◾️یا رب دل مُردهی مرا احیا کن
◾️بر روی گدای نیمه شب در وا کن
◾️سوگند به قطره قطرهی خون علی(علیه السلام)
◾️پروندهی اعمال مرا امضا کن
مقام معظم رهبری :
شبهای قدر را قدر بدانید و برای مسائل کشور، مسائل خودتان، مسائل مسلمین و مسائل کشورهای اسلامی دعا کنید.
۱۳۷۶/۱۰/۲۶
✅دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی
🌐 @oisc_majazi
🔰آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه :
🔻شناخت کارویژه ها و رسالت های حوزه در ارتباط با خود، جامعه و بین الملل، آمایش(کارکردهای حوزه)، درختواره رشته ها(تدوین۵۰۰ رشته و گرایش) که با تمام توان دنبال می شود، هدفمندی مزایای حوزه، فقه معاصر، متون بدیل در حوزه، برنامه جدید سطح یک و برنامه های سطوح عالی، هدایت علمی، ۵۰ توافق با نهادها، طرح های توسعه روحیه انقلابی و بصیرت افزایی، نقش آفرینی در سندهای کلان کشور ازجمله الگوی ایرانی اسلامی کشور، شکل گیری ۲۰ ستاد راهبردی از جمله هوش مصنوعی، شهر سازی و معماری اسلامی، کلان روندهای فضای مجازی، نخبگان، هنر، شعر و ادب، گروه های جهادی، مکاتبات بین المللی از سوی مدیریت حوزه و ارسال صدها نامه به مقامات کلیسا و مقامات بین المللی از جمله خدمات جدید حوزه است.
✅دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی
🌐 @oisc_majazi
💢 #معرفی_استارتاپهای_اسلامی
0️⃣1️⃣ نوآفرینی «MANZIL» برای خانهدار شدن حلال در کانادا
(بخش دوم)
📌 ربا؛ مانع خانهدار شدن مسلمانان کانادا
🔸محمد سواف (Mohamad Sawwaf)، مدیر عامل و بنیانگذار منزل میگوید: برای مدت طولانی، مسلمانان کانادایی نتوانستهاند به محصولات مالی مطابق با اعتقاد خود دسترسی پیدا کنند.
🔹در واقع، این جمعیت، دارای کمترین مشارکت در مالکیت خانه و بازار سرمایه است و این به دلیل کمبود محصولات منطبق با شریعت در بازار است. این همان انگیزهای است که منزل برای مشتریان خود ایجاد کرده تا از خدمات این استارتاپ بهرهمند شوند.
🔻محصولات و خدمات مالی منزل بر مبنای تقسیم عادلانه ریسک بین طرفین، عدم پرداخت سود(ربا) و عدم سرمایهگذاری در صنایعی مانند مشروبات الکلی، قمار و سلاح سرمایهگذاری شده است.
➖علاوه بر تأمین مالی برای خرید خانه، صندوق درآمد وام مسکن را نیز ارائه میدهد که برای سرمایهگذاری در وام مسکن حلال استفاده شده و سود حاصل از تأمین مالی را با سرمایهگذاران خود تقسیم میکند.
🌐 تهیه شده در واحد #بین_الملل
#استارتاپ_اسلامی #کانادا
✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی
🌐 @oisc_majazi
🔰رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از دانشجویان:
🔹طبیعت دانشجو مطالبهگری داست . از مسئولان، کار جدی و واقعی مطالبه کنید و آنها را از کار نمایشی برحذر بدارید.
🔹 مطالبهگری مستدل مانع از این میشود که بعضیها در شرایطی که تشکیلات مدیریتی کشور، انقلابی است درباره اهمیت نقش دانشجویان تشکیک کنند، چرا که نقش شما در این دوره بیشتر است.
🔹 پرهیز از برخورد تند و تیز به معنای سازشگری و مجیزگویی نیست و من هرگز از اینگونه توصیهها به جوانان و دانشجویان نکرده و نخواهم کرد بلکه مقصود از این توصیه، پرهیز از ادبیات مضرّ و طعنهآمیزی است که متأسفانه امروز در #فضای_مجازی نیز بسیار رایج شده است.
#اخلاق_فضای_مجازی
✅دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی
🌐 @oisc_majazi
حضرت آیتالله خامنهای:« مردم فلسطین در سه دهه گذشته دو الگوی متفاوت را تجربه کردهاند، الگوی مقاومت و الگوی سازش.» ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
✅دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی
🌐 @oisc_majazi
🔷 نشست «راهکار مقابله با اخبار جعلی در فضای مجازی»
🔸 مدیرعامل خبرگزاری اهلبیت(ع):
🔶 «انبوه اخبار جعلی در فضای مجازی، تشخیص آن را از اخبار واقعی و مشروع دشوار میکند.»
🔵 یازدهمین نشست از سلسله نشستهای دین و فضای مجازی با عنوان «راهکار مقابله با اخبار جعلی در فضای مجازی»، به همت دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه برگزار شد.
💡 مشروح خبر:
b2n.ir/y09988
✅دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی
🌐 @oisc_majazi
🔻حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی: دشمنان با ناتوی فرهنگی در فضای مجازی با تهمت، دروغ پراکنی و متهم کردن نظام میخواهند ذهنهای جوانان امروز را به خود مشغول کنند.
✅دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی
🌐 @oisc_majazi
🔻 حجتالاسلام والمسلمین آقاتهرانی، بر لزوم مدیریت فضای مجازی برای کاهش آسیبهای اجتماعی تأکید کرد و گفت: فضای مجازی باید در داخل کشور و توسط مدیران فرهنگی مدیریت شود نه دشمنان.
✅دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی
🌐 @oisc_majazi
🔻آیت الله حسینی بوشهری:
🔹برخی در ابتدای مطرح شدن هوش مصنوعی از این موضوع وحشت کردند. اما در اصل ماجرا نباید کسی وحشتی داشته باشد بلکه همانطور که گفته شد باید رفت و آشنا شد. حکمت گمشده مومن است هر جا آن را یافت باید بگیرد منتها ما یکسری اصول و ضوابطی داریم؛ باید معیار سنجش مان به گونه ای باشد که آن چهارچوب ها به خاطر علاقه به مساله نو پیدا تحت الشعاع قرار نگیرد. این مساله خط قرمز ما تلقی می شود.
✅دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی
🌐 @oisc_majazi
📩 شکرانه ماه رمضان
🔻 حضرت آیتالله خامنهای: نماز روز عید فطر به یک معنا شکرانهی نعمت الهی در ماه رمضان است. در نماز عید فطر بارها به خداوند عرض میکنیم: ما را به آن بهشت مصفای ایمان و اخلاق و عمل که این برگزیدگان را در آن جا دادی، وارد کن. از آن دوزخ عمل، اخلاق و عقیدهی ناشایست که عزیزان عالم خلقت را از آن محفوظ نگاه داشتی، ما را خارج کن. این هدف بزرگ را از خدا طلب میکنیم و خودِ ما هم البته وظیفه داریم که در این صراط مستقیم بمانیم.
🌷 #بهار_قرآن
✅دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی
🌐 @oisc_majazi
🌙 حلول ماه شوال و عید سعید فطر بر همگان مبارک باد .
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
✅دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی
🌐 @oisc_majazi
🔰حجتالاسلام والمسلمین رفیعی:
⛔️ ورود به زندگی خصوصی افراد، انتشار تصاویر خانوادگی دیگران و نشر زندگی خصوصی مردم جایز نیست حتی اگر یک هنرپیشهای در یک کشوری بدون حجاب است جایز نیست که از او عکس گرفته یا در فضای مجازی تصویر او را پخش کنیم.
✅دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی
🌐 @oisc_majazi
🎁 امام باقر عليه السلام از رسول خداصلى الله عليه و آله نقل كرده است كه آن حضرت فرمود:
*«إِذَا كَانَ أَوَّلُ يَوْمٍ مِنْ شَوَّالٍ، نَادَىٰ مُنَادٍ:أَيُّهَا الْمُؤْمِنُونَ اغْدُوا إِلَى جَوَائِزِكُمْ»*
ثُمَّ قَالَ: *«يَا جَابِرُ جَوَائِزُ الله لَيْسَتْ بِجَوَائِزِ هَؤُلَاءِ الْمُلُوكِ»* ثُمَّ قَالَ: *«هُوَ يَوْمُ الْجَوَائِز*».
هنگامى كه روز اوّل شوّال فرا مى رسد، منادى ندا مى دهد: اى مؤمنان براى دريافت جوائز و پاداش هاى خود بشتابيد! آنگاه امام(عليه السلام) فرمود:
جايزه هاى خداوند مانند جايزه هاى پادشاهان نيست (يعنى جايزه او بسيار بزرگ و معنوى و قبولى طاعات و رضوان الهى است).
در پايان نيز تأكيد فرمود: «روز اوّل شوال روز دريافت جايزه هاست!».
📚الكافى، ج۴، ص ۱۶۸، ح۳
✅دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی
🌐 @oisc_majazi
#معرفی_آثار_پژوهشی_فضای_مجازی
💠عنوان کتاب:
مجلس العقد وأثره في عقود التجارة الإلكترونية دراسة مقارنة في الفقه الإسلامي والقانون الوضعي
بررسی تطبیقی تاثیر مجلس عقد در تطبیقی قراردادهای تجارت الکترونیک از منظر فقه اسلامی و قانون
✍️ نویسنده: أسامة عبد العليم الشيخ
📌تحصیلات: دکتری فقه مقارن استاد دانشگاه امالقری
📆 سال انتشار: نشر دارالوراق، 2004
🗒 تعداد صفحات: 468
📌 این کتاب در قالب یک مقدمه و دو بخش اصلی نگاشته شده است: (1) مفهومشناسی و بیان ارکان تجارت الکترونیک؛ (2) بررسی نقش مجلس عقد در جواز رجوع طرفین.
🔹نویسنده در بخش نخست به مفهومشناسی تجارت الکترونیک میپردازد. ارکان تجارت الکترونیک به شرح ذیل میباشد: (1) ایجاب و قبول، که باید متصل به یکدیگر و در تطابق و توافق کامل با یکدیگر باشند و طرفین اهلیت مامله را نیز داشته باشند؛ (2) مجلس عقد، البته با توجه به غیرحضوری بودن عاقدان در تجارت الکترونیک، مجلس عقد سنتی و فیزیکی منظور نیست.
🔻در بخش دوم، پژوهشگر به بررسی نقش مجلس عقد در حق رجوع هر یک از طرفین همت میگمارد. خیار مجلس و خیار قبول را مطرح میکند یعنی تا زمانی که مجلس عقد تمام نشده است هر یک از طرفین میتوانند عقد را فسخ کنند و نیازی به ارائه دلیل هم ندارند.
🔸در ادامه او به چگونگی پایان یافتن مجلس عقد میپردازد. وی سکوت پس از صدور قبول و عدم بیان نظر و سخن معارض با ایجاب را نشانه رضایت و اتمام عقد دانسته است.
🌐 تهیه شده در واحد #بین_الملل
#تجارت_الکترونیک #فقه
✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات مرکز ملی فضای مجازی
🌐 @oisc_majazi
🎙گفتگوی زنده پیرامون
توصیهنامه دفتر مطالعات اسلامی فضای مجازی به قانونگذاران و مقرره گذاران فضای مجازی
💠با حضور: حجت الاسلام رضا حاج حسینی
🔹مجری کارشناس: روح الله شمسی کوشکی
🔸تاریخ: ۲۱اردیبهشت ماه۱۴۰۱ ساعت۱۶
🔻پخش آنلاین با ترافیک رایگان:
heyatonline.ir/Graaph/
✅دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی
🌐 @oisc_majazi
🔰جهاد در فضای مجازی لازمه امر تبلیغ در عصر جدید است
🔻شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی در نیجریه در دیدار با جمعی از اعضای این جنبش بر لزوم جهادی عمل کردن در عرصه فضای سایبری و اهمیت آن در عصر کنونی تاکید کرد.
🔹در ادوار گذشته مبلغان و روحانیون برای تبلیغ دین و مذهب ناچار به ترک خانه و محل زندگی خود بودند تا بتوانند امر مهم تبلیغ شریعت را در دورترین نقاط کشور نیز به احسن وجه انجام دهند اما در عصر کنونی در کنار تبلیغ چهره به چهره، مسئله تبین و تشریح مسائل شرعی و مذهب در فضای مجازی از اهمیتی دو چندان برخوردار است.
🔹متاسفانه در مسیر تبلیغ در فضای مجازی، موانع و مشکلات بسیاری بر سر راه ما قرار دارد که از آن جمله زیر ساخت های ضعیف شبکه و بحث سرعت پایین اینترنت در کشور نیجریه است که امیدواریم به همت مسئولان به زودی این مسئله نیز مرتفع گردد.
✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات مرکز ملی فضای مجازی
🌐 @oisc_majazi
🎬دوازدهمین فیلم نشست با موضوع جاودانگی دیجیتالی (Digital immortality)
📽همراه با معرفی، نمایش و نقد مجموعه آپلود (upload)
🔴 با حضور:
🔺حجت الاسلام دکتر انبیائی
🗓 چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
🕰 ساعت ۱۳:۳۰ (بعد از نماز ظهر و عصر)
راس ساعت فیلم نشست شروع خواهد شد.
پخش برخط با ترافیک رایگان:
http://heyatonline.ir/Graaph
✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات مرکز ملی فضای مجازی
🌐 @oisc_majazi
🔴 بی توجهی شبکههای اجتماعی مطرح دنیا نسبت به فعالیتهای اسلام هراسانه فضای مجازی
💠 براساس نتایج بدست آمده از بررسیهای انجام شده در آمریکا، 89 درصد شکایات علیه فعالیتهای اسلام هراسانه که به شرکت متا، توییتر و گوگل شده، بدون جواب باقی مانده است.
🔸 در گزارش تهیهشده توسط مرکز دشمن ستیزی دیجیتال (CCDH)، با اشاره به بیانیه مشترک شرکتهای متا، توییتر و گوگل که از فراخوان حذف پستهای تروریستی و خشونتآمیز در سال ۲۰۱۹ حمایت میکنند، تأکید شده که این سخنان و بیانیههای مطبوعاتی چیزی جز وعده های توخالی نیست.
🔹 محققان این مرکز 530 پست حاوی محتوای آزاردهنده، که مسلمانان را با کاریکاتورهای نژادپرستانه، توطئه ها و ادعاهای بی اساس هدف قرار می دهد، رصد کرده اند که حداقل 25 میلیون بار مشاهده شده است، اما هیچ واکنشی از سوی مسئولین این شبکه ها صورت نگرفته است.
📌 جالبتر اینکه رصد مطالب اسلام هراسانه بوسیله استفاده از هشتگ، کار بسیار راحتی است. هشتگ هایی مانند:
#deathtoislam #islamiscancer
✍️ مرکز مقابله با نفرت دیجیتال یک سازمان غیرانتفاعی بریتانیایی است که دفاتری در لندن و واشنگتن دارد. فعالیت این مرکز در جهت راهاندازی کمپین برای آگاهسازی شرکتهای بزرگ فناوری است تا از ارائه خدمات به افرادی که ممکن است نفرت و اطلاعات نادرست را ترویج میکنند،جلوگیری کنند.
🌐 تهیه شده در واحد #بین_الملل
#اسلام_هراسی #شبکههای_اجتماعی #خبر
✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی
🌐 @oisc_majazi
28.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فرصت مغتنم گسترش حکمرانی ایران در فضای مجازی جهان
🎙حجت الاسلام رضا حاج حسینی
(مدیر دفتر مطالعات اسلامی مرکز ملی فضای مجازی)
⬅️ متخصصان مطالعات اسلامی مرکز ملی فضای مجازی در توصیه نامهای برای قانونگذاری در فضای مجازی، تاکید کردند: قانونگذاری سنتی کافی نیست و باید ماهیت و تنظیمگری حوزه را درک کرد. زیرا کمرنگ شدن مرز جغرافیایی یک واقعیت انکار ناپذیر است و بدون تنظیمگری فرامرزی، حکومت با چالش مواجه میشود.
✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی
🌐 @oisc_majazi
💠 #معرفی_مراکز_و_نهادهای_فعال_در_فضای_مجازی
6️⃣ موسسه تبادل رسانه های اجتماعی Social Media Exchange ،SMEX
🔻نام : موسسه مردم نهاد تبادل رسانه های اجتماعی Social Media Exchange ،SMEX
🏢محل: لبنان
🔹حوزه فعالیت: فضای مجازی کشورهای عربی
📌مدیر: محمد ناجم
📍آغاز فعالیت: 2011 میلادی
🔸آدرس سایت: smex.org
✍️ ماموریتها:
➖رصد و پیگیری نقض حقوق مجازی کاربران عرب، حمایت از حقوق و امنیت دیجیتال فعالین عرب فضای مجازی از طریق راه اندازی کمپین ها و فعالیت در رسانه ها و شبکه های اجتماعی؛
➖برگزاری همایشهای مرتبط با این حوزه؛
➖ فعالیت جهت دسترسی همگان به اینترنت مجانی و آزادی بیان، و جلوگیری از سانسور دولتی در فضای مجازی، آموزش همگانی جهت دانستن حقوق خود در فضای مجازی، پژوهش در حوزه فضای مجازی.
🌐 تهیه شده در واحد #بین_الملل
#معرفی_نهادها
✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی
🌐 @oisc_majazi
▪️سالروز تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام تسلیت باد.
✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی
🌐 @oisc_majazi
🔰حجتالاسلاموالمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی :
⬅️ جریان تفرعن، استکبار و صهیونیسم با تهاجم فرهنگی بهویژه از طریق فضای مجازی و تبلیغات و سرمایهگذاریهای کلان به دنبال معنویت زدایی از جامعه بشری است و تلاش دارد با ترویج مادیگرایی و ترغیب انسانها به معنویتهای کاذب یا معنویت بیروح، دین زدایی و دوری از معنویت دینی را در جهان حاکم کند.
✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی
🌐 @oisc_majazi
📘 هفتمین شماره خبرنامه انگلیسی «اسلام و فضای مجازی»
📘 Seventh issue of the “Islam and Cyberspace newsletter”
✅ The Seventh issue of the “Islam and Cyberspace newsletter” was published. The newsletter has been prepared and published by the International Unit of the Office of Islamic Studies on Cyberspace (OISC). The main topic of the newsletter is Islamic news on cyberspace.
💡 دریافت فایل:
b2n.ir/r64583
✅دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی
🌐 @oisc_majazi
💢 #معرفی_استارتاپهای_اسلامی
1️⃣1️⃣ موفقیت پلتفرم (Halal.ad) در تبلیغات محصولات حلال
(بخش نخست)
💠 تبلیغات اینترنتی یکی از ارزانترین و سریعترین راههای تبلیغات برای شرکتها و کسب و کارها در فضای مجازی است.
🔻شرکتهای بزرگی نیز کار انتشار این تبلیغات را در سایتهای پربازدید برعهده دارند؛ در این میان یک کارآفرین مسلمان دانمارکی تلاش کرده که خدمات خود را در جهت رونق به کسب و کارهای حلال بهکار بگیرد.
📌 پلتفرم Halal.ad یکی از پلتفرمهایی است که در راستای خدماترسانی و تبلیغات کسب و کارهای حلال راهاندازی شده است. Halal.ad در سال ۲۰۱۶ و توسط کارآفرین مسلمان دانمارکی به نام معروف یوسوپوف(Maruf Yusupov) طراحی شد.
🔹 هدف او از طراحی این پلتفرم جایگزینی حلال برای سایر پلتفرمهای تبلیغات آنلاین برجسته مانند Google AdSense است.
📍ایده این پلتفرم در سال ۲۰۱۵ به ذهن یوسوپوف رسید. یوسوپوف طراح یک شبکه اجتماعی برای مسلمانان به نام Ummaland بود که قصد داشت با مخاطبان مسلمان بیشتری ارتباط برقرار کند، اما فیسبوک و گوگل برای تبلیغات این شبکه اجتماعی مشکل داشتند.
🏢 دفتر اصلی این پلتفرم در حال حاضر در شهر تورنتو کانادا قرار دارد. یوسوپوف میگوید: به عنوان یک کارآفرین مسلمان، من و تیمم سعی میکنیم تجارت خود را تا حد امکان اخلاقی و مطابق با اصول اسلامی انجام دهیم و اگر نادرست باشد، همیشه آماده پیشنهادات و مشاوره هستیم.
🌐 تهیه شده در واحد #بین_الملل
#استارتاپ_اسلامی #حلال #تبلیغات
✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی
🌐 @oisc_majazi
🔰سلسله درس گفتارهای فضای مجازی و تمدن نوین اسلامی
🔶با حضور: حجت الاسلام دکتر رضا غلامی
. رئیس موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم
. پژوهشگر و مدرس عرصه ی فلسفه ی سیاسی و مطالعات فرهنگی
✅ ۲خرداد الی ۲۵خردادماه ۱۴۰۱
👈 روزهای زوج ساعت ۱۶
💻 پخش برخط از طریق تلویزیون اینترنتی گراف با ترافیک رایگان
heyatonline.ir/graaph
✔️جهت اطلاع از نحوه دریافت گواهی شرکت در دوره، به آیدی @Oisc_amuzesh در ایتا پیام دهید.
✅ دفتر مطالعات اسلامی مرکز ملی فضای مجازی
🌐 @oisc_majazi