eitaa logo
قدس تی وی
184 دنبال‌کننده
11.8هزار عکس
9.5هزار ویدیو
228 فایل
قدس تی وی کانال ایتانمای فعالان گفتمان انقلاب اسلامی شهرستان قدس استان تهران ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/me_atu_ad https://virasty.com/mohsenhedayatmehr https://eitaa.com/ammareqods
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از آنتی BBC
13.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 متن مهمی که سازمان FDD همزمان با گران شدن دلار در ایران منتشر کرد! 🔹برنامه FDD و اسرائیل برای برهم زدن اقتصاد ایران 🔹بعد از دیدن این کلیپ می‌فهمید شبکه‌های تروریستی من‌و‌تو و اینترنشنال چرا مردم رو به خارج کردن پول‌هاشون از بانک‌ها ترغیب می‌کنن ☫به بپیوندید👇🏼 https://eitaa.com/joinchat/1530921154C92ed6d1acc
هدایت شده از بیداری ملت
🔥جرثومه‌ای به نام فریدون❗ 🔻هفته اول دی ۴۰۱ هفته ویژه‌ای در تشدید نبرد اقتصادی-رسانه‌ای بر علیه مردم و دولت بود که افزایش مشکوک قیمت دلار و خودرو نمود بارز آن بود. 🔻گزارش ها و تیترهای التهاب آفرین و اعلام قیمت های بعضا غیرواقعی برخی رسانه‌های مجازی و مکتوب، با تشدید اوضاع روانی بازار موجب تحریک بیشتر تقاضای ارز، خودرو، طلا ... و در نتیجه انفجار قیمتی شد. 🔻بازتاب خاص و جهت دار رهنمودهای دلسوزانه مراجع عظام در سفر ناگهانی قالیباف به قم، آن هم بعد از سکوت نسبی در کوران اغتشاشات و ترویج عریانی، بخش دیگری از این حملات را شکل داد تا گزاره دولتی با آدم‌های خوب و بی عرضه را در اذهان متدینان ایجاد کند. 🔻و... بالاخره ورود بن و جرثومه مشکلات کنونی یعنی حسن روحانی به فاز میانی این حمله اقتصادی-رسانه‌ای، پس از آتش تهیه چند روز قبل دامادش، هدف اصلی این صحنه آرایی را نشان داد. 🔻بله گویا نیاز شدید غرب به انرژی ارزان ایران از لوله‌های گشاد (یعنی توافق بدون دستاورد و تضمین) به جای (یعنی توافق گام به گام‌ متوازن و دارای تضمین که در شروط رهبری ذکر شده بود) موجب طراحی پیچیده دلاری-رسانه‌ای شده است. 🔻حسن روحانی به میدان آمده تا از میان خاکستر آغتشاشات، جهش مشکوک قیمت دلار و ... و حملات ترکیبی رسانه‌ای چهره تیره خود را سفید کند و هم جایگاه خود را برای انتخابات بعدی میان اصلاح طلبان و بدنه اجتماعی رأی خود بازسازی کند و از همه مهمتر جام زهر را به کام نظام بریزد. 🔸پ.ن: کسی که خود و تیمش باید محاکمه بشوند دویاره می خواهد گاری نفت ارزان را کوچه های لندن و پاریس هل بدهد. ✍حمیدرضا ابراهیمی 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
🔴یادش به خیر! یک روزی اینجوری مردم و نظام رو مسخره و تحقیر می‌کردند اما امروز شرف ندارند بگن ما اشتباه می کردیم و تدبیر نظام در ماجرای کرونا درست بود! این مشکلات اقتصادی هم مثل ماجرای کرونا خواهد شد، ان‌شا‌الله! 🗣"احمدکارآمد" 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
5.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥سردار خوبی ها حاج قاسم سلیمانی در بستری آرام بخواب و بدان که این ملت بی دفاع نخواهد ماند و در راستای به تحقق پیوستن آرمان های الهی ات و در پیرو راه پر فروغت بی گمان حاج قاسم های سلیمانی بسیار زیادی سر بر خواهند آورد تا راه شما را ادامه دهند❤️ رها گل ملایری از خوزستان شهرستان مسجدسلیمان
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 آقای رییسی ، رهبر معظم انقلاب از همان ابتدای آغاز دولت شما چندین بار بر حفظ ارزش پول ملی تاکید کردند ولی متأسفانه دولت شما در این زمینه اهتمام لازم را نداشته و ناموفق عمل کرده که حتی اعتراض نیروهای انقلابی را به همراه داشته است و لازم است هرچه سریعتر در این زمینه اقدام جهادی و عملیاتی انجام گیرد 👤 احسان بخش 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 نامه‌ی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز خطاب به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان در مورد اهمال‌کاری نهادهای دولتی در بحث آبگرفتگی معابر و طغیان فاضلاب کلانشهر اهواز 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
🔴مخالفت دانشجویان با آپارتمان سازی مسکن ملی 🔹نظرات اعضای شورای تصمیم‌گیری مسکن ملی قم شفاف شود / یک‌طبقه‌سازی مسکن را اجرایی کنید 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 نون به نرخ روز خور به سبک علی عاغا کریمی 🔹 دیروز استوری زده خطاب به روحانی که تو فقط شنبه ها حق حرف زدن داری. 🔹 اما هشتگ رو حمایت می‌کرد چون اون موقع به نفعش بود 🔹 راستی آقای کریمی شما که اینقدر دلسوز مردم شدی از خودت نمیپرسی کی این بلا ها رو سر مردم اورده؟ با انتخاب اشتباه تو امثال تو این همه بلا داره سرمون میاد. فکر کردی زرنگی؟ مردم خوب یادشون میمونه. 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از بیداری طلاب
🔻تأمّل دربارۀ آخرین سخنرانیِ سیاسی علامه مصباح-۱ اشکال مشترک در میان کارگزاران دولت‌ها 🖊 مهدی جمشیدی ۱. آیت‌الله مصباح این پرسش را مطرح می‌کند که آیا همۀ کارهایی که در طول گام اوّل انقلاب به عنوان کلّی «نظام»، نه به عنوان «یک شخص» یا «یک گروه خاص»، انجام شده‌اند، درست و در مسیر صحیح بوده‌اند، یا «اشتباهات جدّی» وجود داشته که هرچه زودتر جلوی آنها گرفته شود، به نفع نظام است؟ آن‌گاه، ادامه می‌دهد که آیا در طول این چهل سال، «یک اشکال مشترک در میان مسئولانِ نظام» وجود داشته است که اغلب، گرفتار درصدی از آن بوده‌اند؟(پایگاه اطّلاع‌رسانی آثار آیت‌الله مصباح، ارزیابی گام اوّل و برنامه‌ریزی برای گام دوّم، ۱۳۹۹/۴/۱). در اینجا، نگاه ایشان به تاریخ چهل‌سالۀ پشت سر نهاده‌شده، «انتقادی» و «آسیب‌شناسانه» است و ایشان می‌خواهد کاستی‌ها و لغزش‌ها را بیابد و بشناساند، اما نه از زاویۀ غیرانقلابی و سکولار، بلکه از چشم‌اندازی همسو و مؤمنانه. تمرکز وی در این‌ باره، بر روی «سیاست‌ها»یی است که در پیش گرفته شدند و روشن است که این سیاست‌ها، برخاسته از تصمیم‌گیریِ «کارگزاران در دولت‌های مختلف» بوده‌اند. از بیان ایشان به‌آسانی می‌توان فهمید که احتمال مطرح‌شده، نه یک حدس ذهنیِ خیالی، بلکه یک دغدغۀ متّکی به پاره‌ای «شواهد» و «واقعیّت‌ها» است. از این جهت است که ایشان تعبیر «اشتباه‌های جدّی» را به‌کار می‌برد و نسبت به پیامدهای آن هشدار می‌دهد. نکتۀ دیگر این است که وی از وجود «خطای مشترک» یاد می‌کند؛ یعنی بر این باور است که گویا در میان همۀ مدیران و کارگزاران عالی در دوره‌های مختلف حاکمیّتی، یک «انحراف تکرارشونده» و «لغزش مشابه» وجود داشته است که باید بر آن، انگشت تأکید نهاد و آن را شناخت. ۲. در مقام پاسخ به این پرسش، آیت‌الله مصباح به سراغ صورت و غایت نخستین انقلاب می‌رود و از امام خمینی نام می‌برد و می‌گوید تکيه‌کلام ایشان از روز اوّل تا روزهای آخر حیات‌شان «اسلام» بود؛ چنان‌که اگر پیشرفتی حاصل می‌شد مي‌گفتند از «اسلام» است و اگر ضعفی بود می‌گفتند ما وظیفۀ اسلامی‌مان را درست انجام ندادیم. بنابراین، امام فقط به دنبال «عمل به اسلام» بود(همان). ایشان می‌خواهد برای داوری دربارۀ وضع موجود و اثبات آن لغزش مشترک، معیار و مقیاسی به دست بدهد که در چهارچوب آن، این رویکردها را باید خطا قلمداد کرد. در اینجاست که به سراغ امام خمینی می‌رود و تفکّر ایشان را به صحنه می‌آورد و تأکید می‌کند که در تفکّر امام خمینی، همۀ امور به «اسلام» ارجاع داده می‌شد و تمام دغدغه‌ها و حسّاسیّت‌های ایشان به اسلام بازمی‌گشت؛ چنان‌که اساس و غایت انقلاب اسلامی نیز بر اسلام استوار بود. هدف امام خمینی از مبارزه و نهضت و انقلاب و نظام، حاکمیّتِ اجتماعیِ اسلام بود؛ یعنی تحقّق ارزش‌های اجتماعی در عرصۀ عینی و اجتماعی و نهادیِ زندگی. اگر این‌چنین است – که البتّه است – باید گفت هرگونه فاصله‌گیری از این اصل بنیادین، یک انحراف راهبردی و ویران‌گر است. ۳. سپس آیت‌الله مصباح، به شواهد و نمونه‌های عینی اشاره می‌کند و می‌گوید احتمال می‌دهم در کلمات بعضی از «مسئولان رده بالا»، این بود که اگر «تحقّقِ اجتماعیِ اسلام»، ناسازگار با «شرایط روز» است؛ یا باید «اهداف مادّیِ انقلاب» را پیش برد و یا باید «احکام اسلام» را به هر قیمتی اجرا کرد؛ درحالی‌که ما حاضر نیستیم به احکام اسلام به هر قیمتی عمل کنیم. ظن قوّی من این است که بعضی از مسئولانی که «عالی‌ترین مقام اجرایی» را به عهده داشتند و شاید «لباس روحانیّت» هم به تن داشتند به اين مطلب تصریح کردند. البتّه شاید کسان دیگری هم بودند كه همین‌طور فکر می‌کردند، ولی به‌صلاح‌شان نمی‌دانستند كه بگویند. همچنین ممکن است دربارۀ ولایت فقیه، این اشکال مطرح شود که چرا ما باید تابع حرف شخصی باشیم که چندی بیش از ما در حوزه درس خوانده است؟ شاید بعضی‌ها گفته باشند که ما فلان کسی را که فلان مقام ارشدی دارد، بر سر کار آوردیم، و ما اولی به ولایت هستیم. اگر این احتمال درست باشد، پس مسئولان در معرض این خطر هستند که اصلِ «بینش اسلامی»‌شان دربارۀ این نظام را تصحیح نکردند. از همان اوائل، «انحراف‌هایی در مسیر نظام» شکل گرفت، که گاهی شدّت پیدا کرد و گاهی ضعف، و شاید اکنون نیز همان‌طور باشد(همان). 🖇 به بهانۀ خطبۀ انتقادیِ حضرت زهرا -سلام‌الله‌علیها- نسبت به سکولاریسمِ رسمی در دورۀ حاکمیّتِ پساپیامبر. @sedgh_mahdijamshidi ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
هدایت شده از بیداری طلاب
🔻تأمّل دربارۀ آخرین سخنرانیِ سیاسی علامه مصباح-۲ غلبۀ دلخواه‌ها و سقوط کارگزاران 🖊 مهدی جمشیدی ۴. در این لایه از بحث، ایشان می‌کوشد مسألۀ خویش را «اثبات» کند و نشان دهد که پاره‌ای از کارگزاران عالی در دوره‌های گوناگون، از اصل یادشده عبور کردند و اسلام را به عنوان «نقطۀ مرکزیِ انقلاب»، به حاشیه راندند. از جمله استدلال‌هایی که اینان برای توجیه سیاست خویش مطرح کردند، این بود که در جهان جدید که مناسبات و معادلات نوپدید و اجتناب‌ناپذیری بر آن حاکم شده است، نمی‌توان اسلام را آن‌گونه که در کتاب و سنّت بیان شده است اجرا کرد، بلکه باید یا اسلام را به «عرصۀ شخصی و فردی»، محدود ساخت و از «تجربه‌های انسان‌ساختۀ غربی» بهره گرفت، یا دست‌کم باید به «تلفیقی از اسلام و نسخه‌های غربی» دست یافت و به این واسطه، از امتناع‌ها و بن‌بست‌ها رهایی یافت. و اگر مقاومت کنیم بر طلبِ «آرمان‌های اسلامی» پافشاری کنیم، به یک «حکومت ایدئولوژیک» تبدیل خواهیم شد که قادر به فراهم‌آوردنِ حاجات معیشتی و اقتصادیِ جامعۀ خویش نیست و مردم را از این لحاظ در سختی و تنگنا قرار می‎‌دهد تا خطوطِ قرمزِ ایدئولوژیکش، درنوردیده نشوند و این یعنی ترجیح «ایدئولوژی/ آرمان/ ارزش/ اسلام» بر «معیشت/ زندگی/ رفاه/ آسودگی». در این جهانِ جهانی‌شده که غرب متجدّد بر آن مسلّط است، ما چاره‌ای جز انتخاب یکی از این دو نداریم و نمی‌توانیم هر دو را در کنار یکدیگر و همزمان بخواهیم؛ چنان‌که تاکنون نیز دست به این انتخاب قهری و جبری زده‌ایم و «ایدئولوژیِ انقلابی» را بر «معیشت مردم» ترجیح داده‌ایم و دنیا را برابر خویش نشانده‌ایم و به جای «ارتباط/ تعامل/ هم‌افزایی/ همکاری»، «قهر/ تضاد/ ماجراجویی/ تنش» را رقم زده‌ایم. دورۀ «انقلابی‌گری» به سر آمده و باید به عنوان «نظام» در جهان حضور داشت و بازی کرد و «منافع ملّی» را تأمین نمود و به‌جای «آرمان»، بر «واقعیّت» تکیه کرد. این تصویرسازی‌ها و برداشت‌ها بدان معنی است که ذهن و اندیشۀ برخی از عالی‌ترین مقامات در نظام جمهوری اسلامی، هیچ تناسبی با تفکّرِ امام خمینی نداشته، بلکه در مقابل آن قرار داشته است و اینان در مسیر «استحالۀ ارزش‌های انقلابی» و «تبدیل انقلاب به نظام»، حرکت و سیاست‌گذاری کرده‌اند. ۵. مسألۀ دیگری که آیت‌الله مصباح به آن اشاره می‌کند این است که آيا اين امر، فقط یک «اختلاف ذهنی/ علمی/ نظری» است که در آن، یکی می‌گوید ولایت فقیه درست است و یکی می‌گوید نه؛ یکی می‌گوید احکام اسلام، دائمی است و یکی می‌گوید نه؟ باز به عنوان احتمال، باید گفت مسئله، بیش از این است و یک عامل دیگری هم در میان هست که بیشتر در عمل مؤثّر است و آن «دلخواه» است؛ هر کسی خواسته‌ها و آرزوهایی دارد. اگر کسانی عمیق باشند، شاید متوجّه شوند که اصیل‌ترین و اساسی‌ترین عامل محرّک در رفتار فلان فرد، «حبّ ریاست» است. پس اگر مسئولان در جاهایی انحرافاتی پیدا کردند، فقط به‌خاطر اشتباه در فهم ذهنی و قضاوت علمی نبوده است؛ چنان‌که گاه حتّی به عنوان ابزاری برای رسیدن به مقام، از ولایت فقیه هم طرفداری می‌کردند(همان). نمی‌توان این رویکرد سکولاریستی را به «تفاوت در فهم مسائل» فروکاهید و تنها آن را به ریشۀ معرفتی ارجاع داد و تصوّر نمود که این خطاهای راهبردی، از لغزش‌های ذهنی و علمی برخاسته‌اند، بلکه واقعیّت است که «منافع/ مطامع/ خواسته‌های شخصی»، آنها را ایجاد یا تقویّت کرده‌اند و کارگزاران را به سوی عبور از ایدئولوژیِ انقلابی سوق داده‌اند. پس اینان می‌دانستند که رویکردشان با نسخۀ آغازین انقلاب و طرحی که امام خمینی برای شدن‌های تکاملیِ انقلاب درافکنده بود، تعارض و تضاد داشت، اما بااین‌حال، چون در پی تمنیّاتِ شخصیِ خویش بودند، چنین رویّه‌ای را در پیش گرفتند و بر ارزش‌های انقلابی تاختند. در چنین تحلیل‌هایی، نباید همه‌چیز به پهنۀ «دلیل» ارجاع داد و از «علّت»، غفلت کرد؛ این عناصر به صحنه پا می‌نهند که عقلانیّت انقلابی را به حاشیه سوق می‌دهند و «نگرش‌ها» و «بینش‌ها» را بر اساس اقتضاهای خویش، بازسازی می‌کنند. این مقوله‌ها، «بیان/ اظهار/ گفته» و حتّی گاه، «دیده/ حس/ آشکار» نمی‌شوند، اما بسیار مؤثّر و مولّد هستند و می‌توانند «چرخش‌ها/ ریزش‌ها/ لغزش‌ها» را در سطوحِ بالای نظام جمهوری اسلامی، توضیح دهند. فهمِ راستین و عمیق از آنچه که در بر انقلاب گذشته و اتّفاق‌های ناخوشایندی که در طول دهه‌های گذشته رخ داده‌اند، در درون همین رهیافت، ممکن و میسّر است. 🖇 به بهانۀ خطبۀ انتقادیِ حضرت زهرا -سلام‌الله‌علیها- نسبت به سکولاریسمِ رسمی در دورۀ حاکمیّتِ پساپیامبر. @sedgh_mahdijamshidi ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh