eitaa logo
قدس تی وی
186 دنبال‌کننده
11.8هزار عکس
9.4هزار ویدیو
226 فایل
قدس تی وی کانال ایتانمای فعالان گفتمان انقلاب اسلامی شهرستان قدس استان تهران ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/me_atu_ad https://virasty.com/mohsenhedayatmehr https://eitaa.com/ammareqods
مشاهده در ایتا
دانلود
7.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥تجمع دانشجویان دانشگاه شریف در برابر بی حرمتی های بعضی از دانشجویان 🇮🇷 @Sepahiy.. اخبار سپاه پاسداران
🔴 علت مرگ دانش آموز کرجی ایست قلبی اعلام شد 🔹 رئیس حراست آموزش و پرورش البرز: بنا بر اعلام پزشکی قانونی دانش آموز پارسا اکبریان بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت. 🔹پارسا اکبریان فرزند داور سرشناس فوتبال کشور محمدرضا اکبریان دانش آموز مقطع متوسطه اول دبیرستان سوم شعبان کرج بود. 🇮🇷 @Sepahiy.. اخبار سپاه پاسداران
16.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 علی کریمی در تور اطلاعاتی موساد! 🇮🇷 @Sepahiy.. اخبار سپاه پاسداران
🔴 هشدار رکوردشکنی تورم در انگلیس 🔹بلومبرگ در گزارشی هشدار داد که تورم سالانه انگلیس ممکن است تا آغاز سال آینده میتلادی به ۱۵ درصد برسد چرا که افزایش شدید قیمت انرژی ادامه خواهد داشت و این امر باعث جهش هزینه‌های زندگی در این کشور می‌شود. 🔹بر اساس برآوردهای منتشر شده توسط مرکز ملی آمار بریتانیا، قیمت کالاها و خدمات در این کشور طی ماه سپتامبر به بالاترین رقم خود در ۴۰ سال گذشته رسیده بود و شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در ۱۲ ماه منتهی به سپتامبر ۲۰۲۲، ۱۰.۱ درصد افزایش یافت. 🇮🇷 @Sepahiy.. اخبار سپاه پاسداران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبرمعظم انقلاب : اگر صد مورد خیانت خواص را هم دیدید ناامید نشوید؛ ان شاءالله همه شما نابودی تمدن منحط آمریکایی و صهیونیسم را خواهید دید. 🇮🇷 @Sepahiy.. اخبار سپاه پاسداران
🌺 سه سفارش امام زمان برای گشایش رزق ☘ملا محمد صادقی در نهایت سختی و پریشانی و بدحالی بود. به هیچ وجه برای او گشایش نمی‌شد تا آن که شبی در عالم خواب خدمت حضرت حجت (عج) رسید و عرض حال خود گفت. ☘ حضرت فرمودند: به نزد سید محمد سلطان آبادی برو و به دستورالعمل آن عمل کن. دستورالعمل سیدمحمد این بود: 🔸 ۱- بعد از فجر صبح دست بر سینه گذارد و هفتاد مرتبه بگوید "یا فَتّاح" 🔸 ۲- مواظبت کن به خواندن: «لاحَوْلَ وَلاقُوَّهَ اِلاّ بِاللهِ تَوَکَّلْتُ عَلَی الْحَیِّ الَّذی لایَمُوتُ وَ اَلْحَمْدُللِهِ الَّذی لَمْ یَتَّخِذْ صاحِبَهً وَ لا وَلَداً وَ لَمْ یَکُنْ لَهُ شَریکٌ فِی الْمُلْکِ وَ لَمْ یَکُنْ لَهُ وَلِیٌّ مِنَ الذُّلِّ وَ کَبِّرْهُ تَکْبیراً.» 🔸 ۳- بعد از هر نماز صبح این دعا را بخواند:«بِسْمِ اللهِ صَلَّی اللهُ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اُفَوِّضُ اَمْری اِلَی اللهِ اِنَّ اللهَ بَصیرٌ بِالْعِبادِ قَوْقاهُ الله سَیِّآتِ ما مَکَرُوا...» این دعا در کتاب مفاتیح الجنان در بخش تعقیبات نماز آمده و از مضامین ساده و بسیار زیبایی برخوردار است. ‌‌‌‌@QodsTV
هدایت شده از عصرتبیین عصررسانه
14.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔎تکنیک روانشناختی "شورش علیه حقیقت" 1⃣دیکتاتوری مخفی چیست و چگونه اتفاق می‌افتد؟ 2⃣چرا و چگونه همرنگ جماعت می‌شویم و چگونه رقم می‌خورد؟ 3⃣آزمایش روانشناختی "سالمون اَش" چگونه را تحلیل می‌کند؟ 4⃣ رد پای عوامل فرهنگی و ادبیاتی در "همراهی با جماعت" و "غلتیدن در تله اکثریت" حاکی از چیست؟ 🆔@andisheengelabi
هدایت شده از عصرتبیین عصررسانه
✏️عملیات روانی و تکنیکهای آن/قسمت اول 🔸موسسه فرهنگ و سواد رسانه تبیین متناسب با نیازسنجی محتوایی مخاطبان در صدد است به واکاوی دقیق مفهوم عملیات روانی و تکنیکهای آن در روزهای آتی بپردازد. در همین راستا در اولین قسمت به تبیین مختصر مفهوم خواهیم پرداخت و در قسمت‌های بعدی تکنیک‌های آن با ذکر مثال تشریح خواهد شد. 🔹تعریف عملیات روانی، به عنوان علمی میان رشته ای، پدیدارهای اجتماعی را از منظر علوم روانشناسی، علوم اجتماعی، علوم ارتباطات، علوم سیاسی و ژئوپلیتیک رسانه، مورد پژوهش و بررسی قرار میدهد. 🔸اصطلاح «عملیات روانی» یکی از مفاهیم متداول در مکاتبات و مذاکرات استراتژیستها، نظریه پردازها و کارشناسان علوم سیاسی است. 🔹علیرغم گستردگی این مفهوم و وسعت آن، بهره برداریهای مختلفی از مفهوم عملیات روانی می شود. اتفاق نظری پیرامون مفهوم آن وجود ندارد تاحدی که پندار افراد، گروه ها و دولت های مختلف از مفهوم عملیات روانی بسیار متفاوت است. 🔸تفاوتها و تشابه تعاریف از سه منظر هدف، ابزار و مخاطب قابل بررسی است. الف) بررسی عملیات روانی از حیث هدف 🔹عملیات روانی از حیث هدف در تمامی تعاریف دارای دیدگاه مشترکی هست. آنها هدف خود را بر عقاید، نگرشها، احساسات و عواطف و رفتارها به منظور نیل مخاطبان به هدف مجری عملیات روانی بیان می کنند. برای مثال آقای عاصف از تحلیل گران برجسته عملیات روانی در این زمینه معتقد است: اقدامات سیاسی، نظامی و ایدئولوژیک که برای ایجاد احساسات، نگرشهای رفتار مطلوب در گروههای دوست، دشمن، بیطرف و مخالف به منظور تأمین مقاصد ملی، طراحی و اجرا می شود.» ب) بررسی عملیات روانی از حیث ابزار 🔸عملیات روانی از حیث ابزار به چند بخش قابلیت تقسیم دارد. گروهی که ابزار را صرفا نظامی، اقتصادی و سیاسی میدانند. گروهی دیگر، تعاریف را مجموعه ای از اقدامات تبلیغاتی، نظامی و سیاسی و اقتصادی می دانند. برای نمونه می توان به تعریف ذیل اشاره نمود: استفاده اصولی از تبلیغات و فعالیتهای ارتباطی توسط یک دولت یا مجموعه ای از دولت ها به منظور تأثیرگذاری بر نظرات، احساسات، موضع گیریها و رفتار گروههای دوست، دشمن و یا بی‌طرف، در راستای تحقق سیاستهای دولت یا دولتهای مزبور و اهداف آنها.» به نظر می رسد این تعریف، عملیات روانی را به محدود کرده است و نارسایی مفهومی برای پوشش مقاصد عامل در طراحی عملیات روانی دارد. 🔹در تعریف دیگر از حیث ابزاری، هیئت علمی دفاعی آمریکا در گزارشی عملیات روانی نظامی را این گونه تعریف می کند: «برنامه هایی که نگرشها، عقاید و احساسات دولتها، سازمانها، گروه‌ها و افراد هدف را تهییج یا تقویت می‌کنند تا رفتاری ایجاد کنند که از اهداف سیاست ملی آمریکا و مقاصد فرمانده صحنه جنگ در سطوح استراتژیکی، عملیاتی و تاکتیکی حمایت کند. بر این اساس ارتباط رسانه، سیاستمداران و نظامیان برای اثربخشی عملیات روانی الزامی است.» ج) بررسی عملیات روانی از حیث مخاطب 🔸در عملیات روانی از حیث مخاطب تعاریف متفاوتی را دارا می‌باشند. بعضی مخاطب عملیات را دشمن خارجی میدانند و بعضی دیگر، دوست و بی طرف را نیز منحصر به مخاطب عملیات روانی میدانند. 🔹در همین راستا ارتش آمریکا عملیات روانی را این گونه تعریف می کند: «جنگ روانی استفاده دقیق از تبلیغات و دیگر اعمالی است که هدف اصلی آن تأثیرگذاری بر عقاید، احساسات، انگیزه ها و رفتار دشمن، افراد بی طرف یا دوست است به نحوی که عامل پشتیبانی برای برآوردن مقاصد و اهداف ملی باشد. در این تعریف مخاطبان دشمن، افراد بی طرف یا دوست مدنظر گرفته شده است.» 🔸در مجموع می توان گفت که عملیات روانی عملیاتی است برنامه ریزی شده به منظور اثرگذاری بر احساسات، انگیزه ها، استدلالهای عینی و در نهایت تأثیرگذاری بر جامعه مخاطب و نیل دادن آن به هدف مدنظر مجری عملیات روانی، مشترک در همه ی تعریف است. و فرقی ندارد که این عملیات از حيث تبلیغاتی يانظامی، سیاسی، اقتصادی رخ میدهد. ادامه دارد... 🌐کانال عصرجدید، عصررسانه 🆔@andisheengelabi
هدایت شده از عصرتبیین عصررسانه
📝تکنیکهای عملیات روانی/قسمت دوم 🔸در روند واکاوی و تکنیکهای آن، در این شماره به تقسیم بندی عملیات روانی و رویکردهای آن می پردازیم. در یک تقسیم بندی کلی عملیات روانی را می توان به پنج نوع تقسیم کرد: ۱. عملیات روانی راهبردی ♦️این عملیات عموما برای پیشبرد اهداف گسترده یا دراز مدت و در هماهنگی با طرح ریزی راهبردی کلی طراحی می شود و معمولا در آینده دور تاثیراتی دارد. 🔹مخاطبان این عملیات را شهروندان و نظامیان دشمن که خارج از منطقه جنگی به سر می برند و همچنین کل جمعیت کشورهای دوست، بی طرف یا دوست دشمن ما ( متعهدان دشمن) تشکیل می دهد؛ نمونه ای از این عملیات، فعالیتهای تبلیغاتی هر کشور برای کاهش تولید صنعتی کشور هدف است. ۲. عملیات روانی تاکتیکی 🔸عملیات روانی تاکتیکی علیه سربازان دشمن در میدان نبرد و همچنین علیه اتباع همان دولت صورت می گیرد. 🔹این نوع عملیات روانی در حالت محلی است و هدف آن، ضعیف کردن مقاومت نیروهای دشمن و یا فراخواندن مردم به همکاری با قوای در حال پیشرفت و همچنین ایجاد مانع در راه تلاش های جنگی دشمن است. ♦️هدف اصلی جنگ روانی تاکتیکی، درهم شکستن نیروهای نظامی شرکت کننده در جنگ و عناصر پشتیبانی کننده آنها است. ۳. عملیات روانی تحکیمی ♦️این نوع جنگ به منظور افزایش همکاری مردم غیرنظامی در سرزمین خودی صورت می پذیرد. هدف نهایی طراحی و اجرای جنگ روانی تحکیمی، پیروزی در جنگ، برقراری صلح و خفظ پیروزی است. 🔸در جنگ روانی، مجریان، فعالیتهای خود را به جلب اعتماد و حمایت مردم و همچنین ارائه آموزشهای لازم به آنان به منظور افزایش آگاهی و شناخت نسبت به دسیسه های دشمن و ایستادگی در برابر و اکاذیب معطوف می‌دارند. 🔹در این زمینه، رهبران و سیاستمداران محبوب می توانند نقش محوری را ایفا کنند. ۴. عملیات روانی عملیاتی ♦️این نوع عملیات برای دستیابی به هدف های میان مدت طراحی می شود. مخاطبان آن مردم هر کشور یا قوم و نژاد خاص هستند. 🔸طرحهای استکباری آمریکا برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی در برهه های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی و برنامه ریزی های روان شناختی آمریکا پیش از عملیات طوفان صحرا و سپر صحرا برای وادار کردن عراق به تسلیم شدن، نمونه هایی از این نوع عملیات است. ۵.عملیات روانی در 🔸در این نوع عملیات روانی هریک از طرفین می کوشند تا شرایط ذیل را مهیا سازند؛ ۱. توده های مردم را متقاعد سازند تا آنان را به دستیابی به اهداف خویش یاری کنند. ۲. از گرایش مردم بی طرف به جبهه مخالف جلوگیری می کنند.۳. چهره‌ای غیرانسانی و ضد بشری از مخالفان خود ارائه می کنند. ۴. به گونه های مختلف، مانع بهره گیری نیروهای مخالف از اطلاعات و اخبار ضد خودی شوند. ۵. چهره رهبران مخالفان را نزد نیروهای آنان مخدوش سازند. 🔹در عملیات روانی هنگام بحران هریک از طرفین می کوشند تا با هزینه کمتر دشمن را محکوم به شکست کنند. ♦️و در ادامه باید به عملیات روانی از منظر نحوه اجرا بپردازیم که به دودسته اصلی تقسیم می شود؛ که عبارت اند از: ۱. عملیات روانی آشکار 🔹عملیات روانی آشکار معمولا با استفاده از انجام می شود. تبلیغات سفید یعنی تبلیغاتی که هویت منبع آن معلوم است. اغلب موارد این نوع عملیات روانی با عناوین رسمی اجرا می شود. ۲. عملیات روانی پنهان ♦️عملیات روانی پنهان، عملیاتی است که منبع انتشار آن فاش نمی شود. این عملیات به گونه ای طراحی و اجرا می شود که دولت مسئول آن معلوم نباشد و یا اگر هم کشف شد، آن دولت بتواند هرگونه دخالتی را انکار کند. عملیات روانی پنهان، معمولا با و خاکستری به اجرا در می آید. 🔸تبلیغات سیاه، تبلیغاتی است که به منبع غیرواقعی نسبت داده میشود. این تبلیغات وانمود می کند که از داخل سرزمین دشمن (سرزمین تحت اشغال دشمن) و یا نزدیک آن پخش می شود. نوع دیگر تبلیغات، تبلیغ خاکستری است که از منبع بی‌هویت منتشر می شود و منبع انتشار خواهان اعلام هویت خود نیست. ادامه دارد... 🌐کانال عصرجدید، عصررسانه 🆔@andisheengelabi
هدایت شده از عصرتبیین عصررسانه
📝تکنیکهای عملیات روانی/بخش سوم 🔸تفاوت جنگ روانی و اقدامات روانی با عملیات روانی چیست؟ جنگ روانی استفاده طراحی شده از تبلیغات و دیگر اقدامات در زمان جنگ یا وضعیت فوق العاده است به منظور اصلی ، هیجانات، نگرشها و رفتار گروه های دوست، دشمن و بی طرف. به گونه ای که از تحقق اهداف و مقاصد ملی پشتیبانی شود. 🔹اقدامات روانی آن دسته از اقداماتی است که در زمان صلح یا در مناطق خارج از صحنه نظامی فعال جنگ انجام می شد و به منظور تأثیرگذاری بر هیجانات، نگرشها یا رفتار گروههای خارجی طراحی و اجرا می شود؛ به گونه ای که زمینه ساز تحقق مقاصد و خط مشی های دولت باشد. ♦️مهم ترین عبارت اند از: تلویزیون، رادیوها، خبرگزاریها، سایتهای خبری، شبکه های اجتماعی. شیوه های عملیات روانی 🔸در جنگ رسانه ای از شیوه های آشکار و پنهان متفاوتی استفاده میشود. این نوع برخورد رسانه ای، قواعد، مقررات و روشهای خاص خود را دارد. 🔹متخصصان عملیات روانی باید با به کارگیری به موقع و مناسب یک یا ترکیبی از روش های مناسب، آداب و رسوم، عقاید، عادات، سلیقه ها، شرایط ذهنی و فکری حاکم بر مخاطبان و واکنش های احتمالی آنان را مورد مطالعه قرار دهند و پس از آن به انتخاب روش های اجرای آن بپردازند. 🔸در ادامه برخی از شیوه هایی که به صورت آشکار و گسترده در علیه کشورهای رقیب به فراوانی مورداستفاده قرار می گیرد، بررسی می شود. برجسته سازی و بزرگنمایی 🔸ردپای شیوه برجسته سازی را می توان به راحتی در بیشتر طرح های عملیات روانی علیه ایران یافت. امروزه کمتر خبر، پیام، گزارش یا تحلیلی در رسانه های ضد ایرانی پخش می شود که در آن یک یا چند نارسایی اقتصادی، اجتماعی یا امنیتی در ایران برجسته نشده باشد؛ برای مثال وقوع یک تصادف در جاده های شمال بهانه ای برای پخش ساعتها برنامه در زمینه ناکارآمدی دولت در حفظ جان شهروندان شد. 🔹برجسته سازی، شایع ترین روش مورداستفاده رسانه ها است. درباره استفاده رسانه ها از این روش به نقل از کورت لنگ و گلاویز (از پیشگامان فرضیه برجسته سازی رسانه ای) نوشته شده است: توجه را به موضوعات خاص سوق میدهند. آنها از چهره های سیاسی تصاویر عمومی می سازند. آنها همواره موضوعاتی را مطرح می کنند که ناگزیر باید درباره آنها فکر کنند. 🔸براون از دیگر چهره های عملیات روانی مدعی شده است که «عملیات روانی یعنی گزینش برخی از اخبار، اطلاعات و تصاویر و برجسته سازی و تکرار آنها». تکرار 🔹همچنان که از نام تکرار برمی آید، برای زنده نگه داشتن موضوع با تکرار زمان بندی شده، سعی می کنند این موضوع تا زمانی که نیاز هست، زنده بماند. در این روش با تکرار پیام، سعی در القای تصویری معین و جا انداختن پیامی در ذهن مخاطب است. 🔸تکرار از لحاظ روان شناسی در تشکیل عادت بسیار مفید است، به ویژه اگر با دقت همراه باشد. بدون تکرار، تثبیت و تقویت دقیق تر عادت میسر نخواهد شد. 🔹روش تکرار از قواعد خاصی پیروی می کند؛ زیرا فاصله های تکرار فعل نباید چندان دراز باشد که سبب محوشدن آثار قبلی شود و نه چندان کوتاه باشد که ملال انگیز و خسته کننده؛ به عبارت دیگر تکرار مثل ضربه های پیاپی چکش است که سرانجام میخ را به داخل میراند. 🔸لئونارد دوب در راستای توصیف تکرار در عملیات روانی نوشت: «بسیاری از مردم درباره تبلیغ می اندیشند و یا در محراب، عبادت را تکرار می کنند. آنها مشاهده کرده اند که ظاهرا تکرار می تواند معجزه های روان شناسانه ای انجام دهد. البته تکرار در واقع مهم است؛ اما نباید در این اهمیت مبالغه کرد و یا درباره آن به خطا رفت». ادامه دارد... 🌐کانال عصرجدید، عصررسانه 🆔@andisheengelabi
هدایت شده از عصرتبیین عصررسانه
📝تکنیکهای عملیات روانی/ بخش چهارم 🔸در شمارگان پیشین به تعریف عملیات روانی و انواع آن در پرداختیم. در این شماره به استمرار تبیین انواع تکنیک های عملیات روانی می پردازیم. تحریک 🔹کارشناسان عملیات روانی با ترسیم چهره ای بی رحم و ضد انسانی از دشمن - که می تواند واقعی یا ساختگی باشد- و یا ترسیم چهره درد وسختی کشیده قربانیان این بی رحمی، می توانند قوه خشم و غضب مردم خودی و همچنین نیروهای دشمن و افکار عمومی را بیدار کنند و در همان حال احساس همدردی با قربانیان و یا بازماندگان آنان را در مخاطبان برانگیزند و از آن بهره برداری کنند. 🔸برای مثال زمانی که یک دختر پانزده ساله کویتی در دوران جنگ خلیج فارس در برابر کنگره آمریکا شهادت داد که سربازان عراقی در کویت نوزادان را می کشند و دستگاههای نگهداری نوزادان را میدزدند تا به عراق منتقل کنند، دل خیلی از افراد به درد آمد. ولی این نکته هرگز به جهانیان گفته نشد که او در واشنگتن و عضوی از خانواده سلطنتی است و ظاهر شدن وی در کنگره توسط روابط عمومی شرکت ارتباطاتی «هیل و نولتون» به نمایندگی از سوی کویتیها بوده و این مساله کاملا صحنه سازی شده بود. ایجاد ابهام و شائبه 🔹روش ابهام، برگرفته از نظریه روانشناسی است. به باور پیروان این نظریه، ذهن آدمی ابهام را برنمی تابد و تنش برخاسته از ابهام آدمی را به تکاپو وا می دارد و او را تا رفع آن فعال نگه می دارد. 🔸کارشناسان عملیات روانی برای تاثیرگذاری بیشتر، پیام خود را به صورت اشاره و مجمل به اذهان منتقل می کنند و این فرصت را به آنان می دهند که خود با اندیشیدن به نتیجه دلخواه و مطلوب دست یابند. شیوه تحريف 🔹دنیای واقعیت ها برای تمام مردم یکسان نیست. آنچه ما آن را واقعی یا تحریف شده میدانیم به تجربه های گذشته، خواسته های کنونی و امیدهای آینده ما بستگی دارد. 🔸تحریف طیف وسیعی از دروغ تا کتمان حقایق را در برمی گیرد و می تواند به شکل متهم نمودن و حقیر کردن مخالفان و تحریف و تعریف و بزرگ کردن امتیازات طرفداران باشد. 🔹مخدوش کردن اطلاعات، پرت کردن حواس مخاطب، جلب توجه او به مسائل دیگر به طوری که از موضوع اصلی غفلت کند، ساده کردن بیش از حد مسائل پیچیده از شیوه های تحریف واقعیتها به شمار می رود. روش القای غم و نا امیدی 🔸غم نوعی از حالت روانی است که در اثر عدم تطابق انتظار فرد یا جامعه با موقعیت موجود و کنونی به وجود می‌آید. 🔹برای القای غم سعی می‌شود تصویر نامطلوب و نامتوازنی نسبت به انتظارات موجود، موقعیت و شرایط ارائه شده و متقابلا آرزوها و آرمانهای فرد یا جامعه، دور از دسترس قلمداد شود. 🔸در عملیات روانی ، کوچک نمایی نقاط مثبت در کنار بزرگنمایی آرزوها و خواسته ها و کوچک نمایی امکانات و دستاوردها یکی از روشهای القای غم و یاس است. 🔸القای غم و اندوه یکی از شیوه های مهم عملیات روانی است که ملهم از درک ماهیت روانشناسی و جامعه شناسی است و تصور و تلقین آن به آسانی صورت می گیرد؛ زیرا احساسات و عواطف افراد شبیه یکدیگر است. 🔹القای غم و اندوه، همچنین در وضعیت که متضمن تغییر و کاهش عاطفی، کاهش تنوع، کاهش زیبایی، کاهش امنیت و امیدواری و افزایش خشونت و سوءظن نیز باشد، صورت می گیرد. شیوه تفرقه 🔸یکی دیگر از شیوه های اجرای عملیات روانی تفرقه است که با بهره گیری مناسب از شگردهایی چون و پخش اکاذیب، اغراق و مبالغه، تحریف و دیگر ترفندهای مشابه، موجب ایجاد تغییرات موردنظر در اطلاعات افراد یا جامعه هدف و در نهایت باعث بروز وضعیت بحرانی میشود. 🔹این تغییر اطلاعات معمولا به کمک ایجاد نوعی و روحی پدید می آید که در نهایت به و تضعیف وحدت ملی منجر می شود. 🌐کانال عصرجدید، عصررسانه 🆔@andisheengelabi
هدایت شده از عصرتبیین عصررسانه
🔎آنفلونزای نیویورکی چیست و چگونه عمل می‌کند؟ ▫️به گزارش قسمت اخیر برنامه زنده «امواج شبهه» شبکه رادیویی گفت‌و‌گو با عنوان «شگرد رسانه‌های معاند برای تخریب وحدت جهان اسلام» و با حضور مهمانان، دکتر حسن صدرایی عارف و دکتر علیرضا محمدلو روی آنتن رفت.  ▫️محمدلو گفت: اتفاقات اخیر و یا اتفاقات ماقبل و ما بعد از این ماجرا می‌بایست به درستی واکاوی شود و سهم هر یک از ، و درست مشخص شود. این سه لایه را می‌بایست در کنار یگدیگر دید. در فضای ذهنی اتفاق‌هایی رقم می‌خورد و امتدادی در فضای مجازی پیدا می‌کند.سپس برجسته ‌‌سازی صورت می‌گیرد و با بازنمایی نو به فضای میدان می‌آید.  ▫️این تحلیگر رسانه در ادامه با اشاره به تکنیک های رسانه‌ای معاند تشریح کرد: برجسته‌سازی، کانال انحرافی و از معروف‌ترین شگرد‌های عملیات روانی است. در این شگرد، بخش اول یک رخداد و یا ماجرا که نقطه آغازین آن است حذف و نادیده گرفته می‌شود و در همان حال، روی پله دوم ماجرا، که نتیجه منطقی و پیامد طبیعی پله اول است، تاکید ورزیده و بزرگنمایی می‌کنند به گونه‌ای که انگار تمام ماجرا همان پله دوم بوده است. ▫️وی افزود: راه‌حل ارائه شده نیکلاس برنز در برابر ایران، در قلب مردم ایران بود که نام یک ویروس پنج لایه با عنوان آنفلوآنزای نيويورکی به خود گرفت. 🔸ادامه گزارش را از طریق لینک های ذیل مطالعه نمایید.👇👇 ▫️https://kayhan.ir/fa/news/251310/ ▫️https://www.yjc.news/fa/news/8256375 🆔@andisheengelabi