کنند، نه با تخریب کاندیداهای دیگر!
🔸اگر در یک انتخابات، همّت بر تخریب کاندیداهای دیگر باشد، این انتخابات نتیجۀ سالمی نخواهد داشت. ضمن اینکه تخریب با شیوۀ دوقطبیسازی، خیلی بدتر از تخریبِ یک فرد است.
🔸من تشکر میکنم که اخیراً رئیسجمهور علیه دوقطبیسازی صحبت کردند. ولی برای من خیلی عجیب بود که ایشان در یک سخنرانی میتوانند هم یک دوقطبی برای انتخابات آینده بسازند، هم علیه دوقطبی صحبت کنند!
🔸هم دوقطبی در موضوع زن ایجاد کنند و به تبلیغاتچیها گِرا بدهند که روی این دوقطبی برای انتخابات آینده، کار کنید، درحالیکه واقعاً آنچنان دوقطبیای در موضوع زن وجود ندارد و بعد در همان سخنرانی، علیه دوقطبی صحبت کنند. این یکمقدار عجیب است و البته از اینجور اتفاقها در سخنان ایشان زیاد اتفاق افتاده است.
👤علیرضا پناهیان
🚩دانشگاه تهران- ۹۸.۶.۲۲
👈🏼صوت و متن کامل:
📎 panahian.ir/post/5687
@Panahian_ir
🔻ایجاد «دوقطبی کاذب» در جامعه، رفتاری منافقانه است
🔻دیکتاتوری ناشی از دوقطبیسازی، شومتر است یا دیکتاتوری رضاخان و آلسعود؟
🔻 #مقدمات_شهادت_امامحسین(ع)- ۱
🔸یکی از ریشههای واقعۀ کربلا، جریان نفاقی بود که در همان دورۀ پیامبر(ص) شکل گرفت؛ زمانی که «عبداللهبناُبی» در سخنرانیاش «دوقطبیِ مهاجرین و انصار» درست کرد. وقتی این حرف به گوش پیغمبر(ص) رسید، حضرت آنقدر غضبناک شد که یکروز با کسی حرف نزد. (تفسير قمي/۲/۳۶۹)
🔸«عبدالله بن ابی» جامعۀ مدینه را دوقطبی کرد و سورۀ منافقین، دربارۀ او نازل شد. البته اختلاف نظر در جامعۀ اسلامی مایۀ برکت است، اما ایجاد دوقطبیِ کاذب در جامعه، و ذلیلکردن یک قطب، و عزیز دانستن یک قطب دیگر، یک رفتار منافقانه است.
🔸 دوقطبیسازی موجب میشود خفقان روانی و دیکتاتوری رسانهای در جامعه ایجاد بشود، چون هر کسی میخواهد انتقاد کند، میترسد که او را منسوب کنند به یکی از دو قطب. لذا هر انتقادی، تلقّی به توهین میشود و با هر امر به معروف و نهی از منکری، خیلی سخت برخورد میشود.
🔸 تقاضا میکنم اندیشمندان بررسی کنند «دیکتاتوری رسانهای» که معمولاً ذیل عملیات دوقطبیسازی کاذب انجام میگیرد، شومتر است یا دیکتاتوریِ انواع دیکتاتورها مثل رضاخان قلدر و آلسعود؟
🔸یکی دیگر از ضررهای دوقطبیسازی این است که موجب میشود شایستهسالاری از بین برود و کسانی بالا بیایند که شایسته نیستند، چون هر کسی از هر دو قطب بالا بیاید و شایسته نباشد، میگویند «دیگر این فرد مال قطب ما است و باید از او دفاع کنیم؛ چارهای نیست!»
👤علیرضا پناهیان
🚩دانشگاه تهران- ۹۸.۶.۲۲
👈🏼صوت و متن کامل:
📎 panahian.ir/post/5687
@Panahian_ir
🌷🌷🌷🌷🌷
🌷امام على -عليه السلام- فرمودند :
🌸 جالِسِ الْعُلَماءَ يَزْدَدْ عِلْمُكَ وَ يَحْسُنْ اَدَبُكَ و تَزكُ نَفسُكَ؛
🌸 با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
📚 غررالحکم و دررالکلم،ص341
🆔 @bayyenat110
❇️ اینگونه خود را معطر کنیم
🔻امام رضا علیهالسلام:
تعَطَّرُوا بِالاسْتِغْفَارِ لاَ تَفْضَحْکُمْ رَوَائِحُ الذُّنُوبِ
⚜با آمرزشخواهی و استغفار خود را معطر کنید تا بوی گناهان شما را رسوا نکند.
📚 امالی الطوسی، ص ۳۷۲
🔸امام علی علیه السلام :
🔹ما ابتَلَى اللّهُ أحَدا بمِثلِ الإملاءِ لَهُ؛
🔹خداوند هيچ كس را به چيزى همانند مهلت دادن به او، آزمايش نكرده است.
📚نهج البلاغه، حكمت ۱۱۶
🔵 امام حسن عسکری علیهالسلام
💎 ایّاکَ وَ الإذاعَة وَ طَلَبَ الرِّئاسَة، فَإنَّهُما یَدْعُوانِ إلَی الْهَلَکَة.
💎 مواظب باش از اینکه بخواهی شایعه و سخنپراکنی نمایی و یا اینکه بخواهی دنبال مقام و ریاست باشی و تشنه آن گردی، چون هر دوی آنها انسان را هلاک خواهد نمود.
📚 امالی (طوسی)/140
💎 سلام بر امام حسین علیه السلام
در احوالات مجسمه تقوا، کوه عبودیت وبندگی، مرحوم آیت الله سید احمد خوانساری وارده شده که؛
ایشان همیشه بعد از اذان واقامه نماز ، قبل از اینکه تکبیره الاحرام را بگوید ، اول می گفت : (السلام علیک یا ابا عبد الله) ، سپس تکبیر نماز را می گفت.
از ایشان پرسیدند : شما چرا همیشه قبل از تکبیر نماز، سلام بر سید الشهداء می دهید؟
فرمود: بخاطر اینکه ما همه چیز را از امام حسین داریم، نماز، مسجد، منبر، محراب و همه امور را مدیون امام حسین علیه السلام هستیم.
#نه_به_قوانین_غیر_منطقی
🔺بخشی از قوانین غیر منطقی معاونت آموزش حوزه های علمیه:
◾️حضور الزامی طلاب سطح عالی در کلاس های فقه و اصول. این قانون شامل طلابی که در مراکز تخصصی مشغول به تحصیلند نیز می باشد.
◾️افرادی که درسال تحصیلی گذشته یا سنوات قبل، در کلاس های فقه و اصول شرکت کرده اند اما موفق به شرکت در امتحانات نشده اند و یا نمره قبولی را نگرفته اند، موظفند در سال تحصیلی 98 -99 در کلاس های درس شرکت نمایند!
عکس از سامانه نجاح
⏺جهت #ثبت_نام در #طومار_مجازی در اعتراض به بی توجهی مسئولان حوزه به #رشته_های_تخصصی، نام خانوادگی خود را به آی دی زیر ارسال نمایید:
@feghahat_admn
🆔 @feghahat
🌀 کسی که نتواند هوسهای خود را مدیریت کند، قطعاً نمیتواند جامعه را مدیریت کند
🌀 اصول مدیریت در جامعه با اصول مدیریت در زندگی فردی و خانوادگی، یکی است
🔻 #آخرین_آمادگی_برای_ظهور (ج۷)-۱
🔹 سالها است که سیاست را جدای از دیانت و معنویت و اخلاق تلقی میکنند درحالیکه بر اساس عقل، دانش بشری و دستورات دینی، اصول مدیریت در جامعه با اصول مدیریت در زندگی فردی و خانوادگی، یکی است.
🔹 تقارنِ این سهنوع مدیریت، فوائد و نتایج بسیاری دارد. مثلاً اینکه افراد میتوانند از مدیریت صحیح در زندگی فردی خود، برای زندگی خانوادگی و اجتماعی الهام بگیرند. همچنین میتوانند بفهمند چه مدیری صالح است و چه مدیری شایسته نیست؟
🔹 هر مدیری که زندگی شخصی و خانوادگیاش به گونهای است که نمیتواند هوسهای خودش را مدیریت کند، او قطعاً نمیتواند جامعه را مدیریت کند، او توانایی و درک لازم برای برنامهریزی، سازماندهی، هدایت و کنترل را ندارد؛ این یک بحث ارزشی نیست، یک بحث کاملاً علمی و فنی است.
🔹 اگر کسی در خانوادهاش نتواند درست مدیریت کند یا در خانوادهای که درست مدیریت میشود، رشد نکرده باشد، طبیعتاً در جامعه هم نمیتواند مدیر خوبی باشد. لذا امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر فرمود: اگر خواستی یک مسئول انتخاب کنی، از خانوادههای صالح انتخاب کن (نهجالبلاغه/نامه۵۳)
🔹 کسانی که میخواهند صلاحیت افراد را برای انتخابات تشخیص بدهند(مثلاً شورای نگهبان) بیشتر از هرچیزی به «صلاحیتهای مدیریتیِ آن فرد» نگاه کنند؛ نه به تفتیش عقائد بپردازند، نه به حرفهای موهومی که تحت عنوان منازعات سیاسی مطرح میشود؛ بلکه ببینند «این فرد شایستگی مدیریتی دارد یا نه؟»
🔹 ما تا کنون در طول انقلاب، هرچه ضربه خوردهایم فقط از ناحیۀ ناتوانی در مدیریت بوده است؛ نه چیز دیگر! این ناتوانی البته همچنان ادامه دارد و طبیعتاً در انتخاباتهای بعدی هم خودش را نشان خواهد داد، چون هنوز درک صحیح عمومی از اصول مدیریت صحیح در جامعه، وجود ندارد.
👤علیرضا پناهیان
🚩دانشگاه امامصادق(ع)- ۹۸.۶.۱۵
👈🏻 متن کامل:
📎 Panahian.ir/post/5690
@Panahian_ir
💎 اینگونه دعای خود را مستجاب کنید
🔻حضرت محمد صلیاللهعلیهوآله:
مَن أَرادَ أن تُستَجابَ دَعوَتُهُ و َأَن تُكشَفَ كُربَتُهُ فَليُفَرِّج عَن مُعسِرٍ؛
🌸 هركس مىخواهد دعايش مستجاب شود و غمش از بين برود بايد گره از كار گرفتارى باز كند.
📚 نهجالفصاحه ص ۷۵۹، ح ۲۹۶۱
🌹 🌳 💦 🌴 🌹
🌳 ❤️ طلبکاران همیشگی :
💢💚روزی شخصی بر امام سجّاد علیه السّلام وارد شد و عرضه داشت:
ای فرزند رسول خدا! اکنون در چه حالتی هستید؟
حضرت در پاسخ چنین اظهار نمود: هم اکنون در حالتی میباشم که هشت چیز به دنبال من میباشند و مرا میطلبند:
1 : خداوند متعال، که از من اطاعت و اجرای دستورات و انجام واجبات و وظایف را میطلبد.
2 : پیغمبر اسلام صلّی اللّه علیه و آله ، که انجام مستحبّات و کارهای پسندیده را از من میطلبد.
3 : عائله و خانوادهام، که از من نفقه و مایحتاج زندگی خود را درخواست دارند.
4 : هوای نفس، که آرزوی رسیدن به خواستههای خود را دارد.
5 : شیطان، که میخواهد مرا مطیع و فرمانبر خویش قرار دهد.
6 : دو ملک مأمور الهی، که در همه جا و همه حالات همراه من هستند و از من صداقت و درستکاری میخواهند.
7 : ملک الموت و عزرائیل، که هر لحظه ممکن است روح و جان مرا بگیرد.
8 : و در نهایت قبر است، که در انتظار دریافت و تحویل بدن و جسم من به درون خود میباشد.
سپس امام زین العابدین علیه السّلام افزودند: اکنون حال کسی که در چنین حالات و در مقابل چنین طلبکارانی قرار گرفته است، چگونه میتواند باشد؟!
📚🌹 أعیان الشّیعة: جلد 1، صفحه 645
🌹 🌳 🇮🇷 📕 🌴 💦
اگر کسی قطع کننده ی صله ارحام کسی دیگری شود حکمش چیست؟
پاسخ:
اگر کسی باعث شود که دیگری قطع رحم بکند گناه کرده و باید توبه کند زیرا از نظر اسلام قطع رَحِم (عدم ارتباط با وابستگان) گناه کبیره است و در هیچ وضعی روا نیست. امام صادق(ع) میفرماید:
"حق الرحم لا یقطعه شیء؛ حق رحم را هیچ چیزی قطع نمیکند.(۱)
امام صادقمیفرمایند: "پیوند خویشاوندی خویش را حتی با جرعهای از آب محکم کن . بهترین راه برای خدمت به آنان این است که (لااقل) از تو آزار و مزاحمتی نبینند."!(۲)
کسی که قطع رحم و پیوند خویشاوندی نماید، مورد لعنت خدا و دور ماندن از رحمت اوست:
"فَهَلْ عَسَیْتُمْ إِن تَوَلَّیْتُمْ أَن تُفْسِدُواْ فِی الاْ َرْضِ وَتُقَطِّعُوَّاْ أَرْحَامَکُمْ أُوْلَـَّئِکَ الَّذِینَ لَعَنَهُمُ اللَّهُ.; (۳)) شما که در زمین فساد میکنید و قطع رحم مینمایید، مشمول لعنت خدا هستید و از رحمت او دور."!
پس هیچچیز نباید مانع از انجام دادن این فریضه الهی شود; و تا حدی که ممکن است نباید ترک شود، هر چند طرف مقابل قطع رحم کرده باشد; چنانکه پیامبراکرم میفرماید:
"قطع رحم نکن هر چند رحم از تو ببرد."(۴)
مردی خدمت امام صادق آمد و از بستگان خود شکایت نمود، حضرت به او فرمود: در عین حال به آنان نیکی کن! آیا تو هم میخواهی مثل آنان باشی و قطع رحم کنی؟ اگر چنین کنی خدا نظر لطفش را از همه شما خواهد برداشت.(۵)
از آن جایی که صلة رحم واجب است و قطع رحم حرام است لذا کسی نباید باعث قطع رحم دیگری شود. (۶)
البته باید روشن باشد که منظور از صلة رحم، رفت و آمد روزانه نیست؛
صله رحم حد مشخصی ندارد، و می تواند با تلفن، نامه یا پیام از طریق واسطه و مانند آن باشد، ولی باید طوری باشد که قطع رحم گفته نشود. بعضی از فقها فرموده اند: "مراد از صلة رحم این است که فرق گذارده شود بین رحم و اجنبی. صلة ارحام متوقف بر مراوده و رفت و آمد با ایشان نیست. با احوال پرسی و پیغام فرستادن از طریق تلفن یا نامه هم محقق می شود".(۷)
📚پی نوشت ها:
۱. بحار الانوار، ج ۷۴، ص ۱۳۱.
۲. سفینةالبحار، ج ۱، ص ۵۱۴.
۳. سوره محمّد، ۲۲ـ۲۳.
۴. میزان الحکمة، ریشهری، حدیث شماره ۷۰۶۱.
۵. همان، حدیث شماره ۷۰۶۷.
۶. سوال از دفتر آیت الله سیستانی به شماره ۷۸۳۶۵۶۵.
۷. همان .
🚨«قاضی سراج» از سازمان بازرسی رفتنی شد
🔹قاضی ناصر سراج از سازمان بازرسی کل کشور می رود و حجت الاسلام درویشیان جایگزین وی خواهد شد.
🔹درویشیان مدیرکل بازرسی خراسان است.
🔴 به کانال #آیت_الله_رئیسی بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/809893908C41692f55d2
🔅 ألسَّلاَمُ عَلَيکِ يَا فَاطِمَةَ المَعصُومِة (س) اشْفَعِي لِي فِي الْجَنَّه
🔸امام صادق علیه السلام :
🔹ابذُل لِصَديقِكَ نَفسَكَ ومالَكَ ، وَلِمَعرِفَتِكَ رِفدَكَ ومَحضَرَكَ ، ولِلعامَّةِ بِشرَكَ ومَحَبَّتَكَ .
🔹جان و مالت را بر دوستت، بخشش و حضورت را بر آشنايانت و گشادهرويى و مهربانیات را بر عموم مردم نثار كن .
📚الخصال : ص ۱۴۷ ح ۱۷۸